Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Προβληματισμοί στο υπουργείο Παιδείας για τα Ευρωπαικά Προγράμματα

Αναπάντητο παραμένει το ερώτημα εάν υπάρχουν, από την νέα εκπαιδευτική ηγεσία προτάσεις για ολοκληρωμένα επιχειρησιακά προγράμματα , ώστε να αξιοποιηθούν τα κονδύλια του νέου ΕΣΠΑ.
Δημοσίευση: 10/03/2015
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας καθώς και οι νέες Διοικήσεις των εποπτευόμενων φορέων ΙΕΠ,ΙΤΥ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ,ΑΔΙΠΔΕ ,που θα αναλάβουν, θα έχουν να αντιμετωπίσουν κρίσιμα προβλήματα που έχουν άμεση συνάρτηση και με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2015-16 τόσο με την επάρκεια του προσωπικού (προσλήψεις αναπληρωτών από ΕΣΠΑ),όσο και με τη συνέχιση ή μη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που είναι σε εξέλιξη.

Ως γνωστό τα προγράμματα που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ θα πρέπει να είναι ενταγμένα στις κατευθύνσεις υποστήριξης της εκπαιδευτικής πολιτικής της ΕΕ και των διαπιστώσεων των εκθέσεων του ΟΟΣΑ.

Τα προγράμματα π.χ. του ΕΣΠΑ 2007-2013 χρηματοδοτούσαν την εφαρμογή των σύγχρονων παιδαγωγικών ,την πολυγλωσσία ξένων γλωσσών , την εκπαίδευση και την γνώση στις νέες τεχνολογίες, την ενίσχυση των πολιτικών στην ειδική αγωγή και στους μετανάστες κ.α.

Τα προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014-2020 αποτελούν συνέχεια των προηγούμενων, με έμφαση στην μείωση της μαθητικής διαρροής ,την ενίσχυση της τεχνολογικής –επαγγελματικής εκπαίδευσης, την αύξηση της προσβασιμότητας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Η ολοκλήρωση των προγραμμάτων του προηγούμενου ΕΣΠΑ αποτελεί προϋπόθεση της συνέχισης και της συμμετοχής στο νέο ΕΣΠΑ 2013-2020 και της αξιολόγηση ,έγκρισης και αποπληρωμής της «γέφυρας» του 2014 -15.

Η μη ολοκλήρωση των προγραμμάτων σημαίνει ότι εκατοντάδες εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί, που ήδη είχαν προβλήματα καθυστερημένης καταβολής αποζημιώσεων ή αμοιβών, δεν θα αποπληρωθούν ,όπως και οι διάφοροι φορείς της επιμόρφωσης.

Η μη ολοκλήρωση επίσης σημαίνει και την μη επιλεξιμότητας τους από τη διαχειριστική αρχή και την ΕΕ και τον καταλογισμό των δαπανών στον τακτικό προϋπολογισμό της χώρας, δηλαδή στους φορολογούμενους έλληνες πολίτες.

Οι μέχρι τα σήμερα διακηρυγμένες θέσεις της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας για κατάργηση της Τράπεζας θεμάτων, του ΠΔ 152/13 για τη αξιολόγηση, της ΑΔΙΠΔΕ ,των νέων προγραμμάτων σπουδών ,των νέων σχολικών βιβλίων Λυκείου και της καθυστέρησης και μη ολοκλήρωσης των συμβατικών υποχρεώσεων των τεχνικών δελτίων του ΕΣΠΑ, προδιαγράφουν την εμπλοκή της ολοκλήρωσης και αποπληρωμής των ήδη προγραμμάτων που εφαρμόσθηκαν.

Αναπάντητο επίσης παραμένει το ερώτημα εάν υπάρχουν, από την νέα εκπαιδευτική ηγεσία ,προτάσεις για ολοκληρωμένα επιχειρησιακά προγράμματα ,τα οποία να είναι σύμφωνα με τις επιλογές της νέας κυβέρνησης και είναι έτοιμα να υποβληθούν στη διαχειριστική αρχή και την Ε.Ε. ώστε να αξιοποιηθούν τα κονδύλια του νέου ΕΣΠΑ.

Ετικέτες: 
ΕΣΠΑ

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