Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

ΟΛΜΕ: Πρακτικά μέτρα στήριξης για τις συνεδριάσεις των Συλλόγων για την αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση

Δημοσίευση: 18/12/2014
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η ΟΛΜΕ με επιστολή προς όλους τους καθηγητές (μέλη της) τους καλεί:

Α. Να μην δεχτούν ούτε να αξιολογηθούν, ούτε να αξιολογήσουν το σχολείο τους μέσω της αυτοαξιολόγησης.

Β. Να μην παραδώσουν προγραμματισμό ή σχέδιο εργασίας για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής τους μονάδας.

Γ. Να μην κάνουν αίτηση για εθελοντική αξιολόγηση.

Δ. Να μην παραδώσουν έκθεση ατομικής αξιολόγησης.

Ε. Να μην δεχτούν καμιά διαδικασία αξιολόγησής τους από το σχολικό σύμβουλο και το διευθυντή του σχολείου.

Πρακτικά μέτρα

Παράλληλα μετά από καταγγελίες εκπαιδευτικών από σχολεία ότι ασκούνται πιέσεις από Διευθυντές σχετικά με το θέμα συμμετοχής στην απεργία-αποχή από κάθε αξιολογική διαδικασία, αλλά και για τη διαδικασία στις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων, η ΟΛΜΕ δίνει τις ακ.ολουθες οδηγίες «ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ»

1) ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ σημαίνει ότι απέχουμε από συγκεκριμένο έργο και όχι από κάθε έργο. Εκτελούμε όλα τα υπόλοιπα καθήκοντά μας (διδακτικά και άλλα διοικητικά και εκπαιδευτικά) εκτός από αυτά που απορρέουν από τις διαδικασίες της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης. Όσοι συνάδελφοι συμμετέχουμε στην απεργία-αποχή της ΟΛΜΕ δε διατρέχουμε κανένα πειθαρχικό κίνδυνο, αφού είναι μια καθ’ όλα νόμιμα προκηρυγμένη κινητοποίηση που έχει απόλυτη και πλήρη κάλυψη της ΟΛΜΕ. Επίσης δεν τίθεται θέμα παρακράτησης χρημάτων, αφού εκτελούμε πλήρως το εκπαιδευτικό μας έργο και όλα τα καθήκοντα μας ως εκπαιδευτικοί.

2) Για τις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων:

Α) Όταν καλούμαστε σε συνεδρίαση συλλόγου διδασκόντων όπου έχει θέμα σχετικό με την αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση (π.χ. σχέδια δράσης, προγραμματισμός ΑΕΕ κλπ.), δηλώνουμε συμμετοχή στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η OΛΜΕ.

Β) Η συμμετοχή μας στην απεργία-αποχή αφορά το συγκεκριμένο και μόνο θέμα, της ημερήσιας διάταξης.

Γ) Αν ο σύλλογος διδασκόντων έχει κι άλλα θέματα, συμμετέχουμε σε όλα τα υπόλοιπα και στο θέμα που αφορά την αυτοαξιολόγηση δηλώνουμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΟΛΜΕ. Επιδιώκουμε σε κάθε σύλλογο διδασκόντων η συμμετοχή στην απεργία-αποχή να είναι πλειοψηφική. Όπου χρειασθεί μπορεί να κληθεί και το σωματείο για ενημέρωση πριν τις συνεδριάσεις.

Δ) Όταν η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας συμμετέχουν στην απεργία-αποχή, τότε στο συγκεκριμένο ζήτημα δεν έχει απαρτία ο σύλλογος διδασκόντων και άρα δεν μπορεί να προχωρήσει καμία διαδικασία σχετικά με την αυτοαξιολόγηση.

Ε) Στη βάση των παραπάνω, καλούμε τους συναδέλφους θαρρετά να διατυπώσουν την άποψή τους και στο πρακτικό. Δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα.

Σε κάθε περίπτωση, ενημερώνουμε τους Διευθυντές των σχολείων ότι δεν είναι υποχρεωτική η αναγραφή των ονομάτων αυτών που έκαναν χρήση της απεργίας - αποχής, όταν δεν είναι η πλειοψηφία του συλλόγου (εκτός αν το επιθυμούν οι ίδιοι). Στο πρακτικό μπορούν να γράφονται μόνο η απόφαση του συλλόγου, το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας και τα ονόματα των παρόντων.

Στην περίπτωση αυτή, ο διευθυντής/ντρια του σχολείου γράφει στο βιβλίο πράξεων του διευθυντή ότι λόγω της συμμετοχής των εκπαιδευτικών στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΟΛΜΕ με απόφασή της και με το εξώδικο που απέστειλε προς το Υπουργείο Παιδείας και Οικονομικών, ο σύλλογος διδασκόντων που κλήθηκε με θέμα την εγκύκλιο «Υλοποίηση της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας - Διαδικασίες αυτοαξιολόγησης κατά το σχολικό έτος 2014-2015» – ή με οποιοδήποτε αντίστοιχο θέμα, δεν είχε απαρτία και επομένως δεν προχωρά καμιά διαδικασία.

3) Για τους ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ: Καλούμε τους διευθυντές να μην δεχτούν ούτε να αξιολογηθούν,ούτε να μετατραπούν σε αξιολογητές των συναδέλφων ή των σχολείων τους μέσω της αυτοαξιολόγησης. Αυτό σημαίνει ότι επικαλούνται την απεργία-αποχή που κήρυξαν τα αρμόδια όργανα της ΟΛΜΕ, ώστε να μην παραδώσουν προγραμματισμό δράσης ή σχέδια δράσης των σχολικών μονάδων τους, να μην συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως ή σε δια ζώσης επιμόρφωση για την αξιολόγηση, να μην συμμετέχουν στις διαδικασίες της προσωπικής αξιολόγησής τους και να μην καταθέσουν στη σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα τον φάκελο τους (portfolio), να μην αξιολογήσουν εκπαιδευτικούς, να μην πιέζουν τους συναδέλφους προς αυτήν την κατεύθυνση.

Για όλους τους ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ: Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να μην δεχτούν ούτε να αξιολογηθούν, ούτε να αξιολογήσουν το σχολείο τους μέσω της αυτοαξιολόγησης: Να μην παραδώσουν προγραμματισμό ή σχέδιο εργασίας για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής τους μονάδας. Να μην κάνουν αίτηση για εθελοντική αξιολόγηση. Να μην παραδώσουν έκθεση ατομικής αξιολόγησης. Να μην δεχτούν καμιά διαδικασία αξιολόγησής τους από το σχολικό σύμβουλο και το διευθυντή του σχολείου.

Ετικέτες: 
ΟΛΜΕΑξιολόγηση

Σχόλια (2)

 
F.
20 Δεκ 2014 12:06

Μάλιστα. Καταπληκτική η ΟΛΜΕ. Πάντα λέει ΟΧΙ σε όλα και ποτέ δεν έχει κάνει καμία θετική πρόταση σε τίποτα. Όταν οι συνδικαλιστές μας καταλάβουν το ότι έχουν αποκοπεί εντελώς από την πλειονότητα των καθηγητών και το πόσο καθημερινά συμβάλουν στο να χειροτερεύει η κατάσταση στην εκπαίδευση, θα είναι πολύ αργά...

 
Νιόβη
21 Δεκ 2014 01:01

Πολύ ενδιαφέροντα τα μέτρα στήριξης που προτείνει η ΟΛΜΕ!
Στην πράξη όμως τι γίνεται; Κατά πόσο είναι σύννομα και μας καλύπτουν; Ειδικά όσον αφορά στην αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας. Η αυτοξιολόγηση είναι υποχρεωτική εκ του νόμου (δεν μα δίνονται περιθώρια να επιλέξουμε τη συμμετοχή μας ή όχι), συνεπώς η ΟΛΜΕ καλεί διευθυντές και διδάσκοντες να παρανομήσουν; Αυτή η πολιτεία έφθασε σ' αυτό το έσχατο σημείο κατάντιας για πολλούς λόγους, ένας από τους οποίους είναι και η ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ....Τέλος πάντων! Τι κάνουμε τώρα; Είμαστε και από ΠΟΙΟΝ καλυμμένοι αν δεν συμμετάσχουμε σε αυτές τις διαδικασίες; Εκτός αυτού έχω και μιαν άλλη απορία; Αν κάποιος δεν συμμετέχει, το όνομά του δεν πρέπει να γραφεί (ακριβώς γιατί εκ του νόμου επιβάλλεται η συμμετοχή στη διαδικασία αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας) στο πρακτικό; Άλλωστε ο σύλλογος αποφασίζει σύννομα. κι αυτό για την άποψη της μειοψηφίας- ότι γράφεται εφόσον ζητηθεί- για τα επιβαλλόμενα εκ του νόμου δεν ισχύει όπως στην περίπτωση της ΑΕΕ! Επομένως;
Και εν τέλει αν κάποιος έχει το "θάρρος-αξιοπρέπεια...γενναιότητα " να αρνηθεί τη συμμετοχή του, και πιστεύει σε αυτή τη θέση ποιο πρόβλημα έχει να καταγραφεί το όνομά του στο πρακτικό; τι φοβάται αν ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ; (Σε άλλες περιπτώσεις κόπτονται οι διαφωνούντες για την καταγραφή της άποψής τους)!. Μόνο αν αμφιταλαντεύεται, και θέλει να είναι αρεστός και στους συνδικαλιστές (ακολουθεί τις υποδείξεις τους και το παίζει αγωνιστής, χωρίς αυτό να φαίνεται πουθενά.... ) αλλά ταυτόχρονα κτίζει και "τα θεμέλια της εξέλιξής του" η οποία μπορεί να κινδυνεύει αν γραφεί το όνομά του! Πολύ θα ήθελα κάποια υπεύθυνη και νομικά στηριγμένη άποψη για τα παραπάνω...Κυρίως για την καταγραφή των ονομάτων των μειοψηφούντων και την κάλυψη τόσο των διευθυντών όσο και των διδασκόντων.Ας μην ξεχνάμε ότι η μη εφαρμογή του νόμου συνιστά και πειθαρχικό παράπτωμα και στις εποχές που ζούμε αφορμές ζητούν οι ανώτεροι για να μας ξαποστείλουν!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