Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ σε δυο χρόνια

Αν αυτή τη στιγμή ανοίξουν για όλους τα πανεπιστήμια, τότε η Ιατρική θα έχει δέκα χιλιάδες φοιτητές και άλλες σχολές θα είναι κενές.
Δημοσίευση: 12/03/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

«Σε δύο χρόνια αλλάζει και το σύστημα των εισαγωγικών εξετάσεων. Οι αλλαγές θα είναι συνταρακτικές. Η ελληνική οικογένεια δεν αντέχει άλλη “εξέταση”».

Τα παραπάνω τονίζει ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς σε συνέντευξη που παραχώρησε στα «Επίκαιρα» , στο δημοσιογράφο Βαγγέλη Παπαδημητρίου,  κι εξηγεί:

Α. Αν αυτή τη στιγμή ανοίξουν για όλους τα πανεπιστήμια, τότε η Ιατρική θα έχει δέκα χιλιάδες φοιτητές και άλλες σχολές θα είναι κενές.

Β. Ηδη σχεδιάζουμε το μεγάλο βήμα.

Γ. Υπάρχει σκέψη, αλλά προέχει η αναμόρφωση του Λυκείου.

Δ. Σε δυο χρόνια θα είμαστε έτοιμοι να αλλάξουμε ριζικά και ουσιαστικά τη μέθοδο εισαγωγής στα Πανεπιστήμια.

Ε. Σήμερα το όλο σύστημα δουλεύει μόνο για τις εισαγωγικές εξετάσεις, λες και πρόκειται για πόλεμο.

Ζ. Σε πρώτο επίπεδο θα αποσυνδεθεί το Λύκειο από τα Πανεπιστήμια.

Η. Τα Λύκεια θα αποκτήσουν αυτόνομο ρόλο και άξιο πτυχίο, ανεξαρτήτως εάν μετά οι απόφοιτοι θελήσουν να περάσουν ή όχι στα Πανεπιστήμια.

Θ. Η τελευταία τάξη του Λυκείου και το πρώτο ‘έτος του Πανεπιστημίου μπορεί να έχουν πολλά κενά.

Ι. Δεν μου αρέσει το Λύκειο να είναι ένα κακό Φροντιστήριο για το Πανεπιστήμιο, και για τον μαθητή και για τον δάσκαλο, που νιώθει εξαιρετικά εγκλωβισμένος.

Για τα Πειραματικά Σχολεία

Για τα Πειραματικά Σχολεία ο υπουργός Παιδείας, είπε τα εξής:

1. Προσωπικά, οραματίζομαι ένα μεγάλο δημόσιο σχολείο που θα είναι, αν θέλετε, «πρότυπο» και θα δίνει τις δυνατότητες σε όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως οικονομικών δυσκολιών, καταγωγής και δυνατοτήτων, να μετέχουν και να αρπάζουν κυριολεκτικά τη μάθηση.

2. Ονειρεύομαι ένα δημόσιο σχολείο που οι μαθητές θα χαίρονται να μετέχουν και όχι που θα μισούν ή θα βαριούνται.

3. Τα σημερινά πρότυπα ή πειραματικά σχολεία είναι περίπου εξήντα σε όλη τη χώρα.

4. Στα πειραματικά πρέπει να δοκιμάζονται πρότυπες μέθοδοι διδασκαλίας, να υπάρχουν καθηγητές με αυξημένα προσόντα, που θα εναλλάσσονται και δεν θα είναι μόνιμοι σε αυτά, για να μεταφέρουν τις γνώσεις τους.

5. Αλλά με ενδιαφέρει κατά κύριο λόγο το σύνολο των δημόσιων σχολείων της χώρας, που πολλά από αυτά αντιμετωπίζουν τραγικές συνθήκες.

6. Προφανώς δεν είμαι κατά ούτε των πρότυπων ούτε των πειραματικών σχολείων.

