Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Ξεσπάει «πόλεμος» ανάμεσα στις Συνόδους Πρυτάνεων και προέδρων ΑΕΙ Τεχνολογικού Τομέα (ΤΕΙ)

«Σκληρή» γλώσσα προέδρων ΑΕΙ Τ.Τ. κατά Πρυτάνεων
Δημοσίευση: 16/12/2014
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το προχθεσινό ομόφωνο ανακοινωθέν της Συνόδου Πρυτάνεων περί επιχειρούμενης «πανεπιστημιοποίησης» των ΤΕΙ, προκάλεσε την αντίδραση της Συνόδου των προέδρων των ΑΕΙ Τεχνολογικού Τομέα (ΤΕΙ)  η οποία χρησιμοποιώντας εξέδωσε ανακοίνωση-απάντηση σε «σκληρή» γλώσσα .

Ειδικότερα η Σύνοδος προέδρων ΑΕΙ Τεχνολογικού Τομέα ,μέσω της Τριμελούς Γραμματείας κατηγορεί τη Σύνοδο Πρυτάνεων ότι:

1. Παραμένει προσκολλημένη σε παρωχημένα σχήματα και παρωχημένες καταστάσεις που εκφράζουν άλλες εποχές οι οποίες έχουν προ πολλού παρέλθει και μάλιστα ανεπιστρεπτί.

2. Η Σύνοδος των Πρυτάνεων αφού "έλυσε" τα προβλήματα που αφορούν "τον οίκο της", αφού "πέτυχε" τον εξοβελισμό από την Ανώτατη Εκπαίδευση των αμφιβόλου ποιότητας Κολλεγίων, έστρεψε τώρα, στο όνομα της διασφάλισης της ποιότητας, το ενδιαφέρον της και στα ΤΕΙ και ανέλαβε να "λύσει" και τα δικά τους προβλήματα».

Παράλληλα η Σύνοδος των προέδρων , διερωτάται:

Α. Πώς να εξηγήσει κανείς την αποδοχή από την Σύνοδο των Πρυτάνεων να περιγράφονται τα επαγγελματικά δικαιώματα διαφόρων ειδικοτήτων με Β. Δ της 10ετίας του 1930;

Β. Πώς να εξηγήσει κανείς την αποδοχή από την Σύνοδο των Πρυτάνεων να αποδίδονται αυτόματα επαγγελματικά δικαιώματα σε αποφοίτους Κολλεγίων, ενώ απόφοιτοι ειδικοτήτων (ίσως των περισσοτέρων) ελληνικών δημοσίων ΑΕΙ (των ΤΕΙ συγκεκριμένα) δεν έχουν εδώ και χρόνια επαγγελματικά δικαιώματα;

Γ. Πώς να εξηγήσει κανείς την σιωπή της Συνόδου των Πρυτάνεων στην απαράδεκτη πραγματικά κατάσταση η ελληνική Πολιτεία να καλεί τους αποφοίτους της 2βάθμιας εκπαίδευσης να δηλώσουν, μέσω των μηχανογραφικών, Τμήματα ΑΕΙ για να σπουδάσουν, τα οποία όμως δεν διασφαλίζουν επαγγελματικά δικαιώματα στους αποφοίτους των;

Δ. Και αυτή η σιωπή ή και η συνέργεια της Συνόδου των Πρυτάνεων σε αυτήν την απαράδεκτη κατάσταση είναι, άραγε, συνεισφορά στην ενίσχυση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης για την οποία κόπτεται κατά καιρούς;

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΕΙ ΠΡΟΣ ΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΠΡΥΤΑΝΕΩΝ ΕΧΕΙ ΩΣ ΕΞΗΣ

Διαβάσαμε με έκπληξη την Ανακοίνωση της Συνόδου των Πρυτάνεων σχετικά με "την επιχειρούμενη πανεπιστημιοποίηση" των ΤΕΙ. Φαίνεται ότι η Σύνοδος των Πρυτάνεων αφού "έλυσε" τα προβλήματα που αφορούν "τον οίκο της", αφού "πέτυχε" τον εξοβελισμό από την Ανώτατη Εκπαίδευση των αμφιβόλου ποιότητας Κολλεγίων, έστρεψε τώρα, στο όνομα της διασφάλισης της ποιότητας, το ενδιαφέρον της και στα ΤΕΙ και ανέλαβε να "λύσει" και τα δικά τους προβλήματα.

Ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον, αλλά το ενδιαφέρον αυτό με τον τρόπο που εκφράζεται και με το περιεχόμενο που φαίνεται να έχει, μάλλον σε περισσότερο πολύπλοκες και προβληματικές καταστάσεις θα οδηγήσει.

Και τούτο διότι βρίσκεται σε πλήρη διάσταση τόσο με την ευρωπαϊκή πραγματικότητα της τελευταίας 20ετίας, όσο και με τις αλλαγές που έχουν συντελεσθεί στη χώρα μας κατά το ίδιο χρονικό διάστημα.

Τα τελευταία 15-20 χρόνια στη χώρα μας Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, ως ΑΕΙ που διέπονται από την ίδια νομοθεσία, λειτουργούν 4ετή Προγράμματα Σπουδών (τα 5ετή Προγράμματα κάποιων ελληνικών ΑΕΙ αποτελούν ελληνική ιδιαιτερότητα) στα οποία διδάσκουν Καθηγητές με τα ίδια τυπικά προσόντα, διεξάγουν τεχνολογική και εφαρμοσμένη έρευνα, αξιολογούνται από την ίδια ανεξάρτητη Αρχή (ΑΔΙΠ) και μέσω των ίδιων Επιτροπών, ενώ οι όποιες αδυναμίες αλλά και οι διακρίσεις διαφοροποιούνται, και δεν είναι ίδιον μιας κατηγορίας Ιδρυμάτων.

Διαχέονται οριζόντια στα Ιδρύματα και των δύο Τομέων της Ανώτατης Εκπαίδευσης, δηλαδή Πανεπιστημίων και ΤΕΙ.

Τα τελευταία 20 και πλέον χρόνια, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, το θέμα των διακριτών τομέων της Ανώτατης Εκπαίδευσης και των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των Ιδρυμάτων που ανήκουν σ'αυτούς έχει επιλυθεί με συγκεκριμένο τρόπο, προς το συμφέρον των νέων ανθρώπων που αποφοιτούν από τα ΑΕΙ ανεξάρτητα από το χαρακτήρα τους.

Παράλληλα, εδώ και 1-2 χρόνια έχουμε και την πλήρη αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των Κολλεγίων, των οποίων η λειτουργία δεν διέπεται από την κοινή νομοθεσία για τα Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, η οποία κοινή νομοθεσία προσφέρει τις ελάχιστες διασφαλίσεις σε θέματα ποιότητας της εκπαίδευσης.

Εδώ και αρκετά χρόνια Πανεπιστήμια και ΤΕΙ διοργανώνουν από κοινού και επί ίσοις όροις Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών, πολλές φορές δε την πρωτοβουλία γι΄ αυτά έχουν τα ίδια τα Πανεπιστήμια. Αλλά και στα Μεταπτυχιακά Προγράμματα που διοργανώνουν τα ελληνικά Πανεπιστήμια ένα σημαντικό μέρος των φοιτητών που τα παρακολουθούν είναι απόφοιτοι των ΑΕΙ Τ.Τ, η επιλογή των οποίων εξηγείται από το υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης που έχουν λάβει στα Ιδρύματα προέλευσής τους.

Η Σύνοδος των Πρυτάνεων φαίνεται να αγνοεί με προκλητικό τρόπο όλα τα παραπάνω.

Παραμένει προσκολλημένη σε παρωχημένα σχήματα και παρωχημένες καταστάσεις που εκφράζουν άλλες εποχές οι οποίες έχουν προ πολλού παρέλθει και μάλιστα ανεπιστρεπτί.

Πώς να εξηγήσει κανείς την αποδοχή από την Σύνοδο των Πρυτάνεων να περιγράφονται τα επαγγελματικά δικαιώματα διαφόρων ειδικοτήτων με Β. Δ της 10ετίας του 1930;

Πώς να εξηγήσει κανείς την αποδοχή από την Σύνοδο των Πρυτάνεων να αποδίδονται αυτόματα επαγγελματικά δικαιώματα σε αποφοίτους Κολλεγίων, ενώ απόφοιτοι ειδικοτήτων (ίσως των περισσοτέρων) ελληνικών δημοσίων ΑΕΙ (των ΤΕΙ συγκεκριμένα) δεν έχουν εδώ και χρόνια επαγγελματικά δικαιώματα;

