Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Τι είπαν στο esos οι Τομεάρχες Παιδείας των κομμάτων για το νέο σύστημα επιλογής Διευθυντών Σχολείων

Έκαναν λόγο για "πελατειακό σύστημα" στα σχολεία
Δημοσίευση: 18/03/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Για εγκατάσταση "πελατειακού συστήματος" στις σχολικές μονάδες της χώρας έκαναν λόγο οι Τομεάρχες  Παιδείας των κομμάτων της αντιπολίτευσης, μιλώντας στο esos,  για το νέο τρόπο επιλογής των Διευθυντών από τους Συλλόγους Διδασκόντων.

Ακόμη και η Τομεάρχης  Παιδείας του κυβερνώντος κόμματος των ΑΝΕΛ Σταυρούλα Ξουλίδου μίλησε στο esos για "σύστημα πελατειακό".

Πατήστε στο βελάκι της φωτό για να την ακόυσετε:

 Ο Τομεάρχης  Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας Θόδωρος Φορτσάκης  μας είπε:

-    Το υπουργείο κάνει βήματα πίσω, διότι φέρνει στην εκπαίδευση ένα σύστημα αναξιοκρατικό  
-    Θα επιλέγει  ο καθένας  για Διευθυντή του Σχολείου  τον εκπαιδευτικό με τον οποίο θα μπορεί να έχει συνδιαλλαγή και   προσωπική διευκόλυνση,
-    Το προτεινόμενο σύστημα οδηγεί ί στην αναξιοκρατία και στην καταβαράθρωση του σχολείου.
-     Αφομοιώνουμε  την αξία του δημόσιου σχολείου και είναι σα να δηλώνουμε ότι υπερέχει η Σωματειακή οργάνωση και ο συνδικαλισμός
-    Είναι απαράδεκτο κι επικίνδυνο
-    Πατήστε το βελάκι στη φωτό για να ακούσετε τι είπε στο esos ο κ. Φορτσάκης

Ο Τομεάρχης Παιδείας του Ποταμιού Γιώργος Μαυρωτάς  έκανε την εκτίμηση πως εάν η  επιλογή γίνει μέσω του Συλλόγου Διδασκόντων θα επιλέγονται οι αρεστοί, Θα είναι οι πιο βολικοί για το Συλλογή   και όχι αυτοί που θα έχουν τα περισσότερα  προσόντα

Πατήστε το βελάκι στη φωτό  για να ακούσετε τι είπε στο esos

Η Τομεάρχης Παιδείας του ΠΑΣΟΚ Εύη Χριστοφιλοπούλου,  χαρακτήρισε πέρα από κάθε λογική το προτεινόμενο σύστημα και ότι οδηγεί σε  σε  πελατειακές σχέσεις.

Μάλιστα η κ. Χριστοφιλοπούλου διατύπωσε την άποψη ότι το νέο σύστημα γεννά ανησυχίες και φόβο για τον τρόπο με τον οποίο θα διοικούντα τα σχολεία .

Πατήστε το βελάκι στη φωτό  για να ακούσετε τι είπε στο esos

Σχόλια (27)

 
Λευτέρης
18 Μαρ 2015 22:05

Είστε πλειοψηφία στη Βουλή, εφόσον και οι ΑΝΕΛ κατάλαβαν το διακύβευμα.
Στο Χέρι σας είναι να αποτρέψετε αυτή την αντισυνταγματική παρανομία - έκτρωμα ( ακυρώνει τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα και βάλει ευθέως κατά της επαγγελματικής ανάπτυξης, προωθώντας τον κομματισμό, τη μετριότητα και την αναξιοκρατία).

 
ΑΑΑ
18 Μαρ 2015 23:06

Αντιθέτως, εγώ πιστεύω ότι όλοι οι καθηγητές ενός σχολείου γνωρίζουν ποιος είναι ικανός να διοικήσει σωστά το σχολείο.

