Placeholder

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠ/ΣΗ

ΟΙΕΛΕ: Επιστολές προς Α. Μπαλτά και Τ. Κουράκη

Αίτημα για ευρύ διάλογο για όλα τα ζητήματα της ιδιωτικής εκπαίδευσης
Δημοσίευση: 31/01/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η ΟΙΕΛΕ με επιστολές που απέστειλε στον υπουργό Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά και στον Αναπληρωτή Τάσο Κουράκη ζητά να ξεκινήσει «άμεσα ευρύς διάλογος για όλα τα ζητήματα του χώρου και να υπάρξουν επείγουσες πρωτοβουλίες, ώστε σε πρώτη φάση να αποκατασταθούν συνθήκες νομιμότητας και αξιοκρατίας στο χώρο».

Η ΟΙΕΛΕ στις επιστολές κάνει λόγο για «όξυνση της ανομίας στο πεδίο δραστηριοποίησης των ιδιωτικών φορέων της εκπαίδευσης έχει οδηγήσει στη μετατροπή του εκπαιδευτικού αγαθού σε εμπόρευμα, με αποτέλεσμα να παραχαράσσονται εκπαιδευτικές διαδικασίες, πτυχία και προσόντα, να διαμορφώνονται συνθήκες ακραίας εκπαιδευτικής ανισότητας στο κοινωνικό σύνολο και η χώρα να διασύρεται διεθνώς με αποκορύφωμα το πάγωμα από την Κομισιόν της διαδικασίας αντιστοίχισης του Εθνικού με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων λόγω της απροθυμίας των προηγούμενων ηγεσιών του Υπουργείου Παιδείας να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα για την αποκατάσταση της νομιμότητας στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης».

ΟΙ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

ΠΡΟΣ: Τον Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Αρ. Μπαλτά

Κύριε Υπουργέ,

Το ΔΣ της ΟΙΕΛΕ σας συγχαίρει για την ανάληψη της σοβαρής ευθύνης της εποπτείας του χώρου της Παιδείας και του Πολιτισμού και σας εύχεται κάθε επιτυχία στο δύσκολο έργο σας. Στα 5 χρόνια εφαρμογής του κοινωνιοκτόνου, νεοφιλελεύθερου προγράμματος έχουν οξυνθεί οι κοινωνικές, οι οικονομικές και οι εκπαιδευτικές ανισότητες και έχουν ανοίξει βαθιές και δυσεπούλωτες πληγές στο σώμα της ελληνικής εκπαίδευσης που θα χρειαστεί κόπος και συντονισμένες προσπάθειες για να επουλωθούν.

Η Ομοσπονδία μας θα συνδράμει την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας στηρίζοντας πολιτικές που αποσκοπούν στην τήρηση της συνταγματικής νομιμότητας στην ιδιωτική εκπαίδευση, στην επαναφορά της κρατικής εποπτείας ώστε να διασφαλίζεται η ποιότητα των εκπαιδευτικών υπηρεσιών και η νομιμότητα των εκδιδόμενων τίτλων σπουδών και προσόντων που παρέχονται από ιδιωτικούς φορείς και στην αποκατάσταση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών σε συνθήκες ισονομίας και αξιοκρατίας.

Η ΟΙΕΛΕ έχει καταθέσει στο δημόσιο διάλογο και σε φορείς στους οποίους εκπρόσωποί της συμμετέχουν (εθνικά fora, ΕΟΠΠΕΠ) συγκεκριμένες προτάσεις για τη Δια Βίου Μάθηση, για την πιστοποίηση των επαγγελματικών προσόντων και για την αντιστοίχιση του Εθνικού με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων.

