Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Οι Επιλογές των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης 2015 – Ζητήματα Πολιτικής Παιδείας

Γράφει ο υποψήφιος Περιφερειακός Διευθυντής Δρ Σπύρος Κιουλιάνης
Δημοσίευση: 10/04/2015
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Στην Πολιτική Παιδεία της Α΄ Λυκείου, καλούμε τους μαθητές μας να σκεφτούν: «γιατί οι πολίτες στη χώρα μας θεωρούν, πολλές φορές, το κράτος ξένο και εχθρικό προς αυτούς, με αποτέλεσμα οι σχέσεις τους με την πολιτεία, να χαρακτηρίζονται από δυσπιστία και έλλειψη εμπιστοσύνης».

Πρόκειται για ένα ερώτημα που χαρακτηριστικά αποτυπώνεται και στη διαπίστωση του Χρήστου Γιανναρά πως συχνά «αισθανόμαστε μια δυσαρμονία σε σχέση με τον τόπο μας, σε σημείο, μάλιστα που αυτή να μη δημιουργεί απλώς δυσκολίες, αλλά και να απορρυθμίζει τον τρόπο της ύπαρξής μας».

Θεωρήθηκε, πως η διακύβευση για αυτές τις επιλογές Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, ήταν εάν θα κυριαρχήσουν για πρώτη φορά η αξιοκρατία, η διαφάνεια, η αξιοπιστία και η αξιοπρέπεια.

Στον αντίποδα αυτής της προοπτικής κινήθηκε η ανησυχία μήπως για μία ακόμη φορά οι διαδικασίες θα βασιστούν αποκλειστικά σε πρακτικές του παρελθόντος, οι οποίες μετατρέπουν τις επιλογές σε μία αριθμητική αναμέτρηση ιδεολογικών και κομματικών παρεμβάσεων.

Ο διάλογος που αναπτύχθηκε αναφορικά με αυτές τις προοπτικές υποστηρίχθηκε και εξαντλήθηκε, τόσο σε επίπεδο Υπουργείου Παιδείας, όσο και από τη βάση των εκπαιδευτικών σε μία επιχειρηματολογία με δύο κύριες συνιστώσες.

Η μία από αυτές βασίστηκε στο επιχείρημα ότι πρόκειται για μία «καθαρή και κρυστάλλινη διαδικασία δίχως κομματικά κριτήρια» και η άλλη ότι πρόκειται για «καθαρά κομματικές επιλογές προσώπων».

Ωστόσο, τα βασικά ερωτήματα αυτών των επιλογών συνάδουν με τα διαχρονικά ερωτήματα της Πολιτικής Παιδείας της Α΄ Λυκείου: «η Πολιτεία σέβεται τους πολίτες της; επενδύει στην εμπιστοσύνη τους;».

Γιατί εάν δεν τους σέβεται και εάν δεν επενδύει στην εμπιστοσύνη τους, τότε δημιουργεί μία δυσαρμονία.

Μία δυσαρμονία η οποία όπως συμπληρώνει ο Χρήστος Γιανναράς οδηγεί στην «αντιδικία» και στην «αντιμαχία».

Και όταν είσαι, όπως χαρακτηριστικά γράφει σε αντιδικία και αντιμαχία με τον ίδιο σου τον τόπο, με τις δομές και τον τρόπο λειτουργίας και την εξουσία του, τότε αισθάνεσαι τον τόπο σου σαν απειλή.

Ωστόσο, ο λόγος αυτής της αντιδικίας και εν τέλει της αίσθησης της απουσίας σεβασμού προς τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν σε αυτή τη διαδικασία δε συνδέεται αποκλειστικά με τα αποτελέσματα αυτών των επιλογών.

Αυτά, άλλωστε θα μπορούσαν να ερμηνευτούν με την μία ή την άλλη από τις δύο θέσεις ή αντιθέσεις που συνόδευσαν αυτές τις επιλογές σε επίπεδο υπουργείου και βάσης.

Συνδέεται, όμως με την προκήρυξη αυτής της διαδικασίας.

Με την προκήρυξη η οποία σε καθαρά νομοθετικό πλαίσιο στηρίζεται στο Ν. 3260/2004, σύμφωνα με τον οποίο για την επιλογή των περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης, λαμβάνονται υπόψη πέραν του βασικού πτυχίου και της δεκαπενταετούς υπηρεσίας τα σημαντικά επιστημονικά και διοικητικά τους προσόντα.

Συνδέεται παράλληλα με την μία από τις δύο επικρατούσες θέσεις ή αντιθέσεις αυτών των επιλογών, αυτή που έκανε λόγο για κρυστάλλινες διαδικασίες, αλλά πολύ περισσότερο συνδέεται με ένα γενικότερο πλαίσιο αναφοράς με προορισμό την ελπίδα για ένα νέο πνεύμα και ήθος για την εκπαίδευση και γενικότερα για τη δημόσια διοίκηση.

Εκείνο, λοιπόν που δημιουργεί δυσπιστία και έλλειψη εμπιστοσύνης, δεν είναι τα αποτελέσματα αλλά το κάλεσμα και οι υποσχέσεις.

Είναι ακόμη η ακύρωση του επιστημονικού και εκπαιδευτικού έργου στο βωμό των κομματικών παρεμβάσεων

. Είναι η αγωνία αξιοπρεπών ανθρώπων που συμμετέχουν σε μία διαδικασία ζητώντας μάλιστα από τους διαχειριστές αυτής της διαδικασίας οι επιλογές να είναι αξιοκρατικές.

Είναι η αδυναμία αυτών των ανθρώπων να συλλάβουν και να εξηγήσουν αυτό που τους ξεπερνά και που τόσο απλά και κυνικά υποστηρίζεται και επιβάλλεται.

Είναι αυτό που τόσο ξεκάθαρα διαφαίνεται στο έργο του Φ. Κάφκα όταν κανένας από τους υπεύθυνους που «κινούν τα ηνία» δεν ασχολείται με την προσωπική αγωνία, το ήθος την αξία, την αξιοπρέπεια και την προσφορά των άλλων.

