Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ: Υποβολή δικαιολογητικών για προφορική ή γραπτή εξέταση μαθητών και αποφοίτων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες

Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Δημοσίευση: 09/02/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με εγκύκλιο που απέστειλε το υπουργείο Παιδείας προς όλα τα Λύκεια της χώρας και ατα ΚΕΔΔΥ, ενημερώνει για τον τρόπο εξέτασης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων, καθώς και τη διαδικασία χορήγησης των γνωματεύσεων που αφορούν (ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ):

Α. α) στους μαθητές της τελευταίας τάξης των Γενικών Λυκείων (Ημερήσιων-Εσπερινών) οι οποίοι θα συμμετάσχουν στις εξετάσεις των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων για απόκτηση απολυτηρίου και για εισαγωγή στις σχολές ή τα τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

β) στους αποφοίτους των Γενικών Λυκείων (Ημερήσιων-Εσπερινών) ή άλλου Σχολείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διαφορετικού τύπου από αυτόν του Γενικού Λυκείου οι οποίοι θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις των μαθημάτων της τελευταίας τάξης του Γενικού Λυκείου για εισαγωγή στις σχολές ή τα τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

γ) στους υποψηφίους (μαθητές και αποφοίτους) των ημερησίων και εσπερινών ΕΠΑΛ (ομάδα Β) οι οποίοι θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις των μαθημάτων της τελευταίας τάξης του ημερήσιου ή εσπερινού Γενικού Λυκείου αντίστοιχα και των μαθημάτων ειδικότητας, για εισαγωγή σε σχολές ή τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

δ) στους υποψηφίους (μαθητές και αποφοίτους) των ημερησίων και εσπερινών ΕΠΑΛ (ομάδα Α), στους αποφοίτους Β΄ Κύκλου ημερησίων και εσπερινών ΤΕΕ, ΤΕΛ και Ναυτικών Λυκείων οι οποίοι θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή σε σχολές ή τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΤΕΙ κ.λ.π.).

ε) στους μαθητές της τελευταίας τάξης των Λυκείων της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης οι οποίοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στις εξετάσεις των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων για απόκτηση απολυτηρίου και για εισαγωγή στις σχολές ή τα τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Οι γνωματεύσεις που χορηγούνται κατά περίπτωση από τις Υγειονομικές Επιτροπές, καθώς και οι γνωματεύσεις των ΚΕΔΔΥ ή των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων υποβάλλονται με σχετική αίτηση στο Λύκειο (ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ) κατάθεσης της αίτησης-δήλωσης συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις μέχρι 25 Φεβρουαρίου 2015 από:

α) τους μαθητές της τελευταίας τάξης των Γενικών Λυκείων (Ημερήσιων-Εσπερινών),

β) τους αποφοίτους των (Ημερήσιων-Εσπερινών) Γενικών Λυκείων ή άλλου Σχολείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διαφορετικού τύπου από αυτόν του Γενικού Λυκείου,

γ) τους υποψηφίους μαθητές και αποφοίτους των ΕΠΑΛ (ΟΜΑΑ Β΄), (Ημερήσιων και Εσπερινών),

δ) τους υποψηφίους μαθητές και αποφοίτους των ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄), (Ημερήσιων και Εσπερινών), τους αποφοίτους Β΄ κύκλου ΤΕΕ, (Ημερήσιων και Εσπερινών) τους κατόχους πτυχίου ειδικότητας των πρώην ΤΕΛ (Ημερήσιων και Εσπερινών), καθώς και τους κατόχους πτυχίου ειδικότητας των Ναυτικών Λυκείων (Ημερήσιων και Εσπερινών).

ε) όσους μαθητές της τελευταίας τάξης των Λυκείων της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις. Ειδικά οι γνωματεύσεις που θα ισχύσουν μετά την απόφαση της Δευτεροβάθμιας Ε ΕΑ, μπορούν να υποβάλλονται στα οικεία Λύκεια μέχρι τέλος Μαρτίου 2015.

