Ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας ο πίνακας με τα Εξεταστικά Κέντρα, στα οποία θα διαγωνιστούν οι υποψήφιοι για την απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας Μαΐου 2015 .
ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΜΕ ΤΑ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
Επίσης από το υπουργείο Παιδείας ανακοινώθηκαν οι προδιαγραφές των εξετάσεων ου θα διαγωνιστούν το Μάιο οι υποψήφιοι για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας.
Για να δείτε τις προδιαγραφές πατήστε εδώ
Οι εξετάσεις θα διεξαχθούν το Σάββατο 9 και την Κυριακή 10 Μαΐου 2015 για τα επίπεδα:
α) Επίπεδο Α (Α1 «στοιχειώδης γνώση» και Α2 «βασική γνώση») σε ενιαία διαβαθμισμένη δοκιμασία (test), στις γλώσσες Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική Ιταλική και Ισπανική.
β) Επίπεδο Β (Β1 «μέτρια γνώση», Β2 «καλή γνώση») σε ενιαία διαβαθμισμένη δοκιμασία (test)στις γλώσσες Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική, Ιταλική και Ισπανική.
γ) Επίπεδο Γ (Γ1 «πολύ καλή γνώση», Γ2 «άριστη γνώση») σε ενιαία διαβαθμισμένη δοκιμασία (test)στις γλώσσες Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική, Ιταλική και Ισπανική.
Πατήστε εδώ για να δείτε το Αναλυτικό Πρόγραμμα των Εξετάσεων.
Αγαπητέ συνάδελφε Χρήστο τόσο κατά κλάδο όσο και κατά ειδικότητα πράγματι έχω και εγώ κάποιες επιφυλάξεις για την όλη διαδικασία που συμφωνούν με τις δικές σου. Δεν έχω όμως ακόμη αποφασίσει για την τελική μου θέση. Βλέπω ότι πολλοί συνάδελφοι αντιμετωπίζουν με ενθουσιασμό την όλη διαδικασία, αλλά όχι πάντα και με την ανάλογη υπευθυνότητα. Υπευθυνότητα δηλαδή ως προς τον σεβασμό της επαγγελματικής ταυτότητας των υποψήφιων συναδέλφων εξ’ ού και τα ψήγματα φαιδρότητας που ανέφερες. Ο σύλλογος οφείλει να έχει μια «κουλτούρα», που εξασφαλίζει ότι όλοι οι υποψήφιοι αντιμετωπίζονται στη λογική της αξιοκρατίας. Επιπλέον τα όποια βιογραφικά τους, ή οι δια ζώσης ενημερώσεις τους στους συλλόγους, να αντιμετωπίζονται επίσης με πλήρη σοβαρότητα. Θα έπρεπε να κατατίθεται στο σύλλογο το όραμα του κάθε υποψήφιου για το σχολείο, ώστε να υποβάλλονται ερωτήσεις από τη μεριά του συλλόγου, που τις έχουν επεξεργαστεί συλλογικά και αφορά στους στόχους και στα θέματα του σχολείου. Αλλά ποιος τα έχασε όλα αυτά για να τα βρούμε εμείς; Οι μεν εκπαιδευτικοί είμαστε με φτωχή εμπειρία στην αξιολόγηση, τόσο των ιδίων όσο και των άλλων αλλά και του σχολείου μας. Και δεν έχουμε βέβαια άδικο όταν πριν μόλις 5 μήνες η αξιολόγηση ήταν η δαμόκλειος σπάθη, πάνω από το κεφάλι του καθένα μας και ο αγαπημένος τρόπος απόλυσης μερικών "φιλότιμων" Υπουργών ονόματα να μη λέμε. Για να μη ξεχάσουμε και το νόμο περί του ήθους των δημοσίων υπαλλήλων, που οδηγούσε κάθε πικραμένο πολίτη να καταγγέλλει οτιδήποτε στη β/θμια. Το αποτέλεσμα ήταν να καλούνται εκπαιδευτικοί για τα διαζύγια τους, τις κτηματικές διαφορές τους με το γείτονα και ότι άλλο μπορεί κανείς να φανταστεί. Από την άλλη μεριά η απόλυτη εξουσία που δόθηκε στους Διευθυντές τους κατέστησε σε ορισμένα σχολεία μικρούς δικτατορίσκους, έτοιμους να προσφέρουν στο βωμό των απολύσεων τους ανεπαρκείς συναδέλφους μας. Θα θυμάσαι βέβαια εκείνο το 15% των ανεπαρκών, που θα τροφοδοτούσε τις απαιτούμενες απολύσεις και αλίμονο ποιους θα έπαιρνε η μπόρα! Και εκεί θα έβλεπες διχασμούς και κοματοκρατία και αυλές ,να γελά και το παρδαλό κατσίκι από τη μια και από την άλλη να μη προλαβαίνει να σε κλάψει ούτε η μάνα σου. Θα γνωρίζεις βέβαια πολύ καλά ότι ο κλάδος μας ευρύτερα έχει πολωθεί σε ασεπίτες και μη. Αυτή η κολόνια κρατάει χρόνια αρχής γενομένης της κόκκινης γραμμής που τραβήχτηκε εν νυκτί και όριζε εκπαιδευτικούς μόνο εκείνους που έδιναν ασεπ. Για να ακολουθήσουν οι μικτοί διορισμοί που για άλλους ήταν δίκαιοι και για άλλους άδικοι. Πολλοί φανατικοί εχθροί του Δημοσίου πατώντας στις προχειρότητες της Ελληνικής νομοθεσίας ονειρεύονται έκτοτε να αποδείξουν ότι όλοι όσοι δεν έδωσαν ασεπ είναι απατεώνες, με πλαστά πτυχία και προϋπηρεσίες που τις απόκτησαν γλύφοντας δεν ξέρω και γω ποιους, οπότε δικαίως τους κατακρεουργούμε. Από την άλλη μεριά όσοι έδωσαν ασεπ θεωρούνται ότι κατέχουν την πεμπτουσία της διδασκαλίας αφού καταφέρνουν να κάνουν επί χάρτου ένα σχέδιο μαθήματος. Η ιστορία του κανιβαλισμού στην εκπαίδευση όπου η μια ομάδα κατασπαράσσει την άλλη είναι πολύ παλιά. Μέσα σε όλο αυτό το κλίμα ήρθε και το «πίσω έχει η αχλάδα την ουρά» με την δύναμη του 33% στους συλλόγους και τώρα θα δείτε « μάγκες» τι σημαίνει εξουσία. Έτσι ήρθε και η σειρά των Διευθυντών. Αυτά για να δικαιολογήσω λίγο την αδικαιολόγητη κατά τα άλλα απογοητευτική φαιδρότητα που ανέφερες και μου προκαλεί θλίψη και ανησυχία. Πράγματι συνάδελφε που οδηγούμαστε; Δεν σου κρύβω ότι φλέρταρα και γω με την αποχή. Αλλά και πάλι δεν μπορώ να το αποφασίσω. Κατ αρχάς δεν γνωρίζω τι κυρώσεις θα έχει μια επίσημη θέση αποχής αφ ενός και πόσο θα δυσκολέψει τη ζωή μου αφετέρου μέσα στο σύλλογο. Νομίζω ότι κλείνω να είμαι μεν επιφυλακτική αλλά και να περιμένω να δω που θα βγάλει αυτό το πείραμα. Κυριακή κοντή γιορτή και γρήγορα θα έχουμε αποτελέσματα. Ίσως να αποτελεί την αρχή μιας νέας στάσης των συλλόγων απέναντι στις ευθύνες τους και την αξιολόγηση ευρύτερα. Θα φανεί πιστεύω. Από την άλλη μεριά έχεις απόλυτο δίκιο να λες ότι η μη ψήφισή του όποιου υποψηφίου, θα σημαίνει την κατά κράτος απόρριψή του. Δεν είναι απόλυτο ότι στους μικρούς συλλόγους η πλειοψηφία δεν θα συμπαρασύρει τους υπόλοιπους λίγους υπέρ του ενός ή του άλλου. Αυτό βέβαια θα έχει ως συνέπεια κάποιοι υποψήφιοι να απορριφθούν από την όλη διαδικασία εξ αρχής, αφού δεν θα πάρουν ούτε το προαπαιτούμενο 20%. Το προαπαιτούμενο 20% πιστεύω ότι ισοζυγιάζει την δύναμη του συλλόγου με τα αντικειμενικά προσόντα. Δεν επιτρέπει να κυριαρχήσουν μόνο τα αντικειμενικά προσόντα σε κάποιους χωρίς να είναι έστω αποδεκτοί από το 20% του συλλόγου. Νάσαι σίγουρος ότι μόλις καταλαγιάσει η σκόνη θα συζητηθεί πολύ. Για να κλείσω το αρμένικο σχόλιο μου κατά την αρμένικη επίσκεψη, πιστεύω ότι οι επιφυλάξεις σου έχουν βάση. Σίγουρα στους συλλόγους πρέπει να κυριαρχήσει η λογική και όχι τα όποια εκδικητικά συναισθήματα γιατί πίσω έχει η αχλάδα την ουρά για όλους μας. Η θέση μου είναι και το ζητώ με πρωτοκολλημένο αίτημα ότι ο σύλλογος πρέπει να έχει την στάση του απόλυτου σεβασμού απέναντι στους υποψηφίους συναδέλφους γιατί κατά βάση είναι συνάδελφοι έστω και αν μερικοί το ξέχασαν κάποτε. Επιπλέον ο σύλλογος πρέπει να λειτουργεί στην λογική της αξιοκρατίας, των δημοκρατικών διαδικασιών και όχι του όχλου και της πλάκας του καφενείου. Επομένως ζητάμε επίσημα ο σύλλογος να πάρει θέση ποια διαδικασία πρέπει να ακολουθήσει ως προς τις ενημερώσεις των υποψηφίων (κατάθεση βιογραφικών, προσκλήσεις υποψηφίων κλπ) κάνοντας σαφή στις τοποθετήσεις του όλα τα παραπάνω. Εγώ ζητάω να γραφεί και στο πρακτικό. Όταν κάτι γράφεται στο πρακτικό όλοι έρχονται προ των ευθυνών τους. Πιστεύω ότι είναι μια έστω μικρή αρχή για να έρχονται τα πράγματα στη θέση τους. Στην ουσία βέβαια σε μια μυστική ψηφοφορία μόνο η συνείδηση σου θα είναι αυτή που θα σε ελέγξει. Αυτά και σε ευχαριστώ που με φιλοξένησες. Μερόπη συνάδελφος εκπαιδευτικός. (MERO).