Η πρόταση των ΑΝΕΛ για την επιλογή Διευθυντών σχολείων

Δηλώσεις στο esos της Τομεάρχου Παιδείας των Ανεξάρτητων Ελλήνων Σταυρούλας Ξουλίδου

27/03/2015

Άκουσε το άρθρο

Σύνθετο σύστημα μοριοδότησης από ανεξάρτητη Επιτροπή Αξιολογητών με τη συμμετοχή και του Συλλόγου Διδασκόντων για την επιλογή των Διευθυντών Σχολείων, πρότεινε η Τομεάρχης Παιδείας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Σταυρούλα Ξουλίδου, κατά τη σημερινή συνάντηση με εκπροσώπους της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

«Χρειάζεται να βρούμε πρώτα τους αξιόλογους και μετά να δούμε αν είναι και αρεστοί» ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Ξουλίδου.

Το esos επικοινώνησε με την κ. Ξουλίδου η οποία μας ανέλυσε την πρόταση των ΑΝΕΛ.

Για να ακούσετε τι μας είπε πατήστε στο βελάκι της φωτό.

Οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης πρότειναν παράταση της θητείας των Διευθυντών προκειμένου η σχολική χρονιά να ολοκληρωθεί ομαλά και κατόπιν να ανοίξει ο διάλογος για τον τρόπο επιλογής των Διευθυντών.

«Το εκπαιδευτικό περιβάλλον χρειάζεται αλλαγές χωρίς βιασύνη με διάρκεια και σταθερότητα» σημείωσε η Βουλευτής των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Σταυρούλα Ξουλίδου, ενώ υπογράμμισε τον ρόλο και τη σημασία της συμμετοχής όλων των εμπλεκομένων φορέων στον εκπαιδευτικό διάλογο.

Στη συνάντηση τέθηκε μεταξύ άλλων το ζήτημα του νέου πειθαρχικού δικαίου των δημοσίων υπαλλήλων, στο πλαίσιο του οποίου οι εκπαιδευτικοί, τα στελέχη εκπαίδευσης και οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων βρίσκονται στην πιο ευάλωτη θέση.

Για το θέμα της αξιολόγησης σημειώθηκε ότι αυτή έχει νόημα όταν δίνει κίνητρα στον εκπαιδευτικό και στοχεύει τόσο στη βελτίωσή του αλλά και στη βελτίωση της σχολικής μονάδας στο πλαίσιο της συνεργασίας που έχει ανάγκη το δημόσιο σχολείο. Επιπλέον συζητήθηκαν θέματα σχετικά με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Η Βουλευτής Σταυρούλα Ξουλίδου τόνισε την ανάγκη της αύξησης των ωρών της ενισχυτικής διδασκαλίας στα σχολεία καθώς αποτελεί σημαντική βοήθεια για τον μαθητή συμβάλλοντας στην εξέλιξή του αλλά και στην αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου.

Σχόλια (10)

Νέα πρόταση
|

Ένα από τα λίγα λογικά επιχειρήματα όσων είναι ενάντια στην εκλογή του
διευθυντή από τον σύλλογο διδασκόντων είναι ότι με τις εκλογές αυτές δεν θα μπορεί κάποιος που δεν ανήκει σε ένα συλλόγο ενός σχολείου να γίνει διευθυντής σε αυτόν.
Με τον διορισμό του διευθυντή αποκλειστικά μέσω ψηφοφορίας από τον σύλλογο, ο διευθυντής αποκτά έναν "τοπικιστικό χαρακτήρα" και έτσι οδηγούμαστε σε "ισόβιους" διευθυντές, ενώ ταυτόχρονα δεν ευνοείται η κινητικότητα των διευθυντών έτσι ώστε να υπάρχει ανανέωση των σχολείων και να μπορούν έτσι τα σχολεία τα γνωρίζουν καινοτόμες πρακτικές διοίκησης.

Μια παραλλαγή λοιπόν είναι η εξής:

1) Καταρχήν να εκρίνεται με ψηφοφορία ένας διευθυντής από κάθε σύλλογο διδασκόντων. Είναι απαραίτητο κάποιος σύλλογος να βεβαιώσει-ψηφίσει ότι είσαι ικανός διευθυντής. ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΠΟΥ ΝΑ ΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΟΤΙ ΕΙΣΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΙΚΑΝΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ, ΤΟΤΕ ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ, ΟΣΑ ΚΑΙ ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΚΑΙ ΜΟΡΙΑ ΚΑΙ ΑΝ ΕΧΕΙΣ.

