Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Σχέδιο ΑΘΗΝΑ 2 ζήτησε από τους προέδρους των ΤΕΙ η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας

Δ. Χασάπης: Κάποια τμήματα με ειδικότητες που δε δικαιολογούν να είναι ΑΕΙ θα μπορούσαν να γίνουν ΙΕΚ.
Δημοσίευση: 27/02/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Την αναγκαιότητα της αναδιάρθρωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης τόνισε ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς στην 30λεπτη «κεκλεισμένων» των θυρών Σύνοδο των προέδρων των ΤΕΙ, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι" χρειάζεται σοβαρή μελέτη".

Τα «αίματα» όμως άναψαν όταν ο νέος Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Δ. Χασάπης είπε πως κάποια τμήματα με ειδικότητες ίδιες με των Πανεπιστημίων μπορούν να ενταχθούν στα Πανεπιστήμια και κάποια τμήματα με γνωστικά αντικείμενα που δεν ταιριάζουν στα ΑΕΙ  να γίνουν ΙΕΚ.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΕΙ Κ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (ΣΕΡΡΩΝ) Καθ. Δ. Πασχαλούδης: Δηλαδή ετοιμάζεται Σχέδιο ΑΘΗΝΑ 2;

Δ. Χασάπης (Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας):  Προφανώς και θα γίνει , και αυτό θα το κάνετε εσείς.

 Το esos, λόγω της σοβαρότητας του θέματος  επικοινώνησε με το Γενικό Γραμματέα του υπουργείου Παιδείας , ο οποίος μας είπε:

Esos: κε Γενικέ τι ακριβώς είπατε στους προέδρους των ΤΕΙ που προκάλεσε  την αντίδραση;

Δ. Χασάπης: Το θέμα ‘άνοιξε όταν τέθηκε από την πλευρά των προέδρων το αίτημα της ακαδημαϊκής ολοκλήρωσης των ΤΕΙ. Εκεί τους απάντησα ότι πρέπει να υπάρξει ένα ενιαίος χάρτης της ανώτατης εκπαίδευσης, ο οποίος θα προκύψει μέσα από διάλογο και όχι από πάνω όπως έγινε με το Σχέδιο ΑΘΗΝΑ1.

Esos :Είπατε ότι κάποια τμήματα πρέπει να γινουν ΙΕΚ και κάποια πανεπιστημιακά;

Δ. Χασάπης: Είπα ότι σ αυτή τη λογική θα πρέπει να εξετάσουμε τα ΤΕΙ που έχουν ίδιες ειδικότητες και δυνατότητες να αποτελέσουν τμήματα Πανεπιστημίων, και κάποια τμήματα, με ειδικότητες που δε δικαιολογούν να είναι ΑΕΙ, θα μπορούσαν να γίνουν ΙΕΚ.

Esos: Αυτό ισχύει μόνο για τα ΤΕΙ ή και για τα Πανεπιστήμια;

Δ. Χασάπης: Το αντίστοιχο θα μπορεί να ισχύει και για τα Πανεπιστήμια.

Esos : Πότε θα γίνουν όλα αυτά:

Δ. Χασάπης: Ο Σχεδιασμός θα γίνει μετά από διάλογο, με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και τίποτα δεν θα αποφασιστεί μονομερώς;

Οι πρόεδροι των ΤΕΙ αναστατωμένοι από τις επισημάνσεις του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου Παιδείας εξέδωσαν ανακοινωθέν στο οποίο, εμμέσως, απαντούν στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ως εξής:

Α. Αν και δεν υπήρξε η δυνατότητα διεξοδικής συζήτησης και διαλόγου με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, λόγω εσπευσμένης αποχώρησής της, θέση της Συνόδου είναι ότι τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, ως παράλληλος τομέας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, έχουν καταξιωθεί στην κοινωνία, αποτελώντας βασικό πυλώνα της ανώτατης παιδείας, όπου εκπαιδεύεται ο μισός φοιτητικός πληθυσμός της χώρας.

Β.Η υπόστασή τους δεν έχει αμφισβητηθεί από καμία ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και η μόνη αναμενόμενη αναβάθμισή τους, είναι η ακαδημαϊκή ολοκλήρωσή τους, βασισμένη σε αξιολογικά κριτήρια.

