Προθεσμία μέχρι στις αρχές της άλλης εβδομάδας έχει λάβει από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας η Ομάδα Εργασίας που εργάζεται «πυρετωδώς» για το σύστημα πρόσβασης των υποψηφίων στα ΑΕΙ, το οποίο θα «εγκαινιάσουν» οι μαθητές που φέτος φοιτούν στη Β Λυκείου.
Οι ομάδα εργασίας εξετάζει:
Α. Το 5ο μάθημα , το οποίο θα είναι προαιρετικό για τους εξεταζόμενους στις Πανελλαδικές, ποιο άλλο επιστημονικό πεδίο μπορεί να ανοίξει, ώστε να διευρυνθεί για τους υποψηφίους ο αριθμός επιλογής τμημάτων. Η Ομάδα Εργασίας δεν έχει καταλήξει ακόμη.
Β. Τα μαθήματα βαρύτητας και τους συντελεστές.
Γ. Τη μείωση της εξεταστέας ύλης.
Οσον αφορά το υπόλοιπα σημεία του εξεταστικού δηλαδή τα τέσσερα μαθήματα αυτά- εκτός απροόπτου- παραμένουν τα ίδια σύμφωνα με το νόμο (σ.σ. χωρίς εκπλήξεις μας ενημέρωσαν από το υπουργείο ενώ δημοσεύθηκε το ρεπορτάζ) που ήδη ψηφίστηκε από τη Βουλή (Δείτε εδώ).
Υπενθυμίζεται ότι όπως ήδη έχει ανακοινωθεί ο βαθμός προαγωγής των μαθητών στην Α’ και Β’ Λυκείου δεν θα συνυπολογίζεται στον βαθμό εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Πως δουλεύει η Ομάδα Εργασίας
Ο Αν. υπουργός Παιδείας Τ. Κουράκης έχει έρθει πολλές φορές σε επαφή κι έχει ζητήσει άτυπα την άποψη από τον πρόεδρο του ΙΕΠ Σ. Γκλαβά για το εξεταστικό.
Η Ομάδα Εργασίας εργάζεται στον 3ο όροφο του υπουργείου Παιδείας «κεκλεισμένων» των θυρών και δεν έχουν κληθεί επισήμως , αν και δεν είναι απαραίτητο, να συμβάλουν με προτάσεις ή γνώμες:
1ον. Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής που είναι ο επιτελικός επιστημονικός φορέας που υποστηρίζει το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού στα θέματα που αφορούν την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς και τη μετάβαση από τη δευτεροβάθμια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Συνήθως ο εκάστοτε υπουργός όταν θέλει να κάνει μία ρύθμιση είτε ζητά από το ΙΕΠ να καταθέσει την πρόταση, είτε έχει ετοιμάσει με Ομάδα Εργασίας την πρόταση και τη στέλνεις στο ΙΕΠ για να γνωμοδοτήσει.
Ενδεχομένως ο κ. Κουράκης θα επιλέξει τη δεύτερη εκδοχή να ζητήσει δηλαδή την επίση γνώμη του ΙΕΠ επί της πρότασης της Ομάδας Εργασίας .
2ον. H Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ) που διαθέτει αρκετά στοιχεία τα οποία θα μπορούσαν να αποτελέσουν «εργαλείο» για την Ομάδα Εργασίας, δεν έχει κληθεί να τα καταθέσει.
Θυμίζουμε ότι ο προηγούμενος υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος για το ζήτημα της επαναφοράς της Πληροφορικής στις πανελλαδικές ζήτησε επίσημα τη Γνωμοδότηση του ΙΕΠ (Δείτε εδώ)
Επίσης για το ζήτημα Χημεία η Πληροφορική ο πρώην υπουργός είχε ζητήσει την άποψη της ΑΔΙΠ (Δείτε εδώ)
Η διαδικασία που θα ακολουθηθεί
Μόλις η Ομάδα Εργασίας ετοιμάσει την πρόταση η πολιτική ηγεσία θα καλέσει τους εμπλεκόμενους φορείς (ΟΛΜΕ κλπ) να διατυπώσουν τις παρατηρήσεις τους.
Στη συνέχεια η τελική πρόταση θα ενταχθεί στο πολυνομοσχέδιο, το οποίο θα κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή, αμέσως μετά τις γιορτές του Πάσχα.
Να προτείνω λοιπόν κι εγώ ένα σύστημα εξέτασης που προσπαθεί να μαζέψει τα ασυμμάζευτα και να τετραγωνίσει τον κύκλο.
Δημιουργούνται τρεις προσανατολισμοί σπουδών.
Οι μαθητές κάθε προσανατολισμού διδάσκονται πέντε μαθήματα προσανατολισμού.
ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ:
Μαθηματικά: 6 ώρες
Φυσική: 4 ώρες
Χημεία: 4 ώρες
Βιολογία: 3 ώρες
Πληροφορική: 3 ώρες
ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
Αρχαία: 6 ώρες
Ιστορία: 5 ώρες
Λατινικά: 3 ώρες
Κοινωνιολογία: 3 ώρες
Αρχές φυσικών επιστημών: 3 ώρες
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ- ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΕΣ -ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
Μαθηματικά και στοιχεία στατιστικής: 5 ώρες
Οικονομία: 4 ώρες
Ιστορία: 5 ώρες
Κοινωνιολογία: 3 ώρες
Αρχές Φυσικών επιστημών: 3 ώρες.
Το κάθε πανεπιστημιακό τμήμα επιλέγει ελεύθερα σε ποιον προσανατολισμό θέλει να ενταχθεί και σε ποια μαθήματα του εν λόγω προσανατολισμού (το ελάχιστο 3 συν τη γλώσσα) θέλει να εξετάζονται οι υποψήφιοι που θα δεχθεί.
Ο κάθε υποψήφιος ανάλογα με τις σχολές που θέλει να διεκδικήσει επιλέγει σε ποια και πόσα μαθήματα του δικού του προσανατολισμού θα εξεταστεί σε πανελλαδικό επίπεδο.
Τα μόρια εισαγωγής του υποψηφίου, για το κάθε τμήμα, προκύπτουν από τον μέσο όρο της βαθμολογίας των μαθημάτων που είναι υποχρεωτικά για το τμήμα αυτό.
Τα υπόλοιπα μαθήματα στα οποία τυχόν εξετάστηκε σε πανελλαδικό επίπεδο ο υποψήφιος λαμβάνονται υπ' όψη μόνο εφ' όσον ανεβάζουν τον γενικό μέσο όρο του. Διαφορετικά όχι.