Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ: Τα πέντε πρώτα άμεσα μέτρα για το Λύκειο και την αξιολόγηση

9,5 ο βαθμός προαγωγής-Δεν θα λαμβάνεται ο βαθμός της Α και Β Λυκείου για την εισαγωγή στα ΑΕΙ- Καταργείται η Τράπεζα Θεμάτων από φέτος
Δημοσίευση: 31/01/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το υπουργείο Παιδείας , ανακοίνωσε σήμερα Σάββατο, πως η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προτίθεται να προτείνει στον Πρωθυπουργό να περιλάβει στις προγραμματικές δηλώσεις του τα εξής:

1. Για το τρέχον σχολικό έτος (2014-2015) οι εξεταστικές διαδικασίες και ρυθμίσεις που αφορούν την απόλυση από το Λύκειο και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των μαθητών και μαθητριών της Γ Λυκείου παραμένουν ως έχουν.

2. Δεδομένων των πολλών προβλημάτων που έχουν ανακύψει σε σχέση με τον βαθμό προαγωγής, και προκειμένου να δοθεί χρόνος για την αναγκαία εις βάθος μελέτη του θέματος, επανέρχεται ως βαθμός προαγωγής ο γενικός μέσος όρος "εννέα και πέντε δέκατα" (9,5) όπως ενδεικτικά περιγράφεται στο άρθρο 32 του Π.Δ. 60/2006.

3. Απαιτείται να ενισχυθεί ο αυτόνομος διδακτικός και παιδαγωγικός ρόλος της λυκειακής βαθμίδας. Στις επικρατούσες συνθήκες, το να συνυπολογίζεται ο βαθμός των προαγωγικών εξετάσεων του Λυκείου στην εισαγωγή των μαθητών και μαθητριών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αντιβαίνει αυτόν τον στόχο ενώ οι σχετικές διατάξεις του υπάρχοντος νομικού πλαισίου δεσμεύουν προκαταβολικά και με τρόπο αντιπαιδαγωγικό το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για επόμενα έτη. Για αυτό τον λόγο, και μέχρι ολόκληρο το σύστημα εισαγωγής να μελετηθεί με νηφαλιότητα και εις βάθος, η βαθμολογία των προαγωγικών εξετάσεων του Λυκείου δεν θα συνυπολογίζεται στην εισαγωγή των μαθητών και μαθητριών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το αιτούμενο σύστημα εισαγωγής θα προκύψει μετά από ευρύ και οργανωμένο διάλογο και τη συνδρομή όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία και των φορέων τους.

4. Η επιλογή των θεμάτων των προαγωγικών εξετάσεων κατά 50% από την Τράπεζα θεμάτων για τους μαθητές και μαθήτριες της Α και Β΄ Λυκείου παύει να ισχύει από την εξεταστική περίοδο Μαΐου – Ιουνίου 2015. Οι διδάσκοντες των οικείων μαθημάτων θα επιλέγουν, κατά την κρίση τους, τα θέματα των προαγωγικών εξετάσεων αποκλειστικά μέσα από την διδαχθείσα υλη. Η Τράπεζα θεμάτων μπορεί απλώς να χρησιμοποιηθεί συμβουλευτικά.

5. Η αποτίμηση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου είναι απαραίτητη και οφείλει να διεξάγεται με δημοκρατικό και συλλογικό τρόπο ως λειτουργία γνωστικής ανατροφοδότησης και αναστοχασμού και σκοπό την ουσιαστική βελτίωση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου. Με δεδομένο ότι οι τρέχουσες διαδικασίες 'αξιολόγησης' δεν υπηρετούν τον εν λόγω σκοπό, αυτές αναστέλλονται προκειμένου να μελετηθούν σε βάθος όλοι οι συναφείς παράγοντες. Πάντοτε μέσα από ουσιαστικό διάλογο με όσους εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία και τους φορείς τους.

