Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Η θέση του Α. Τσίπρα επί του νόμου πλαισίου για τα ΑΕΙ (4009/11)

Οι αλλαγές στα πανεπιστήμια ήταν ένα πιλοτικό σχέδιο για να εφαρμοστεί και σε όλη την κοινωνία ένα δόγμα του σοκ
Δημοσίευση: 26/01/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ένα χρόνο μετά την εφαρμογή του νόμου πλαισίου για τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ , του νόμου 4009/11, ο Αλέξης Τσίπρας, μιλώντας στους εκπαιδευτικούς συντάκτες, είχε διατυπώσει τις ακόλουθες απόψεις:

Α. Ενα χρόνο μετά την ψήφιση αυτού του νόμου, του 4009/2011 τα δημόσια πανεπιστήμια και τα ανώτατα τεχνολογικά ιδρύματα της χώρας βρίσκονται, αν όχι σε κατάσταση διάλυσης, ένα βήμα πριν τη διάλυση.

Β. Η ψήφιση αυτού του νόμου, και μάλιστα με αυτήν την πλειοψηφία (τον ψήφισαν 280 Βουλευτές), πρωτοφανή για τα ελληνικά δεδομένα, αυτό αποτελεί ύβρη για τη δημοκρατία.

Γιατί πρόκειται για μια πρωτοφανή αναντιστοιχία κοινοβουλευτικής εκπροσώπησης και βούλησης της κοινωνίας.

Γιατί η ακαδημαϊκή κοινότητα είναι ένα κομμάτι της κοινωνίας. Και στη δημοκρατία δεν μπορεί οι εκλεγμένοι του λαού δεν μπορεί να αποφασίζουν ερήμην αυτών για τους οποίους παίρνουν τις αποφάσεις.

Πόσο δε μάλλον όταν μιλάμε για έναν ευαίσθητο χώρο, έναν χώρο αυτονομίας σκέψης και δράσης, όπως είναι ο ακαδημαϊκός χώρος.

Από την εποχή του πρώτου πανεπιστημίου στην Μπολόνια. Δεν μιλάμε για τα τελευταία χρόνια.

Γ. Το νόμο 4009 είχε απορρίψει ομόφωνα η ακαδημαϊκή κοινότητα ανεξαρτήτως πολιτικών πεποιθήσεων, όλες οι σύγκλητοι, όλες οι φοιτητικές παρατάσεις από τη δεξιά μέχρι την άκρα αριστερά, όλοι οι σύλλογοι εργαζομένων.

Δ. Κι επειδή έχω την αίσθηση ότι ο χώρος της Παιδείας, και ιδιαίτερα ο ευαίσθητος χώρος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ο ακαδημαϊκός χώρος αποτελεί και πρόπλασμα πειραματικών επιλογών, καταλήγουμε στην εκτίμηση ότι οι αλλαγές στα πανεπιστήμια ήταν ένα πιλοτικό σχέδιο για να εφαρμοστεί και σε όλη την κοινωνία ένα δόγμα του σοκ.

Διάλυσης, απαξίωσης του δημόσιου χώρου, υποτίμησης της όποιας δημόσιας πνευματικής αξίας και εγκαθίδρυσης ενός καθεστώτος φτηνής εργασίας.

Ε. Χρησιμοποιήθηκε για την υλοποίηση αυτού του νόμου μια τεράστια εκστρατεία συκοφάντησης και παραπληροφόρησης.

Έπρεπε να απαξιωθεί πλήρως το δημόσιο πανεπιστήμιο, με όλα τα θετικά του και τα αρνητικά του, εμείς δεν απορρίπτουμε ότι έχει προβλήματα και ελαττώματα, αλλά έπρεπε να απαξιωθεί πλήρως για να μπορέσει η κοινή γνώμη να δεχθεί την εφαρμογή του δόγματος του σοκ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Κι αυτό έγινε σε συνεργασία με ισχυρά εκδοτικά και μιντιακά συγκροτήματα που εποφθαλμιούν την εξαιρετικά κερδοφόρα αγορά της ιδιωτικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν δημόσια ιδρύματα στη χώρα μας που φέρουν βραβεία και πολύ σημαντικές περγαμηνές σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ζ. Η πεμπτουσία αυτού του νόμου είναι η ιδιωτικοποίηση του δημόσιου και δωρεάν Πανεπιστημίου,.

