Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Το νομοσχέδιο για την Τράπεζα Θεμάτων, το βαθμό προαγωγής των μαθητών στο Λύκειο και την αναπλήρωση των χαμένων ωρών λόγω των καταλήψεων

Δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα
Δημοσίευση: 27/03/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Στο νέο νομοσχέδιο για την αντιμετώπιση της βίας στα γήπεδα που δημοσιοποιήθηκε σήμερα από τον υφυπουργό Αθλητισμού  Σταύρο Κοντονή εντάχθηκαν οι δύο τροπολογίες του υπουργείου Παιδείας που αφορούν:

Α. Την Τράπεζα Θεμάτων

Β. Τον βαθμό προαγωγής των μαθητών στο Λύκειο, και

Γ. Τη διαδικασία κάλυψης των χαμένων διδακτικών ωρών λόγω καταλήψεων .

Μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες επεξεργασίας και ψήφισης του Σχέδιο Νόμου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και στην Ολομέλεια της Βουλής.
Τα τρία αυτά θέματα περιλαμβάνονται στο σχέδιο νόμου σε δύο άρθρα, τα οποία ορίζουν τα εξής:

Άρθρο 13ο

1. Η παρ. 3 του άρθρου 3 του ν. 4186/2013 (Α΄ 193) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 45 του ν. 4264/2014 (Α΄ 118 ) και την παρ. 1 του άρθρου 11 του ν. 4275/2014 (Α΄ 149) αντικαθίσταται ως εξής: «3. Οι γραπτές προαγωγικές εξετάσεις στην Α΄ τάξη του Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Α΄ και Β΄ Εσπερινού Γενικού Λυκείου διεξάγονται ενδοσχολικά και περιλαμβάνουν όλα τα διδασκόμενα μαθήματα εκτός των μαθημάτων της Ερευνητικής Εργασίας και της Φυσικής Αγωγής. Τα θέματα των προαγωγικών εξετάσεων ορίζονται αποκλειστικά από τον διδάσκοντα/τους διδάσκοντες το μάθημα. Τα γραπτά διορθώνονται από τον οικείο διδάσκοντα. Η Τράπεζα θεμάτων που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της Οριζόντιας Πράξης 466112 Προγράμματος ΕΣΠΑ δύναται να λειτουργήσει ως προαιρετικό συμβουλευτικό εργαλείο για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Για την προαγωγή των μαθητών στην Α΄ τάξη του Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Α΄ και Β΄ τάξεις Εσπερινού Γενικού Λυκείου απαιτείται γενικός μέσος όρος τουλάχιστον εννέα και πέντε δέκατα (9,5), ο οποίος προκύπτει από τον Μ.Ο. των βαθμών ετήσιας επίδοσης του μαθητή όλων των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων συμπεριλαμβανομένου και του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας όπου αυτό διδάσκεται.»

2. Η παρ. 4 του άρθρου 3 του ν. 4186/2013 (Α΄193), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 11 του ν. 4275/2014 (Α΄149), αντικαθίσταται ως εξής: «4. Οι γραπτές προαγωγικές εξετάσεις στη Β΄ τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και στη Γ΄ Τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου διεξάγονται ενδοσχολικά και περιλαμβάνουν όλα τα διδασκόμενα μαθήματα εκτός των μαθημάτων της Ερευνητικής Εργασίας και της Φυσικής Αγωγής. Τα θέματα των προαγωγικών εξετάσεων ορίζονται αποκλειστικά από τον διδάσκοντα/τους διδάσκοντες το μάθημα. Τα γραπτά διορθώνονται από τον οικείο διδάσκοντα. Η Τράπεζα θεμάτων που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της Οριζόντιας Πράξης 466112 Προγράμματος ΕΣΠΑ δύναται να λειτουργήσει ως προαιρετικό συμβουλευτικό εργαλείο για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Για την προαγωγή των μαθητών στην Β΄ τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και στη Γ΄ Τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου απαιτείται γενικός μέσος όρος τουλάχιστον εννέα και πέντε δέκατα (9,5), ο οποίος προκύπτει από τον Μ.Ο. των βαθμών ετήσιας επίδοσης του μαθητή όλων των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων συμπεριλαμβανομένου και του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας όπου αυτό διδάσκεται.