 
Εκπαιδευτικός
18 Μαρ 2015 23:48

Το σίγουρο είναι ότι ο νέος πιλοτικός τρόπος επιλογής χαλάει τη συναλλαγή και το πελατειακό σύστημα όλης της μεταπολίτευσης, όπου κάποιοι κομματικοί γινόταν διευθυντές ή προϊστάμενοι. Επίσης αποδυναμώνει πλήρως τους ανωτέρω πολιτικούς γιατί δεν θα τους έχει κανείς ανάγκη. Γι' αυτό κόπτονται. Και τέλος, προσγειώνει τον κάθε διευθυντίσκο που νόμιζε ότι διοικεί τεράστια επιχείρηση και είχε ύφος χιλίων καρδιναλίων. Και θα έκανε παραλίγο και τον αξιολογητή . Ευτυχώς δεν πρόλαβαν να δηλητηριαστούν κι άλλο οι συναδελφικές σχέσεις μ' αυτό το αντιεπιστημονικό έκτρωμα. Προς Θεού, όχι όλοι, ούτε καν οι περισσότεροι διευθυντές δεν ήταν έτσι, αλλά ήταν πολλοί. Αλλά αυτοί που δεν ήταν έτσι, μπορεί να επανεπιλεγούν με το νέο σύστημα και πάντως, σε περίπτωση μη επιλογής τους, δεν φοβούνται την τάξη ούτε το βλέπουν για ντροπή για ένα διάστημα να μην είναι διευθυντές. Και είναι μια καλή ευκαιρία να αφήσουμε επιτέλους τα μεταπτυχιακά στους εραστές της επιστήμης και όχι στους συλλέκτες μορίων. Οι προσοντούχοι ας κάνουν καλό και πειραματικό μάθημα στην τάξη τους, να πιάσει τόπο το πτυχίο τους, και σεμινάρια επιμόρφωσης στους συναδέλφους τους. Και, τέλος πάντων, ας δούμε πώς θα πάει το πιλοτικό σύστημα επιλογής και μετά τα λέμε. Γιατί ντε και καλά η παράταση για ένα χρόνο είναι καλύτερος τρόπος από αυτόν που σκέφεται το Υπουργείο, όταν έχουμε δει τόσα;

 
elen
19 Μαρ 2015 00:13

O υπουργός είπε ....παντού θα υπάρξει διαφάνεια και αξιοκρατία πριν λίγες μέρες....μετά ο αναπληρωτής υπουργός ανακοίνωσε ..παράταση , τώρα ο γραμματέας του υπουργείου ανακοίνωσε άλλα ! !!!! ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΕ ΚΑΙ ΔΙΑΤΑΞΤΕ χωρίς διαβουλευση ,χωρις διάλογο ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΤΕ ΤΕΛΟΣΠΑΝΤΩΝ! Γιατί αν ισχύσουν οι σημερινές δηλώσεις θα πρέπει να ξεκινήσουν οι υποψήφιοι διευθυντές... τον προεκλογικό τους αγώνα στον σύλλογο για να είναι έτοιμοι την 1-9-15 μεσολαβεί και το καλοκαίρι .. βλέπετε!! Ε ΡΕ ΓΛΕΝΤΙΑ που θα γίνουν μέσα στον σύλλογο! Eσύ τι θα μου δώσεις.. για να σε ψηφίσω;εσύ που θα με διευκολύνειςγια να σε ψηφίσω και παει λέγοντας. Και σεις συνδικαλιστές ΣΥΡΙΖΑΙΟΙ σταματήστε πια με τις παρεμβάσες σας. Στις δημοσκοπήσεις του ΠΑΜΑΚ σήμερα κατέβηκε η αποδοχή του ΣΥΡΙΖΑ απο το 76% στο 56% σε λιγότερο απο 2 μήνες ! Σας λέει κάτι αυτό;Μήπως η παράταση ήταν η καλύτερη λύση;Η θέλετε να τα σαρώσετε όλα με νομοσχέδια.. στο πόδι;

 
Κοσμάς Αθανασιάδης
19 Μαρ 2015 00:15

Τελικά όλοι εσείς που κόπτεστε για την εκπαίδευση αποκαλύπτετε πόση είναι η εκτίμησή σας για τους εκπαιδευτικούς και για την κρίση τους. Με τα δικά σας δεδομένα οι εκπαιδευτικοί είναι βολεψάκηδες, δεν θέλουν το καλό του σχολείου μέσα στο οποίο βιώνουν ένα μεγάλο μέρος της ζωής τους. Είναι άξιος να κρίνει τους Διευθυντές ο Προιστάμενος, ο συνδικαλιστής, το ΙΕΠ αλλά όχι το ανώτερο όργανο διοίκησης του σχολείου, ο Σύλλογος διδασκόντων. Για εσάς τα περί αυτονομίας της σχολικής μονάδας σταματούν στην ανεύρεση οικονομικών πόρων. Η ευαισθησία σας δεν αγγίζει βέβαια περιπτώσεις αυταρχικών διευθυντών που διαταράσσουν το παιδαγωγικό κλίμα δημιουργούν εντάσεις και κάνουν ανυπόφορη την εργασία των συναδέλφων. Αυτοί οι εξουθενωμένοι και καταπιεσμένοι εκπαιδευτικοί πιθανόν να παρέχουν καλές υπηρεσίες στην κοινωνία και να διδάσκουν με το χαμόγελο στα χείλη. Ενώ τα στελέχη είναι επαρκή εφόσον γνωρίζουν να διαχειρίζονται το survey και να στέλνουν εγκαίρως τα έγγραφα στη Διεύθυνση. Αν μάλιστα έχουν και επιστημονική, παιδαγωγική κτλ κατάρτηση είναι ικανοί και να διοικούν. Και ας μην έχουν κάνει στην ζωή τους μια θεατρική παράσταση στο σχολείο και ας μην έχουν προσφέρει καμιά βοήθεια σε συναδέλφους και ας μην έχουν κανένα άλλο ενδιαφέρον και ανησυχία παρά μόνο συλλογή πτυχίων και μετρήσιμων μορίων. Αυτοί λοιπόν αυτομάτως μπορούν να διαχειριστούν κρίσεις, έχουν όραμα για το σχολείο και μπορούν να εμπνεύσουν και να ενεργοποιήσουν τους συναδέλφους τους Οι άλλοι είναι αμόρφωτοι, τενεκέδες ξεγάνωτοι που δεν είναι ικανοί ούτε να επιλέξουν τον καλύτερο.
Κύριοι, προτείνω να μην εκλέγεται πρωθυπουργός αλλά να διορίζεται αυτός που έχει τα περισσότερα προσόντα. Και σε εσάς εύχομαι να ζήσετε σε αυτήν τη χώρα για να προοδεύσετε.
Προσωπικά πιστεύω ότι το μεγάλο σας ζόρι είναι μην τυχόν και αυτό το πείραμα του ενός έτους πετύχει και αναγκαστούν αρκετοί καριερίστες διευθυντές να γυρίσουν στη φυσική τους θέση αυτή του δασκάλου. Είμαι σίγουρος ότι εκεί θα αποδώσουν καλύτερα λόγω των σπουδών τους και των αυξημένων προσόντων τους.

