Σύνθετο σύστημα μοριοδότησης από ανεξάρτητη Επιτροπή Αξιολογητών με τη συμμετοχή και του Συλλόγου Διδασκόντων για την επιλογή των Διευθυντών Σχολείων, πρότεινε η Τομεάρχης Παιδείας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Σταυρούλα Ξουλίδου, κατά τη σημερινή συνάντηση με εκπροσώπους της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
«Χρειάζεται να βρούμε πρώτα τους αξιόλογους και μετά να δούμε αν είναι και αρεστοί» ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Ξουλίδου.
Το esos επικοινώνησε με την κ. Ξουλίδου η οποία μας ανέλυσε την πρόταση των ΑΝΕΛ.
Για να ακούσετε τι μας είπε πατήστε στο βελάκι της φωτό.
Οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης πρότειναν παράταση της θητείας των Διευθυντών προκειμένου η σχολική χρονιά να ολοκληρωθεί ομαλά και κατόπιν να ανοίξει ο διάλογος για τον τρόπο επιλογής των Διευθυντών.
«Το εκπαιδευτικό περιβάλλον χρειάζεται αλλαγές χωρίς βιασύνη με διάρκεια και σταθερότητα» σημείωσε η Βουλευτής των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Σταυρούλα Ξουλίδου, ενώ υπογράμμισε τον ρόλο και τη σημασία της συμμετοχής όλων των εμπλεκομένων φορέων στον εκπαιδευτικό διάλογο.
Στη συνάντηση τέθηκε μεταξύ άλλων το ζήτημα του νέου πειθαρχικού δικαίου των δημοσίων υπαλλήλων, στο πλαίσιο του οποίου οι εκπαιδευτικοί, τα στελέχη εκπαίδευσης και οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων βρίσκονται στην πιο ευάλωτη θέση.
Για το θέμα της αξιολόγησης σημειώθηκε ότι αυτή έχει νόημα όταν δίνει κίνητρα στον εκπαιδευτικό και στοχεύει τόσο στη βελτίωσή του αλλά και στη βελτίωση της σχολικής μονάδας στο πλαίσιο της συνεργασίας που έχει ανάγκη το δημόσιο σχολείο. Επιπλέον συζητήθηκαν θέματα σχετικά με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Η Βουλευτής Σταυρούλα Ξουλίδου τόνισε την ανάγκη της αύξησης των ωρών της ενισχυτικής διδασκαλίας στα σχολεία καθώς αποτελεί σημαντική βοήθεια για τον μαθητή συμβάλλοντας στην εξέλιξή του αλλά και στην αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου.
Ένα από τα λίγα λογικά επιχειρήματα όσων είναι ενάντια στην εκλογή του
διευθυντή από τον σύλλογο διδασκόντων είναι ότι με τις εκλογές αυτές δεν θα μπορεί κάποιος που δεν ανήκει σε ένα συλλόγο ενός σχολείου να γίνει διευθυντής σε αυτόν.
Με τον διορισμό του διευθυντή αποκλειστικά μέσω ψηφοφορίας από τον σύλλογο, ο διευθυντής αποκτά έναν "τοπικιστικό χαρακτήρα" και έτσι οδηγούμαστε σε "ισόβιους" διευθυντές, ενώ ταυτόχρονα δεν ευνοείται η κινητικότητα των διευθυντών έτσι ώστε να υπάρχει ανανέωση των σχολείων και να μπορούν έτσι τα σχολεία τα γνωρίζουν καινοτόμες πρακτικές διοίκησης.
Μια παραλλαγή λοιπόν είναι η εξής:
1) Καταρχήν να εκρίνεται με ψηφοφορία ένας διευθυντής από κάθε σύλλογο διδασκόντων. Είναι απαραίτητο κάποιος σύλλογος να βεβαιώσει-ψηφίσει ότι είσαι ικανός διευθυντής. ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΠΟΥ ΝΑ ΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΟΤΙ ΕΙΣΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΙΚΑΝΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ, ΤΟΤΕ ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ, ΟΣΑ ΚΑΙ ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΚΑΙ ΜΟΡΙΑ ΚΑΙ ΑΝ ΕΧΕΙΣ.
2) Στην συνέχεια αφού όλοι οι σύλλογοι εκλέξουν-εγκρίνουν τον διευθυντή τους, μετά οι εκλεγμένοι διευθυντές όλων των σχολείων να μπαίνουν σε μια λίστα συγκρινόμενοι με βάση το συναφές μεταπτυχιακό που έχουν στην διοίκηση σχολείων (και μόνο αυτό, άσχετα μεταπτυχιακά δεν πρέπει να μετράνε) καθώς και τα υπόλοιπα μετρήσιμα προσόντα τους. Θα μπορούν έτσι όσοι έχουν αρκετά μόρια να διαλέγουν σχολεία που τους ενδιαφέρουν, ακόμα και αν ο σύλλογος σε αυτό το σχολείο δεν τους γνωρίζει και δεν τους έχει ψηφίσει.
Με αυτό το υβριδικό σύστημα, μπορεί κάποιος διευθυντής να πάει σε σχολείο που δεν τον γνωρίζει καθόλου ο σύλλογος.
Και μετά, κατά την διάρκεια της θητείας του, αν είναι πράγματι ικανός, σίγουρα θα πείσει τον σύλλογο ότι κάνει για διευθυντής ώστε να τον ξαναψηφίσει ο σύλλογος στις επόμενες εκλογές και να μπορέσει έτσι να ξαναμπεί στην λίστα των διευθυντών.