Γ. Οποιαδήποτε μεταβολή στον χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης δεν είναι δυνατόν να είναι ετεροβαρής εις βάρος των ΤΕΙ, αλλά θα πρέπει να περιλαμβάνει όλα τα τμήματα ΑΕΙ, με βάση τα επιτεύγματά τους και με στοχευμένη χωροταξική διασπορά.

Το esos επικοινώνησε με τον πρόεδρο του ΤΕΙ Αθήνας Καθηγητή Μιχάλη Μπρατάκο και στο ερώτημά μας τι ακριβώς σας είπε η πολιτική ηγεσία , μας δήλωσε: « Ο υπουργός Παιδείας μας ζήτησε να του προτείνουμε ρυθμίσεις για να συμπεριληφθούν στο πολυνομοσχέδιο, οι οποίες να αντιμετωπίζουν τα τρέχοντα προβλήματα των Ιδρυμάτων. Σχετικά με την υπόσταση των ΤΕΙ μα ς είπε πως χρειάζεται αναδιάρθρωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και ότι αυτό θα γίνει με σοβαρή μελέτη».

Esos: Ο Γενικός Γραμματέας τι ακριβώς σας είπε;

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ: Ο Γενικός Γραμματέας τόνισε την ανάγκη να αλλάξουν οπτική τα Ιδρύματα μέσα από ένα ευρωπαϊκό πλαίσιο, και να μην υπάρχουν αντιθέσεις με τα άλλα ΑΕΙ της χώρας. Είπε ακόμη πως κάποια τμήματα των ΤΕΙ με ίδιες ειδικότητες των Πανεπιστημίων μπορούν να ενταχθούν στα Πανεπιστήμια και κάποια να γίνουν ΙΕΚ.

ΤΟ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ

1η Έκτακτη Σύνοδος 2015 των Προέδρων και Αναπληρωτών Προέδρων των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων Τεχνολογικού Τομέα

Στο πλαίσιο της 1ης έκτακτης Συνόδου 2015 των Προέδρων και Αναπληρωτών Προέδρων των ΑΕΙ Τεχνολογικού Τομέα, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 27.02.2015 στην Αθήνα, παρουσία της νέας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, αφού έγινε διεξοδική συζήτηση για θέματα μείζονος σημασίας που απασχολούν τα Ιδρύματα του Τεχνολογικού Τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, τα μέλη της Συνόδου είχαν την ευκαιρία να θέσουν υπόψη του Υπουργού, καθηγητή κ. Αριστείδη Μπαλτά και του Γενικού Γραμματέα καθηγητή κ. Δημητρίου Χασάπη, τα παρακάτω θέματα:

1. Ακαδημαϊκή ολοκλήρωση των Ιδρυμάτων, δίνοντας τη δυνατότητα διοργάνωσης προγραμμάτων 3ου κύκλου σπουδών (απονομή διδακτορικών διπλωμάτων) στα ΤΕΙ ως θεσμοθετημένου τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης της χώρας.

2. Επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτων ΤΕΙ: Θεωρούμε επιβεβλημένη την άμεση, ορθολογική και οριστική επίλυση του ζητήματος της απόδοσης των επαγγελματικών δικαιωμάτων στους αποφοίτους όλων των Τμημάτων ΤΕΙ, όπως αυτά προκύπτουν από τις σπουδές τους.

3. Προϋπολογισμοί - Οικονομική ασφυξία των Ιδρυμάτων: Η δραματική μείωση των προϋπολογισμών των Ιδρυμάτων του Τεχνολογικού Τομέα την τελευταία πενταετία κατά 70-77% δημιουργεί συνθήκες οικονομικής ασφυξίας, και φέτος χωρίς ρεαλιστική οικονομική ενίσχυση είναι εντελώς αδύνατη η λειτουργία των Ιδρυμάτων.

4. Νέες θέσεις Εκπαιδευτικού και Διοικητικού Προσωπικού: Είναι επιτακτική η ανάγκη για πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, ώστε τα ΤΕΙ να επιτύχουν τους ακαδημαϊκούς και αναπτυξιακούς στόχους που προβλέπονται στην αποστολή τους. Επιπλέον, η ενδυνάμωση της οργανωτικής λειτουργίας των Ιδρυμάτων με μόνιμο διοικητικό προσωπικό, αποτελεί προϋπόθεση για την υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ο Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων καθηγητής κ. Αριστείδης Μπαλτάς, στην ολιγόλεπτη παρέμβασή του, εξέθεσε τις σκέψεις του για τη διαμόρφωση του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας και ακροθιγώς αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα της αναδιάρθρωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Επίσης, για τα θέματα ενίσχυσης των Ιδρυμάτων σε προσωπικό και πόρους, δήλωσε ότι είναι γνώστης της κατάστασης και ότι συστρατεύεται με τα Ιδρύματα, επιδιώκοντας την επίλυσή τους στο μέτρο του δυνατού και σε συνάρτηση με τις γενικότερες οικονομικές δυνατότητες της χώρας.

