ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Τα «βρόντηξε» η ΔΕ των Π. Πειραματικών μετά τη συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας

Δημοσίευση: 19/02/2015
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τα «βρόντηξε» η Διοικούσα Επιτροπή των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων υπό τον πρόεδρο Καθηγητή Γ. Καλκάνη, μετά την, σημερινή (Πέμπτη) συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά.

Η Διοικούσα Επιτροπή που απέστειλε με FAX λίγο μετά τη συνάντηση με τον κ. Μπαλτά την οριστική γραπτή παραίτηση, κάνει λόγο για «ολοκληρωτικής απαξίωσης του όλου θεσμικού πλαισίου» από την νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και υπογραμμίζει τα εξής:

Α. Η Διοικούσα Επιτροπή των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων επί 4 χρόνια εργάστηκε χωρίς την παραμικρή υλική απολαβή ή αμοιβή για τα μέλη της, με μοναδικό στόχο τη δημιουργία ενός δικτύου 60 σχολικών μονάδων το οποίο είχε ως σκοπό να αποτελέσει οδηγό και παράδειγμα καλών πρακτικών για τη δημόσια πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Β. Στην προοπτική αυτή επιτελέστηκε ένα πολύπλευρο έργο με συγκεκριμένες παιδαγωγικές και αναπτυξιακές επιλογές, με εθελοντική προσφορά εκατοντάδων εκπαιδευτικών, σχολικών συμβούλων, διευθυντών σχολικών μονάδων, πανεπιστημιακών που ανέλαβαν την υλοποίηση του εγχειρήματος, με τη γενικευμένη αποδοχή στο επίπεδο της κοινωνίας και των εκπαιδευτικών θεσμών.

Γ. Οι διαφαινόμενες προθέσεις της νέας πολιτικής ηγεσίας όπως αυτές αποτυπώθηκαν κατ' αρχάς στο δημόσιο λόγο της και ακολούθως στις συναντήσεις με τη ΔΕΠΠΣ κινούνται σε μια κατεύθυνση ολοκληρωτικής απαξίωσης του όλου θεσμικού πλαισίου και της προσπάθειας για ένα καλό, ποιοτικό, καινοτόμο δημόσιο σχολείο.

Δ. Επομένως η ΔΕΠΠΣ, η οποία αμέσως έθεσε την παραίτησή της στη διάθεση του κ. Υπουργού, δεν είναι δυνατόν να έχει άλλη επιλογή από την υποβολή της οριστικής της παραίτησης.

Η Διοικούσα Επιτροπή που σύσσωμη κατέθεσε την οριστική παραίτηση είναι η εξής:

Γεώργιος Θεόφ. Καλκάνης, Πρόεδρος

Γιάννης Αντωνίου,Αντιπρόεδρος

Τάκης Δέγλερης

Κώστας Ραβάνης

Βασιλική Ζιάκα

Παναγιώτης Πήλιουρας

Γιάννης Σωσσίδης

Αικατερίνη Ριζάκη (Γραμματέας της ΔΕΠΠΣ)

Το esos επικοινώνησε με τον Αντιπρόεδρο της Διοικούσας Επιτροπής Γιάννη Αντωνίου. Για να ανκούσετε τι μας δήλωσε πατήστε στο βελάκι της εικόνας:

Σχόλια (18)

 
ss
23 Φεβ 2015 00:06

Στη διάρκεια της τετράχρονης λειτουργίας (συνολικά από την κατάθεση φακέλου) η συνολική αποτίμηση του έργου και των διαδικαδιών των ΠΠΣ θεωρώ ότι είναι πολύ θετική. Τα σχολεία αυτά λειτούργησαν σε ένα δυσμενές περιβάλλον παρόλα τα καλά λόγια που ακούγονται τώρα από τη Διαμαντοπούλου, τον Αρβανιτόπουλο, το Λοβέρδο. Όλα τα "έτρεχε" ο Αντωνίου με μεγάλη δυσκολία! Είμαι σε θέση να γνωρίζω επίσης ότι όλα έγιναν καθαρά. Συνεπώς είναι αδικες οι κατηγορίες που τώρα εκτοξεύονται!