Τα προαναφερόμενα δικαιολογητικά ισχύουν και για τα τυχόν ειδικά μαθήματα στα οποία θα εξετασθούν οι μαθητές και οι απόφοιτοι των Γενικών Λυκείων, οι μαθητές και απόφοιτοι των ΕΠΑΛ και οι απόφοιτοι των ΤΕΕ, των πρώην ΤΕΛ και Ναυτικών Λυκείων, δηλαδή η υποβολή των σχετικών δικαιολογητικών αφορά υποχρεωτικά και τις πανελλαδικές εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων.

Ο τρόπος εξέτασης, η διαδικασία χορήγησης και κατάθεσης των γνωματεύσεων για προφορική ή γραπτή εξέταση κατά περίπτωση και η προθεσμία (έως 25-2-2015) ισχύει και για όσους μαθητές της Γ΄ Ημερήσιου Γενικού Λυκείου αποφασίσουν να μη συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις 2015 για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά να αποκτήσουν το απολυτήριό τους μόνο με ενδοσχολικές εξετάσεις.

Οι μαθητές αυτοί μέχρι τις 25-2-2015 μαζί με τη σχετική αίτηση για ενδοσχολικό απολυτήριο θα συνυποβάλουν στο Διευθυντή του Λυκείου και τη σχετική γνωμάτευση ΚΕΔΔ Υ, ΙΠΘ ή Υγειονομικής Επιτροπής.

Β. ΠΕΡΙΠΤ ΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΚΕΔΔΥ ΚΑΙ ΙΠΘ ΓΙΑ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ

Β1. ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

Οι μαθητές και απόφοιτοι με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, εξετάζονται προφορικά κατόπιν αίτησής τους.

Επίσης προφορικά εξετάζονται οι μαθητές με σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες, παραβατική συμπεριφορά λόγω κακοποίησης, γονεϊκής παραμέλησης και εγκατάλειψης ή λόγω ενδοοικογενειακής βίας, εφόσον υποβάλουν γνωμάτευση ότι έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αδυνατούν να υποστούν γραπτή εξέταση.

Στην περίπτωση αυτή, η γνωμάτευση χορηγείται από το οικείο Κέντρο ιαφοροδιάγνωσης, ιάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕΔΔ Υ) ή τα Ιατροπαιδαγωγικά κέντρα (ΙΠΘ ) άλλων Υπουργείων, ύστερα από προσκόμιση είτε ιατρικής βεβαίωσης ημόσιου Νοσοκομείου, που κοινοποιήθηκε σε δικαστικές αρχές, σε περίπτωση κακοποίησης του μαθητή λόγω γονεϊκής παραμέλησης και εγκατάλειψης ή ενδοοικογενειακής βίας, είτε βεβαίωσης από δικαστική αρχή ή εισαγγελέα ανηλίκων, σε περίπτωση παραβατικής συμπεριφοράς.

Τυχόν γνωματεύσεις που έχουν εκδοθεί από τα ΚΕΔΔ Υ ή τα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα χωρίς την παραπάνω διαδικασία και ισχύουν, πρέπει να επαναξιολογηθούν κατά τα ανωτέρω.

Οι ειδικές μαθησιακές δυσκολίες των μαθητών και αποφοίτων διερευνώνται και διαπιστώνονται από τα Κέντρα ιαφοροδιάγνωσης, ιάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕ Υ) και από τα Ιατροπαιδαγωγικά κέντρα (ΙΠΘ ) άλλων Υπουργείων.

Β2. ΑΥΤΙΣΜΟΣ

Οι μαθητές και απόφοιτοι με φάσμα αυτισμού εξετάζονται γραπτά ή προφορικά.

Τα ΚΕΔΔ Υ ή τα ΙΠΘ γνωματεύουν και εισηγούνται τον τρόπο εξέτασης μαθητών και αποφοίτων με φάσμα αυτισμού, ο οποίος μπορεί να είναι προφορικός ή γραπτός. Εφόσον εισηγηθούν τον προφορικό τρόπο εξέτασης οι μαθητές και οι απόφοιτοι εξετάζονται μόνο προφορικά.

