Placeholder

ΤΡ/ΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ

Ένωση Χημικών: Προεκλογική η περικοπή της ύλης στο Λύκειο

Χωρίς παιδαγωγικά κριτήρια ο περιορισμός θεμάτων στην Τράπεζα Θεμάτων
Δημοσίευση: 21/01/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Προεκλογική χαρακτηρίζει η Ενωση Ελλήνων Χημικών την απόφαση του υπουργού Παιδείας Α. Λοβέρδου για περικοπή της ύλης στο Λύκειο, ενώ η απόφαση για μείωση των θεμάτων στην Τράπεζα Θεμάτων υποστηρίζει πως γίνεται χωρίς επιστημονικά ή παιδαγωγικά κριτήρια.

Ειδικότερα:

Α, Σε ό, τι αφορά στην περικοπή της ύλης στο μάθημα της Χημείας, η Ενωση Ελλήνων Χημικών διατυπώνει την ακόλουθη θέση:

-Η ΕΕΧ έχει επανειλημμένα ζητήσει να συμμετέχουν οι Επιστημονικές Ενώσεις στην επεξεργασία των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών, ώστε αυτά να είναι ορθολογικά και υλοποιήσιμα στο ωρολόγιο πρόγραμμα, δυστυχώς χωρίς να εισακουσθεί.

-Κατά την εκτίμηση της ΕΕΧ, η ύλη είναι ένας συνεκτικός ιστός γνώσεων με καθορισμένη αλληλουχία εννοιών και μεθόδων, οι οποίες έχουν ως στόχο την κατάκτηση εννοιολογικού πλαισίου και τρόπου του σκέπτεσθαι για τους μαθητές.

-Γι΄ αυτό διαφωνεί με την κοπτοραπτική της ύλης, η οποία έχει ως αποτέλεσμα ασυνέχεια και νοηματικά κενά και επομένως ωθεί στην παπαγαλία και δε συμβάλλει στη δημιουργία σταθερού γνωστικού υπόβαθρου, το οποίο διασφαλίζει την απρόσκοπτη συνέχεια της εκπαίδευσης των μαθητών.

-Επίσης, θεωρεί ότι η ύλη της Α΄ και Β΄ Λυκείου, όπως ορίστηκε στις 30-9-14 με το ΦΕΚ Β΄27-21 μπορεί να διδαχθεί με επάρκεια στις διαθέσιμες διδακτικές ώρες, αν αυτές δεν χάνονται χωρίς λόγο.

-Για τους λόγους που αναφέρθηκαν η ΕΕΧ είναι αντίθετη με την προεκλογική περικοπή της ύλης, γιατί ενδιαφέρεται, αγωνιά και φροντίζει το μακροπρόθεσμο συμφέρον των μαθητών.

B. Σε ό, τι αφορά στην Τράπεζα Θεμάτων, η Ένωση Ελλήνων Χημικών τονίζει:

-Η Τράπεζα Θεμάτων δεν έχει οργανωθεί μέχρι σήμερα με τον ενδεδειγμένο, συστηματικό και σταθμισμένο τρόπο που θα έπρεπε και σε αυτό θα πρέπει να επικεντρωθεί η κριτική και η προσπάθειά μας και όχι στην αποδόμησή της. Και πάλι η ΕΕΧ έχει με επανειλημμένες παρεμβάσεις της ζητήσει να μετέχει στις επιτροπές που εκπονούν την Τράπεζα Θεμάτων, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση του Κράτους, χωρίς να εισακουσθεί.

-Η κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων ευνοεί μόνο τα οργανωμένα εκδοτικά και ιδιωτικά συμφέροντα σε βάρος της ισότητας και των ίσων ευκαιριών για όλους τους μαθητές, που αποτελούν προτεραιότητα και πάγια θέση της ΕΕΧ.

-Κατά την εκτίμησή μας μια καλά σταθμισμένη Τράπεζα Θεμάτων, σε αντίθεση με τη διαδεδομένη αντίληψη, προστατεύει τα συμφέροντα των μαθητών, διασφαλίζει ότι όλοι οι μαθητές διδάσκονται την ίδια ύλη, ανεξάρτητα αν φοιτούν σε δημόσιο ή ιδιωτικό σχολείο, σε φτωχή ή πλούσια γειτονιά και εξετάζονται σε ίδια θέματα.

