Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Παράταξη ΣΥΡΙΖΑ Καθηγητών: Κάποιοι τρομάζουν με το σύστημα επιλογής των Διευθυντών Σχολείων από τους Συλλόγους Διδασκόντων

«Τέτοιες δημοκρατικές επιλογές πρέπει να συνοδευτούν με μέτρα ενίσχυσης του συλλόγου των διδασκόντων στη διοίκηση του σχολείου και την άμεση κατάργηση του «καθηκοντολογίου».
Δημοσίευση: 27/03/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Από τις απόψεις που έχουν εκτεθεί μέχρι τώρα (σ.σ. επιλογή Διευθυντών από τους εκπαιδευτικούς του κάθε σχολείου) φαίνεται ότι κάποιοι «κύκλοι» τρομάζουν μπροστά σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, ενώ άλλοι προσπαθούν να μειώσουν ή να υποβαθμίσουν την αξία τέτοιων επιλογών.

Αυτό τονίζει σε σημερινή ανακοίνωση η παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ Καθηγητών , οι Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις (ΣΥΝΕΚ), μέλος της οποίας είναι ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θ. Κοτσιφάκης, ενώ ζητά μέτρα ενίσχυσης του συλλόγου των διδασκόντων στη διοίκηση του σχολείου και την άμεση κατάργηση του «καθηκοντολογίου». 

Το esos επικοινώνησε με το στέλεχος της παράταξης ΣΥΝΕΚ Βασίλη Τζαφά .

Για να ακούσετε τι μας είπε πατήστε στο βελάκι της εικόνας που ακολουθεί:

Στην ανακοίνωση η παράταξη ΣΥΝΕΚ υπογραμμίζει τα εξής:

Α. Το τελευταίο διάστημα γίνεται μεγάλη δημόσια συζήτηση για τις αλλαγές που πρέπει να προωθηθούν στη διοίκηση της εκπαίδευσης.

Η συζήτηση επικεντρώθηκε στην πρόταση για επιλογή των διευθυντών των σχολικών μονάδων με άμεση εκλογή από το σύλλογο των εκπαιδευτικών.

Β. Σ’ αυτή την ιδιαίτερη συγκυρία είναι η κατάλληλη στιγμή να ανοίξουμε ένα ζωντανό και σε βάθος διάλογο προβάλλοντας τεκμηριωμένα τις θέσεις μας στο ζήτημα των δημοκρατικών θεσμικών αλλαγών που είναι αναγκαίο να γίνουν στο σχολείο.

Ορισμένες βασικές αφετηριακές παραδοχές μας είναι οι παρακάτω:

1. Το ζήτημα των μεγάλων δημοκρατικών αλλαγών στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη συνολική δημοκρατική αναβάθμιση που έχει ανάγκη η εκπαίδευση στη χώρα μας.

2. Οι μεγάλες δημοκρατικές τομές, για να είναι ολοκληρωμένες και να προχωρήσουν σε βάθος, πρέπει να προέλθουν μέσα από έναν εξαντλητικό διάλογο και διαπραγμάτευση με όλους τους εκπαιδευτικούς φορείς, να συμπυκνώνουν τα εκπαιδευτικά αιτήματα και να αντιστοιχίζονται με τους αγώνες και τις αγωνίες της εκπαιδευτικής κοινότητας και της κοινωνίας.

3. Οποιεσδήποτε επιμέρους αναγκαστικές κινήσεις χρειαστεί να γίνουν το άμεσο διάστημα, όπως αλλαγή διευθυντών των οποίων τελειώνει η θητεία το καλοκαίρι, πρέπει να έχουν χαρακτήρα προσωρινό, πειραματικό και μεταβατικό, και να κινούνται στην κατεύθυνση της διεύρυνσης της δημοκρατίας στο σχολείο, προετοιμάζοντας τις γενικότερες αλλαγές.

4. Με αυτό το χαρακτήρα, η εκλογή των διευθυντών σχολικών μονάδων από το σύλλογο εκπαιδευτικών του σχολείου μεταβατικά, για ένα χρόνο, αποτελεί αναμφίβολα πείραμα εκδημοκρατισμού, δημοκρατική τομή χειραφέτησης των εκπαιδευτικών και ταυτόχρονα ενίσχυσης της συλλογικής ευθύνης στη λειτουργία του σχολείου.

5. Το συγκεκριμένο μέτρο είναι εναρμονισμένο με τη βούληση της πλειονότητας των εκπαιδευτικών και αποτελεί, συμβολικά και ουσιαστικά, στοιχείο αναγκαίας κάθαρσης αλλά και νέας δυναμικής, μετά το αντιδραστικό και αυταρχικό πλέγμα πειθαναγκασμού και χειραγώγησης που επιβλήθηκε με τη μνημονιακή εκπαιδευτική πολιτική.