Β3. ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΚΕΔΔΥ ΚΑΙ ΙΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ

Όλες οι γνωματεύσεις των ΚΕΔΔ Υ και των ΙΠΘ για οποιοδήποτε λόγο έχουν μόνιμη ισχύ σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 17 του αρ. 28 του Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄/17-9- 2013) εφόσον βρίσκονταν σε ισχύ κατά την έναρξη ισχύος του ως άνω Νόμου.

Τα ΚΕΔΔ Υ, τα οποία χορηγούν τις γνωματεύσεις των προαναφερομένων μαθησιακών δυσκολιών, λειτουργούν στην οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην οποία υπάγεται το Λύκειο φοίτησης του μαθητή. Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 5 του Ν. 3699/2008 (ΦΕΚ 199 Α΄) και της παραγράφου 14 του άρθρου 28 του Ν.4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄), όταν υπάρχει διάσταση απόψεων είτε προσωπική είτε μεταξύ των γνωματεύσεων των ΚΕΔΔ Υ και των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων (ΙΠΘ ) για τον μαθητή υπερισχύει η γνωμάτευση του ΚΕΔΔ Υ και οι γονείς ή κηδεμόνες δύνανται να προσφύγουν στη Δευτεροβάθμια Ειδική Διαγνωστική Επιτροπή Αξιολόγησης (Ε ΕΑ) της οποίας η απόφαση είναι οριστική.

Η Δευτεροβάθμια Ειδική Διαγνωστική Επιτροπή Αξιολόγησης (Ε ΕΑ) εδρεύει σε κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

Σχετικές πληροφορίες για τα παραπάνω μπορείτε να αναζητήσετε από την αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων που είναι η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (τηλ. 210-3442929).

Γ. ΠΕΡΙΠΤΩ ΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΓΝ ΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΓΙΑ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ

Οι μαθητές και οι απόφοιτοι με τις παρακάτω αναπηρίες εξετάζονται προφορικά. Οι αναφερόμενες αναπηρίες πιστοποιούνται σύμφωνα με το ισχύον κάθε φορά σύστημα πιστοποίησης αναπηρίας Υγειονομικής Επιτροπής.

Συγκεκριμένα εξετάζονται προφορικά οι μαθητές και οι απόφοιτοι οι οποίοι αδυνατούν να υποστούν γραπτή εξέταση επειδή

: i) είναι τυφλοί, σύμφωνα με το Ν. 958/79 (ΦΕΚ 191 τ. Α) ή έχουν ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67% ή είναι αμβλύωπες με ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67% .

ii) έχουν κινητική αναπηρία τουλάχιστον 67% μόνιμη ή προσωρινή, που συνδέεται με τα άνω άκρα,

iii) πάσχουν από σπαστικότητα των άνω άκρων,

iν) πάσχουν από κάταγμα ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους για γραφή. Αν για τις ανωτέρω αναπηρίες υπάρχει γνωμάτευση Υγειονομικής Επιτροπής που έχει εκδοθεί πριν την 1/9/11 και είναι σε ισχύ, τότε αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί και να γίνει δεκτή.

Σε περίπτωση που δεν έχει εκδοθεί σχετική γνωμάτευση οι αναφερόμενες στις περιπτώσεις (i), (ii) και (iii) αναπηρίες πιστοποιούνται από τις Υγειονομικές Επιτροπές του ΚΕ.Π.Α (Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας) του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (βλ. παρ. ΣΤ1)

Για την περίπτωση (iν), οι υποψήφιοι θα πρέπει να προσκομίσουν στο Λύκειό τους πρόσφατη σχετική ιατρική γνωμάτευση από Δημόσιο Νοσοκομείο, η οποία φέρει σφραγίδα από:

i) Συντονιστή Διευθυντή Κλινικής του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.) ή

ii) νόμιμα εκτελούντα χρέη Συντονιστή Διευθυντή Κλινικής του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.) ή

iii) Διευθυντή Πανεπιστημιακής Κλινικής ή από Δημόσιο Κέντρο Υγείας στην περιοχή του υποψηφίου, η οποία φέρει σφραγίδα του Διευθυντή του Κέντρου, από την οποία προκύπτει η αδυναμία του μαθητή να συμμετάσχει σε γραπτή εξέταση.

