Δύο επιλογές στους υποψηφίους για τα ΑΕΙ και μείωση της εξεταστέας ύλης

Οι υποψήφιοι θα μπορούν να δηλώνουν περισσότερες σχολές μόνο εφόσον εξεταστούν και σε πέμπτο μάθημα

22/03/2015

Άκουσε το άρθρο

Σε συνεχή επαφή με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής βρίσκεται ο Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης και οι συνεργάτες του, προκειμένου να καταλήξουν στις αλλαγές που θα γίνουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις της επόμενης χρονιάς, που θα «εγκαινιάσουν» οι σημερινοί μαθητές της Β Λυκείου.

Ηδη η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει καταλήξει σε δύο αποφάσεις:

Α. Στη μείωση της εξεταστέας ύλης στα μαθήματα συνολικά για το Λύκειο, και

Β. Να δοθεί η δυνατότητα προς τους υποψηφίους

1. να εξεταστούν σε τέσσερα μαθήματα, αυτό δηλαδή που ήδη ισχύει, ή

2. εφόσον επιθυμούν να δηλώσουν περισσότερες σχολές, από τον αριθμό που ήδη ισχύει , να εξεταστούν στις Πανελλαδικές και σε ένα πέμπτο μάθημα , που θα λέγεται «μάθημα επιλογής».

Οι λεπτομέρειες για το ποιες επιπλέον σχολές θα αφορά το 5ο μάθημα συζητούνται ήδη μεταξύ της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, το οποίο είναι αρμόδιο να κάνει τις σχετικές εισηγήσεις.

Τις παραπάνω ανακοινώσεις έκανε ο Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Πατήστε το παρακάτω βίντεο για να δείτε τι είπε ο κ. Κουράκης:

Σχόλια (15)

ΜΑΝΩΛΗΣ
|

Δεν μπορώ να κατανοήσω με ποια λογική ενας μαθητής της Τεχνολογικής με εξεταζόμενα μαθήματα Στατιστική, Οικονομία, Πληροφορική και Φυσική Γενικής παιδειας ως Μπαλαντερ, θα περάσει π.χ. στους Χημικους Μηχανικούς του Πολυτεχνείου.
Επιλέον έστω οτι ενας μαθητής της Τεχνολογικής και ένας της Θετικής γραφουν και οι δύο σε κάθε μάθημα 16, θα έχουν το ίδιο βαθμό πρόσβασης για τους Χημικούς Μηχανικούς?. Και έστω οτι υιοθετούνται διαφορετικοί συντελεστές βαρύτητας (το οποίο δεν αναφέρεται μέχρι στιγμής), αν η διαφορά είναι μόνο 500 μονάδες υπερ του μαθητή της Θετικής, ποίος ο λόγος κάποιος να ακολουθήσει την Θετική με δεδομένο τον βαθμό δυσκολίας των εξεταζομένων μαθημάτων (Μαθηματικά κατευθυνσης, Φυσική κατευθυνσης, Χημεία Κατευθυνσης), και με δεδομένο κάθε χρόνο το υψηλό ποσοστό αποτυχίας στα προαναφερόμενα μαθήματα

Δ.Α.
|

Πάνε υποτίθεται να διορθώσουν ένα κακό και δημιουργούν ένα σωρό άλλα! Δεν φτάνει που τα παιδιά του '98 είχαν τη χειρότερη μέχρι στιγμής μεταχείρηση, για άλλη μια φορά πειραματόζωα ... πανω που είπαμε αυτό ήταν επιλέγουμε ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ και δινουμε βαρος στη Φυσικη , στη Χημεία και στην Βιολογία (τι πιο φυσικό?) νατα πάλι τα μαθηματικά κατεύθυνσης ! Για πιο λόγο?Τόσο δύσκολο είναι πια να το καταλάβετε ότι δεν χρειάζονται τέτοια μαθηματικά στις επιστήμες υγείας σαν πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα? Είμαι μαθηματικός μητέρα παιδιού στην φετινή Β' Λυκείου.

soulis
|

Noμίζω ότι βιαζόμαστε και οι πληροφορίες είναι μισές.Σε όλες τις σχολές θα πρέπει να μπαίνει ο οποιοσδήποτε με 4 μαθήματα.Το 5ο μάθημα θα είναι εφόσον κάποιος θα ήθελε να διαγωνιστεί σε 2 επίπεδα.Για παράδειγμα εάν κάποιος είναι στο πεδίο του Πολυτεχνείου θα διαγωνιστεί σε 4 μαθήματα(Έκθεση,Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία) και εάν θέλει να παίξει και στις επιστήμες υγείας θα δώσει επιλογής τη Βιολογία.Το αντίστοιχο εάν κάποιος είναι στο πεδίο Επιστημών Υγείας και θέλει να παίξει στο Πολυτεχνείο θα επιλέγει Μαθηματικά σαν 5ο μάθημα.Αυτό λέει η κοινή λογική.Ελπίζω να επικρατήσει.