 
Γ. Κ.
20 Φεβ 2015 14:58

Φυσικά και ο ρόλος των Προτύπων ήταν διαφορετικός από τον ρόλο των Πειραματικών σχολείων. Αντί όμως να εκφράζουμε απόψεις και κρίσεις που βασίζονται σε εντυπώσεις, καλό είναι να μελετήσουμε ποιον ρόλο τους ανέθεσαν αυτοί που τα δημιούργησαν στο παρελθόν. Γιατί ίδρυσε ο Καποδίστριας το πρώτο Πρότυπο σχολείο ή γιατί ο Δελμούζος το Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης; Το παρελθόν δεν είναι για πέταμα.

 
Παναγιώτης Τσιωτάκης
20 Φεβ 2015 11:03

- 1 πειραματικό σχολείο ανά νομό (δημοτικό γυμνάσιο λύκειο)
- Η ιδιότητα του Πειραματικού σχολείού κάθε 5 έτη μεταφέρεται σε άλλο σχολείο. Οι μαθητές σε αυτό είναι οι ίδιοι που θα φοιτούσαν με την γεωγραφική κατανομή.
ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Οι εκπαιδευτικοι του σχολείου του θα έχουν αυτό το διάστημα της 5ετίας μικρότερο ωράριο, θα επιμορφώνονται και θα γίνονται δράσεις κλπ.

Πρότυπα δε βλέπω το λόγο που χρειάζονται, όπως δε χρειάζονται και οι ελίτ που μας διοικούν/διοίκησαν, με τη γνωστή σε όλους επιτυχία και αποτελεσματικότητα.
Να δοθεί η δυνατότητα ανάπτυξης και καλλιέργειας των ειδικών προσόντων/ταλέντων των μαθητών ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ. και προτάσεις για να συμβεί αυτό υπάρχουν πάρα πολλές, χωρίς πάντα όλα να χρειάζονται πολλά χρήματα.
Οι μαθητές με ταλέντο υπάρχει η δυνατότητα και η ανάγκη να εκπαιδευτούν, αλλά ταλέντο δεν είναι να "προετοιμαστώ" στην ύλη. Τρόπος εντοπισμού των μαθητών αυτών ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ και όχι μόνο στα αστικά κέντρα υπάρχει ήδη στη διεθνή πρακτική και δε βασίζεται σε τεστ σχολικής ύλης, έτσι;

 
ΜΙΧΑΛΗΣ
20 Φεβ 2015 09:57

ΣΤΟ ΚΑΛΟ . ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ.

 
Alice
20 Φεβ 2015 09:36

Τα Πειραματικά σχολεία, κύριοι, σαφώς θα έπρεπε να διαχωριστούν από τα Πρότυπα σχολεία. Ένας από τους ρόλους των Πειραματικών σχολείων είναι να αναπτύσσουν και να δοκιμάζουν νέες καλές πρακτικές οι οποίες στη συνέχεια θα πρέπει ΑΦΟΥ ΠΡΩΤΑ ΣΤΑΘΜΙΣΤΟΥΝνα προωθηθούν ως διδακτικές προτάσεις στα υπόλοιπα σχολεία και να αξιοποιηθούν από τους εκπαιδευτικούς εφόσον τους βοηθούν στο έργο τους. Πως είναι δυνατόν με το καθεστώς τον Πρότυπων-Πειραματικών που υπήρχε, να αναπτυχθούν τέτοιες διδακτικές πρακτικές, όταν στο συνέδριο της ΔΕΠΠΣ, τον Σεπτέμβριο αν δεν κάνω λάθος, πολλοί από τους ομιλητές, ιδιαίτερα των λυκείων υπεριφανεύονταν ότι ο ΜΟ εισαγωγής των μαθητών στα ΠΠ Λύκεια ήταν άνω του 18.5; Αυτό είναι τυπικό δείγμα του μαθητικού πληθυσμού της χώρας σήμερα; Το 18,5; Για να αναπτυχθούν και να προωθηθούν στη συνέχεια καλές πρακτικές που θα βοηθήσουν εκπαιδευτικούς και μαθητές,θα πρέπει αυτές να εφαρμοσθούν σε ένα τυπικό δείγμα του μαθητικού πληθυσμού και όχι σε μαθητές που αντικειμενικά είναι πολύ πάνω από το μέσο όρο. Επομένως η κλήρωση για την εισαγωγή των μαθητών στα Πειραματικά σχολεία είναι πραγματικά ο πλέον καλύτερος και επιστημονικότερος τρόπος επιλογής μαθητών αν η αποστολή των Πειραματικών είναι να συμβάλουν στη βελτίωση της παρεχόμενης παιδείας.
Ορθώς λοιπόν επιλέγεται η κλήρωση σαν μέσο εισαγωγής για τα Πειραματικά σχολεια και όχι μόνο αυτό, αλλά θα πρέπει να είναι τα Πειραματικά να μην είναι αποκομμένα από τις υπόλοιπες μονάδες τις εκπαίδευσης αλλά να αλληλεπιδρούν με αυτές σε επίπεδο εκπαιδευτικών, μαθητών και δραστηριοτήτων.