7. Αντίθετα. Όλοι όμως έχουμε ικανότητες. Κανείς για μένα και, μάλιστα, σε αυτές τις ηλικίες δεν είναι ανίκανος. Εξάλλου, υπάρχουν και αναδεικνύονται κυριολεκτικά άριστοι μαθητές που προέρχονται από υποβαθμισμένα σχολεία.

8.Σε όλα τα πειραματικά θα γίνει κλήρωση σύμφωνα με τους υπάρχοντες κανόνες.

9. Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα –κι όχι την τελευταία στιγμή– θα σταλούν και οι οδηγίες.

10. Σε κάποια από τα σημερινά πρότυπα - πειραματικά, αυτά που ονομάσαμε «ιστορικά», σε συνεργασία με τον σύλλογο καθηγητών και γονέων, αν θέλουν να υπάρξουν εξετάσεις θα γίνουν εξετάσεις.

Σχόλια (14)

 
Για το 2016 δε ξέρουμε... Θέλετε να σας πούμε για το 2018;
15 Μαρ 2015 23:36

Εδώ δε ξέρετε πως θα εξεταστούν οι μαθητές του χρόνου και ασχολείστε με το πως θα εξεταστούν μετά από 2 χρόνια;
Κρίμα...
Ειδικά στην παιδεία δε βλέπω πάλι να αλλάζει τίποτα...

 
vasilis
15 Μαρ 2015 16:15

πολλά λόγια . πρέπει. θα. μακάρι. αφήστε τι θα γίνει μετά από 2 χρόνια και. ανακοινώστε πως θα εξεταστούν οι μαθητές της β λυκείου για την εισαγωγή τους στα πανεπιστήμια. ΕΛΕΟΣ. το απόλυτο σκοτάδι.
Κρίμα για τα παιδιά και τους γονείς.

 
kerveros
13 Μαρ 2015 18:51

Κύριε Υπουργέ,
να εφαρμόσετε το γαλλικό σύστημα!

 
Κώστας
13 Μαρ 2015 16:02

@Συνταξιούχος Διευθυντής-Μαθηματικός

Ενδιαφέρουσες οι απόψεις σας.Συμφωνώ στα περισσότερα.
Αυτό με τις εξετάσεις του υπουργείου μπορεί ίσως να προσαρμοσθεί στα πρότυπα των τεστ ACT/SAT των ΗΠΑ.

Αν δεν απατώμαι όμως τα τεστ αυτά διεξάγωνται από ιδιωτική-έγκυρη όμως- εταιρία.
Είναι ανεξάρτητα από το High School (το Λύκειο δηλαδή).

Ωςτόςο τα Πανεπιστήμια εκεί λαμβάνουν υπόψη και τις επιδόσεις του μαθητή στο Λύκειο.
Για παράδειγμα σου ζητάει ένα συγκεκριμένο σκορ στο τεστ και λαμβάνει υπόψη και άλλα κριτήρια όπως οι επιδόσεις του μαθητή στο Λύκειο με κάποια ποσόστωση.
Όσο πιο φημισμένο το Πανεπιστήμιο τόσο μεγαλύτερες οι απαιτήσεις στις επιδόσεις του υποψηφίου φοιτητή.

Όσοι έχουν χαμηλά σκορ και δεν εισέρχονται σε ίδρυμα 4ετών σπουδών (θυμίζω πως εκεί τα ιδρύματα δεν κρίνονται από το όνομα αλλά από ειδική λίστα αξιολόγησης,την Carnegie Classification) μπορούν να περάσουν σε τοπικό κολλέγιο 2ετών σπουδών (Community College) στην περιοχή τους όπου δεν χρειάζεται να μετακομίσουν και να πληρώνουν ενοίκια κλπ.

Κάτι αντίστοιχο μπορεί να εφαρμοσθεί και εν Ελλάδι αναμόρφωση όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης.