Αν και δεν υπήρξε η δυνατότητα διεξοδικής συζήτησης και διαλόγου με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, λόγω εσπευσμένης αποχώρησής της, θέση της Συνόδου είναι ότι τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, ως παράλληλος τομέας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, έχουν καταξιωθεί στην κοινωνία, αποτελώντας βασικό πυλώνα της ανώτατης παιδείας, όπου εκπαιδεύεται ο μισός φοιτητικός πληθυσμός της χώρας.

Η υπόστασή τους δεν έχει αμφισβητηθεί από καμία ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και η μόνη αναμενόμενη αναβάθμισή τους, είναι η ακαδημαϊκή ολοκλήρωσή τους, βασισμένη σε αξιολογικά κριτήρια.

Οποιαδήποτε μεταβολή στον χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης δεν είναι δυνατόν να είναι ετεροβαρής εις βάρος των ΤΕΙ, αλλά θα πρέπει να περιλαμβάνει όλα τα τμήματα ΑΕΙ, με βάση τα επιτεύγματά τους και με στοχευμένη χωροταξική διασπορά.

Τέλος, η Σύνοδος αποφάσισε τη συγκρότηση τριμελούς ομάδας εργασίας για τη μελέτη και υποβολή προτάσεων για τη σχεδιαζόμενη ανασυγκρότηση του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας.

 

Η Τριμελής Γραμματεία της Συνόδου των Προέδρων των ΑΕΙ Τεχνολογικού Τομέα

Καθηγητής Λάζαρος Βρυζίδης, Πρόεδρος ΤΕΙ Πειραιά

Καθηγητής Ευριπίδης Γλαβάς, Πρόεδρος ΤΕΙ Ηπείρου

Καθηγητής Παναγιώτης Γούλας, Πρόεδρος ΤΕΙ Θεσσαλίας

Σχόλια (9)

 
Κώστας
27 Φεβ 2015 22:47

Δεν έχει και άδικο εδώ που τα λέμε ο γενικός.Υπάρχουν τμήματα ΤΕΙ καλύτερα από Πανεπιστημιών και άλλα χειρότερα και από ΙΕΚ.Αυτές οι αντιθέσεις είναι που δεν αφήνουν τα ΤΕΙ να προχωρήσουν στην ακαδημαική τους ολοκλήρωση.
Ας προχωρήσει η αξιολόγηση και όσα μπορούν σς προχωρήσουν.Όσα δεν μπορούν...λουκέτο!

 
aei
28 Φεβ 2015 13:12

Νομίζω οτι ο ΓΓ εξέφρασε το απόλυτα αυτονόητο. Το ότι αρκετά από τα Τμήματα ΤΕΙ [ αλλά και μερικά των πανεπιστημίων] ΔΕΝ ανταποκρίνονται σε Γνωστικά πεδία της Επιστήμης είναι ορατό με πρώτη ματία από τον Τίτλο τους. Επιπρόσθετα στο χώρο των ΑΕΙ [ πανεπ/ΤΕΙ] δημιουργήθηκαν Τμήματα μέσα απο κατακερματισμό γνωστικών αντικείμενων, ενώ κάλλιστα θα μπορούσαν να ειναι Μεταπτυχιακές ειδικεύσεις. Ομως αν περιμένει ο ΓΓ και ο Υπουργός να γίνουν όλα αυτά απο το εσωτερικό των ΑΕΙ ....έχασε. Στο Αθηνα 1 ολα τα ΑΕΙ με τα συμβουλια τους ειχαν μετατραπεί σε τοπάρχες. Επιπρόσθετα ποιος Προεδρος ΤΕΙ θα ζητήσει να κλείσει το ΤΕΙ και να γινει απλος καθηγητής σε ενα διερυμμένο πανεπιστήμιο? ΚΑΝΕΝΑΣ. Ετσι όλοι καλοί και κακοί θα ακολουθήσουν αν δεν αντιδράσουν την μοιρα των ΙΕΚ......
Καλό είναι βεβαία να σκεφτεί ο ΓΓ και ο Υπουργός τι θα γίνουν οι οποιοι υπάρχοντες καλοί και οι οποιες υποδομές. Aν πραγματικά θελουν να το κανουν μια ομαδα εργασίας ΧΩΡΙΣ ΠΡΥΤΑΝΕΙΣ/ΠΡΟΕΔΡΟΥΣ ΤΕΙ να δωσει σχεδιο σε 60 μέρες.......διαφορετικα ΛΟΓΙΑ.....

