Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Λύκειο, ΑΕΙ και Πανελλαδικές στο επίκεντρο των προγραμματικών δηλώσεων του πρωθυπουργού

Ο πρωθυπουργός πριν γίνει Γραμματέας του κόμματος είχε το χαρτοφυλάκιο «παιδεία», αυτό που μέχρι σήμερα έχει στο ΣΥΡΙΖΑ ο Τάσος Κουράκης.
Δημοσίευση: 05/02/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Στο επίκεντρο των προγραμματικών δηλώσεων του πρωθυπουργού Α. Τσίπρα , του υπουργού Αριστείδη Μπαλτά και του Αναπληρωτή Τάσου Κουράκη, θα βρεθούν το τριήμερο Κυριακή-Δευτέρα- Τρίτη, στη Βουλή, οι αλλαγές στο Λύκειο, τις Πανελλαδικές τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ , τα σχολικά βιβλία και τα αναλυτικά προγράμματα στο Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο.

Το esos σημειώνει πως ο πρωθυπουργός πριν γίνει Γραμματέας του κόμματος είχε το χαρτοφυλάκιο «παιδεία», αυτό που μέχρι σήμερα έχει στο ΣΥΡΙΖΑ ο Τάσος Κουράκης.

Ειδικότερα οι προγραμματικές δηλώσεις του πρωθυπουργού και των δύο υπουργών, μεταξύ άλλων , θα περιλαμβάνουν:

Α. Έναρξη διαλόγου για ριζικές αλλαγές στο νόμο πλαίσιο 4009/11

Β. Έναρξη διαλόγου για την θεσμοθέτηση νέου συστήματος πρόσβασης των υποψηφίων στα ΑΕΙ, με στόχο την αποσύνδεση των εξετάσεων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση από την απόκτηση απολυτήριου Λυκείου.

Γ. Κατάργηση των εξετάσεων πανελλαδικού τύπου από φέτος στην Α και Β Λυκείου με τη υποχρεωτική χρήση θεμάτων κατά 50% από την Τράπεζα Θεμάτων. Οι διδάσκοντες των οικείων μαθημάτων θα επιλέγουν, κατά την κρίση τους, τα θέματα των προαγωγικών εξετάσεων αποκλειστικά μέσα από την διδαχθείσα υλη. Η Τράπεζα θεμάτων μπορεί απλώς να χρησιμοποιηθεί συμβουλευτικά.

Δ. Η βαθμολογία των προαγωγικών εξετάσεων του Λυκείου δεν θα συνυπολογιστεί στου χρόνου στην εισαγωγή των μαθητών και μαθητριών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Επαναφορά και επανασχεδιασμός της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης .

Ε. Κατάργηση των μνημονιακών νόμων που αφορούν την παιδεία.

Ζ. Επαναπρόσληψη όλων όσοι τέθηκαν σε διαθεσιμότητα ή απολύθηκαν. Κανείς εκπαιδευτικός, διοικητικός υπάλληλος ή σχολικός φύλακας δεν περισσεύει. Επαναφορά των τομέων και ειδικοτήτων που καταργήθηκαν λόγω διαθεσιμότητας

Η. Τερματισμός του πελατειακού συστήματος της απόσπασης των εκπαιδευτικών για την παροχή διοικητικού έργου και ταυτόχρονη ενίσχυση του απαραίτητου αριθμού μόνιμων διοικητικών υπαλλήλων.

Θ. Επανένταξη στο διδακτικό έργου του σχολείου μεγάλου μέρους του εκπαιδευτικού προσωπικού που απασχολείται στην κεντρική διοίκηση.

Ι. Έλεγχος και τήρηση της νομιμότητας στην ίδρυση και λειτουργία των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων.

Κ. Αναστολή των διαδικασιών αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

Σχόλια (9)

 
Κώστας Δημητρίου
08 Φεβ 2015 14:13

Απάντηση στον Θανάσης:
Κύριε Θανάση. Διακρίνω κάποια ειρωνεία στην απάντησή σας ή κάνω λάθος? Δεν είμαι καθηγητής πληροφορικής και από παραδρομή ονόμασα την ομάδα μαθημάτων και το συγκεκριμένο ΕΠΕ: <<πληροφορικών επιστημών>>. Ίσως είναι αδόκιμος ο όρος. Ζητάω συγγνώμη αν έθιξα την επιστήμη σας άθελά μου. Μπορείτε να βάλετε όποιον τίτλο θέλετε στο συγκεκριμένο ΕΠΕ. Θα μπορούσε να ονομαστεί <<Ομάδα σχολών πληροφορικής>>, ή <<ομάδα πληροφορικής και συναφών σχολών>>, ή καλύτερα και <<ομάδα τεχνολογικών επιστημών>> αν σας ικανοποιεί αυτό. Δεν είναι εκεί για μένα το πρόβλημα. Δεν έχω κανένα σκοπό να μπω στη διαμάχη σας με τους χημικούς. Όπως παρατηρείτε, στο σχέδιο που παρουσίασα, δεν υποβάθμισα πουθενά την πληροφορική. Ίσα, ίσα, θεωρώ ότι της δίνω τουλάχιστον ίσάξια θέση με τα άλλα εξεταζόμενα μαθήματα, εφόσον την εισάγω ως εξεταζόμενο κατ' επιλογήν μάθημα και σε άλλες δύο επιπλέον κατευθύνσεις: Σε αυτή των θετικών επιστημών και σε αυτή των οικονομικών-διοικητικών επιστημών. (δε νομίζω να έχετε την πρόθεση να θέλετε να μπείτε και στην ομάδα των ανθρωπιστικών επιστημών?).
Εγώ παρουσίασα αυτό το πρόχειρο σχέδιο, το οποίο φυσικά επιδέχεται αλλαγές και βελτιώσεις, γι' αυτό έλλωστε και το ανάρτησα, για να μπορέσουμε ως καθηγητές να συζητήσουμε και να ανταλλάξουμε απόψεις. Και επίσης για να δείξουμε ότι μπορούμε να συμφωνήσουμε σε πέντε πράγματα και να σχεδιάσουμε και να προτείνουμε προς το Υπουργείο ένα σχέδιο ικανοποιητικό , πρώτα για τα παιδιά μας και δεύτερον για όλους τους εκπαιδευτικούς. Δε νομίζω οι ιθύνοντες του Υπουργείου να είναι πιο ικανοί στο να σχεδιάσουν ένα σωστό σύστημα εισαγωγής.
Όταν όμως με το που παρουσιάζουμε μια πρόταση στην οποία δε θίγουμε κάποιον, αρχίζουν οι ειρωνείες, τότε καλά μας κάνει το υπουργείο και μας ταλαιπωρεί και εμάς και τα παιδιά μας με αποφάσεις και νόμους του ποδαριού.

 
Μ.Κ
07 Φεβ 2015 15:13

Φίλε Βαγγέλη . Η οργή μου δεν αφορά την διαμάχη ΣΤΡΑΒΩΝ {Ν.Δ} εναντίων ΜΟΝΟΦΘΑΛΜΩΝ{ΣΥΡΙΖΑ}. Δεκαετίες τώρα ο κάθε υπουργός σχετικός ή άσχετος δεξιός κεντρώος ή αριστερός κάνει την επαναστατική [μεταρυθμιστική ] γυμναστική του στις πλάτες των παιδιών μας .Κάποιοι φίλοι [Κώστας, Παναγώτης ακόμη και εσύ ] έχουν προτάσεις .Προφανώς θα μπορούσα να αναλύσω και τις δικές μου προτάσεις μετα από πολλά χρόνια ενασχόλησης με την εκπαίδευση .Δεν ήταν αυτός ο στόχος μου..ΓΙΑ ΝΑ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΤΕ ΚΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΙΤΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙ ΘΑ ΤΟ ΑΛΛΑΞΕΤΕ.Οι προηγούμενοι τρία χρόνια δεν κατάφεραν να μας το πουν .Οι σημερινοί ελπίζω στις προγραμματικές δηλώσεις δηλαδή σε τρεις μέρες να μας το ξεκαθαρίσουν.

