Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

30% θα μετράει η ψήφος του Συλλόγου Διδασκόντων για την επιλογή των Διευθυντών Σχολείων

Σήμερα οι ανακοινώσεις
Δημοσίευση: 14/04/2015
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σήμερα Τρίτη θα δοθούν, από το υπουργείο Παιδείας, στη δημοσιότητα τα κριτήρια επιλογής των Διευθυντών των σχολικών μονάδων.

Σύμφωνα με πληροφορίες του esos, για την επιλογή των Διευθυντών :

Α. Αντικαθίσταται η Συνέντευξη των Υποψηφίων Διευθυντών με τις ψήφους των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων . Οι ψήφοι θα έχουν βαθμολογία 30 σε σύνολο 100 μορίων

Β. Τα τυπικά προσόντα θα έχουν συνολική βαθμολογία 70 σε σύνολο 100 μορίων.

Ετσι εγκαταλείπεται το αρχικό σχέδιο του Αναπληρωτή υπουργού Παιδείας Τ. Κουράκη, να επιλέγονται οι Διευθυντές Σχολείων με μοναδικό κριτήρια τις ψήφους των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων.

Το esos θα δημοσιεύσει άμεσα τις ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας.

Σχόλια (36)

 
ΠΕΤΡΟΣ
14 Ιουν 2015 18:37

Τα σχολεία τα διέλυσαν με τον τελευταίο νόμο ! Η ΟΛΜΕ τι λέει ? Μπράβο είναι φοβερό ! Δεν επιτρέπυμε να αξιολογηθεί ο εκπαιδευτικός αλλά του επιτρέπουμε να αξιολογεί τον προιστάμενο του ! Όλοι όσοι διαφωνούσαν με την αξιολόγηση δεν πρέπει να πάνε να ψηφίσουν για τους διευθυντές ! Δεν θεωρώ κανέναν ικανό να με αξιολογήσει ΑΛΛΛΛΑ εγώ ειμαι ικανός να αξιολογήσω τον Διευθυντή μου ! Εγώ μπορώ ! Εγώ ξέρω να το κάνω ! Και μάλιστα με μυστική ψηφοφορία ακόμα καλύτερα ! Εγώ δεν υα πάω ! Δεν θέλω να με αξιλογήσει κανένας δεν αξιολογώ κανέναν !

 
ΡΙΑ
04 Ιουν 2015 01:33

Είτε μας άρεσε είτε όχι, η συνέντευξη ήταν μια παρωδία.....Και τελικά γιατί μας ενοχλεί τόσο η γνώμη του Συλλόγου;
Έτσι κι αλλιώς, πώς μπορεί να είναι επιτυχημένος ένας Δ/ντής , αν δεν έχει τη συναίνεση και τη στήριξη του Συλλόγου του; Κι επιτέλους γιατί τόση ταραχή;
Ας είμαστε λίγο πιο ανοιχτοί στο καινούριο....Ας το δοκιμάσουμε...Δεν είναι πάντα τόσο κακό...Προσωπικά, διέκρινα μια προσπάθεια του Υπουργείου να συνταιριάξει την παλαιότητα με τα προσόντα...

 
ΤΙ ΚΑΛΑ!
16 Απρ 2015 17:39

Φανταστείτε ένα σύλλογο διδασκόντων όπου κανείς δεν γουστάρει τον διευθυντή, αλλά και κανείς δεν επιθυμεί να γίνει διευθυντής!
Θα πάρει ο υποψήφιος (νυν) διευθυντής 0 ψήφους αλλά θα γίνει διευθυντής και πάλι , αφού α) από τα μέλη του συλλόγου κανείς δεν θέλει να βάλει υποψηφιότητα και β) κανείς άλλος εκτός συλλόγου δεν έχει δικαίωμα να διεκδικήσει το σχολείο!!!

Μιλάμε για πολύ γέλιο!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
Σταύρος
15 Απρ 2015 18:42

Αλήθεια υπάρχει έστω κι ένας που θα μπορούσε να ισχυριστεί πως είναι δυνατό να εγκαταλειφθούν πρακτικές και μέθοδοι αξιολόγησης;

Όχι μόνον αρνούμαστε μέχρις εσχάτων ν' αξιολογηθούμε αλλά δηλώνουμε πρόθυμοι κι ώριμοι "σαν έτοιμοι από καιρό" να εισφέρουμε με τη σοφή κι υπεύθυνη ψήφο μας , έτσι ώστε ν΄ αναδείξουμε τη νέα διευθυντική ηγεσία του σχολείου μας.

Μέχρι πρότινος εκλιπαρούσαμε με φωνή σπαρακτική , βοώντας προς πάσα κατεύθυνση πως συνιστά πράξη "εγκληματική " και κατάφωρα άδικη η αξιολόγησή μας , γιατί δεν πληρούσε όλα εκείνα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά , που θα προστάτευαν τόσο το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης όσο και τους εκπαιδευτικούς τους ίδιους , καθώς εμφανώς στόχευαν στην μισθολογική και βαθμολογική τους καθήλωση.

Φανταστείτε ένα Διευθυντή εξαρτημένο κατά 30% από έναν σύλλογο!