 
Μ
28 Φεβ 2015 21:55

Αν το έχουμε γράψει μια φορά, το έχουμε γράψει εκατό φορές: πρέπει να μειωθεί δραστικά ο αριθμός των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων (περίπου 15-18).

Ως χώρα θα μπορούσαμε να εξασφαλίσουμε την ομαλή λειτουργία και ανάπτυξη πανεπιστημιακών ιδρυμάτων σε Αθήνα (περισσότερα του ενός προφανώς, όπως συμβαίνει σε όλες τις πρωτεύουσες κρατών), Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ιωάννινα, Θεσσαλία, Θράκη και Κρήτη, παράλληλα με έναν μικρό αριθμό τεχνολογικών ιδρυμάτων (όχι παραπάνω από 5-6 για παράδειγμα, ΤΕΙ Θράκης, ΤΕΙ Μακεδονίας κοκ.), και την ενίσχυση της συνεργασίας των ανωτέρω ιδρυμάτων με το αντίστοιχο Κέντρο Ερευνών και Τεχνολογικό Πάρκο της περιφέρειας (στα πρότυπα των ΙΤΥ, ΙΤΕ, ΕΚΕΤΑ και των τεχνολογικών πάρκων Ηπείρου, Αττικής, Κρήτης κοκ.).

Ειδική μέριμνα θα πρέπει να ληφθεί για τις Σχολές και τα Τμήματα Καλών Τεχνών (δημιουργία σύγχρονης διοικητικά ενιαίας Ακαδημία Τεχνών με παραρτήματα σε 8-10 πόλεις) καθώς και για τις Σχολές των Σωμάτων Ασφαλείας.

Προφανείς περιπτώσεις: Μόνο οφέλη θα έχει -πρωτίστως για τους φοιτητές, τους διδάσκοντες και την κοινωνία- η ενοποίηση του Πανεπιστημίου Κρήτης με το Πολυτεχνείο Κρήτης και το ΤΕΙ Κρήτης, καταρχάς σε διοικητικό επίπεδο (1 πρυτανικό σχήμα - 1 συμβούλιο ιδρύματος) και σε βάθος πενταετίας σε εκπαιδευτικό και ερευνητικό επίπεδο (ενοποίηση παρεμφερών προγραμμάτων στον προπτυχιακό και μεταπτυχιακό κύκλο σπουδών καθώς και των ερευνητικών ομάδων/εργαστηρίων/τομέων).

Ομοίως, Πανεπιστήμιο Πατρών με Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΤΕΙ Αθηνών με ΤΕΙ Πειραιά, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων με Ιόνιο Πανεπιστήμιο και Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας με ΤΕΙ Θεσσαλίας, ΑΣΟΕΕ-ΠαΠει-Πάντειος κοκ.

Δεν πρόκειται να απαιτηθούν απομακρύνσεις προσωπικού διότι ήδη τα ΑΕΙ είναι υποστελεχωμένα, απλώς θα διορθωθεί ο χρόνιος κατακερματισμός των πόρων (συγγενικά τμήματα τα οποία είναι υποχρεωμένα να λειτουργούν αυτόνομα). Ας τολμήσουν επιτέλους οι ακαδημαϊκοί και η πολιτική ηγεσία να διορθώσουν σε κάποιο βαθμό τα λάθη γιατί τα περιθώρια στενεύουν.