3. Το δεύτερο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 11 του ν.4186/2013 (Α΄ 193) αντικαθίσταται ως εξής: «Τα θέματα ορίζονται αποκλειστικά από τον διδάσκοντα/τους διδάσκοντες το μάθημα. Τα γραπτά διορθώνονται από τον οικείο διδάσκοντα. Η Τράπεζα θεμάτων που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της Οριζόντιας Πράξης 466112 Προγράμματος ΕΣΠΑ δύναται να λειτουργήσει ως προαιρετικό συμβουλευτικό εργαλείο για μαθητές και εκπαιδευτικούς.»

4. Το τρίτο και τέταρτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 11 του ν.4186/2013 (Α΄ 193), όπως συγχωνεύτηκαν σε ένα και αντικαταστάθηκαν με την παρ. 6 του άρθρου 45 του ν.4264/2014 (Α΄ 118) αντικαθίστανται ως εξής: «Για την προαγωγή των μαθητών απαιτείται γενικός μέσος όρος τουλάχιστον εννέα και πέντε δέκατα (9,5), ο οποίος προκύπτει από τον Μ.Ο. των βαθμών ετήσιας επίδοσης του μαθητή όλων των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων συμπεριλαμβανομένων και των μαθημάτων της Ερευνητικής Εργασίας και του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού – Περιβάλλον Εργασία - Ασφάλεια και Υγιεινή, όπου αυτά διδάσκονται.»

5. Η ισχύς του παρόντος άρθρου αρχίζει από το σχολικό έτος 2014-2015.

Άρθρο 14ο

1. Η παράγραφος 10 του άρθρου 1 του Π.Δ. 104/1979 (ΦΕΚ Α΄23/.....), η οποία προστέθηκε με το άρθρο 1 του ΠΔ 170/2013 (ΦΕΚ Α΄274/..........), αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«10. Σε περίπτωση απώλειας διδακτικών ωρών, η αναπλήρωσή τους εξασφαλίζεται με τους ακόλουθους τρόπους: α) Περικοπή περιπάτων και εκδρομών. β) Περιορισμός των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών και γ) Αξιοποίηση των σχολικών εορτών (πραγματοποιούνται και οι εορτές και τα μαθήματα).

Με την παύση της λειτουργίας του σχολείου και μέχρι να ομαλοποιηθεί η λειτουργία του, ο Διευθυντής συγκαλεί ανά βδομάδα το Σχολικό Συμβούλιο, προς τον σκοπό αντιμετώπισης της κατάστασης και διατύπωσης γνώμης για την προσήκουσα διαδικασία αναπλήρωσης των ωρών διδασκαλίας που έχουν χαθεί.

Μόλις ομαλοποιηθεί η λειτουργία του σχολείου, ο Διευθυντής συγκαλεί αμέσως και εκτάκτως το σχολικό συμβούλιο. Το σχολικό συμβούλιο υποβάλει πρόταση στον Διευθυντή της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μέσα σε πέντε ημέρες από την έναρξη λειτουργίας του σχολείου, σχετικά με την διαδικασία αναπλήρωσης των ωρών διδασκαλίας που έχουν χαθεί, με γνώμονα την όσο το δυνατόν αρτιότερη

ολοκλήρωση της διδακτέας ύλης. Η διαδικασία αναπλήρωσης των απολεσθεισών ωρών διδασκαλίας πρέπει να ολοκληρωθεί μέσα σε ένα τρίμηνο/τετράμηνο από την ομαλοποίηση της λειτουργίας του σχολείου.

Ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εισηγείται τον τρόπο αναπλήρωσης των μαθημάτων και της ολοκλήρωσης της διδακτέας ύλης στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης. Την απόφαση για την αναπλήρωση λαμβάνει ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης».

2. Ειδικά για το σχολικό έτος 2014-2015, σε περίπτωση αδυναμίας κάλυψης της διδακτέας ύλης με τους τρόπους που προβλέπονται στην παρ.10 του άρθρου 1 του Π.Δ. 104/1979 (Α΄23) όπως αυτή αντικαθίσταται με την παρ.1 του παρόντος, παρέχεται επιπρόσθετα η δυνατότητα αναπλήρωσης των απολεσθεισών ωρών διδασκαλίας με αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος.

 

Σχόλια (9)

 
Νεκτάριος
27 Μαρ 2015 22:42

Απορώ γιατί δεν εντάσσεται η τροπολογία για την κατάργηση των επαίσχυντων διαγραφών, γεγονός που επίσης δεν έχει δημοσιονομικό κόστος και αποτελεί αγωνία αβάσταχτη για χιλιάδες ταλαιπωρημένους φοιτητές που απειλούνται με αυτοδίκαιη διαγραφή την 30-04-2015. Παρακαλώ αποκαταστείστε την αδικία.

 
Γαβριήλ Ζώτος
27 Μαρ 2015 23:25

Δεν υπάρχει καμιά αναφορά και για το Επαγγελματικό Λύκειο ( ΕΠΑ. Λ.) όπου και σε αυτό υπάρχει η τράπεζα θεμάτων καθώς και συγκεκριμένος τρόπος προαγωγής στην επόμενη τάξη. Τι έγινε το ξεχάσατε και αν ναι θα το συμπεριλάβετε σε αυτές τις τροπολογίες ; Λίγη προσοχή δε βλάπτει.

 
bilstef
28 Μαρ 2015 00:13

Στο νομοσχέδιο πρέπει να προστεθεί και παράγραφος για τον τρόπο προαγωγής στα Μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία , δηλ να διευκρινίζεται ποια μαθήματα θα ανήκουν στα γραπτώς εξεταζόμενα και επομένως θα προσμετρούνται για τον μέσο όρο 9,5 της προαγωγής .

 
Βελισσάριος Γ.
28 Μαρ 2015 08:31

Είμαι 29 ετών, υπό διαγραφή φοιτητής με 4 οφειλόμενα μαθήματα για πτυχίο!Από το 2007-2011 ήμουν κλινήρης το νοσοκομείο Γεννηματά οπότε και διέκοψα de facto τις σπουδές μου,αλλά από το 2011 πέρασα 21 μαθήματα.

Εδώ και εβδομάδες περιμένουμε κι εμείς την πολυπόθητη ρύθμιση που αφορά στη διάσωση των παλαιών φοιτητών από τη διαγραφή,όπως προβλέπεται βάσει του Ν4009/2011 σε συνδιασμό με τη σχετική τροπολογία Λοβέρδου στις αρχές Σεπτεμβρίου.

Εν ολίγοις, αγαπητό esos, διαγραφόμαστε στις 30/04/2015.Προ εβδομάδων μας δήλωσαν από το Υπουργείο ότι δεν είναι πια στη νομοπαρασκευαστική πρακτική της νέας κυβέρνησης η μεταβολή του νομοθετικού πλαισίου με τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο και ότι θα πρέπει να περιμένουμε το περίφημο πολυνομοσχέδιο "κουρελού" που όπως φαίνεται καθυστερεί πολύ.

Εντούτοις, για όσους παρακολουθούν τη νομοθετική διαδικασία δεν είναι η πρώτη φορά που η νέα κυβέρνηση επιλέγει τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο που τίθεται προς ψήφιση.Λοιπόν τους ψηφίσαμε για να μη διαγραφούμε και περιμένουμε να τηρήσουν την προεκλογική τους δέσμευση.Σε 1 μήνα και 4 ημέρες διαγραφόμαστε και ήδη ορισμένα Πανεπιστημία(πχ Πανεπιστήμιο Πειραιά) έχουν αρχίσει να θέτουν εκτός της διαδικασίας δήλωσης μαθημάτων τους υπό διαγραφή φοιτητές.Τους τελευταίους μήνες το θέμα μας έχει απασχολήσει πολλάκις τα ΜΜΕ ,ενώ και ο Υπουργός έλαβε πρόσφατα ξεκάθαρη θέση.

Τι στα αλήθεια περιμένουν για μια τόσο απλή ρύθμιση με μηδενικό δημοσιονομικό κόστος που δεν απαιτεί την έγκριση των θεσμών;Στα αλήθεια εξαντλείται η υπομονή και των πιο καλόπιστων!

 
Pa Ka
28 Μαρ 2015 09:02

Τη τράπεζα θεματων των Επαλ την ξεχασαν;;;;;

 
επαλ
28 Μαρ 2015 12:07

Τα του ΕΠΑΛ (τράπεζα θεμάτων) ορίζονται στο άρθρο 11 του 4186/2013 το οποίο και διορθώνεται - Όσοι σχολιάζουν το γεγονός ας κάνουν τον κόπο να διαβάσουν...

 
Η έκλειψη της λογικής...
28 Μαρ 2015 18:39

Για την προαγωγή των μαθητών δεν λαμβάνεται υπόψη πλέον ο βαθμός των μαθητών στη Φυσική Αγωγή; Από ποια επιστημονική κρίση ή καλύτερα από ποια ιδεοληπτική εμμονή προκύπτει η εξαγωγή Μ.Ο. για την προαγωγή των μαθητών από πλείστα άλλα μαθήματα εκτός από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής; Σε ποιο εκπαιδευτικό σύστημα το έχετε αυτό ξαναδεί; Μαθήματα γενικής παιδείας που διδάσκονται συστηματικά και είναι υποχρεωτική η παρακολούθηση τους από τους μαθητές να "βαθμολογούνται" χωρίς ουσιαστικό λόγο και αντίκρυσμα! Με άλλα λόγια ο μαθητής που στη Φυσική Αγωγή αδιαφορεί πλήρως και δεν συμμετέχει καθόλου μπορεί να προάγεται, ενώ εκείνος που συμμετέχει και προσπαθεί δεν έχει καμία ουσιαστική βαθμολογική ανταμοιβή. Και μάλιστα σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα όπως το ελληνικό όπου τα πάντα κινούνται, πρωτίστως, με τη λογική της "βαθμοθηρίας" . Έτσι αντιλαμβάνεστε δηλαδή τις βαθιές μεταρρυθμίσεις στο χώρο της παιδείας; Με τέτοιους τρόπους αντιλαμβάνεστε την ισότητα των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων; Με αποκλεισμούς και διακρίσεις μάλλον σε αντίθετα αποτελέσματα, από αυτά που ως αριστερή (;) κυβέρνηση διακηρύσσετε, θα οδηγηθείτε.......

 
cris
30 Μαρ 2015 11:31

Το μείζον θέμα που έπρεπε ήδη να αντιμετωπιστεί είναι οι πανελλαδικές του 2016. Οι μαθητές της Β’ Λυκείου έπρεπε ήδη να γνωρίζουν τα μαθήματα στα οποία θα διαγωνιστούν, τους συντελεστές βαρύτητας του κάθε μαθήματος, ποιες ακριβώς σχολές θα περιλαμβάνονται σε κάθε επιστημονικό πεδίο εξειδίκευσης, πως θα γίνει η εισαγωγή στις στρατιωτικές - αστυνομικές σχολές – ΑΕΝ κ.α. ώστε να κάνουν τις σωστές επιλογές (ομάδες προσανατολισμού-προετοιμασία «εν όψει» των πανελλαδικών …)
Η τράπεζα θεμάτων και ο τρόπος προαγωγής μέσα στο Λύκειο είναι ζητήματα δευτερεύοντα. Η διαχείριση αυτών γίνεται για επικοινωνιακούς λόγους προκειμένου να γίνουν αρεστοί ενώ πρέπει να θέσουν προτεραιότητες για να είναι χρήσιμοι.

 
Τράπεζα Θεμάτων
31 Μαρ 2015 12:04

Καλώς καταργείται η συμμετοχή των προαγωγικών βαθμών Α' και Β΄ Λυκείου στις εισαγωγικές στα πανεπιστήμια. Αλλά η μερική εξέταση σε Τράπεζα Θεμάτων έπρεπε να παραμείνει και να επεκταθεί και σε τάξεις του Γυμνασίου και την ΣΤ' Δημοτικού.
Αυτός είναι ο τρόπος για να μπορεί να παρακολουθεί το Υπουργείο, η Πολιτεία, η Κοινωνία, την αποτελεσματικότητα του δημόσιου εκπαιδευτικού έργου, να διαπιστώνει τα προβλήματα και να σχεδιάζει επεμβάσεις για βελτίωση. Πως αλλιώς μπορεί να γίνει?
Η ανάγκη πανελλαδικών εξετάσεων σε Τράπεζα Θεμάτων είναι υπόδειξη της έκθεσης του κ. Γκουρία του ΟΟΣΑ το 2011. Σε αυτούς απευθύνθηκε κι ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας για τεχνογνωσία στις μεταρρυθμίσεις, γιατί να ακυρώσουν ότι ήδη υπάρχει?
Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να ξεπεράσουν τις ανασφάλειες ή και το βόλεμά τους και να αποδεχθούν ότι η Παιδεία χρειάζεται εργαλεία αξιολόγησης και ότι οι δημόσιοι λειτουργοί οφείλουν να λογοδοτούν στη κοινωνία.
Η κυβέρνηση πως αντιλαμβάνεται την Αριστερή πολιτική στη Παιδεία? Πρέπει να αδιαφορεί για το αποτέλεσμα, είναι δυνατόν απλά να στοχεύει στη διεύρυνση της ανοχής και χαλαρότητας?

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.