-Η αντίληψη ότι οι μαθητές για να επιτύχουν πρέπει να λύσουν όλα τα θέματα της Τράπεζας είναι απολύτως λανθασμένη και ευθυγραμμισμένη με τη λογική της απομνημόνευσης και όχι της κατάκτησης και της κριτικής αντιμετώπισης της γνώσης, μέσω της κατανόησης των εννοιών και των τεχνικών που τη διέπουν. Επιπρόσθετα η Τράπεζα Θεμάτων οριοθετεί με ακρίβεια τα όρια της ύλης και των θεμάτων προς εξέταση, αποκλείοντας τις υπερβολές και τις εκτός ορίων απαιτήσεις και θίγοντας ουσιαστικά μόνο όσους για ένα κεφάλαιο από την ύλη έγραφαν βιβλία 500 σελίδων.

-Για όλους αυτούς τους λόγους διαφωνούμε με την πρόθεση του κ. Λοβέρδου για τον περιορισμό των θεμάτων, χωρίς επιστημονικά ή παιδαγωγικά κριτήρια.

Σχόλια (3)

 
Φώτης
21 Ιαν 2015 13:16

Μπράβο στην ΕΕΧ για την ανακοίνωση. Πρέπει να αυξηθεί η ύλη και τα θέματα στην τράπεζα θεμάτων. Ευτυχώς, υπάρχουν και σύμβουλοι του κράτους....
Μόνο έτσι, οι μαθητές θα μάθουν την αξία που έχουν οι φαινόλες του ελαιόλαδου και θα μελετούν πάρα πολύ τα μαθήματά τους με κλειστό διάβασμα.

 
KOSTAS70
21 Ιαν 2015 20:59

Έχετε αποκτήσει ορισμένοι τέτοιο κόμπλεξ με την ΕΕΧ, που σχολιάζετε αρνητικά ό,τι και αν πει, αν καταλαβαίνετε βέβαια τι θέλει να πει.

Που ακριβώς λέει η ανακοίνωση για "αύξηση της ύλης"; Που ακριβώς λέει η ανακοίνωση για "αύξηση στα θέματα της τράπεζας";

Σε ποια τάξη Α/θμιας-Β/θμιας διδάσκονται οι μαθητές "τις φαινόλες του ελαιόλαδου";

Τελικά, πράγματι, θίγονται συμφέροντα...

 
Μη Χημικός
21 Ιαν 2015 22:33

Δεν είμαι χημικός για να εκφέρω γνώμη για την έκταση και τη συνοχή της ύλης. Θέλω όμως να τονίζω με έμφαση ότι η αύξηση των ερωτήσεων της τράπεζας θεμάτων δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση αύξηση της ύλης. Εκτός και αν οι καθηγητές μπερδεύουν τη διδασκαλία του σχολείου με τις ασκήσεις του φροντιστηρίου. Ο καθηγητής διδάσκει τις ενότητες με τρόπο ανάλογο με εκείνο που εκφράζουν οι 200 ή 1200 ερωτήσεις της τράπεζας θεμάτων και οι μαθητές δεν μαθαίνουν τις απαντήσεις των συγκεκριμένων ερωτήσεων, αλλά πώς να απαντούν σε ερωτήσεις σαν αυτές. Αυτό βέβαια με την προϋπόθεση ότι η δόμηση των ερωτήσεων της τράπεζας θεμάτων εκφράζει συγκεκριμένη παιδαγωγική προσέγγιση. Αν δεν εκφράζει, ζητούμε τη βελτίωσή της ή την κατάργησή της, αλλά όχι απλώς την αυξομείωση του αριθμού των ερωτήσεων. Η τελευταία αντίληψη εκφράζει το φροντιστήριο και όχι σχολείο γνώσης και παιδείας. Η ΕΕΧ, κατά την άποψή μου, έκανε ορθές επισημάνσεις, και θλίβομαι για την διατύπωση απόψεων φροντιστηριοποίησης του Λυκείου τόσο από το Υπουργείο όσο και από εκπαιδευτικούς. Την εξήγηση του φαινομένου μπορούν να την αναζητήσουν οι αναγνώστες συνάδελφοι.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