Γιατί τελικά η Πολιτική Παιδεία δε διδάσκεται αποκλειστικά στις αίθουσες της Α΄ Λυκείου, διδάσκεται παντού και πάντοτε. Και εάν ακόμη οι αίθουσες διδασκαλίας προσφέρονται για την επίτευξη των γνωστικών στόχων του μαθήματος, η δημόσια διοίκηση και η ζωή γενικότερα προσφέρονται για την επίτευξη των μεταγνωστικών στόχων.

Των στόχων, δηλαδή, που τελικά μαθαίνουν στους μαθητές μας «πώς να μαθαίνουν» και κατά συνέπεια πώς να επιλέγουν τους περιφερειακούς διευθυντές του μέλλοντος.

Στην Πολιτική Παιδεία, λοιπόν της Α΄ Λυκείου θέτουμε από νωρίς στους μαθητές μας ένα διαχρονικό ερώτημα που θα τους συντροφεύει σε όλη τους τη ζωή.

Συνάμα, τους θέτουμε και ένα δίλημμα: Θα περάσουν την υπόλοιπη ζωή τους αναζητώντας σαν τους ήρωες του Ά. Τσέχωφ, την ολοκλήρωση των ανεκπλήρωτων επιθυμιών τους και ζωντανεύοντας, στα όρια του αφηγηματικού «εγώ» του Μαρσέλ Προυστ τις προσμονές και τις απογοητεύσεις τους, ή θα ενδώσουν στο συμβιβασμό με ένα κατεστημένο, ικανό να τους οδηγήσει στην επιτυχία μέσα από την εξυπηρέτηση ιδεολογικών και κομματικών συμφερόντων;

Η διακύβευση είναι σημαντική: εάν επιλέξουν την πρώτη οδό ενδεχομένως να προσωποποιήσουν την παρωδία της ύπαρξης του Γιόζεφ Κ στη δίκη του Κάφκα και να προσπαθούν σε όλη τους τη ζωή να εξηγήσουν δίχως αποτέλεσμα το «γιατί», τη στιγμή που σε κάθε τους βήμα θα καταστρέφεται η αξιοπρέπειά τους, ενώ κανένας δεν θα είναι διατεθειμένος να ασχοληθεί μαζί τους. Εάν επιλέξουν τη δεύτερη οδό ενδεχομένως να οδηγηθούν στην επιτυχία.

Τότε, όμως και καθώς εμείς θα τους έχουμε οδηγήσει σε αυτή την επιλογή, θα έχουμε εκτραπεί από τους μεταγνωστικούς στόχους του μαθήματός μας και θα έχουμε πάψει πλέον να «πλάθομαι ανθρώπους με καθαρό στοχαστικό νου», όπως θα έλεγε και ο Αλέξανδρος Δελμούζος.

Αντιθέτως, τότε «θα πλάθομαι ανθρώπους που δεν θα είναι σε θέση να κρίνουν οι ίδιοι υπεύθυνα όσα προβλήματα παρουσιάζει η ατομική και ομαδική τους ζωή», ανθρώπους που για να πετύχουν θα έχουν μία μόνο επιλογή: «να παρασύρονται από τον πρώτο δυνατό ή δημαγωγό της ημέρας».

Δρ. Σπύρος Κιουλάνης (PostDoc Re, P.hD, M.ed, M.Sc) Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας – Υποψήφιος Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης 2015

http://www.kioulanis.gr/

Σχόλια (42)

 
elen
10 Απρ 2015 10:37

Συγχαρητήρια κ. Σπύρο Κιουλάνη για το εύστοχο άρθρο σας .Πολύ σωστά όσα αναφέρεται . Μακάρι να το διάβαζαν κάποιοι ....στο Υουργείο ! αλλά δυστυχώς ΄΄αγρόν ηγοράζουν΄΄. Καλή νύχτα κ. Υπουργέ , καλή νύχτα ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ. Κύριε Κιουλιάνη σας εύχομαι ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ

 
Κωνσταντίνος Δαραής
10 Απρ 2015 11:04

Δεν γνωρίζω το συντάκτη του άρθρου, όπως και κανέναν από του νέους Περιφερειακούς Δ/ντές εκπαίδευσης, που τους εύχομαι καλή επιτυχία στο δύσκολο έργο τους! Το άρθρο όμως θέτει κάποια σοβαρά ζητήματα και θα ήθελα πραγματικά να πληροφορηθώ ως εκπαιδευτικός, εάν σε αυτές τις επιλογές επικράτησαν μη κομματικά κριτήρια καθώς κι εάν η συγκεκριμένη διαδικασία, την ευθύνη της οποίας είχε μία νέα κυβέρνηση, χαρακτηρίστηκε σε σχέση με τις προηγούμενες, από άλλα ποιοτικά στοιχεία! Επιπρόσθετα θα ήθελα να παρατηρήσω πως θεωρώ πολύ σημαντικό τον τρόπο που γίνεται μία πρόσκληση-προκήρυξη καθώς και τη σαφήνεια του πλαισίου και των αρμοδιοτήτων της θέσης που προκηρύσσεται! Αυτό το αναφέρω γιατί ακούγεται ότι πάμε σε δομικές αλλαγές του πλαισίου λειτουργίας των στελεχών εκπαίδευσης όπως και της ίδιας της δομής της εκπαίδευσης και τα υποψήφια στελέχη εκπαίδευσης δεν γνωρίζουν περί τίνος πρόκειται. Δεν θα ήταν πιο λογικό να γίνει αναπροσδιορισμός ή διασαφήνιση ρόλων και μετά να προχωρήσουν οι διαδικασίες επιλογών;

 
ένας εκπαιδευτικός
10 Απρ 2015 11:32

Αγαπητέ Σπύρο πίστεψες ποτέ ότι θα συνέβαινε κάτι διαφορετικό; Συγνώμη αλλά με τί προσόντα πάς να ανταγωνιστείς το γυμναστή απο τον Εβρο που είναι και προπονητής;

