Σε συνεχή επαφή με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής βρίσκεται ο Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης και οι συνεργάτες του, προκειμένου να καταλήξουν στις αλλαγές που θα γίνουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις της επόμενης χρονιάς, που θα «εγκαινιάσουν» οι σημερινοί μαθητές της Β Λυκείου.
Ηδη η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει καταλήξει σε δύο αποφάσεις:
Α. Στη μείωση της εξεταστέας ύλης στα μαθήματα συνολικά για το Λύκειο, και
Β. Να δοθεί η δυνατότητα προς τους υποψηφίους
1. να εξεταστούν σε τέσσερα μαθήματα, αυτό δηλαδή που ήδη ισχύει, ή
2. εφόσον επιθυμούν να δηλώσουν περισσότερες σχολές, από τον αριθμό που ήδη ισχύει , να εξεταστούν στις Πανελλαδικές και σε ένα πέμπτο μάθημα , που θα λέγεται «μάθημα επιλογής».
Οι λεπτομέρειες για το ποιες επιπλέον σχολές θα αφορά το 5ο μάθημα συζητούνται ήδη μεταξύ της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, το οποίο είναι αρμόδιο να κάνει τις σχετικές εισηγήσεις.
Τις παραπάνω ανακοινώσεις έκανε ο Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Πατήστε το παρακάτω βίντεο για να δείτε τι είπε ο κ. Κουράκης:
Δεν μπορώ να κατανοήσω με ποια λογική ενας μαθητής της Τεχνολογικής με εξεταζόμενα μαθήματα Στατιστική, Οικονομία, Πληροφορική και Φυσική Γενικής παιδειας ως Μπαλαντερ, θα περάσει π.χ. στους Χημικους Μηχανικούς του Πολυτεχνείου.
Επιλέον έστω οτι ενας μαθητής της Τεχνολογικής και ένας της Θετικής γραφουν και οι δύο σε κάθε μάθημα 16, θα έχουν το ίδιο βαθμό πρόσβασης για τους Χημικούς Μηχανικούς?. Και έστω οτι υιοθετούνται διαφορετικοί συντελεστές βαρύτητας (το οποίο δεν αναφέρεται μέχρι στιγμής), αν η διαφορά είναι μόνο 500 μονάδες υπερ του μαθητή της Θετικής, ποίος ο λόγος κάποιος να ακολουθήσει την Θετική με δεδομένο τον βαθμό δυσκολίας των εξεταζομένων μαθημάτων (Μαθηματικά κατευθυνσης, Φυσική κατευθυνσης, Χημεία Κατευθυνσης), και με δεδομένο κάθε χρόνο το υψηλό ποσοστό αποτυχίας στα προαναφερόμενα μαθήματα