Στη γνωμάτευση, εκτός από το κάταγμα ή την προσωρινή βλάβη, πρέπει να πιστοποιείται ρητώς η αδυναμία χρήσης του άνω άκρου για γραφή και να αναγράφεται το χρονικό διάστημα ισχύος της γνωμάτευσης, το οποίο πρέπει να συμπίπτει με την περίοδο των εξετάσεων.

Οι υποψήφιοι αυτοί αμέσως μόλις τους προκύψει το κάταγμα ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους για γραφή, θα πρέπει να προσκομίσουν στο Λύκειό τους τη σχετική γνωμάτευση του Νοσοκομείου ή του Δημόσιου Κέντρου Υγείας μαζί με σχετική αίτηση.

ΠΕΡΙΠΤ ΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ, ΤΑ ΚΕΔΔΥ Ή ΤΑ ΙΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΓΙΑ ΓΡΑΠΤΗ ΕΞΕΤΑΣΗ

Οι μαθητές και οι απόφοιτοι που παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), σε ποσοστό 67% και πάνω και όσοι παρουσιάζουν προβλήματα λόγου και ομιλίας (δυσαρθρία, τραυλισμό) καθώς και προβλήματα επιληψίας, εξετάζονται γραπτά.

Αν για τις ανωτέρω αναπηρίες υπάρχει γνωμάτευση Υγειονομικής Επιτροπής που έχει εκδοθεί πριν την 1/9/11 και είναι σε ισχύ, τότε αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί και να γίνει δεκτή.

Σε περίπτωση που δεν έχει εκδοθεί σχετική γνωμάτευση τα μεν προβλήματα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), σε ποσοστό 67% και πάνω και επιληψίας πιστοποιούνται από τις Υγειονομικές Επιτροπές του ΚΕ.Π.Α (Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας) του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (βλ. παρ. ΣΤ1), τα δε προβλήματα λόγου και ομιλίας (δυσαρθρία, τραυλισμός) από τα ΚΕΔ ΔΥ.

Επίσης γραπτά εξετάζονται οι μαθητές και οι απόφοιτοι με φάσμα αυτισμού για τους οποίους τα ΚΕΔΔ Υ ή τα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα έχουν γνωματεύσει και εισηγηθεί τον γραπτό τρόπο εξέτασης (βλ. και παρ. Β2).

Ε. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΤΩΝ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΕΩΝ

Οι γνωματεύσεις που χορηγούνται κατά περίπτωση από τις Υγειονομικές Επιτροπές, καθώς και οι γνωματεύσεις των ΚΕΔΔΥ ή των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων υποβάλλονται με σχετική αίτηση στο Λύκειο (ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ) κατάθεσης της αίτησης-δήλωσης συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις μέχρι 25 Φεβρουαρίου 2015 από:

α) τους μαθητές της τελευταίας τάξης των Γενικών Λυκείων (Ημερήσιων-Εσπερινών),

β) τους αποφοίτους των (Ημερήσιων-Εσπερινών) Γενικών Λυκείων ή άλλου Σχολείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διαφορετικού τύπου από αυτόν του Γενικού Λυκείου,

γ) τους υποψηφίους μαθητές και αποφοίτους των ΕΠΑΛ (ΟΜΑΑ Β΄), (Ημερήσιων και Εσπερινών),

δ) τους υποψηφίους μαθητές και αποφοίτους των ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄), (Ημερήσιων και Εσπερινών), τους αποφοίτους Β΄ κύκλου ΤΕΕ, (Ημερήσιων και Εσπερινών) τους κατόχους πτυχίου ειδικότητας των πρώην ΤΕΛ (Ημερήσιων και Εσπερινών), καθώς και τους κατόχους πτυχίου ειδικότητας των Ναυτικών Λυκείων (Ημερήσιων και Εσπερινών).