 
μια απο τα ιδια
10 Απρ 2015 12:15

αλιμονο κ.Κιουλανη να απαιτειτε τον 21ο αιωνα αξιοκρατια, διαφανεια και πολιτικη παιδεια στον τοπο αυτο... που νομιζετε οτι βρισκεστε; Ελλαδα ειναι εδω οχι καποιο συγχρονο δυτικο κρατος.
στο κατω κατω τι περιμενατε με τα προσοντα σας;
ακομα διαμαρτυρεστε αγαπητοι σκεπτομενοι;;;;;;

 
ΑΨΕΚΑΣΤΟΣ
10 Απρ 2015 13:11

Πολλά συγχαρητήρια στους δεξιούς που ψήφισαν Τσίπρα για τον ΕΝΦΙΑ. Καλή χώνεψη.

 
Αναστασία
10 Απρ 2015 14:28

κ.Κιουλάνη συγχαρητήρια για το εξαιρετικό άρθρο σας! Μέσα από αυτό μπορεί ο καθένας να καταλάβει το μορφωτικό σας επίπεδο,την καλλιέργειά σας και την ευγενική σας φύση αλλά κυρίως την πικρία σας για τα αποτελέσματα των κρίσεων των περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης! Τα εξαιρετικά τυπικά σας προσόντα αλλά κυρίως το τεράστιο επιστημονικό εκπαιδευτικό σας έργο και η ανιδιοτελής σας προσφορά στους εκπαιδευτικούς με τα ετήσια επιμορφωτικά σεμινάριά σας εξ αποστάσεως αλλά και δια ζώςης είναι γνωστά σε όλους εμάς τους εκπαιδευτικούς .Όπως φαίνεται όμως η γνώση, η δουλειά, η προσφορά και το μεράκι δεν μετρούν μπροστά στα "πολιτικά" προσόντα! Για άλλη μια φορά διαψευστήκαμε!!!
Συνεχίστε το τεράστιο έργο σας στην εκπαίδευση που ούτως ή άλλως είναι αναγνωρισμένο από χιλιάδες εκπαιδευτικούς σε όλη την Ελλάδα!
Να είστε πάντα καλά! Καλή Ανάσταση!

 
ΝΚ
10 Απρ 2015 14:28

Δύο παρατηρήσεις σχετικά με το θέμα της ανάρτησης: Όπως σωστά αναφέρεται από τον συντάκτη πιο σημαντικό θέμα από το αν θα μπουν κομματικά στελέχη στις θέσεις αυτές (που και αυτό φυσικά είναι πολύ σημαντικό θέμα), είναι η προσπάθεια παραπληροφόρησης του λαού για τον τρόπο που ενεργεί η εκάστοτε κυβέρνηση. Ο ΣΥΡΙΖΑ στηρίχθηκε στο προεκλογικό σποτ "Η ελπίδα επιστρέφει" και στις υποσχέσεις για αλλαγή των λάθος νοοτροπιών. Αυτές οι δεσμεύσεις θυμίζουν (αν όχι είναι ταυτόσημες) με εκείνες του ΠΑΣΟΚ του 81 με την έννοια ότι υποστήριξαν πως οι νοοτροπίες αυτές είναι κομμάτι της δεξιάς πολιτικής. Δυστυχώς για όλους μας αυτό αποδείχθηκε μέσα σε ελάχιστο χρόνο (και τότε και τώρα) αναληθές. Και κατά τη γνώμη μου το μεγάλο πρόβλημα των (εν γνώση) ψευδών υποσχέσεων δεν είναι τόσο ο αναποτελεσματικός τρόπος διοίκησης από άτομα που ούτως ή άλλως δεν έχουν τις ικανότητες για να διοικήσουν, όσο η απόγνωση που ακολουθεί την διάψευση των ελπίδων και των προσδοκιών. Γιατί ένας λαός χωρίς ελπίδα είναι σίγουρα λαός καταδικασμένος σε αφανισμό. Για να αλλάξουν αυτές οι νοοτροπίες χρειάζεται όμως ένας ελάχιστος βαθμός κριτικής σκέψης, η οποία ενισχύεται μόνο μέσα από τη σωστή παιδεία. Και εδώ φτάνω στο τελικό συμπέρασμα: καμιά κυβέρνηση και καμία εξουσία δε θέλει να βελτιώσει την παιδεία (γι' αυτό και οι αλλαγές είναι συνεχείς και πάντα προς το χειρότερο). Γιατί σωστή παιδεία σημαίνει ενημερωμένοι πολίτες και αυτό με τη σειρά του σημαίνει εξαφάνιση των σάπιων πολιτικών πρακτικών. Το να βλέπεις όμως να καταστρατηγούνται όλα αυτά μέσα στη διαδικασία των στελεχών της εκπαίδευσης είναι η πιο οδυνηρή επιβεβαίωση της σήψης.

 
Α.Πασχαλίδου
10 Απρ 2015 14:47

«Δεν έχουμε κανένα λόγο να διορίσουμε ανθρώπους που είναι στο ΣΥΡΙΖΑ» διεμήνυε σε όλους τους τόνους ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι η θέση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας είναι καθαρή και κρυστάλλινη: «Δεν υπάρχουν κομματικά κριτήρια σε τέτοιου τύπου διαδικασίες» ....
Λόγια μόνο λόγια...
Κι όμως κάπου μέσα στην ψυχή των εκπαιδευτικών και όχι μόνο, είχε ανάψει μια μικρή σπίθα για αξιοκρατία, για το δίκαιο. Δυστυχώς έσβησε προτού προλάβει να μας ζεστάνει...
Εύγε κ Δρ. Σπύρο Κιουλάνη... και συνέχισε...

