Καθηγητές αποφάσισαν να μη συνοδεύσουν τους μαθητές τους στις πολυήμερες εκδρομές

Οι μαθητές προχώρησαν σε καταλήψεις των σχολείων τους

15/03/2015

Ενημερώθηκε: 16/03/2015, 06:11

Άκουσε το άρθρο

Στο Νομό Μαγνησίας οι καθηγητές αποφάσισαν φέτος να μη συνοδεύσουν τους μαθητές στις μαθητικές εκδρομές, με αποτέλεσμα οι μαθητές έξι Λυκείων να προχωρήσουν σε καταλήψεις.

Οι καθηγητές έλαβαν αυτή την απόφαση μετά την καταδικαστική απόφαση από διαστήριο σε δύο συναδέλφους τους, οι οποίοι είχαν συνοδεύσει μαθητές σε πολυήμερη εκδρομή.

Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μαγνησίας Σωκράτης Σαβελίδης, τον οποίο συναντήσαμε στη Γενική Συνέλευση της ΟΛΜΕ, μιλάει σχετικά στο esos:

Σχόλια (13)

Λέανδρος
|

Να καταργηθούν οι εκδρομές, μονοήμερες ή πολυήμερες. Ούτε οι πρώτες ούτε οι δεύτερες έχουν εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Το τί γίνεται στις εκδρομές αυτές είναι σε όλους γνωστό και δεν χρειάζεται να επαναληφθεί.
Με τον ίδιο τρόπο να πάψει πια η σύνδεση των προγραμμάτων που "τρέχουν" στα σχολεία με εκδρομές. Με το πρόσχημα των προγραμμάτων πραγματοποιούνται εκδρομές που δεν θα μπορούσαν να γίνουν αφού δεν συντρέχουν οι όροι και οι προϋποθέσεις που θέτει ο νόμος.
Αρκούν οι περίπατοι.
Οι μαθητές θα μεγαλώσουν και θα κάνουν τις εκδρομές τους. Δεν πρόκειται να τους λείψει τίποτε.
Οσο για εκείνους που αποκομίζουν οφέλη από τις εκδρομές, ας βρουν άλλους τρόπους.

Kali
|

Από τη μια τα σχολεία διοργανώνουν εκδηλώσεις κατά του ρατσισμού και των διακρίσεων και από την άλλη πανάκριβες πολυήμερες εκδρομές και μάλιστα στο εξωτερικό (300-500 ευρώ), με το πρόσχημα κάποιων προγραμμάτων.Είναι γνωστό σε όλους ποιοι συμμετέχουν σε αυτές. Δεν είναι υποκρισία αυτό; Δεν είναι έντονα ταξικό αυτό το σχολείο που διαχωρίζει τους μαθητές ανάλογα την οικονομική τους κατάσταση ; Δεν τονίζει τις ανισότητες μέσα σε αυτό; Μήπως να απαιτήσουν όλες οι ΕΛΜΕ να σταματήσει αυτός ο κατήφορος του δημόσιου δωρεάν; σχολείου. Σε όλους τους συλλόγους γίνεται "σκοτωμός"με τα προγράμματα και τις εκδρομές.Από τη μια κάποιοι εκπαιδευτικοί δεν αφήνουν πρόγραμμα για πρόγραμμα και από την άλλη οι γονείς σε απόγνωση λόγω της οικονομικής τους αφαίμαξης αλλά και των χαμένων διδακτικών ωρών.

ΓΙΑΝΝΗΣ
|

Θα πρέπει επιτέλους να πάψουμε πια να μιλάμε για "εκδρομές"στους μαθητές. Ακόμα και η ορολογία έχει τη σημειολογία της. Μιλάμε για "εκπαιδευτική επίσκεψη" με πυκνό και ελεγχόμενο πραγματικά πρόγραμμα. Με δραστηριότητες και δράσεις μεθοδολογικά προσεγμένες με στόχους και περιεχόμενο. Με προετοιμασία των μαθητών για το πριν, κατά τη διάρκεια και μετά..για να καταλάβουν ότι δεν είναι διασκέδαση μια διήμερη ή τριήμερη...
Αυτές οι πραγματικά εκπαιδευτικές επισκέψεις προετοιμάζονται και πραγματοποιούνται στα πλαίσια υλοποίησης των προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων όπως π.χ. οι επισκέψεις στα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της χώρας. Οι 5θήμερες του Λυκείου έτσι όπως συνήθως αφήνονται να γίνονται εκ μέρους των εκπαιδευτικών, θα πρέπει να καταργηθούν και να ενισχυθούν οι σχολικές δραστηριότητες που στο σημερινό υπάρχον εξεταστικοκεντρικό Λύκειο έχουν σχεδόν εκλείψει και η εκτόνωση της 5θήμερης αποτελεί τη μοναδική διέξοδο εκτόνωσης για τους ψυχοσυναισθηματικά μαθητές