Έχει, επίσης, μέσω του κλαδικού της ινστιτούτου και του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ, διεξάγει σειρά ερευνών για ζητήματα Παιδείας. Είμαστε βέβαιοι ότι θα δώσετε σύντομα τη δυνατότητα στην Ομοσπονδία μας να καταθέσει τις θέσεις και τις προτάσεις της αυτές, ώστε να ξεκινήσει επιτέλους ο διάλογος για τα μεγάλα ζητήματα που αφορούν όχι μόνο την ιδιωτική εκπαίδευση, αλλά γενικά το σύνολο του εκπαιδευτικού συστήματος.

ΠΡΟΣ: Τον Αναπληρωτή Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Τ. Κουράκη

Κύριε Αναπληρωτή Υπουργέ,

Το ΔΣ της ΟΙΕΛΕ σας συγχαίρει για την ανάληψη των ιδιαίτερα δύσκολων καθηκόντων που σας ανατέθηκαν και εύχεται θερμά κάθε επιτυχία στο έργο σας.

Τα τελευταία χρόνια συντελέστηκε στη χώρα μας μια ανεπανάληπτη εκπαιδευτική τραγωδία.

Η ιδιωτική εκπαίδευση, ως τμήμα του ενιαίου εκπαιδευτικού συστήματος, επλήγη βαρύτατα και αποτέλεσε προνομιακό πεδίο για τις ασύδοτες δυνάμεις της αγοράς, ώστε να εφαρμοστεί το νεοφιλελεύθερο σχέδιο για την ελληνική εκπαίδευση.

Γνωρίζετε, έχοντας σταθεί όλο αυτό το διάστημα στο πλευρό των ιδιωτικών εκπαιδευτικών με συνέπεια και αποφασιστικότητα, τις δραματικές συνέπειες που είχε αυτή η πολιτική τόσο για το κοινωνικό αγαθό της εκπαίδευσης που, σύμφωνα με το Σύνταγμα, παρέχουν και τα ιδιωτικά σχολεία, όσο και για τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών.

Γνωρίζετε, επίσης, ότι η όξυνση της ανομίας στο πεδίο δραστηριοποίησης των ιδιωτικών φορέων της εκπαίδευσης έχει οδηγήσει στη μετατροπή του εκπαιδευτικού αγαθού σε εμπόρευμα, με αποτέλεσμα να παραχαράσσονται εκπαιδευτικές διαδικασίες, πτυχία και προσόντα, να διαμορφώνονται συνθήκες ακραίας εκπαιδευτικής ανισότητας στο κοινωνικό σύνολο και η χώρα να διασύρεται διεθνώς με αποκορύφωμα το πάγωμα από την Κομισιόν της διαδικασίας αντιστοίχισης του Εθνικού με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων λόγω της απροθυμίας των προηγούμενων ηγεσιών του Υπουργείου Παιδείας να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα για την αποκατάσταση της νομιμότητας στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

Θεωρούμε ότι ο χώρος της ιδιωτικής εκπαίδευσης δεν μπορεί να λειτουργεί υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες που ευνοούν την επιχειρηματική ασυδοσία και ανομία. Φρονούμε ότι πρέπει να εκκινήσει άμεσα ευρύς διάλογος για όλα τα ζητήματα του χώρου και να υπάρξουν επείγουσες πρωτοβουλίες, ώστε σε πρώτη φάση να αποκατασταθούν συνθήκες νομιμότητας και αξιοκρατίας στο χώρο.

Η ΟΙΕΛΕ, έχοντας πολυετή εμπειρία στο χώρο της εκπαίδευσης, με ερευνητικό έργο από το κλαδικό μας ινστιτούτο και το ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ, με τεκμηριωμένες θέσεις στο δημόσιο διάλογο για τη Δια Βίου Μάθηση και την Πιστοποίηση των επαγγελματικών προσόντων, θα συνδράμει τη νέα πολιτική ηγεσία στην προσπάθειά της να αντιμετωπίσει τα σοβαρά προβλήματα που άφησε πίσω της η πολιτική των Μνημονίων στο χώρο της Παιδείας. .

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.