Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Τ. Κουράκης: Η διαδικασία επιλογής των Διευθυντών Σχολείων και Διευθυντών Εκπαίδευσης (βίντεο)

Για να είναι κάποιος υποψήφιος Διευθυντής θα πρέπει να τον ψηφίσει το 20% των συναδέλφων του
Δημοσίευση: 17/04/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Βασική προϋπόθεση για να είναι κάποιος υποψήφιος για Διευθυντής Σχολείου, είναι να συγκεντρώσει το 20% των ψήφων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, ενώ όπως δήλωσε ο Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τ. Κουράκης:

  • Τα τυπικά προσόντα υποβάλλονται από τους υποψήφιους Διευθυντές στα ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ.
  • Τα ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ δεν κάνουν κατάταξη, απλώς βάζουν τα μόρια, σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που υποβάλλονται.
  • Την εγκυρότητα των δικαιολογητικών έλεγχουν τα ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ
  • Τα μοροδοτούμενα προσοντα είναι:

α/η διοκητική εμπειρία

β/ η διδακτική εμπειρία

γ/ η παιδαγωγική συγκρότηση και

δ/η κατάρτιση τους

Σύνολο μορίων 67% επί της συνολικής μοριοδότησης

Απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να θέσουν υποψηφιότητα είναι η 8ετής διδακτική προϋπηρεσία και η πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογίας, Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), επιπέδου 1.

Κάθε υποψήφιος/α μπορεί να βάλει υποψηφιότητα σε δυο το πολύ σχολικές μονάδες, εφόσον έχει υπηρετήσει σε αυτές την τελευταία πενταετία.

Για την κατάργηση της συνέντευξης των υποψηφίων Διευθυντών ο κ. Κουράκης είπε ότι «χρησιμοποιούνταν από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για αρεστές επιλογές. Εμείς αποποιούμεθα αυτό το λεγόμενο προνόμιο και αναθέτουμε στο Σύλλογο Διδασκόντων να αποφασίσουν».

Για να είναι κάποιος υποψήφιος θα πρέπει να τον ψηφίσει το 20% των διδασκόντων

Ο κ. Κουράκης διευκρίνισε ότι υπάρχει ένα κατώφλι 20%. Κάποιος δηλαδή θα πρέπει να συγκεντρώσει το 20% των διδασκόντων και να προστεθούν και τα υπόλοιπα μόρια που διαθέτει.

Στα Πειραματικά και Πρότυπα

Για να είναι κάποιος υποψήφιος θα πρέπει να έχει θητεία τουλάχιστον δύο χρόνια σε αντίστοιχο σχολείο.

Κάτι ανάλογο με μικροαλλαγές θα γίνει και με την επιλογή Διευθυντών Εκπαίδευσης, τόνισε ο κ. Κουράκης.

Δείτε στη συνέχεια το βίντεο με τις δηλώσεις του κ. Κουράκη:

Σχόλια (57)

 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
24 Μάιος 2015 12:47

ΑΝ ΕΧΩ 3 ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΛΥΚΕΙΟ(ΑΠΟ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΤΟ ΕΝΑ ΕΙΧΑ 9 ΩΡΕΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ12 ΩΡΕΣ ΜΕ ΔΙΑΘΕΣΗ ΣΕ ΓΥΜΝΑΣΙΟ) ΚΑΙ 12 ΣΕ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΘΕΣΩ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΕΛΥΚΕΙΟ;

 
an
20 Απρ 2015 11:26

Ας πάρουμε την περίπτωση που σε ένα σχολείο έχει 20 καθηγητές και οι 12 θέλουν να υποβάλλουν υποψηφιότητα !!!

Άρα 8 άτομα ψηφίζουν !!!

Πολύ δημοκρατικό !!!!!! το 40% θα εκλέγει διευθυντή ………

Το γέλιο θα πέσει αν και οι 20 θέλουν να υποβάλλουν υποψηφιότητα !!!

Δεν θα πάρουν ούτε το 20% του νόμου για να μπορούν να κριθούν !!!!!!

Ειδικά στα 8θέσια και 12θεσια δημοτικά για να έχεις οργανική έχεις πολλά χρόνια υπηρεσίας .... Άρα όλοι μπορούν να είναι υποψήφιοι ... και όλοι να ψηφίζουν ποιος θα δώσει ψήφο σε αντίπαλο ???? Ούτε το 20% της δημοφιλίας δεν θα έχουν ....

Ο σύλλογος θα είναι οι καθηγητές του προηγούμενου έτους (ο οποίος λήγει την 1 Σεπτεμβρίου) ή νέος με τοποθετήσεις σκοπιμότητας ???
Προβλέπω πως μέχρι να γίνουν οι κρίσεις θα υπάρχουν στρατιές προθύμων που θα μετακινούνται από σχολείο σε σχολείο για να ψηφίζουν !!!!