 
Θανάσης
07 Φεβ 2015 14:02

Γιατί ακριβώς να μην εφαρμοστεί το Κυπριακό σύστημα εξετάσεων με επιστημονικά πεδία και δυνατότητα επιλογής μαθημάτων, ή το σχέδιο Κουλαϊδή;
Όσο για το ΕΠΕ «Πληροφορικών Επιστημών» τι να πω; Ένα μεγάλο LOL, λένε και τα παιδιά. Συγχαρητήρια για την παγκόσμια κΕνοτομία αυτής της πρότασης.

 
Παναγιώτης Τσιωτάκης
07 Φεβ 2015 12:23

Η πρόταση για το 5ο προαιρετικό μάθημα δεν είναι κακή, ωστόσο
Δεν ξέρω κατά πόσον και με αυτή μπορεί να διαμορφωθεί ωρολόγιο πρόγραμμα στο σχολείο.
Επίσης, δεν ξέρω αν θα μπορούσε π.χ. στη σχολή ΗΜΜΥ θα δέχονται φοιτητές με Κοιν.Πολ. Επιστήμες, Οικονομικά και Στατιστική, επειδή εξετάστηκε στην Πληροφορική;; Ή αν ο θετικός επιστήμονας θα πρέπει να είναι καλός (κριτήριο εισαγωγής) στην Ιστορία για να γίνει δάσκαλος; Η απο ανθρωπιστικές σε Οικονομικά και Στατιστικά τμήματα χωρίς καθόλου μαθηματικά;

Επίσης, δεν καταλαβαίνω αν το 5ο μάθημα περιέχεται στο μέσο όρο, δηάδη αν κάποιες σχολές δεχτούν φοιτητές που θα έχουν εξεταστεί σε 4 μαθήματα και άλλες φοιτητές που θα έχουν εξεταστεί σε 5 μαθήματα. Το ανομοιογενές προφίλ των εισακτέων σε κάποιες σχολές είναι σημαντικό.

Επιπρόσθετα, το ΥΠΑΙΘ είπε: οι παιδαγωγικές θα είναι παντού.
Στις Δέσμες ήταν απλά παντού, χωρίς 5ο μάθημα.

 
Χημικός
07 Φεβ 2015 12:10

Το πιθανότερο είναι Κώστα να μην μπορει να εφαρμοστεί αυτό μεσα στο σχολειο, να μη βγαινουν τα τμηματα.

Ίσως πρέπει να καταρηγθεί η Πληροφορική και η Κοινωνιολογία και να μπει η Χημεία και στην Οικονομική ΕΠΕ. Αυτό έπρεπε να έχει γίνει απο την αρχή