Αναφορικά με τα Πρότυπα, τώρα καλώς διαχωρίστηκαν από τα Πειραματικά.
Δε γνωρίζω τις προθέσεις του υπουργείου για αυτά, αλλά σε αυτή τη χώρα κάποια στιγμή πρέπει να δίνεται η δυνατότητα στους χαρισματικούς μαθητές, στους χαρισματικούς (όχι στους καλούς παπαγάλους) να μπορούν να αξιοποιήσουν τα ταλέντα τους. Τα παιδιά αυτά είναι το μέλλον και θα βοηθήσουν αυτόν τον τόπο, πρέπει, λοιπόν, να τους δοθεί μια ευκαιρία. Προσωπική μου άποψη είναι ότι για τη ΒΒθμια μόνο βαθμίδα εκπσης θα πρέπει να υπάρχει ένα Πρότυπο ανά Περιφέρεια στο οποίο οι μαθητές θα μπορούν να μπαίνουν με κάποιο τρόπο που θα αποκλείει τα φροντιστήρια. Δηλαδή να μην εξετάζονται στο γνωστικό. Το να μείνουν μόνο τρία πρότυπα λόγω κληροδοτημάτνων τα οποία και τα τρία είναι στην Αθήνα μάλλον δεν εξασφαλίζει το "ίσες ευκαιρίες για όλους". Και πάνω στην ισότητα ευκαιριών, η πολιτειά θα πρέπει να εξασφαλίσει και το θέμα της μετακίνησης των μαθητών-τριών από και προς αυτό το σχολείο, ώστε παιδιά που αξίζουν και δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να μπορούν να μετακινηθούν.

Ο Θρασυβουλος κατά τον Ηρόδοτο, έκοβε νωρίς τα στάχυα που ξεχώριζαν από τα υπόλοιπα. Πιστεύω ότι τελικά ο υπουργός θα δώσει μια ευκαιρία σε αυτά τα στάχυα να προσφέρουν.

 
Εκπαιδευτικός τής Ευαγγελικής Σχολής
20 Φεβ 2015 08:48

Επιτέλους παραιτήθηκαν . Aναστάτωσαν τα τελευταία χρόνια τα πειραματικά σχολεία. Και μόνο ότι δεν κατάλαβαν ποτέ ότι άλλος είναι ο ρόλος τού Προτύπου και άλλος ο ρόλος τού Πειραματικού σχολείου είναι αρκετό για να τους καταστήσει ακατάλληλους στον συγκεκριμένο τομέα.

 
Δημοσθένης
20 Φεβ 2015 08:17

Καλά, τα μέλη παραιτήθηκαν από την επιτροπή, όπως έχουν το δικαίωμα. Η γραμματέας της ΔΕΠΠΣ, από που παραιτήθηκε? Από τη δουλειά της ? Υπάλληλος είναι, φεύγει από το Υπουργείο?

 
ασεπιτης
20 Φεβ 2015 01:10

Ενα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ στον Κ. Αντωνίου τόσο για την μέχρι τώρα στάση του απέναντι στον θεσμό των Π.Π, τις προσπάθειες που έκανε, τα 4 τουλάχιστον τελευταία χρόνια, το όραμα που είχε για το θεσμό των Π.Π αλλά ΚΥΡΙΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ ΣΤΑΣΗ να μην ρίξει νερό στο κρασί του και να μην συμβιβαστεί με μεσοβεζικες λύσεις που ο χρόνος θα κρίνει αν είναι σωστές.
Τέτοιοι εκπαιδευτικοί (με όραμα και στόχους) θα πρέπει να αναλάβουν κάποια στιγμή τα ηνία της εκπαίδευσης.