Αθάνατη δημοκρατία

 
COSINUS
20 Απρ 2015 10:52

Είμαι υποψήφιος για δ/ντης στο σύλλογο που ανήκω και καλώ τους συναδέλφους να με ψηφίσουν μα όλοι ξέρουν που περίπου ανήκω πολιτικά μέσα από τη συμμετοχή μου στις απεργίες,τη θέση στις καταλήψεις ,κτλ.Άρα η υποψηφιότητα μου είναι πολιτική και θα πάρω ψήφους από ομοϊδεάτες μου.ΜΠΛΕ ΚΑΙ ΚΌΚΚΙΝΑ ΣΧΟΛΕΙΆ ΑΝΆΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΣΥΣΧΕΤΙΣΜΌ .ΘΈΛΩ ΚΑΙ ΈΝΑ ΠΛΗΣΙΈΣΤΕΡΟ ΣΧΟΛΕΊΟ ΓΙΑΤΊ ΜΕΤΑΚΌΜΙΣΑ ΑΛΛΆ ΔΕΝ ΜΟΥ ΤΟ ΕΠΙΤΡΈΠΟΥΝ .ΝΤΡΟΠΉ ΜΕΤΆ ΑΠΌ ΤΌΣΑ ΧΡΟΝΙΆ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΆ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ.

 
Αλεξάνδρα
19 Απρ 2015 23:35

Είμαι μάνα και θέλω να επιλέγω (να ψηφίζω) και τους δασκάλους και τους Διευθυντές των παιδιών μου. Γιατί 33% Δημοκρατία για τους Δασκάλους των Συλλόγων Διδασκόντων με δικαίωμα να ψηφίζουν για το Διευθυντή που θέλουν και 0% συμμετοχή και ψήφο για μας τους γονείς και του Συλλόγους Γονέων & Κηδεμόνων για να επιλέγουμε τους Διευθυντές και τους Εκπαιδευτικούς των παιδιών μας;

 
Φώτης
19 Απρ 2015 21:09

Που είναι η ΟΛΜΕ;
Δεν θα σχολιάσει ;
Αν αυτά τα έλεγε η ΝΔ ή το ΠΑΣΟΚ, θα έπαιρναν φωτιά τα κανάλια, οι εφημερίδες, οι ιστοσελίδες και τα e-mailw στα σχολεία ...

 
απορίες
19 Απρ 2015 18:54

απορίες...

α. Είναι προτιμώτερο ο Δ/ντής να είναι "γνωστός" του Σ/Δ, ή ένας άγνωστος που θα χτίσει μέρα με την ημέρα τις σχέσεις με τους συναδέλφους του?

Από τον Δ/ντή το ζητούμενο είναι να διοικήσει το σχολείο εφαρμόζοντας τις κείμενες διατάξεις και όχι να εξυπηρετήσει συμφέροντα κολλητών (κάτι θυμίζει από βουλευτικά γραφεία...). Πόσο ακέραιος χαρακτήρας θα πρέπει να είναι ο...μέλλων Δ/ντής που δε θα "στηρίξει" τον κολλητό που τον ψήφισε?

β. Μία διαδικασία επιλογής στελεχών δεν σημαίνει ότι "ψάχνω" τους καλύτερους?

Αν λοιπόν θέλω πραγματικά να τους βρω, τότε τα κριτήρια θα πρέπει να είναι πλήρως αντικειμενικά και μετρήσιμα και γνωστά σε όλους από καιρό (όπως άλλωστε μας πληροφορεί και η σχετική βιβλιογραφία...). Πως είναι λοιπόν δυνατόν ο Σ/Δ ενός σχολείου να ψηφίζει με ίδια μέτρα και σταθμά με το το Σ/Δ του γειτονικού σχολείου?

Επίσης, αφού θέλω τους καλύτερους (ή έτσι διαδίδω), τότε θα πρέπει να τους δίνω και τη δυνατότητα να αλλάζουν σχολεία και να μην τους "θάβω" σε ένα σχολείο για πάντα...θυμηθείτε συνάδελφοι: "familiarity brings contempt". Ίσως, να υπάρχουν περισσότεροι του ενός καλοί σε ένα σχολείο.

γ. Η "αναξιοκρατική" συνέντευξη και γενικότερα το τελευταίο σύστημα επιλογής στελεχών ήταν που έδωσε τη δυνατότητα σε νέα άτομα που δεν "πιάνουν" τον καναπέ μετά το σχολείο, να διεκδικήσουν και τελικά να κερδίσουν διοικητικές θέσεις. Ήταν μέχρι στιγμής το πληρέστερο σύστημα επιλογής που ταυτόχρονα άφηνε μικρά περιθώρια "στήριξης" των κολλητών (η αναλογία της συνέντευξης ήταν σαφώς μικρότερη από εκείνη της ψηφοφορίας-τα υπόλοιπα ήταν απολύτως μετρήσιμα)

Εν κατακλείδι...
επειδή μου είναι αδιανόητο να σκεφτώ ότι άνθρωποι με βιογραφικά ανάλογα των υπουργών μας (που τόσο έκριναν τους άλλους τους "κομπάρους") δεν μπορούν να κατασκευάσουν ένα σύστημα επιλογής αντικειμενικό, δίκαιο και τελικά όπως δείχνει η πλειονότητα των σχολίων έντιμο (να είναι και να φαίνεται) πιστεύω ότι:
μας δείχνουν ότι μας βλέπουν σαν όχλο...άτομα ανάξια να μας αφιερώσουν ποιοτικό χρόνο...όλα στο πόδι
λειτουργούν καθαρά ρεμβασιστικά (πάντα με την κάλυψη της αριστερής φιλοσοφίζουσας θεωρίας περί Δημοκρατίας...δηλ. "χάνομαι γιατί ρεμβάζω". Εδώ καλό είναι να σημειώσω ότι είμαι και ψηφοφόρος τους στις τελευαίες δύο αναμετρήσεις, μπουχτισμένος από το "αποφασίζουμε και διατάσουμε" των άλλλων...και νομίζοντας ότι θα φέρουν αξοκρατία και ανοιχτό πνεύμα στην εκπαίδευση...τρομάρα μου...όνειρο θερινής νυκτός!
φαντάζομαι το επόμενο βήμα μετά την παγκόσμια καινοτομία της επιλογής στελεχών με...προεκλογικό αγώνα, θα είναι να εισαγάγουμε το Φινλανδικό σύστημα εκπαίδευσης στα ερείπια σχολεία μας

Σοβαρευτείτε!