Αυτό θέλουμε πραγματικά;
Έχω την αίσθηση πως μια κοινότητα μπορεί να εκπληρώσει τους στόχους και τις επιδιώξεις της. Όταν όμως αυτές οι πρακτικές ουσιαστικά προσβάλλουν και διεμβολίζουν το συμφέρον όλης της πολιτείας , τότε ακυρώνεται στην πράξη η δημοκρατία και αμαυρώνεται η αξιοπρέπεια του καθενός.

" Αχ πού σαι νιότη πούλεγες πως θα γινόμουν άλλος " .

 
ΣΚ
15 Απρ 2015 14:14

Υποθέτω ότι, παρά την δική μου πληροφόρηση για τα αντίθετο, η κατά 30% μοριοδότηση των διευθυντών από το σύλλογο διδασκόντων για την επιλογή τους βασίζεται στη διεθνή εμπειρία. Έτσι συμβαίνει σε όλες τις δημοκρατικές χώρες του κόσμου. Και φυσικά με τις ίδιες προϋποθέσεις και κριτήρια που θα οριστούν και εδώ. Αυτό αρχικά καταλαβαίνω.
Αν όχι, όμως;
Ποιος είναι ο στόχος μιας τέτοιας διαδικασίας;
Τι εξυπηρετεί;
Ποιους ωφελεί;
Σε ποια εκπαιδευτικά, μορφωτικά, διοικητικά, επιστημονικά κριτήρια θεμελιώνεται;
Μήπως, λέω μήπως, ανταποκρίνεται σε προς εξόφληση γραμμάτια κομματικών – συνδικαλιστικών συμφερόντων και ημετέρων που, ντυμένα με μπόλικη ιδεολογία, ζητάνε να κυριαρχήσουν στα σχολεία; Μου θυμίζει εποχές κομισάριων, όπου επιλέγεται ως ηγέτης ο πιο βολικός, ο πιο πιστός, ο πιο ακραίος, ο πιο «λαϊκός».
Βαριές κουβέντες;
Πώς γίνεται να αξιολογείται - κρίνεται και επιλέγεται από εργαζόμενους ο διευθυντής τους σε σχολείο; Βεβαίως το επέλεξε να θέλει να είναι διευθυντής. Ναι, αλλά η επιλογή δεν είναι ποινή. Δεν δικαιολογεί να βγούνε στα μανταλάκια ενός συλλόγου όλα όσα έχει κάνει στη ζωή του. Είναι θεσμικό όργανο ο εκπαιδευτικός να επιλέγει διευθυντές, μετά να προσλαμβάνει και στο τέλος να καθορίζει μεταθέσεις και αποσπάσεις; Σε πιο ευρωπαϊκό σύνταγμα προβλέπεται ο δημόσιος υπάλληλος να έχει αυτονομία στη δουλειά του πέραν των ορισμένων από τους νόμους της βουλής; Πρώτα οι κρίνοντες κρίνονται και μετά κρίνουν. Σε όλες τις δημοκρατίες τα μεγέθη είναι συσχετικά κι όχι εξουσιαστικά στο όνομα της μιας τυφλής(;) και με υπολογιστικά συμφέροντα επιλογής διευθυντή.
Αφού θέλουμε τόσο πλατιά δημοκρατία, ας επιλέγουν και οι μαθητές τα σχολεία που θέλουν να φοιτήσουν στα πλαίσια του δήμου που ανήκουν. Γιατί να είναι σίγουροι «πελάτες» ενός σχολείου; Από πότε η δωρεάν δημόσια παιδεία αποφασίζει για το που θα φοιτήσουν οι μαθητές και από ποιους θα μορφωθούν, αφού όλοι οι εκπαιδευτικοί είναι εξίσου ικανοί και μπορούν να αξιολογούν το πώς θα διοικείται ένα σχολείο; Η αυτονομία του εκπαιδευτικού γιατί να μην προεκτείνεται και σε αυτήν του γονιού για τη μόρφωση του παιδιού του;
Γιατί να μην αξιολογούνται και οι καθηγητές από τους μαθητές και μετά από αρνητική αξιολόγηση να αλλάζουν εκπαιδευτικό; Θα πει κάποιος ότι θα προτιμήσουν αυτόν που βάζει μεγάλο βαθμό. Εμ, εδώ σε θέλω μάστορα, να αποδείξεις ότι είσαι δίκαιος και ικανός δάσκαλος που εμπνέεις τον μαθητή χωρίς το όπλο της βαθμολογίας ή συμπάθειας ή αντιπάθειας για πολλούς λόγους (πολιτικούς, παιδαγωγικούς). Έτσι γκρεμίζεται ο φόβος του μαθητή για τον βαθμό.
Αυτό απαιτεί πολύ δρόμο. Εφόσον, όμως, προωθείται η επιλογή διευθυντών από το σύλλογο διδασκόντων, τότε είναι καιρός να ανοίξουμε όλα τα ζητήματα της παιδείας.
Ένας διευθυντής με χειροπέδες από το σύλλογο πρέπει κάθε θέμα που αφορά τα σχολείο να το παραπέμπει στο σύλλογο. Όλα, ακόμα και τα ελάχιστα. Φυσικά, οι όλοι οι εκλέκτορες θα γνωρίζουν τη νομοθεσία (άγνοια νόμου δεν υπάρχει), έχουν ειδικές επιμορφώσεις σε παιδαγωγικά και διοικητικά ζητήματα, και θα μπορούν να δίνουν καίριες λύσεις. Έτσι το σχολείο θα γίνει κύτταρο της πιο λαϊκής κοινότητας, μοχλός ανάπτυξης πολιτικής σκέψης και ανανεωτής της άμεσης δημοκρατίας. Και πότε θα γίνεται μάθημα; Το ’χουμε ακούσει και αυτό, «μάθημα είναι κι όλη αυτή η διαδικασία».
Καλό θα ήταν την προηγούμενη ημέρα της επιλογής διευθυντή να δοθεί σε όλους τους εκπαιδευτικούς μια υπόθεση εργασίας, ατομική για τον καθένα, και να κληθούν να την εξετάσουν γραπτά. Το αποτέλεσμα να κρίνει και την αξιότητα του εκλέκτορα. Ας πάρει και μια τέτοια πρωτοβουλία το υπουργείο. Δε χάλασε δα και ο κόσμος. Ποιος έχει να φοβηθεί και τι;
Σε έναν κόσμο που αλλάζει, μπορούμε να είμαστε στην κορυφή των εξελίξεων.
Επιλέγεται το πιο εύκολο και ανέξοδο. Ο σύλλογος θα γίνει μια λαϊκή συνέλευση θεσμοθετημένη να επιλέγει διευθυντές. Είναι σα να αποφασίζουν οι πολίτες με ανάλογο τρόπο ποιος θα είναι υπουργός και που κι όχι ο πρόεδρος του κυβερνώντος κόμματος.
Να ψηφίζουμε λοιπόν διευθυντές, πιλότους αεροπλάνων, εφοριακούς, ταμίες… να ψηφίζουμε, γιατί έτσι θα αποδειχτεί το δημοκρατικό αίσθημα στα σχολεία. Λες και έλειπε δεκαετίες τώρα από παλαιούς καθηγητές ή διευθυντές. Μαυρίζουμε κι αυτήν την ιστορία.
Λείπει το όραμα για ένα δυτικού τύπου μέλλον στα σχολεία.

