Σύμφωνα με στοιχεία του Αιερετού στο ΚΥΣΔΕ Α. Κορδή:
Α. Κατά τη διάρκεια της πενταετίας των μνημονίων 2010 έως 2014 έγιναν αθρόες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων. Συνολικά 2.437 σχολικές μονάδες συγχωνεύθηκαν σε 1.122.
Β. Επίσης την ίδια πενταετία καταργήθηκαν 605 σχολεία. Συγκεκριμένα 277 Δημοτικά σχολεία, 264 Νηπιαγωγεία, 35 Γυμνάσια, και 18 Λύκεια
Γ. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι ότι από 11.694 σχολικές μονάδες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και 3.740 στην δευτεροβάθμια που υπήρχαν το 2009, τώρα υπάρχουν 9.876 στην Πρωτοβάθμια και 3.740 στη Δευτεροβάθμια.
Δ. Οι συγχωνεύσεις και οι καταργήσεις οδήγησαν σε αύξηση των μαθητών στις τάξεις με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να υπάρχουν 2.636 τάξεις (σε σύνολο 46.903) στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και 5.966 (σε σύνολο 29.968) στη Δευτεροβάθμια, οι οποίες έχουν πάνω από 25 μαθητές.
Ε. Επίσης κατά την ίδια πενταετία έγιναν 11.045 αποχωρήσεις εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και 16.205 στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίες λόγω των πολύ λίγων προσλήψεων έχουν οδηγήσει σε χιλιάδες κενά. Συγκεκριμένα σήμερα υπάρχουν 3000 κενά σε όλη την εκπαίδευση!
Ζ.Το 2010 υπηρετούσαν 168.782 μόνιμοι εκπαιδευτικοί (74.518 στην πρωτοβάθμια και 94.264 στην δευτεροβάθμια) ενώ τώρα υπηρετούν 136.926 εκπαιδευτικοί (68.235 στην πρωτοβάθμια και 68.691 στη δευτεροβάθμια).
Ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς δήλωσε πους οι συγχωνεύσεις σχολείων που έγιναν θα επανεξεταστούν:
Ο κ. Κορδής διατυπώνει την άποψη ότι «οι εκπαιδευτικοί το επόμενο διάστημα, συσπειρωμένοι ακόμα περισσότερο στα σωματεία και την ομοσπονδία μας, πρέπει να αγωνιστούμε για να ανοίξει οριστικά και αμετάκλητα ο δρόμος για τη λύση των μεγάλων προβλημάτων της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών. Για να γίνουν οι πολιτικές και της λιτότητας οριστικό παρελθόν».
ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΥΣΔΕ
Σχετικά με τη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ που έγινε την Πέμπτη 19 Φλεβάρη ο κ. Κορδής μας ενημερώνει για τα ακόλουθα:
1. Έγινε δεκτή 1 αίτηση παραίτησης εκπαιδευτικού . Παράλληλα έγιναν δεκτές 3 αιτήσεις ανάκλησης παραίτησης και 1 αίτηση επανεξέτασης παραίτησης, ενώ απορρίφθηκαν 2 αιτήσεις, μειοψηφούντων των αιρετών.
2. Έγιναν δεκτές 2 ανακλήσεις παραίτησης και επαναφορά εκπ/κων στην ενεργό υπηρεσία λόγω πλάνης ως προς το συνταξιοδοτικό δικαίωμα.
3. Έγινε δεκτή μετάταξη εκπαιδευτικού, σε προσωρινή θέση διοικητικού υπαλλήλου για σοβαρούς λόγους υγείας.
4. Εγκρίθηκε η παράταση απόσπασης εκπαιδευτικού στην Ε.Ε. για συμμετοχή σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα.
5. Τέλος εγκρίθηκαν 11 αιτήσεις εκπαιδευτικών που ζητούν αποδέσμευση για μετάταξη σε διοικητική θέση. Για το ίδιο θέμα απορρίφθηκαν 3 αιτήσεις.
6. Αναφορικά με τις προσλήψεις αναπληρωτών, στη Γενική Εκπαίδευση έχουμε συνολικά 3955 προσλήψεις και 429 ανακλήσεις, στην Ειδική Εκπαίδευση έχουμε 1665 προσλήψεις και 78 ανακλήσεις. Συνολικά στη Β/θμια Εκπ/ση οι προσλήψεις είναι 5620 και οι ανακλήσεις 507 με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να απασχολούνται 5113 εκπαιδευτικοί. Σε όλες τις δομές της εκπαίδευσης εργάζονται αυτή 14735 αναπληρωτές. Οι διαθέσιμες πιστώσεις είναι περίπου 22 από τον τακτικό προϋπολογισμό και 200 μέσω ΕΣΠΑ! Παράλληλα υπάρχουν και 500 πιστώσεις για την ΠΔΣ στα ΕΠΑΛ που θα πρέπει να αξιοποιηθούν άμεσα. Τα κενά στη Γενική παιδεία είναι 160 πλήρους ωραρίου και 110 μειωμένου ωραρίου. Αρκετά κενά παραμένουν και στις δομές της Ειδικής Εκπαίδευσης και των Μουσικών σχολείων. Είναι συνεπώς, επιτακτική ανάγκη η κάλυψη των κενών αυτών!
7. Σχετικά με το τεράστιο θέμα των «υποχρεωτικών» μετατάξεων, το αμέσως επόμενο διάστημα θα πρέπει να υπάρξει μια συνολική αντιμετώπιση με στόχο την αποκατάσταση της νομιμότητας.
Συνάδελφε, δυστυχώς αυτή είναι η αλήθεια...
Αλλά η μείωση του αριθμού των γεννήσεων, το δημογραφικό... δεν επηρέασαν; Το 2003 - 2009 που είχαμε αύξηση των γεννήσεων προσωρινά, που οφειλόταν; Μήπως σε κάποια δημογραφικά κίνητρα που δόθηκαν μέσω των ν.3027/ 2002 και 3255/2004... που μετά από λίγο εξαφανίσθηκαν και όχι μόνο αυτό, αλλά έκαναν και τα παιδιά φορολογικά τεκμήρια!
Συνάδελφε περιμένουμε και από την Ομοσπονδία μας την ΟΛΜΕ, να πάρει θέση για τη δημογραφική αυτή συρρίκνωση των σχολείων και να προτείνει μέτρα.