Πώς να εξηγήσει κανείς την σιωπή της Συνόδου των Πρυτάνεων στην απαράδεκτη πραγματικά κατάσταση η ελληνική Πολιτεία να καλεί τους αποφοίτους της 2βάθμιας εκπαίδευσης να δηλώσουν, μέσω των μηχανογραφικών, Τμήματα ΑΕΙ για να σπουδάσουν, τα οποία όμως δεν διασφαλίζουν επαγγελματικά δικαιώματα στους αποφοίτους των;

Και αυτή η σιωπή ή και η συνέργεια της Συνόδου των Πρυτάνεων σε αυτήν την απαράδεκτη κατάσταση είναι, άραγε, συνεισφορά στην ενίσχυση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης για την οποία κόπτεται κατά καιρούς;

Κατά την άποψή μας, είναι επιτακτική ανάγκη να ακολουθήσει και η Ελλάδα, επιτέλους, την πεπατημένη που ακολούθησαν και οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες προκειμένου να επιλυθούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ανώτατη Εκπαίδευση, με βάση τις μεταβολές που έχουν επέλθει τα τελευταία χρόνια και χωρίς τους αποκλεισμούς και τις πατρωνίες του οποιουδήποτε, που εκφράζουν μιαν άλλην εποχή.

Σε μια τόσο δύσκολη συγκυρία, όπως αυτή που διέρχεται η χώρα, τα όποια προβλήματα απασχολούν την Ανώτατη Εκπαίδευση θα πρέπει να επιλύονται σε συνεργασία και πάντα με βάση την πραγματική κατάσταση και τη διεθνή εμπειρία.

Προσκόλληση σε παρωχημένες συνθήκες και καταστάσεις θα οδηγήσουν σε ανεπίτρεπτα ολισθήματα και εγκληματικές αμέλειες με θύμα, πάντα, τη νέα γενεά της Πατρίδας μας.

Η Τριμελής Γραμματεία της Συνόδου Προέδρων-

Αν. Προέδρων Α.Ε.Ι. Τ.Τ. Καθηγητής Λάζαρος Βρυζίδης, Πρόεδρος Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.

Καθηγητής Ευριπίδης Γλαβάς, Πρόεδρος Α.Ε.Ι. Ηπείρου Τ.Τ.

Καθηγητής Παναγιώτης Γούλας, Πρόεδρος Α.Ε.Ι. Θεσσαλίας Τ.Τ.

Σχόλια (7)

 
christos
16 Δεκ 2014 14:40

πολύ εύστοχα όσα απήντησαν οι πρόεδροι στους πρτυτάνεις, νισάφι πια με το ΤΕΕ .

 
George
16 Δεκ 2014 14:56

Συγχαρητήρια για το κείμενο. Χωρίς αγκυλώσεις και με πλήρη αποτύπωση της πραγματικότητας. Χωρίς ανούσιο ξυλινο λόγο, και με καθαρή ματιά...

 
Κώστας
16 Δεκ 2014 15:28

Τους έβαλαν κυριολεκτικά στην θέση τους!Περιμένω με καρτερία την απάντηση των πρυτάνεων.
Τα ερωτήματα που θέτουν οι Πρόεδροι είναι πολύ σωστά.Προσωπικά δεν είμαι κατά τις ίδρυσης ακόμα και ιδιωτικών Παν/μιων.
Αλλά εδώ ανακύπτει το εξής ερώτημα: πως γίνεται να έχουν περισσότερα επαγγελματικά δικαιώματα απόφοιτοι κολλεγίων (που δεν αξιολογούνται από ΑΔΙΠ) και να έχουν λιγότερα απόφοιτοι ισχυρών ΤΕΙ (τα οποία είναι και Θετικά αξιολογημένα από την ΑΔΙΠ!);

Τέλος έχουν απόλυτο δίκαιο που μιλούν για αντίστοιχες περιπτώσεις του εξωτερικού.Και η Βρετανία είχε παλιά τα πολυτεχνεία/τεχνολογικά ιδρύματα (τα οποία σημειωτέον δεν ήταν όλα σε υψηλό επίπεδο) και "εν μια νυκτί" αφού αναβάθμισε πολλά εξ αυτών η Σιδηρά κυρία τα ονόμασε ΟΛΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ...για να μην διαφέρουν ονομαστικά μεταξύ τους...ούτε να έχουν προβλήματα με επαγγελματικά δικαιώματα κλπ.
Άλλες χώρες πρόσθεσαν τον όρο "university" και έκαναν "University of Technology".
Η Γερμανία αντιμετωπίζει τα fachhochschule επί ίσοις όροις με τα universitaet!Το ίδιο και στις ΗΠΑ με institutes of technology και universities!

