Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Ριζικές αλλαγές στην επιλογή Διευθυντών Σχολείων και ανεπαίσθητες για τους Σχολικούς Συμβούλους και Διευθυντές Εκπαίδευσης

Η τελική απόφαση για το τι ακριβώς θα συμπεριληφθεί στο πολυνομοσχέδιο για την επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης θα οριστικοποιηθεί στις αρχές της εβδομάδας σε σύσκεψή μεταξύ του υπουργού Αριστείδη Μπαλτά και του Αναπληρωτή Τάσου Κουράκη .
Δημοσίευση: 26/03/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η επιλογή των Διευθυντών Εκπαίδευσης ΠΕ και ΔΕ καθώς και των Σχολικών Συμβούλων θα γίνουν με το νόμο 3849/10 της Αννας Διαμαντοπούλου και στο υπό κατάρτιση Πολυνομοσχέδιο θα συμπεριληφθούν ανεπαίσθητες αλλαγές που θα αφορούν τη μοριοδότηση.

Οσον αφορά του Διευθυντές Σχολικών Μονάδων, οι αλλαγές που θα συμπεριληφθούν στο πολυνομοσχέδιο θα είναι ριζικές.

Η Ομάδα Εργασίας που ετοιμάζει τις αλλαγές κινείται στην πρόταση που είχε δημοσιοποιήσει το esos οι Διευθυντές να επιλέγονται με ψήφο από τα μέλη των Συλλόγων Διδασκόντων.

Ωστόσο θυμίζουμε ότι κύκλοι του υπουργού Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά είχαν δηλώσει στο esos ότι η πρόταση αυτή δεν αποτελεί θέση του υπουργού.

Η τελική απόφαση για το τι ακριβώς θα συμπεριληφθεί στο πολυνομοσχέδιο για την επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης θα οριστικοποιηθεί στις αρχές της εβδομάδας σε σύσκεψη μεταξύ του υπουργού Αριστείδη Μπαλτά και του Αναπληρωτή Τάσου Κουράκη με τη συμμετοχή της Ομάδας Εργασίας.

Η πρόταση για την οποία επιμένει τόσο ο αναπληρωτής υπουργός, όσο και η Ομάδα Εργασίας, αλλά δε συμφωνεί ο υπουργός Αρ. Μπαλτάς, προβλέπει τα εξής:

Esos: Ποια διαδικασία θα ακολουθηθεί;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ο Σύλλογος Διδασκόντων του κάθε Σχολείου θα συνεδριάσει και θα επιλέξει , κατά πλειοψηφία, τον εκπαιδευτικό που θεωρεί ότι διαθέτει τις ικανότητες για τη θέση του Διευθυντή.

Esos: Ποιοι έχουν τη δυνατότητα να είναι υποψήφιοι για Διευθυντές;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Για το κάθε σχολείο μπορούν να θέσουν υποψηφιότητα τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων και ο νυν Διευθυντής, ανεξάρτητα εάν προέρχεται από άλλο σχολείο.

Εsos: Θα μπορεί να θέσει υποψηφιότητα εκπαιδευτικός άλλου σχολείου;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Οχι.

Esos : Πότε θα ξεκινήσει αυτή η διαδικασία .

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Πολύ σύντομα, αμέσως μετά τη ψήφιση σχετικής τροπολογίας στη Βουλή, η οποία θα ενταχθεί στο πολυνομοσχέδιο.

Σχόλια (55)

 
Τζιβινίκος Θωμάς
26 Μαρ 2015 12:33

Εάν δεν μπουν προϋποθέσεις στη διαδικασία θα διαλυθούν τα σχολεία.
Προτείνω τις εξής τρεις προϋποθέσεις:
1). Υποψήφιοι δ/ντές είναι όλοι όσοι έχουν δικαίωμα ψήφου,εκτός αν γραπτά και αιτιολογημένα ζητήσει κάποιος να μην είναι.
2). Δικαίωμα ψήφου έχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί που α).διδάσκουν τουλάχιστον 18 ώρες την εβδομάδα στο συγκεκριμένο σχολείο. β). Είναι μόνιμοι εκπαιδευτικοί και γ) . έχουν τουλάχιστον 6ετή ευδόκιμη υπηρεσία υπηρεσία.

 
Αναστασία εκπαιδευτικός Α΄θμιας
26 Μαρ 2015 12:33

Αφού η επιλογή των Σχολικών Συμβούλων και των Διευθυντών εκπαίδευσης θα γίνει με τον Νόμο 3848 (με μικρές αλλαγές που αφορούν τη μοριοδότηση) τι εμποδίζει να προβλεφθεί η εφαρμογή του και στις επιλογές των Διευθυντών Σχολείων?
Ήδη το μέτρο επιλογής των Διευθυντών Σχολείων από τους Συλλόγους Διδασκόντων έχει καταδικαστεί από την μεγάλη πλειοψηφία της εκπαιδευτικής κοινότητας (σύμφωνα με τα πάρα πολλά, άρθρα, σχόλια και απόψεις που έχουν δει το φως της δημοσιότητας), από τους τομεάρχες των κομμάτων που μετέχουν στη Βουλή (συμπεριλαμβανομένης και της τομεάρχου των Ανεξαρτήτων Ελλήνων κ. Ξουλίδου, που μετέχει στη συγκυβέρνηση).
Παράλληλα αρνητική είναι πάντα σύμφωνα με τα σχετικά δημοσιεύματα και πληροφορίες και η θέση του Υπουργού Παιδείας κ. Μπαλτά, ο οποίος πολύ σωστά προβλέπει την τεράστια αναστάτωση που θα επικρατήσει σε όλα τα σχολεία, όπου οι εκπαιδευτικοί θα χωριστούν σε ομάδες και φατρίες, θα επικρατήσουν φαινόμενα, αναξιοκρατίας, ρεβανσισμού και το σχολικό κλίμα θα διαταραχθεί, σε πολλές περιπτώσεις ανεπανόρθωτα.

 
Γιώργος
26 Μαρ 2015 12:47

Έ, βέβαια... ότι πουν οι συνδικαλιστές....

 
spiros
26 Μαρ 2015 13:06

Η ομάδα του Κουράκη προφανώς επιμένει στο λάθος...δεν αφουκράστηκαν τον εκπαιδευτικό κόσμο?...πουθενά στον κόσμο δεν υπάρχει τέτοιο σύστημα επιλογής....αξιοκρατία αξιοκρατία αξιοκρατία....οι γνώστες και οι ικανοί σε θέσεις ευθύνης για να μπορούν να ασκήσουν σωστή εκπαιδευτική πολιτική, να έχουν όραμα και να μεταφέρουν τα μηνύματα της βάσης στην κορυφή σωστά και με επιχειρήματα.....δεν μπορούμε να ισοπεδώνουμε τα πάντα...δεν πρέπει πλεόν σε αττήν την πολύπαθη χώρα να ισχύουν όλα όσα έχουν ισχύσει εδώ και δεκαετίες και μας έφεραν στο χείλος του γκρεμού......και κάτι ακόμη......έστω ότι ισχύει αυτό το έκτρωμα.....γιατί να μην έχει δικαίωμα ο κάθε εκπαιδευτικός να διεκδικήσει ένα οποιδήποτε σχολείο ανά την περιφέρεια?...γιατί να υπάρχουν τέτοιοι κοινωνικοί αποκλεισμοί?....γιατί ένας που έχει οργανική θε΄ση στην Κάλυμνο και υπηρετεί χρόνια με αποσπάσεις στην Αθήνα ή σε μια άλλη πόλη να μην μπορεί να θέσει υποψηφιότητα? Θα πρέπει λοιπόν οι κύριοι σύμβουλοι να σκεφτούν λογικά και σωστά, αφού πρώτα θα έχουν μελετήσει τα συστήματα επιλογής που υφίστανται...και δε νομίζω ότι μπορούν να το κάνουν καθώς πιθανόν γνωστικά να μην είναι έτοιμοι να το κάνουν....και ίσως για αυτό θέλουν να ισοπεδώσουν όλους έχουν μεταπτυχιακά και διδακτορικά......πως θα προχωρήσει μπροστά η κοινωνία...ποιό το μήνυμα που περνάμε στις νέες γενεές....μην προσπαθείς, επαναπαύσου γιατί αυτός που προσπάθησε λιγότερο και έχει τις γνωριμίες πάντα βολεύεται.....

 
Είναι μπροστά οι άνθρωποι
26 Μαρ 2015 13:11

Μα είναι δυνατόν να μην λαμβάνονται υπόψη τυπικά και ουσιαστικά προσόντα. Μπορεί η δημοφιλία να είναι αποκλειστικό προσόν για την άσκηση θέσης ευθύνης. Θα μου πεις και τι είναι οι βουλευτικές εκλογές. Ε γι' αυτό βρισκόμαστε εκεί που βρισκόμαστε!

 
Α.Π.
26 Μαρ 2015 13:13

Που είναι οι επιστημονικοί φορείς, τα πανεπιστήμια, η Σχολή Δημόσιας Διοίκησης να σηκώσουν φωνή στη λαίλαπα του λαϊκισμού;

 
Α.Δ.
26 Μαρ 2015 13:20

Μπορούν οι άνθρωποι με προσόντα να πιάνουν τον κάθε συνάδελφο να τους ψηφίσει; Όχι, αυτό είναι κάτι που το κατέχουν καλύτερα οι συνδικαλιστές. Τώρα θα έρθει ή ώρα του μαγειρέματος, του διχασμού και των σκοτεινών δυνάμεων, θα ζήσουμε ύπουλες πισώπλατες μαχαιριές και ρεβανσισμό σε απρόβλεπτες διαστάσεις γιατί περί πειράματος πρόκειται. Αν συμβούν αυτά, το υπουργείο θα κατηγορεί τους εκπαιδευτικούς, που τα προκάλεσαν, και ο κ. Κουράκης με την ομάδα εργασίας του θα έχει χρόνο να πάει διακοπές το καλοκαίρι, αλλιως θα έπρεπε να κάνει τον κόπο να κάνει κρίσεις διευθυντών σχολικών μονάδων, όπως όλος ο κόσμος. Ευτυχώς ο υπουργός δείχνει να έχει συνείδηση που βρισκόμαστε και που βρίσκεται ο ίδιος. Ας μιλήσει και με την κ. Ξουλίδου και τους ΑΝΕΛ γιατί και αυτοί θα πρέπει να υπερψηφίσουν στη Βουλή τις ιδέες και τα όνειρα της ομάδας Κουράκη... Έλεος, δεν είναι καιρός για πειράματα, θέλει και ψυχραιμία η υπόθεση!

 
ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΥ
26 Μαρ 2015 13:25

Συμφωνώ απόλυτα οτι θα επικρατήσει ένα απερίγραπτο μπάχαλο στα σχολεία ανάμεσα στους υποψήφιους και μη, για τη θέση του Διευθυντή.
Πιστεύω ότι θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν τα μόρια της συνέντευξης (15 στα 59) του νόμου Διαμαντοπούλου, δίνοντας 5 μόρια στη συνέντευξη (γιατί πρέπει κάποιοι να δουν τον υποψήφιο) και 10 μόρια στην εισήγηση του συλλόγου διδασκόντων του σχολείου στο οποίο υπηρετεί ο υποψήφιος.
Με αυτόν τον τρόπο, ο κάθε υποψήφιος θα μπορέσει να διαλέξει και περισότερα του ενός σχολεία κάτι το οποίο με το νομοσχέδιο που προωθείται καταργείται, καταδικάζοντας πολλούς συναδέλφους που έχουν προσόντα να είναι υποψήφιοι μόνο στην οργανική τους, όπου πιθανόν κάποιος "αρεστός" του συλλόγου να γίνει Διευθυντής.
Αυτό είναι ένα από τα πάρα πολλά προβλήματα που θεωρώ οτι θα προκύψουν αν το υπουργείο καταλήξει σε αυτή τη λύση. Ελπίζω να έχουν την κρίση και την ωριμότητα ώστε να αφήσουν τα σχολεία στην ηρεμία τους, κάτι που προσπαθούμε να ξαναβρούμε εδώ και λίγο καιρό, και να προχωρήσουν σε κρίσεις με αξιοκρατικά κριτήρια.
Υ.Γ. Για να μην παρεξηγηθώ δεν πρόκειται να είμαι υποψήφιος Διευθυντής (παρά το γεγονός ότι με τη ρύθμιση που προωθούν θα είχα σοβαρές πιθανότητες να εκλεγώ από το σύλλογο)

 
geo
26 Μαρ 2015 13:53

Καποια σχολιογραφος ειχε υποστηριξει να εφαρμοστει αυτη η διαδικασια σε χηρευουσες θεσεις λογω συνταξιοδοτησης. Προσωπικα μου φαινεται το πιο σωστο, αν θελουν να το δοκιμασουν. Αλλιως, οποιος νεος αναλαβει για ενα μονο χρονο, δεν θα προλαβει να μαθει, εφαρμοσει τιποτε και το σχολειο θα πηγαινει στον αυτοματο. Ειναι μεγαλη η ευθυνη του υπουργειου, αν τελικα το μέτρο αυτο διαλυσει τα σχολεια. Θα αναλαβει τοτε καποιος την ευθυνη, ή θα φταιει η κακια στιγμη;

 
Γιώργος
26 Μαρ 2015 14:06

Ο ρόλος του διευθυντή είναι ΚΟΜΒΙΚΟΣ για τη λειτουργία του Σχολείου. Είναι ασύγκριτα πιο σημαντικός από αυτόν του σχολικού συμβούλου ή του προϊσταμένου. Αν δεν γίνει σωστή επιλογή διευθυντών, όλη η εκπαίδευση θα καταρρεύσει. Αφού θέλουν να δοκιμάσουν τον τρόπο επιλογής πιλοτικά, γιατί δεν το κάνουν σε ΜΙΑ μόνο βαθμίδα (π.χ. πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια ) και ΑΝ ΠΕΤΥΧΕΙ, να εφαρμοστεί παντού.

 
γιαννης
26 Μαρ 2015 14:10

παμε για ισοβιους διευθυντες αυτος ειναι ο σκοπος του νοσηρου νου που το σκεφτηκε???ο οποιος μαλλον ειναι ιδιαιτερα ασχετος με την δημοσια εκπαιδευση και την διοικηση... και ερωτω σε σχολεια που δεν υπαρχει ενδιαφερον απο μελη του συλλογου γιατι να μην το δηλωσει αλλος απο αλλο σχολειο????η εαν θελω σαν διευθυντης αλλαγη σχολειου να παω απο γυμνασιο σε λυκειο και αντιθετα γιατι να μην εχω δικαιωμα η αν θελω να αλλαξω γειτονια ,σχολειο , περιβαλλον χωρις λογο παντα γιατι μου στερει το δικαιωμα,η για τι στερει τη δυνατοτητα σε καποιους που εχουν τα προσοντα σε ενα σχολειο και δεν μπορουν να σπασουν το κατεστημενο η τις κλικες η την ευνοιοκρατια ας πουμε να μην μπορει να ασκηση διοικηση σε καποιο αλλο σχολειο ....πολλα τα ερωτηματα......

 
ΛΖ
26 Μαρ 2015 14:14

Καταλληλοτερος δεν ειναι οποιος εχει τα περισσοτερα πτυχια, μορια,προυπηρεσια κλπ. Ο λαος μας λεει "ο καλος ο καπετανιος στη φουρτουνα φαινεται" και στη συγκεκριμενη περιπτωση καλος ειναι εκεινος ο διευθυντης ο οποιος ανταποκρινεται στις υποχρεωσεις της θεσης του, σε συγκεκριμενο σχολειο και συγκεκριμενο Συλλογο Διδασκοντων. Το "πειραμα" οπως αναφερθηκε, θα πετυχει στα σχολεια που υπαρχει αποψη, κριση, γνωμη και ωριμη σκεψη. Οπως ακριβως εχουμε τους πολιτικους που μας αξιζουν ετσι θα εχουμε και τους Διευθυντες που μας αξιζουν.

 
stauros
26 Μαρ 2015 14:54

ο κ. υπουργός να εφαρμόσει στις υπηρεσίες του υπουργείου που εποπτεύει:
τμηματάρχες- προιστάμενοι- διευθυντές και γενικοί διευθυντές να επιλεγούν ανεξάρτητα από προσόντα από τους συλλόγους των υπαλλήλων
οι διευθυντές εκπ-σης από τους συλλόγους κάθε νομού και οι περιφερειακοί διευθυντέςαπό τους συλλόγους κάθε περιφέρειας.
Αν δει ότι λειτουργεί να εφαρμοσθεί σε όλο το δημόσιο τομέα.
Οι υποψήφιοι διευθυντές θα επιμορφώνονται πως να πείθουν για να αποσπάσουν ψήφους

 
Α.Σ.
26 Μαρ 2015 14:55

Όπως το είπες Α.Δ., ο κος Κουράκης θα κάνει διακοπές το καλοκαίρι. Υπάρχει όμως και κάτι άλλο φαντάζομαι, μην είστε αφελείς, επιλέγουν να δώσουν το σχήμα και να κρατήσουν την ουσία. Ο λαϊκισμός έτσι λειτουργεί πάντα και παντού. Βλέπουν την κοινωνική πίεση, ούτε διακριτή γραμματεία, ούτε νομική υποστήριξη, ούτε υποστηρικτικό προσωπικό στις σχολικές μονάδες (διαβάστε επίσημες στατιστικές να δείτε την κατάντια μας σε αυτό). Τα προηγούμενα αποτελούν βασικά στοιχεία καλής λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Δεν θέλουν οι συνδικαλιστές όσους έχουν σπουδάσει και έχουν γνώσεις στη διοίκηση και άλλα προσόντα. Γιατί απλούστατα δεν θέλουν την εφαρμογή της εκπαιδευτικής νομοθεσίας. Τους χαλάει την πιάτσα. Ούτε βέβαια το Υπουργείο φαίνεται να το θέλει, θέλουν να υπάρχουν άνθρωποι που δεν είναι του χεριού τους και να μη μπορούν να επιστρέψουν τις ευθύνες σε αυτούς που ανήκουν. Επιλέγουν λοιπόν μια γραμμή παραγωγής (σχολική μονάδα) που αντιμετωπίζει τα πάντα (εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον κτλ.) να είναι έρμαιο των ευθυνών της. Γιατί μη ξεχνάτε τη δομή του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Και μην ξεχνάτε οτι οι σχολικές μονάδες αποτελούν (έτσι απλά) αποκεντρωμένες υπηρεσίες του Υπουργείου. Και το σκύλο χορτάτο και την πίτα ολόκληρη. Κινείστε λοιπόν σε λάθος κατεύθυνση οι περισσότεροι, προσπαθώντας να πείτε πράγματα που είναι γνωστά. Ο στόχος όμως είναι συγκεκριμένος όπως εξήγησα εν συντομία. Η μόνη λύση για όσους έχουν προσόντα (με σπουδές εμπειρία κτλ.) να αποσυρθούν το γρηγορότερο. Για σκεφτείτε να μπείτε κυρίες και κύριοι (μετά και απόένα σωρό σπουδές για τις πραγματικές βεβαίως αναφέρομαι) σε διαδικασία να σας κρίνουν με ψήφο, παρακαλώ πολύ έχετε αντιληφθεί τι πάνε να κάνουνε; Δεν υπάρχει πουθενά βιβλιογραφική αναφορά τέτοιων συστημάτων και μεθόδων. Άλλο η ανεστραμμένη ιεραρχία της ΔΟΠ (Διοίκηση Ολικής Ποιότητας) και άλλο ετούτο που πάνε να κάνουν. Αν πάλι θέλετε να υποστείτε όλη την πίεση όπως προανέφερα με το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό σύστημα, την κοινωνία σε απόγνωση αλλά και τους εκπαιδευτικούς το ίδιο, μπείτε στις διαδικασίες. Να μη ξεχνάτε όμως ότι κλείνουν σπίτια αυτά τα χρόνια και μπαίνουν χειροπέδες, όχι φυσικά σε αυτούς που κατασκευάζουν έγγραφα στη στιγμή (αναφέρομαι στα υψηλά κλιμάκια), αλλά σε όσους έχουν επιφορτιστεί την υλοποίηση ως εκτελεστικά όργανα, δλδ οι σχολικές μονάδες και οι διευθυντές αυτών ως σάκοι του μποξ. Αν πάλι παρά όλα αυτά έχετε εθιστεί στις ευθύνες, και είστε ικανοποιημένοι με το επίδομα ευθύνης τότε μετά χαράς ιδού πεδίο δόξης λαμπρό. Ο λαϊκισμός ότι κάνει το κάνει στο όνομα του λαού, δεν νοιάζεται όμως για το λαό.

 
Αργύρης
26 Μαρ 2015 15:04

Αρκετά σχόλια αναφέρουν πως δεν είναι απαραίτητα τα όποια πρόσθετα τυπικά προσόντα για την ανάληψη της θέσης του διευθυντή σε μια σχολική μονάδα (μεταπτυχιακά, ξένες γλώσσες, νέες τεχνολογίες, δεύτερα πτυχία κλπ). Ο νόμος της κυρίας Διαμαντοπούλου (3848/2010) ζητούσε κάτι τέτοιο από τους συνάδελφους της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι κακό που κάποιοι εκπαιδευτικοί αφιέρωσαν πλήθος εργατοωρών για την απόκτηση ενός μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών, δεύτερου πτυχίου ή πτυχίου ξένης γλώσσας; Από τη στιγμή που ο προαναφερόμενος νόμος ζητούσε κάτι τέτοιο προκειμένου να μοριοδοτηθούν οι συνάδελφοι, γιατί έπρεπε να πράξουν διαφορετικά; Ακόμη και αν δεν καταλάβουν διευθυντικές θέσεις στις επερχόμενες κρίσεις ανεξαρτήτως τρόπου επιλογής, είναι κακό οι πρόσθετες γνώσεις που έχουν αποκτήσει; Μήπως πρέπει δηλαδή να παραμείνουμε στο πτυχίο που αποκτήσαμε πριν από 20 ή και περισσότερα χρόνια και να μη μπούμε στον κόπο εκ νέου να ανανεώσουμε τις γνώσεις μας άσχετα αν θα επιλεγούμε ή όχι για διευθυντές σχολικών μονάδων;

 
Στράτος
26 Μαρ 2015 15:06

Πολλά σχόλια εναντίον του ενδεχόμενου νέου τρόπου επιλογής Διευθυντών σχολείων από το Σύλλογο διδασκόντων.
Και τώρα στην ουσία.

Κάποιοι εκπαιδευτικοί πρέπει να αντιληφθούν ότι οι συνάδελφοί τους που συγκροτούν τους Συλλόγους διδασκόντων δεν είναι αγέλες ούτε πρόβατα. Γνωρίζουν να αξιολογούν την προσωπικότητα κάποιου συναδέλφου, τον τρόπο που δουλεύει στο σχολείο, τον τρόπο που επικοινωνεί με τους συναδέλφους, τους γονείς, τους μαθητές αλλά και τα τυπικά του προσόντα. Γιατί τόση "καχυποψία" για τους Συλλόγους διδασκόντων και τόση εμπιστοσύνη σε ένα ολιγομελές συμβούλιο επιλογής Διευθυντών;

Όσοι επίσης υπερθεματίζουν για τα τυπικά λεγόμενα προσόντα ας μην ξεχνούν ότι ο νόμος Διαμαντοπούλου τα μοριοδοτεί μεν, τα υποβαθμίζει όμως δίνοντας μεγάλη μοριοδότηση στην προϋπηρεσία (έτη υπηρεσίας) και στην προηγούμενη θητεία σε θέσεις ευθύνης! Με τέτοιους νόμους όσοι έγιναν Διευθυντές για μια-δύο θητείες μετατρέπονται σε ισόβιους Διευθυντές!!! Κοιτάξτε λίγο τη μοριοδότηση που προβλέπει ο νόμος.

Αυτό που πρέπει να προσεχθεί είναι ποιοι θα έχουν δικαίωμα ψήφου και υποψηφιότητας στον κάθε Σύλλογο (οργανικά ανήκοντες, αποσπασμένοι, προσωρινά τοποθετημένοι, διατιθέμενοι από άλλο σχολείο κλπ) και πότε, με ποια σύνθεση του Συλλόγου θα γίνεται η εκλογή.

 
Γιώργος Κ.
26 Μαρ 2015 15:14

Η ίδια η Χριστοφιλοπούλου που έβγαλε το νόμο για την επιλογή των υποδιευθυντών από τους συλλόγους παραδέχθηκε δημόσια ότι αυτό αποδείχθηκε τεράστιο λάθος και τώρα ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει να το επεκτείνει και στους διευθυντές; Τα συναισθηματικά κριτήρια του τύπου δεν μετράνε ούτε τα πτυχία ούτε η ποιότητα τους αλλά μόνο η εμπειρία δεν επιδέχονται σοβαρό σχολιασμό.

 
A.P.
26 Μαρ 2015 15:14

Κι άλλες ακροβασίες δυστυχώς, ανάμεσα στις συντεχνίες και την πολιτεία. Το απόστημα της μεταπολίτευσης, δημιουργία όσων κυβέρνησαν και όσων αντιπολιτεύτηκαν. 'Επειτα φαντασιωνόμαστε για την κατάσταση στη χώρα πως φταίνε οι άλλοι. Τέλειο άλλοθι.
Στο προκείμενο. Φωνές και απόψεις αυτές τις ημέρες δεν ακούγονται στο υπουργείο.
Κύριοι ,ο ρόλος του διευθυντή σχολείου είναι ΚΑΤΑΛΥΤΙΚΟΣ. Το σχολείο είναι στη γραμμή μετώπου ως δημόσια υπηρεσία. Δεν υπάρχει πολυτέλεια για ακροβατισμούς. Η επιλογή και ΟΧΙ η εκλογή διευθυντή είναι κρίσιμη παράμετρος και τα κριτήρια μπορεί και πρέπει να είναι σύνθετα. Εντός του πλαισίου αυτού, ΝΑΙ, έχει σημαντικό ρόλο η άποψη του συλλόγου διδασκόντων και η μοριοδότηση αυτής της άποψης

 
ΚΩΣΤΑΣ
26 Μαρ 2015 15:24

Εφόσον θα είσαι σε μία ελληνική «κλίκα» θα επιβιώνεις, διευθυντικά, συνδικαλιστικά, ΠΑΡΕΙΣΤΙΚΑ (να θυμηθούμε το Σαβόπουλο… ΕΙΔΑΤΕ ΤΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ ΨΗΦΙΖΕΙ EKEINOΣ Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ, ΠΕΛΑΤΗΣ, συντηρεί χρόνια τώρα ΤΑ ΣΥΓΚΟΙΝΟΝΟΥΝΤΑ ΔΟΧΕΙΑ ΡΟΥΣΦΕΤΙΩΝ... ) το ίδιο θα γίνεται στο σχολείο... φανταστείτε να μπει και η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ...αυτοί που τον έκαναν ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ θα τύχουν της εύνοιάς ΤΟΥ... θα είναι προκαθορισμένο ΑΚΟΜΗ και ποιος θα είναι και ο επόμενος... ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ Ο ΧΑΜΟΣ… η ελληνική φαντασία με την πραγματικότητα πολλές φορές συμπίπτει=δημιουργείται εσκεμμένα!!!!

 
Ηλίας Σ.
26 Μαρ 2015 16:40

Πολύ ωραία ιδέα του κου. Κουράκη και της Ομάδας Εργασίας αλλά εφαρμόσιμη μόνο σε ένα ιδανικό περιβάλλον που αυτή τη στιγμή βρίσκεται στη σφαίρα της φαντασίας ορισμένων.

Και ας πούμε ότι ο Σύλλογος είναι σε θέση να κρίνει και να αναδείξει τους ικανούς συναδέλφους για δ/ντές. Τι γίνεται με τα δεκάδες μικρά σχολεία της επαρχίας όπου ο Σύλλογος Διδασκόντων απαρτίζεται από μία χούφτα ανθρώπους ή/και σε πολλά Δημοτικά που ούτε 10 οργανικά τοποθετημένους δεν έχουν; Πόσοι είναι αυτοί, που όχι μόνο μπορούν αλλά και θέλουν να γίνουν δ/ντές;

Γιατί θα πρέπει να έχουμε κατά νου ότι άλλο πράγμα ο ρόλος του εκπαιδευτικού και άλλο πράγμα αυτός του δ/ντή. Τα 10, 15 ή 20 χρόνια υπηρεσίας δεν συνεπάγονται και διοικητικές γνώσεις ή ικανότητες. Επίσης, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι μερικοί μπορεί να διαθέτουν τα προσόντα αλλά να μην επιθυμούν μία τέτοια θέση.

Καλώς ή κακώς, η όλη ιδέα έρχεται σε μία περίοδο που δεν είναι καθόλου εύκολη για την εκπαίδευση και μετά από γεγονότα-καταστάσεις που άλλαξαν, σε πολλές περιπτώσεις, τον τρόπο αντιμετώπισης των εκπαιδευτικών από τη διοίκηση και το αντίστροφο. Για να μην αναφερθώ . Σε πρακτικό επίπεδο, θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να δούμε τι θα βγει από αυτές τις ψηφοφορίες και σε ποιο βαθμό οι προσδοκίες του συλλόγου αλλά και της διοίκησης θα εκπληρωθούν από τους νέους δ/ντές.

Προσωπικά, το μόνο καλό στην όλη κατάσταση είναι πως θα μπορώ να παρακολουθώ το όλο ζήτημα με πολύ ενδιαφέρον αλλά πάντα από απόσταση και "εκ του ασφαλούς". Ειδικά αν μας δώσουν το δικαίωμα να ψηφίσουμε "λευκό" θα είναι ό,τι καλύτερο!!! Δυστυχώς όμως, σε αρκετές περιπτώσεις, δεν περιμένω πως αυτός ο τρόπος θα βοηθήσει τα σχολεία... τουλάχιστον όχι βραχυπρόθεσμα.

 
Τσαλκιτζή Αναστασία
26 Μαρ 2015 16:49

Θα μπορούσε κάποιος να μας διευκρινίσει πως θα γίνει η επιλογή διευθυντών στα ολιγοθέσια σχολεία αλλά και στα σχολεία που επιθυμούν όλοι να γίνουν Προϊστάμενοι ;
Παράδειγμα σε ένα διθέσιο που επιθυμούν και οι δύο να γίνουν Προϊστάμενοι, είναι αδύνατον ο σύλλογος διδασκόντων να προτείνει μια και καθένας θα προτείνει τον εαυτό του .

 
α
26 Μαρ 2015 17:15

Απαξιώ να θέσω υποψηφιότητα για Διευθυντή και να κριθώ από κομματικούς που δεν έχουν ούτε το 1/10 από τα επιστημονικά μου προσόντα. Ας το εφαρμόσουν και μετά α κλάψουν πάνω από τα αποκαϊδια....

 
ΣΤΕΡΓΙΟΣ
26 Μαρ 2015 17:15

Κανένας εκπαιδευτικός και κανένας διευθυντής δεν θεωρεί ότι τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων είναι πρόβατα. Άραγε αυτή η διαδικασία ήταν αυτό που έλειπε για την αξιοκρατία στην εκπαίδευση; Διαφωνούσαμε στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου όλου του σχολείου από το Σύλλογο Διδασκόντων, έγιναν απεργίες για το θέμα αυτό και τώρα αποδεχόμαστε την αξιολόγηση και επιλογή του διευθυντή από το σύλλογο διδασκόντων; Δηλαδή ο απλός δάσκαλος μπορεί να θέσει υποψηφιότητα μόνο στο σχολείο της οργανικής του ή στο σύλλογο διδασκόντων που ανήκει; Ο διευθυντής στη θέση του ή στην οργανική του; Αποκλείονται δηλαδή από άλλα σχολεία; Δεν μπορούν να ζητήσουν σε ένα τρίτο σχολείο (βελτίωση θέσης); Αυτός που είναι στη διάθεση του ΠΥΣΠΕ σε ποια σχολεία μπορεί να κάνει αίτηση; Αυτός που είναι αποσπασμένος σε άλλο ΠΥΣΠΕ θα έχει δικαίωμα και που; Αυτός που είναι αποσπασμένος στη Διεύθυνση θα έχει δικαίωμα και που; Κι αυτοί που θα πάρουν μετάθεση και θα αλάξουν ΠΥΣΠΕ (και θα πάρουν οργανική τελευταία στιγμή) θα έχουν δικαίωμα για αίτηση και που; Φαντάζεστε τον συνάδελφο που τυχόν καταψηφιστεί από τους υπόλοιπους, θα αισθάνεται ισότιμο μέλος του συλλόγου διδασκόντων μετά; Περιμένετε να συνεργαστεί με κάποιους που θα τον έχουν αξιολογήσει ακατάλληλο ως διευθυντή και θα το έχουν εκφράσει με την ψήφο τους; (Και η ψήφος θα είναι ανώνυμη ώστε να καλύπτονται κάποιοι πίσω σπό την ανωνυμία ή τεκμηριωμένη επώνυμα ώστε ο υποψήφιος να μπορεί να λάβει γνώση των πρακτικών); (Πέρα από το ότι μένει μια βδομάδα για το Πάσχα, θα γυρίσουμε στις 20 Απριλίου και θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες μέχρι τις 20 Ιουνίου)!

 
Κριμα
26 Μαρ 2015 17:20

Κλικες και παλι κλικες....δηλαδη ενας εκπαιδευτικος με προσοντα ...με μεταπτυχιακο συναφη με την εκπαιδευση με σεμιναριο πανω στην σχολικη διοικηση να μην μπορει να παει σε ενα σχολειο διευθυντης γιατι απλα ειχε την ατυχια να ειναι με μια βαλιτσα στο χερι και να αλλαζει σχολεια σαν τα πουκαμισα γιατι ε
Ηταν π.χ στην διαθεση...Η νεα κυβερνηση αρνειται πεισματικα σε αυτους τους ανθρωπους να τους δωσει την ευκαιρια να γινουν διευθυντες ...απλα θα εκλεγεται ο κουμπαρος του δασκαλου ο κολλητος δασκαλος που υπηρετησαν μαζι καμια 15 ετη στο ιδιο σχολειο...Κριμα στο νεο αναξιοκρατικο συστημα που δεν δινει ευκαιριες σε νεους ανθρωπους με προσοντα να εχουν το δικαιωμα....

 
Λευτέρης
26 Μαρ 2015 18:21

Τα έχουμε πει πολλές φορές. Κουραστήκαμε. Τέτοια αθλιότητα , ούτε η χούντα δεν έκανε. Έλεος !!!

 
Δημήτρης Κ.
26 Μαρ 2015 18:35

Ευχαριστούμε πολύ κ. Κουράκη μας, εσάς και την ομάδα εργασίας σας…!!!
Επιτέλους ήρθε η ώρα μας… Θα τον ξαποστείλουμε τον κύριο που , πριν 4 χρόνια το ΠΥΣΠΕ «φόρτωσε» στο σχολείο μας, για Διευθυντή, με την απίθανη δικαιολογία ότι έχει μεταπτυχιακό στη διοίκηση της εκπαίδευσης, γνωρίζει δύο γλώσσες, ήταν συντονιστής σε δύο προγράμματα Comenius, είναι άριστος γνώστης των Υπολογιστών και έχει παρακολουθήσει ακόμη μια δεκάδα επιμορφώσεις…
Φανταστείτε ότι ο άνθρωπος αυτός επέμενε να εφαρμόζουμε τη νομοθεσία, να συνεδριάζουμε μετά τη λήξη του διδακτικού ωραρίου, να κάνουμε κανονικά τις υπηρεσίες μας, να μην καθυστερούμε να προσερχόμαστε στο σχολείο, να κάνουμε αίτηση (άκουσον άκουσον) για πρόγραμμα Comenius. Ζητούσε να ετοιμάζουμε σχέδια σχολικών δραστηριοτήτων, μας πρότεινε ακόμη και το απόγευμα να προσέλθουμε για να οργανώσουμε ημερίδα με θέμα τη σχολική βία. Τόλμησε να ανοίξει το σχολείο προς την κοινωνία και να συνεργαστεί σε κοινές δράσεις ακόμη και με τον …ενοχλητικό Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων. Το κυριότερο «χαλούσε την πιάτσα» και ερχόταν πριν τις 08 το πρωί και έφευγε μετά τις 2 το μεσημέρι.
Ευτυχώς τώρα ήρθε η ώρα του «και ο κάθε κατεργάρης θα πάει στον πάγκο του»… Ο κύριος αυτός (δήθεν προσοντούχος) θα φύγει και θα γλυτώσουμε.
Ευτυχώς στο σχολείο είμαστε μια παρέα, υπηρετούμε πολλά χρόνια μαζί, γνωριζόμαστε καλά και ήδη, απόλυτα δημοκρατικά και αξιοκρατικά, έχουμε επιλέξει ανάμεσα μας το νέο μας Διευθυντή, ώστε, να χαλαρώσουμε λίγο να ηρεμήσουμε, γιατί αυτή η κατάσταση δεν αντέχεται άλλο.

 
elen
26 Μαρ 2015 18:41

Αφου οπως είπαν οτι το σχέδιο θα εφαρμοσθεί πιλοτικά ας ανοίξουν κάποιο λεξικό οι άνθρωποι του υπουργείου για να δουν τη σημασία της λέξης.Αλλά τι ομάδα εργασίας και αναπληρωτής υπουργός εργάζονται για το σχέδιο νόμου .Η μόνη ελπίδα είναι ο υπουργός κ. Μπαλντάς μήπως τους φρενάρει λίγο και τους βάλει μυαλό!!!Αλλιώς..τι έχουν να δουν τα ματάκια μας στα σχολεία !!Γιατι δεν εφαρμόζουν το πείραμα πιλοτικα όπως το ονομάζουν σε άλλα υπουργεία όπως στο στρατό π.χ οι φαντά ροι να επιλέγουν τον λοχαγό τους εεεεε! ΚΟΨΤΕ ΚΑΙ ΡΑΨΤΕ ΣΤΑ ΜΕΤΡΑ ΤΩΝ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΩΝ ΣΑΣ ΤΟ Ν/Σ

 
ΑΒ
26 Μαρ 2015 18:45

Όλη η Ελλάδα ένα πειραματόζωο! Θεμιτό εφόσον έχει νωπή την εντολή του λαού,
-Πάντως πείραμα με τα παιδιά καιμάλιστα τόσο γενικευμένο δεν έχει ξαναγίνει.
-Η κυβέρνηση απορρίπτε μετα βδελυγμίας την αξιολόγηση, αλλά για την επιλογή των διευθυντών προσχωρεί στην αξιολόγηση.
-Οι συνδικαλιστές δεν έχουν καμιά αναστολή να αξιολογήσουν (αυτοί) τους συναδέλφους τους....
-Πώς θα ονομάζονται τα σχολεία του χρόνου; Πιλοτικά ή πειραματικά; Πρότυπα πιλοτικά; Πρότυπα πειραματικώς πιλοτικά; Πιλοτικά πρότυπα; Πρέπει να βρεθεί και η αντίστοιχη ορολογία.
-Το ποσό που θα εξοικονομηθεί από την κατάργηση του επιδόματος ευθύνης διευθυντή (40 εκατομύρια περίπου) θα δοθεί στα σχολεία ή θα πάει σε καμιά μαύρη τρύπα;
-Ανοίγοντας νέους δρόμους στον λαϊκισμο η αριστερή κυβέρνηση, θα προσελκύσει χιλιάδες μελετητές από όλο τον κόσμο και αυτό θα συμβάλλει στην αύξηση του τουριστικού (επιστημονικού) συναλλάγματος. Αυτοί οι βλάχοι οι Φινλανδοί ήδη νιώθουν την ανάσα μας....
-Και οι γελοιογράφοι είναι παρά πόδας με τη γραφίδα
-Οι γονείς έχουν ξετρελαθεί από τη χαρά τους που ο εκλεκτός κάθε σχολικής κλίκας θα διευθύνει το σχολείο. Με μια σφαλιάρα θα τον επαναφέρουν στην τάξη...
-Τουλάχιστον, αυτοί που θα αντισταθούν στους (σίγουρα βλακώδεις....) νόμους της κυβέρνησης, δεν θα χαρακτηριστούν ως όργανά της. Τα όργανα (νταούλια και ζουρνάδες) θα αρχίσουν μετά το Σεπτέμβριο.
-Κάποιοι ήδη έχουν σχεδιάσει τις διακοπές τους (όχι τις καλοκαιρινές). Ποιος θα τους εμποδίσει; Μα φυσικά ο εκλεγμένος διευθυντής!!

 
Στράτος
26 Μαρ 2015 18:46

Το νέο σύστημα για να γίνει αποδεκτό και να μην οδηγήσει σε κατάργηση της συμμετοχής του Συλλόγου στην επιλογή του Διευθυντή δεν πρέπει να αφήνει κενά ή αδικίες για τον τρόπο με τον οποίο θα ψηφίζουν και θα θέτουν υποψηφιότητα όλοι οι εκπαιδευτικοί (με ή χωρίς οργανική, στη διάθεση, αποσπασμένοι κλπ). Δεν θα ήταν ίσως κακό να υπάρχει δικαίωμα υποβολής υποψηφιότητας πέραν του σχολείου υπηρεσίας και σε ένα ή δύο άλλα στα οποία έχει υπηρετήσει ο υποψήφιος στο παρελθόν και έτσι είναι γνωστός στον Σύλλογο διδασκόντων και έχει πιθανότητες εκλογής. Ομοίως δικαίωμα υποψηφιότητας σε περισσότερα του ενός σχολεία μπορούν να έχουν όσοι υπηρετούν σε δύο ή τρία σχολεία θέτοντας υποψηφιότητα σε όποιο ή όποια από αυτά επιλέγουν. Για παράδειγμα μπορεί να οριστεί ως προϋπόθεση για υποψηφιότητα η μονοετής ή διετής υπηρεσία σε ένα σχολείο (με οποιαδήποτε ιδιότητα, ως οργανική, προσωρινή τοποθέτηση, απόσπαση ή ως διευθυντής).

Όσο πιο καλά μελετηθεί το νέο σύστημα και όσο πιο δίκαιο είναι τόσο πιο επιτυχής θα είναι η εφαρμογή του και αποδεκτή από τους εκπαιδευτικούς.

Σωστά τα ερωτήματα της Τσαλκιτζή Αναστασίας και του ΣΤΕΡΓΙΟΥ και θα πρέπει να απαντηθούν μέσα από το νέο πλαίσιο επιλογής Διευθυντών.

Μερικά παρόμοια είχαν δημοσιευθεί στο esos πριν λίγες μέρες
http://www.esos.gr/arthra/37532/deka-erotimata-gia-plaisio-epilogis-diey...

 
Καφρος1
26 Μαρ 2015 19:00

Μια θετική ματιά στον νέο τρόπο επιλογής διευθυντών
Ο νέος διευθυντής :
1. Θα είναι λαοπρόβλητος
2. Δεν θα εκλεγεί με ανταλλάγματα
3. Δεν θα μπορεί κανείς να του επιβάλλει μνημόνιο
4. Οι θεσμοί (σχολικός σύμβουλος, διευθυντής Δ.Ε., υπουργός κτλ) δεν θα μπορούν να μπουν στο σχολείο. Στοιχεία θα δίνονται μόνο στους κλητήρες
5. Θα έχει όλο το χρόνο να δοκιμάσει τις αντοχές του σχολείου στην έλλειψη ρευστού.
6. Θα πριμοδοτηθεί από τον Αν. Υπουργό με διοικητικό προσωπικό (2 άτομα/100 μαθητές)
7. Θα υπάρξει αύξηση των δαπανών για την παιδεία, οπότε θα ζήσουν να βλέπουν την παιδεία να παίρνει λεφτά. Μιλάμε για την παιδεία των άλλων, για τη δική μας δεν υπάρχει μία.
8. Θα έχει την αμέριστη συμπαράσταση του λαού. Μάλιστα, στις παρελάσεις θα σέρνει το χορό (του νέο-Ζαλόγγου)
9. Δεν θα τον λέει κανένας βαψομαλλιά, εφόσον ακολουθεί τα πρότυπα
10. Κανείς δεν θα προσέχει την απουσία του από το σχολείο, διότι δεν θα υπάρχει κανείς εκεί.
11. Δεν θα τολμήσει κανείς να του επιβάλλει την αξιολόγηση των συναδέλφων του, διότι αυτό είναι ένα φασιστικό μέτρο. Μόνο οι συνάδελφοί του έχουν το δικαίωμα αυτό.
12. Κανείς δεν θα τον κατηγορήσει για αρχηγομανία (θα βάλλει τον κολλητό να τον προτείνει)
13. Θα έχει άπλετο χρόνο για το σχολείο, διότι (όπως ως τώρα) δεν θα έχει εξωτερικές απασχολήσεις (σεμινάρια, μεταπτυχιακά, εργασίες κτλ)

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