 
Αντώνης
13 Μαρ 2015 15:49

Δεν υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση γιατί απλά δε γίνεται. Δεν είμαστε Βρετανία αλλά Ελλάδα. Ο κύριος Συνταξιούχος Μαθηματικός αλλά και οι προηγούμενοι ήταν πολύ κατανοητοί

 
Λύσεις (;) για ελεύθερη πρόσβαση
13 Μαρ 2015 10:47

1. Με βάση το βαθμό απολυτηρίου και ίσως κάποια γεωγραφικά κριτήρια οι μαθητές να δηλώνουν όποια σχολή επιθυμούν.
Πόσο αξιοκρατικοί όμως θα είναι αυτοί οι βαθμοί απολυτηρίου; Στην Ελλάδα ζούμε... Πώς θα αντιμετωπιστεί ο συνωστισμός των χιλιάδων αριστούχων στις καλές σχολές;

2. Ας πούμε ότι με κάποιο μαγικό τρόπο λύνεται το πρόβλημα του συνωστισμού στις καλές σχολές. Άλλη λύση είναι να γίνει προπαρασκευαστικό έτος στις σχολές και μετά με εξετάσεις η κάθε σχολή να προσλαμβάνει τους φοιτητές της.
Και θα είναι αξιοκρατικές αυτές οι εξετάσεις που θα διενεργεί η κάθε σχολή; Στην Ελλάδα ζούμε...
Κι άντε τις εξετάσεις να τις κάνει το υπουργείο;. Πόσες διαφορετικές εξετάσεις απαιτούνται έχετε σκεφθεί;
Και όσοι έχουν μείνει ένα χρόνο π.χ. στην Αθήνα (ενοίκια, έξοδα κ.λ.π) τι θα τους πείτε μετά αποτύχατε; Μείνετε ακόμη ένα χρόνο; Κι αν δεν περάσουν ποτέ; Θα έχουν ξοδέψει χρήματα για να σπουδάσουν και δεν θα σπουδάσουν ποτέ;

3. Η πιο ρεαλιστική (;) λύση:
Με βάση το βαθμό απολυτηρίου (ίσως και με ακρίβεια 3 δεκαδικού!) και ίσως και κάποια γεωγραφικά κριτήρια ο μαθητής δηλώνει σε ποια σχολή (ή σχολές) επιθυμεί να εγγραφεί. Έτσι γίνεται αρχικά κατανομή των μαθητών σε όλες τις σχολές.
Ο μαθητής παραμένει στον τόπο κατοικίας του (δεν παρακολουθεί μαθήματα στη σχολή που δήλωσε) και για ένα χρόνο προετοιμάζεται για εξετάσεις σε 3-4 μαθήματα που θα του ζητήσει η σχολή του αλλά σε εξετάσεις που θα διεξαγάγει το υπουργείο. Βέβαια θα μου πείτε 6 χρόνια γυμνάσιο λύκειο και 1 ακόμη χρόνο επιπλέον;
Άν πάντως ο βαθμός απολυτηρίου δεν παίζει κανένα ρόλο στην εισαγωγή λυπάμαι κύριοι στο υπουργείο αλλά θα δημιουργήσετε ένα Λύκειο αδιάφορων μαθητών κ.λπ. κ.λπ. κλπ.
Δεν μπορείτε να καλλιεργείται στους μαθητές την ιδέα ότι χωρίς καμία αξιολόγηση-εξέταση θα βρεθούν στο Πανεπιστήμιο. Θα το βρείτε μπροστά σας...
Ευχαριστώ το esos για τη φιλοξενία
Συνταξιούχος Διευθυντής- Μαθηματικός