Δηλαδή από δω και στο εξής οι Έλληνες πολίτες θα πληρώνουν για τις σπουδές τους.

Και προκειμένου να σπουδάσουν τα παιδιά μας θα πρέπει να παίρνουν φοιτητικά δάνεια, δηλαδή πρόκειται να δημιουργήσουμε τη νέα υπερχρεωμένη γενιά του μέλλοντός.

Η. Η πεμπτουσία του νόμου αφορά κυρίως αυτό που εμείς ονομάζουμε κατάργηση των πτυχίων, διάσπαση των γνωστικών αντικειμένων και κατάργηση των πτυχίων και φυσικά της επαγγελματικής τους κατοχύρωσης.

Οι φοιτητές/τριες,αν εφαρμοστεί αυτός ο νόμος που σύσσωμη η ακαδημαϊκή κοινότητα και όχι κάποιες μειοψηφίες όπως λένε αρνείται να εφαρμόσει, δεν θα παίρνουν πτυχίο, θα συλλέγουν τίτλους σπουδών χωρίς άμεσο, επαγγελματικό αντίκρισμα.

Οι ελληνικές οικογένειες θα αναγκάζονται να πληρώνουν για όλους τους κύκλους σπουδών εκτός απ’ τον πρώτο.

Με λίγα λόγια, αυτός ο αναδιανεμητικός ρόλος που είχαν τα πανεπιστήμια στην κοινωνική διαστρωμάτωση, αυτό που έλεγαν όλα τα προηγούμενα χρόνια, ότι ο γιός του αγωγιάτη μπορεί να ανέλθει κοινωνικά και να γίνει μηχανικός, δικηγόρος, επιστήμονας.

Αυτό το ξεχνάμε.

Δικαίωμα στη μόρφωση θα έχουν μονάχα αυτοί που έχουν οικονομική δυνατότητα να έχουν πρόσβαση σ΄ αυτήν.

Οι τίτλοι σπουδών θα πιστοποιούνται από μία πανίσχυρη εξωπανεπιστημιακή αρχή την ΑΔΙΠ (Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση), η οποία θα διορίζεται απευθείας από τον Υπουργό Παιδείας.

• Οι σπουδές θα είναι ουσιαστικά κατακερματισμένες, χωρίς επιστημονική ενότητα, με γνώσεις ταχύτατα αναλώσιμες.

• Έτσι η νέα γενιά επιστημόνων θα πρέπει να πληρώνει μια ζωή, όχι για να μαθαίνει, αλλά για να «καταρτίζεται» με εξειδικευμένες γνώσεις που θα χρησιμεύουν στην εύρεση εργασίας ανάλογα με τις εξειδικευμένες απαιτήσεις κάθε συγκυρίας.

Αυτό είναι το εφεύρημα της «Δια Βίου Μάθησης». Έχουμε χάσει και τις έννοιες πια.

Θ. Και γιατί όλα αυτά; Γιατί η διάλυση των ελληνικών πτυχίων θα συνεισφέρει στη δημιουργία ενός φτηνού επιστημονικού δυναμικού, το οποίο θα στελεχώσει την ευρωπαϊκή και ελληνική αγορά με μισθούς πείνας σε συνθήκες επισφάλειας στη μεταμνημονιακή εποχή της πτωχευμένης, χρεοκοπημένης Ελλάδας.

Αυτό είναι το «DNA» του Ν.4009, που τόσο πολύ υπερασπίζεται η κα Διαμαντοπούλου και μερίδα του πιο βαθέως ΠΑΣΟΚ και της βαθέως εκσυγχρονιστικής και μνημονιακής Ν.Δ. Και εσχάτως της βαθέως ΔΗΜΑΡ.