 
Kostas
19 Μαρ 2015 01:17

Έτσι θα πάμε μπροστά; Με τη μικροπολιτική και το λαϊκισμό; Καμία αξία σε ό,τι ονομάζουμε προσόντα;

Έχω την εξής πολύ απλή ερώτηση: Γιατί η νέα ηγεσία προχωρεί σε επιλογή Περιφερειακών Δ/ντών εκπαίδευσης και δε μας προτείνει να επιλέξουμε εμείς, με ψήφο, αυτόν που θέλουμε; Και διευθυντές εκπαίδευσης επίσης; Ας γίνει η σύγκριση και ας σκεφτούν τι πάνε να κάνουν.

 
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Κ.
19 Μαρ 2015 01:50

Δεν είστε καθόλου μα καθόλου καλά κύριοι και κυρίες, όσοι και όσες θέλετε οι διευθυντές των σχολείων να επιλέγονται απο τον σύλλογο και μάλλον έχετε μαύρα μεσάνυχτα απο συλλόγους. Μπορεί ένας σύλλογος ενός σχολείου να έχει 4 διδάσκοντες με διδακτορικά και κάποιος άλλος σύλλογος κανέναν. Ακόμη ποιοί είστε εσείς που σχεδιάζετε να περιορίσετε στο άπειρο ελάχιστο τις επιλογές κάποιου που πόνεσε να αποκτήσει προσόντα προκειμένου να εξελιχθεί; Με τον ισχύοντα τρόπο επιλογής ο υποψήφιος διευθυντής υπέβαλε υποψηφιότητα για όλα τα σχολεία της Διεύθυνσης που ανήκε και εσείς τώρα τον περιορίζετε σε ένα σχολείο; Ειλικρινά είστε πολύ μικροί στη σκέψη αν έχετε διάθεση να ψηφίσετε ένα τέτοιο έκτρωμα.

 
Poyet
19 Μαρ 2015 02:08

Κύριοι τομεάρχες θα μου επιτρέψετε να σας πω ότι έχετε μαύρα μεσάνυχτα. Πελατειακές σχέσεις υπήρχαν τόσα χρόνια με τα συστήματα τα δικά σας. (συνέντευξη π.χ) Ο Σύλλογος Δοδασκόντων είναι ο καταλληλότερος να κρίνει αν κάποιος συνάδελφος είναι κατάλληλος για διευθυντής. Και μην υποτιμάτε τους εκπαιδευτικούς λέγοντας ότι θα προτιμήσουν τον "βολικό" διευθυντή. Μην κρίνετε εξ ιδίων...
Ο Σύλλογος Διδασκόντων και γνώμη και κρίση αλλά κυρίως και υπευθυνότητα έχει.

 
Bill
19 Μαρ 2015 08:28

Είδαμε και το προηγούμενο σύστημα με τη συνέντευξη που έβαζαν οτι βαθμό ήθελαν. Με προσόντα ναι, με εξετάσεις ναι όχι με συνέντευξη.