πάρτε τα πίσω γιατί εκτείθεστε...και παρουσιάστε κάτι που να έχει συνέπεια με όσα λέτε ότι πρεσβεύετε (αξιοκρατία το όνομά του)

 
Κοντογούρη Ευανθία
19 Απρ 2015 08:55

ΝΑΙ!
Ψάχνοντας στο Internet εντόπισα ιστοσελίδα που ισχυρίζεται πως η πρόταση της ΑΝΕΛ προς τον Υπουργό για τα κριτήρια επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων περιλαμβάνει μοριοδότηση για συνδικαλιστική δράση που ισοδυναμεί με τα μόρια που μπορεί να πάρει κάποιος με δύο διδακτορικά, δεύτερο πτυχίο και πιστοποιημένη επιμόρφωση Α΄ επιπέδου. Εάν δε η συνδικαλιστική του δράση είναι τέτοια ώστε να έχει φτάσει και σε περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια, τότε παίρνει και άλλα δύο μόρια, που ισοδυναμούν με ένα μεταπτυχιακό (υπό την προϋποθεση βέβαια ότι το διδακτορικό του δεν είναι στο ίδιο επιστημονικό αντικείμενο).
Γιατί μας κρύβουν τις καλές διατάξεις; Αν αυτό πράγματι συζητείται , τότε θα πρέπει να μας το πουν άμεσα. Οι εκπαιδευτικοί που φροντίζουν για τη διαρκή επιμόρφωσή τους έχουν διαπράξει τεράστιο λάθος. Σε καιρούς κρίσης δεν επιτρέπεται να ξοδεύουν χρόνο και χρήμα για επιμορφώσεις. Να πάνε να βάλουν λαχανόκηπο στο μπαλκόνι τους (για να έχουν να τρώνε) και να αρχίσουν τα "κονέ" μπας και καταφέρουν να μπουν σε κανένα ψηφοδέλτιο και στη συνέχεια σε ΠΥΣΔΕ-ΚΥΣΔΕ κλπ.
Αν η Πολιτεία και οι εκλεγμένοι από το λαό Άρχοντες θεωρούν ότι η συνδικαλιστική δράση είναι προσόν διεύθυνσης σχολικής μονάδας που υπερσκελίζει επιστημονική, παιδαγωγική κατάρτιση, διδακτορικά στην οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης, κόπο και ζήλο για βελτίωση, κάτι θα ξέρουν!
Να μας το πουν όμως άμεσα -αν είναι έτσι. Να βγούμε από τον λάθος δρόμο!

 
Φώτης
18 Απρ 2015 22:22

Συνάδελφοι, βλέπω ότι σχεδόν όλοι θεωρείτε αυτονόητο ότι κάθε μέλος του συλλόγου θα έχει μία ψήφο. Αυτό δεν αναφέρεται πουθενά.
Μπορεί άνετα η ψηφοφορία να γίνει με σταυρούς, όπως στις εκλογές. Μπορεί άνετα, σε ένα σχολείο με 3 υποψηφίους, ανεξάρτητα με το μέγεθος του συλλόγου, να ψηφιστούν πάνω από το όριο του 20% και οι τρεις, μπορεί ακόμα και να ισοψηφίσουν και να κριθούν τελικά με τα αντικειμενικά τους μόρια. Με αυτόν τον τρόπο δεν θα στοχοποιηθούν και οι συνάδελφοι που αλλιώς θα έπρεπε αναγκαστικά να διαλέξουν μεταξύ των υποψηφίων
Δεν είναι αυτό το πιο λογικό;

 
A.Ω
18 Απρ 2015 19:52

Εμένα μετά από μια τετραετία διεύθυνσης σε μεγάλο σχολείο, η τάξη μου μοιάζει παράδεισος. Εγώ τουλάχιστον θα προπαθήσω να επιστρέψω, χαλάλι τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά, χαλάλι οι γλώσσες, οι δημοσιεύσεις και τα 300 Ευρώ μεικτά. Να ηρεμήσω απο την πίεση και το άγχος. Να πάψω να λειτουργώ σαν υπηρέτης όλων, από το να μοιράζω τα κλειδιά μέχρι να βγάζω με το σωρό τις βεβαιώσεις των αλλοδαπών μαθητών νυν και πρώην και να κάνω επιβεβαιώσεις τίτλων. Από το να ασχολούμαι με 600 γονείς, 50 καθηγητές και 400 παιδιά. Ιδού η Ρόδος για όσους το επιθυμούν!