Κώστας Ζ.
|

Οι πολυήμερες εκδρομές ΜΟΝΟ κακό κάνουν στα ταλαίπωρα παιδιά μας. Καμία σχέση δεν έχουν με ΠΑΙΔΕΙΑ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ κλπ.Τι καλό προσέφεραν ή προσφέρουν στα παιδιά μας;Η ΕΥΘΥΝΗ όλων μας, ως εκπαιδευτικών, είναι τεράστια! Είναι πλέον καιρός να συνέλθουμε και να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα! Με ΑΓΑΠΗ στα παιδιά μας και με ΣΩΦΡΟΣΥΝΗ!
Η ηθική καταστροφή από τέτοιες εκδρομές είναι ανυπολόγιστη.

Καλά κάνουν
|

Καιρός ήταν να ξυπνήσουμε. Οι εκδρομές μόνο εκπαιδευτικό χαρακτήρα δεν έχουν, αν θέλουν διακοπές πηγαίνουν έτσι κι αλλιώς το καλοκαίρι. Ειδικά τώρα που πολλά παιδιά δεν μπορούν να πάνε και βιώνουν άλλη μια φορά τον αποκλεισμό. Τα σχολεία δεν είναι πελατολόγιο των τουριστικών γραφείων αρκετά.
Ας κάνουν περισσότερες εκπαιδευτικές εντός ωραρίου αν πράγματι ενδιαφέρονται για κάτι ουσιαστικό. Να συμπαρασταθούμε σε όσους συναδέλφους διώκονται και σε όσους υφίστανται πιέσεις για να συμμετέχουν σε εκδρομές εκτός ωραρίου.

Κωνσταντίνα
|

Πραγματικά οι εκπαιδευτικές εκδρομές σπάνια έχουν κάποιο μορφωτικό χαρακτήρα και είναι ιδιαίτερα επικίνδυνες. Μακάρι να μην ήταν έτσι, αλλά πρέπει να διασφαλιστούν και οι εκπαιδευτικοί κατά κάποιο τρόπο. Συνεπώς καλά έκαναν οι άνθρωποι και αρνήθηκαν. Εάν η διαχείριση ενός εφήβου είναι δύσκολη, τι να πει κάνεις για πενήντα και παραπάνω μαζεμένους και με τρελαμένες ορμόνες;

Γιάννης (καθηγητής μαθηματικών)
|

Ο νόμος 1566, υποχρεώνει όλους τους εκπαιδευτικούς πλην τους πολύτεκνους, να συμμετέχουν σε εκπαιδευτικές επιστέψεις που γίνονται εντός του ωραρίου διδασκαλίας.
Η συμμετοχή σε μονοήμερες μπήκε από το παράθυρο με την extra αποζημίωση που ενέκριναν οι προϊστάμενοι.
Και ακολούθησε η συμμετοχή σε πολυήμερες, με το ίδιο πάλι σχέδιο,(αποζημίωση) και πάσχιζαν οι Διευθυντές να βρουν καθηγητές, να γίνει η πενθήμερη, ήταν υποχρέωση στο 15 μελές.
Μέχρι που το ατύχημα με τα ξύλα πριν 5-6 χρόνια, κι άλλα μικρογεγονότα και με αποκορύφωση το τελευταίο ατύχημα με τη μαθήτρια στην Ιταλία, μας ξύπνησαν από το λήθαρχο...

Μαθητής νυκτερινού λυκείου
|

Στο σχολείο τα παιδιά πάνε για να μορφωθούν. Το κλάμπινγκ μπορούν να το κάνουν το σαββατοκύριακο ή το καλοκαίρι μετά το σχολείο αφού τόσο καίγονται να πάνε εκδρομή όλοι μαζί. Δε χρειάζεται να αλλοιώνουμε το νόημα των εκδρομών oύτε να φέρνουμε τους καθηγητές μας σε δύσκολη θέση επειδή κάποιοι θέλουν να ξεσαλώσουν. Επιτέλους, ας το καταλάβουμε πως από εμάς ξεκινάει και σε εμάς καταλήγει η ευθύνη για τη ζωή μας. Το να χτίζουμε και όχι το να καταστρέφουμε. Η κατάληψη δείχνει την ανικανότητα κάποιων να κατανοήσουν το που βρίσκονται μέσα στο σύμπαν και το τι ζητούν από τη ζωή τους. Αν δεν καταφέρει η ζωή μέσα στη οικογένεια και στο σχολείο να στο διδάξει αυτό δεν θα το μάθεις ποτέ με τον εύκολο τρόπο στην πορεία.