 
Μητέρα 4 μαθητών
19 Μαρ 2015 08:54

Oταν ήταν να αξιολογηθείτε κ.κ. καθηγητές ΄΄ξεσηκώσατε τον κόσμο΄΄ τώρα ΄΄τρίβετε τα χέρια ΄΄ για να αξιολογείτε τους διευθυντές σας! Φόβος για τον σχολ. συμβουλο που θα εμπαινε στην αίθουσα να σας παρακολουθήσει τι μάθημα κάνετε και φόβο για τον διευθυντή αν είσασταν τυπικοί στα καθήκοντα σας. Αλλά ο λαός μας λέει καθαρός ουρανός αστραπές δεν φοβάται.Εσεις λοιπόν γιατι τόσος φόβος ; Μήπως κάποιοι......λόγω ανικανότητας δεν πρέπει να βρίσκονται στις σχολικές αίθουσες και να λέγονται εκπαιδευτικοί; Και αυτοί τώρα οι καθηγητές θα επιλέξουν τους διευθυντές των παιδιων μας ;Εσείς λοιπόν κ.κ. Υπουργέ γιατί δεν αφήσατε τον σύλλογο των υπαλλήλων του υπουργείου παιδείας να επιλέξει απ΄αυτόν , τον γραμματέα και τον διευθυντή του γραφείου σας αφου θεωρείται οτι ο σύλλογος πάντα είναι αλάνθαστος;Αφουγκραστείτε την βάση -μαθητές, γονείς,καθηγητές και διευθυντές κάντε διάλογο μαζί τους -και μην βιάζεστε και βγάζετε αποφάσεις...... στο πόδι υπακούοντας στους συνδικαλιστές σας που περιμένουν να τους εξαργυρώσετε τις επιταγές και σας οδηγούν σε λάθος αποφάσεις. Γιατί στα χέρια σας η καλύτερα στα νομοσχέδια σας έχετε ο,τι πολυτιμότερο -τα παιδιά μας-και δεν χρειάζεται βιασύνη αλλά πολύ σκέψη και σύνεση και αφήστε τις πιλοτικές ιδέες στην άκρη.

 
Δημήτρης
19 Μαρ 2015 09:03

Το πολύπαθο δημόσιο ελληνικό σχολείο με τη διάταξη που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας για την επιλογή των Διευθυντών από το Σύλλογο Διδασκόντων θα δεχτεί το τελικό χτύπημα. Δεν είναι δυνατόν κάποιος που έχει πάρει μέρος έστω και μια φορά σε συνεδρίαση Συλλόγου Διδασκόντων να προτείνει κάτι τέτοιο. Είναι βέβαιο ότι θα χαθεί κάθε έννοια σχολικού κλίματος, αντικειμενικότητας και συναδελφικότητας. Θα επικρατήσει η κομματικοποίηση , οι πελατειακές σχέσεις και σε πολλές περιπτώσεις θα προκριθούν οι μέτριοι, οι κομματικοί εγκάθετοι, οι κλικαδόροι και οι παλιοσειρές, με μοναδικό προσόν το… χαμόγελό τους .
Οι μόνοι που θέλουν να προχωρήσει ένα τέτοιο μέτρο είναι αυτοί που όντας με ανύπαρκτη προσωπική επαγγελματική και επιστημονική ανάπτυξη (σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα λοιδορώντας όσους έπαιρναν πρωτοβουλίες για καινοτόμες δράσεις και προσπαθούσαν να βελτιωθούν μέσα από σπουδές και επιμορφώσεις) βλέπουν ως μία πρώτης τάξης ευκαιρία να αναδειχτούν σε μία θέση που την επιθυμούν αλλά λόγω της οκνηρία τους και του ισοπεδωτικού «ωχ αδελφισμού» τους δεν θα μπορούσαν ποτέ να διεκδικήσουν.
Κύριοι του Υπουργείου κάνατε λόγω για αξιοκρατία . Με τον αποκλεισμό όσων δεν έχουν οργανική θέση, τον περιορισμό επιλογών (μόνο σε ένα σχολείο, που μπορεί να έχει και 20 προσοντούχους συναδέλφους) εκπαιδευτικών που έχουν εμπειρία, διάθεση δυνατότητες και προσόντα από τη διαδικασία μόνο την επιλογή των αρίστων δεν προωθείτε.
Αν πάντως τελικά αποφασίσετε να προχωρήσετε σ’ αυτό το μέτρο, δίκαιο και δημοκρατικό θα ήταν το μέτρο να ισχύσει για όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης, ξεκινώντας από τους Περιφερειακούς διευθυντές και συνεχίζοντας με τους Διευθυντές Εκπαίδευσης και τους Σχολικούς Συμβούλους, που επίσης μπορεί να κληθεί να επιλέξει, με ανοικτές διαδικασίες, η εκπαιδευτική ικανότητα.

