Placeholder

ΒΟΥΛΗ

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η Τράπεζα Θεμάτων έγινε για να πληρωθούν κάποιοι

«Είναι από τα περίεργα έργα»
Δημοσίευση: 10/02/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Δεν υπάρχει μεγαλύτερη διάλυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας από την Τράπεζα Θεμάτων είπε από το Βήμα της Βουλής ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς και υπογράμμισε:

Α. Η Τράπεζα θεμάτων δεν έγινε για να βοηθήσει την εκπαίδευσης

Β. Είναι ένα έργο που έγινε όχι για τη χρησιμότητα του αλλά για να πληρωθούν κάποιοι

Γ. Είναι από αυτά τα περίεργα έργα που δε γίνονται επειδή χρειάζονται αλλά για να πληρωθούν κάποιοι.

Πατήστε στο παρακάτω βίντεο για να δείτε τι ακριβώς είπε ο υπουργός Παιδείας:

Ο υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε την κατάργηση της Τράπεζας των Θεμάτων από φέτος και είπε πως δεν θα ληφθούν υπόψη οι βαθμολογίες της Α και Β Λυκείου για την εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ.

Ο υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε επίσης τη επαναφορά της βαθμολογίας του 9,5 για την προαγωγή των μαθητών στο Λύκειο.

Ειδικότερα υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε τα εξής:

Καμία αλλαγή στην Γ’ Λυκείου φέτος

Α. Δηλώνουμε: Καμία αλλαγή στην Γ’ Λυκείου φέτος σε ό,τι αφορά στις εισαγωγικές εξετάσεις.

Καταργούμε την τράπεζα θεμάτων. Δεν ξέρω, αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι, αν ξέρετε τι είναι η τράπεζα θεμάτων.

Η Τράπεζα Θεμάτων Η τράπεζα θεμάτων είναι ένα αποθετήριο ερωτήσεων, τις οποίες τα παιδιά ξέρουν εκ των προτέρων. Άρα, όλη η δουλειά των παιδιών, μαζί με τα παράλληλα φροντιστήρια, είναι να μάθουν απ’ έξω τις τρεις-τέσσερις χιλιάδες ερωτήσεις ανά ζήτημα, ώστε να είναι έτοιμα στις εξετάσεις.

Δεν υπάρχει μεγαλύτερη διάλυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας από την τράπεζα θεμάτων.

Επιπλέον, η τράπεζα θεμάτων δεν έγινε για να βοηθήσει την εκπαίδευση, όπως αρχίζουμε να βλέπουμε στο Υπουργείο. Είναι έργο που έγινε όχι για τη χρησιμότητά του, αλλά για να πληρωθεί. Είναι από αυτά τα περίεργα έργα, που δεν γίνονται επειδή χρειάζονται, αλλά γίνονται επειδή κάποιοι θέλουν να πληρωθούν ή να πληρώσουν γι’ αυτά τα έργα.

Η βαθμολογία των προαγωγικών εξετάσεων στην Α΄ και Β΄ Λυκείου Η βαθμολογία των προαγωγικών εξετάσεων στην Α΄ και Β΄ Λυκείου δεν συνυπολογίζεται -για ακριβώς τους ίδιους λόγους- στον εισαγωγικό βαθμό στα πανεπιστήμια, διότι ακριβώς θέλουμε να αποσυνδέσουμε το λύκειο από το πανεπιστήμιο και όχι να καταστήσουμε το λύκειο στα τρία χρόνια το «κακό» φροντιστήριο. Διότι, έτσι λειτουργεί το λύκειο αυτήν τη στιγμή.

Λειτουργεί ως το «κακό» φροντιστήριο, διότι είναι υποχρεωμένο να ακολουθήσει αναλυτικό πρόγραμμα και να μην μπει στη διαδικασία εκγύμνασης για τις εισαγωγικές εξετάσεις.

Άρα, για τα παιδιά είναι «κακό» φροντιστήριο. Το αφήνουν για να παρακολουθούν το φροντιστήριο.

Μέσο όρο 9,5

Κρατάμε το βαθμό προαγωγής, όπως ήταν λίγους μήνες πριν, στο μέσο όρο 9,5 χωρίς να μπλέκουμε περισσότερο τα πράγματα.

Αξιολόγηση

Σε ό,τι αφορά τους διδάσκοντες, αποσύρουμε τον βραχνά της ψευδοαξιολόγησης.