 
Σταμάτης
15 Απρ 2015 10:10

Πραγματικά έχω προβληματιστεί με όλα αυτά που έχω διαβάσει ή έχω ακούσει για τις επικείμενες διαδικασίες σε ότι έχει σχέση με τους Δ/ντές Σχολικών μονάδων.
Πολλά ερωτήματα έρχονται και ζητούν απάντηση. Για πολλά θέματα θα πρέπει να αναζητήσουμε νέους ορισμούς.
1. Είναι σωστά δομένη η όλη διαδικασία για την επιλογή των νέων στελεχών της εκπαίδευσης;
2. Οι διαδικασίες παρελθόντων ετών ήταν καλύτερες- αξιόπιστες ή κακές και αναξιόπιστες;
3. Με την γενικότερη φιλοσοφία που διακατέχει τον Έλληνα εκπαιδευτικό, είναι φρόνιμο η διαδικασία να προχωρήσει με τον τρόπο που προωθεί η ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού Παιδείας και Θρησκευμάτων;
4. Ποια είναι η ερμηνεία (η νέα) της φράσης «Καλός Δ/ντής, Δημιουργικός Δ/ντής,»
5. Είναι σωστό κάποιος υποψήφιος Δ/ντής σχολικής μονάδας να προβληματιστεί αν θα θέσει τον εαυτόν του και το έργο του στην αξιολόγηση του συλλόγου. «Αξιολόγηση ….. λέξη δυναμίτης στο πρόσφατο παρελθών»
Δεν ξέρω αν ο Υπουργός θέλει να εισάγει το πελατειακό κράτος στις επιλογές. Άλλωστε αν είναι αυτή η βούληση, δεν θα την δούμε για πρώτη φορά.
Όμως, η διαδικασία αυτή σίγουρα καλλιεργεί:
1. Την αντιπαλότητα
2. Μειώνει έως εξαφανίζει τη μνήμη για το όποιο έργο έκανε ο Δ/ντής πέρα από τα τυπικά καθήκοντα του.
3. Προωθεί τη διαδικασία της υπόσχεσης « αν βγω …….»
• Με ποιο δικαίωμα (όπως έχει ακουστεί) η νέα διαδικασία δεν επιτρέπει σε κάποιον να θέσει υποψηφιότητα για όλα τα σχολεία της δικαιοδοσίας του ΠΥΣΔΕ ή ΠΥΣΠΕ;
• Με ποιο δικαίωμα αφαιρούν το δικαίωμα να θέσει υποψηφιότητα σε άλλο ΠΥΣΔΕ;
Και αν του δοθεί η δυνατότητα για τις δυο παραπάνω περιπτώσεις, μπορεί κανείς να φανταστεί ότι θα τον ακολουθεί ο φάκελος (το 30%) που θα του φτιάξει ο Σύλλογος;
Εδώ ο Σύλλογος κάνει τις εκλογές Υπο/ντών, και αν υπάρξουν υποψήφιοι παραπάνω από ένας γινόμαστε μάρτυρες των καταγγελιών της γκρίνιας και της μετέπειτα συμπεριφοράς όλων;
Ο Θεός να βάλει το χέρι του.