6. Είναι προφανές ότι τέτοιες δημοκρατικές επιλογές πρέπει να συνοδευτούν με μέτρα ενίσχυσης του συλλόγου των διδασκόντων στη διοίκηση του σχολείου και την άμεση κατάργηση του «καθηκοντολογίου». Η πολιτεία επιτέλους θα πρέπει να περιβάλλει με εμπιστοσύνη τους εκπαιδευτικούς και να τους στηρίζει πολύπλευρα στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία. Η στήριξη και η εμπιστοσύνη στον εκπαιδευτικό και το έργο του και όχι ο αυστηρός έλεγχος και η τιμωρία, πρέπει να είναι βασικό στοιχείο του σχολείου που οραματιζόμαστε για το μέλλον.

Σχόλια (19)

 
Sp
27 Μαρ 2015 14:18

Σε ποιό κόσμο ζουν οι άνθρωποι...έλεος....ας σοβαρευτούμε....... ας τους σταματήσει κάποιος....!!!!

 
A.P.
27 Μαρ 2015 14:25

Οι επονομαζόμενοι ως "κύκλοι" είναι η σαφής πλειονότητα των εκπαιδευτικών που διακατέχονται από κοινό νου και εκφράζουν τόσες μέρες το αυτονόητο και δίχως την ανάγκη στέγασης των απόψεών τους κάτω από ταμπέλες και ιδεολογήματα.
Πιθανόν πολλοί δεν δύνανται να καταλάβουν -έτσι ίσως είναι βολικό- τι σημαίνει αγώνας για θέσπιση αντικειμενικών κριτηρίων για την επιλογή και όχι εκλογή διευθυντών. Δεν θέλουν να καταλάβουν ότι η εμπεριστατωμένη άποψη του συλλόγου διδασκόντων έχει θέση σε ένα γενικότερο πλαίσιο επιλογής και όχι αυτόνομα.
Κάποιοι προετοιμάζονται για αγώνες ρεβάνς.

 
geo
27 Μαρ 2015 15:09

Θαυμαζω συλλογιστικη και επιχειρηματολογια! "Κάποιοι «κύκλοι» τρομάζουν μπροστά σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο". Ποιοι κυκλοι αγαπητοι μου; Οι απλοι εκπαιδευτικοι, οι ελλογα σκεπτόμενοι τρομαζουν. Τρομαζουν με τα επιχειρηματα σας, τους σκοπους σας και τα μεσα τα οποια μετέρχεστε για να τους πραγματοποιήσετε.
"Η στήριξη και η εμπιστοσύνη στον εκπαιδευτικό και το έργο του και όχι ο αυστηρός έλεγχος και η τιμωρία, πρέπει να είναι βασικό στοιχείο του σχολείου που οραματιζόμαστε για το μέλλον". Και;;; Με την εκλογη με μυστικη ψηφο, χωρις σκεπτικο και Πρακτικα θα το διασφαλισετε αυτό; Αντι να θεσετε ως όρο λειτουργιας των σχολειων, την καταργηση του Πειθαρχικου Δικαιου, ζητατε την καταργηση του Καθηκοντολογιου, ενός μπουσουλα που προσπαθει να βαλει μια ταξη στο χαος της εκπαιδευτικης πραγματικότητας;
"Το συγκεκριμένο μέτρο είναι εναρμονισμένο με τη βούληση της πλειονότητας των εκπαιδευτικών και αποτελεί, συμβολικά και ουσιαστικά, στοιχείο αναγκαίας κάθαρσης", Και ποιος το λεει ότι οι περισσοτεροι εκπαιδευτικοι συμφωνουν; Ερωτηθηκαν; Αλλά ποιος νοιαζεται... Οσο για την "αναγκαια καθαρση", ποιο φανερη δεν θα μπορούσατε να κανετε την προθεση σας για καθαρση-εκκαθαριση. Αναλογιστείτε το χαος που θα προκαλεσετε του χρονου στα σχολεια και σταθείτε με δεος μπροστα του.

 
es
27 Μαρ 2015 15:23

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΔΙΑΛΕΓΟΥΝ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΦΟΙΤΗΣΟΥΝ;