 
Κώστας Δημητρίου
07 Φεβ 2015 10:31

Στα πλαίσια των αλλαγών που προτίθεται να κάνει το Υπουργείο στο νέο σύστημα εισαγωγής με το οποίο θα δώσει του χρόνου η σημερινή Β΄Λυκείου θα ήθελα να προτείνω προς το υπουργείο μια μελετημένη και ολοκληρωμένη λύση, προκειμένου να αυξηθούν οι επιλογές των μαθητών και να καταστεί εφαρμόσιμο το σύστημα Αρβανιτόπουλου.
Το προτεινόμενο σύστημα εισαγωγής στηρίζεται στις παρακάτω αλλαγές:
1. Οι ομάδες μαθημάτων ή κατευθύνσεις στις οποίες θα εντάσσεται και θα μπορεί να παρακολουθήσει ο μαθητής, θα είναι πέντε και όχι έξι. Δηλαδή να μην υπάρχει ομάδα μαθημάτων-κατεύθυνση παιδαγωγικών
2. Σε κάθε ομάδα μαθημάτων- κατεύθυνση, εκτός των τεσσάρων ήδη υποχρεωτικών μαθημάτων, να προσφερθούν και τρία μαθήματα επιλογής από τα ήδη διδασκόμενα του ωρολογίου προγράμματος
3. Τα επιστημονικά πεδία στα οποία θα εντάσσονται οι σχολές και από τα οποία θα μπορούν να επιλέξουν τα παιδιά θα είναι επτά. Δηλαδή, θα υπάρχει επιπλέον το ΕΠΕ των παιδαγωγικών σαν επιλογή, αλλά επίσης θα δημιουργηθεί και ένα ακόμη ΕΠΕ: Κοινωνικών-πολιτικών-ψυχολογικών επιστημών με σπάσιμο του ΕΠΕ: Οικονομικών-κοινωνικών-πολιτικών επιστημών σε δύο, δηλ Α) σε οικονομικές-διοικητικές και Β) σε κοινωνικές πολιτικές, στις οποίες όμως θα ενώσουμε και όλες τις ψυχολογικές σχολές, που θα φύγουν από το ΕΠΕ ανθρωπιστικών-νομικών και θα ενταχθούν στο ΕΠΕ κοινωνικών-πολιτικών. Και είναι πιστεύω λογικότατη η πρόταση αυτή, διότι η ψυχολογία είναι καθαρά κοινωνική επιστήμη, δεν έχει καμία σχέση με τα αρχαία και τα λατινικά, αλλά με την κοινωνιολογία, την κοινωνική ανθρωπολογία, την Κοινωνική διοίκηση κλπ. Επίσης βάζοντας μέσα και τις ψυχολογικές επιστήμες ενισχύουμε και το ΕΠΕ κοινωνικών πολιτικών επιστημών, ώστε να περιλαμβάνει ικανό αριθμό σχολών και να είναι βιώσιμο και λειτουργικό
4. Μέσα στα υποχρεωτικά μαθήματα της ομάδα μαθημάτων: Οικονομικών-διοικητικών επιστημών, μπαίνουν οι Αρχές φυσικών επιστημών στη θέση των Στοιχείων κοινωνικών και πολιτικών επιστημών, που γίνονται μάθημα επιλογής σε όλες τις ομάδες πλην της θετικής. Έτσι αποκτάται άμεση συνάφεια της ομάδας Οικονομικών με το ΕΠΕ πληροφορικών και με το ΕΠΕ παιδαγωγικών
5. Κάθε μαθητής θα επιλέγει από την αρχή μία ομάδα μαθημάτων ή κατεύθυνση και επίσης θα επιλέγει, εκτός των τεσσάρων υποχρεωτικών μαθημάτων, να παρακολουθήσει και ένα από τα τρία μαθήματα επιλογής που προσφέρει η ομάδα του. Στη μέση της χρονιάς, Φλεβάρη-Μάρτη, δηλώνει ο μαθητής αν θα το εξεταστεί (το επιλογής) πανελλαδικά ,ώστε να διεκδικήσει και το δεύτερο πεδίο στο οποίο τον οδηγεί το μάθημα, ή θα το δώσει ενδοσχολικά, διεκδικώντας μόνο το ένα ΕΠΕ της ομάδας του.

ΟΜΑΔΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ (ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ) ΚΑΙ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Ομάδα Θετικών επιστημών:
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ: γλώσσα και λογοτεχνία, μαθηματικά, φυσική, χημεία
ΕΠΙΛΟΓΗΣ: πληροφορική, βιολογία, ιστορία

Ομάδα Πληροφορικών επιστημών:
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ: γλώσσα και λογοτεχνία, μαθηματικά, φυσική, πληροφορική
ΕΠΙΛΟΓΗΣ: Στοιχεία κοινωνικών και πολιτικών επιστημών, αρχές οικονομικής
επιστήμης, χημεία

Ομάδα Επιστημών Υγείας:
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ: γλώσσα και λογοτεχνία, φυσική, χημεία, βιολογία
ΕΠΙΛΟΓΗΣ: Στοιχεία κοινωνικών και πολιτικών επιστημών, μαθηματικά, ιστορία