 
ΚΟΝΤΟΓΟΥΡΗ ΕΥΑΝΘΙΑ
15 Απρ 2015 09:46

Νομίζω ότι πρέπει να τελειώσουν τα ανέκδοτα. Με ποια προσόντα ο Σύλλογος θα κρίνει είτε τη διδακτική, είτε την παιδαγωγική, είτε τη ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ επάρκεια και την επαγγελματική σταδιοδρομία των υποψηφίων Διευθυντών; Γενικός κανόνας είναι ότι οι υποψήφιοι είναι αυξημένων προσόντων. Πώς θα κριθούν από εκείνους που δεν τα έχουν;
Μήπως ανοίγει η πόρτα για να κρίνονται στο μέλλον και οι καθηγητές από τους μαθητές τους, τον έχων το κυλικείο και τις καθαρίστριες;
Μήπως αφού οι Δ/ντές θα έχουν κριθεί από τον Σύλλογο ως ικανότεροι, θα κρίνουν αργότερα με τη σειρά τους τους καθηγητές για τη διδακτική και την παιδαγωγική τους επάρκεια;
Οι Περιφερειακοί γιατί δεν κρίθηκαν από τους Δ/ντές Δ/θμιας; Και οι Διευθυντές Δ/θμιας γιατί δε θα κριθούν από τους Δ/ντές σχολικών μονάδων; Αφού το μέτρο είναι τόσο καλό, γιατί δεν εξαπλώνεται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης αλλά και όλων των δημοσίων οργανισμών (ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, ΕΦΟΡΙΕΣ κλπ);
Θεωρώ ότι για να μπορέσει η εκπαίδευση να βελτιωθεί θα πρέπει το βάρος να δοθεί -εκτός των άλλων- στην ποιότητα της δουλειάς του εκπαιδευτικού και όχι στις πελατειακές σχέσεις και σχέσεις εξυπηρέτησης που τώρα (με τα νέα κριτήρια επιλογής) σπρώχνεται να αναπτύξει με τους συναδέλφους του. Νομίζω ότι καμία εγκύκλιος δεν επιτρέπεται άμεσα ή έμμεσα να βάλλει κατά της αξιοπρέπειας των ανθρώπων που επιθυμούν να προσφέρουν στην εκπαίδευση σε μια από τις δυσκολότερες θέσεις. ΔΕ ΓΙΝΕΤΑΙ ο Διευθυντής να είναι έρμαιο των συναισθημάτων, των ορέξεων και της βούλησης ανθρώπων (γιατί υπάρχουν και τέτοιοι) που λειτουργούν μέσα στα σχολεία ως κλίκες που εξυπηρετούν τις ιδιαιτερότητές τους... Πρέπει να διοικήσει Σχολείο, όχι παρέες ή συνασπισμούς "συμφερόντων".
Εκπ/κος ΠΕ03, πρώην διευθύντρια.

 
naimen
15 Απρ 2015 08:30

Για μένα υπάρχει συνταγματικό θέμα....
Μέχρι τώρα οι υποψήφιοι διευθυντές με όποιο τρόπο κι αν κρινόντουσαν, κρινόντουσαν τουλάχιστον από το ίδιο όργανο.
Ενώ τώρα θα κρίνονται από διαφορετικά , τους συλλόγους διδασκόντων, με διαφορετικό τρόπο, διαφορετική αυστηρότητα, κριτήρια , κλπ.
Επίσης οι ΣΔ είναι ανόμοιοι, άλλος έχει 6 άλλος 10 άλλος 20 μέλη.. άλλος έχει μέλη σε άδεια, σε θητεία, σε απόσπαση κλπ

Ποιος εξασφαλίζει ότι η απόλυτη ψήφος ενός εξαμελούς ΣΔ είναι ανώτερη από το 50% των ψήφων ενός 20μελούς ΣΔ;

Επίσης οι σύζυγοι και οι κουμπάροι των υποψηφίων θα ψηφίζουν και αυτοί ή αν υπάρχει και δεύτερος υποψήφιος θα μπορεί να ζητήσει την εξαίρεση τους;

 
Κώστας
14 Απρ 2015 22:19

"Σήμερα Τρίτη...αύριο Τετάρτη, από χρονοδιαγράμματα καλά πάμε"

 
Γιάννης
14 Απρ 2015 19:59

Περισσότερη πελατεία από τη συνέντευξη του 3848, δεν υπήρχε.
Τώρα το 30%, από το σύλλογο και το υπόλοιπο 70% τυπικά προσόντα είναι σαφώς καλύτερη μέθοδος επιλογή, τέλεια δε νομίζω να υπάρχει.
Σκεφτείτε τι γινόταν στο παρελθόν.
Και κάτι άλλο, ποιος φοβάται την εκλογή ή την επανεκλογή του αν είναι τυπικός στα καθήκοντά του;

 
geo
14 Απρ 2015 18:55

Τελικά ακόμα δεν ξέρουν τίποτε! Γι αυτό και δεν ανακοινωνουν τίποτε. Είναι πρωτοφανής ίσως και σε παγκοσμια χρονικά αυτή η περιπτωση και ίσως να χρησιμευσει ως αναφορά στη βιβλιογραφία του μέλλοντος. Ουσιαστικά ανατρέπεται η σειρα επιλογης στελεχων (δντες έκπ/σης, σχ.συμβουλοι, δντες σχ. μονάδων) και ετσι δημιουργείται μια τεράστια ανακολουθία εκ νέου, για όσους θέλουν να δηλώσουν υποψηφιότητα για περισσότερες απο μια θέσεις. Δεν έχει γίνει ή παραμικρή ανακοίνωση για το ποτε θα γίνουν κρίσεις σχ. συμβούλων, δντων έκπ/σης και φυσικά δντων Σχολ. μοναδων. Όλοι λιαζομαστε και περιμένουμε. Έτσι θα είναι απο εδώ και πέρα το πρότυπο άσκησης διοίκησης στην Εκπαίδευση;