ε) όσους μαθητές της τελευταίας τάξης των Λυκείων της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Ειδικά οι γνωματεύσεις που θα ισχύσουν μετά την απόφαση της Δευτεροβάθμιας Ε ΕΑ, μπορούν να υποβάλλονται στα οικεία Λύκεια μέχρι τέλος Μαρτίου 2015.

Τα προαναφερόμενα δικαιολογητικά ισχύουν και για τα τυχόν ειδικά μαθήματα στα οποία θα εξετασθούν οι μαθητές και οι απόφοιτοι των Γενικών Λυκείων, οι μαθητές και απόφοιτοι των ΕΠΑΛ και οι απόφοιτοι των ΤΕΕ, των πρώην ΤΕΛ και Ναυτικών Λυκείων, δηλαδή η υποβολή των σχετικών δικαιολογητικών αφορά υποχρεωτικά και τις πανελλαδικές εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων.

ΣΤ. ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ

1. Επισημαίνεται ότι αποφάσεις χορήγησης ποσοστών αναπηρίας για τις παραπάνω περιπτώσεις στις οποίες προβλέπεται πιστοποίηση από ΚΕΠΑ, οι οποίες έχουν εκδοθεί πριν την 1-9-2011 από τις Α/θμιες Υγειονομικές Επιτροπές των νομαρχιών, της περιφέρειας ή των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης μπορούν να χρησιμοποιούνται για κάθε νόμιμη χρήση εφόσον εξακολουθούν να είναι σε ισχύ (επ΄ αόριστον αν πρόκειται για επ΄ αόριστον κρίση ή άλλως μέχρι την ημερομηνία που λήγει η ισχύς τους, εν προκειμένω οποτεδήποτε μέσα στο 2015) χωρίς να απαιτείται οι ενδιαφερόμενοι να εξετάζονται εκ νέου από τις Υγειονομικές Επιτροπές του ΚΕΠΑ.

Αν για τις ανωτέρω αναπηρίες υπάρχει πιστοποιητικό αναπηρίας από τα ΚΕ.Π.Α., το οποίο είναι σε ισχύ κατά το έτος υποβολής του μηχανογραφικού δελτίου (εν προκειμένω οποτεδήποτε μέσα στο έτος 2015), δεν απαιτείται οι ενδιαφερόμενοι να εξετάζονται εκ νέου από τις Υγειονομικές Επιτροπές των ΚΕ.Π.Α.. Αν δεν υπάρχει πιστοποιητικό σε ισχύ, τότε οι ενδιαφερόμενοι οφείλουν να υποβάλουν αίτηση σε οποιοδήποτε σημείο ΚΕ.Π.Α. τους εξυπηρετεί. Για τη διαδικασία πιστοποίησης από τις Υγειονομικές Επιτροπές των ΚΕΠΑ οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερώνονται από την ιστοσελίδα του ΙΚΑ (www.ika.gr).

Προκειμένου να δοθεί προτεραιότητα, οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να τονίζουν στη γραμματεία του ΚΕ.Π.Α., ότι η αίτησή τους πρέπει να καταχωρηθεί ηλεκτρονικά με θέμα εγγράφου κωδικός 013 «αίτημα για πανελλαδικές εξετάσεις» .

2. Τονίζεται ότι δεν θα γίνονται δεκτές από τα Λύκεια οι γνωματεύσεις των ΚΕΔΔ Υ ή των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων ή των Υγειονομικών Επιτροπών, οι οποίες αναφέρονται σε αναπηρίες ή σε ειδικές μαθησιακές δυσκολίες των μαθητών και αποφοίτων διαφορετικές από εκείνες που αναγράφονται στις Υπουργικές Αποφάσεις που αναφέρονται στο Κεφάλαιο Α της παρούσας εγκυκλίου.

3. Αιτήσεις και δικαιολογητικά που θα υποβληθούν μετά τις παραπάνω κατά περίπτωση προθεσμίες δεν θα γίνονται δεκτά, εκτός από απρόβλεπτες και έκτακτες περιπτώσεις.