Ομάδα Οικονομικών-διοικητικών επιστημών:
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ: γλώσσα και λογοτεχνία, μαθηματικά-στατιστική, αρχές οικονομικής επιστήμης, αρχές φυσικών επιστημών
ΕΠΙΛΟΓΗΣ: Στοιχεία κοινωνικών και πολιτικών επιστημών, Πληροφορική, ιστορία

Ομάδα Ανθρωπιστικών-νομικών επιστήμών:
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ: γλώσσα και λογοτεχνία, αρχαία, λατινικά, ιστορία
ΕΠΙΛΟΓΗΣ: Στοιχεία κοινωνικών και πολιτικών επιστημών, αρχές οικονομικής
επιστήμης, αρχές φυσικών επιστημών

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ (ΟΜΑΔΕΣ ΣΧΟΛΩΝ)
1 ΕΠΕ: Ανθρωπιστικών- νομικών επιστημών
2 ΕΠΕ: Θετικών-τεχνολογικών επιστημών
3 ΕΠΕ: πληροφορικών επιστημών
4 ΕΠΕ: Επιστημών υγείας
5 ΕΠΕ: Οικονομικών-διοικητικών επιστημών
6 ΕΠΕ: Παιδαγωγικών επιστημών
7 ΕΠΕ: Κοινωνικών-πολιτικών-ψυχολογικών επιστημών

Επιλογές μαθητή από κάθε ομάδα μαθημάτων ή κατεύθυνση:
Ομάδα θετικών: οδηγεί σε: 1) ΕΠΕ θετικών επιστημών
2) ΕΠΕ πληροφορικών επιστημών με επιλογή
πληροφορική
3) ΕΠΕ επιστημών υγείας με επιλογή βιολογία
4) ΕΠΕ παιδαγωγικών επιστημών με επιλογή ιστορία

Ομάδα πληροφορικών: οδηγεί σε: 1) ΕΠΕ πληροφορικών
2) ΕΠΕ κοινωνικών-πολιτικών-ψυχολογικών
επιστημών με επιλογή στοιχεία κοινωνικών και
πολιτικών επιστημών
3) ΕΠΕ οικονομικών-διοικητικών επιστημών με
επιλογή Αρχές οικονομικής επιστήμης
4) ΕΠΕ θετικών επιστημών με επιλογή χημεία

Ομάδα επιστημών υγείας: οδηγεί σε: 1) ΕΠΕ επιστημών υγείας
2) ΕΠΕ κοινωνικών-πολιτικών-ψυχολογικών με
επιλογή στοιχεία κοινωνικών και πολιτικών
επιστημών
3) ΕΠΕ θετικών επιστημών με επιλογή
μαθηματικά
4) ΕΠΕ παιδαγωγικών επιστημών με επιλογή
ιστορία

Ομάδα οικονομικών-διοικητικών
Επιστημών: οδηγεί σε: 1) ΕΠΕ οικονομικές-διοικητικές επιστήμες
2) ΕΠΕ κοινωνικές-πολιτικές-ψυχολογικές
επιστήμες με επιλογή στοιχεία κοινωνικών
και πολιτικών επιστημών
3) ΕΠΕ πληροφορικές επιστήμες με επιλογή
πληροφορική
4) ΕΠΕ παιδαγωγικών με επιλογή ιστορία

Ομάδα ανθρωπιστικών-νομικών: οδηγεί σε: 1) ΕΠΕ ανθρωπιστικές νομικές
2) ΕΠΕ κοινωνικές-πολιτικές-
ψυχολογικές επιστήμες με επιλογή
στοιχεία κοινωνικών και πολιτικών
επιστημών
3) ΕΠΕ οικονομικών-διοικητικών
επιστημών με επιλογή αρχές
οικονομικής επιστήμης
4) ΕΠΕ παιδαγωγικών επιστημών με
επιλογή αρχές φυσικών επιστημών