 
Maik
14 Απρ 2015 16:49

Μονο αντικειμενικα κριτιρια και τελος.Να μην μετρανε ουτε τ.π.ε ουτε διδασκαλεια.Αντιθετα να επιβραβευονται με εξτρα μοριοδοτηση μεταπτυχιακα η διδακτορικα συναφη με την ειδικοτητα του καθενος καθως και επιμορφωσεις πανω απο 8 μηνες με αντιεκιμενο την διοικηση στην εκπαιδευση.Ετσι και η συνεντευξη θα παει απατη καθως και οι πελατειακες σχεσεις των συλλογων διδασκοντων ειδικα σε εξαθεσια δημοτικα σχολεια που οι κουμπαροφιλιες δινουν και περνουν.Θελουμε νεους ανθρωπους να διοικησουν που να μην εχουν εξαρτησεις απο παλαιοκομματισμους...που να μην δειχνουν ευνοικρατεια στους κολλητους και εμπαθεια στους νεους ειτε λεγονται αναπληρωτες ειτε λεγονται αποσπασμενοι..Ανθρωποι που να εχουν οραματα δικαιοσυνης για τα σχολεια του μελλοντος συμφωνα με το που βρισκονται..Ολα τα υπολοιπα μας παραπεμπουν σε γραμματεια ξεπληρωματος φτηνου συνδικαλισμου ειδικα στο θεμα του συλλογου διδασκοντων..Αν ειναι ετσι το η ελπιδα ερχεται εμεις οι νεοι δεν βλεπουμε καμια ελπιδα πουθενα!!!!

 
Γιακουμής
14 Απρ 2015 16:03

Αυτό σημαίνει ότι ενας διευθυντης μπορει να καθηλωθελι σε ένα σχολειο για αρκετες 4ετίες. Αν θελει να αλλαξει σχολειο πώς θα τοβ γνωρίζει ο ΣΔ του αλλου σχολείου;

 
Α.Ω
14 Απρ 2015 15:11

Κάποια στιγμή θα έπρεπε να ακούγεται και ένα ευχαριστώ για αυτούς που στηριγμένοι στα προσόντα που απέκτησαν με προσωπική προσπάθεια και προσωπικό κόστος, επιλέχθηκαν κύρια με αντικειμενικά κριτήρια, να υπηρετήσουν σε θέσεις ευθύνης και το έκαναν πολύ συνειδητοποιημένα, ισορροπώντας ανάμεσα σε πάμπολλες δυσκολίες, προσπαθώντας να προσφέρουν το καλύτερο για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, παρά το γεγονός ότι πολλές φορές θυματοποιήθηκαν στο βωμό τόσο των επιβαλλόμενων πολιτικών, όσον και των εξεζητημένων επιθυμιών και απαιτήσεων συναδέλφων και γονέων! Τώρα άραγε ποια θα είναι τα προσόντα ενός επιθυμητού διευθυντή; Για πιο πρότυπο μιλάμε; Αυτό που δεν εφαρμόζειτους νόμους του δημοκρατικού κράτους;

 
Σταμάτης
14 Απρ 2015 13:09

Θα ήθελα να κάνω μια ερώτηση.
Οι αριστεροί συνάδελφοι οι οποίοι ήταν εναντίων της Αξιολόγησης και έρχονταν ( και καλά έκαναν) στις συνεδριάσεις των Συλλόγων με σκοπό να σταματήσουν τα πάντα, τώρα τι θα κάνουν;
Και αυτό (30% συμμετοχή του συλλόγου) είναι μια μορφή αξιολόγησης. Τι θα κάνουν; Θα συμμετάσχουν; Θα μου πεις τώρα είναι άλλο θέμα.
Καλώς ήλθαμε στην εποχή της Ανθρωποφαγίας.

 
Κωνσταντίνος Α. Δαραής
14 Απρ 2015 11:20

Ερώτηση
Οι νυν Σχολικοί Σύμβουλοι και οι νυν Δ/ντές Εκ/σης αποκλείονται από τη διαδικασία επιλογής νέων Διευθυντών Σχολείων; Ποια θα είναι η σειρά επιλογής νέων στελεχών εκπαίδευσης; Δεν θα ήταν λογικό πρώτα να γίνει ο αναπροσδιορισμός του πλαισίου λειτουργίας και αρμοδιοτήτων των στελεχών εκπαίδευσης, μετά να προχωρήσουν οι επιλογές Συμβούλων και Δ/ντών Δ/νσης και στο τέλος των Δ/ντών Σχολικών Μονάδων; Δεν θα ήταν επίσης χρήσιμο ο κάθε υποψήφιος Δ/ντής Σχολικής Μονάδας να μπορεί να διεκδικήσει τη Δ/νση ενός αριθμού σχολικών μονάδων;

 
Τάκης
14 Απρ 2015 10:15

Να γίνει μοριοδότηση και όχι ψηφοφορία, αλλιώς, δύσκολα θα προκριθούν 2 από το ίδιο σχολείο. Ακόμα και αν προβλέπονται 2 ή 3 σταυροί, λόγω του μεγέθους του Συλλόγου. Υπάρχουν και οι μονοσταυρίες, τις οποίες κάποιοι καριερίστες διευθυντές θα επιδιώξουν, καλλιεργώντας πελατειακές σχέσεις. Πάντα στην ψηφοφορία, ο προηγούμενος έχει πλεονέκτημα, όπως τόσα χρόνια είχαν οι ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, χωρίς να είναι καλύτεροι από τους άλλους. Αυτό συμβαίνει για πολλούς λόγους.
Να μοριοδοτηθούν οι υποψήφιοι με βάση κάποια κριτήρια που θα οριστούν από το Υπουργείο, σε κλίμακα 1-5
πχ
επικοινωνία με καθηγητές, μαθητές, γονείς
διαφάνεια στις ενέργειες και στη διοίκηση
σεβασμός σε μαθητές, συναδέλφους
προώθηση του ανοικτού σχολείου
κλπ

 
Κώστας
14 Απρ 2015 10:06

Άλλη μια παγκόσμια πρωτοτυπία! Οι κολλητοί και οι κουμπάροι θα επιλέγουν το διευθυντή τους. Θα ζήσουμε τραγελαφικές καταστάσεις στα σχολεία.
Τουλάχιστον να εξασφαλίσουν ότι δε θα μπορούν να είναι υποψήφιοι όσοι θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα πριν τη λήξη της θητείας τους κι ότι δε θα μετράει η προηγούμενη κομματική διοικητική εμπειρία.

 
LEON
14 Απρ 2015 08:59

Ερώτημα :
Κάποια συνάδελφος με αρκετά επιστημονικά προσόντα, ειναι διευθύντρια σε σχολείο της Κορινθίας και η οργανική της είναι σε σχολείο της Λάρισας, ο σύζυγος στρατιωτικός, ο οποίος με μετάθεση τον Μάρτιο ανέλαβε υπηρεσία για 3 χρόνια στο Ηράκλειο της Κρήτης. Το ερώτημά μου είναι, από ποιον σύλλογο διδασκόντων θα αξιολογηθεί ; μπορεί να θέσει υποψηφιότητα σε σχολείο του Ηρακλείου ; ή από το πουθενά, θα ζήσει μετά από την ανθρωπιστική κρίση την οικογενειακή ;

 
ΓΚ
14 Απρ 2015 02:19

Μόνο αντικειμενικά κριτήρια και τέλος.
Ούτε συνεντεύξεις, ούτε ψηφοφορίες.

 
Τάκης
14 Απρ 2015 01:47

Πώς διασφαλίζεται η ανιδιοτέλεια των μελών του Συλλόγου;
Διευθυντής με πλούσιες παροχές στους καθηγητές (άγραφες άδειες, διευκολύνσεις κλπ), με διευκολύνσεις στους μαθητές (σβήσιμο απουσιών, πολιτική ψηλής προφορικής βαθμολογίας, σκανδαλώδης ευνοϊκή μεταχείριση στη γραπτή βαθμολογία, εξετάσεις με γραμμή για "επιτήρηση" ή με "ενισχυτική" επιτήρηση κλπ), που καλλιεργεί τις πελατειακές σχέσεις με τους γονείς προς άγραν κομματικών ή/και προσωπικών ψήφων σε βουλευτικές/δημοτικές εκλογές, τι λέτε να πάρει από τον σύλλογο;
Αυτό το έργο το επικροτείτε; Ή μήπως δεν "παίζει";
Πώς διασφαλίζεται η ανιδιοτέλεια των μελών του Συλλόγου;

 
Konsta
14 Απρ 2015 01:36

Και αν καποιος θελει να αλλαξει σχολικη μοναδα γιατι τωρα ειναι σε Δντης σε αλλο σχολειο ενω η οργανικη του ειναι σε αλλο νομο, αφου το επετρεπε ο νομος; Και επισης, αν ειναι σε θητεια πχ στο ΚΕΣΥΠ και θελει να γινει Δντης σχολειου αλλα δεν γνωριζεται με το συλλογο διδασκοντων του σχολειου της οργανικης του που μπορει και εχει ελαχιστους μονιμους και πολλους αναπληρωτες που αλλαζουν καθε χρονο;

 
Κώστας Δ.
14 Απρ 2015 00:21

Όλοι με εκλογές:
Α. Οι καθηγητές και οι δασκαλοι, μετά τη δοκιμαστική περίοδο μιας χρονιάς εκλέγονται από τους γονείς. Οι ακατάλληλοι, σπίτι.
Β. Οι διευθυντές από το Σύλλογο διδασκόντων και τους γονείς
Γ. Οι διευθυντές εκπαίδευσης από τους διευθυντές των σχολείων
Δ. Οι περιφερειακοί από τους Διευθυντές εκπαίδευσης και τους διευθυντές των σχολείων
Ε. Η καθαρίστρια από τους μαθητές και τους καθηγητές
Να κοπούν όλα τα επιδόματα προς όλους, ώστε να γίνει εθελοντική η ανάληψη ευθύνης. Οι κοινωνικά ευαίσθητοι (π.χ. συνδικαλιστές) θα αναλάβουν αυξημένα καθήκοντα.
Μια εναλλακτική πρόταση είναι, στην πρωινή βάρδια να είναι ένας διευθυντής, στη μεσημεριανή μια διευθύντρια και αυτό να γίνετια καθημερινά, ώστε δημοκρατικά να διοικείται το σχολείο και να έχουν όλοι ευθύνη. Βέβαια αυτό δημιουργεί κάποια προβλήματα, αλλά η δημοκρατία (η άμεση) θα τα διορθώσει όλα.
Για περισσότερη δημοκρατία, νομίζω ότι κάθε βδομάδα θα πρέπει να ψηφίζουν οι γονείς τον καλύτερο εκπαιδευτικό και αυτός να παίρνει το Α βραβείο β. Ο εκπαιδευτικός που θα ψηφίζεται από τους μαθητές θα παίρνει επίσης το Α' βραβείο β.
Νομίζω ότι με το προτεινόμενο σύστημα, η χώρα μας επιτέλους μπαίνει στην μεγάλη ευρωπαϊκή οικογένεια των σοβαρών κρατών.

 
Στράτος
13 Απρ 2015 23:32

@ Φώτης,
προφανώς εννοεί ότι η ψήφος θα αφορά στο 30% της τελικής μοριοδότησης. Δεν είναι μεγάλο το ποσοστό. Μην μπερδεύεις τα μόρια της συνέντευξης, διότι τότε το σύνολο των μονάδων (τυπικά προσόντα+συνέντευξη) δεν άθροιζε 100 μονάδες αλλά πολύ λιγότερες (ακόμη κι αν είχε κανείς πλήρη προσόντα).

@JDK,
γιατί κρίνεις τόσο ακατάλληλους τους μάχιμους εκπαιδευτικούς για να ψηφίσουν τον Διευθυντή που κρίνουν καλύτερο; Μήπως οι βαθμολογούντες με το παλιό σύστημα στη συνέντευξη (διορισμένα μέλη και αιρετοί των ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ, Σχολικοί Σύμβουλοι κλπ) ήξεραν περισσότερα; Ή μήπως αυτοί ήταν αντικειμενικοί και δεν επηρεάζονταν από τα πρόσωπα; Μην ξεχνάμε ότι η ψήφος του Συλλόγου αφορά μόλις στο 30% της τελικής βαθμολογίας.
Για το ότι οι εκπαιδευτικοί αρνήθηκαν την αξιολόγηση αλλά τώρα θα γίνουν αξιολογητές, καλό είναι να μη συγχέουμε ανόμοια πράγματα. Εκείνη η αξιολόγηση θα ήταν ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ και θα είχε επιπτώσεις μισθολογικές και βαθμολογικής εξέλιξης. Αντίθετα στην αξιολόγηση για Διευθυντές όσοι επιθυμούν θέτουν εαυτούς υπό αξιολόγηση για την κατάληψη μιας θέσης ευθύνης. Εδώ η αξιολόγηση είναι ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ και εάν δεν επιθυμείς δεν μπαίνεις σε αυτή τη διαδικασία.

 
Γιώργος
13 Απρ 2015 23:21

30% θα μετράει η αξιολόγηση των "αναξιολόγητων" και 70% τα υπόλοιπα μετρήσιμα προσόντα! Ξέρετε πολλούς που θα έχουν 70 μόρια μετρήσιμα; Εγώ προσωπικά κανένα! Οπότε καταλαβαίνουμε ότι η αξιολόγηση του Σ.Δ. θα είναι καθοριστική. Την αποκαλώ μάλιστα αξιολόγηση γιατί δε θέλω να πιστέψω ότι αναφερόμαστε σε προτιμήσεις (φίλοι - κολλητοί - σύντεκνοι - κοντοπατριώτες...) ούτε σε εκλογή (ομοϊδεάτες - συναλλαγές - παρατάξεις - αντιμαχίες...).
Τελικά στου κασίδη όλοι όλοι μαπαρμπέρηδες προσπαθούν να γίνουν!
Κατακαημένη εκπαίδευση!!! Δεν κοιτάν να λύσουν κανένα πρόβλημα (γι αυτά εκτός από βούληση απαιτούνται και λεφτά) μας δημιουργούν και καινούρια!
Είναι να μας φυλάει ο Θεός από αυτούς που θέλουν να μας χορτάσουν με δημοκρατία και όχι με ψωμί...

 
panos
13 Απρ 2015 23:19

Δε θα πρέπει να δικαιολογήσει ο κάθε εκπαιδευτικός την ψήφο του; Μηνύσεις που θα πέσουν!

 
Στράτος
13 Απρ 2015 23:18

Οι διάφορες προτάσεις που κατατέθηκαν όλο αυτό τον καιρό είναι χρήσιμες. Τώρα όμως πλέον έχουν ληφθεί οι αποφάσεις και αναμένουμε απλώς την ανακοίνωσή τους στον εκπαιδευτικό κόσμο.

Το μόνο ερώτημα που πλέον μένει είναι αν το όλο θεσμικό πλαίσιο θα είναι σαφές ή αν θα απαιτηθούν διευκρινιστικές εγκύκλιοι επί της διαδικασίας εφαρμογής του.

Σε κάθε περίπτωση η εμπλοκή του Συλλόγου διδασκόντων στην επιλογή Διευθυντών σχολείων είναι μια νέα πραγματικότητα στα εκπαιδευτικά μας πράγματα. Εάν το θεσμικό πλαίσιο έχει καταρτιστεί προσεκτικά, τότε η αλλαγή φαίνεται πως κινείται προς θετική κατεύθυνση.

Ες αύριον τα σπουδαία λοιπόν.

 
s.a.
13 Απρ 2015 22:59

Λοιπόν να προτείνω το εξής.

Όσοι είμαστε διευθυντές μέχρι σήμερα, να παραιτηθούμε για προσωπικούς λόγους, κανείς δε να μην δεχτεί να είναι υποψήφιος στις επόμενες κρίσεις.

Ας αναλάβουν να διοικήσουν τα σχολεία με τον τρόπο που επιλέγουν.

Επαναλαμβάνω δε ότι, περιμένω έστω μια βιβλιογραφική αναφορά να διαβάσω που έχει τρέξει κάτι τέτοιο. Αιρετοί διευθυντές σχολείων;; έχετε αντιληφθεί τι πάνε να κάνουνε; Και γιατί δεν εκλέγεται και ο κάθε τμηματάρχης, ο αστυνομικός διευθυντής, ο διευθυντής της τράπεζας (της κρατικής….), ο διευθυντής κάθε κρατικού οργανισμού και πάει λέγοντας, προσπαθούνε να επαναφέρουν το πελατειακό σύστημα για να επιβιώσουν οι πολιτικοί μέσω της συνδικαλιστοκρατίας. Στη Ευρώπη δεν περνάνε αυτά, και τα ποδάρια της αναξιοκρατίας είναι κοντά. Πάνε μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα όσα μάθαμε; Πάει η ΔΟΠ (Διοίκηση Ολικής Ποιότητας), οι στόχοι, οι σπουδές, η μέγιστη προσπάθεια, η αριστεία, πάνε όλα και γυρίζουμε που ρε παιδιά;; Οι ίδιοι όμως που είναι Υπουργοί κτλ., έχουν σπουδάσει στην Αγγλία, στην Γαλλία στην Αμερική ….δεν πηγαίνουν να πούνε όλα αυτά στα Ευρωπαϊκά κράτη ή σε όποιο ανεπτυγμένο κράτος με πραγματικά εκπαιδευτικά συστήματα; Θα τους δείξουν την πόρτα σε μηδέν χρόνο. ΜΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝΝΝΝΝΝΝΝΝΝΝΝ δείξτε μου μια διοικητική εκπαιδευτική θεωρία έστω……….να αναφέρεται σε τέτοιες καρικατούρες.

Μας παγιδεύουν όλους, αφου΄ενώ γνωρίζουμε όσοι έχουμε και εμπειρία και γνώσεις - σπουδές ότι όλα αυτά ούτε στην Αλβανία του Χότζα δεν υπήρχαν, αλλά ούτε ο Μάρξ ήταν εναντίον της αξιοκρατίας…..έτσι δεν είναι σύντροφοι;....η μόνη λύση είναι, ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙΤΕ ΟΛΟΙ, ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ, και αφήστε τα συντρόφια να διοικήσουν τα σχολεία.

Εκτός και αν το επίδομα που μας δίνουν το θεωρούμε ικανοποιητικό, ρωτήστε πόσα παίρνουν οι διευθυντές σε άλλα Ευρωπαϊκά κράτη, αναλογιστείτε τις ευθύνες και την δουλειά που τραβούμε, το πολύπλοκο και πολυεπίπεδο έργο που διεκπεραιώνουμε, και μετά διακρίνεται το τζόγο που έχουν βάλει την εκπαιδευτική κοινότητα.

ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ.

Π Α Ρ Α Ι Τ Η Θ Ε Ι Τ Ε ???????? κάντε το ως προσφορά στα παιδιά σας και το εγγόνια σας, η αξιοκρατία είναι υπό διωγμό το έχετε αντιληφθεί όλοι σας;;

Σκεφτείτε τον κόπο όσοι ξανασπουδάσατε (μεταπτυχιακά, διδακτορικά κτλ.), σκεφτείτε το τι υπάρχει στα σχολεία (στους συλλόγους διδασκόντων), και αποφασίστε, θα δεχτείτε να σας κρίνουν έχοντας ασύμμετρες αφετηρίες με την διοίκηση της εκπαίδευσης .

ΕΓΩ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΟ ΔΕΧΤΩ, ΕΣΕΙΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ;; ΑΝ ΝΑΙ, ΠΕΔΙΟΝ ΔΟΞΗΣ ΛΑΜΠΡΟ ....??????

 
Πέτρος
13 Απρ 2015 22:41

Για τη βαρύτητα της βαθμολογίας της συνέντευξης.
Από μεγάλο ΠΥΣΠΕ της χώρας οι βαθμολογίες των 10 πρώτων στις κρίσεις που συμμετείχαμε το 2011
Κατά σειρά: Συνέντευξη, Μετρήσιμα, Σύνολο

15 31,26 46,26
15 24,26 39,26
15 23,63 38,63
14,64 23,27 37,91
15 22,89 37,89
15 22,25 37,25
15 21,15 36,15
15 20,18 35,18
14,71 20,38 35,09
13,93 20,89 34,82
15 19 34

Μελετήστε λίγο τη βαρύτητα της συνέντευξης και κρίνετε αν η παρούσα πρόταση δίνει μεγαλύτερη ή μικρότερη βαρύτητα σε αυτή.

 
JDK
13 Απρ 2015 22:25

Θέματα που δεν έχουν μελετηθεί επαρκώς. Αφού μέχρι τώρα οι εκπαιδευτικοί δεν αποδέχονται την αξιολόγηση πώς θα αξιολογήσουν τον υποψήφιο διευθυντή; Με ποια εμπειρία ; Σίγουρα θα ψηφίσουν τον φίλο, τον σύντροφο κτλ.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.