 
Παναγιώτης Κόκκοτας
19 Μαρ 2015 09:17

Mε έκπληξη διάβασα την ανακοίνωση του Υπουργού στην οποία αναφέρει ότι οι διευθυντές των σχολείων θα επιλέγονται από το σύλλογο των διδασκόντων, σαν να επρόκειτο περί συνδικαλιστικού οργάνου που εκλέγει τον πρόεδρό του για να υπηρετήσει τα συμφέροντα των μελών του. Επειδή ο διευθυντής του σχολείου υπηρετεί το συμφέρον των μαθητών, στην επιλογή του πρώτα και κύρια πρέπει να έχουν λόγο οι γονείς, εκπροσωπούμενοι από το σύλλογο γονέων καθώς επίσης και την τοπική αυτοδιοίκηση, δηλαδή την επιτροπή παιδείας του δήμου. Πρέπει επίσης να μετέχουν και οι αιρετοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών, που υπηρετούν τα συμφέροντά τους.
Ως διοικητικός προϊστάμενος ο διευθυντής κάνει καταμερισμό εργασιών στους εκπαιδευτικούς του και συντονίζει όλες τις εργασίες του σχολείου, αφιερώνει χρόνο για να συνεργαστεί με τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς, τα δύσκολα παιδιά και την τοπική αυτοδιοίκηση. Συνεπώς επικεφαλής του σχολείου πρέπει να είναι άτομο δημοκρατικό, επιδέξιο, ισορροπημένο, με σοφία και γνώση, αλλά και γνώσεις μάνατζμεντ. Επειδή είναι δύσκολο σε όλους τους συλλόγους των διδασκόντων να υπάρχουν άτομα με αυτά τα προσόντα απαιτείται η εκλογή των διευθυντών να γίνεται από το σώμα των εκπαιδευτικών όλης της χώρας, που έχουν ορισμένα χρόνια εμπειρίας στη σχολική τάξη.
Στο αποκεντρωμένο σύστημα εκπαίδευσης ο διευθυντής του σχολείου έχει μεγάλη αυτονομία κινήσεων και ως εκ τούτου ένας καλός διευθυντής μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχει το σχολείο του. Απεναντίας στο συγκεντρωτικό σύστημα ο διευθυντής του σχολείου έχει πολύ μικρές δυνατότητες για να επηρεάσει την ποιότητα της εκπαίδευσης , επειδή και οι τελευταίες λεπτομέρειες έρχονται από το εθνικό κέντρο. Κατά κανόνα το συγκεντρωτικό σύστημα επικρατεί σε χώρες με ανελεύθερα καθεστώτα. Η Ελλάδα, παρόλο που μετά τη μεταπολίτευση απολαμβάνει τη δημοκρατία, έχει σύστημα διοίκησης της εκπαίδευσης απόλυτα συγκεντρωτικό. Αυτός ο συγκεντρωτισμός συντελεί, στη χαμηλή ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχουν τα σχολεία μας.
Συνεπώς αν ο κ. Υπουργός θέλει να ιδεί την εκπαίδευση να βελτιώνεται , δεν έχει παρά να μεταβιβάσει ένα μεγάλο μέρος των αρμοδιοτήτων του εθνικού κέντρου και της περιφέρειας στην τοπική αυτοδιοίκηση, που είναι ο φυσικός φορέας της εκπαίδευσης. (με τον όρο «εκπαίδευση» εννοώ την προσχολική, την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση). Στο αποκεντρωτικό σύστημα εκπαίδευσης ο κύριος ρόλος του υπουργού είναι να αγωνίζεται στο υπουργικό συμβούλιο για την εξασφάλιση μεγαλύτερων κονδυλιών για την εκπαίδευση. ΄Εν ας άλλος λόγος για τον οποίο η τοπική αυτοδιοίκηση εμπλέκεται στη διοίκηση της εκπαίδευσης είναι γιατί της εξασφαλίζει πρόσθετους οικονομικούς πόρους, τους οποίους έχει πάντοτε ανάγκη.

 
alex
19 Μαρ 2015 10:29

Χάλασε η συνταγή του δικού σας πελατειακού συστήματος αγαπητοί τομεάρχες, γι'αυτό αντιδράτε.
Κανένας δεν ξέρει και δεν θέλει περισσότερο την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς του.

 
bill
19 Μαρ 2015 11:13

μητερα 4 παιδιων πολυτεκνη εισαι, διορισου μπες στην ταξη και μετα λεγε οτι θελεις.

 
υποψήφιος
19 Μαρ 2015 11:57

Θα δημιουργηθεί και νέο ρήγμα στο ήδη διαταραγμένο κλίμα και στις μεταξύ των σχέσεων των εκπαιδευτικών του κάθε σχολείου , που μετά και από το πρόσφατο νομοσχέδιο περί αξιολόγησης, έρχεται μια νέα αξιολόγηση επιλογής του ποιου δημοφιλούς! Η επιλογή αυτή θα είναι η σταγόνα που θα ξεχειλίσει το ποτήρι , φέρνοντας μια μεγαλύτερη αναστάτωση στα σχολεία, αφού θα χωρίσει τους συναδέλφους σε στρατόπεδα.
'Αν θέλετε την ηρεμία και την ομαδικότητα στα σχολεία μην προχωρίσετε σ΄ αυτήν την υλοποίηση.