Έωλο το Σχέδιο Αθηνά- Η κυβέρνηση θέλει να ευνοήσει τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια
 
Το Σχέδιο Αθηνά,   είναι έωλο ως προς τους διακηρυκτικούς στόχους του, ως προς τη διαδικασία αλλά και ως προς την ακαδημαϊκή νομιμοποίησή του, είπε στις 23-2-13, στη συνάντηση με τους πέντε Πρυτάνεις Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων Αττικής ο πρόεδρος   του ΣΥΡΙΖΑ  Αλέξης Τσίπρας.

 Οι πέντε Πρυτάνεις Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων Αττικής πού συμμετείχαν στη συνάντηση ήταν ο κ. Τσάλτας (Πάντειο), ο κ.  Γάτσιος, (ΟΠΑ), ο κ.  Φεγγερός (Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών), ο κ.  Αναγνωστόπουλος, (Χαροκόπειο) και ο κ.  Οικονόμου (Πανεπ. Πειραιά).

Α.ΤΣΙΠΡΑΣ προς ΠΡΥΤΑΝΕΙΣ: Η κυβέρνηση θέλει να ευνοήσει τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια
 
«Η απόφαση της κυβέρνησης να οδηγήσει στην απόλυση 1.400 περίπου εργαζόμενους στα οκτώ μεγαλύτερα δημόσια ιδρύματα της χώρας αποτελεί ολομέτωπη επίθεση στο ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο. Πρόκειται για πολιτική επιλογή της κυβέρνησης και όχι εξαναγκασμό της τρόικας».

Τη δήλωση αυτή έκανε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας  μετά τη συνάντηση με το προέδρίο της Συνόδου των Πρυτάνεων –στις 23-9-13-κι εξήγησε: «Τούτο συμβαίνει για δύο λόγους. Ο πρώτος λόγος είναι διότι θέλουν να ευνοήσουν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, τα ιδιωτικά ιδρύματα. Ο δεύτερος λόγος είναι γιατί εχθρεύονται τη γνώση και τους ανθρώπους της γνώσης».

Ο κ. Τσίπρας υπογράμμισε επίσης ότι:

Α. Στη χώρα μας, το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο άντεξε σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες στο διάβα των χρόνων. Σήμερα με αυτή την τελειωτική επίθεση κινδυνεύει το δημόσιο πανεπιστήμιο με λουκέτο. Η κυβέρνηση βάζει λουκέτο στο δημόσιο πανεπιστήμιο.

Β. Εμείς θεωρούμε ότι αυτό δεν αφορά μονάχα τους πανεπιστημιακούς δασκάλους και τους φοιτητές και τους διοικητικούς υπαλλήλους. Πιστεύουμε ότι αφορά όλη την ελληνική κοινωνία.

Γ. Και καλούμε σε μια ευρύτατη συσπείρωση ανθρώπους της διανόησης, ανθρώπους του πνεύματος, αλλά και κάθε έλληνα κι ελληνίδα, προκειμένου να αποτραπεί αυτή η απόφαση, διότι αποτελεί πλήγμα στον πολιτισμό μας.

Δ. Θα δώσουμε μάχη μέσα κι έξω από τη Βουλή, προκειμένου να κρατηθεί ζωντανή η κοιτίδα του πολιτισμού μας που είναι τα πανεπιστήμια που παράγουν γνώση, που μορφώνουν τους νέους επιστήμονες.

Ε. Διότι σε μια εποχή κοινωνικής διάλυσης είναι η τελευταία ελπίδα. Και δεν θα την αφήσουμε να σβήσει.
 

 

Σχόλια (1)

 
Μπινις
28 Ιαν 2015 11:23

Καλώς ήρθατε στον Μεσαίωνα της αναξιοκρατίας ... Σε λίγο μπορεί να μην θέλει καν εξετάσεις για να μπεις στο πανεπιστήμιο, απλά να γράψεις καμία αναρχο-αντισυστημική έκθεση και να σε παίρνουν για καθηγητή

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.