Dp
|

Με ποιά λογική βάζουν για τις επιστήμες υγείας υποχρεωτικά πέντε μαθήματα; Ένας μαθητής που δεν επιθυμεί πολυτεχνείο αλλά μόνο ιατρικές σχολές γιατί να μην έχει την επιλογή των τεσσάρων μαθημάτων; Πόσο δίκαιο είναι άραγε αυτο;

pk
|

To μόνο θετικό στο σχέδιο είναι η εξαφάνιση της λογοτεχνίας, τα υπόλοιπα δημιουργούν δυστυχώς αδικίες.

Θανάσης
|

Αποτελεί πλέον κανόνα (αν όχι νόμο) οποιαδήποτε αλλαγή στις εξετάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ-ΤΕΙ να θεσμοθετείται όταν οι μαθητές φοιτούν στην Α’ Λυκείου και να εφαρμόζεται όταν οι ίδιοι μαθητές φτάσουν στην Γ’ Λυκείου. Με βάση πρόσφατα δημοσιεύματα το Υπουργείο Παιδείας προγραμματίζει σημαντικές αλλαγές στις εισαγωγικές εξετάσεις (αλλαγές στις κατευθύνσεις, στα εξεταζόμενα μαθήματα, στον αριθμό των εξεταζόμενων μαθημάτων κλπ) με εφαρμογή όλων αυτών από το επόμενο έτος. ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ.
Συμφωνώ με τους ανωτέρω στο θέμα των εξεταζόμενων μαθημάτων του πεδίου επιστημών υγείας.
Επιτέλους κύριοι Υπουργοί πότε θα αντιληφθείτε ότι:
Α) το πρόβλημα της παιδείας στη χώρα μας δεν είναι ο τρόπος εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και
Β) Αλλαγή των εισαγωγικών εξετάσεων δεν αποτελεί μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος.

ΚΠ
|

Τα πράγματα γίνονται χειρότερα με το σχέδιο του υπουργείου και οι επιλογές μειώνονται τελικά. Επίσης γίνονται πολλες αδικίες. Ας αυξήσουν τον αριθμό σχολών στα πεδία και να μην υπάρχει 5ο μάθημα.Π.χ. στις επιστήμες υγείας να βάλουν και τα τμήματα Φυσικής,Χημείας,Βιολογίας κ.α.Στη θεωρητική Ψυχολογία,παιδαγωγικά κ.ά.

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
|

ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΙΑ ΕΝΩ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΑΝ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΤΩΡΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ Η ΒΙΟΛΟΓΙΑ. ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ. .. Ο

stam
|

διαβάζω οτι η αριστερή κυβέρνηση εξορίζει τις κοινωνικές επιστήμες .Αν είναι σωστό τύφλα να εχουν οι δεξιοί.

Κρανιάς Γιώργος
|

Τα πολλά φροντιστήρια και οι πολλές ώρες διάβασμα δεν έχουν να κάνουν μόνο με τον αριθμό των εξεταζομένων μαθημάτων, αλλά κυρίως με την έκταση της εξεταζόμενης ύλης. Τέσσερα ήταν τα μαθήματα του κ. Λοβέρδου αλλά η ύλη που υπέγραψε δύο μόλις μέρες πριν τις εκλογές, αντιστοιχεί σε δεκατέσσερα.
Συνεπώς έχουμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε λίγα μαθήματα και λίγες επιλογές ή σε περισσότερα μαθήματα (με λιγότερη ύλη) και περισσότερες επιλογές.
Η ισότητα, από το άλλο μέρος, για τους υποψήφιους απαιτεί να εξετάζονται όσοι διεκδικούν την ίδια σχολή στα ίδια ακριβώς μαθήματα. Επιπλέον πρέπει επιτέλους να αντιληφθούμε, ότι πρέπει να λειτουργήσει και το λύκειο σαν σχολείο και όχι σαν χώρος πάρκινκ για τα παιδιά. Είμαι υπέρ της δημιουργίας τριών κατευθύνσεων με έξι μαθήματα η κάθε μία. Για τα παιδιά βέβαια που θα πάνε την επόμενη χρονιά στην τρίτη Λυκείου τα μαθήματα πρέπει να παραμείνουν τέσσερα αφού δεν μπορεί να ανατραπεί την
τελευταία ώρα ο προγραμματισμό τους, επειδή το ζητούν αυτό διάφορα ιδιοτελή φροντιστηριακά συμφέροντα.

kostas
|

Tόσο καιρό μας λέτε ότι θα παραμείνουν τα τέσσερα μαθήματα σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο γιατί τα παιδιά έχουν ξεκινήσει την προετοιμασία τους. Τώρα βάζετε 5 μαθήματα υποχρεωτικά για τις επιστήμες υγείας; Στο πεδίο εξειδίκευσης δεν υπήρχαν τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ και τώρα το βάζετε ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ; Αυτά τα λένε στην αρχή της χρονιάς.'Οχι τώρα στο τέλος.Και μάλιστα μαθηματικά ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ? Να μπουν επιλογής τα μαθηματικά αυτό είναι το λογικό και αυτό περίμεναν όλοι. Επισης απαράδεκτο να μπαινουν επιστήμες υγείας και από τις άλλες κατευθύνσεις με ευκολότερα μαθήματα.Στο τέλος δε θα μείνει καμία σχολή για να περάσουν αυτά τα καημένα τα παιδιά που θα δώσουν και 5 μαθήματα υποχρεωτικά.ΕΛΕΟΣ

SK
|

Δηλαδή, αυτός που θέλει μόνο σχολές υγείας μπορεί να μπει από όποιο πεδίο επιθυμεί κάτι που όταν τον έβαλαν να επιλέξει στην β Λυκείου δεν το γνώριζε. Άρα, μπήκε στην θετική και τώρα πρέπει να είναι τέλειος στα μαθηματικά. Αργήσατε ένα χρόνο να τα πείτε αυτά!

Γιατί να μην γίνει το αντίθετο δηλαδή να εξετάζετε κάποιος Φυσική, βιολογία, Χημεία και Λογοτεχνία και αν θέλει Πολυτεχνείο να επιλέξει μαθηματικά;
Γιατί ένας που θέλει επιστήμες υγείας δεν μπορεί να επιλέξει και παιδαγωγικές σχολές με ένα άλλο μάθημα μπαλαντέρ αλλά μόνο πολυτεχνείο;
Γιατί οι επιστήμες υγείας είναι ο μπαλαντέρ και όχι το πολυτεχνείο;
Για να σοβαρευτούν οι κύριοι του παιδαγωγικού ινστιτούτου.

ΓΒ
|

Οι μαθητές που είναι υποψήφιοι για τις Σχολές Επιστημών Υγείας γνωρίζουν από πέρυσι ότι ΔΕΝ θα εξεταστούν στα Μαθηματικά και προετοιμάζονται αναλόγως. Είναι εγκληματικό και πιθανόν παράνομο να τους φορτώσεις ξαφνικά με 5ο μάθημα.

Κερμενίδου Ευγενία Κοινωνιολόγος
|

κύριε Υπουργέ
θεωρώ τουλάχιστον απαράδεκτο τον τρόπο με τον οποίο προσπαθείτε να ξεπεράσετε τον σκόπελο των διαφόρων προβλημάτων του πρόχειρα κατασκευασμένου 'νέου' συστήματος εισαγωγής στα ΑΕΙ.
ΛΟΓΟΣ ΠΡΩΤΟΣ
όταν μιλάμε για ισότιμο τρόπο πρόσβασης για όλους τους μαθητές στην δημόσια εκπαίδευση,μιλούμε τότε μεταξύ άλλων και για τον ίδιο αριθμό μαθημάτων για όλους τους υποψήφιους ,χωρίς να δημιουργούμε ομάδες μαθητών διαφορετικών ταχυτήτων και δυνατοτήτων.
ΛΟΓΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΣ
ο πρόταση που διαβάσαμε είναι ένας υποκριτικός τρόπος αντιμετώπισης των προβλημάτων που θα φέρει η εφαρμογή του αναλυτικού προγράμματος του νέου Λυκείου για τους μαθητές που θα πάνε Γ΄Λυκείου του χρόνου:
όπως πολλές διδακτικές ώρες στα μαθήματα των προσανατολισμών που δεν βγαίνουν με τίποτα και διδακτικά αντικείμενα των οποίων τα βιβλία δεν έχουν καν προγραμματιστεί για να εκδοθούν.
ΛΟΓΟΣ ΤΡΙΤΟΣ
προσθέτετε έναν ακόμη λόγο να παραδοθούν οι γονείς άνευ όρων στην υποτιθέμενη αναγκαιότητα της φροντιστηριακής ενίσχυσης των επιπλέον μαθημάτων όταν ο αγώνας όλων μας είναι , φαντάζομαι , προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης του ρόλου του Δημόσιου Λυκείου .

Disimdi
|

Ο νόμος ορίζει τέσσερα μαθήματα. Έλεος πια τα τέσσερα τα βαπτίζουμε πέντε λες και είναι στραγάλια.
Ένα μάθημα επιπλέον είναι 1000 € κόστος στα φροντιστήρια για μια οικογένεια και εκατοντάδες επιπλέον ώρες διάβασμα για τα παιδιά. ΝΤΡΟΠΗ.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