 
FOTS
19 Μαρ 2015 12:08

Ύστερα από αρκετές θητείες δ/ντής.
προτείνω να φτιαχτούν μπαλκόνια ώστε ο κάθε υποψήφιος να λέει το πρόγραμμά του και ο λαός (συγνώμη) οι συνάδελφοι να αποφασίσουν......

 
beta
19 Μαρ 2015 14:22

Από την τόση αξιοκρατία στο υπάρχον σύστημα επιλογής φτάσαμε στο σημείο η πλειοψηφία των διευθυντών σχολικών μονάδων να έχει περάσει από κάποιο ψηφοδέλτιο ΕΛΜΕ,ΠΥΣΔΕ κτλ των πάλαι ποτέ μεγάλων κομμάτων που εκπροσωπούν οι κύριοι τομεάρχες;

 
Κοσμάς Αθανασιάδης
19 Μαρ 2015 14:47

Φυσικά δε σε γνωρίζω προσωπικά αλλά αν είσαι πετυχημένος στο έργο σου έχεις κάτι να φοβηθείς; Το ότι δεν αξιολογήθηκες ποτέ και από κανένα για τα πεπραγμένα σου με το υπάρχον σύστημα επιλογής διευθυντών δε σε ενοχλούσε τόσο καιρό; Μήπως θέλεις από δάσκαλος να μετατραπείς σε μόνιμο διευθυντή ή απεχθάνεσαι τόσο πολύ την τάξη θεωρώντας αυτό υποδεέστερη δουλειά; Ούτε για ένα χρόνο δε θέλεις να δοκιμαστεί η γνώμη του Συλλόγου διδασκόντων; Μήπως κάποιοι φοβούνται ότι αυτή η επιλογή μπορεί να πετύχει και να αλλάξει τα δεδομένα στη λειτουργία των σχολείων;

 
Μαρια
19 Μαρ 2015 16:33

Ότι πιο δημοκρατικό ακουστικε ποτέ!
Μηπως καποιοι φοβούνται την δημοκρατία ;
Μήπως κάποιοι θέλανε να είναι για παντα διευθυντές όπως και συνηθίζονταν;

 
kozorock1
19 Μαρ 2015 16:52

Έχω υπάρξει κι εγώ για αρκετά χρόνια διευθυντής σχολικής μονάδας. Οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που θέλουν περισσότερο από όλους να λειτουργεί καλά το σχολείο τους. Έτσι, είναι και οι πιο αρμόδιοι να κρίνουν ποιος είναι ο καταλληλότερος συνάδελφος για διευθυντής. Στην πράξη θα φανεί αν θα δουλέψει σωστά η πρωτοτυπία. Πάντως, με μια πρώτη ματιά, δείχνει να καταπολεμάει τις πολιτικές σκοπιμότητες που όλοι γνωρίζουμε πως υπήρχαν στις κρίσεις στελεχών εκπαίδευσης έως τώρα.

 
Σπύρος Δημουλής
19 Μαρ 2015 20:45

Είναι αλήθεια ότι το νέο πιλοτικό σύστημα μπορεί πράγματι να εξελιχθεί σ' ένα πελατειακό σύστημα.

Πράγματι οι εκπαιδευτικοί ενός σχολείου μπορεί να επιλέξουν με βάση κάποια επιθυμητή συναλλαγή με τον υποψήφιο Διευθυντή αλλά και με βάση τη κομματική θέση του υποψήφιου Διευθυντή η οποία κατά πάσα πιθανότητα θα είναι γνωστή στο Σχολείο.

Όπως επίσης ρόλο θα παίξουν και οι συνδικαλιστές όπως πάντα όπου θα επηρεάσουν τους εκαπιδευτικούς των Σχολείων δυσμενώς ή ευμενώς κατά περίπτωση ανάλογα με το ποιος θα είναι υποψήφιος.

Όλα αυτά είναι αλήθεια.

Είναι όμως αλήθεια ότι και η μέχρι τώρα διαδικασία ήταν άκρως ελεγχόμενη κομματικά από τους Διευθυντές ελκπαίδευσης αλλά και συνδικαλιστικά από τους κυβερνητικούς και μη συνδικαλιστές.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η μεταπολίτευση έχει δημιουργήσει εκτός από τους
πολιτικούς και δημοτικούς άρχοντες και κάποιους άλλους άρχοντες που τους έχουμε αρκετές φορές στη ράχη μας, τους συνδικαλιστές.

Στην παρούσα φάση και εάν δεχτούμε ότι είναι αλήθεια ότι δεν προλάβαινε το Υπουργείο να ετοιμάσει ένα σωστό σχετικό νομοσχέδιο, είναι η καλύτερη λύση.

Υπόψη ότι οι περισσότεροι νυν Διευθυντές είχαν εκλεγεί με την κομματική διαδικασία που περιέγραψα παραπάνω.

Εναπόκειται λοιπόν στο ήθος, μόρφωση και συνείδηση των εκπαιδευτικών των Σχολείων για μια αξιοκρατική, δίκαιη ψηφοφορία και επιλογή των Διευθυντών για τη νέα σχολική χρονιά.

Προσωπικά πιστεύω ότι ευθύνη έχουν και οι εκπαιδευτικοί που θα ψηφίσουν, όπως ευθύνη έχει και γενικότερα ο λαός για ό, τι πράττει ή δεν πράττει.

 
Παλιός
20 Μαρ 2015 00:18

Έχουμε υπερτιμήσει τα τυπικά προσόντα (μεταπτυχιακά, ξένες γλώσσες κλπ) γιατί είναι τα μόνα που μπορούσαν να μετρηθούν και έτσι να περιοριστεί κάπως ο κομματισμός και η επιλογή φίλων που γινόταν από τα ΠΥΣΠΕ. Όμως για πείτε μου: Γιατί κάποιος που ερεύνησε ένα ελάχιστο μέρος ενός επιστημονικού αντικειμένου μπορεί να είναι καλός διευθυντής; Εγώ π.χ θα μπορούσα να έχω κάνει το διδακτορικό μου στην εξέλιξη της καλλιγραφίας στο ελληνικό σχολείο και την κοινωνική νοηματοδότησή της κατά τα 30 πρώτα χρόνια από την ίδρυση του ελληνικού κράτους. Με κάνει αυτό καλύτερο διευθυντή; Αφήστε λοιπόν να το δούμε κι αυτό το καινούριο και αν στεναχωρηθούν οι φίλοι αιρετοί που χάνουν μια δυνατότητα άσκησης εξουσίας, ας σκεφτούν πώς ίσως να μπορούν με τα γνωστά τηλεφωνήματα στους κομματικούς τους φίλους να ελέγχουν τις αποφάσεις των συλλόγων. Ή λέτε να ξυπνήσαμε οι δάσκαλοι και να μην δεχτούμε την κομματοκρατία στους συλλόγους των σχολειών μας; Ίδωμεν. Εξάλλου πιλοτικό είναι.

 
Γεωργία Κρεμμυδιώτη
20 Μαρ 2015 08:51

Μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί, στελέχη εκπαίδευσης, ας μην ξεχνάμε πως συμμετέχουμε στην εκπαιδευτική διαδικασία από διαφορετικές θέσεις αλλά με κοινό σκοπό: τη διαρκή βελτίωση της αποτελεσματικότητας της εκπαίδευσης και της κοινωνίας μας.
Ομελέτα χωρίς να σπάσουν αυγά δε γίνεται, ή κάπως έτσι...

 
Ιωάννης Νάκης
20 Μαρ 2015 15:02

Έχοντας 26 χρόνια στην εκπαίδευση θεωρώ πως η απόφαση του Υπουργείου κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Ο Σύλλογος Διδασκόντων του Σχολείου πρέπει να έχει βαρύνουσα γνώμη στην επιλογή του Διευθυντή/ντριάς του και να είναι υπόλογος γι' αυτήν. Θετικό κρίνω και την επιλογή από το μόνιμο προσωπικό του Σχολείου καθώς, όσοι ζουν σε ένα χώρο, γνωρίζουν καλύτερα τα προβλήματα και τα θετικά του Σχολείου, τις τοπικές συνήθειες, πρόσωπα και καταστάσεις. Ένας/Μία Διευθυντής/ντρια εκ των έσω πιο εύκολα θα χειριστεί "λεπτές" υποθέσεις. Θα ήθελα να υπάρξει ακόμα ο θεσμός των δύο θητειών παντού και η αξιοποίηση των προσόντων. Κάποιος/α δηλαδή να κατέχει μια θέση στελέχους ως δύο τετραετίες το πολύ και να παραμένει εκπαιδευτικός της τάξης τουλάχιστο διπλάσιο χρόνο από όσο έκανε για να αποκτήσει κάποιο τίτλο. Έκανες δύο χρόνια μετεκπαίδευση σε Διδασκαλείο πρέπει να καθίσεις τέσσερα χρόνια μετά στην έδρα πριν διεκδικήσεις θέση στελέχους.
ΥΓ. Είμαι τέταρτο έτος Διευθυντής στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Ν.. .