4. Όσοι μαθητές και απόφοιτοι με αναπηρία ή με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες θα εξετασθούν στις πανελλαδικές εξετάσεις προφορικά, η εξέτασή τους θα γίνει μόνο στα Βαθμολογικά Κέντρα ή στα Ειδικά Εξεταστικά Κέντρα. Επίσης, όσοι υποψήφιοι έχουν σοβαρά προβλήματα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι) σε ποσοστό 67% και πάνω, προβλήματα λόγου και ομιλίας (δυσαρθρία, τραυλισμός) ή προβλήματα επιληψίας εξετάζονται στις πανελλαδικές εξετάσεις γραπτά στα εξεταστικά κέντρα που εξετάζονται και οι υπόλοιποι μαθητές του Λυκείου.

Με τον ίδιο τρόπο θα εξετασθούν και οι μαθητές και οι απόφοιτοι με φάσμα αυτισμού για τους οποίους τα ΚΕΔΔ Υ ή τα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα έχουν εισηγηθεί τον γραπτό τρόπο εξέτασης. Η εξέταση των μαθητών αυτών γίνεται σε ξεχωριστή αίθουσα και ο χρόνος εξέτασής τους μπορεί να παραταθεί με απόφαση της Λυκειακής Επιτροπής ή της Επιτροπής του Εξεταστικού Κέντρου.

5. Ο τρόπος εξέτασης, η διαδικασία χορήγησης και κατάθεσης των γνωματεύσεων για προφορική ή γραπτή εξέταση κατά περίπτωση και η προθεσμία (έως 25-2-2015) ισχύει και για όσους μαθητές της Γ΄ Ημερήσιου Γενικού Λυκείου αποφασίσουν να μη συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις 2015 για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά να αποκτήσουν το απολυτήριό τους μόνο με ενδοσχολικές εξετάσεις.

Οι μαθητές αυτοί μέχρι τις 25-2-2015 μαζί με τη σχετική αίτηση για ενδοσχολικό απολυτήριο θα συνυποβάλουν στο Διευθυντή του Λυκείου και τη σχετική γνωμάτευση ΚΕΔΔ Υ, ΙΠΘ ή Υγειονομικής Επιτροπής.

6. Οι Διευθυντές των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι Διευθυντές των Γενικών Λυκείων, των ΕΠΑΛ, των Λυκείων της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, καθώς και κάθε άλλος φορέας στον οποίο κοινοποιείται η εγκύκλιος αυτή, πρέπει να μεριμνήσουν για την ανάρτησή της στους οικείους πίνακες των ανακοινώσεων για την ενημέρωση κάθε ενδιαφερόμενου.

Ειδικότερα οι Διευθυντές των Λυκείων πρέπει να ενημερώσουν όλους τους μαθητές της τελευταίας τάξης υπογράφοντας και σε ονομαστική κατάσταση ότι έλαβαν γνώση.

Για την καλύτερη και έγκυρη ενημέρωση των μαθητών, θα πρέπει να ορισθεί σε κάθε Λύκειο από ένας καθηγητής, στον οποίο θα απευθύνονται οι μαθητές προκειμένου να πληροφορούνται για τα θέματα που αναφέρονται στην εγκύκλιο.

7. Τέλος με νέα εγκύκλιο το υπουργείο Παιδείας θα ενημερώσει για την διαδικασία αποστολής των γνωματεύσεων των υποψηφίων που θα εξεταστούν πανελλαδικά στα Βαθμολογικά και τα Ειδικά Εξεταστικά Κέντρα.

Α. ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ - ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ Με τις διατάξεις του Ν.3699/2008 (ΦΕΚ 199 Α΄), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 28 του Ν.4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄), ρυθμίζονται τα θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Κατ΄εξουσιοδότηση των διατάξεων του νόμου εκδόθηκαν οι αριθ. Φ.253/155439/Β6/16-12-2009 (ΦΕΚ 2544 Β΄), Φ.151/2996/Β6/13-1-2010 (ΦΕΚ 55 Β΄) και αριθ.11586/Γ6/28-1-11(ΦΕΚ 262 Β΄) Υπουργικές Αποφάσεις, με τις οποίες καθορίζεται ο τρόπος εξέτασης των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές

Ετικέτες: 
Πανελλαδικές

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.