 
Βαγγέλης
10 Απρ 2015 15:45

Αξιότιμε κ Αν. Υπουργέ. Διερωτώμαι εάν αυτό που βλέπω εδώ έχει συμβεί σε όλες τις Περιφέρειες. Μάλιστα εγώ θα προσθέσω ένα ακόμη στοιχείο που δείχνει έλλειψη σεβασμού προς την εκπαιδευτική κοινότητα. Την ανακοίνωση των ονομάτων την Μεγάλη Πέμπτη. Υπάρχει σκοπιμότητα; Σκοπίμως είχε διαρρεύσει για μετά το Πάσχα; Συνεπώς να μιλάμε για τους Περιφερειακούς Διευθυντές των Παθών. Λοιπόν κ Υπουργέ νομίζω ότι οι μεγάλοι άνδρες πρέπει να παίρνουν και μεγάλες αποφάσεις. Η Ανάσταση δεν ήρθε ακόμη. Προλαβαίνετε να τα πάρετε πίσω. Να μας βρει η Ανάσταση με την ελπίδα που εσείς και η παράταξη σας υποσχεθήκατε.

 
stiv
10 Απρ 2015 17:26

Η Διαμαντοπούλου μέσα στην παραζάλη της τουλάχιστον, έκανε Περιφερειακούς εκπ/κούς αυξημένων προσόντων. Αν το ίδιο γίνει με την ''αυτοδιαχείρηση'' των σχολείων, επιλογή από το Σύλλογο Διδασκοντων, θα ρημάξει το σύμπαν.

 
Κατερίνα Χ.
10 Απρ 2015 19:28

Έαν υπάρχουν Περιφερειακοι δίχως τουλάχιστον μεταπτυχιακό τίτλο και επιλέχθηκαν με το ΝΥΝ νομοθετικό πλαίσιο που ζητά από τους υποψήφιους να έχουν σημαντικά επιστημονικά προσόντα τότε υπάρχουν δυό λύσεις. Η μία είναι να παραιτηθούν. Η δεύτερη να μας εξηγήσει ο κ Κουράκης γιατί τους επέλεξε. Κι αν δε το κάνει να παραιτηθεί ο ίδιος ο κ Κουράκης. Και αν δε το κάνει να παρέμβει ο κ Μπαλτάς. Ας μιλήσει κάποιος. Με τη σιωπή θα κυβερνήσετε; Σε άλλη στήλη του esos φιλοξενείται δήλωση του κ Κουράκη από τις προηγούμενες επιλογές. Κατηγορούσε την τότε κυβέρνηση για αναξιοκρατία. Τώρα που ο ίδιος ξεπέρασε κάθε προηγούμενο οφείλει τουλάχιστον μια απάντηση. Μέχρι τώρα γράφαμε κ Μπαλτά αντισταθείτε. Τώρα φωνάζουμε κ Μπαλτά πάρτε το θέμα στα χέρια σας

 
stiv
10 Απρ 2015 20:29

Το φτάσαμε οι Περιφερειακοί Δ/ντες να έχουν. λιγότερα προσόντα απο τους εκπαιδευτικούς των σχολείων

 
Νίκος
10 Απρ 2015 21:48

Κύριέ μου, το ζήτημα είναι πολύ απλό και απορώ πώς με τόσα διδακτορικά δεν το έχετε καταλάβει: Οι Περιφερειακοί Διευθυντές είναι μετακλητοί υπάλληλοι εκπαιδευτικοί που εφαρμόζουν την εκπαιδευτική πολιτική της εκάστοτε κυβέρνησης. Άρα πρέπει να συμφωνούν μαζί της. Γιατί δεν έχετε τις ίδιες απορίες για τους Γενικούς Γραμματείς των Υπουργείων; Η λογική της επιλογής είναι ακριβώς η ίδια. Τώρα, γιατί εσείς πειστήκατε ότι θα μετρήσουν τα διδακτορικά σας, θα πρέπει να το εξετάσετε προσωπικά.

 
ΘΑΜΥΡΙΣ
11 Απρ 2015 08:33

Αυτοί που τόσα χρόνια κατάγγελναν τις κομματικές επιλογές στελεχών τις εφάρμοσαν τα μέγιστα. Ταλαιπώρησαν τον κόσμο με τις αιτήσεις. Αυτοί που αξιολογούσαν τις είδαν ως λευκές σελίδες. Τα κριτήρια επιλογής αιχμαλωτίστηκαν από την κομματική επιλογή. Μπράβο στην αριστερά. Η οποία με αυτά που κάνει θα αποδειχθεί ως αριστερά του τίποτα. Ερωτήματα:1) Τι θα κάνουν οι 452-13=439
2) Θα δημοσιευθούν τα βιογραφικά.
Για τους αποχωρούντες Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης ισχύει η διάταξη του άρθρου 26 παρ. 14, του Ν.3879/2010 (ΦΕΚ 78 τ. Α’), με την οποία τους δίνεται η δυνατότητα να γίνουν Σχολικοί Σύμβουλοι".
Και εδώ δεν έσπασαν τα αυγά

 
Σταμάτης
11 Απρ 2015 13:30

Καλημέρα σας. Θα μου επιτρέψετε να θέσω και μία ακόμη διάσταση στο ιδιαίτερα λογοτεχνικό και επίκαιρο κείμενο του κ. Κιουλάνη.
Πέρα από ζήτημα "Πολιτικής Παιδείας" υφίσταται και ζήτημα "Ηθικής Παιδείας". Να ξεκινήσουμε από τις δηλώσεις του κ. Κουράκη το 2013 "Με ποσόστωση αναλογικά με τη δύναμη του κάθε κόμματος, διόρισαν τους «ημέτερους», προφανώς με κύριο προσόν την κομματική ταυτότητα του διοριζόμενου" και να τις συσχετίσουμε με τις νυν απόψεις του ότι οι επιλογές είναι κομματικές; Να προσαρμόσουμε λοιπόν στις τότε δηλώσεις του σε αυτό που έκανε τώρα: "ΜΕ ΠΟΣΟΣΤΩΣΗ ΚΙ ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΔΙΟΡΙΣΕ ΤΟΥΣ ΗΜΕΤΕΡΟΥΣ"
Ας δούμε λοιπόν την ποσόστωση που αποτελεί το πρώτο ηθικό ζήτημα: 12-1. το "1" αφορά την επιλογή των ΑΝ. Ελλήνων. Ηθικό ζήτημα είναι να κάνεις αναλογικές επιλογές.
Και κλείνω με το δεύτερο ηθικό ζήτημα που είναι η σιωπή. The Silence of the Lambs. Μας οφείλετε μία απάντηση κ. Υπουργέ. Αναφέρομαι στον Υπουργό Παιδείας ο οποίος εξέφρασε μία άποψη περί αξιοκρατικών επιλογών και νομίζω πως πραγματικά μας χρωστάει μία απάντηση. Και μας χρωστάει μία απάντηση γιατί έχει και εκείνος να διαχειριστεί ένα δικό του ηθικό ζήτημα. Το ζήτημα ότι άλλα υποσχέθηκε και άλλα έγιναν.

