ΒΟΥΛΗ

ΥΠΟΥΡΓΟΣ:Αλλο Πειραματικά και άλλο Πρότυπα Σχολεία

«Πρέπει να διακρίνουμε αυτές τις δύο κατηγορίες σχολείων, πράγμα που δεν έγινε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί όλη αυτή η σύγχυση»
Δημοσίευση: 26/03/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

«Τα πειραματικά σχολεία, όπως ξέρετε, είναι εκείνα όπου το δείγμα των μαθητών πρέπει να είναι στατιστικά σωστό, δηλαδή να μετέχουν στην κλήρωση παιδιά από όλες τις κοινωνικές κατηγορίες και από εκεί και πέρα, στο πλαίσιο του σχολείου να γίνονται νέες, πειραματικές μορφές διδασκαλίες, νέες μέθοδοι διδασκαλίας κλπ., τα δε αποτελέσματα αυτών των «πειραμάτων» -σε εισαγωγικά- να μπορούν να διαχυθούν στα υπόλοιπα σχολεία».

Τα παραπάνω είπε σήμερα στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς, απαντώντας σε ερώτηση του Βουλευτή Ιωαννίνων του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς κ. Χρήστου Μαντά, σχετικά με την ανάκληση της απόφασης που χαρακτηρίζει το Γενικό Λύκειο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων ως Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο και υπογράμμισε τα εξής:

Α. Τα πρότυπα σχολεία είναι διαφορετικά. Τα περισσότερα από αυτά είναι ιστορικά. Είναι σχολεία αριστείας, με την καλή έννοια.

Β. Πρέπει να διακρίνουμε αυτές τις δύο κατηγορίες σχολείων, πράγμα που δεν έγινε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί όλη αυτή η σύγχυση.

Γ. Σε σχέση με το ερώτημά σας, η απάντηση νομίζω ότι οφείλει να είναι απλή. Προφανώς, πρέπει να ανακληθεί η εν λόγω εγκύκλιος, που είπατε, γιατί το σχολείο στο οποίο αναφέρεστε είναι ένα σχολείο το οποίο δεν διεκδικεί τίποτε περισσότερο από το να παραμείνει ένα γενικό λύκειο, όπως όλα τα υπόλοιπα, στη βάση της παράδοσης των λυκείων της περιοχής.

Δ. Επίσης, όπως πολύ σωστά επισημαίνετε, η ενδεχόμενη ίδρυση πειραματικού ή προτύπου σχολείου στην περιοχή Ανατολής του Δήμου Ιωαννιτών είναι κάτι το οποίο οφείλει να εξεταστεί. Δεν θέλουμε να τελειώνουμε με τα πρότυπα ή τα πειραματικά σχολεία που υπάρχουν, αλλά θέλουμε να διευρύνουμε κατά το δυνατόν αυτό το θεσμό.

Ε. Άρα, το επόμενο ερώτημα για το αν και πότε θα μπορέσει να ιδρυθεί είτε πρότυπο είτε πειραματικό σχολείο στην περιοχή που επισημαίνετε είναι κάτι που θα εξεταστεί, με δεδομένο μάλιστα ότι υπάρχει ήδη εν συστάσει η νέα Επιτροπή Προτύπων Πειραματικών Σχολείων, που ήδη έχει μπει σε διαδικασία, για να κοιτάξουμε, τουλάχιστον σε μεταβατικό στάδιο, αυτά τα προβλήματα.
 

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΝΤΑΣ:   Κύριε Υπουργέ, νομίζω ότι η τοποθέτησή σας και για το γενικό ζήτημα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Θα συμφωνήσω μαζί σας ότι πράγματι ο θεσμός των πειραματικών σχολείων κυρίως, ο οποίος έχει αναμειχθεί με το θέμα των προτύπων σχολείων με έναν ιδιόμορφο τρόπο, με τον τρόπο που λειτούργησε όλο το προηγούμενο διάστημα είχε δημιουργήσει πολλά προβλήματα και ερωτήματα.

Το Γενικό Λύκειο της Ζωσιμαίας, που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, έχει τριάντα πέντε εκπαιδευτικούς. Θέλω να σας ενημερώσω ότι, όπως προκύπτει και από τα αρχεία του σχολείου, τουλάχιστον από το 1963 και μετά δεν λειτουργεί ως πειραματικό ή ως πρότυπο σχολείο. Στην πόλη των Ιωαννίνων υπάρχει Πρότυπο Δημοτικό Σχολείο της Ζωσιμαίας, Πρότυπο Γυμνάσιο της Ζωσιμαίας και ουδέποτε πρότυπο λύκειο, από τότε που υπάρχουν λύκεια.