 
Γ.Κ.
13 Μαρ 2015 00:02

Ο πρωθυπουργός την προεκλογική περίοδο είχε δεσμευτεί στο προεδρείο της ΑΣΠΕ ότι θα άρει τις αδικίες που έγιναν αυτά το χρόνια κατά των πολυτέκνων. Μια πολύ μεγάλη αδικία που κρατάει εδώ και τόσα χρόνια και όσο πάει και διογκώνεται είναι αυτή στις μετεγγραφές των πολύτεκνων και υπερπολύτεκνων φοιτητών .
Οι προηγούμενες ηγεσίες του υπουργείου παιδείας παρά τα μεγάλα τους λόγια για στήριξη των πολυτέκνων κατάφεραν να στερήσουν το δικαίωμα της μόρφωσης
• Στους πολύτεκνους φοιτητές των προηγούμενων ετών οι οποίοι αν και έκανα αίτηση για μετεγγραφή και πληρώντας το κριτήριο του κατά κεφαλήν εισοδήματος, η αίτηση τους απορρίφτηκε «λόγο κάλυψης του ποσοστού».
• Στους πολύτεκνους επιτυχόντες με το 10% όπου τους εξαίρεσαν από την ρύθμιση των μετεγγραφών, κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, αφού πρώτα οι φοιτητές είχαν προχωρήσει στην διαδικασία διαγραφής τους από την προηγούμενη σχολή τους.
• Στου πολύτεκνους φοιτητές των Αρχιτεκτονικών σχολών του ΑΠΘ και του ΕΜΠ
• Σε πολύτεκνους φοιτητές ισχυριζόμενοι ηλικιακά όρια στις μετεγγραφές, αγνοώντας την γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους
Αν όντως η νέα ελληνική κυβέρνηση θέλει να πρωτοτυπήσει ,όπως λέει, και να τηρήσει όσα είπε πρέπει να ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα και σε συνεργασία με την ΑΣΠΕ.
Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι το δημογραφικό πρόβλημα της χώρας είναι και το κυριότερο μιας και αυτό απλώνεται σε κάθε τομέα του κράτους. Για παράδειγμα το βασικότερο πρόβλημα των ταμείων είναι ότι οι υποχρεώσεις τους (συντάξεις κλπ) όλο και αυξάνονται και τα έσοδά του όλο και μειώνονται.
Η πολιτεία πρέπει να δώσει κίνητρα να προστατεύει και να παρέχει την ειδική φροντίδα που ορίζει το σύνταγμα προς τους πολύτεκνους.
Σαφώς και σε αυτή την εποχή το κράτος πρέπει να βοηθάει όσο και όπου μπορεί αλλά νομίζω ότι δεν πρέπει να μπερδεύει το για ποιον λόγο είναι το κάθε ένα. Για παράδειγμα οι μετεγγραφές δόθηκαν για καθαρά δημογραφικούς λόγους και έτσι νομίζω ότι θα πρέπει να συνεχιστεί. Σαφώς όμως και να προσφέρει σίτιση και στέγαση σε όποιον την χρειάζεται. Να θυμίσω επίσης ότι οι πολύτεκνοι ήταν μόνο το 14% των αιτούντων μετεγγραφής φέτος .

 
ΝΕΟ σύστημα
12 Μαρ 2015 18:13

Αλήθεια, τα πανεπιστήμια είναι σε θέση να επιλέξουν τους φοιτητές τους με αδιαφανή και αξιοκρατικό τρόπο;
Αλήθεια, θα υπάρξει ενιαίο-εθνικό απολυτήριο, ένα χαρτί με αξία και δύναμη, χωρίς ενιαίου τύπου κοινή εξέταση (δεν αναφέρω τη λέξη πανελλαδική!);
Αλήθεια, θα μείνουν τα ΑΕΙ, ΑΤΕΙ και το πλήθος των εισακτέων τους τα ίδια στο πλήθος ή θα μειωθούν με αποτέλεσμα να οξυνθεί ο ανταγωνισμός;

Δεν είσαστε ακόμη στην έδρα σας να ρητορεύετε ως αλάνθαστη αυθεντία κύριέ μου, έχετε αναλάβει το Υπουργείο Παιδείας, ένα από τα πλέον δύσκολα υπουργεία με πολύ σημαντική ανάκλαση και επίδραση σε όλη τη χώρα.
50 ημέρες δεν είναι αρκετές. Δυστυχώς η διοίκηση και ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός δεν είναι φιλοσοφία και θα φανούν σύντομα αυτά που τόσο με φοβίζουν.