 
Πέτρος Εβρίτης
11 Απρ 2015 17:30

Η λύση είναι μία. Να τους κάνουν και τους 13 σχολικούς συμβούλους μιας και υπάρχει έτοιμος νόμος και να ξαναδούν τις αιτήσεις των υπολοίπων μέσα από μία επιτροπή ακομμάτιστων ακαδημαϊκών. Έτσι και οι 13 που έπρεπε να τακτοποιηθούν θα έχουν τακτοποιηθεί και το αίσθημα περί δικαίου θα αποκατασταθεί

 
Κατερίνα
11 Απρ 2015 22:34

Δυστυχώς, όλοι/ες λίγο πολύ γνωρίζουμε τη διαδικασία επιλογής Περιφερειακών Διευθυντών και Γεν Γραμματέων του Υπουργείου Παιδείας, αυτό όμως τι σημαίνει, ότι έτσι γίνεται και έτσι θα γίνεται, ότι πρέπει να το αποδεχόμαστε και να μην αντιδράμε;
Πότε επιτέλους θα γίνει η αρχή, ποιό κόμμα θα τολμήσει, για να πάει αυτή η ρημάδα η χώρα μπροστά;
Τους/τις καλύτερους/ες θα έπρεπε να επιλέγουν γι' αυτές τις θέσεις, ανθρώπους που έχουν και γνώσεις και ικανότητες. Αυτούς τους ανθρώπους ο ιδιωτικός τομέας τους χρυσοπληρώνει και η ελληνική εκπαίδευση, αντί να τους αξιοποιήσει τους απαξιώνει.
Αυτή τη φορά μάλιστα, δεν κρατήθηκαν ούτε τα προσχήματα των τυπικών προσόντων, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων.
Κρίμα, πολύ κρίμα... και όσο αυτές οι πρακτικές θα διαιωνίζονται, η Ελλάδα θα τραβά ολοταχώς προς την καταστροφή, χωρίς καμιά Ελπίδα σωτηρίας.
Φίλε Σπύρο, συμμερίζομαι την πικρία σου, αλλά δυστυχώς έτσι έχουν τα πράγματα...

 
Κατερίνα
11 Απρ 2015 22:38

Δυστυχώς, όλοι/ες λίγο πολύ γνωρίζουμε τη διαδικασία επιλογής Περιφερειακών Διευθυντών και Γεν Γραμματέων του Υπουργείου Παιδείας, αυτό όμως τι σημαίνει, ότι έτσι γίνεται και έτσι θα γίνεται, ότι πρέπει να το αποδεχόμαστε και να μην αντιδράμε;
Πότε επιτέλους θα γίνει η αρχή, ποιό κόμμα θα τολμήσει, για να πάει αυτή η ρημάδα η χώρα μπροστά;
Τους/τις καλύτερους/ες θα έπρεπε να επιλέγουν γι' αυτές τις θέσεις, ανθρώπους που έχουν και γνώσεις και ικανότητες. Αυτούς τους ανθρώπους ο ιδιωτικός τομέας τους χρυσοπληρώνει και η ελληνική εκπαίδευση, αντί να τους αξιοποιήσει τους απαξιώνει.
Αυτή τη φορά μάλιστα, δεν κρατήθηκαν ούτε τα προσχήματα των τυπικών προσόντων, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων.
Κρίμα, πολύ κρίμα... και όσο αυτές οι πρακτικές θα διαιωνίζονται, η Ελλάδα θα τραβά ολοταχώς προς την καταστροφή, χωρίς καμιά Ελπίδα σωτηρίας.
Φίλε Σπύρο, συμμερίζομαι την πικρία σου, αλλά δυστυχώς έτσι έχουν τα πράγματα...

 
Σταματία Κ.
11 Απρ 2015 23:14

Το φως της Ανάστασης να φωτίσει τους ανθρώπους στο Υπουργείο ώστε να καταλάβουν ότι στα παιδιά μας πρέπει να διδάσκουμε την αξιοπρέπεια, την αξιοπιστία, την αξιοκρατία και τη διαφάνεια. Και θα πρέπει να καταλάβουμε πως αυτά διδάσκονται με τις πράξεις μας και όχι με λόγια και θεωρίες. Και αν το Υπουργείο Παιδείας δε διδάσκει με πράξεις τότε που πάμε; Αν το Υπουργείο Παιδείας με το παράδειγμά του διδάσκει την αναξιοκρατία, τότε που οδηγούμαστε. Επίσης μπορούμε να διδάσκουμε με τη γεναιότητά μας. Με το θάρρος μας να λέμε κάναμε λάθος. Κι εδώ Κύριοι Υπουργοί κάνατε λάθος. Ένα λάθος που πρέπει να διορθώσετε για να μπορείτε να μας κοιτάτε στα μάτια.

 
Βασιλική
12 Απρ 2015 02:06

Nα υποθέσω ότι αν ο 'πικραμένος' προϊστάμενος γινόταν περιφερειακός διευθυντής δεν θα έγραφε το άρθρο, ακόμη κι αν όσα καταγράφονται έχουν δόση αλήθειας για όλες τις θέσεις ευθύνης και όχι μόνο αυτής του περιφερειακού διευθυντή...Να υποθέσω ότι η φλόγα για αξιοκρατία καίει για μας (και συγγενικά μας πρόσωπα) και όχι για τυχόν άλλους 'προσοντούχους' υποψηφίους...και να υπενθυμίσω ότι αξιοκρατικά θα πρέπει να γίνονται όλες οι προσλήψεις στον κρατικό δημόσιο τομέα (διευθυντών εκπαίδευσης, κλπ.) και όχι μόνο των περιφερειακών διευθυντών....Και να κλείσω με ένα απόφθεγμα που ίσως κάτι να λέει στις ψυχές κάποιων που θέλουν να κοιμούνται ήρεμα τις νύχτες: "Φθιμένοις μη αδίκει".

 
Άννα
12 Απρ 2015 02:26

κ.Πέτρο από τον Έβρο ανοίγετε ,φοβάμαι,ένα πολύ μεγάλο και σοβαρό θέμα ! Η δουλειά του σχολικού συμβούλου,όπως ίσως γνωρίζετε,απαιτεί βαθειά γνώση του γνωστικού αντικειμένου αλλά και παιδαγωγικών .Είναι έργο πολυσύνθετο με πολλές απαιτήσεις!Οι εκπαιδευτικοί περιμένουν πολλά από τους συμβούλους τους και οι όποιοι ,πρώην Περιφερειακοί "επιλέχθηκαν" έχοντας κομματικά προσόντα, δεν μπορεί να κάνουν τον σύμβουλο!Είναι ένα μέτρο που εξασφαλίζει κατά κάποιο τρόπο τους πρώην Περιφερειακούς διευθυντές αρκεί όμως αυτοί να έχουν επιλεχθεί αξιοκρατικά.Διαφορετικά υποτιμούμε το τόσο σπουδαίο έργο των σχολικών συμβούλων!Φανταστείτε έναν σύμβουλο με ένα βασικό πτυχίο να "συμβουλεύει"και να επιμορφώνει εκπαιδευτικούς που έχουν μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών;Και πόσο πάλι οι εκπαιδευτικοί θα πείθονται από όσα τους λέει;Αλλά πιστεύω πως ξέρετε πολύ καλά αυτά που γράφω.Ίσως πρέπει να ξαναδεί το θέμα και το υπουργείο!!!Χρόνια Πολλά!

 
Σπύρος Κιουλάνης
12 Απρ 2015 03:10

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους συναδέλφους που στη στήλη αυτή κατέθεσαν και καταθέτουν τις σκέψεις και την αγωνία τους. Θερμά ευχαριστώ το esos για την ποιότητα της φιλοξενίας και με αφορμή τις άγιες μέρες του Πάσχα, τις ειλικρινείς ευχές μου σε όλους και όλες. Να μας φωτίσει ο Θεός προκειμένου να καταλάβουμε πόσο σοβαρό είναι το θέμα που διαχειριζόμαστε και με πόση πραγματικά αλήθεια πρέπει να το προσεγγίζουμε.

Με αφορμή λοιπόν την Ανάσταση, λίγες ευχές με μεγάλη δόση Aλήθειας από Ντοστογιέφκυ, Τολστόι και Γκαίτε...

«Αν ένας μεγάλος λαός δεν πιστεύει ότι μόνο σ’ αυτόν βρίσκεται η ΑΛΗΘΕΙΑ, αν δεν πιστεύει ότι μόνον αυτός είναι ικανός και προορισμένος να τους ΑΝΑΣΤΗΣΕΙ όλους και να τους σώσει όλους με την ΑΛΗΘΕΙΑ του, αυτός αμέσως μετατρέπεται σε εθνογραφικό υλικό, και όχι σε μεγάλο λαό» (Φ. Ντοστογιέφσκι)

ΑΝΑΣΤΑΣΗ σημαίνει ΑΛΗΘΕΙΑ και το πιο πιστό γνώρισμα της αλήθειας όπως θα έλεγε και ο Τολστόι είναι η απλότητα και η σαφήνεια.

Αλήθεια ακόμη είναι η αξιοπρέπεια, η συνεχής προσπάθεια και η προσφορά των απλών καθημερινών ανθρώπων. Η αλήθεια των εκπαιδευτικών που κοιτάζουν κατάματα τους μαθητές τους

Αλήθεια είναι η αξιοκρατία, η διαφάνεια και η ελπίδα

Αλήθεια είναι το ξενύχτι πάνω από ένα βιβλίο και οι θυσίες για να τελειώσεις ένα μεταπτυχιακό

Αλήθεια είναι το να στερείς χρόνο από τα παιδιά και την οικογένειά σου για να τον αφιερώσεις στην έρευνα προκειμένου να ολοκληρώσεις κάποιο διδακτορικό ή ένα μεταδιδακτορικό

Αλήθεια είναι να γράφεις βιβλία και να ετοιμάζεις εισηγήσεις για συνέδρια γιατί αγαπάς τη γνώση και την έρευνα

Αλήθεια είναι να αφιερώνεις ατέλειωτες ώρες στην επιμόρφωση των συναδέλφων σου εκπαιδευτικών, να στήνεις διαδικτυακά μαθήματα και να ξενυχτάς για να απαντάς στα fora και να είσαι συνεπής και δημιουργικός την άλλη μέρα στην εργασία σου

Αλήθεια είναι να οργανώνεις διεθνή συνέδρια στον τόπο σου και λογοτεχνικούς διαγωνισμούς εφηβικού διηγήματος και ποίησης

Αλήθεια είναι τα δάκρυα της Αναστασίας τη στιγμή που διαβάζει το ποίημα με το οποίο βραβεύτηκε

Αλήθεια είναι τα αγνά λόγια που βγαίνουν μέσα από την καρδιά μας. Και ψέματα είναι όσα καταστρατηγούν την αλήθεια

Ψέμα είναι η υποκρισία

Ψέματα είναι οι μυστικές συμφωνίες και υποσχέσεις

Ψέμα είναι η ανέλιξη που βασίζεται στο «ρουσφέτι»

Ψέμα είναι η πλαισίωση της αλήθειας με βάση τις εκάστοτε συνθήκες και τα προσωπικά μας συμφέροντα

Ψέματα είναι οι σιωπηλές συγκατανεύσεις, τα παγωμένα χαμόγελα και τα άψυχα λόγια και

Ψέμα είναι να μην έχεις το θάρρος να διορθώνεις τα λάθη σου

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ! Ας είμαστε, πλέον αληθινοί. Γιατί μόνο έτσι μπορούμε να γίνουμε σοφοί και να κοινοποιήσουμε και στους άλλους τη σοφία μας. Καθώς όπως γράφει και ο Γκαίτε «Σοφία υπάρχει μόνο στην αλήθεια».

 
Πέτρος
12 Απρ 2015 13:44

Χριστός Ανέστη, Χρόνια Πολλά.
Συγχαρητήρια Σπύρο για το εξαιρετικό και αξιοπρεπέστατο άρθρο σου.Συμφωνώ απόλυτα με όσα λες. Την κύρια ευθύνη φέρει ο Αν. ΥπουργόςΠαιδείας κ. Κουράκης, ο οποίος όφειλε να σεβαστεί όσα ο ν.3260/2004 επιτάσσει. Ο νόμος αυτός νομίζω ισχύει και δεν έχει καταργηθεί. Από τη στιγμή που καταπατήθηκε, οφείλει ο κ. Υπουργός να ακυρώσει τους πίνακες, ο καθένας να αναλάβει τις ευθύνες του και οι τοποθετήσεις Περιφερειακών Διευθυντών να γίνουν μετά τη λήξη των Πανελληνίων Εξετάσεων, για να μην παίζουμε και με τις τύχες των παιδιών και των οικογενειών τους. Νομίζω ήταν μακράν οι πιο αναξιοκρατικές επιλογές της μεταπολίτευσης. Αδικούν κατάφωρα τον Πρωθυπουργό της χώρας που τιμά με τις πράξεις του όλους μας και ακόμη έχει όραμα που θέλει να το περάσει στην κοινωνία. Είναι η ώρα να παρθούν την Τρίτη κιόλας αποφάσεις γιατί όπως φαίνεται στο Υπουργείο Παιδείας οι γκάφες θα συνεχίσουν να γίνονται με εκθετικό τρόπο. Καθαρές λύσεις...

 
Δέσποινα Ε.
12 Απρ 2015 20:53

Ελπίζω αυτή η σιωπή κ Μπαλτά να οφείλεται στις άγιες ημέρες του Πάσχα και να μην υπάρχει άλλη σκοπιμότητα. Είναι εμφανές ότι από τα αναγραφόμενα στη στήλη αυτή αλλά και γενικότερα υπάρχει πρόβλημα. Ένα πρόβλημα που έχει δύο όψεις. Η μία είναι ότι η διαδικασία αυτή εδράζεται πάνω στις δικές σας υποσχέσεις για αξιοκρατικές επιλογές και η δεύτερη ότι τα αποτελέσματα δείχνουν το αντίθετο, Δείχνουν το αντίθετο διότι αφενός αναδεικνύεται ότι υπάρχουν υποψήφιοι με πολύ σημαντικά προσόντα και αφετέρου γιατί αποδεικνύεται ότι οι επιλεχθέντες τελικά υπολείπονται σημαντικά των υπολοίπων. Παράλληλα υπάρχουν οι καταγγελίες του κ. Κουράκη για τις προηγούμενες επιλογές, γεγονός που δημιουργεί ένα φαύλο κύκλο. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι οι διαμαρτυρίες όλων αυτών που "φωνάζουν" πατούν πάνω σ' αυτό το πλαίσιο και νομίζω ότι είναι φωνές που "ζητούν" απαντήσεις.
Που ζητούν από σας απαντήσεις κ. Υπουργέ. Απαντήσεις που δεν θα είναι απλές απαντήσεις που θα ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις αυτών που γράφουν αλλά απαντήσεις ικανές να επαναφέρουν αυτό που αυτή η κυβέρνηση υποσχέθηκε. Δηλαδή ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, ΑΞΙΟΠΡΈΠΕΙΑ, ΕΛΠΙΔΑ. Και κυρίως ΕΛΠΙΔΑ κ Υπουργέ. Η ΕΛΠΊΔΑ ήταν το ΣΥΝΘΗΜΑ που μας έκανε να ελπίζουμε σε κάτι άλλο, σε κάτι διαφορετικό. Αυτό που μας δείχνει αυτή τη στιγμή η λογική και η πρακτική του κ. Κουράκη είναι το ίδιο, τα παλιό, αυτό που μας πονά, αυτό που μας προκαλεί θλίψη, αυτό που σας παρακαλούμε θερμά να ΑΛΛΆΞΕΤΕ.
Απλά γιατί ίσως εσείς κ Μπαλτά είστε η τελευταία μας ΕΛΠΙΔΑ!

 
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Κ.
12 Απρ 2015 21:16

Δώσε σε κάποιον εξουσία και θα καταλάβεις ποιός πραγματικά είναι. Αν σε τέτοιες επιλογές που δεν παίζονται συμφέροντα όπως οι περιφερειακοί παίρνονται τέτοιες αποφάσεις, τότε σε πιό κρίσιμες αποφάσεις τι θα γίνει;

 
Στέφανος Παλαιολόγος (Αθήνα)
12 Απρ 2015 21:53

Στον Υπουργό Παιδείας κ. Μπαλτά

Αξιότιμε κ Υπουργέ. Η αφορμή αυτής της αναφοράς βρίσκεται στο μήνυμα της κας Δέσποινας Ε. που φιλοξενείται σ' αυτή τη στήλη και καταλήγει με τη φράση "είστε η τελευταία μας ελπίδα". Προσφάτως διάβασα στο διαδίκτυο μία είδηση η οποία αναφέρει πως η "κόντρα" Υπουργού και Αναπληρωτή Υπουργού βρίσκεται στα άκρα, με αποτέλεσμα να απειλούνται παραιτήσεις.
Παίρνω αφορμή από αυτά κ Υπουργέ για να σας πω ότι σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει αυτό να συμβεί με σας γιατί αυτή η "κόντρα" όπως αποκαλείται δεν είναι μία απλή "κόντρα" Υπουργού και Αναπληρωτή Υπουργού, δεν είναι μία "κόντρα" Μπαλτά - Κουράκη, είναι πλέον κόντρα μεταξύ αξιοκρατίας και αναξιοκρατίας, διαφάνειας και πλαιοκομματισμού.

Κύριε Μπαλτά θα κλείσω με αυτό και με την ελπίδα αυτά που γράφονται εδώ να τα βλέπετε.

Όλη αυτή η συζήτηση προκαλείται από τη δήλωση που κάνατε ότι θα επικρατήσει αξιοκρατία και ότι οι διαδικασίες θα είναι κρυστάλλινες και πως δεν υπάρχει λόγος οι εκπαιδευτικοί που θα επιλεγούν να είναι κομματικά στελέχη του Σύριζα ή των ΑΝΕΛΛ.

Εάν δεν είχατε κάνει αυτή τη δήλωση τώρα δε θα μιλούσε κανείς. Θα είχαν όλοι σκύψει για μία ακόμη φορά το κεφάλι και θα ζούσαμε για μία ακόμη φορά τα ίδια.

Τώρα απλά κοιτάξαμε ψηλά. Κοιτάξαμε στο Φως. Μη μας απογοητεύσετε. Αν κάνετε πίσω με οποιοδήποτε τρόπο θα έχει γυρίσει πίσω η χώρα.

Είναι νομίζω η μεγάλη στιγμή να δώσουμε μία γροθιά στο στομάχι αυτού του τόσο νοσηρού κατεστημένου της αναξιοκρατίας. Αν αυτό δεν το κάνει ο Σύριζα ποιος θα το κάνει;

 
Δημήτρης
12 Απρ 2015 23:21

Πριν λίγο καιρό ο υπουργός Μπαλτάς δήλωνε ότι δεν θα τοποθετηθούν με κομματικά κριτήρια.
Ακούστε τον
https://www.youtube.com/watch?v=7kXjJBCCvL0
Οι θέσεις των περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης είναι κυβερνητικές και ασκούν κυβερνητική πολιτική. Πολύ σωστά τοποθετήθηκαν στελέχη των ΑΝΕΛ και του ΣΥΡΙΖΑ. Το ΣΥΡΑΖΑΪΚΟ παραμύθι όμως ας σταματήσει. Όσοι περιμένατε με ελπίδα την ελπίδα, δυστυχώς θα χρειαστεί να περιμένετε και πάλι.
Η ελπίδα δεν ήρθε ποτέ. Πέρασε…….ΣΥΡΙΖΑ.

 
Βαγγέλης Τ.
13 Απρ 2015 00:28

Ανοίγοντας τα mail του σχολείου διάβασα την προκήρυξη των περιφερειακών Διευθυντών εκπαίδευσης. Θέλουν είπα ανθρώπους με προσόντα! Μπράβο. Καλά έκανα και τους ψήφισα. Επιτέλους αυτά που έλεγε ο ΣΥΡΙΖΑ πριν μερικά χρόνια περί αξιοκρατίας τώρα ήρθε η ώρα να τα κάνει πράξη. Άλλωστε την θέση του Υπουργού την κατέχει ο καλύτερος. Καθηγητής πανεπιστημίου, όχι ότι νά'ναι! Σαν καθηγητής εγώ, με όχι πολλά προσόντα ούτε καν μου πέρασε από το μυαλό να κάνω αίτηση. Λάθος μου γιατί απ'ότι είδα με την επιλογή θα μπορούσα να είμαι μέσα μια και οι πραγματικοί προσοντούχοι έμειναν από έξω. Αλλά τι λέω, ξέχασα οτι δεν έχω το μεγαλύτερο τίτλο! Για να μπορέσεις να πιάσεις την θέση στην Ελλάδα όποια και να είναι η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ-Ν.Δ.-ΣΥΡΙΖΑ_ΚΚΕ πρέπει να είσαι του κόμματος! Όλα αυτά ζούμε εδώ και 150 χρόνια, γι'αυτό και η Ελλάδα είναι εκεί που είναι... Εσάς τους ΑΝ.ΕΛ Σας ψήφισε ο λαός ως αδέκαστους. Είστε η τελευταία του ελπίδα! Χριστός Ανέστη, Χρόνια Πολλά.
Συγχαρητήρια Σπύρο για το εξαιρετικό και αξιοπρεπέστατο άρθρο σου.Συμφωνώ απόλυτα με όσα λες.

 
Στέλλα Σταμάτη
13 Απρ 2015 10:28

Το αίτημα παραμένει το ίδιο. Κύριε Μπαλτά ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙΤΕ

 
geo
13 Απρ 2015 11:13

Ολα να τα καταπιω, να γινουν ομως οι Περιφερειακοι στη ληξη της θητειας τους, Σχολικοι Συμβουλοι, αυτο δεν κατεβαινει. Τουλαχιστον, οσοι απο τους νεους Περιφερειακους δεν εχουν καν ενα μεταπτυχιακο τιτλο, ας ξεκινησουν απο αυριο κιολας, να γραφτουν καπου, εστω σε 2 εξαμηνα να αποκτησουν καποιον. Προλαβαινουν. Για να μην βρεθουν στη δυσκολη θεση ειτε να μη δεχτουν τη θεση του σχ. συμβουλου, ειτε να γινουν τετοιοι και ολοι να σχολιαζουν.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean