«Άναψαν στο φουλ» οι μηχανές στο υπουργείο για το νέο εξεταστικό

Την άλλη εβδομάδα θα είναι έτοιμο

23/03/2015

Ενημερώθηκε: 24/03/2015, 13:14

Άκουσε το άρθρο

Προθεσμία μέχρι στις αρχές της άλλης εβδομάδας έχει λάβει από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας η Ομάδα Εργασίας που εργάζεται «πυρετωδώς» για το σύστημα πρόσβασης των υποψηφίων στα ΑΕΙ, το οποίο θα «εγκαινιάσουν» οι μαθητές που φέτος φοιτούν στη Β Λυκείου.

Οι ομάδα εργασίας εξετάζει:

Α. Το 5ο μάθημα , το οποίο θα είναι προαιρετικό για τους εξεταζόμενους στις Πανελλαδικές, ποιο άλλο επιστημονικό πεδίο μπορεί να ανοίξει, ώστε να διευρυνθεί για τους υποψηφίους ο αριθμός επιλογής τμημάτων. Η Ομάδα Εργασίας δεν έχει καταλήξει ακόμη.

Β. Τα μαθήματα βαρύτητας και τους συντελεστές.

Γ. Τη μείωση της εξεταστέας ύλης.

Οσον αφορά το υπόλοιπα σημεία του εξεταστικού δηλαδή τα τέσσερα μαθήματα αυτά- εκτός απροόπτου- παραμένουν τα ίδια σύμφωνα με το νόμο (σ.σ. χωρίς εκπλήξεις μας ενημέρωσαν από το υπουργείο ενώ δημοσεύθηκε το ρεπορτάζ) που ήδη ψηφίστηκε από τη Βουλή (Δείτε εδώ).

Υπενθυμίζεται ότι όπως ήδη έχει ανακοινωθεί ο βαθμός προαγωγής των μαθητών στην Α’ και Β’ Λυκείου δεν θα συνυπολογίζεται στον βαθμό εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Πως δουλεύει η Ομάδα Εργασίας

Ο Αν. υπουργός Παιδείας Τ. Κουράκης έχει έρθει πολλές φορές σε επαφή κι έχει ζητήσει άτυπα την άποψη από τον πρόεδρο του ΙΕΠ Σ. Γκλαβά για το εξεταστικό.

Η Ομάδα Εργασίας εργάζεται στον 3ο όροφο του υπουργείου Παιδείας «κεκλεισμένων» των θυρών και δεν έχουν κληθεί επισήμως , αν και δεν είναι απαραίτητο, να συμβάλουν με προτάσεις ή γνώμες:

1ον. Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής που είναι ο επιτελικός επιστημονικός φορέας που υποστηρίζει το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού στα θέματα που αφορούν την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς και τη μετάβαση από τη δευτεροβάθμια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Συνήθως ο εκάστοτε υπουργός όταν θέλει να κάνει μία ρύθμιση είτε ζητά από το ΙΕΠ να καταθέσει την πρόταση, είτε   έχει ετοιμάσει με Ομάδα Εργασίας την πρόταση και τη στέλνεις στο ΙΕΠ για να γνωμοδοτήσει.

Ενδεχομένως ο κ. Κουράκης θα επιλέξει τη δεύτερη εκδοχή να ζητήσει δηλαδή την επίση γνώμη του ΙΕΠ επί της πρότασης της Ομάδας Εργασίας .

2ον. H Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ) που διαθέτει αρκετά στοιχεία τα οποία θα μπορούσαν να αποτελέσουν «εργαλείο» για την Ομάδα Εργασίας, δεν έχει κληθεί να τα καταθέσει.

Θυμίζουμε ότι ο προηγούμενος υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος για το ζήτημα της επαναφοράς της Πληροφορικής στις πανελλαδικές  ζήτησε επίσημα τη Γνωμοδότηση του ΙΕΠ (Δείτε εδώ)

Επίσης για το ζήτημα Χημεία η Πληροφορική ο πρώην υπουργός είχε ζητήσει την άποψη της ΑΔΙΠ (Δείτε εδώ)

Η διαδικασία που θα ακολουθηθεί

Μόλις η Ομάδα Εργασίας ετοιμάσει την πρόταση η πολιτική ηγεσία θα καλέσει τους εμπλεκόμενους φορείς (ΟΛΜΕ κλπ) να διατυπώσουν τις παρατηρήσεις τους.

Στη συνέχεια η τελική πρόταση θα ενταχθεί στο πολυνομοσχέδιο, το οποίο θα κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή, αμέσως μετά τις γιορτές του Πάσχα.

Σχόλια (43)

Κρανιάς Γιώργος
|

Να προτείνω λοιπόν κι εγώ ένα σύστημα εξέτασης που προσπαθεί να μαζέψει τα ασυμμάζευτα και να τετραγωνίσει τον κύκλο.
Δημιουργούνται τρεις προσανατολισμοί σπουδών.
Οι μαθητές κάθε προσανατολισμού διδάσκονται πέντε μαθήματα προσανατολισμού.

ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ:
Μαθηματικά: 6 ώρες
Φυσική: 4 ώρες
Χημεία: 4 ώρες
Βιολογία: 3 ώρες
Πληροφορική: 3 ώρες

ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
Αρχαία: 6 ώρες
Ιστορία: 5 ώρες
Λατινικά: 3 ώρες
Κοινωνιολογία: 3 ώρες
Αρχές φυσικών επιστημών: 3 ώρες

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ- ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΕΣ -ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
Μαθηματικά και στοιχεία στατιστικής: 5 ώρες
Οικονομία: 4 ώρες
Ιστορία: 5 ώρες
Κοινωνιολογία: 3 ώρες
Αρχές Φυσικών επιστημών: 3 ώρες.

Το κάθε πανεπιστημιακό τμήμα επιλέγει ελεύθερα σε ποιον προσανατολισμό θέλει να ενταχθεί και σε ποια μαθήματα του εν λόγω προσανατολισμού (το ελάχιστο 3 συν τη γλώσσα) θέλει να εξετάζονται οι υποψήφιοι που θα δεχθεί.
Ο κάθε υποψήφιος ανάλογα με τις σχολές που θέλει να διεκδικήσει επιλέγει σε ποια και πόσα μαθήματα του δικού του προσανατολισμού θα εξεταστεί σε πανελλαδικό επίπεδο.
Τα μόρια εισαγωγής του υποψηφίου, για το κάθε τμήμα, προκύπτουν από τον μέσο όρο της βαθμολογίας των μαθημάτων που είναι υποχρεωτικά για το τμήμα αυτό.
Τα υπόλοιπα μαθήματα στα οποία τυχόν εξετάστηκε σε πανελλαδικό επίπεδο ο υποψήφιος λαμβάνονται υπ' όψη μόνο εφ' όσον ανεβάζουν τον γενικό μέσο όρο του. Διαφορετικά όχι.

Αda
|

Πιστεύω ότι θα πρέπει να δίνουν όλοι υποχρεωτικά τον ίδιο αριθμό μαθημάτων π.χ. 5 και όχι αυτός που ξέρει τι θέλει 4 και άλλος 5 έτσι δεν διαγωνίζονται με ίσους όρους

Αντα
|

Με τον πρόχειρο και χωρίς σκεπτικό Ν.4186/2013 του Αρβανιτόπουλου υπήρχαν 5 κατευθύνσεις ένα χρόνο μετά και ενώ τα παιδιά ήταν Β' Λυκείου ο Λοβέρδος πρόσθεσε και άλλη κατεύθυνση με την πληροφορική. Η προχειρότητα στο έπακρο.
Ωστόσο το σχέδιο που βγήκε στον τύπο πριν λίγες μέρες είναι αρκετά καλό όσον αφορά για τα παιδιά που θα πήγαιναν Επιστήμες Υγείας δεν τους είπε κανείς να μην ενδιαφέρονται για τα μαθηματικά αφού η θετική κατεύθυνση που επέλεξαν στη Β' Λυκείου είχε μαθηματικά.

ArviT
|

Ενδιαφέρον που συνειδητοποίησες τώρα (2015) ότι οι πολυτεχνικές σχολές απαιτούν γνώση 5 μαθημάτων.
Το 2013 έλεγες δημόσια ότι αρκούν μόνο 4.

Είναι φανερό, ότι θα προσπαθήσεις να περάσεις τη γραμμή ότι είναι ποινή κάποιος να θέλει να σπουδάσει Μηχανικός, όπως προσπάθησες και για τον γιατρό και για το δάσκαλο, ότι απαιτούνται 5 μαθήματα.

Καλή επιτυχία σου εύχομαι στην προσπάθειά σου.

Ozzy
|

Ξαναδιάβασε τις απαντήσεις στην ΑΔΙΠ . Τους Μηχ.Μηχ και τους Πολ. Μηχ σε ποιά μαθήματα θα τους εξετάσεις ?

Η δική μου μαγική σφαίρα λέει ότι ζορίζεσαι.

Μαντάμ Ζαίρα
|

Ναι ozzy, έχει απόλυτο δίκιο. Η μαγική μου σφαίρα μου το είχε πει οτι θα επανεμφανιστείς....

Η αναδίπλωση ειναι αυτή: υποχρεωτική εξέταση στη Χημεία, αλλιώς πόλεμος όλοι με όλους;

Ozzy
|

Εχει τρομερή πλάκα πώς μεταφράζουν ορισμένοι την απάντηση που έδωσε το ΕΜΠ στο γνωστό ερώτημα. ΟΛΟ το ΕΜΠ είπε "Χημεία και Πληροφορική" δηλαδή θέλησε οι φοιτητές του να εξεταστούν ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΥΟ ΜΑΘΗΜΑΤΑ. Οι "γνωστοί κύκλοι" θέλουν να χωρίσουν την εξέταση σε αυτά τα δύο μαθήματα . ( προφανώς κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν ).
ΟΙ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΘΕΛΟΥΝ ΤΟΥΣ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΟΥς ΝΑ ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΧΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ.

4+1 για τις Πολυτεχνικές σχολές ΔΕΝ μπορεί να υπάρξει. (Εκτός και εάν θέσετε το ερώτημα Χημεία/ Πληροφορική ή ΈΚθεση ? ... αλλά τολμά κανείς να το θέσει το ερώτημα αυτό στην Ελλάδα )

Λοιπόν, 5 μαθήματα για ΟΛΕΣ τις πολυτεχνικές σχολές ... (4+1 για τις υπόλοιπες ? .... 5 για τις υπόλοιπες ? κάντε ότι θέλετε .)

Ο κύκλος ΔΕΝ τετραγωνίζεται.

Savant
|

Ποιος τις ρώτησε;

Arvit
|

Θυμάσαι καλά τι είπε ο Κουράκης, ευτυχώς που δεν του κρατάς μούτρα.

Οι σχολές (πανεπιστημιακές και πολυτεχνικές) εξέφρασαν την επιθυμία τους
κάποιες μόνο σε ένα ΕΠΕ
κάποιες και στα δυο ΕΠΕ

πάρε το χρόνο σου και επεξεργάσου το (αν και στο λέω 6 μήνες) και μην γράφεις συνεχή μηνύματα, δεν θα αλλάξει την ουσία.
Η Τριτοβάθμια μάλλον ξέρει καλύτερα από εσένα τι χρειάζεται.

Καλημέρα σου.

Savant
|

Καλή η προσπάθεια να μοιράσουν τις πολυτεχνικές κάποιοι.

Όμως η θέση του Κουρακη στην επιτροπή της βουλής απέναντι στον Λοβέρδο είναι πως το πολυτεχνείο δεν πρέπει να σπάσει. Δες τη συζήτηση κ μετά ξανανεβα στο Μαρούσι.

Arvit
|

Κάνεις φιλότιμη προσπάθεια,

μεταλλειολόγοι, χημικοί, γεωπόνοι και χημ. μηχανικοί είσαστε στη θετική. Αυτή είναι η χημική Παιδεία επ' ουδενί δε θα στην διαταράξουμε....

Θεωρητική, Θετική και Τεχνολογική. Τάδε έφη ο γεφυροποιός...

Καλημέρα σου

Savant
|

@κατερινα

Αυτό ακριβως.
Με μια φράση τα ειπατε ολα.

Κατερίνα
|

Αν γίνει η τεχνολογική ανοιχτή σε αλλα πεδία τότε ούτε νομική δεν θα πηγαίνουν από θεωρητική ! Θα παίρνουν ιστορία γενικής και χωρίς αρχαία, Λατινικά αλλα με εύκολα μαθήματα (υπολογιστές) θα μπαίνουν απο το παράθυρο με 5 ώρες φροντιστήριο το πολύ ..και στα υπόλοιπα πεδία με μια φυσική γενικής χωρίς δηλαδή φυσική κατεύθυνσης και μαθηματικά κατεύθυνσης θα μπαίνουν πολυτεχνεία ,και με βιολογία γενικής ( χωρίς βιολογία κατεύθυνσης χημεία , φυσική κατεύθυνσης, μαθηματικά κατεύθυνσης ) στις ιατρικές! Νομίζω ότι χωρίς ποσοστά όλοι οι μαθητές θα πάνε στην εύκολη τεχνολογική απο όλες τις κατευθύνσεις , αν ειναι αυτός ο στόχος τι το κουράζουν και δεν κάνουν μόνο μια την τεχνολογική και τέρμα!!

Θανάσης
|

Άντε να εξηγήσεις σε άτομα που έγραφαν και επαναλάμβαναν ως ακλόνητο επιχείρημα ότι με την κατανομή των βαθμών σε δυο πληθυσμούς που ο ένας έχει τριπλάσιο μέγεθος του άλλου μπορούν να εξάγουν ασφαλή συμπεράσματα συμπεράσματα για ποιοι ήταν οι «καλοί μαθητές», πως ένα εξεταστικό σύστημα όπως το Κυπριακό που προσφέρει επιλογές, πλαίσια μαθημάτων και στατιστική επεξεργασία για τον υπολογισμό του βαθμού πρόσβασης είναι δικαιότερο κι αποτελεσματικότερο.
Αδύνατον. Αφού έχουν συνηθίσει να πορεύονται επί δεκαετίες με το «τρεις το λάδι τρεις το ξύδι αντιστρέφουμε πολλαπλασιάζουμε και διαιρούμε», και έχουν κάνει δόγμα την ίση μεταχείριση των άνισων, την ισοπέδωση όλων προς τα κάτω, και την επίδειξη μηδενικής ανοχής στην πρόοδο και την διαφορετικότητα.
Δεν είναι τελικά θέμα κακής πρόθεσης ή εξυπηρέτησης συντεχνιακών συμφερόντων. Είναι απλά θέμα αδυναμίας κατανόησης.

Savant
|

Η χημεια για όλες τις τεχνολογικές σχολές είναι απαραίτητη. Για όποιο τμήμα θέλει και πληροφορική ας μπει ως 5ο μάθημα επιλογής.

Μαριος
|

Η πληροφορική για όλες τις τεχνολογικές σχολές είναι απαραίτητη. Για όποιο τμήμα θέλει και χημεία ας μπει σαν 5ο μάθημα επιλογής.

Savant
|

@arvit

Άσχετο με αυτό που Ρώτησα.
Επίσης εσύ μπορείς να ακολουθεις τις παραινέσεις Λοβέρδου. Τους υπόλοιπους μη μας εμπλεκεις.
Στη γέφυρα μπορεί να σταθεί κ η πληροφορική ξέρεις

Arvit
|

Δε χρειάζεται να τον ρωτήσω, θυμάμαι πολύ καλά τη φράση: "όσοι πιστεύουν ότι η πληροφορική δεν αποτελεί κεντρικό γνωστικό αντικείμενο που πρέπει να εξετάζεται για τις σχετικές σχολές πρέπει να κοιταχτεί".

οι Αρχιτεκτονικές π.χ. συμφωνούν μαζί του. Το ίδιο και τα Χημ. Μηχ. Κρήτης και ΕΜΠ, καθώς και τα 2 σημαίνει "τα πολυτεχνεία μαζί".
Άρα και στην θετική και στην Τεχνολογική.

Εκτός κι αν εξετάζονται όλοι στην Πληροφορική ώστε να μην σπάσουν οι σχολές, και διδάσκονται τη Χημεία ως ... γέφυρα.

Savant
|

@arvit

Ρωτήστε τον κο Λοβέρδο...

Arvit
|

Ενώ στο Πανεπιστήμιο και στις Πανεπιστημιακές Σχολές ΑΕΙ και ΑΤΕΙ;
Υπάρχει η διάκριση;

Γιατί αν θυμάμαι καλά, το κεντρικό ζήτημα είναι οι γνώσεις που έχει κανείς, άρα το μάθημα που εξετάζεται. Άλλαξε κάτι;

savant
|

@EnasAnthropos

Μα δεν υπάρχουν πολυτεχνεία πληροφορικής.
Υπάρχει το πολυτεχνείο και οι πολυτεχνικές σχολές.

Ας μην κάνουμε αυθαίρετους διαχωρισμούς

EnasAnthropos
|

@savant
Στο ζευγάρι Μαθηματικά πληροφορική όταν λέω θετικές σχολές δεν εννοώ ολες Π.χ τα τμήματα Μαθηματικών και των Εφαρμοσμένων μαθηματικών της Γεωγραφίας όλα της πληροφορικης ΑΕΙ και ΤΕΙ, τα πολυτεχνεία πληροφορικης , αυτοματισμού, ηλεκτρονικών. Νομίζω ότι τα παραπάνω κολλάνε καλα στην τριάδα μαθηματικά φυσική πληροφορική.
Άπλες σκέψεις χωρίς μελέτη καταθέτω. Για την κουβέντα πού λέμε.

Απ
|

Το να υπάρχει πρόσβαση από το πεδίο των επιστημών υγείας στις πολυτεχνικές σχολές θα ήταν πράγματι επιτυχία του υπουργείου όμως με επιλεγόμενο μάθημα τα μαθηματικά.Όχι όπως είναι στο σχέδιο αυτό που κυκλοφορεί το οποίο είναι πολύ άδικο.

Κατερίνα π
|

Είναι άδικο αυτά τα παιδιά που θέλουν να ακολουθήσουν τις ιατρικές επιστήμες να διαβάσουν μαθηματικά ειδικά τώρα που δεν έχουν προετοιμαστεί αναλόγως γιατί απλα δεν το γνώριζαν. Επίσης υπάρχει και το πρόβλημα της χημείας κατεύθυνσης που δεν διδάχτηκαν στην β´ λυκείου αλλά η υλη του μαθήματος αυτού είναι προαπαιτούμενο για την χημεία κατεύθυνσης της γ λυκείου . Τελικά πόσο θα πειραματιστούν ακόμα και τι φταίνε οι μαθητές ,ειδικά αυτοί που είναι επιμελής;

Χρήστος
|

Κυρία Γιοκαρίνη
Θα μπορούσατε να μας εξηγήσετε πως θα βοηθήσει η κοινωνιολογία το φοιτητή του τμήματος χρηματοοικονομικών και λογιστικής της ΑΣΟΕΕ;
Θα μπορούσατε να μας εξηγήσετε γιατί δεν υπάρχει ούτε ένα μάθημα σχετικό με τις κοινωνικές ή πολιτικές επιστήμες σε όλα αυτά τα τμήματα;
Θα μπορούσατε να μας εξηγήσετε γιατί το εν λόγω τμήμα,αναφέρει ότι ένας από τους τρεις σκοπούς του είναι 《η εξοικείωση με τα εργαλεία της πληροφορικής...》
Θα μπορούσατε να μας εξηγήσετε γιατί όλα τα οικονομικά πανεπιστήμια της χώρας δημιούργησαν τμήματα πληροφορικής;
Θα μπορούσατε να μας εξηγήσετε γιατί οι απόφοιτοι αυτών των τμημάτων έχουν άδεια ασκήσεως οικονομολογικού επαγγέλματος και λογιστή β' τάξης;
Γνωρίζετε ότι αυτά τα τμήματα πριν γίνουν ανεξάρτητα αποτελούσαν κατευθύνσεις του τμήματος διοίκησης επιχειρήσεων;
Σας ευχαριστώ.
Περιμένω την απάντησή σας.

ΥΓ. Γνωρίζω ότι η κοινωνιολογία άπτεται όλων των σύγχρονων θεμάτων και προβλημάτων. Με λίγα λόγια βρίσκεται 《παντού, παντού, παντού》όπως και η μητέρα όλων των επιστημών, χημεία.

Μαμά μαθητή Β λυκείου
|

Το νέο σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση, το οποίο δημοσιεύτηκε στο Βήμα της Κυριακής 22 Μαρτίου 2015 είναι τραγικό και ελπίζω να αποτελεί αποκύημα της φαντασίας , αδιαφορώντας εάν θα αποτρελάνει τη γενιά του 1998 που μέχρις στιγμής έχει τραβήξει τα πάνδεινα, και όχι την πραγματική πρόταση που επεξεργάστηκε κάποια ομάδα εργασίας η οποία θα ληφθεί σοβαρά υπόψη του Υπουργού και θα ψηφιστεί από τη Βουλή.
Στο συγκεκριμένο σχέδιο τα πέντε (5) Επιστημονικά Πεδία Εξειδίκευσης του σχεδίου Αρβανιτόπουλου ( 1. Ανθρωπιστικών και Νομικών Σπουδών 2. Παιδαγωγικών Σπουδών 3. Οικονομικών, Πολιτικών και Κοινωνικών Σπουδών 4. Επιστημών Υγείας 5. Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών) με την παραλλαγή του σχεδίου Κουράκη – Μπαλτά γίνονται έξι (6) Επιστημονικά Πεδία (1. Ανθρωπιστικών και Νομικών Σπουδών 2. Παιδαγωγικών Σπουδών 3. Οικονομικών, 4. Πολιτικών και Κοινωνικών Σπουδών 5. Επιστημών Υγείας 5. Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών) δηλαδή χωρίζονται οι Οικονομικές Σπουδές από τις Πολιτικοκοινωνικές.
Μελετώντας το δημοσίευμα, κανείς διαπιστώνει ότι τα έξι (6) Επιστημονικά Πεδία δεν είναι ισότιμα. Τα τρία (3) πεδία είναι πρωτεύοντα και ανεξάρτητα (1. Ανθρωπιστικών και Νομικών Σπουδών 2. Οικονομικών, 3. Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών) και οι υποψήφιοι έχουν πρόσβαση σε αυτά εξεταζόμενοι σε τέσσερα (4) μαθήματα ενώ επιλέγοντας ένα πέμπτο μάθημα «μπαλαντέρ» δηλαδή (4+1) μπορούν να επιλέξουν και τις σχολές ενός ακόμα επιστημονικού πεδίου. Τα άλλα τρία (3) πεδία είναι δευτερεύοντα και εξαρτημένα (1. Παιδαγωγικών Σπουδών, 2. Πολιτικών και Κοινωνικών Σπουδών 3. Επιστημών Υγείας ) για να επιλέξουν αυτά τα πεδία οι υποψήφιοι πρέπει να εξεταστούν οπωσδήποτε σε 5 μαθήματα. Για παράδειγμα εάν ένας υποψήφιος επιθυμεί να εισαχθεί σε κάποια σχολή των Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών δεν έχει παρά να δώσει εξετάσεις στα 4 μαθήματα (1.Νεοελληνική Γλώσσα, 2. Μαθηματικά, 3. Φυσική, 4. Χημεία) εάν όμως επιθυμεί να εισαχθεί σε κάποια σχολή των Επιστημών Υγείας τότε πρέπει να εξεταστεί υποχρεωτικά σε πέντε (5) μαθήματα δηλαδή στα τέσσερα (4) μαθήματα ενός από τα πρωτεύοντα πεδία και στο 5ο μάθημα της Βιολογίας, δηλαδή εάν ένας υποψήφιος επιθυμεί να εισαχθεί αποκλειστικά σε σχολές ενός πρωτεύοντος επιστημονικού πεδίου τα 4 μαθήματα είναι αρκετά ενώ για να εισαχθεί αποκλειστικά σε σχολές ενός δευτερεύοντος επιστημονικού πεδίου τα εξεταζόμενα μαθήματα είναι υποχρεωτικά πέντε (5).
Επιπλέον υπάρχει σύγχυση και με τη λέξη «Τεχνολογική» η οποία αντί να συνοδεύει τον τίτλο της Θετικής Κατεύθυνσης (δηλαδή: «Θετική και Τεχνολογική Κατεύθυνση»), βρίσκεται στον τίτλο της Οικονομικής Κατεύθυνσης μάλλον στη θέσης τη λέξης «Πληροφορική».
Όλα αυτά φανερώνουν μια επιπόλαιη επεξεργασία που έγινε αποκλειστικά και μόνο για να κατεδαφιστεί οτιδήποτε διαφοροποιεί το εξεταστικό Αρβανιτόπουλου από το προηγούμενο εξεταστικό σύστημα. Προσωπικά θεωρώ κάκιστη την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση Αρβανιτόπουλου. Όμως τι φταίνε τα παιδιά που είχαν την ατυχία να γεννηθούν το 1998 και έχουν γίνει πειραματόζωα δύο διαφορετικών κυβερνήσεων, τα οποία αφού πρώτα αντιμετώπισαν την τράπεζα θεμάτων στην πρώτη λυκείου στη δευτέρα λυκείου επέλεξαν κατευθύνσεις στην τύχη και ενώ η σχολική χρονιά πλησιάζει στο τέλος ακόμα δεν γνωρίζουν με ποιο εξεταστικό σύστημα θα πορευτούν; Έλεος.

savant
|

@Enas_Anthropos

Μήπως υπερτιμάτε το ζεύγος Μαθηματικά-Πληροφορική?

Θανάσης
|

Σε μια κανονική χώρα

5. Η αρμόδια αρχή, αφού διαβουλευτεί με τις αρχές των ΑΑΕΙ της Κύπρου,
καθορίζει και ανακοινώνει στον Οδηγό Εξετάσεων:
(α) την ομαδοποίηση Τμημάτων , που είτε λειτουργούν είτε ενδέχεται να λειτουργήσουν στο μέλλον στα ΑΑΕΙ της Κύπρου, σε επιστημονικά πεδία,
και (β) τις προϋποθέσεις πρόσβασης
Από «Ο περί διεξαγωγής των Παγκύπριων Εξετάσεων Νόμος 22 (Ι)/ 2006 - Νόμος Περί Παγκύπριων Εξετάσεων. »

Τα πέντε (5) Επιστημονικά Πεδία είναι τα ακόλουθα:
1ο Επιστημονικό Πεδίο:
Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών
2ο Επιστημονικό Πεδίο:
Θετικών Επιστημών
3ο Επιστημονικό Πεδίο:
Επιστημών Υγείας
4ο Επιστημονικό Πεδίο:
Τεχνολογικών Επιστημών
5ο Επιστημονικό Πεδίο:
Επιστημών Οικονομίας και ∆ιοίκησης

Σε κάθε επιστημονικό πεδίο υπάρχουν πλαίσια μαθημάτων με 1 ή 2 υποχρεωτικά και 1 ή 2 επιλογής.
Ο « Γενικός Βαθμός Κατάταξης» εξάγεται από το μέσο όρο της βαθμολογίας που προκύπτει μετά από στατιστική επεξεργασία τουλάχιστον τεσσάρων (4) εξεταζόμενων μαθημάτων για τα Προγράμματα επιπέδου Πανεπιστημίου.

Οι υποψήφιοι μπορούν, αν το επιθυμούν, να επιλέξουν ως εξεταζόμενο και ένα επιπρόσθετο μάθημα, (οποιοδήποτε από τα μαθήματα πρόσβασης ), ανεξάρτητα αν το χρειάζονται, για διευκόλυνση της πρόσβασής τους.
Αναζητήστε «Οδηγός Παγκύπριων Εξετάσεων 2015 (Τόμος Α') » για να δείτε τον τρόπο εξαγωγής του βαθμού πρόσβασης, τα επιστημονικά πεδία και τα πλαίσια μαθημάτων.
Βέβαια σε πολλούς μπορεί να μην αρέσει αυτά που θα διαβάζουν, αλλά έτσι είναι στα πολιτισμένα κράτη, μας αρέσει δεν μας αρέσει.

Enas_Anthropos
|

Και στην τωρινή Τεχνολογική τα παιδιά που περνούσαν στις χαμηλόβαθμες σχολές πληροφορικής έγραφαν σχεδόν το τίποτα στα Μαθηματικά και την Φυσική.

Πιστεύω ότι τελικά θα βάλουν διέξοδο και στις σχολές πληροφορικής και από τη θετική κατεύθυνση.

Στη θετική δύο Η' ίσως σώζουν την κατάσταση.
1. Μαθηματικά ή βιολογία
2. Χημεία ή Πληροφορική
όπου ο συνδυασμός Βιολογία - Πληροφορική δεν θα είναι διαθέσιμος για τους μαθητές.

Τρεις συνδυασμοί
1. Μαθηματικά - Χημεία στις Θετικές σχολές εκτός Πληροφορικής κτλ

2. Μαθηματικά - Πληροφορική στις Θετικές σχολές και τις σχολές πληροφορικής εκτός Γεωπονικά τμήματα Χημείας , Φυσικής κτλ

3. Βιολογία - Χημεία - Σχολές Υγείας

@Μπιμπιτζιδης
|

Πίσω από τις κλειστές πόρτες είναι φιλόλογος, οικονομολόγος και μαθηματικός. Όχι χημικός.

Κάνει και βόλτες φυσικός.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