 
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
22 Μαρ 2015 23:13

θα ηθελα πολυ να γνωριζω και τι θεση παίρνει η ΟΛΜΕ στο συστημα επιλογης των νεων Διευθυντων
ηδη αρκετοι στα σχολεια που ενδιαφερονται για τη θεση του Δ/ντη/τριας αρχισαν τις <<δημοσιες σχεσεις>> με συναδελφους........βολιδοσκοπώντας τις προθέσεις των.καποιοι συναδελφοι που ενδιαφερονται για γραμματ.υποστηριξη,κ.λ.π κ.λ.π

 
RAVELER
24 Μαρ 2015 09:40

1. Το συστημα τοσα χρονια δεν ηταν πελατειακό?
2. Γιατι να μην εφαρμοστεί πιλοτικά κατι διαφορετικό? Επειδη κοβει τα πλοκαμια των βουλευτών?
3. Μα καλα. Τις παρωπιδες δεν τις βγαζετε ποτε? Δεν βλεπετε ποιοι ειναι οι τομεάρχες παιδειας των κομμάτων που κανουν αυτες τις δηλωσεις? Δεν τους εχετε ξαναδει? Δεν τους ξερετε?
4. Αυτος που εκανε μαστερ και διδακτορικά δεν τα χαραμιζει αν εκτελει διοικητικά καθηκοντα? Δηλαδη δεν θελετε τα παιδια σας να διδασκονται απο δασκαλους με αυξημενα προσοντα? Τους θελετε να βαζουν σφραγιδες?
5. Απο που προκυπτει οτι καποιος με μαστερ, διδακτορικό, δημοσιευσεις, ετεροαναφορες και τριψηδιο Hirsh index ξερει να διοικει? Δηλαδη αν ειχατε τον Αινσταιν στο σχολειο σας θα προτιμουσατε να ειναι διευθυντης και οχι να διδασκει Φυσική?

Και τελικα, αν γινει παλι πελατειακό ...απλα μην τους ξανα-ψηφιζετε (σε ολα τα επιπεδα). Αλλα περιμενετε να δουμε πως θα παει. Και εγω εχω αμφιβολίες αλλα ας δουμε.

 
ka
25 Μαρ 2015 00:58

Από τη στιγμή που ένας διευθυντής, ο οποίος βρίσκεται στην κορυφή της σχολικής κοινότητας και είναι διοικητικός αλλά και επιστημονικός παιδαγωγικός υπεύθυνος στο χώρο αυτό, θα επιλέγεται από το σύλλογο Διδασκόντων χωρίς θεσμοθετημένα να λαμβάνεται υπόψη η επιστημονική του κατάρτιση, που θα τον βοηθήσει να ανταποκριθεί στο ρόλο αυτό.....ε τότε είναι στην ίδια λογική σαν να προτείνετε
οι διευθυντές υπηρεσιών να επιλέγονται από τους υπόλοιπους εργαζόμενους των υπηρεσιών αυτών............... Αυτό όμως δεν υφίσταται.

Γιατί τέτοια διαφοροποίηση στον τομέα της Παιδείας, ακόμα κι ας είναι για μια χρονιά;

Με ποια λογική θα αποκλείσετε άτομα τα οποία έχουν ικανότητες και προσόντα και τυχαίνει να βρίσκονται στην ίδια σχολική μονάδα, τα οποία δε θα έχουν τη δυνατότητα να καλύψουν θέσεις σε άλλα σχολεία;
Γιατί ποτέ, ακόμα κι εσείς ως νέα ηγεσία, δε δοκιμάσατε απλά τα τυπικά προσόντα μαζί με ένα τεστ δεξιοτήτων;
Κι αν η συνέντευξη ως αιτιολογία μπορεί να κρίνει κατάλληλα ή ακατάλληλα άτομα για τη θέση αυτή, και λαμβάνοντας υπόψη τις κριτικές, τις γκρίνιες για τις συνεντεύξεις μετά τη διαδικασία των κρίσεων, γιατί ποτέ αυτή η συνέντευξη δε δημοσιοποιείται στο όνομα της διαφάνειας; Να έχουν όλοι πρόσβαση σε αυτή.

Γιατί για την επιλογή των θέσεων αυτών δεν ορίζεται ο ΑΣΕΠ, ο οποίος έχει αποδείξει την αντικειμενικότητά του;

Να κάνω κι εγώ μία πρόταση με τη συνέντευξη μέσα: Με κλίμακα βαθμών το 100: 60 οι γραπτές εξετάσεις, 20 τα μετρήσιμα κριτήρια και 20 η συνέντευξη. Και η συνέντευξη να πραγματοποιείται από επιτροπές που θα απαρτίζονται από επιστήμονες, οι οποίοι θα γνωρίζουν πολύ καλά τι σημαίνει διοίκηση (επιστημονικά και πρακτικά) και δε θα έχουν καμία σχέση με τον εργασιακό και κοινωνικό χώρο του υποψηφίου προς συνέντευξη.

Οι δε εξετάσεις μπορούν να ελέγχουν όχι μόνο γνώσεις, αλλά στάσεις, δεξιότητες και ικανότητες.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