 
Δημήτρης Κ.
27 Μαρ 2015 15:38

Εύγε κύριοι
Ήρθε η ώρα να δημιουργήσουμε νέα βιβλιογραφία, να πρωτοτυπήσουμε παγκοσμίως και να καταργήσουμε κάθε έννοια διοίκησης των σχολείων. Αυτοί οι Φιλανδοί και άλλοι παρόμοιοι αντιδραστικοί, που δημιούργησαν τον επιστημονικό τομέα της Διοίκησης στην Εκπαίδευση, δεν έχουν ιδέα τι τους γίνεται…
Εμείς θα τους δείξουμε, θα πειραματιστούμε (στου κασίδα το κεφάλι ), θα προχωρήσουμε εν μέσω οικονομικών προβλημάτων και υποχρηματοδότησης, σε δημοκρατικές τομές και …«θα τους ανοίξουμε τα μάτια».
Θα καταργήσουμε το καθηκοντολόγιο, τους Διευθυντές, τους Υποδιευθυντές και «δια βοής» ο Σύλλογος Διδασκόντων θα αποφασίζει για τα πάντα. Θα βάλουμε και ένα καλό, οπωσδήποτε δημοκρατικό, δικό μας παιδί (με χαμόγελο Colgate, αν είναι δυνατόν) να προεδρεύει της Γενικής Συνέλευσης (με συγχωρείτε του Συλλόγου Διδασκόντων ήθελα να πω) και θα τα λύσουμε όλα τα προβλήματα της εκπαίδευσης.
Δεν μας χρειάζονται άτομα με προσόντα (διοικητική και παιδαγωγική εμπειρία, ξένες γλώσσες, χρήση Η/Υ, μετεκπαιδεύσεις, επιμορφώσεις διδακτορικά και τέτοιες χαζομάρες) Όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου «Ενωμένοι Δυνατοί» θα αποφασίσουμε την εθελοντική εφαρμογή του εργασιακού ωραρίου 08:00-14:00, θα κάνουμε δίκαια κατανομή του διοικητικού έργου και θα λύνουμε με χαμόγελα και ενθουσιασμό τα γραφειοκρατικά, παιδαγωγικά, διοικητικά και όλα τα υπόλοιπα ζητήματα που προκύπτουν καθημερινά στα σχολεία.
Αν βέβαια αποτύχει το πείραμα, δεν χάθηκε και τίποτε… Τι έγινε; Δεν είναι και τόσο σημαντικό θέμα η Εκπαίδευση των παιδιών μας…!!!
Πάνω από όλα σημασία έχει το αξιοκρατικό και αδιάβλητο βόλεμα των ημετέρων και κυρίως όσων (την ώρα που κάποιοι άλλοι έδιναν το χρόνο τους και τη ψυχή τους για να βελτιωθούν και να επιμορφωθούν) ήταν συνεπείς στις κομματικές συγκεντρώσεις, στα συλλαλητήρια και κρατούσαν ψηλά τη σημαία της Αλλαγής

 
Γιώργος Σ
27 Μαρ 2015 18:26

«Διαβάζω καθημερινά κάποιους, Διευθυντές και συνδικαλιστές στην πλειοψηφία τους, να γράφουν ενάντια στην εκλογή Διευθυντών από το Σύλλογος Διδασκόντων, πιθανόν γιατί νοιώθουν πλέον σοβαρά οι καρέκλες τους να τρίζουν…
Ένα ερώτημα μου έρχεται στο μυαλό και θέλω να το κάνω στον κάθε Διευθυντή που αντιδρά: Καλά, εσύ φέτος έτρεξες και αξιολογήθηκες για να με αξιολογήσεις, γιατί άραγε να μην μπορώ κι εγώ να πω αν κάνεις για Διευθυντής;
Εσύ δε φοβήθηκες να με κρίνεις και φοβάσαι τώρα να σε κρίνω εγώ;
Έχω γνώμη.
Σε έζησα ένα χρόνο τώρα.
Ξέρω αν κάνεις ή όχι, για το τιμόνι του σχολείου.
Τι φοβάσαι και αντιδράς;
Ξέρεις καλά ότι μέλη στα συμβούλια επιλογής Διευθυντών, που σε έκαναν Διευθυντή, ήταν στην πλειοψηφία τους πρώην συνδικαλιστές…
Να ξαναπάμε πάλι εκεί;
Όχι.
Καλύτερα εγώ, ο απλός δάσκαλος τάξης που σε ξέρω, που σας ξέρω όλους στο σχολείο μου, να αποφασίσω ποιος είναι ο καταλληλότερος και όχι κάποιοι άλλοι…
Να ξέρεις: Το σχολείο μας το Σεπτέμβρη θα το διευθύνει ο καλύτερος!»

 
geo
27 Μαρ 2015 18:36

Λοιπον, μου ερχεται στο μυαλο μια ιστορια. Το 1975 οι κομμουνιστές αντάρτες της Καμπότζης, οι επονομαζόμενοι Ερυθροί Χμέρ, κατέλαβαν την πρωτεύουσα Πνομ Πενχ, φέρνοντας έτσι το τέλος ενός πενταετούς αιματηρού εμφυλίου στη χώρα. Οι πολίτες πίστεψαν ότι τα βάσανά τους είχαν τελειώσει. Ωστόσο, ο πραγματικός εφιάλτης άρχιζε μόλις τώρα. Ο ηγέτης των Χμέρ Πολ Ποτ πίστευε ότι για να επιτευχθεί πραγματική κοινωνική επανάσταση στην Καμπότζη, ήταν απαραίτητο ολόκληρη η χώρα να επιστρέψει σε μια αγροτική οικονομία, στην οποία δεν θα είχαν θέση εκτός από τη βιομηχανία, τις χρηματικές συναλλαγές και η μόρφωση. Οι ορυζώνες, που σύντομα ονομάστηκαν «χωράφια του θανάτου (killing fields)», γέμισαν υποσιτισμένους ανθρώπους, μεγαλοαστούς ή μικροαστους, μορφωμενους, οι οποίοι αγωνίζονταν ώστε να κερδίσουν ένα γεύμα, το οποίο θα ανέβαλε για μια ακόμη μέρα το μοιραίο.
Τωρα, γιατι μου ηρθε αυτή η ιστορια στο μυαλο, ακομα το ψαχνω...