2) Στην συνέχεια αφού όλοι οι σύλλογοι εκλέξουν-εγκρίνουν τον διευθυντή τους, μετά οι εκλεγμένοι διευθυντές όλων των σχολείων να μπαίνουν σε μια λίστα συγκρινόμενοι με βάση το συναφές μεταπτυχιακό που έχουν στην διοίκηση σχολείων (και μόνο αυτό, άσχετα μεταπτυχιακά δεν πρέπει να μετράνε) καθώς και τα υπόλοιπα μετρήσιμα προσόντα τους. Θα μπορούν έτσι όσοι έχουν αρκετά μόρια να διαλέγουν σχολεία που τους ενδιαφέρουν, ακόμα και αν ο σύλλογος σε αυτό το σχολείο δεν τους γνωρίζει και δεν τους έχει ψηφίσει.

Με αυτό το υβριδικό σύστημα, μπορεί κάποιος διευθυντής να πάει σε σχολείο που δεν τον γνωρίζει καθόλου ο σύλλογος.

Και μετά, κατά την διάρκεια της θητείας του, αν είναι πράγματι ικανός, σίγουρα θα πείσει τον σύλλογο ότι κάνει για διευθυντής ώστε να τον ξαναψηφίσει ο σύλλογος στις επόμενες εκλογές και να μπορέσει έτσι να ξαναμπεί στην λίστα των διευθυντών.

teacher
|

Προετοιμάζουν το απόλυτο μπάχαλο .Θα χαθεί κάθε αξιοπρέπεια και τα τελευταία ψήγματα της υπόληψής μας σαν κλάδος.Αφήστε που με πρόσχημα την άμεση δημοκρατία , θα μεταφερθούν οι ευθύνες για τα κακώς κείμενα , απο την κεντρική εξουσία στους Δ/ντές και εμμέσως στους συλλόγους γιατί αυτοί τους ψήφισαν."Εμείς" δηλ. οι κρατούντες , δεν ευθυνόμαστε για τίποτα...'εμείς" είμαστε με τον λαό............νέου τύπου αριστερίστικη φρασεολογομπουρδολογία!!!!!! ΕΛΕΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΣΧΕΤΟΥΣ!!!

geo
|

"Αυτά που γράφω παραπάνω τα γνωρίζουν λίγοι σχετικώς."
Οχι αγαπητε μου, πολλοι ειμαστε. Και ολοι ανησυχουμε φοβερα με τις επικειμενες εξελιξεις. Σε ενα μονο θα διαφωνησω, στην καταργηση της συνεντευξης. Ας μην μοριοδοτειται, ας αποφαινονται οι συνεντευκτες με ενα ναι ή οχι για τον συνεντευξιαζομενο. Ας υπαρχει μια ασφαλιστικη δικλειδα για τους προφανως ακαταλληλους. Οσο για τα υπολοιπα, συμφωνω κι επαυξανω!

Μάκης
|

κάτω τα χέρια στα από την παιδεία.
σκιστε το μνημόνιο, διώξτε την τρόικα και μακριά από τα σχολεία μας

Διαπορών
|

Εγώ απορώ για ένα πράγμα: τίποτε δεν βλέπουν εκεί στο Υπουργείο από όλα όσα γράφονται στις στήλες αυτές; Δεν κατανοούν ότι η φωνή της λογικής υπερισχύει του τυφλού φανατισμού, των δήθεν αμεσοδημοκρατικών "λύσεων", της επικείμενης διάλυσης;
Ακούν μόνο τους συνδικαλιστές τους; Μα αυτοί εκφράζουν το 1% των εκπαιδευτικών.

Δεν τα βλέπω καλά τα πράγματα!
|

O N. 3848/2010 ,πόρω απέχει από το να λογίζεται ως «αναξιοκρατικός νόμος»
Αντιθέτως, είναι ο πρώτος νόμος (έστω και αν τον θέσπισε η κα Διαμαντοπούλου) που προάγει ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ φορά την αξιοκρατία!
Ενίοτε ψηφίζονται και νόμοι εκ λάθους!
Ένας τέτοιος νόμος είναι κι αυτός!
Δυστυχώς το κατεστημένο που ΠΑΣΟΚ, δεν πρόλαβε να τον καταργήσει και επορεύθη δι αυτού!
Είχε όμως ο νόμος ένα μεγάλο δόκανο! Την συνέντευξη! Τι κι αν ήταν μαγνητοφωνούμενη, τι κι αν είχε εκ των προτέρων γνωστές ερωτήσεις , ήταν το αγκάθι. Οι συνεντευξιαστές, έβαζαν ό,τι τους κάπνιζε!
Εάν κάποιος έβγαζε αυτό το αγκάθι θα έφτιαχνε έναν αξιοπρεπέστατο νόμο ΔΙΚΑΙΟ , όσο το δυνατόν για όλους τους Έλληνες.
Αυτά που γράφω παραπάνω τα γνωρίζουν λίγοι σχετικώς.
Ο Έλληνας, με την γνωστή δοκησισοφία του να είναι ειδικός επί παντός επιστητού και ιδίως ανιστόρητος, ανενημέρωτος , αλλά να έχει και γνώμη βαρύνουσα και σημαίνουσα, αρθρογραφεί κια σχολιάζει.
Η αλήθεια όμως είναι αυτή που μόλις έγραψα.
Αν κάποιος θέλει (ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ!!!) να βελτιώσει τον Ν.3848 /2010 και να τον κάνει τον πιο δίκαιο που έχει περάσει ποτέ, δεν έχει, παρά να αντικαταστήσει την συνέντευξη με γραπτές εξετάσεις, δηλ. ένα τέστ πολλαπλής επιλογής με ερωτήσεις Εκπαιδευτικής νομοθεσίας, μελετών περίπτωσης, Αρχών διοίκησης και Παιδαγωγικών. Αν θέλει να επιβάλλει κομματικές λύσεις που ΔΕΝ θα διαλύσουν την εκπαίδευση, αλλά θα συνεχίσουν τα παλιά (όσοι είχαν προσόντα για διευθυντές εγίνοντο μεν, αλλά όχι και σε όποιο Σχολείο ήθελαν δε!) θα μετατρέψει την συνέντευξη σε ψηφοφορία των εκπαιδευτικών του ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ. Τέλος:
Όσοι θέλουν να διαλύσουν την εκπαίδευση και να μας πάνε 50 + χρόνια πίσω, όσοι θέλουν να μηδενίσουν αξίες Ελληνικές ( εκπαίδευση, διαρκής εκπαίδευση, συνεχιζόμενη εκπαίδευση, δια βίου εκπαίδευση, επιμόρφωση, αυτοβελτίωση, αυτοπραγμάτωση κτλ) θα κάνουν την απόλυτη ισοπέδωση , που δεν υπάρχει , ούτε έχει υπάρξει σε κανένα σημείο του Πλανήτη, ούτε επί επαράτου υπαρκτού Σοσιαλισμού, ουδαμώς! Θα κάνουν δηλαδή τον «θεσμό« του «αιρετού Διευθυντή» Θα θεσμοθετήσουν την απόλυτη ξεφτίλα, την απόλυτη ύβρη, την απόλυτη καταβαράρθωση! Σημειολογικώς, καλούντα πάντες οι εκπαιδευτικοί, να αποδεχθούν ότι η όποια δουλειά τους για μόρφωση είναι άχρηστη διότι μοναδικό διαβατήριο Υπηρεσιακής ανέλιξης είναι η ....δημοφιλία! Τα μεταπτυχιακά, τα δεύτερα πτυχία, η γλωσσομάθεια, οι δεξιότητες στις ΤΠΕ, είναι ΑΧΡΗΣΤΕΣ. Άρα μη αμειβόμενες, μη επιβραβευόμενες κτλ Δίνεται ένα μήνυμα του τύπου «μην μορφώνεται κανένα κορόϊδο!. Πιάστε γνωριμία με τους εξουσιαστές, γίνετε δημοφιλείς, ενταχθείτε σε κλίκα, σε ομάδα, σε κόμμα, σε ομάδα πίεσης σε πυρήνα σε....δεν ξέρω τι άλλο!
Αυτό έχουν σχεδιάσει ως τάχα μου «πείραμα» το οποίο και δεν θα προλάβει να αποτύχει σε 9 μόνο μήνες. Πάντα υπάρχει η «αδράνεια» του προηγούμενου συστήματος όπου όλα πάνε και δι αυτομάτου πιλότου εκ κεκτημένης ταχύτητος. Σε 2-3 χρόνια όμως σε όλη την Επικράτεια θα διεξάγεται κλοτσοπατινάδα στα Σχολεία, θα έχουμε φαινόμενα βίας ενδοσχολικά και από εξωτερικούς παράγοντες, θα έχουμε καταγγελίες Εισαγγελείς κτλ Πολλοί οπαδοί της Δημοκρατικής εκτροπής ΗΔΗ ΕΠΙΧΑΙΡΟΥΝ για την επικείμενη διάλυση.
Αν η Ξουξουλίδου ήξερε τι ευθύνη αναλαμβάνει θα έχανε τον ύπνο της. Αυτό που πάει να κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ (μέσω των στελεχών του που πιέζουν την ηγεσία του Υπουργείου) δνε έχει γίνει πουθενά, ποτέ. Ούτε έχει γίνει πουθενά και ποτέ κατι ΑΝΑΛΟΓΟ εξαιρουμένης ίσως της Παρισινής Κομμούνας!
Το πείραμα ξεκίνησε από την εκπαίδευση για να υλοποιηθεί και η γνωστή παροιμία -αφορισμός «Ουδείς μωρώτερος των Ιατρών εάν δεν υπήρχαν οι δάσκαλοι!»

elen
|

Πριν φτάσουν να καταθέσουν στην βουλή για ψήφιση -περί εκλογής των διευθυντών - ας διαβάσουν πόσο συνταγματικός θα είναι ο νόμος που ετοιμάζουν γιατι κάποιοι νομικοί τους περιμένουν .....στην γωνία...για το πόσο αντισυνταγματικό θα είναι το ν/σ έκτρωμα ..... Και μετά ενστάσεις......ενστάσεις ...παει η χρονιά και τα σχολεία χωρίς διευθυντές για μια χρονιά ....όλα μπάχαλο!

geo
|

'...το προηγούμενο καθεστώς επιλογής το οποίο ήταν αναξιοκρατικό, άδικο, μεροληπτικό, ψηφοθηρικό, κομματικό και αναποτελεσματικό." Και πού το βασιζεις αυτό αγαπητε; Στο ότι μοριοδοτουνταν όλα τα τυπικα προσοντα; Στο ότι μοριοδοτουνταν η προϋπηρεσια, όχι με τροπο εξοφθαλαμα μεροληπτικο όπως στο προηγουμενο συστημα, αλλά στο πλαισιο της λογικης; Στο ότι η συνεντευξη μοριοδοτουνταν μονο με 15 μορια και όχι με 20; Στο ότι τηρούνταν μαγνητοφωνημένα πρακτικα της συνέντευξης; Στο ότι υπηρχε "τραπεζα θεματων" για τη συνεντευξη και όχι ερωτήσεις του τυπου "η συνεισφορα του Εμμανουηλ Ροΐδη στην ελληνικη εκπαιδευση"; Γιατι ειστε ολοι τοσο προκλητικα μεροληπτικοι και αμνήμονες; Γιατι δεν αναγνωρίζετε το σωστο και να προσπαθείτε να το βελτιώσετε και όχι να το αφανισετε;
τ

Α.Σ.
|

Συμφωνώ με τον προηγούμενο, ας κάνουν λοιπόν και αυτοί κομματικές επιλογές. Τι συζητάμε τώρα, ο παραλογισμός αποτελεί κοινωνικό φαινόμενο, εκπαιδευτικό φαινόμενο. Μα το αυτονόητο δεν είναι η αξιοκρατικές επιλογές; Ψάχνουμε και ψάχνουμε, ο κόσμος το έχει τούμπανο και εμείς κρυφός καμάρι. Δεν θέλουν αξιοκρατία ή καλύτερα΄όποιος δεν θέλει να μαγειρέψει όλη μέρα κοσκινίζει. Είναι που είναι αναλώσιμοι, έτσι θα επιταχύνουν αυτό που γνωρίζουν καλά. Η πιστεύετε ότι είναι εποχές που η κοινωνία θα δεχτεί τις κομματικές επιλογές και την αναξιοκρατία; Αν το πιστεύετε γελιέστε, εδώ θα είμαστε να δούμε τα αποκαΐδια.

Σπύρος
|

Είναι πιο έντιμο και ειλικρινές να πει κάποιος ότι το υπουργείο θα τοποθετεί ως Δ/ντές κυβερνητικά πρόσωπα, όπως κάνει πολλά χρόνια τώρα με τους περιφερειακούς , παρά για ψηφοθηρικούς λόγους "να χτυπάει μια στο καρφί και μια στο πέταλο".

Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι για να παραχθεί κάτι καλό πρέπει να υπάρξει ριζική ρήξη με το προηγούμενο καθεστώς επιλογής το οποίο ήταν αναξιοκρατικό, άδικο, μεροληπτικό, ψηφοθηρικό, κομματικό και αναποτελεσματικό.

Σε άλλη περίπτωση ας είμαστε ειλικρινείς. Υπάρχει και η λύση της πρώτης παραγράφου.

Ας μη παίζουμε με τις λέξεις, επιτέλους.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