Συνεπώς, νομίζω ότι είναι σαφές από την απάντησή σας ότι αν συγκροτηθεί πρότυπο λύκειο στα Γιάννενα, μπορεί και πρέπει να χρησιμοποιηθεί αυτό το κτήριο το οποίο σας λέω. Είναι απόφαση των φορέων της πόλης. Είναι ένα κτήριο που φτιάχτηκε με χρήματα του ΕΣΠΑ γι’ αυτό το σκοπό και το οποίο φιλοξένησε αυτή την περίοδο μόνο ένα δημοτικό σχολείο που κάηκε στα Γιάννενα, το 4ο Δημοτικό Σχολείο, όπου οι μαθητές αναγκάστηκαν στη μέση της χρονιάς να πάνε και να φιλοξενηθούν εκεί. Δεν είναι καλό, όμως, για δημοτικό σχολείο. Ωστόσο, αν η απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου είναι να ιδρυθεί πρότυπο λύκειο, μπορεί να εξυπηρετήσει κάλλιστα την περιοχή σε αυτή την κατεύθυνση.

Με βάση την άποψη που διατυπώσατε, νομίζω ότι λύνεται το θέμα.
 
Θέλω να σας επισημάνω, όμως, ότι πρέπει γρήγορα να φτάσει η ανάκληση, διότι στα Γιάννενα καθυστερούν στο να οριστούν γεωγραφικά -αυτό που συνήθως γίνεται σ’ αυτήν ακριβώς την περίοδο- οι δρόμοι από τους οποίους πάνε παιδιά στα συγκεκριμένα σχολεία.

Συνεπώς, αυτό έχει την επικαιρότητά του, αλλά έχει και τον επείγοντα χαρακτήρα. Πρέπει γρήγορα να γίνει έτσι ώστε οι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου της περιοχής να μην ψάχνουν σε άλλα σχολεία ή να ψάχνουν σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Πρέπει γρήγορα να γίνει. Είναι ένα πολύ καλό σχολείο, το οποίο πρέπει να συνεχίσει τη λειτουργία του, όπως τόσα χρόνια λειτουργούσε και με αυτή τη λειτουργία του έχει γίνει και διάσημο.
 
ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΜΠΑΛΤΑΣ (Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων): 
Ως προς το πρώτο, έχετε δίκιο. Θα φτάσει γρήγορα εγκύκλιος.

Ως προς το δεύτερο, βλέπουμε ευμενώς το να γίνει το πρότυπο σχολείο ή πειραματικό –θα το δούμε-  στο οποίο αναφέρεστε. Απλώς, όλα αυτά είναι εντός ενός σχεδιασμού όπου πρέπει να δούμε όλα τα λύκεια της χώρας, πρότυπα, πειραματικά και «απλά», ώστε κατά κάποιο τρόπο οι δυνάμεις να πάνε σε όλα αυτά με έναν έλλογο τρόπο και να μη δίνουμε έτσι εύκολα υποσχέσεις για κάτι που ενδεχομένως θα είναι δύσκολο να πραγματοποιηθεί.  

Το βλέπουμε, όμως, απολύτως ευμενώς. Ξέρουμε την εκπαιδευτική ιστορία της πόλης των Ιωαννίνων και της ευρύτερης περιοχής και τα ιστορικά σχολεία της περιοχής και θέλουμε, όντως, πραγματικά να το δούμε όσο καλύτερα γίνεται, στο πλαίσιο, βεβαίως, του γενικότερου σχεδιασμού του Υπουργείου.  

 

Σχόλια (2)

 
ANDGIAN
26 Μαρ 2015 15:37

Τι σόι ''επετηρίδα'' προτύπων είναι αυτη?
Λοιπόν καθαρά πράγματα:

1. Το Υπεπθ δεν μπορεί να έχει αυξημένες δαπάνες στη παιδεία
2.τα ''ιστορικά'' πρότυπα έχουν κληροδοτήματα , τα κληροδοτήματα χρήματα, επομένως το ΥΠΕΠΘ ''βαζει χέρι'' στα λεφτά, θα χρίσει ΝΠΙΔ τα συγκεκριμένα θα τα βάλει να χρηματοδοτούν ότι ''αριστείο'' θεωρούν και τέλος!!
Ξέρουν τι κάνουν και είνια πονηροι!
Αλλοιώς, τι τους ενμποδίζει να ρωτήσουν -εδω ρωτάνε για το πως θέλουν τη διαδικασία εισαγωγής......- όλα τα Πρότυπα και πειραματικά!!! τι θέλουν!! δεν είνια δημοκρατικότερο? Απλά ουτε χρήματα υπάρχουν για εξετάσεις -πήγαν στο ΔΝΤ, ουτε π΄ροκειται να έχουν!!!!
3. ''δείγμα των μαθητών πρέπει να είναι στατιστικά σωστό, δηλαδή να μετέχουν στην κλήρωση παιδιά από όλες τις κοινωνικές κατηγορίες. Κανεις δεν του είπε ότι αυτο που λέιε είνια αντιπροσωπευτικό δείγμα? Τοσο καιρό μας ζάλιζαν με τυχαίο δείγμα, τωρα αντιπροσωπευτικό!!!
Τελος πάντων , μπορούν να τα ξεκαθαρίσουν!!????

 
Μια Ελληνίδα μητέρα
26 Μαρ 2015 15:19

"Τα πρότυπα σχολεία είναι διαφορετικά. Τα περισσότερα από αυτά είναι ιστορικά. Είναι σχολεία αριστείας, με την καλή έννοια."

Γιατί υπάρχει και αριστεία με την κακή έννοια;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.