 
ΚΤ
28 Φεβ 2015 22:14

Δηλαδή θέλει να πιστέψουμε ο κ. Χασάπης ότι θα επανέλθει το Τμ. Μηχ. Χωροταξίας και Ανάπτυξης στη φυσική του θέση ως εξειδίκευση του Τμ. Πολιτικών Μηχανικών (ΑΠΘ)? Η στόχευση είναι μία και δεν είναι άλλη από την εξόντωση των ΤΕΙ που εκπαιδεύουν τα παιδιά των αδύναμων οικονομικά στρωμάτων της Ελλάδας Αυτούς που δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα των ιδιαίτερων και προσωπικών φροντιστών. Πέσανε τα προσωπεία: άλλη μία διοίκηση της ολιγαρχίας!

 
Romantikos
01 Μαρ 2015 23:33

Αξιολόγηση για όλα τα μέλη ΔΕΠ και ΕΠ μέσω Google Scholar. Όσοι έχουν κάτω από 500-1000 citations (να υπάρχει ισοστάθμιση με βάση τη σχoλή), υποβάθμιση σε επίκουρους καθηγητές χωρίς τη καταβολή του ερευνητικού επιδόματος, με μοναδικό αντικείμενο τη διδασκαλία προπτυχιακών μαθημάτων. Όποιος δεν θέλει να παραιτηθεί. Οι υπόλοιποι 1000-2500 citations να αναβαθμιστούν ή να παραμείνουν ως αναπληρωτές καθηγητές, και >2500 σε πρωτοβάθμιους. Και με γενναία αύξηση του μισθού τους από το πλεόνασμα των ερευνητικών επιδομάτων των επίκουρων καθηγητών που δεν θα καταβάλλονται. Οι επίκουροι καθηγητές μόλις φθάσουν τα 1000 citations, αυτόματη προαγωγή σε αναπληρωτές.

Μετά από αυτό μια πολύ σοβαρή λύση για την ανώτατη εκπαίδευση, πχ Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών Πανεπιστημίου Πατρών. Το τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας ενσωματώνεται στο Πανεπιστήμιο.
Με ανοικτή πρόσβαση (διπλάσιοι εισακτέοι από ότι τώρα), όλοι εισέρχονται στο 3-ετές πρόγραμμα σπουδών του Πανεπιστημίου για απονομή Πτυχίου Μηχανολόγων Μηχανικών (Bachelor of Mechanical Engineering), με επαγγελματικά δικαιώματα σημερινού απόφοιτου ΤΕΙ. Τα μαθήματα γίνονται κατά κύριο λόγω στις εγκαταστάσεις του ΤΕΙ, ενώ τα μαθήματα επιλογής στο Πανεπιστήμιο. Διδάσκουν οι επίκουροι καθηγητές που προέκυψαν από την παραπάνω αξιολόγηση. Με την επιτυχή παρακολούθηση του πρώτου κύκλου σπουδών, το κορυφαίο ¼ εγγράφεται αυτόματα στο 2ο πρόγραμμα σπουδών που οδηγεί σε Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Μηχανολόγου Μηχανικού (Master of Mechanical Engineering), με επαγγελματικά δικαιώματα διπλωματούχου μηχανικού. Διδάσκουν οι επίκουροι καθηγητές με θητεία (όχι οι υποβαθμισμένοι αλλά οι ΝΕΟΙ), αναπληρωτές καθηγητές και καθηγητές . Υποχρεωτικό για την απονομή ΜΔΕ, δημοσίευση ως κυρίου ερευνητή σε επιστημονικό περιοδικό με υψηλό δείκτη απήχησης ή υποβολή ευρεσιτεχνίας σε συνεργασία με το ΙΤΕ/ΙΕΧΜΗ).

 
Κώστας
02 Μαρ 2015 13:32

@Romantikos

Ενδιαφέρουσα η τελευταία σας πρόταση.
Ωστόσο,βασίζεται επάνω σε σπουδές μηχανικού ή γενικότερα πολυτεχνικές ειδικότητες.Τι θα γίνει με τις υπολοιπές όπως παράϊατρικά,σπουδές οικονομίας & διοίκησης κλπ.

Ακόμα, η αξιολόγηση με βάση τα citations δεν μπορεί να γίνει για όλες τις επιστήμες.Για παράδειγμα πως θα κρίνεις έναν καθηγητή νομικής με citations;Ή έναν καθηγητή ιστορίας;
Πάλι τα citations,δείκτες τύπου h-index κλπ αφορούν κυρίως θετικές επιστήμες,επιστήμες μηχανικής,ιατρική και ορισμένες ακόμα.Ουχί το σύνολο των επιστημών.
Συνεπώς πάλι γίνεται δύσκολο να εφαρμοσθεί εν τω συνόλο.