6. Άλλα ζητήματα που έχουν απασχολήσει τη δημοσιότητα τις τελευταίες μέρες καθώς και όλα τα πολλά και μεγάλα ζητήματα της εκπαίδευσης θα αντιμετωπιστούν συστηματικά κατά το παραπάνω πνεύμα μετά την ψήφιση των προγραμματικών δηλώσεων της Κυβέρνησης.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Σχόλια (16)

 
Χρήστος
01 Φεβ 2015 09:18

Άμεσα πρέπει οι μαθητές της Β λυκείου που προσανατολίζονται σε Πολυτεχνείο - Φυσικομαθηματική, να μάθουν αν του χρόνου θα εξετασθούν πανελλαδικά σε χημεία ή πληροφορική ή και στα δύο

 
Ηλίας
01 Φεβ 2015 10:58

Όταν ένας μαθητής με 9,5 προάγεται και ένας άλλος με 9,4 παραπέμπεται σε 10-12 μαθήματα είναι εύκολο να καταλάβει ο οποιοσδήποτε ότι αυτό σύστημα κάπου "χάνει".

Ήταν λάθος η "βάση του 9,5" εξ' αρχής και ελπίζω ότι η επαναφόρα του θα είναι προσωρινή (για λόγους ισονομίας) και θα σκεφτούν σοβαρά για το ποια θα πρέπει να είναι στο μέλλον.

Σε κάθε περίπτωση, είτε 10 είτε 9,5 είναι βάση, το ζήτουμενο δεν είναι να πάρουν περισσότεροι απολυτήριο (ούτως ή άλλως με το 9,5 πέρνανε όλοι). Το ζητούμενο είναι το απολυτήριο που κατέχει ένας απόφοιτος να έχει κάποια αξία και να πιστοποιεί ένα ελάχιστο επίπεδο γνώσης και εφοδίων. Δυστυχώς μέχρι σήμερα η αξία απολυτηρίου, έστω και με βαθμό 16 (ίσως και παραπάνω σε πολλές περιπτώσεις...), είναι ελάχιστη έως και μηδενική. Δε χρειάζεται να μιλήσουμε καν για το απολυτήριο με 9,5.

 
Mack77
01 Φεβ 2015 11:03

Eγω λέω βάση το 5 και να δίνουν απο το σπίτι !

 
Ηλίας Ι
01 Φεβ 2015 12:13

Όπως πάντα υπάρχουν θετικά και αρνητικά.
1. Κατά την άποψή μου καλώς λαμβάνει συμβουλευτικό χαρακτήρα η "τράπεζα" θεμάτων. Με ενοχλεί να υποκαθίσταται ο μάχιμος εκπαιδευτικός της τάξης ( έστω και μερικώς ) από μία κληρωση. Επίσης με ενοχλεί ο τελικός βαθμός ενός μαθητή ( ειδικά των μετίων και κάτω ) να είναι, ενδεχομένως, και προϊόν τζόγου.
2. Κακώς, πολύ κακώς οπισθοδρομούμε στο 1998 ως προς τα κριτήρια απόλυσης. Με αυτά, πρέπει να προσπαθήσει πολύ ένας μαθητής, για να μείνει. Έτσι όμως χάνει την αξία του το απολυτήριο. Για την ακρίβεια πλέον, δεν έχει κάποια αξία. Έπρεπε να γίνουν πιο αυστηρά τα κριτήρια.
3. Ουδέποτε, νομίζω, θα δεχθούμε ως λαός την συμμετοχή του βαθμού των προηγουμένων ετών στον υπολογισμό μορίων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια. Θέλει προετοιμασία ετών.
Τα πεδία είναι νομίζω πολλά. Για την ακρίβεια το πλεονάζον είναι εκείνο των Παιδαγωγικών. Πεδίο με αμφίβολη επαγγελματική αποκατάσταση. Θα έπρεπε οι σχολές του να είναι κοινές.
Τέλος πιστεύω ότι τα εξεταζόμενα μαθήματα θα έπρεπε να είναι πέντε.

Στις προθέσεις του Υπουργού ειναι κι η κατάργηση της όποιας αξιολόγησης. Κατά την άποψή μου μία καλή αξιολόγηση θα ήταν εκείνη του διευθυντή κάθε σχολείου. Ώστε αυτός να ελέγχει τους υφισταμένους του. ( στην όλη διαδικασία θα πρέπει να απουσιάζει ρητά ο συνδικαλισμός )
Έτσι γίνεται στον ιδιωτικό τομέα. Και μόνον έτσι θα έχει αποτελέσματα.

 
gianis
01 Φεβ 2015 12:25

βαση το 5 και εξετασεις μεσω υπολογιστη απο το σπιτι η με smartphone απο την καφετερια και με freddo για να κανουμε χρηση των νεων τεχνολογιων στο μαξιμουμ

 
kostas
01 Φεβ 2015 15:47

γιατί βάση του πέντε στις εξετάσεις ?
Η συμμετοχή ΔΕΝ μετράει?