 
ΑΣΕΠ
18 Απρ 2015 19:18

Ούτε λόγος για μοριοδότηση στον ΑΣΕΠ. Πόση αναξιοκρατία να αντέξουμε πια;

 
Άγγελος Αγγέλου
18 Απρ 2015 18:34

Οποιοδήποτε σύστημα επιλογής στελεχών είχε, έχει και θα έχει και θετικά και αρνητικά στοιχεία. Αναρωτιέμαι όμως γιατί ο/η διευθυντής/ντρια, αφού είναι ίσος/ίση με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας και απαλλάσσεται από διδακτικά καθήκοντα (στις περισσότερες σχολικές μονάδες) να δικαιούται επίδομα θέσης (έως και 300 euro μεικτά) ; Οι περισσότεροι/ες που κατέχουν ή επιδιώκουν να καταλάβουν διευθυντικές θέσεις το πράττουν λόγω της πρόσθετης αμοιβής ή της αδυναμίας τους να ανταπεξέλθουν στις όλο και πιο απαιτητικές συνθήκες της σχολικής αίθουσας. Και κάτι ακόμα : Πότε επιτέλους θα τελειώνει η θητεία των "αιώνιων'' διευθυντών; Γνωρίζω ανθρώπους που είναι διευθυντές ακόμα και 20 χρόνια!!! Πότε θα μπορέσουν και άλλοι να δείξουν τις δυνατότητές τους ; Γιατί δεν ορίζεται ένα ανώτατο όριο (π.χ. 10 ετών συνολικά) πλήρωσης της θέσης ; Τέλος καλό θα ήταν όλοι/όλες οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας που το επιθυμούν να εναλλάσσονται στη διευθυντική θέση. Συλλογικότητα στην πράξη.

 
Πέτρος
18 Απρ 2015 18:18

Η κ. Ξουλίδου και οι ΑΝΕΛ πρέπει να κρατήσουν το τρένο στις ράγες πριν εκτροχιαστεί εντελώς. Ας τους εξηγήσει κάποιος ότι μπροστά στη θεωρία του χάους, δηλαδή την εκλογή διευθυντών από το σύλλογο, οι περισσότεροι θα προτιμήσουν τη λύση που γνωρίζουν, δηλαδή τους νυν διευθυντές, ακόμα κι αν ήταν μνημονιακότεροι από τον Σαμαρά. Ας μειώσουν τη βαρύτητα των εκλογών σε 10% κι ας βρουν τρόπο να περιορίσουν τις προεκλογικές παροχές των νυν διευθυντών.

 
Ενεργός εκπαιδευτικός
18 Απρ 2015 17:51

Παρόλο που η πλειονότητα των απόψεων που παρουσιάζονται εδώ εξακολουθεί σαφώς να είναι αρνητική απέναντι στις προτεινόμενες διαδικασίες εκλογής διευθυντών, βλέπω με ικανοποίηση να αυξάνονται και οι διαφορετικές οπτικές και ίσως ν' αρχίζει σταδιακά να περνάει σε πολύ κόσμο η λογική του νέου συστήματος, υπέρ του οποίου τάσσομαι κι εγώ προσωπικά ως ενεργός ήδη διευθυντής και αιρετό μέλος ΠΥΣΔΕ με απόλυτη γνώση των ανοίκειων διεργασιών που ενθάρρυνε το μέχρι σήμερα ισχύον σύστημα. Εφόσον μιλάμε για εκλογή (όχι επιλογή) διευθυντή, είναι απολύτως θεμιτό αυτή να γίνεται από κάτω προς τα πάνω, για να απαντήσω στην άποψη που λέει πως αυτό δεν είναι λογικό. Επομένως ένα σώμα εκπαιδευτικών (σύλλογος καθηγητών) είναι προφανέστατα το μόνο αρμόδιο για την εκλογή του επικεφαλής του! Δε βρίσκω καθόλου δημοκρατικό δηλαδή να τον επιβάλει κανένα άλλο όργανο. Πολύ περισσότερο που αυτό το άλλο όργανο ίσαμε τώρα συγκροτούνταν με κραυγαλέα αναξιοκρατικό και δολίως καθοδηγούμενο τρόπο.
Ωστόσο θα συμμεριστώ πολλές από τις επιφυλάξεις που διατυπώθηκαν παραπάνω στα επιμέρους σημεία της νέας διαδικασίας. Πράγματι ο περιορισμός των επιλογών φαίνεται δυσλειτουργικός και άδικος και είναι αναγκαίο να αποσυρθεί. Επίσης δεν είναι διευκρινισμένο ακριβώς πώς θα προσμετράται η κρίση του συλλόγου, ώστε να αποτιμηθεί σε μορφή μορίων, ούτε πώς θα αντιμετωπιστούν περιπτώσεις πολύ μικρών συλλόγων ή ακόμη ακόμη πώς νοείται στις συγκεκριμένες διαδικασίες η έννοια του συλλόγου και ασφαλώς θα πρέπει να αντιμετωπιστεί το θέμα των μη οργανικών καθηγητών, όπως και το θέμα της κάλυψης κενούμενης διευθυντικής θέσης εντός της θητείας. Πιστεύω όμως πως αυτά και άλλα τεχνικά ζητήματα θα διευθετηθούν στην τελική και ολοκληρωμένη μορφή του νέου νόμου. Και φυσικά πρέπει να αποσαφηνιστούν και τα μετρήσιμα κριτήρια, γιατί κι εκεί είχαμε πολύ σοβαρές αδικίες, σε βαθμό π.χ. που ένα απίθανο δεύτερο πτυχίο σε κάποιο ΤΕΙ να μετρούσε περισσότερο από πραγματική διοικητική εμπειρία 20 χρόνων και πάνω!
Κοντολογίς, κρίνω θετικά τη νέα λογική επιλογής-εκλογής διευθυντών και περιμένω ανυπόμονα την τελική διαμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου.