Συνεπώς μια είναι η λύση.Αναβαθμίζεις όσα ΤΕΙ μπορούν να αντέξουν σε υψηλό επίπεδο (όσαν δεν αντέχουν..κλείσιμο) και τα ονομάζεις "Τεχνολογικά Παν/μια",χορηγούν διδακτορικά,έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα κλπ και μετά ιδρύεις άμα θες και μερικά ιδιωτικά Παν/μια...αφού όμως αναβαθμίσεις τα δήμοσια ΑΕΙ (Παν/μια+ΤΕΙ) πρώτα...

 
George Papadakis
16 Δεκ 2014 16:27

Τα ΤΕΙ έχουν μεγάλο πρόβλημα στη συμμετοχή τους σε Ευρωπαϊκά προγράμματα, λόγω του ότι ο τίτλος τους δεν μπορεί να αντιστοιχηθεί με ανάλογα ιδρύματα του εξωτερικού. Είναι αναγκαίο να αλλάξει τουλάχιστον ο αγγλικός τους τίτλος σε Technological University ή University of Applied Sciences. Πρέπει με συνετά βήματα κάποιες σχολές ή ιδρύματα να μετεξελιχθούν σε πανεπιστήμια και κάποιες άλλες σε ΙΕΚ. Πχ στο ΤΕΙ Πειραιά και Κρήτης υπάρχουν καθηγητές με βιογραφικά πολύ καλύτερα από το μέσο όρο στα πανεπιστήμια και στο ΕΜΠ, αλλά είναι μειονότητα. Η πλειονότητα είναι πολύ χαμηλών προσόντων και δυστυχώς και απαρχαιωμένης νοοτροπίας. Τα ΑΕΙ και τα ερευνητικά κέντρα πρέπει να βασιστούν στους άριστους για να προσελκύσουν Ευρωπαϊκά κονδύλια, αλλιώς το μέλλον προβλέπεται πολύ δύσκολο.

 
talos
16 Δεκ 2014 17:02

Μπράβο στους καθηγητές για την ξεκάθαρη απάντηση τους. Χαίρομαι που συνειδητοποίησαν πως το κύρος των ιδρυμάτων τους εξαρτάται από το κύρος των απόφοιτων τους και έκαναν τόσο εύστοχη επέμβαση στον αγώνα μας για την διεκδίκηση των επί 30 χρόνια παρανόμως στερούμενων επαγγελματικών δικαιωμάτων μας. Μόνο ένας τρόπος υπάρχει προς τα εμπρός, να παλέψουμε όλοι μαζί για να αναγνωριστεί η πραγματική αξία των ΤΕΙ και των απόφοιτων τους και να μπει ένα τέλος στην προπαγάνδα .

 
Μ
16 Δεκ 2014 18:40

Είναι απλή η κατάσταση

Σαν χώρα χρειαζόμαστε περίπου 12 πανεπιστημιακά ιδρύματα (5 στην Αθήνα και από 1 σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ιωάννινα, Κρήτη, Θεσσαλία, Θράκη + στρατιωτική ακαδημία) και περίπου 5-6 τεχνολογικά ιδρύματα (πχ. ΤΕΙ Αττικής, ΤΕΙ Μακεδονίας, ΤΕΙ Πελοππονήσου κοκ.). Καθένα από τα πανεπιστημιακά ίδρυμα θα συνεργάζεται με το αντίστοιχο ΤΕΙ καθώς και με κέντρο ερευνών και τεχνολογικό πάρκο στην αντίστοιχη περιφέρεια.

Με συγχωνεύσεις μεταξύ των ιδρυμάτων θα εξοικονομηθούν πόροι ώστε να ισχυροποιηθούν τα υποστελεχωμένα τμήματα που τώρα αδυνατούν να προσφέρουν ικανοποιητική εκπαίδευση και θα ενισχυθεί η παραγωγή έρευνας.

 
KATA TA ALLA ....TA TAI TOYS FTAINE !
18 Δεκ 2014 16:33

Προπτυχιακά- Μεταπτυχιακά- Διδακτορικά εξ' αποστάσεως στην Ελληνική Γλώσσα από το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

KATA TA ALLA ....TA TAI TOYS FTAINE !

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