Επίσης, δεν ξέρω αν γνωρίζετε τι είναι αυτό. Είναι μια διαδικασία που δεν αξιολογεί για να βοηθήσει και να ενισχύσει τις διδακτικές σχέσεις στο σχολείο.

Αξιολογεί για να τιμωρήσει.

Πρέπει 15% του εκπαιδευτικού προσωπικό να είναι υποχρεωτικά κάτω από τη βάση για να έχει νόημα η αξιολόγηση.

Τέτοιου τύπου αξιολόγηση, προφανώς, καταργείται και στη θέση της μπαίνει μια πραγματική συζήτηση για το τι σημαίνει αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, αποτίμηση της λειτουργίας του σχολείου σε σχέση μαθητές-γονείς και γονείς-παιδιά, ώστε πραγματικά να αρχίσουν τα πράγματα να αλλάζουν.

Πειραματικά Πειραματικά και πρότυπα σχολεία

Οι εξετάσεις είναι παράλογες, γιατί πειραματικό σχολείο σημαίνει όχι σχολείο αριστείας, που αριστεία υπό κάποιους όρους είναι «ρετσινιά».

Διότι αν γίνεις άριστος απλώς με μια διαδικασία, φέρεις το βάρος της αριστείας και πρέπει να αποδεικνύεις διαρκώς την αριστεία σου εσαεί, ενώ αν αποτύχεις στο διαγωνισμό αριστείας, τότε φέρεις το στίγμα αυτής της αποτυχίας εσαεί.

Δεν υπάρχει η έννοια «αριστείας» και δη σε αυτές τις ηλικίες.

Είναι τραγικό.

Όμως, ακριβώς επειδή δεν θέλουμε να αναστατώσουμε τη χρονιά, κρατάμε δυστυχώς τις εξετάσεις και αυτήν τη χρονιά, μέχρι να τελειώσει ο Ιούλιος, διότι κάποια παιδιά έχουν μπει στη διαδικασία αυτή, έχουν επενδύσει τα ίδια και οι γονείς τους ότι θα καταφέρουν να μπουν στα «άριστα» -υποτίθεται- σχολεία και δεν θέλουμε να βάλουμε «πάγο» στην έστω στρεβλή -υπό κάποια έννοια- αυτή φιλοδοξία τους.

Θα ήθελα να πω κάτι για τα πρότυπα και τα πειραματικά σχολεία, γιατί κι αυτό είναι μεγάλη κουβέντα.

Θεωρώ ότι πρέπει να υπάρχουν, προφανώς, πειραματικά σχολεία για τον εξής λόγο:

Τα αιτήματα σε σχέση με την εκπαίδευση, ιδίως στην κατάσταση που ζούμε και ιδίως από τη σκοπιά της Αριστεράς, είναι αιτήματα που μοιάζουν αντιφατικά.

Δεν είναι αντιφατικά, αλλά δεν είναι αιτήματα που μπορούν να λυθούν μια και έξω.

Τι εννοώ;

Η μια πλευρά είναι το δημοκρατικό σχολείο

. Οφείλει το σχολείο να είναι δημοκρατικό, όλα τα παιδιά να παρακολουθούν οικειοθελώς την υποχρεωτική εκπαίδευση και να μην υπάρχει σχολική διαρροή.

Σχολική διαρροή σημαίνει σχολείο ταξικό, σχολείο μη δημοκρατικό.

Εκεί είναι ο κόμπος και εκεί πρέπει να επενδύσουμε πολλά.

Όμως, στην κοινωνία που ζούμε υπάρχει και το λεγόμενο συμβολικό κεφάλαιο. Κάποια παιδιά είναι προικισμένα από το σπίτι τους, την οικογένειά τους, τη δική τους υπερπροσπάθεια, με δυνατότητες περισσότερες –τουλάχιστον έτσι φαίνεται σε κάποιες νεαρές ηλικίες- από κάποια άλλα παιδιά.

Καλά σχολεία, την εποχή μου, ήταν τα δημόσια.

Ένα από τα μεγαλύτερα εθνικά εγκλήματα, αν επιτρέπεται η σχετική μεγαλοστομία, είναι ότι από τότε μέχρι σήμερα καλά σχολεία είναι τα ιδιωτικά.

Αυτό είναι τραγικό. Πρέπει να αντιστραφεί αυτή η σχέση.

Αλλά για να αντιστραφεί αυτή η σχέση δεν μπορεί να γίνει διά διατάγματος, διά της ισοπέδωσης, διότι όλοι ίδιοι είναι, άρα όλοι θα πάρουν ταυτόχρονα το βραβείο Νόμπελ.

ΕΠΑΛ

Προφανώς επιστρέφουν στη δουλειά με τις δέουσες ρυθμίσεις, ανάλογα με τις ειδικότητες που θα ανασυγκροτηθούν, οι καθηγητές που διώχθηκαν κακήν κακώς υπέρ, προφανώς, των ιδιωτικών ΙΕΚ που είχαν τις ίδιες αρμοδιότητες. Έτσι είναι η κατάσταση.

Περιφερειακοί Διευθυντές

Υπάρχει ένα ερώτημα που πλανάται στο διαδίκτυο και φτάνει και σε μένα σε σχέση με τους περιφερειακούς και νομαρχιακούς διευθυντές εκπαίδευσης: Ποιους θα επιλέξουμε, ποιους δικούς μας θα βάλουμε, τι θα γίνει εδώ, τι θα γίνει εκεί; Η απάντηση και εδώ είναι πάρα πολύ απλή. Κείμενες διατάξεις κατά τη νομοθεσία που σημαίνει ανοιχτή προκήρυξη, αδιάβλητη επιτροπή αξιολόγησης και απόλυτη -επαναλαμβάνω-απόλυτη πολιτική ανεξιθρησκεία.

Σχόλια (6)

 
Αλέξανδρος
10 Φεβ 2015 14:27

Η κατάργηση των πανελλαδικών πρέπει να γίνει όσο το δυνατών ποιο γρήγορα και η δυνατών μέσα στον επόμενο χρόνο.
Μέχρι τότε πρέπει να διευκολυνθεί η πρόσβαση σε όλους, τελειόφοιτους και απόφοιτους Λυκείου(10%), γιατί η ελληνική κοινωνία δεν αντέχει άλλο την οικονομική αφαίμαξη για την εισαγωγή.

 
kostas
10 Φεβ 2015 16:39

Η κατάργηση των Πανελληνίων είναι αναγκαία. Μόνο τότε οι μαθητές θα αγαπήσουν τη γνώση και τη μάθηση.

 
Ελπήνωρ
10 Φεβ 2015 17:01

Ας υποθέσουμε ότι η τράπεζα θεμάτων ήταν το κύριο πρόβλημα της ελληνικής εκπαίδευσης. Η απορία μου είναι πώς η κατάργησή της προσδίδει στο Λύκειο ποιοτικά χαρακτηριστικά και με ποιο τρόπο επιτυγχάνεται η ουσιαστικότερη, συστηματικότερη εμπλοκή μαθητών και καθηγητών στη μαθησιακή διαδικασία. Φοβάμαι πως από 'δω και πέρα όσοι μαθητές θέλουν ένα σχολείο που εκτός από "δημοκρατικό" και "χαρούμενο" θα είναι και σχολείο, θα το αναζητούν στα ιδιαίτερα (οι πλούσιοι) και στο μαζικό φροντιστήριο (οι φτωχότεροι).

 
Φώτης
11 Φεβ 2015 09:09

Σωτήρη, ακόμη δεν έχεις παραιτηθεί;

 
Ελληνίδα φορολογούμενος
11 Φεβ 2015 12:16

Aν πράγματι έγινε για να πληρωθούν κάποιοι δεν έπρεπε κύριε Υπουργέ να κληθούν οι υπεύθυνοι αλλά και οι χρηματιζόμενοι συγγραφείς σε κάποιον Εισαγγελέα για να απολογηθούν και ΤΕΛΙΚΑ να πληρώσουν από την τσέπη τους τη ζημιά που υπέστη το κράτος; Αυτά τα λεφτά είναι των Ελλήνων φορολογουμένων και ίσως και δικά σας αν πληρώνετε φόρους ! Αν δεν το κάνετε αυτό, γνωρίζετε πως είσαστε μέχρι ένα μικρό ή μεγάλο βαθμό μέρος της απάτης; Δε φτάνει μόνο να καταγγέλουμε τη διαφθορά αλλά πρέπει και να θέτουμε την τιμωρία ώς παράδειγμα για κάθε άλλο κατεργάρη.

 
Νίκος Παπαβασιλείου
11 Φεβ 2015 13:17

Η δήλωση του κ. υπουργού ότι η τράπεζα θεμάτων είναι ένας θεσμός που "έγινε όχι για τη χρησιμότητα του αλλά για να πληρωθούν κάποιοι", όφειλε να συνοδεύεται από τα ονόματα εκείνων που επρόκειτο να πληρωθούν, αλλιώς είναι έωλος.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean