Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Πρόγραμμα Αισθητικής Αγωγής και Τέχνης στα σχολεία ανακοίνωσε ο Αν. υπουργός Παιδείας

Δεν υπάρχουν περιστατικά βίας στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολέια
Δημοσίευση: 19/03/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ενα στοιχείο που εμείς ως πολιτική ηγεσία έχουμε σκοπό να βάλουμε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι το κομμάτι της Αισθητικής Αγωγής και Τέχνης.

Αυτό ανακοίνωσε σήμερα στη Βουλή ο Αν. υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης για τη σχολική βία, και σημείωσε τα εξής:

Α. Συζητούσα προχθές με το Σύλλογο των Καθηγητών γύρω από το θέμα της τέχνης και των εικαστικών μαθημάτων.

Β. Μου ανέφεραν, σχετικά με το θέμα του σχολικού εκφοβισμού, πως στα καλλιτεχνικά και μουσικά σχολεία τα περιστατικά βίας είναι πολύ μειωμένα, μείωση που φτάνει έως και την εξαφάνιση των περιστατικών.

Το esos κάλεσε στο studio τον Σχολικό Σύμβουλο Μουσικής Πελοποννήσου Θέμη Μακαντάση, τον οποίο ζητήσαμε τη σχετική άποψη . Δείτε το βίντεο:

Ο κ. Κουράκης τόνισε στη Βουλή πως η αισθητική-πολιτιστική καλλιέργεια του συνόλου των μαθητών της χώρας μας είναι μια πάρα πολύ καλή ασπίδα για την αντιμετώπιση του φαινομένου στη ρίζα του, την πρόληψή του.

Δεν είμαι από αυτούς που είναι υπέρμαχοι της καταστολής,αλλά της πρόληψης σε όλα τα επίπεδα, φτάνει αυτό να γίνεται με ένα επιστημονικό σχέδιο, με τρόπο τεκμηριωμένο, όπως θα έχω την ευκαιρία να αναπτύξω στη συνέχεια στη δευτερολογία μου, πρόσθεσε ο Αναπληρωτής υπουργός

Σχόλια (5)

 
Λένα
22 Μαρ 2015 16:53

Συμφωνώ για τα ελάχιστα περιστατικά βίας στα μουσικά σχολεία. Μην ξεχνάμε όμως και μια βασική παράμετρο. Στα σχολεία αυτά πηγαίνουν μαθητές που συνήθως είναι συνειδητοποιημένοι ως προς αυτό που θέλουν και υπάρχει και η στοιχειώδης εμπλοκή του γονιού ( στην αίτηση για εξετάσεις, τουλάχιστον). Νομίζω ότι όλοι γνωρίζουμε ότι στα κανονικά γυμνάσια ψάχνουμε γονείς και δεν απαντούν στα τηλέφωνα. Επίσης τα μουσικά έχουν και το "ατού" της απομάκρυνσης των μαθητών που κόβονται στα μουσικά μαθήματα. Με δεδομένο επίσης ότι σπάνια τα παιδιά που ασκούν βία είναι συνεπείς μαθητές, ένα μουσικό μπορεί εύκολα να " απαλλαγεί" από άτομα που θα δημιουργήσουν πρόβλημα. Με λίγα λόγια χρήσιμη η τέχνη και ο πολιτισμός στα σχολεία αρκεί να μην καταντά ώρα εκτόνωσης για τους μαθητές με ό, τι σημαίνει αυτό. Και να γνωρίζουμε επίσης ότι η σχολική βία δε θα πάψει να υπάρχει αν δεν πολεμηθούν οι γενικότερες παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας.

 
Δήμητρα
20 Μαρ 2015 16:48

Είμαι νηπιαγωγός και πάντα προσπαθώ να δώσω στα παιδιά μου όσο το δυνατό περισσότερα πολιτισμικά ερεθίσματα για πάρα πολλούς λόγους- ο βασικότερος είναι να τα εκπαιδεύσω να αντιληφθούν "τη γλώσσα του σχολείου".
Συμφωνω και επαυξανω με την κινηση Κουρακη. Να συμπληρώσω ότι όχι μονο μπορει να βοηθησει η τέχνη και τα ερεθισματα πολιτισμου στην αντιμετωπιση της σχολικης βιας αλλα και στις καλες σχολικες επιδοσεις-πράγμα που είναι γνωστό ήδη από τη δεκαετια του 1960 με τις ερευνες Μπουρντιε, Πασσερον, Μπερνσταιν κλπ

 
Μαρία
20 Μαρ 2015 07:10

Τα τελευταία 5 χρόνια που το παιδί μου φοιτά στο Καλλιτεχνικό Σχολείο έχω επιβεβαιώσει όλα όσα αναφέρονται πιο πάνω. Και ως εκπαιδευτικός όμως στην Α/θμια, που χρησιμοποιώ τις τέχνες στην εκπαιδευτική διαδικασία, ανακαλύπτω τη μαγική επίδραση τους στην ψυχολογία και την συμπεριφορά των παιδιών. Περιμένουμε την αλλαγή αυτή στα σχολεία με μεγάλη χαρά!

 
Ζωη Λεκκα
19 Μαρ 2015 23:41

Την άποψη αυτή επιβεβαιώνω κι εγω ως καθηγήτρια στο Καλλιτεχνικο Σχολείο Ηρακλειου επί επτά συναπτά έτη! Τα περιστατικά ενδοσχολικής βίας ειναι ελάχιστα ως ανυπαρκτα!Η τέχνη εξημερώνει τα ήθη, η επαφή με τον εαυτό και το συναίσθημα εξελίσσει και το ομαδικό πνεύμα των εκδηλώσεων καλλιεργεί ενα κλίμα αποδοχης του άλλου και της διαφορετικότητας του! Ολα τα σχολεία θα έπρεπε να ειναι Καλλιτεχνικά! Κι αν δεν ειναι εφικτό αυτό,ας αποτελέσει στόχο όλων των κυβερνήσεων η ενίσχυση του θεσμού με την ουσιαστική στηριξη των υπαρχόντων και τη δημιουργία νέων!!

 
Γονέας μαθητού σε Μουσικό Σχολείο
19 Μαρ 2015 20:26

Πράγματι, τα φαινόμενα παραβατικότητας είναι μηδενικά στο Μουσικά Σχολεία. Το προστατευμένο περιβάλλον και η υψηλού επιπέδου μάθηση, τόσο στα μουσικά όσο και στα γενικά μαθήματα, αποτελούν δυο από τους βασικούς λόγους που τα σχολεία αυτά έχουν τόση ζήτηση εμάς τους γονείς.
Το λεκανοπέδιο όμως χρειάζεται κι άλλα Μουσικά Σχολεία και ειδικά το κέντρο της Αθήνας για να καλυφούν οι ανάγκες του. Μήπως ήρθε η στιγμή να ιδρυθούν ακόμη περισσότερα Μουσικά Σχολεία;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