 
Μπαρουφάκης
01 Φεβ 2015 16:39

να καταργηθούν και οι απουσίες, και στο σπίτι μπορούν οι μαθητές να διαβάζουν.

 
Η άποψη ενός μαθητή 3ης Λυκείου.
01 Φεβ 2015 16:47

Οι βάσεις και το σχολείο του σήμερα είναι προϊόντα κουλτούρας δεξιών . Θα έπρεπε να υπάρχει η δυνατότητα οι μαθητές να διαβάζουν από το σπίτι στο δικό τους χρόνο, με το δικό τους σύστημα επιλογής μαθημάτων και να δίνουν τα μαθήματα αξιολογούμενοι από J2EE web services . Αυτά θα μπορούσαν να γίνουν πράξη, αν πραγματικά ο συριζα δεν είναι ένα ακόμα κόμμα με αντιτεχνολογική κουλτούρα όπως τα προηγούμενα. Κόψτε τα χρήματα που δίνετε αριστερά και δεξιά σε επιθεωρητές και προϊσταμένους με γραβάτες, βάλτε ψηφιακά πιστοποιητικά ανά browser και ανά μαθητή και αναδείξτε τις δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας. Και αν δεν μπορείτε να βρείτε καθηγητές πληροφορικής που να μπορούν να τα κάνουν απλά ρωτήστε σε οποιοδήποτε σχολείο εμάς τους μαθητές για το πως μπορούμε να τα στήσουμε δωρεάν σε πλατφόρμες ΕΛ/ΛΑΚ. Και όσο για αυτούς που ειρωνεύονται πως οι μαθητές είναι όλο καφετέρια και καφέδες ας δουν μια τυπική καφετέρια μετά τις δυο το μεσημέρι με τι είναι γεμάτη, με μαθητές ή με αργόσχολους ενήλικες με μηδέν ιδέες για παραγωγικότητα. Στα 17 μου μπορεί να πήζω στο διάβασμα αλλά όπως και οι περισσότεροι στην ηλικία μου γνωρίζουμε περισσότερα από όλους τους καθηγητές πληροφορικής της περιοχής μας μαζί . Να μη πούμε για τους άλλους άλλων ειδικοτήτων. Αν τα κάνετε αυτά ο ΣΥΡΙΖΑ στις επόμενες εκλογές θα πάρει το 90% της νεολαίας. Παρακαλώ να το δημοσιεύσετε ώστε ο κος Κουράκης ή όποιος άλλος αρμόδιος να δει την πρόταση μου.

 
Θανάσης
01 Φεβ 2015 17:59

Με τις αμοιβές όπως έχουν διαμορφωθεί με το λεγόμενο Ενιαίο (στην πραγματικότητα εκπαιδευτικό) Μισ(θ)ολόγιο η αξιολόγηση είναι κενή περιεχομένου. Οποιοσδήποτε εκτελεί το ελάχιστο της δουλειάς του, ειδικά αν έχει κάτω από 15 χρόνια υπηρεσία οπότε και η αμοιβή του είναι εξευτελιστική, είναι παραπάνω από άριστος.
Αν υπάρχει περιθώριο για αξιοπρεπείς αμοιβές τότε, και μόνο τότε, θα πρέπει να συζητηθεί η όποια αξιολόγηση.

 
M.K
01 Φεβ 2015 18:09

Μήπως ρε παιδιά γνωρίζει κάποιος τι θα γίνει του χρόνου με τις πανελλαδικές .......Σε ποια μαθήματα θα εξεταστούν, με ποια ύλη , ποιες σχολές θα περιέχονται στα επιστημονικά πεδία . ΠΟΙΟΣ νομιμοποιεί την αυθαιρεσία τους .ΠΟΙΟΣ τους δίνει το δικαίωμα να παίζουν με τις ψυχές των παιδιών μας.

 
Νίκος
02 Φεβ 2015 18:40

Το υπουργείο Παιδείας κάνει λάθος .
Ξαναφέρνει το Λύκειο ...... 10 χρόνια πίσω !!!
Τότε που όλοι οι ''μέτριοι''μαθητές χωρίς να ανοίξουν βιβλίο , πέρναγαν την τάξη με 9,5 κατόπιν σιωπηρής συμφωνίας με τους καθηγητές τους .
Η τράπεζα θεμάτων , ξανάνοιξε τα βιβλία των μαθητών.
25 % μετεξετασταίοι στην Α' Λυκείου πέρσι , οι περισσότεροι πέρασαν (με την σιωπηρή συμφωνία που έλεγα πριν ) τον Σεπτέμβρη .
Ερωτώ : Άξιζαν να περάσουν την τάξη ;;;;
Απαντώ : Όχι !! Δεν είχαν καν τις στοιχειώδης γνώσεις για τα μαθήματα που διαγωνίστηκαν. Είναι σκληρό , αλλά είναι η αλήθεια !!!!
Οι μαθητές , λοιπόν, που διαβάζουν , μαθαίνουν και προχωράνε δεν είχαν κανένα πρόβλημα με την τράπεζα ούτε βέβαια με το 10 μέσο όρο στα περισσότερα μαθήματα !!!!!
Αν ο στόχος είναι να επιτρέψουμε στους ''αμαθείς'' μαθητές να πάρουν απολυτήριο Λυκείου με .... 9,5 καλώς κάνουμε !!! Κάπως έτσι κατέληξε το απολυτήριο του Λυκείου με μηδενική αξία !!!! Αν έτσι προσπαθούμε να φτιάξουμε μια μορφωμένη γενιά ............. θα παραμείνει σαν κι αυτή που φτιάχναμε πριν ...... 10 χρόνια !!!!
Αν το Λύκειο είναι η πόρτα που ανοίγει τις ανώτερες σπουδές ......... πάμε πολλά χρόνια πίσω !!!!
Κουράγιο στα φροντιστήρια !
Αυτά πάλι θα τραβήξουν τους μαθητές προς τα πανεπιστήμια και προς την γνώση !!!!
Αν κάποιος δει την ύλη της επόμενης Γ' Λυκείου θα καταλάβει !!!!

 
Κ.Δ.
04 Φεβ 2015 13:52

Κύριε Νίκο αναρωτιέμαι αν ζούμε στην ίδια χωρα....Γιατί είστε τόσο σκληρός;;Γνωρίζετε αν γίνεται σωστό μαθημα στα δημόσια σχολεία,έτσι ώστε ο μαθητής ή η μαθήτρια να έχει τα απαραίτητα εφόδια για να περάσει την τάξη;Γνωρίζετε την οικονομική κατάσταση των παιδιών;Μήπως ξέρετε πως νιώσαμε εμείς όταν μείναμε;Δεν έχουμε όλη την οικονομική δυνατότητα να πάμε σε φροντιστήρια....Ζείτε σε άλλη Ελλάδα;Γιατι εγώ ζω στην Ελλάδα της αδικίας,της φτώχιας,της ανοησίας,του ατομισμού και της κριτικής των μεγαλύτερων στους μικρότερους.Όπως κάνατε εσείς...Δεν έχετε το δικαίωμα να προσβάλλετε μαθητές ,όταν δεν ήσασταν εκεί να δείτε τις προσπάθειες που κατέβαλαν.Ναι έμειναν,αλλα πριν μείνουν προσπάθησαν.Τη λέξη προσπάθεια την έχετε μάθει στο τέλειο ελληνικό δημόσιο σχολείο που φοιτούσατε;Επίσης.όταν κάποιος μαθητής γίνεται ''ρομπότ", ''παπαγάλος'' ή απλά λύνει μια άσκηση μαθηματικών,δε νομίζω πως θα έπρεπε να τον χαρακτηρίζουμε μορφωμένο.Είναι ένα μικρό πιόνι του συστήματος,που αδυνατεί να καταλάβει ότι η πραγματική μόρφωση και παιδεία δεν αποκτούνται τόσο εύκολα.Το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η παιδεία και η εκπαίδευση διογκώνεται.Στοχος της κοινωνίας και των ενηλίκων θα έπρεπε να ήταν η λύση και όχι η κριτική.Φοιτώ στο νέο Λύκειο και σας διαβεβαιώνω πως δεν έχω κερδίσει απολύτως τίποτα.Μάλλον όχι...Ας μην είμαι αχάριστη,φυσικα κέρδισα....Άγχος,απογοήτευση,απελπισία,αβεβαιότητα και ένα βίαιο κόψιμο των φτερών μας...

 
Νίκος
04 Φεβ 2015 23:10

Αγαπητή μου Κ.Δ.
Στον ίδιο κόσμο ζούμε . Δεν είμαι εγώ σκληρός. Η πραγματικότητα που πολύ σωστά περιγράφεις και ζεις είναι. Είσαστε μια απίστευτα έξυπνη και ιδιοφυής γενιά . Κι εγώ όμως είχα κακούς καθηγητές όταν ήμουν μαθητής. Δεν έγιναν όμως αυτοί εμπόδιο να προχωρήσω στην ζωή μου. Ούτε τώρα μπορούν να γίνουν. Είναι δική σας επιλογή να βελτιωθείτε αφού πρώτα αγαπήσετε το σχολείο και πιστέψετε ότι .... θα συνεχίσετε μπροστά.
Η γνώση είναι μπροστά σας , αλλά δεν ξέρετε να την αρπάζετε ... και πίστεψέ με , δεν είναι δύσκολο.
Με θλίβει το γεγονός ότι βλέπεις το σχολείο ως ...... απελπισία !!!
Πάρε την κατάσταση στα χέρια σου. Ότι κάνεις θα το καταφέρεις με κόπο και ιδρώτα γιατί μόνο έτσι προχωράς , όχι με μοιρολατρεία και απογοήτευση.
Μην υποτιμάς εσύ τον εαυτόν σου. Άσε τους άλλους να συνεχίζουν να το κάνουν σε σένα και εσύ ...... προχώρα.
Είμαι σίγουρος ότι μπορείς . Το έχω δεί πάρα πολλές φορές να γίνεται .
Μην μασάς !!!!!!!!!

 
Νίκος
05 Φεβ 2015 11:50

Αγαπητή μου Κ.Δ. ,
θα αντιγράψω το σχόλιο του Θανάση πιο πάνω καιείμαι σίγουρος ότι εσύ , θα το καταλάβεις :

'' Με τις αμοιβές όπως έχουν διαμορφωθεί με το λεγόμενο Ενιαίο (στην πραγματικότητα εκπαιδευτικό) Μισ(θ)ολόγιο η αξιολόγηση είναι κενή περιεχομένου. Οποιοσδήποτε εκτελεί το ελάχιστο της δουλειάς του, ειδικά αν έχει κάτω από 15 χρόνια υπηρεσία οπότε και η αμοιβή του είναι εξευτελιστική, είναι παραπάνω από άριστος.
Αν υπάρχει περιθώριο για αξιοπρεπείς αμοιβές τότε, και μόνο τότε, θα πρέπει να συζητηθεί η όποια αξιολόγηση............''

Και το σχόλιό μου :

Τόσα δίνουν ,
πόσα θες............ για να γίνεις ''άξιος λειτουργός της δημόσιας παιδείας '' Θανάση ????????

Και το τελευταίο σχόλιο από εμένα στο site ''σας'' :

ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ !!!!
ΛΕΝΕ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΑ ΛΟΓΙΑ !!!!!

 
Arvit
05 Φεβ 2015 13:26

Η πρόταση του Savant Baltzo για το άνοιγμα των πεδίων υποτιμά (πολλές) ολόκληρες επιστήμες και τμηματα της Τριτοβάθμιας. Φυσικά και δεν στέκεται...

 
Θανάσης
05 Φεβ 2015 20:09

@Νίκος
Αγαπητέ Νίκο,
Η απάντησή μου είναι τόσα όσα θα μου επιτρέπουν να ζω αξιοπρεπώς. Φυσικά και δεν περιμένω καμία αξιολόγηση για να κάνω όσο καλύτερα μπορώ την δουλειά μου, και έχω αξιολογηθεί πολλάκις για να έχω την θέση που έχω.
Μακάρι να υπήρχε μηχανισμός αξιολόγησης που να το προέβλεπε την αμοιβή καθενός ανάλογα με την δουλειά του και τα τυπικά (και κυρίως ουσιαστικά) του προσόντα, και όχι ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας όπως τώρα. Τα φληναφήματα περί λειτουργήματος τα ακούω συνήθως από όσους ελάχιστα θίχτηκαν σε σχέση με τους νεότερους από εμάς από το τερατούργημα του Ενιαίου Μισθολογίου, και οι οποίοι, σε αντίθεση με την πλειοψηφία αυτών που ισοπεδώθηκαν από το προαναφερθέν έκτρωμα, ουδέποτε έχουν αξιολογηθεί για να πάρουν την θέση που κατέχουν.
Αυτοί συνήθως διαμορφώνουν και την κατάσταση που περιγράφει η κυρία ΚΔ.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