Θεωρώ ότι το προτεινόμενο σύστημα αυξάνει πάρα πολύ τις επιλογές του μαθητή γιατί ναι μεν του δίνει τη δυνατότητα να επιλέξει μέχρι δύο πεδία, αλλά ουσιαστικά του αυξάνει τις επιλογές στα τέσσερα πεδία. Δηλ έχει το δικαίωμα να επιλέξει δύο εκ’ τεσσάρων, πράγμα που είναι το καλύτερο για τον μαθητή.
Επίσης θεωρώ ότι υπάρχει συνάφεια μεταξύ των ΕΠΕ και δε θα υπάρχουν ανισότητες σχετικά με ευκολία ή δυσκολία πρόσβασης σε κάποιες σχολές από διάφορες κατευθύνσεις και εισαγωγή από την πίσω πόρτα. Αν υιοθετηθεί, πιστεύω ότι θα είναι και λειτουργικό και βιώσιμο.

 
Βαγγέλης Γλυκόπουλος
07 Φεβ 2015 01:41

αγαπητέ/ή Μ.Κ.
σκέψου λίγο, τί εννοείς "αλλαγή" στις εξετάσεις του 2016. Δηλαδή υπήρχε ένα σύστημα νομοθετημένο όπου ο καθένας είχε κάνει το πρόγραμμά του ? Για να δούμε, τι γνωρίζατε εσείς από τα παρακάτω (και αν τα γνωρίζατε πείτε μας και εμας)

1) οι μαθητές δεν γνωρίζουν την ύλη των εξετάσεων 2016. Ο Λοβέρδος υπέγραψε 6 μέρες πριν τις εκλογές ένα προχειρότατο ΦΕΚ στο οποίο αναγράφεται μια ύλη για τις εξετάσεις η οποία για πολλούς λόγους δεν ευσταθεί: στα μαθήματα που είναι της ειδικότητάς μου, η ύλη τριπλασιάστηκε, κομμάτια της ύλης της Γ λυκείου θα μεταφερθούν στη Β λυκείου (τα παιδιά της Β λυκείου δηλαδή θα πάνε στη Γ λυκείου όπου θα διδαχθούν νέα ύλη και θα χάσουν την άλλη ύλη που θα πάει στη Β' λυκείου)

2) δεν εχει δημοσιευτεί η τράπεζα θεμάτων για την Γ λυκείου 2016 (και πως θα μπορουσε να δημοσιευτεί άλλωστε αφού η ύλη που υπεγραψε ο Λοβερδος δεν...υπάρχει !!!)

3) με την πολυδιάσπαση Αρβανιτόπουλου-Λοβερδου στις κατευθυνσεις τα παιδιά οδηγούνται σαν τα πρόβατα σε καμιά 10ριά σχολές, και αν αποτύχουν μένου έξω από τις υπόλοιπες το 2016

4)τα παιδιά δεν γνωρίζουν το βασικό μάθημα κάθε σχολής του 2016
5) τα παιδιά δεν γνωρίζουν ποιες σχολές θα υπάρχουν σε κάθε κατεύθυνση του 2016
6) τα παιδιά δεν γνωρίζουν για ποιες σχολές θα δώσουν χημεία και για ποιες πληροφορική, το 2016
7) τα παιδιά δεν γνωρίζουν από ποιο δρόμο θα μπουν στις αστυνομικες / στρατιωτικές, το 2016

ΓΙΑ ΝΑ ΖΗΤΑΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΑΛΛΑΞΕΙ ΚΑΤΙ, ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ !!!!

 
M.K
06 Φεβ 2015 22:12

Θεωρώ ότι όποια αλλαγή γίνει σήμερα στις πανελλαδικές του 2016 θα έχει πολλά κενά .......παιδαγωγικά και νομικά . Φτάνει πια . ΔΕΝ ανέχομαι άλλο την υποκρισία και την βλακεία τους ΑΡΙΣΤΕΡΗ Η ΔΕΞΙΑ . ΔΕΝ ανέχομαι να παίζουν με την ψυχή των παιδιών μας....

 
geo
05 Φεβ 2015 21:32

Μπραβο, μπραβο, εμπρος στο δρομο που χαραξαν οι αλλοι...
Χτιζουμε αρχιζοντας παλι απο τη σκεπή...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