manager
|

Να τελειώνουμε με τις πολυήμερες και τις μονοήμερες.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
|

Δεν συμφωνώ με τον Κώστα,
το πλήγμα θα είναι πολύ βαρύ για τους ξενοδόχους, εστιάτορες, μπαρ, λεωφορεία, τουριστικά γραφεία κτλ. Το ταξικό ζήτημα υπάρχει αλλά σε ένα σχολείο με σωστό σύλλογο, μπορούν να βοηθηθούν αρκετά φτωχά παιδιά για να συμμετάσχουν. Όμως το κύριο πρόβλημα βρίσκεται αλλού.
Είναι πιο απλό το πράγμα. Να γίνουν πραγματικά εκπαιδευτικές οι εκδρομές και όχι εξορμήσεις σε κλαμπ και mall. Όταν οι μαθητές κοιμούνται στις 5 (όσοι κοιμούνται), προφανώς κανείς δε βλέπει μπροστά του ούτε μουσεία, ούτε αρχαιότητες. Το μεσημέρι ύπνο και το βράδυ γλέντι, ποτό και άλλα πράγματα διάφορα.
Είναι ντροπή αυτό που γίνεται, δεν έχει καμιά σχέση με την εκπαίδευση, γίνονται πολύ συχνά επεισόδια στα ξενοδοχεία και στα κλαμπ. Οι εκδρομές πρέπει να αποκτήσουν ξανά το εκπαιδευτικό περιεχόμενό τους και να μην είναι αποκλειστικά για γλέντια, αλλιώς να σταματήσουν.

Ελεύθερος
|

Κανένας σεβασμός στους καταληψίες και μάλιστα επειδή δεν θα πάνε πενθήμερη εκδρομή. Οι μαθητές που προβαίνουν σε καταλήψεις αποδεικνύουν με την στάση και την διαγωγή τους ότι είναι επικίνδυνο να τους συνοδεύσει κανείς. Το νομικό πλαίσιο καλό θα ήταν να αλλάξει και προς αυτήν την κατεύθυνση: οι μαθητές που δημιουργούν προβλήματα να τιμωρούνται και με αποκλεισμό από τις εκδρομές. Ας πάνε εκδρομή με σύνδεσμο χουλιγκάνων (δήθεν φιλάθλων) αν τους επιτρέπουν οι γονείς τους. Με την ποινή αποκλεισμού, θα ωριμάσουν και θα συνετισθούν, χωρίς παράλληλα να χάνουν εκπαιδευτικές εκδρομές οι σοβαροί και πειθαρχημένοι συμμαθητές τους.

ΘΟΔΩΡΟΣ
|

Πολύ σωστή απόφαση των καθηγητών. Γινόμαστε όργανα των ταξιδιωτικών πρακτορείων, των ξενοδόχων και της βιομηχανίας τουρισμού, κινδυνεύουμε και όλοι οι ωφελούμενοι είναι ήσυχοι. Να αναλαμβάνουν αυτοί την ασφάλεια,δόξα τω Θεώ ασαφαλιστικές υπάρχουν...
Μακάρι του χρόνου να μη συνοδε'υσει κανένας σ' όη την Ελλάδα. Τότε και συνδικαλιστικά αιτήματα μπορούμε να προωθήσουμε επιτυχώς και κάποιοι θα σφιχτούν...

Κώστας
|

Οι μόνες εκδρομές που πρέπει να παραμείνουν είναι οι ημερήσιες εκπαιδευτικές, ίσως και οι 5 περίπατοι.
Τέλος πρέπει να δοθεί στις πολυήμερες που στην πράξη παύουν να είναι εκπαιδευτικές και γίνονται εκδρομές επίδειξης και κοινωνικής ανισότητας, διαχωρίζοντας από νωρίς σχολεία από σχολεία, μαθητές από μαθητές.
Ειδικά στην τρέχουσα συγκυρία δε νοείται το σχολείο να προβαίνει σε δράσεις οικονομικής αφαίμαξης γονέων, πατώντας πάνω στην ψυχολογία των παιδιών.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