 
Γιώργος
02 Μαρ 2015 17:45

@Romantikos

Ξεκινάς να πεις κάτι αλλά λες τόσα πολλά που εμπεριέχουν και τελείως άστοχα. Π.χ. που ακούστηκε στον κόσμο να χρειάζεται δημοσίευση για να πάρεις ΜΔΕ?? Πιστεύω ότι ανοίκεις και εσύ στην κατηγορία των "δημοσιευσιολάγνων" πανεπιστημιακών που δεν έχετε καμία σχέση με την πραγματικότητα και την αγορά εργασίας.

Η αξιολόγηση ενός πανεπιστημιακού καθηγητή, επίσης, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να βασίζεται ΜΟΝΟ στις δημοσιεύσεις και τα citations. Είναι ένας δείκτης, συμφωνώ, αλλά όχι ο μοναδικός. Ειδικά στην Ελλάδα με την ισχνή βιομηχανία, θεωρώ πολύ πιο σημαντική την ικανότητα κάποιου να προσελκύει χρηματοδότηση είτε από τον ιδιωτικό τομέα είτε από ανταγωνιστικά προγράμματα.

 
Ιωάννης Σ.
02 Μαρ 2015 22:15

Ξεκινά πάλι μία περίοδος αναταραχής στο χώρο της παιδείας, χωρίς κανένα σοβαρό σχεδιασμό, ίσα ίσα για να αναστατώσουν οικογένειες, εκπαιδευτικούς, φοιτητές κ.λπ. Ότι νάναι ο καθένας λέει, τη μία μέρα καταργούν τα πειραματικά σχολεία, την άλλη τα παίρνουν πίσω, την άλλη καταργούν τα ΤΕΙ και άκρη δε βγάζει κανείς. Και μέσα σε αυτό το αλαλούμ και μερικοί φωστήρες σχολιαστές που όλα τα ξέρουν, έχουν τις λύσεις σε όλα, κρίνουν και αποφασίζουν για τις ζωές των άλλων.

 
ΚΩΣΤΑΣ
07 Απρ 2016 16:55

Καλησπέρα σας,
Θα ήθελα να είχα τους περισσότερους από τους σχολιαστές σε μια αίθουσα ή εργαστήριο ενός ΤΕΙ ή/και ΑΕΙ να δω αν μπορούσατε να τα πείτε όλα αυτά στο ακροατήριο.
1. Google scholar .... σοβαρά εε σπουδαίος δείκτης.. Να λέγατε κάτι σε Scopus και διαχωρισμό σε κατηγορίες περιοδικών...
2. Καλές οι δημοσιεύσεις ΑΛΛΑ, όπως είπες και ένας από τους προηγούμενους σχολιαστές, όχι μόνον αυτές... Μου επιτρέπεται να διαφωνήσω βέβαια στο ότι ένας καθηγητής η δουλειά του είναι να διδάξει τα παιδιά ΚΑΙ ΟΧΙ να έρθει σε επαφή με Ιδιωτικούς Φορείς Χρηματοδότησης!!!!
3. Να συμφωνήσω στο ότι ένας Χ καθηγητής πρέπει να αξιολογείται ανα τακτά χρονικά διαστήματα για το διδακτικό, ερευνητικό και όχι μόνον έργο του αλλά εάν δεν μπορεί να υποβάλλει προτάσεις για ερευνητικά έργα που χρηματοδοτούνται από την Ευρώπη τι να τον κάνω....
4. Επιτρέπεται καθηγητή μέλος ΔΕΠ / ΕΠ να μην έχει citations ..και βέβαια όχι!!! Αλλά το γεγονός ότι θα τον κρίνουμε από τα ΚΑΙ ΜΟΝΟ απαράδεκτο..τι δηλαδή επειδή δεν πάνω από 1000 κτλ θα τον κάνουμε δάσκαλο στα ΙΕΚ...
5. Δεν είναι όλοι οι καθηγητές το ίδιο..άλλοι είναι πάρα πολύ καλή στην έρευνα , άλλοι απλά στη διδασκαλία και άλλοι και στα δύο. Άρα μια πρόταση: Να υποχρεώνονται οι καθηγητές , πρωτοβάθμιοι και όχι μόνο να δημιουργούν συνεργασίες με άλλους καθηγητές άλλων τμημάτων. Εξωστρέφεια χρειάζεται .

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean