Placeholder

ΒΟΥΛΗ

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να βρούμε μία χρυσή τομή για τις μετεγγραφές των φοιτητών

«Πρέπει τα οι γονείς έχοντας συνείδηση των δυσκολιών, να έχουν μια μέριμνα ότι είναι πολύ πιο ακριβό για τους ίδιους, να σπουδάσουν τα παιδιά μακριά από το σπίτι τους»
Δημοσίευση: 27/03/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Πρέπει να βρούμε μία χρυσή τομή για το πώς πρέπει να γίνονται οι μετεγγραφές. Πρέπει αυτές να γίνονται αποκλειστικά με κριτήρια που έχουν σχέση με εισοδήματα και κοινωνικές ανάγκες. Πρέπει ταυτόχρονα οι γονείς έχοντας –και εμείς και αυτοί- συνείδηση των δυσκολιών, να έχουν μια μέριμνα ότι είναι πολύ πιο ακριβό για τους ίδιους, να σπουδάσουν τα παιδιά μακριά από το σπίτι τους. Και όσο μπορεί η πολιτεία στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που βρίσκεται, θα βοηθήσει. Να καταλάβουν, όμως, ότι δεν μπορεί να τα κάνει όλα. Και άρα να υπάρχει και μια ευθύνη ως προς το πώς συμπληρώνουν τα παιδιά τα μηχανογραφικά.

Τα παραπάνω είπε  σήμερα στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς, κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή  Γιάννη  Γκιόκα, σχετικά με τις μετεγγραφές των φοιτητών της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Μετσόβιου Πολυτεχνείου και του Τμήματος Αρχιτεκτόνων του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης, και υπογράμμισε τα εξής:

Α. Η προηγούμενη κυβέρνηση εκτίναξε πέρα από κάθε όριο τις μετεγγραφές. Το αποτέλεσμα ήταν να αδειάσουν πολλά από τα περιφερειακά πανεπιστήμια και να γεμίσουν τα κεντρικά πανεπιστήμια με τρόπους που και στις δύο περιπτώσεις –και στα κεντρικά και στα περιφερειακά- να διαταράσσεται πλήρως η εκπαιδευτική διαδικασία.

Β. Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο τα περισσότερα πανεπιστήμια υπάκουσαν στο νόμο και ενέγραψαν τους μετεγγραφόμενους φοιτητές και οι δύο Αρχιτεκτονικές αντιστάθηκαν σε αυτό. Προσέφυγαν –όπως ξέρετε- στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Αντιστάθηκαν για έναν εύλογο λόγο –θα πω αμέσως μετά δύο λόγια για το τι εννοώ και πώς το εκτιμούμε- τολμώ να πω.

Γ. Ο εύλογος λόγος είναι ότι οι Αρχιτεκτονικές Σχολές λόγω της μορφής της διδασκαλίας, τον ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίο γίνεται το μάθημα, ομαδικά, ανά ομάδες παιδιών και με ομάδες διδασκόντων, έχουν φτάσει στο απόλυτο απροχώρητο ως προς τη δυνατότητα στοιχειώδους εκπαίδευσης των φοιτητών. Γι’ αυτό το λόγο προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας, για να μην ισχύσουν γι’ αυτές οι μετεγγραφές.

Δ. Το Υπουργείο -ήδη πριν αναλάβουμε εμείς- ήταν υπέρ της ισονομίας βεβαίως, και άρα το Υπουργείο παρουσιάστηκε στο Συμβούλιο της Επικρατείας ενάντια στην προσφυγή των Αρχιτεκτονικών Σχολών. Η προσφυγή αυτή ακόμα εκκρεμεί.

Ε. Από τη μεριά μας, μόλις αντιληφθήκαμε το πρόβλημα προσπαθήσαμε να μιλήσουμε με την Αρχιτεκτονική Σχολή και της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, να τους πείσουμε κατά το δυνατόν να αποσύρουν την προσφυγή, ακριβώς για λόγους ισονομίας. Δικαίως –ίσως- από τη μεριά τους είπαν να περιμένουμε τι θα αποφασίσει το Συμβούλιο της Επικρατείας και βλέπουμε.

Ζ. Και άρα, με αυτή την έννοια είμαστε εκεί. Νομικά και θεσμικά δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα παραπάνω, παρά εάν χάσουν οι Αρχιτεκτονικές την προσφυγή να βοηθήσουμε όσο μπορούμε ως Υπουργείο να ενισχυθούν στοιχειωδώς διδακτικά –ψάχνουμε να βρούμε συναφείς τρόπους- οι δύο αυτές Σχολές.

Η. Από εκεί και πέρα πρέπει κάπου να συνειδητοποιήσουμε ότι οι μετεγγραφές είναι ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα. Δεν μπορεί να γίνονται μονότροπα οι μετεγγραφές -για κοινωνικούς λόγους, θα συμφωνήσω- προς την κατεύθυνση των σχολών και χωρίς να λαμβάνεται υπόψιν το γεγονός ότι οι σχολές έχουν πεπερασμένες δυνατότητες αξιοπρεπούς διδασκαλίας.

 ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΚΑΣ: Κύριε Υπουργέ, με συγχωρείτε, αλλά η απάντησή σας με εξέπληξε και μπορώ να σας πω ότι με εξέπληξε δυσάρεστα. Θα σας πω το λόγο.

Είπατε για τη στάση των Αρχιτεκτονικών, ότι αντιστάθηκαν. Εναντίον ποιων αντιστάθηκαν; Εναντίον των φοιτητών, στο ότι αυτή τη στιγμή δηλαδή υπάρχουν διακόσιοι φοιτητές οι οποίοι δεν μπορούν να εγγραφούν;

Ξέρετε ποια θα ήταν πράξη αντίστασης; Να εγγράψουν τους φοιτητές και να διεκδικήσουν με κάθε τρόπο –να τον επιλέξουν αυτοί- από την Κυβέρνηση, από την πολιτεία και το κράτος να λυθούν αυτά τα προβλήματα, προκειμένου και αυτοί οι πρωτοετείς, αλλά και όλοι οι άλλοι φοιτητές να μπορούν να παρακολουθούν απρόσκοπτα τις σπουδές τους. Αυτό θα ήταν πραγματική πράξη αντίστασης. Αυτό που γίνεται όμως τώρα δεν είναι πράξη αντίστασης. Αυτό είναι μια ενέργεια η οποία στρέφεται εναντίον των φοιτητών και γίνονται οι φοιτητές στην κυριολεξία «μπαλάκι» μεταξύ Υπουργείου, ιδρυμάτων και Συμβουλίου της Επικρατείας.

Δεύτερον, λέτε ότι το προηγούμενο καθεστώς εκτίναξε τις μετεγγραφές και δημιουργούνται προβλήματα στις σχολές. Και εδώ δεν συμφωνώ. Το πρόβλημα των σχολών, κύριε Υπουργέ, δεν το δημιουργούν οι μετεγγραφές, αλλά μια πολιτική που υπάρχει στα ιδρύματα. Οι μετεγγραφές το δημιουργούν το πρόβλημα; Οι μετεγγραφές είναι αναγκαίες επειδή υπάρχουν σοβαρά προβλήματα οι οικογένειες να ανταποκριθούν στο κόστος των σπουδών. Και επειδή ακριβώς υπάρχουν αυτά τα προβλήματα το ελάχιστο που θα έπρεπε να γίνει είναι να μπορούν αυτά τα παιδιά να σπουδάζουν. Οι μετεγγραφές δημιουργούν το οξυμένο πρόβλημα στις σχολές; Δεν το κατάλαβα. Μια πολιτική το δημιουργεί, μια πολιτική που λέει υποχρηματοδότηση, μια πολιτική που λέει ιδιωτικοποίηση, μια πολιτική που λέει «πάγωμα» των προσλήψεων με μνημονιακούς νόμους όλο αυτό το διάστημα.

Kαι επειδή πολύς λόγος γίνεται για τέλος του μνημονίου, όλοι διαπιστώνουμε ότι οι εφαρμοστικοί νόμοι που έχουν διαμορφώσει μια τέτοια κατάσταση και στο χώρο της εκπαίδευσης ζουν και βασιλεύουν. Αυτά πρέπει να αλλάξουν και όχι να ψάχνουμε να τετραγωνίσουμε τον κύκλο και να λέμε ότι οι μετεγγραφές δημιουργούν πρόβλημα στις σχολές. Όχι, οι μετεγγραφές είναι αναγκαίες και πρέπει να γίνονται. Το πρόβλημα στις σχολές το δημιουργεί η πολιτική και όχι οι μετεγγραφές.

Με αυτήν την έννοια νομίζω ότι στο βασικό ερώτημα πότε θα λυθεί το συγκεκριμένο πρόβλημα με τις οικογένειες και τα παιδιά που αγωνιούν, η Κυβέρνηση δεν έδωσε απάντηση. Αυτό περιμένουν όσοι παρακολουθούν τη συζήτηση σήμερα, δηλαδή αν και πότε τα παιδιά αυτά θα μπορέσουν να εγγραφούν και να μπορούν να παρακολουθούν απρόσκοπτα τις σπουδές τους. Αντί γι’ αυτό ακούμε εδώ περί αυστηροποίησης του πλαισίου. Και μάλιστα ακούσαμε και το εκπληκτικό, ότι μια οικογένεια και ένας φοιτητής πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού τις οικονομικές δυνατότητες. Μα, καλά σοβαρά μιλάμε; Δηλαδή, το πού θα σπουδάζει ένας νέος δεν θα το καθορίζουν οι βαθμοί, αλλά θα το καθορίζει το πορτοφόλι του και η οικονομική του δυνατότητα;

Όχι, εμείς διαφωνούμε με όλα αυτά, εν πάση περιπτώσει. Η ουσία είναι ότι εδώ πρέπει να δοθεί λύση σε ένα οξυμένο πρόβλημα. Περιμένουμε στη δευτερολογία σας να μας πείτε πότε και πώς θα γίνει αυτό.

ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΜΠΑΛΤΑΣ (Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού και Θρησκευμάτων): Μου κάνει λίγο εντύπωση η τοποθέτησή σας γιατί, παραδείγματος χάριν, ξέρετε ότι τα εισοδηματικά κριτήρια ήταν μειωμένα έως ανύπαρκτα στις μετεγγραφές που «τρέχουν»;

Ξέρετε ότι στους μετεγγραφόμενους υπάρχουν πολύ εύπορες οικογένειες, απ’ ό,τι είδαμε;

Ξέρετε, παραδείγματος χάριν, την οριζόντια για τρίτεκνους και πολύτεκνους, ανεξαρτήτως εισοδήματος, δυνατότητα μετεγγραφής;

Αυτά πρέπει να τα αλλάξουμε.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΚΑΣ: Δεν δημιουργούν οι μετεγγραφές το πρόβλημα στις σχολές. Αλλού είναι το πρόβλημα. Αυτό μην το ξεχνάμε.

ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΜΠΑΛΤΑΣ (Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού και Θρησκευμάτων): Ξεχνάτε ότι σε ό,τι αφορά το θέμα που θίγετε υπάρχουν τουλάχιστον δύο ή τρεις περισσότεροι θεσμοί απ’ το Υπουργείο. Υπάρχει το αυτοδιοίκητο του πανεπιστημίου, άρα δεν μπορεί να επιβάλλει το Υπουργείο και να πει «Γράψε αυτούς και μην γράφεις τους άλλους».

Υπάρχει επίσης το Συμβούλιο Επικρατείας, το οποίο και αυτό θα αποφανθεί επί του θέματος.

Από εκεί και πέρα, αφού λυθούν σε επίπεδο τέτοιων θεσμών τα ερωτήματα, μπορεί να βοηθήσει, όπως λέτε και σε αυτό δεν θα διαφωνήσω, το Υπουργείο Παιδείας στην απορρόφηση αυτού του τεράστιου κύματος μετεγγραφών το οποίο διαλύει την πανεπιστημιακή εκπαίδευση στη χώρα μας.
        
Άρα, ένα Υπουργείο Παιδείας θέλει αφενός μεν, στο μέτρο του δυνατού, να βοηθήσει όσους έχουν οικονομική ανάγκη για τη μεταγραφή -δεν θα διαφωνήσουμε εκεί- αλλά από την άλλη πρέπει και να προστατεύσει τη δυνατότητα των παιδιών αυτών -και των άλλων και των μεταγραφομένων- να σπουδάσουν στοιχειωδώς κανονικά.

 

Σχόλια (10)

 
fm
08 Απρ 2015 14:48

Κύριε υπουργέ
Αν νομίζετε ότι δεν πρέπει να δίνονται μεταγραφές εξασφαλίστε για όλους τους φοιτητές στέγαση και σίτιση.
Αν θέλετε να βάλετε οικονομικά κριτήρια εξασφαλίστε ότι οι φορολογούμενοι δηλώνουν τα πραγματικά τους εισοδήματα - γιατί μόνο οι μισθωτοί είναι αυτοί που τα δηλώνουν. Πάρτε το στοιχεία από τη γραμματεία εσόδων και καλέστε τους ελεύθερους επαγγελματίες να σας εξηγήσουν πως ζουν με 8 και 10 χιλιάδες ευρώ.
Σταματήστε το θέμα με πολύτεκνους , τρίτεκνους κλπ. Και εμείς με δυο παιδιά γονείς είμαστε με τις ίδιες ανάγκες προστασίας.

 
Κώστας
08 Απρ 2015 13:26

@αληθινή ιστορία

Κατ' αρχάς μπράβο σου για ότι έχεις κάνει μέχρι τώρα.
Ωστόσο αυτό που λες ως επιχείρημα θεωρώ πως είναι λανθασμένο.
Πάντου (στον δυτικό τουλάχιστον) κόσμο για να σπουδάσεις ακόμα και σε προπτυχιακό επίπεδο χρειάζεσαι χρήματα!Σε μεταπτυχιακό δεν το συζητώ καν.
Αυτά τα συστήματα μετεγγραφών που περνάς στην α σχολή με βαθμό 8-9 και φεύγεις με μετεγγραφή και πας σε μια σχολή με 15-16-17 δεν γίνεται πουθενά.
Βρε δεν πα να έχεις οικονομικά προβλήματα κλπ.Σπουδάζεις εκεί όπου κατάφερες να έχεις τα admissions που ζητά το εκάστοτε τμήμα/σχολή/ΑΕΙ.
Στις ΗΠΑ για παράδειγμα τα public ιδρύματα έχουν ένα πολύ μικρό ποσοστό ~2% για "ειδικές ομάδες" πληθυσμού (άποροι,έγχρωμοι κλπ) όπου φοιτάς σχεδόν δωρεάν.Από εκεί και έπειτα όμως τίποτα άλλο.Ούτε μετεγγραφές παίρνεις ούτε κάτι άλλο.Και πρέπει να έχεις και κάποια βασικά admissions για να ενταχθείς στην "ειδική ομάδα".
Τα ΑΕΙ είτε στη Ελλάδα είτε εκτός είναι αυτόνομα οπότε αποφασίζουν αυτά τι και πως και ποιον θα δεχτούν.Δεν δέχονται διαταγές από κυβερνήσεις κλπ.Αποφασίζει ο chancellor/president μαζί με το board of trustees το τι θα γίνει τις βασικές αρχές και το τμήμα/σχολή τα περαιτέρω.

Όσον αφορά τα ΙΕΚ που λες έχεις απόλυτο δίκαιο.Θα πρέπει η Ελληνική κυβέρνηση να πριμοδοτήσει αυτό τον θεσμό των ιδρυμάτων με παράλληλη μείωση των ΑΕΙ.
Αυτό είναι που λείπει στην χώρα μια καλή μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση (higher non tertiary education) με καλά 2ετή πτυχία στα πρότυπα των community colleges των ΗΠΑ.
Με επαγγελματικά δικαιώματα,με εγκαταστάσεις,εξοπλισμό και με αποφοίτους έτοιμους για την αγορά εργασίας.
Οι άριστοι των 2ετών ιδρυμάτων μπορούν αν θέλουν και οι ίδιοι να συνεχίζουν σε ΑΕΙ στο 3έτος.

 
αληθινη ιστορια
08 Απρ 2015 10:14

Το σύνταγμα προστατευει τους παντες , οχι μονο τους πολύτεκνους, θα επαναφερω την αρχικη μου τοποθετηση
Εχω δυο παιδια, μικρης ηλικιας(present time), εχω περασει δυο φορες σε πανεπιστημιακη σχολή (past time) αλλά λογω οικονομικής δυπραγίας δεν ειχα καν την δυνατότητα να εγγραφώ. Ως τελική λύση εκανα το τρομερο λαθος να εγγραφω σε ΙΕΚ και να αποφοιτησω με γενικό βαθμό πιστοποίησης 18 σε μια απο τις πιό δυσκολες ειδκότητες.
Εχασα 3 χρόνια απο την ζωή μου, και εδω και 20 χρόνια ειμαι με το "λυκειο " στο χερι. Το ΙΕΚ σε επαγγελματική εξελιξη δεν μου προσφερε -ει τιποτα.
Κανεις δεν μου εκανε χαριστικη διαταξη ή νομο να σπουδάσω. Απλά δεν ειχα λεφτά
Στην ελλαδα ως γνωστόν απο αρχαιοτατων χρόνων για να σπουδασεις ή για να βρεις το δικιο σου (δικαστηρια) θες λεφτα, πολλά λεφτα. Αν δεν εχεις λεφτα δεν εχεις και δικιο ή προσοντα!!
Καταντησαμε βαρετοι να ικετευουμε να βαλουν φορους καποιοι για να κανουν τις δουλειες τους καποιοι αλλοι.
ΕΛΕΟΣ

 
ΝΙΚΟΣ
08 Απρ 2015 00:37

Γιατί στερείται απο τους πολύτεκνους να σπουδάζουν τα παιδιά τους, μπορούν να συντηρούν πολλά σπίτια; και παράλληλα να μεγαλώνουν τα μικρότερα παιδιά και να ζούν την οικογένεια τους; έλεος το σύνταγμα προστατεύει τους πολύτεκνους αλλά κανένας δεν ενδιαφέρεται.

 
Γ.Κ
30 Μαρ 2015 22:12

Και η σύγχυση συνεχίσει και υφίσταται!
Παρά τα τόσα δημοσιεύματα και τις αναλύσεις για την σημασία του δημογραφικού προβλήματος κανείς δεν έχει ασχοληθεί για να δώσει κάποια λύση, κάποια κίνητρα κατά του δημογραφικού.
Οι μετεγγραφές των πολύτεκνων φοιτητών ήταν από τα βασικότερα κίνητρα για τις πολύτεκνες οικογένειες, ήταν ένα μέτρο που ίσχυε απροβλημάτιστα επί 32 χρόνια. Έχει φτάσει όμως πλέον να είναι μία πολύ μεγάλη αδικία που κρατάει εδώ και τόσα χρόνια και όσο πάει και διογκώνεται.
Οι προηγούμενες ηγεσίες του υπουργείου παιδείας παρά τα μεγάλα τους λόγια για στήριξη των πολυτέκνων κατάφεραν να στερήσουν το δικαίωμα της μόρφωσης
. Στους πολύτεκνους φοιτητές των προηγούμενων ετών οι οποίοι αν και έκανα αίτηση για μετεγγραφή και πληρώντας το κριτήριο του κατά κεφαλήν εισοδήματος, η αίτηση τους απορρίφτηκε «λόγο κάλυψης του ποσοστού».
. Στους πολύτεκνους επιτυχόντες με το 10% όπου τους εξαίρεσαν από την ρύθμιση των μετεγγραφών, κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, αφού πρώτα οι φοιτητές είχαν προχωρήσει στην διαδικασία διαγραφής τους από την προηγούμενη σχολή τους.
. Στου πολύτεκνους φοιτητές των Αρχιτεκτονικών σχολών του ΑΠΘ και του ΕΜΠ
. Σε πολύτεκνους φοιτητές ισχυριζόμενοι ηλικιακά όρια στις μετεγγραφές, αγνοώντας την γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.

Πρέπει κάποιος επιτέλους να ασχοληθεί με το θέμα σοβαρά έχοντας κατά νου την σημασία του δημογραφικού προβλήματος και των κινήτρων για την αντιμετώπιση του.

 
Παύλος Χ.
27 Μαρ 2015 01:19

Στην δύσκολη, σημερινή οικονομική κατάσταση, τι είναι πιο δύσκολο
να συντηρήσεις 2 σπίτια (μια κύρια κατοικία και ένα φοιτητικό) με
α) 27.000€ (δηλαδή ένα παιδί) ή
β) 54.000€ (δηλαδή τέσσερα παιδιά)
Όταν λυθεί αυτή η απορία, μπορούμε να έχουμε μια βάση συζήτησης, πότε είναι δίκαιες οι μετεγγραφές και ποιοί τις έχουν (περισσότερο) ανάγκη. Εγώ πάντως έχω καταλήξει ότι πρέπει να διατηρηθεί το ελεύθερο μετεγγραφής στους πολύτεκνους, με κατά κάτι μεγαλύτερο κατά κεφαλή εισόδημα, επ ουδενί ΟΧΙ στις ελεύθερες μετεγγραφές, χωρίς να ληφθεί υπόψη το οικονομικό κριτήριο!!!

 
Μανώλης
26 Μαρ 2015 18:33

Υπουργέ, η πραγματικότητα είναι ότι τα παιδιά έχασαν μια ολόκληρη χρονιά από τη ζωή τους και εσείς συνεχίζετε να μην κάνετε τίποτα, ενώ το Σύνταγμα σας δίνει το δικαίωμα τουλάχιστον για τους πολύτεκνους...
Η προκάτοχός σας Κυβέρνηση εξαφάνισε σχεδόν κάθε δημογραφικό κίνητρο, που θα μπορούσε ν΄ ανακόψει τον κατήφορο της υπογεννητικότητας που έχει η χώρα μας, αφού έλαβε σειρά μέτρων κατά των πολυτέκνων, που δεν έχει προηγούμενο, όπως το επισήμανε και ο Πρωθυπουργός κ. Αλέξης Τσίπρας στη συνάντηση που είχε την προεκλογική περίοδο με την ηγεσία της ΑΣΠΕ και είπε για άμεση επανόρθωση τουλάχιστον σε αυτά που δεν έχουν δημοσιονομικό κόστος...
Ασχοληθείτε με το θέμα των μετεγγραφών και μη μας απογοητεύετε!.

Πολύτεκνος συνταξ. γονέας 7 παιδιών, που ο 6ος μου γιος είναι από το 2012 στο Πανεπ. Πάτρας και δεν μπορεί να έλθει Αθήνα, παρότι ικανοποιούσε τα χαμηλά εισοδηματικά όρια...

 
Κώστας
26 Μαρ 2015 18:01

Κύριε Συμπέθερε μήπως θα ήταν καλύτερο η πλήρης κατάργηση των μετεγγραφών και η παράλληλη στήριξη των φοιτητών ώστε να μείνουν στα οικία ιδρύματα;
Έχετε μεγάλη πείρα από ΑΕΙ της Βορ. Αμερικής και το γνωρίζετε καλά το θεμα πιστεύω.

 
ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΜΠΕΘΕΡΟΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
26 Μαρ 2015 17:35

ΕΙΝΑΙ ΤΡΑΓΙΚΟ ΛΑΘΟΣ Η ΑΥΞΗΣΗ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ ΣΤΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ!!!! ΘΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΙ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ, ΟΠΩΣ ΠΧ ΤΗΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ, Η ΤΟΥΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ Ή ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ.
Η ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΝΑΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ ΑΝΑ ΜΕΛΟΣ ΔΕΠ ΜΕΤΑΞΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΑΕΙ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ, ΔΕΝ ΕΞΙΣΟΡΡΟΠΕΙΤΑΙ ΕΙΤΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΘΡΟΕΣ ΤΩΡΙΝΕΣ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΑΕΙ, ΠΟΣΟ ΜΑΛΛΟΝ ΜΕ ΤΙΣ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ!!!!
ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΡΑΓΙΚΟ ΛΑΘΟΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΚΑΙ ΘΑ ΔΕΙΧΝΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΕΙΨΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ, Ή ΕΥΝΟΙΚΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΜΠ, ΑΠΘ ΚΑΙ ΕΚΠΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΑΕΙ.

 
Μετεγγραφές επιτυχόντων μέσω 10%
26 Μαρ 2015 14:45

Κύριε Υπουργέ, εύχομαι να βρείτε σύντομα και τη χρυσή τομή για τις μετεγγραφές των φοιτητών που πέτυχαν φέτος μέσω του 10% όπου η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου τους απέκλεισε και από την υποβολή αίτησης μετεγγραφής.
Έδωσε τη δυνατότητα υποβολής αίτησης μετεγγραφής στους επιτυχόντες μέσω του 90% και άφησε εκτός τους επιτυχόντες μέσω του 10%.
Η σημερινή κυβέρνηση (τότε αντιπολίτευση) κατέθεσε τον Οκτώβριο τροπολογία ακριβώς για να συμπεριλάβει και τους επιτυχόντες φοιτητές μέσω του 10% η οποία τότε απορρίφθηκε.
Είναι καιρός να κατατεθεί μέσω του πολυνομοσχεδίου η τροπολογία αυτή του κ. Κουράκη, ώστε οι φοιτητές που ΕΧΟΥΝ ΤΙΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ (ΤΡΙΤΕΚΝΟΙ ΚΛΠ) να υποβάλλουν αίτηση μετεγγραφής και να αποκατασταθεί η μεγάλη αδικία εις βάρος τους.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.