 
M
19 Φεβ 2015 22:05

Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί τόσα χρόνια τα Δημόσια Πειραματικά/Πρότυπα σχολεία δεν προσφέρουν προγράμματα IB (International Baccalaureate), όπως συμβαίνει σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.

Η Ελλάδα αποτελεί τη μόνη χώρα που το προνόμιο συμμετοχής στις εξετάσεις αυτές έχουν οι μαθητές των ιδιωτικών σχολείων.

Κάποιο επικοδομητικό σχόλιο για αυτή την κατάσταση έχουν να κάνουν οι καθηγητές και οι διευθυντές των πειραματικών/προτύπων σχολείων;

(αντί να ανταλλάσουν φιλοφρονήσεις με τους εκάστοτε υπουργούς)

 
Καθηγητής Βαρβακείου Σχολής
19 Φεβ 2015 19:55

Η Παιδεία είναι μια σοβαρή υπόθεση για να την αφήνουμε μόνη στα χέρια των πολιτικών. Εμείς πάντα θα προσφέρουμε την εργασία μας στους νέους της Ελλάδας με αίσθημα ευθύνης. Πιστεύουμε ότι το όποιο Υπουργείο θα μπορέσει να συντονίσει το εκπαιδευτικό έργο ώστε να υπάρχει μια ομοφωνία, αν την επιθυμεί.

 
kaiadas
19 Φεβ 2015 18:19

Μετά από μια τετραετία στασιμότητας, υπέρμετρης φιλοδοξίας και ματαιοδοξίας, εκφοβισμού και καχυποψίας, ελπίζουμε ότι τα Πειραματικά Σχολεία θα μπορέσουν να ανακάμψουν και να συνεχίσουν τη δημιουργική τους πορεία υπηρετώντας ένα σχολείο γνώσης, πολιτισμού και δημοκρατίας.

 
Νίκος
19 Φεβ 2015 18:12

Εσύ τώρα το βλέπεις το ξεχαρβάλωμα... Τόσο καιρό όλα πήγαιναν καλά!

 
Ένας από τα ΠΠΣ
19 Φεβ 2015 17:53

Αν ξεχαρβάλωμα της παιδείας είναι η παραίτηση του Αντωνίου, τότε είμαστε σε καλό δρόμο και μπορούμε να ελπίζουμε σε κάτι καλύτερο.

 
Giorgio
19 Φεβ 2015 17:23

Επί τέλους και μια σωστή ενέργεια από τν ΔΕΠΠΣ. Χαιρετίζω με ενθουσιασμό την παραίτηση τους. Από καιρό έπρεπε να έχουν την ευθιξία να παραιτηθούν χωρίς να φτάσουν εδώ.

 
Μάνος
19 Φεβ 2015 15:56

Εκτός από τα γενικόλογα σχόλια μπορείτε να μας πείτε τι ακριβώς δε σας άρεσε από αυτά που είπε ο υπουργός;; Μήπως δεν ήταν αρκετά "συνεργάσιμος" όπως οι προκάτοχοι του;;

 
george
19 Φεβ 2015 15:18

Ενώ μέχρι τώρα όλα δούλευαν ρολόι...

 
Μπρρ
19 Φεβ 2015 15:16

Ουάου. Μετά από αυτούς τους "τιτάνες" της εκπαίδευσης που παραιτούνται, αύριο θα είναι γκρίζα η μέρα. Γιατί κύριοι να μην είναι γίνεται η είσοδος με κλήρωση ; Για να δουλεύουν φροντιστήρια προετοιμασίας εξετάσεων και να βαυκαλίζονται οι γονείς ; Για να δημιουργούνται αποστειρωμένες τάξεις αρίστων (ελέω φροντιστηρίων) ; Άντε με το καλό και στο ξήλωμα του ΙΕΠ !

 
Ξεκίνησε...
19 Φεβ 2015 14:40

To ξεχαρβάλωμα της Παιδείας ξεκίνησε...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.