 
eva
18 Απρ 2015 17:27

Ουσιαστικά με τις νέες ρυθμίσεις το αν θα γίνει κάποιος διευθυντής ή όχι εξαρτάται πολύ από τον παράγοντα τύχη. Σκεφτείτε τα μεγάλα σχολεία των πόλεων όπου υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι με προσόντα. Αν κάποιος έχει διατελέσει ήδη διευθυντής και ήταν καλός, έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες να βγει. Αυτό δεν είναι κακό βέβαια, αλλά δεν είναι σωστό να αποκλείονται και οι υπόλοιποι. Από την άλλη θα υπάρξουν σχολεία όπου θα γίνουν διευθυντές άνθρωποι με μηδενικά προσόντα, απλά και μόνο γιατί είναι δημοφιλείς και δεν υπάρχει κάποιος άλλος να διεκδικήσει τη θέση.
Δε διαφωνώ με το να δοθεί δύναμη στον σύλλογο διδασκόντων, ο οποίος γνωρίζει καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον πρόσωπα και πράγματα. Στα υπόλοιπα όμως το σχέδιο πάσχει παντελώς.
Θα ήταν πιο δίκαιο πιστεύω να βάζουν υποψηφιότητα όλοι οι ενδιαφερόμενοι, να βαθμολογούνται με μυστική ψηφοφορία σε μια κλίμακα από το 1 ως το 5 και στη συνέχεια να προσμετράται η βαθμολογία του συλλόγου μαζί με τα τυπικά προσόντα και να φτιάχνεται η λίστα κατάταξης, όπως φτιαχνόταν μέχρι τώρα. Στη συνέχεια καθένας δηλώνει τα σχολεία της περιφέρειάς του που τον ενδιαφέρουν και με βάση το σύνολο των μορίων γίνεται η επιλογή. Έτσι γλιτώνουμε τα αρνητικά της συνέντευξης και δε νιώθει κανείς αποκλεισμένος.
Σε τελική ανάλυση το να προσπαθεί κανείς να επιμορφώνεται και να γίνεται καλύτερος, πέρα από την προσωπική ικανοποίηση πρέπει με κάποιον τρόπο να ανταμείβεται. Έχω πάρει πιστοποίηση Α΄και Β΄ επιπέδου, έχω μεταπτυχιακό, έχω λάβει μέρος ως επιμορφώτρια στην περιφέρειά μου και δεν έχω καμία πιθανότητα να γίνω, απλά και μόνο επειδή ο νυν διευθυντής πέρα από το ότι είναι ικανότατος και συμπαθής έχει και διδακτορικό. Και φυσικά αξίζει και πρέπει να μείνει στη θέση, γιατί όμως να εγκλωβίζονται και οι υπόλοιποι;

 
Α.Ω
18 Απρ 2015 17:27

Θα έπρεπε τουλάχιστον να "αποτιμηθεί" τί πέρασαν οι Διευθυντες, ιδιαίτερα των μεγάλων σχολείων, τα προηγούμενα χρόνια με όλα όσα τους φορτώθηκαν υποχρεωτικά και έπρεπε να κρατήσουν να μην διαλυθούν τα σχολεία (χωρίς γραμματέα, χωρίς φύλακα,με αδιάφορες υπηρεσίες στους Δήμους). Επιπλέον είχαν να αντιμετωπίσουν όλες τις ιδεοληψίες για την αξιολόγηση, η οποία είχεπάρει υποχρεωτικό χαρακτήρα, με κάποιους συμβούλους από τη μια να πιέζουν και την "αντίσταση" από την άλλη, που το μόνο που κατόρθωσε ήταν να παραμείνουν μισθολογικά όλοι στον πάτο. Μεγάλη νίκη!Πού άραγε να πήγαν αυτά τα χρήματα που δεν δόθηκαν σε εμάς;

 
Εκπαιδευτικός
18 Απρ 2015 17:21

...για το κριτήριο της πιστοποίησης στις νέες τεχνολογίες;;;;; Δηλαδή εγώ που έχω είκοσι έξι χρόνια υπηρεσίας , έγινα από τον πίνακα, διευθύντρια Σχολείου, αλλά δεν έδωσα για πιστοποίηση παρόλο που χειρίζομαι καθημερινά όλα όσα ζητούν, τα ....ιντερνετικά κ.αλ. με αποκλείει από την διαδικασία!!!!!
Ωραία Δημοκρατία και δικαιοσύνη..... είναι αυτό που λέμε.... ίσες ευκαιρίες για όλους!!! Α, ρε Σύριζα, που πριν δυο χρόνια ξεκίνησες με 4% και τώρα σε ψηφίσαμε για να μας εκδικηθείς.... Καλά μας κάνεις... Άντε θύμα...άντε ψώνιο... άντε σύμβολο αιώνιο....αν ξυπνήσεις μονομιάς, θά ΄ρθει ανάποδα ο ντουνιάς....

 
Κώστας
18 Απρ 2015 17:13

Από το 2005 που ξεκίνησε η Πιστοποίηση Α΄επιπέδου, μέχρι το 2015,δεν νομίζετε ότι υπήρξε αρκετός καιρός για να πιστοποιηθεί κάποιος εάν το επιθυμούσε;

 
Δημήτρης Κ.
18 Απρ 2015 15:49

Είναι απαράδεκτο να υπάρχουν Διευθυντές χωρίς επαρκή γνώση Η/Υ, δηλαδή την πιστοποίηση Α΄ Επιπέδου, που έχει το 95% των εκπαιδευτικών. Όσοι πραγματικά το ήθελαν και δεν είπαν το γνωστό "ωχ ρε αδελφέ!!!", είχαν απεριόριστες ευκαιρίες να πιστοποιηθούν και μάλιστα με σχετικά εύκολες εξετάσεις (αφού η πιστοποίηση λαμβάνεται με την απάντηση 60% των βατών, για να μην πω εύκολων ερωτήσεων).
Θα μου πείτε "παλιόχαρτα" και περιττές γνώσεις θεωρούνται, από κάποιους (στην ουσία από τους οπαδούς της ήσσονος προσπάθειας, που θεωρούν "χάσιμο χρόνου" την επιμόρφωση και την προσωπική βελτίωση) και τα μεταπτυχιακά, τα διδακτορικά και οι ξένες γλώσσες, οπότε τι μπορούμε να πούμε...!!!
Κάποιοι βέβαια, από τους "τιμητές" των πάντων, που έμειναν στο πτυχίο της δεκαετίας του 1980, από κάποια Παιδαγωγική Ακαδημία και δεν έκαναν ούτε καν την εξομοίωση, θα καταλάβουν θέσεις Διευθυντών, σε κάποιο 6θέσιο σχολείο, υποστηριζόμενοι από τους συναδέλφους τους.
Θα ευνοηθούν από το γεγονός του ότι νέοι συνάδελφοι με προσόντα και διάθεση για προσφορά θα εγκλωβιστούν στην οργανική τους θέση(που μπορεί να έχει και 10 προσοντούχους υποψήφιους), δεδομένου ότι περιορίζονται από την επιλογή "το πολύ 2 σχολείων".
Πραγματικά πολύ δημοκρατικό και δίκαιο!!!!!!
Σοβαρό παράδειγμα δίνουμε στα παιδιά μας και τους μαθητές μας, που μοχθούν για να βελτιωθούν (με εκτεταμένες σπουδές, μεταπτυχιακά, εκμάθηση ξένων γλωσσών κλπ), ελπίζοντας να έχουν στο μέλλον ίσες ευκαιρίες για επαγγελματική αποκατάσταση και ανάπτυξη.
Ελλάς το μεγαλείο σου!!!!

 
Νικοδημος
18 Απρ 2015 15:29

Δηλαδή αν κάποιος διαθέτει πιστοποιητικό ECDL δεν θα μπορεί να υποβάλλει αίτηση για Δ/ντής?

 
Π.Δ.
18 Απρ 2015 15:16

Οι διευθυντικές θέσεις στις άλλες υπηρεσίες είναι με θητεία; Ο κάθε διευθυντής ξαναγυρίζει μετά από 4 χρόνια και κάνει τον απλό υπάλληλο;
Γιατί στα σχολεία κάποιος που θεωρείται σήμερα ικανός διευθυντής, αύριο να μην είναι , μόνο και μόνο γιατί άλλαξε η κυβέρνηση;

 
Α.Ω
18 Απρ 2015 14:32

Σε αυτό το σύστημα επιλογής, που ξεκινά από κάτω προς τα επάνω, πλην των άλλων προβλημάτων π.χ επιλογή μόνο το πολύ δύο σχολείων, με αποτέλεσμα να μένουν αναξιοποίητοι στην εκπαίδευση άνθρωποι ικανοί, ιδιαίτeρα από μεγάλα σχολεία, ενώ λιγότερο ικανοί να γίνονται διευθυντές, υπάρχουν και πρακτικά προβλήματα. Αν θεωρητικά γίνουν οι πιο ικανοί διευθυντές, οι λιγότερο ικανοί θα θέσουν υποψηφιότητα για σύμβουλοι και για διευθυντές εκπαίδευσης. Κάτι δεν πάει καλά!!!!!!!

 
Στράτος
18 Απρ 2015 14:05

Από κάποια σχόλια συμπεραίνουμε ότι πολλοί νυν Διευθυντές δεν έχουν πιστοποίηση ΤΠΕ 1. Τα επιχειρήματα τύπου χειρίζονται όμως το myschool ή το email δεν μπορούν να γίνουν συνολικά αποδεκτά. Μπορεί κάπου να συμβαίνει. Όμως πολλές φορές το myschool και το email το χειρίζονται οι άλλοι εκπαιδευτικοί και οι Διευθυντές καθισμένοι στις πολυθρόνες τους δίνουν εντολές. Μην μου πείτε ότι δεν το έχετε συναντήσει;
Επίσης καλό είναι όλοι μας να καταλάβουμε ότι η θέση του Διευθυντή είναι θέση με θητεία και όχι θέση για πάντα, θέση δια βίου μέχρι κάποιος να συνταξιοδοτηθεί. Καλό είναι οι Διευθυντές να επιστρέφουν στις τάξεις (σπάνιο φαινόμενο με τα μέχρι σήμερα δεδομένα) και άλλοι μάχιμοι εκπαιδευτικοί να διευθύνουν για κάποια θητεία.

 
Αγανακτισμένος
18 Απρ 2015 12:08

Είναι απαράδεκτο και άδικο Διευθυντές που έχουν δώσει την ψυχή τους στα σχολείο τους, που με κοινή ομολογία από τους προϊσταμένους τους είχα μία αλλά και περισσότερες επιτυχημένες θητείες, με γνώση χρήσης υπολογιστών, να αποκλείονται επειδή δεν έχουν πιστοποίηση. Άλλωστε διευθυντές θέλουμε να επιλέξουμε ή γραμματείς;
Επίσης πως θα αισθάνεται σε ένα σχολείο ένας πρώην Διευθυντής με 25 χρόνια προϋπηρεσία, με αποδοχή από τους συναδέλφους του , με Διευθυντή έναν από τους συναδέλφους του με 8 χρόνια προϋπηρεσία άσχετο σε θέματα νομοθεσίας και διοίκησης αλλά και γνώσης του my school, με 2-3 κολλητούς του που τον ψήφισαν με προσόντα ότι ξέρει να γράφει ένα κείμενο στο word, να ψάχνει στο internet και να στέλνει mails. Γνώσεις επιπέδου Γυμνασίου.
Αυτή είναι η επιβράβευση της πολιτείας σε ανθρώπους που έδωσαν την ψυχή τους γι'αυτήν και μάλιστα για ψίχουλα.Γιατί στην ουσία οι Διευθυντές είναι οι χαμάληδες των σχολείων. Η Ελλάδα τρώει τα παιδιά της.
Αν μη τι άλλο η πιστοποίηση υπολογιστών θα πρέπει να είναι προαιρετική και απλώς να μοριοδοτείται γι'αυτήν εκλογή και να γίνει προαπαιτούμενο για την επόμενη , ώστε όσοι ενδιαφέρονται να έχουν το χρόνο να την αποκτήσουν. Αυτό προβλέπει και ο τωρινός νόμος.
Οι Διευθυντές στις άλλες δημόσιες υπηρεσίες έχουν πιστοποίηση; Οι Διευθυντές Εκπαίδευσης, που τους διόρισαν με βασικό κριτήριο ότι ήταν μέλη του ΣΥ.ΡΙΖ.Α, έχουν πιστοποίηση; Οι υπουργοί έχουν πιστοποίηση;

 
ΠΑΥΛΟΣ ΣΥΜΑΝΟΓΛΟΥ
18 Απρ 2015 12:04

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΩ ΤΑ ΕΞΗΣ: Α) ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΡΩΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΓΚΡΙΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ 20% ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΕΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ , ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΟΤΙ Η ΕΚΛΟΓΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ . ΔΙΟΤΙ ΤΙ ΝΟΗΜΑ ΕΧΕΙ ΤΟ 67% ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΑ ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΕΦΟΣΟΝ ΑΝ ΔΕΝ ΤΟΝ ΘΕΛΕΙ Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ; Β) ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΓΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΝΑ ΜΕΤΑΚΟΜΙΣΕΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟ. Γ) Η ΘΗΤΕΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΠΑΡΑΤΕΙΝΕΤΑΙ ΑΝ ΚΑΙ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΡΟΗΓΗΘΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ. Δ) Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΛΕΞΕΙ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ. Δ) Η ΓΝΩΜΗ ΤΩΝ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΔΕΝ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ Ε) Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΟΥ ΤΟΣΟ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΘΗΚΕ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΣ, ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΚΑΤΩ ΠΡΟΣ ΤΑ ΕΠΑΝΩ ΔΕΝ ΕΝΟΧΛΕΙ ΚΑΝΕΝΑΝ! ΣΤ) ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΝΥΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΕΣΤΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΓΙΑΤΙ ΥΠΟΧΡΕΩΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΗΓΕΣΙΑ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ. ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΤΡΟΜΟΥ ΠΟΥ ΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΕΓΙΝΑΝ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟ ΘΕΛΟΥΝ, ΟΙ ΚΑΚΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΗΡΟΥΝ ΤΟ ΝΟΜΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥΣ.

 
Ιωάννης Π.
18 Απρ 2015 12:01

Τα τελευταία πέντε χρόνια υπηρετώ στο ίδιο σχολείο,το οποίο έχει και έναν τεράστιο σύλλογο!
Έχω μεταπτυχιακό,διδακτορικό στα Παιδαγωγικά ,δυο ξένες γλώσσες και φυσικά πιστοποίηση στους Η/Υ.Στο ίδιο σχολείο υπηρετεί και συνάδελφος με τα ίδια τυπικά προσόντα (όπως και άλλοι με αυξημένα προσόντα) που και αυτός δεν μπορεί να κάνει αίτηση για άλλο σχολείο λόγω της πενταετίας.Είμαστε και οι δύο αγαπητοί και έχουμε την ευρεία εκτίμηση του συλλόγου διδασκόντων.ΓΙΑΤΙ ΛΟΙΠΟΝ ο ένας από εμάς ή ίσως και κανένας από εμάς να μην μπορέσει να γίνει διευθυντής!!Γιατί μας στερείτε το δικαίωμα μετά από τόσες σπουδές και κόπους;
ΟΤΑΝ ΜΑΛΙΣΤΑ ΚΑΝΑΤΕ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΜΕ ΜΟΝΟ ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΤΟΥΣ ΠΤΥΧΙΟ!!!!!!
Και δεν το ξέρει (λέει) και ο υπουργός!(ότι έκανε δηλ. περιφερειακούς με βασικό πτυχίο)!ενώ το ξέρει και έχει ξεσηκωθεί όλος ο εκπαιδευτικός κόσμος!και δηλώνει ο κ. Μπαλτάς πως όλα είναι καλά! Αν δεν καταλαβαίνετε τι γίνεται στο υπουργείο σας κ.Υπουργέ γιατί δεν πάτε σπίτι σας,να σταματήσει αυτή η αδικία που γίνεται στους εκπαιδευτικούς;;;
Και να σκεφτεί κανείς πως πιστεύαμε σε σας!

 
pam
18 Απρ 2015 11:52

Απαντώ κυρίως στη Μαρία. Η συνέντευξη και η εκλογή δεν έφερε την "άνοιξη" στην Ελλάδα. Σκεφτείτε σε τι κατάσταση βρισκόμαστε. Καλώς και καταργείται, τη στιγμή που στη θέση της μπορεί να μπει ένα τεστ δεξιοτήτων, γνώσεων, ικανοτήτων, στάσεων κλπ.
Σε ποια διαδικασία στο δημόσιο δεν υπάρχει η δυνατότητα ένστασης στις επιλογές; Ο υποψήφιος διευθυντής θα πηγαίνει πρόβατο επί σφαγής ή θα κάνει προεκλογικό αγώνα να μαζεύει ψήφους για να μην αποκλειστεί;

Θα είναι λέει μυστική η ψήφος. Λάθος. Η ψήφος θα πρέπει να είναι φανερή και αιτιολογημένη. Αν έχεις τα κότσια πες γιατί με απορρίπτεις. Έτσι απλά γιατί δε με θεωρείς ικανό; Και ποιος είσαι εσύ που θα κάνεις στην άκρη εξειδίκευση που έχουν παράσχει τα πανεπιστήμια και θα ορίζεις τον άλλον ως ικανό ή μη.
Πώς θα αντιμετωπίσεις μία ενδεχόμενη προσφυγή του ενδιαφερόμενου με την κατηγορία της μεροληψίας;

Ποιος μου λέει ότι όσοι διευθυντές ήταν υπέρμαχοι της αξιολόγησης θα έχουν καλή τύχη, που ενώ συνειδητά υπάκουσαν σε νόμους και εγκυκλίους, ήρθαν όμως αντιμέτωποι με το σώμα των εκπαιδευτικών που ήταν ενάντια σε αυτή.

Και δεν είναι λίγο οξύμωρο αυτοί που ήταν ενάντια στην αξιολόγηση να συμφωνούν να αξιολογούν και να επιλέγουν τους διευθυντές τους.

Μυστική ψηφοφορία!!!!!!!!! Μα αν σε ένα Σύλλογο δύο ψήφοι είναι κατά δε θα μαθευτούν; Τι τύχη θα έχουν οι δύο που δεν στήριξαν. Θα απομονωθούν ή όχι από τους υπόλοιπους;

Και τι θα γίνει όταν βάση νόμων ο άλλος στραφεί σε διοικητικά δικαστήρια και σύρει ολόκληρο το Σύλλογο για αμεροληψία;

Θα αρχίσουν να μιλάνε στόματα τότε;'

Ο Σύλλογος είναι συλλογικό όργανο και εξ αυτού απορρέουν κάποιες δεσμεύσεις και υπόκειται σε έλεγχο νομιμότητας των υπηρεσιακών του ενεργειών.

Τι θα γίνει αν κάποιος προσφύγει δικαστικά με την παραπάνω αιτιολογία;

 
Παναγιώτης
18 Απρ 2015 11:50

Είναι φανερό τι επιδιώκουν με αυτά. Νομίζοντας ότι όλοι μέσα στους συλλόγους ήταν αντίθετοι με την αξιολόγηση κλπ. επιδιώκουν να κάνουν διευθυντές τους αντιπάλους αυτών που είναι σήμερα διευθυντές.
Αυτό που τελικά θα καταφέρουν είναι να ξαναγίνουν διευθυντές οι νυν!!! Θα το δείτε.

 
Ελένη
18 Απρ 2015 10:57

Μπορεί να δοκιμαστεί και στην πορεία να βελτιωθεί. Από σημερινά χάλια των περισσότερων σχολείων με το προηγούμενο από όλες τις απόψεις σύστημα, είναι σαφώς καλύτερο!

 
ΣΕΚάρχης
18 Απρ 2015 10:55

Φαντάζομαι ότι εμάς στα Ε.Κ. (πρ. ΣΕΚ) θα μας ψηφίζουν α) οι τομεάρχες, β) οι υπέυθυνοι εργαστηρίων, γ) ο υποδιευθυντής του Ε.Κ. και δ) οι ΤΕ! Οι οποίοι φαντάζομαι δεν θα συμμετέχεουν στην επιλογή του διευθυντή του σχολείου της οργανικής τους αφού τότε θα εκλέγον δύο διευθυντές!!!

 
Θανάσης
18 Απρ 2015 09:58

ΚΑΛΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΞΑΙΡΕΘΟΥΝ ΟΣΟΙ ΓΡΑΦΟΥΝ ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΑ.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.