ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Ο Α. Λοβέρδος για το αίτημα του ΣΥΡΙΖΑ να αναβληθεί η συνεδρίαση των ΣΑΠΕ και ΣΑΤΕ

Μια συνεπής ευρωπαϊκή Πολιτεία δε σταματάει τις μη νομοθετικές της λειτουργίες, παρά μόνο αυτές που ο νόμος απαγορεύει
Δημοσίευση: 12/01/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αν παρακολουθούσαμε τη λογική των αναβολών από την πρώτη μέρα που υπήρξε υπόνοια περί γενικών βουλευτικών εκλογών λόγω μη εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας η Ελληνική Διοίκηση, κατά τα ειωθότα, θα είχε σταματήσει να λειτουργεί, είπε στα μέλη του ΣΑΠΕ και ΣΑΤΕ ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος, απαντώντας  στο αίτημα του ΣΥΡΙΖΑ για  αναβολής της σημερινής συνεδρίασης των δύο οργάνων του ΕΣΥΠ για τον αριθμό εισακτέων στα ΑΕΙ, ενώ υπογράμμισε τα εξής:

Α. Είχαμε ένα προκαθορισμένο ραντεβού για τον Ιανουάριο. Στην τελευταία συνεδρίαση ΣΑΠΕ-ΣΑΤΕ του Νοεμβρίου είχαμε μιλήσει για την έναρξη ενός διαλόγου σχετικά με τον αριθμό των εισακτέων στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ της χώρας μας. Έναρξη ενός διαλόγου που θα κατέληγε τον Ιανουάριο και πράγματι καταλήγει τον Ιανουάριο μέσα από μια σειρά διαβουλεύσεων που προηγήθηκαν και το μόνο θέμα που είχαμε να σκεφθούμε είναι αν οι εκλογές της 25ης Ιανουαρίου πρέπει να σταματήσουν τη ροή της δουλειάς μας ή αν δεν πρέπει.

Β. Καταλήξαμε στο ότι μια συνεπής ευρωπαϊκή Πολιτεία δε σταματάει τις μη νομοθετικές της λειτουργίες, παρά μόνο αυτές που ο νόμος απαγορεύει. Κατά τα άλλα, πρέπει να συνεχίζεται το έργο κανονικά, γιατί αν παρακολουθούσαμε τη λογική των αναβολών από την πρώτη μέρα που υπήρξε υπόνοια περί γενικών βουλευτικών εκλογών λόγω μη εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας η Ελληνική Διοίκηση, κατά τα ειωθότα, θα είχε σταματήσει να λειτουργεί.

Γ. Εμείς εδώ προσπαθήσαμε να επιβάλουμε τη συνέχεια και ορισμένες φορές με τρόπο πάρα πολύ έντονο, διότι η τάση αναβολών είναι μία μόνιμη τάση της Ελληνικής Διοικήσεως. Εμείς είμαστε αντίθετοι σε αυτού του είδους τις λογικές, γι΄ αυτό και εκτελούμε στο ακέραιο το πρόγραμμά μας, εκτός βέβαια από πράγματα τα οποία προϋποθέτουν νόμο και Βουλή που δεν υπάρχει και θέματα τα οποία ο νόμος ρητά απαγορεύει, όπως οι υπηρεσιακές μεταβολές.

Δ. Σήμερα λοιπόν είμαστε συνεπείς στη συνάντησή μας του Ιανουαρίου, επειδή υπήρξαν συνεπή όλα τα όργανα στο ενδιάμεσο κι έδειξαν πάρα πολύ καλή διάθεση. Δηλαδή συνεδρίασαν στο πλαίσιο της κοινής θεματολογίας ΣΑΠΕ-ΣΑΤΕ τα όργανα διαβούλευσης και κατέληξαν και επίσης στη Σύνοδο των Πρυτάνεων στην οποία είχα την τιμή να είμαι παρών το Δεκέμβριο υπήρξε απόφαση η οποία μου ανακοινώθηκε για το κρίσιμο θέμα του αριθμού των εισακτέων στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ.

Ε. Αυτό το θέμα είναι πάρα πολύ σοβαρό και αφορά τα ίδια τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα και τη δυνατότητα λειτουργίας τους αφενός και αφετέρου ολόκληρη την ελληνική κοινωνία. Εμπεριέχει στοιχεία αναπτυξιακά, οικονομικά κι οπωσδήποτε κοινωνικά όπως ζούμε τον τελευταίο καιρό με το θέμα των μετεγγραφών.

Ζ. Η πολυπλοκότητά του είναι δεδομένη, αλλά δεν είναι ώρα για αναλύσεις, δεν μπορώ όμως να μη διαπιστώσω ότι παραμένει στο εκπαιδευτικό μας σύστημα η μονοδιάστατη αντίληψη ότι για κάθε νέο μόνη προοπτική είναι τα ανώτατα ιδρύματα. Αυτό οδηγεί σε ένα πολύ μεγάλο αριθμό φοιτητών και στη συνέχεια πτυχιούχων και έναν πάρα πολύ μεγάλο αριθμό ανέργων όπως ζήσαμε τις τελευταίες δεκαετίες και ιδιαίτερα έντονα, μάλιστα, προ της κρίσης.

Η. Ακόμη πρέπει κανείς να προσθέσει, για να είναι πλήρης η ανάλυση, ότι παρόλη την κρίση, παρότι απαξιώθηκε η συμβολή του τίτλου ανώτατης εκπαίδευσης στην αγορά εργασίας, παρότι, η ελληνική οικογένεια επιμένει και θέλει τα παιδιά της να σπουδάσουν σε ένα ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα της χώρας.

Θ. Αυτό πρέπει να εξηγηθεί, πολιτικά, οικονομικά, κοινωνικά, όμως το ΣΑΠΕ-ΣΑΤΕ δεν συνεδριάζει σήμερα για να κάνει αυτή την ανάλυση και πάντως κανείς δεν είναι εύκολο να αρνηθεί σε νέους που το παλεύουν να εκπληρώσουν τα όνειρά τους, όμως αυτά διαμορφώθηκαν στο πλαίσιο της ελληνικής κοινωνίας και της ελληνικής οικογένειας.

Ι. Και επιπλέον επιπροσθέτως και σε τελευταία ανάλυση, όχι σε πρώτη, σε τελευταία ανάλυση, υπάρχει και ο στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το 2020 της αύξησης του αριθμού των πτυχιούχων, δηλαδή τη λιγότερη διαρροή από τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα των φοιτητών που μπαίνουν αλλά δεν παίρνουν πτυχίο.

Κ. Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν πως την ευθύνη για την αντιμετώπιση ενός τόσο σημαντικού προβλήματος, το οποίο γίνεται ακόμα πιο έντονο όπως είπα εν μέσω κρίσης, δεν είναι ούτε ρεαλιστικό, ούτε δίκαιο, ούτε σωστό, να την αναλαμβάνει μόνο του το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Όχι γιατί δε θέλουμε τις ευθύνες, αντίθετα, μια πελατειακή λογική θα ήθελε εμείς να αποφασίζουμε για να κάνουμε και το πελατειακό μας κομμάτι, να διαμορφώνουμε όρους πελατειακού κράτους, έτη περαιτέρω ειδικά προεκλογικά.

Λ. Εμείς θέλουμε να κρατήσουμε την ευθύνη, αλλά όχι όλη, γιατί πρέπει και τα θέματα της λειτουργικότητας των ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων που τόσο πολύ προβλήθηκαν τώρα με το νόμο περί μετεγγραφών, τα θέματα της λειτουργικότητας να μπουν στο τραπέζι, ούτως ώστε να δούμε ποιος ακριβώς μπορεί να σπουδάζει φοιτητές και πόσους μπορεί να σπουδάζει.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