 
Κωνσταντίνος Α. Δαραής
12 Μαρ 2015 17:27

"Σήμερα το όλο σύστημα δουλεύει μόνο για τις εισαγωγικές εξετάσεις, λες και πρόκειται για πόλεμο.
Προσωπικά, οραματίζομαι ένα μεγάλο δημόσιο σχολείο που θα είναι, αν θέλετε, «πρότυπο» και θα δίνει τις δυνατότητες σε όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως οικονομικών δυσκολιών, καταγωγής και δυνατοτήτων, να μετέχουν και να αρπάζουν κυριολεκτικά τη μάθηση"

Σταχυολογώντας και επιλέγοντας τις παραπάνω δηλώσεις του κ. Υπουργού νιώθω προσωπική ικανοποίηση που στο αρχείο μου υπάρχουν πολλές τέτοιες πρωτοβουλίες για ένα σχολείο ανθρώπινο, αντιελιτιστικό, συμπεριληπτικό.... όπως νιώθω χαρά που μαζί με πολλούς μαθητές, γονείς και δασκάλους αντισταθήκαμε και αντιστεκόμαστε σθεναρά στην πανεπιστημιοκαθορισμό της ενιαίας και βασικής εκπαίδευσης..... νιώθω ικανοποίηση που στη πρωτοβουλία για ένα κοινωνικό σχολείο αναδείξαμε ότι η κοινωνικότητα του σχολείου δεν συμπυκνώνεται μόνο σε εκδηλώσεις αλλά σ΄αυτή καθαυτή τη σχολική καθημερινότητα..... η κοινωνικότητα του σχολείου φαίνεται και αναδεικνύεται πειστικότερα κατά την ώρα της διδασκαλίας των μαθηματικών τυυλάχιστον στα πλαίσια της βασικής ενιαίας εκπαίδευσης.... καιρός να πέσουν και οι τοίχοι της τάξης, να περάσουμε σε συνδιδασκαλίες, ετεροπαρατηρήσεις, και να αξιοποιήσουμε τις μορφές δυναμικής αξιολόγησης.....
Κων/νος Δαραής,

 
Το κρέας ψάρι...
12 Μαρ 2015 14:43

Θα φτιάξουν ένα νέο σύστημα εισαγωγής θα το βαφτίσουν "ελεύθερη πρόσβαση" και αυτό είναι!!!
Το κρέας έγινε ψάρι, η τρόικα έγινε θεσμός...
Τη σύμπτωση!!!
Ένα παρόμοιο έργο βλέπουμε να παίζεται μόλις τώρα...

 
ΓΙΑΝΝΗΣ
12 Μαρ 2015 14:36

Οι σοφοί αποφάσισαν:
Να καταργηθούν οι εισαγωγικές εξετάσεις.
Η πρόσβαση στα Πανεπιστήμια να γίνει με ΚΛΗΡΩΣΗ!

 
Δημήτρης
12 Μαρ 2015 14:16

Μακάρι να προχωρήσουν σε ριζικές αλλαγές και αυτονόμηση του Λυκείου. Ίσως έτσι πλησιάσουμε την περιζήτητη ίσως και ανύπαρκτη παιδεία!

 
σε 2 μερες
12 Μαρ 2015 14:11

Πολυ σωστή τοποθέτηση, αλλά αλλο αυτό και αλλο πως θα το εφαρμοσει. Οι χειροτεροι υπουργοί παιδείας ηταν αυτοί που λεγαν μεγάλα λογια και στην πράξη τιποτα.( Βλέπε Διαμαντοπουλου Αρβανιτοπουλος)

 
Ανοικτή πρόσβαση
12 Μαρ 2015 13:03

Και το "κενό" ανάμεσα στο τελευταιο έτος του λυκείου και στο πρώτο έτους του πανεπιστημίου, ΠΟΙΟΣ θα το καλύψει;

Ξέρω, ίσες ευκαιρίες, ίδιοι όροι, ίδιες συνθήκες. Πρώτη φορά αριστερά.

Δε θα οριστεί επιτροπή σοφών;; Μήπως τελικά μόνο κάποιος θεωρεί εαυτόν σοφόν;;

Ερώτηση κρίσεως: σε 2 χρόνια θα είστε κε Μπαλτά στο Υπουργείο; Σε 2 μήνες;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.