ΜΗΝΥΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

Ο σκοπός του πειραματικού σχολείου και οι οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτό

Δημοσίευση: 03/04/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Προς:
 1.  Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων
 2.  Αναπληρωτή Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων
 3.  Διοικούσα Επιτροπή των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων
 4. Αυτοτελές Τμήμα Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων

Θέμα: Ο σκοπός του πειραματικού σχολείου και οι οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτό.

Μετά την υπ΄ αριθμό πρωτ. 43280/Φ1 ΕΞ / 16-3-2015, έγγραφη απάντηση του κ. Υπουργού στην ερώτηση κ. Βουλευτή με αριθμό 172/20-2-2015, της Βουλής των Ελλήνων, ο Σύλλογος Διδασκόντων του 2ου Πρότυπου Πειραματικού Λυκείου Θεσσαλονίκης επιθυμεί να καταθέσει, σύντομα και με αγωνία, εν όψη νομοθετικής ρύθμισης, την άποψή του προς δύο κατευθύνσεις:

1.    Το σχολείο μας αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες που χαρακτηρίζουν τη λειτουργία ενός πειραματικού σχολείου, δηλαδή:

α) την παροχή δημόσιας και δωρεάν παιδείας υψηλής ποιότητας για όλους, συμβάλλοντας στην ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των μαθητών/τριών,

β) την προαγωγή της εκπαιδευτικής έρευνας στην πράξη, σε συνεργασία με τις αντίστοιχες Σχολές και Τμήματα των Α.Ε.Ι.,

γ) την εκπαίδευση με πρακτική άσκηση των προπτυχιακών φοιτητών και σπουδαστών Τμημάτων Α.Ε.Ι., όπως και των μεταπτυχιακών φοιτητών στις επιστήμες της εκπαίδευσης (αγωγής), σε συνεργασία με τις αντίστοιχες Σχολές και Τμήματα, καθώς και την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας και τη δημιουργία κοινοτήτων μάθησης σε συνεργασία με τα Α.Ε.Ι. και το Ι.Ε.Π.,

δ) την υποστήριξη του στόχου της δημιουργικότητας, της καινοτομίας και της δημιουργίας του δημοκρατικού σχολείου «της γειτονιάς» με τη λειτουργία Καινοτόμων Προγραμμάτων και Ομίλων, στους οποίους μπορούν να συμμετέχουν μαθητές και μαθήτριες από όλα τα γειτονικά σχολεία της δημόσιας εκπαίδευσης, και

ε) την πειραματική εφαρμογή προγραμμάτων σπουδών, αναλυτικών προγραμμάτων και μεθόδων διδασκαλίας, εκπαιδευτικού υλικού, καινοτόμων διδακτικών πρακτικών, προγραμμάτων αξιολόγησης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου και της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολικών μονάδων. Οι Διδάσκοντες/ουσες του 2ου ΠΠ ΓΕΛ Θεσσαλονίκης θεωρούν τα παραπάνω ως τον πυρήνα του ρόλου και της λειτουργίας ενός πειραματικού σχολείου και εργάζονται για την καθημερινή υλοποίησή τους.

2.    Για την υλοποίηση των παραπάνω απαιτείται, κατ’ ελάχιστον, ένα σταθερό «παιδαγωγικό» περιβάλλον, όπου μαθητές/τριες, Γονείς/ Κηδεμόνες και εκπαιδευτικοί θα μπορούν να αναπτύσσουν βιώσιμες συνεργασίες, δίνοντας  λύσεις σε προβλήματα και βελτιώνοντας τη φοίτηση και τη μαθητική ζωή στο σχολείο. Για τη διασφάλιση, λοιπόν, ενός εκπαιδευτικού περιβάλλοντος που εντάσσει όλους τους συντελεστές της εκπαίδευσης στην καθημερινή σχολική ζωή, θεωρούμε ότι οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στο πειραματικό σχολείο πρέπει να έχουν οργανική στο σχολείο τους, καθώς η αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών ως προσωρινά αποσπασμένων κάθε σχολική χρονιά έχει ως αποτέλεσμα να συμμετέχουν εκ των πραγμάτων σε μια ασυνεχή και αποσπασματική εκπαιδευτική διαδικασία. Εξάλλου, η οργανική θέση των εκπαιδευτικών προβλέπεται να υπάρχει στις σχολικές μονάδες όπου αυτοί υπηρετούν, περιλαμβανομένων των διαπολιτισμικών, καλλιτεχνικών και μουσικών σχολείων. Η ύπαρξη οργανικής θέσης στο σχολείο προσφέρει στους εκπαιδευτικούς  ένα ασφαλές εργασιακό περιβάλλον και ταυτόχρονα η συνεχής παρουσία τους στο σχολείο τους επιτρέπει να κατανοούν την κουλτούρα του σχολείου και να συμβάλλουν σε ένα θετικό συνεργατικό και συμμετοχικό κλίμα της σχολικής ζωής. Για τους λόγους αυτούς, θεωρούμε ότι είναι παιδαγωγικά αναγκαίο οι εκπαιδευτικοί των Πειραματικών Σχολείων να έχουν οργανικές θέσεις στο σχολείο όπου υπηρετούν.

Από το Σύλλογο Διδασκόντων του 2ου ΠΠ ΓΕΛ Θεσσαλονίκης:

Νικόλαος Σταμπολίδης, Διευθυντής    Ευτέρπη Χριστοφορίδου
Αναστασία Μπιτσάνη, Υποδιευθύντρια    Κωνσταντίνος Φιλιππίδης
Κωνσταντίνος Κοκογιάννης    Ιφιγένεια Κωφού
Νικόλαος Μελισσίδης    Βάια Γαβριηλίδου
Τατιάνα Βαφειάδου    Δημήτριος Κάρλας
Αθανάσιος Αρβανιτίδης    Ελένη Μερκενίδου
Ευάγγελος Πεπές    Αρχοντία  Γραμματικοπούλου
Αγνή Πλιάκα    Σταμάτης Τσελέπης

 

Σχόλια (3)

 
Φιλιππίδης Κώστας
04 Απρ 2015 13:42

Το αντίθετο έχει συμβεί. Οι εκπαιδευτικοί υψηλών προσόντων που θέλησαν να συμμετάσχουν σε αυτή την περιπέτεια των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, είναι αυτοί που εγκατέλειψαν τις οργανικές τους θέσεις και δεν έχουν οργανική θέση πουθενά αυτή τη στιγμή. Όσοι από τους παλαιότερους εκπαιδευτικούς αποχώρησαν ή αξιολογήθηκαν αρνητικά είτε έχουν βγει στη σύνταξη είτε κατέλαβαν οργανική θέση σε άλλα σχολεία. Αντίθετα, οι υπηρετούντες στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία, εργαζόμενοι σε συνθήκες έντασης και αγχους λόγω των υψηλών απαιτήσεων για πραγματοποίηση διδακτικών καινοτομιών, χωρίς μειωμένο ωράριο ή κάποιο πρόσθετο επίδομα (αντίθετα με την ισχύουσα νομοθεσία 3966/2011) και υπό το καθεστώς επικείμενων αξιολογήσεων, χάνουν και το δικαίωμα να διεκδικήσουν μια οργανική θέση στην οικεία διεύθυνση του σχολείου που υπηρετούν μετά την ολοκλήρωση της θητείας τους, όπως επίσης προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία 3966/2011. Είναι πολύ ανησυχητική η ύπαρξη και μόνο της σκέψης ότι αυτοί οι εκπαιδευτικοί αφού ξεζουμιστούν για μια 5ετή θητεία μετά θα τιμωρηθούν και θα διασπαρθούν στην περιφέρεια ως νεοδιόριστοι. Ευτυχώς, έστω και καθυστερημένα η συνδικαλιστική ηγεσία θυμήθηκε αυτά τα άσωτα παιδιά της, που είχαν το θράσος να υποστούν αξιολόγηση και υποστηρίζει το αίτημα τους για απόκτηση οργανικής θέσης. Ελπίζουμε και το Υπουργείο να συνειδητοποιήσει το δίκαιο του αιτήματός τους καθώς στην αντίθετη περίπτωση απλά θα ποδοπατήσει και θα αποκοπεί από ένα από τα πιό δημιουργικά τμήματα του εκπαιδευτικού κλάδου. Νέους διδάκτορες που συνέρευσαν από όλες τις γωνιές της Ελλάδας και μαζί με παλαιότερους έμπειρους εκπαιδευτικούς των πειραματικών έδωσαν σάρκα και οστά σε κάτι ξεχωριστό στη Δημόσια εκπαίδευση (κρίνοντας μεταξύ άλλων και από την απήχηση που βρήκε αυτή η προσπάθεια σε μαθητές και κηδεμόνες). Τιμωρώντας αυτούς που αναλαμβάνουν κινδύνους και είναι σε θέση να υλοποιούν καινοτομίες το Υπουργείο θα υπονομεύσει τις δικές του προσπάθειες για όποιες προοδευτικές μεταρρυθμίσεις σχεδιάζει, αφαιρώντας από το οπλοστάσιό του έναν δυναμικό σύμμαχο. Δεν είμαστε υπάλληλοι είμαστε λειτουργοί.

 
Michail
03 Απρ 2015 22:35

Ποιος και για ποιο λόγο εκδιώχθηκε; Γιατί όσοι εδιώχθησαν δεν έλαβαν μέρος στην αξιολόγηση για την 5ετη θητεία;

 
Αναστάσιος Κουτσουκος
03 Απρ 2015 17:21

Έχει ήδη κατατεθεί στον κ. Υπουργό να επιστρέψουν στις οργανικές τους όσοι είχαν οργανικές στα πειραματικά πριν το 2011 και εδιώχθησαν. Σήμερα καταθέσαμε νέο υπόμνημα.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