 
π.σ.
27 Μαρ 2015 18:52

Και γιατί μόνο το καθηκοντολόγιο να καταργήσουμε κύριοι;
Ας καταργήσουμε και το αναλυτικό πρόγραμμα και το ωρολόγιο πρόγραμμα και την υποχρέωση οι συνελεύσεις των Συλλόγων να γίνονται μετά το πέρας του ωρολογίου προγράμματος και ότι άλλο θέλουμε. Ας καταργήσουμε και τα αντιδραστικά σχολικά βιβλία και τα προαιρετικά καινοτόμα προγράμματα και την Ευέλικτη Ζώνη και τις δραστηριότητες των Συλλόγων Γονέων αφού τα παιδιά πληρώνουν για αυτές. Ας απαγορεύσουμε τις χορηγίες , τις φιλανθρωπικές δράσεις των ΜΚΟ (Αποστολή, κλπ) αφού υποκαθιστούν το κράτος. Ας καταργήσουμε και τις αντικαπνιστικές διατάξεις . Ας κλείνουμε τα σχολεία 5-6 φορές ακόμα για τις συνελευσεις των τοπικών συλλόγων γιατί αμαρτία να γίνονται απόγευμα. Ας απαλλάξουμε πλήρως των διδακτικών καθηκόντων τους συνδικαλιστές μας. Ας καταργήσουμε το επιμίσθιο των διευθυντών, ας απαγορεύσουμε στους σχολικούς συμβούλους την είσοδο στα σχολεία παρά μόνο αν είναι να βγάλουνε το φίδι από την τρύπα. Ας καταργήσουμε το myschool γιατί ο πολύς έλεγχος βλάπτει. Και είμαι και ανοικτός σε περισσότερες ιδέες....

 
ΝΜ
27 Μαρ 2015 19:21

Οι μονοι που φοβουνται ειναι ολοι αυτοι που ισχυριζονται οτι οι εκπαιδευτικοι πρεπει να ειναι στο σχολειο την ωρα της δουλειας τους και οχι να πινουν καφε στην παραλια με αδεια απο τη σημαια.

 
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Κ.
27 Μαρ 2015 19:48

Εσείς λέτε ότι....από τις απόψεις που έχουν εκτεθεί μέχρι τώρα (σ.σ. επιλογή Διευθυντών από τους εκπαιδευτικούς του κάθε σχολείου) φαίνεται ότι κάποιοι «κύκλοι» τρομάζουν μπροστά σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, ενώ άλλοι προσπαθούν να μειώσουν ή να υποβαθμίσουν την αξία τέτοιων επιλογών.
Εγώ λέω ότι ΕΣΕΙΣ ΤΡΟΜΑΖΕΤΕ ΑΠΟ ΤΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΓΙΑΤΙ ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΤΑ ΕΧΕΤΕ ΚΑΙ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ ΚΟΠΟ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΘΟΥΝ.

 
A.Π.
27 Μαρ 2015 21:11

Προς τους θιασώτες της εκλογής των διευθυντών σχ. μονάδων αποκλειστικά από το σύλλογο διδασκόντων, τα ακόλουθα εύλογα ερωτήματα:
1. Γιατί δεν διδάχτηκαν από την εμπειρία εκλογής υποδιευθυντών από τους συλλόγους διδασκόντων;
2. Τι θα εξυπηρετήσει ο διαχωρισμός του συλλόγου σε συμπολίτευση και αντιπολίτευση;
3. Γιατί επιθυμούν να φέρουν σε δύσκολη θέση τα μέλη του συλλόγου τα οποία θα κληθούν να επιλέξουν έναν από δύο ή και περισσότερους υποψηφίους με τους οποίους συνεργάζονται σε καθημερινή βάση;
4. Γιατί ο υποψήφιος διευθυντής πρέπει να είναι αρεστός και όχι συνεργάτης;
5. Πώς θα εκλεγεί την 1η Σεπτέμβρη όταν ως συνήθως τα σχολεία δεν είναι πλήρως στελεχωμένα; Από τους μισούς; Ο αδικημένος δεν θα προβεί σε ένσταση επικαλούμενος την έλλειψη αυτή; Η΄το σχολείο θα πρέπει να στελεχωθεί πλήρως και έπειτα να εκλέξει;
6 Ποιοι από τα μέλη θα έχουν το δικαίωμα επιλογής εκτός από τους οργανικά τοποθετημένους;
7. Πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία έως ότου εξεταστούν οι επικείμενες ενστάσεις;
8. Γιατί να μην έχει δικαίωμα ο κάθε εκπαιδευτικός να θέσει υποψηφιότητα για διευθυντής έστω στη διεύθυνση την οποία ανήκει;
9. Γιατί είναι ταμπού για τους συνδικαλιστές η κτήση τυπικών προσόντων από τους συναδέρφους; (εύλογη η απάντηση)
10. Γιατί υποτιμούν το ρόλο των αιρετών εκπροσώπων στα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Δεν γνωρίζουν οι συνάδερφοι που εμείς έχουμε επιλέξει ποιος υποψήφιος διευθυντής έχει τις ικανότητες να συνεργαστεί αρμονικά με τα υπόλοιπα μέλη του συλλόγου διδασκόντων στα σχολεία;
11. Γιατί η επιλογή των Σχ. Συμβούλων και των Δ/ντών Εκπ/σης να διεξάγεται με κριτήρια μοριοδότησης ενώ οι διευθυντές σχ. μονάδων να εκτίθενται ως άλλοι υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι;
12 Τι σημαίνει να εκχωρηθούν αρμοδιότητες στο σύλλογο διδασκόντων; Ειλικρινά προσπαθώ να βρω ποια αρμοδιότητα έχει αποκλειστικά ο διευθυντής και δεν απαιτείται απόφαση του συλλόγου. Ασφαλώς και σωστά οι αρμοδιότητες ανήκουν στο σύλλογο διδασκόντων. Ποιες αρμοδιότητες εννοούν; Μήπως εννοούν ότι απαιτείται απόφαση του συλλόγου για να αλλάξει ο διευθυντής μία καμένη λάμπα ή να ξεβουλώσει τις τουαλέτες;
13. Γιατί οι διευθυντές σχ. μονάδων να μην επιλέγονται και όχι να εκλέγονται, με αντικειμενικά μοριοδοτούμενα κριτήρια, όπου να περιλαμβάνεται εντός ενός γενικού πλαισίου μοριοδοτούμενη η άποψη του συλλόγου διδασκόντων η οποία θα συνοδεύει τον υποψήφιο;
14. Σε ποια επιστημονικά δεδομένα βασίζονται και πιο εκπαιδευτικό σύστημα στον κόσμο έχουν υπόψη τους πέραν της προσήλωσης σε ιδεολογήματα που μόνο αυτιά χαϊδεύουν και δεν εξυπηρετούν σε καμία περίπτωση το δημοκρατικό και συνεργατικό κλίμα στο σχολείο;

 
ss
27 Μαρ 2015 23:29

Πρόκειται για γίγαντες της εκπαίδευσης, μαζί με τον Αναπληρωτή Υπουργό τους, φυσικά! Οι αλλαγές αυτές θα πάνε την εκπαίδευση σε άλλους κόσμους! Ο Υπουργός φαίνεται άβουλος, μάλλον δεν μπορεί να ακολουθήσει αυτήν την πορεία αλλά δεν αντιδρά, όπως ο Πάκης!

 
ΝΚ
28 Μαρ 2015 11:26

Θέλουν να δημιουργήσουν φατρίες στα σχολεία. Ο νεοφιλελευθερισμός από την πίσω πόρτα: αν δεν μπορούν να καταλάβουν που οδηγεί η λογική τους, ας τους μιλήσει κάποιος για τα voucher εκπαίδευσης και ... ο πελάτης που έχει πάντα δίκιο (εδώ ο "πελάτης" είναι οι καθηγητές του σχολείου αύριο θα είναι οι μαθητές και οι γονείς).

Απορώ που ζει η ηγεσία της ΟΛΜΕ (και κάποιοι ακόμη).

 
Εκπαιδευτικός
28 Μαρ 2015 12:22

Η ΟΛΜΕ ΔΕΝ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΟΥΤΕ ΤΟ 10% ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.

Ούτως ή άλλως, αν δεν επικρατήσει λογική, αυτή η πιλοτική χρονιά θα μείνει στην ιστορία ως η μαύρη χρονιά της εκπαίδευσης. Θα διαλυθεί το 40-60% των σχολείων μέσα σε λίγους μήνες. Κανείς δεν θα τολμά να μιλήσει σε κανένα, οι σύλλογοι θα είναι πεδία μάχης, οι μαθητές-παίρνοντας το μήνυμα- θα εξαφανιστούν ή θα κάνουν καταλήψεις διαρκώς, και φυσικά όλα αυτά θα εξεγείρουν τους γονείς των παιδιών, με απρόβλεπτα αποτελέσματα.
Αν, δεν επικρατήσει η λογική αλλά ο τυφλός φανατισμός κάηκε η εκπαίδευση στη χώρα και οι συνέπειες θα γίνουν αισθητές για χρόνια.
Συνέλθετε, συνέλθετε και μη ξεκινάτε εμφύλιο πόλεμο μέσα στα σχολεία.

 
Γιώργος1970
28 Μαρ 2015 15:09

1. Θα δημιουργηθούν κλίκες στα σχολεία.
Και αυτούς που θα έβαζε καλό βαθμό και τους άλλους που θα τους τιμωρούσε μισθολογικά και θα τους έκοβε συνάμα και κάθε πορεία προς την κατάληψη μιας θέσης στο μέλλον
βαθμολογώντας τους άσχημα;
Άρα αιώνια φέουδα τα σχολεία με αιώνιους διευθυντές επειδή είχαν ένα μεταπτυχιακό και κρίθηκαν από μια διαδικασία
Με μια ρετσινιά για τους περισσότερους ότι τους επέλεξε το σύστημα κάτι που δημιουργεί μια γενικότερη κατάσταση αμφιβολίας.

2. Ότι θα διχαστούν οι σύλλογοι και δεν θα δρουν συναδελφικά και με ομοψυχία για το καλό των σχολείων.
Με αυτά που πέρασαν οι συνάδελφοι τα τελευταία χρόνια έχει ήδη χαθεί κάθε πλαίσιο συναδελφικότητας και συμπόρευσης.
Είναι ήδη σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης οι περισσότεροι σύλλογοι.

3. Δηλαδή θα τιμωρηθούν οι διευθυντές επειδή εφάρμοσαν τον νόμο;
Όχι όσοι διευθυντές έβλεπαν τους συναδέλφους τους σαν δάσκαλο και συνάδελφο και όχι σαν κατώτερο δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα. Ήδη από τώρα απολαμβάνουν τη στήριξη των συναδέλφων τους.

4.Οι τωρινοί διευθυντές έχουν προσόντα. Γιατί να μην αξιοποιηθούν;
Θα αξιοποιηθούν όσοι έχουν τα προσόντα εκείνα που προάγουν το σχολείο της συλλογικότητας. Ο υφιστάμενος είναι συνάδελφος πρώτα και πάνω από όλα. Όλοι μαζί λύνουμε τα προβλήματα. Κάνουμε το σχολείο ένα μικρό πανεπιστήμιο ως προς τις σχέσεις του ανθρώπινου δυναμικού.

5. Δεν πρόκειται να δεχτώ να με κρίνουν οι καθηγητές.
Αυτή η φράση κρύβει χωρίς να το θέλει όλο το νόημα της υφιστάμενης κατάστασης.

Όσα λόγια και να χρησιμοποιήσω δεν θα μπορέσω να εκφράσω με ακρίβεια αυτό που λέει από μόνη της αυτή η φράση αυτό που καταλαβαίνει ο δάσκαλος και συνάδελφος όταν την διαβάζει. Τα λέει απλά ΟΛΑ.

6. Γιατί τα βάζουν οι συνάδελφοι με τους διευθυντές.
Τώρα που έφτασε η στιγμή που λήγει η θητεία τους απλά οι συνάδελφοι κάνουν μια αναδρομή των τεσσάρων χρόνων που πέρασαν στα σχολεία. Όσο πλησίαζε η ώρα των νέων κρίσεων γίνονταν όλο και πιο δυνατή μια αμφιβολία στο πρόσωπο
τους.
Στην πραγματικότητα δεν πρέπει κανείς να τα βάζει με τους συναδέλφους μας διευθυντές απλά κάποιοι ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ για τη θέση του διευθυντή στο νέο σχολείο της δημοκρατικότητας και της συλλογικότητας.

7. Θα γίνουν όλα μπάχαλο. Δεν θα γίνονται εφημερίες οι καθηγητές θα προσέρχονται αργά στο μάθημά τους.

Αν και μοιάζει με το 5 εδώ πάει να τονιστεί επιπλέον το θέμα της ανευθυνότητας των συναδέλφων ΟΛΟΙ ΑΝΕΥΘΥΝΟΙ. Και αφού είναι ανεύθυνοι οι ίδιοι θα ψηφίσουν και ανεύθυνους διευθυντές.
Μόνο να θυμίσω σε κά[ποιους διευθυντές να κάνουν τις ώρες που προβλέπονται από το νόμο γιατί κάπου αμελούσαν αυτή την ασήμαντη υποχρέωση.
Είχαν εξαντλήσει βέβαια και την αυστηρότητά τους στους άλλους δεν υπήρχαν αποθέματα αυστηρότητας για τους ίδιους.

8. Γιατί υπάρχει τόση δυσπιστία από τους τωρινούς διευθυντές;
Στην πραγματικότητα μετανιώνω και που το γράφω αλλά πρέπει να το πω. Η αλήθεια είναι ότι κάποιοι τρομάζουν στην ιδέα ότι δεν θα είναι διευθυντές έστω και για ένα χρόνο.
Γιατί μάλλον η παιδεία τα διδάγματα και η εμπειρίες που πήραν από αυτούς που ακολουθούσαν όλα τα χρόνια τους έταζε ότι όσο είναι κοντά στο σύστημα και το υπηρετούν (να μην τα ξαναλέμε - κόμματα-διευθυντές εκπ/σης- αιρετοί) τίποτα δεν θα τους κουνήσει από την καρέκλα τους θα είναι για πάντα διευθυντές μέχρι που να πάρουν σύνταξη. Ειδικά άμα έβαζαν και κακό βαθμό στους συναγωνιστές τους!

9. Υπάρχει κίνδυνος να μπούνε τα κόμματα και να βάζουν γραμμές για το ποιος θα γίνει διευθυντής.
Μα γιαυτό και το υπουργείο λέει μεταβατική - πειραματική περίοδος. Γιατί αναγνωρίζει αυτόν τον κίνδυνο. Όπως όλοι το αναγνωρίζουμε και γιαυτό εύχομαι να επικρατήσει η λογική και η υπευθυνότητα.

10. Και ένα πρακτικό θέμα. Προτείνω να γίνει η διαδικασία στο διάστημα 25-30 Ιουνίου με την υπάρχουσα στελέχωση των συλλόγων γιατί μπορεί να υπάρχουν τυπικά θέματα τον Σεπτέμβριο. Ούτως η άλλως οι τοποθετημένοι τότε συνάδελφοι δεν μπορούν να έχουν άποψη παρά μόνο π.χ να λάβουν υπόψη τα τυπικά προσόντα των υποψηφίων (ΟΚ δεκτό). Άσε που το Σύστημα (παλιό ή καινούργιο) μπορεί να στέλνει και κατά παραγγελία ψηφοφόρους-συναδέλφους στα σχολεία με αντάλλαγμα μια άδεια μια απόσπαση, τα γνωστά!!! Όλα να τα περιμένουμε!!!!

Ζητώ συγγνώμη από τους πάρα πολλούς διευθυντές των σχολείων που ήταν είναι και θα είναι ικανοί για διευθυντές.

 
bill
28 Μαρ 2015 16:06

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΗΤΑΝ ΤΟ ΠΙΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟ ΑΠΟ ΟΛΑ...ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ

 
και το 90% κυριε;
28 Μαρ 2015 17:40

" Εκπαιδευτικός 28 Μαρ 2015 12:22
Η ΟΛΜΕ ΔΕΝ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΟΥΤΕ ΤΟ 10% ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ."

στο ΔΣ της ολμε εκφραζονται αυτη τη στιγμη ολες οι συνδικαλιστικες παραταξεις που κατεβαινουν στις εκλογες της ολμε και ολες οι πολιτικες αποχρωσεις.
Δεν σας χαριζω το 90% κυριε "εκπαιδευτικε".
Υ.Γ. ευτυχως αυτο το διαστημα γινονται εκλογες για το συνεδριο της ΟΛΜΕ (απο το οποιο θα προκυψει και το νεο ΔΣ), μπορειτε να ψηφισετε αυτο που σας εκφραζει ωστε την επομενη φορα να εκπροσωπει το 100%

 
Κοσμάς Αθανασιάδης
28 Μαρ 2015 19:42

Χαλαρώστε.
Για μια χρονιά μιλάμε.
Δε θεσπίστηκε η μόνιμη επιλογή διευθυντή από το Σύλλογο διδασκόντων.
Με ποιο δικαίωμα μπορεί σε κάποιον διευθυντή ο οποίος μπορεί να είναι "ανεπαρκής" να παραταθεί η θητεία του κατά έναν χρόνο; Ποιος μπορεί να τον κρίνει σχετικά με την επιτυχία ή αποτυχία του; Με το παλιό θεσμικό πλαίσιο κανένας. Αν μια χρονιά κριθεί από το Σύλλογο διδασκόντων θα είναι τόσο τραγικό; Ένας πετυχημένος Διευθυντής δε θα πρέπει να έχει δημιουργήσει στο σχολείο του κλίμα συνεργασίας εμπιστοσύνης και λογοδοσίας. Αν τα έχει κάνει όλα αυτά γιατί θα πρέπει να ανησυχεί; Ο εχθρός του θα είναι ο συνάδερφος που δε θα τον ψηφίσει ψηφίζοντας κάποιον ανίκανο; Αν κάποιος διευθυντής που πιθανόν "μαυριστεί" από το Σύλλογο διδασκόντων με το νέο σύστημα, θεωρείτε ότι είναι κατάλληλος να διοικήσει το σχολείο άλλο ένα χρόνο; Αν κάποιοι ψηφίσουν ιδιοτελώς κάποιον για Διευθυντή αυτός θα μπορέσει να τους ικανοποιήσει όλους σε βάρος κάποιων άλλων και θα έχει και την επόμενη χρονιά την αποδοχή του Συλλόγου; Νομίζω όχι.
Βασικό παράπονο των Διευθυντών εδώ και χρόνια αποτελεί ότι είναι απλοί διεκπεραιωτές εφαρμόζοντας τις εντολές της διοίκησης και ότι είναι επιφορτισμένοι με γραφειοκρατική δουλειά. Γιατί δεν επιστρέφουν στην τάξη για να ηρεμήσουν μια χρονιά;
Φοβούνται μήπως αντιμετωπίσουν κάποιον αυταρχικό διευθυντή για μια χρονιά; Φοβούνται μήπως χάσουν το επίδομα; Φοβούνται μήπως δεν τα καταφέρουν στην τάξη; Φοβούνται μήπως χάσουν κάτι από το κύρος και την αίγλη που προσφέρει η θέση;
Καλό θα ήταν κάτω από τα σχόλια να αναφέρεται η θέση που κατέχει ο καθένας για να βγάζουμε και κάποια συμπεράσματα για τη σκοπιμότητα των σχολίων (μέχρι για τους ερυθρούς χμερ διάβασα συσχετισμούς!).
Κάνοντας την αρχή, εγώ είμαι επιμορφωτής β΄ επιπέδου και διαθέτω μεταπτυχιακό στη διοίκηση σχολικών μονάδων. Υπηρετώ πάνω από 20 χρόνια σε θέση δασκάλου. Η άποψή μου είναι ότι το μέτρο πρέπει να εφαρμοστεί για να αναδείξει τη συνυπευθυνότητα του συλλόγου διδασκόντων στα σχολικά πεπραγμένα. Ένα μικτό σύστημα που θα συνυπολογίζει τα τυπικά προσόντα (πάντα σε συνάφεια με τη θέση), αξιοποιώντας παράλληλα τα αποτελέσματα του πιλοτικού σύστηματος στον καθορισμό της βαρύτητας της γνώμης του Συλλόγου διδασκόντων στην εκλογή διευθυντή, μπορεί να αποτελέσει τη αφετηρία για ένα αποτελεσματικότερο σύστημα επιλογής.

 
διευθυντης
31 Μαρ 2015 15:01

Αγαπητε Κοσμα, εξω απο το χορο, πολλα τραγουδια λες.
Μακαρι να παω μια χρονια στην ταξη, να ηρεμησω, να σχολαω καθε μερα στις 11.30, αντε βαρια στις 12.30, να εχω συγκεκριμενες ευθυνες και καθηκοντα και να χαιρεταω τον ανθρωπο πολυεργαλειο (το διευθυντη ντε), εχοντας μπροστα μου την μιση μερα ακομα. Αυτος ας παιδευεται με εξαγριωμενους γονεις (βρισκουν συνεχεια λογους να ειναι εξαγριωμενοι), με τα οικονομικα της σχ. επιτροπης (καποιος προμηθευτης εγραψε λαθος το ΑΦΜ της ΣΕΠ στο τιμολογιο και δεν το δεχεται η ΣΕΠ και τωρα πρεπει να τα βαλει απο την τσεπη του, ηταν και 80€...), με το δαιδαλο του myschool, το φωτοτυπικο που εχει μπλοκαρει και μονο αυτος μπορει να του "βαλει χερι", γιατι το σερβις θα ερθει σε 2 μερες. Εχει να ψαξει και κατι στοιβες παλια αρχεια για ενα Πιστοποιητικο Σπουδων. Την προηγουμενη φορα που το ζητησε απο μια συναδελφο, αυτη μετα απο μιση ωρα ψαξιμο δεν βρηκε τιποτε και μετα εψαξε και το βρηκε ο ιδιος. Αν θα αναλαβεις νεος διευθυντης , δεν θα σου φτασει ολη η χρονιά να καταλαβεις πώς γινεται τι και να βεις ποιο ειναι πού.
Και νομιζεις οτι επειδη κατεχεις "μεταπτυχιακό στη διοίκηση σχολικών μονάδων", θα σου χρησιμευσει καπου; Στο εξωτερικο ισως, οπου τα πραγματα ειναι ρυθμισμενα και προγραμματισμενα οπως πρεπει. Εδω, ξεχνα το. Θελεις επισης και μεταπτυχιακο στην Ψυχολογια (στη Συμβουλευτικη οπωσδηποτε), στην Ειδικη Αγωγη (γιατι θα εισαι και προεδρος της ΕΔΕΑΥ...τι ειναι αυτο; ρωτα και μάθε), γνωσεις ηλεκτρολογιας, υδραυλικης, κλειδαρα, σιδερά και ατσαλενιο στομαχι. Ξερεις φυσικα οτι αν πεσει ανεμιστηρας οροφης και τραυματισει παιδι, εχεις φυγει σιδηροδεσμιος. Τετοιες περιπτωσεις υπαρχουν πολλες στον καθημερινο σχολικο βιο. Κατι αναλογο, το εχω βιωσει στο πετσι μου. Γιατι δεν φευγω; Και για το επιδομα. Και γιατι ξερω πως αν φυγω εγω, για πολυ καιρο το σχολειο θα παραπαιει. Δεν ειμαι αναντικαταστατος, αλλά τα πραγματα θα αργησουν πολυ να στρωσουν και στη λειτουργια του σχολειου και στη διοικητικη λειτουργια.
"Κύρος και αίγλη που προσφέρει η θέση"; Χα χα χα, καλο κι αυτο!
Α, και αν γινεις εσυ διευθυντης, δεν θα με εχεις στο γραφειο σου καθε μερα 2 ωρες για 6 μηνες να σου δειχνω...Θα εχω γυρισει στην οργανικη μου.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