Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Απορίες και ερωτηματικά προς της ΟΛΜΕ από την ΕΛΜΕ Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων

Δημοσίευση: 20/04/2015
Σχολείο λύκειο
Alt Text: 
Σχολείο λύκειο
Title Text: 
Σχολείο λύκειο
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Απορίες και ερωτηματικά  θέτει η  ΕΛΜΕ Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, σχετικά με την   από 1-4-2015 επιστολή του Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. προς την Πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.   θέμα «ΝΑΙ ΣΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΟΧΙ ΣΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΣΧΟΛΕΙΑ», όσον αφορά  τις διαδικασίες μέσα από τις οποίες τα μέλη του Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. κατέληξαν στις θέσεις/προτάσεις που εκφράζουν στην εν λόγω επιστολή, όσο και ως προς τη σκοπιμότητα της αποστολής της.  

Η ΕΛΜΕ καλεί την ΟΛΜΕ  να  διαφωτίσει τον κλάδο σε σχέση με τα όσα αναφέρει   παραπάνω επιστολή:  

1.    Δημοσιοποιώντας τα αποτελέσματα της έρευνας που τυχόν διεξήγαγε όσον αφορά στη διαφοροποίηση της σύνθεσης του μαθητικού δυναμικού των Π.Π.Σ. (το οποίο έχει εισαχθεί με εξετάσεις)  συγκριτικά με αυτό των Πειραματικών Σχολείων  (το οποίο έχει εισαχθεί με κλήρωση),  
2.    Δημοσιοποιώντας τα αποτελέσματα της έρευνάς που τυχόν διεξήγαγε όσον αφορά στα ποσοστά των  αρίστων μαθητών που φοιτούν στα Π.Π.Σ. και αυτών που φοιτούν στα υπόλοιπα σχολεία της χώρας, δημόσια και ιδιωτικά,
3.    Εξηγώντας πώς τα 34 Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία  σε 8 πόλεις της Ελλάδας θα αφαιμάξουν τα 3700 Γυμνάσια-Λύκεια όλης  της χώρας από τους άριστους μαθητές,
4.    Δημοσιοποιώντας τη διαδικασία μέσα από την οποία άντλησε τις απόψεις, εμπειρίες και προσδοκίες από το σχολικό περιβάλλον των μαθητών των Π.Π.Σ. (Σχετική έρευνα της Ε.Λ.Μ.Ε. Π.Π.Σ., και άλλων, δημοσιευμένων στο 1ο Συνέδριο των Π.Π.Σ., παρουσιάζει διαφορετικά ερευνητικά αποτελέσματα από τα λεγόμενά του Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε.),  τη γνώμη των κηδεμόνων των μαθητών, των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα Π.Π.Σ.,  τη θέση του κλάδου ή της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας  αλλά και της κοινωνίας για το θεσμό των Π.Π.Σ., ώστε να  απαιτεί την οριστική κατάργησή του. Γιατί άραγε με ανάλογα επιχειρήματα το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. δεν καταλήγει και στην πρόταση κατάργησης των ιδιωτικών σχολείων, ως ελιτίστικων και συνεπώς άχρηστων για την ελληνική κοινωνία;  
5.    Δημοσιοποιώντας τα αποτελέσματα της έρευνάς που τυχόν διεξήγαγε όσον αφορά στον αριθμό των μαθητών που παρακολούθησαν φροντιστήρια ή έκαναν ιδιαίτερα μαθήματα πριν και μετά την εφαρμογή του θεσμικού πλαισίου των Π.Π.Σ., στο ποσοστό από αυτούς που πέτυχαν, στο ποσό που δαπάνησαν, στον κύκλο εργασιών των φροντιστηρίων κλπ. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι ένα αξιοσημείωτο ποσοστό μαθητών που εισήχθησαν στα Π.Π.Σ.  δεν έχουν κάνει φροντιστήρια.
6.    Απαντώντας στα ερωτήματα:
•    Γιατί είναι «ιδιότυπα ρατσιστικός» ο τρόπος που οι μαθητές αλλάζουν βαθμίδα στα ΠΠΣ; Σε όλα τα δημόσια σχολεία η αλλαγή βαθμίδας δε συνεπάγεται και αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος;
•    Γιατί η 2ωρη εξέταση εισαγωγής αποκλίνει από την ουσία και τους στόχους του δημόσιου σχολείου ή  είναι αμφιβόλου ποιότητας; Δεν άπτεται της σχολικής ύλης; Είναι εκτός του πνεύματος του δημόσιου σχολείου; Τα θέματα είναι λανθασμένα, πολύ δύσκολα ή πολύ εύκολα; Είναι διαβλητές; Είναι μεροληπτικές; Τι είναι αυτό που προκαλεί την αμφισβήτηση; Έχει το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. κάποια πρόταση πανάκεια  για την αξιολόγηση του μαθητή; Αν ναι, γιατί δεν την καταθέτει  προς βελτίωση των εξετάσεων; Οι πανελλαδικές εξετάσεις κατά τη συλλογιστική της Ο.Λ.Μ.Ε. δεν αποκλίνουν από τους στόχους του δημόσιου σχολείου;  
•    Ποια είναι η διαστρεβλωμένη και αντιπαιδαγωγική αντίληψη της αριστείας στον ν. 3966/11, ποια στις εξετάσεις και ποια είναι η μη διαστρεβλωμένη και παιδαγωγική αντίληψή αριστείας που έχει η Ο.Λ.Μ.Ε.; Γιατί δεν την έχει εκφράσει και υποστηρίξει μέχρι σήμερα;

Τέλος η ΕΛΜΕ προβαίνει στον ακόλουθο σχολιασμό σε σχέση με την επιστολή της ΟΛΜΕ:   
Α. Όσον αφορά στη Δ.Ε.Π.Π.Σ., συμφωνούμε ότι δε λειτούργησε με υποδειγματικό τρόπο. Η Ε.Λ.Μ.Ε. Π.Π.Σ. είχε επισημάνει και παρέμβει για αρκετά σημεία του θεσμικού πλαισίου για τα Π.Π.Σ. που έχρηζαν και χρήζουν βελτίωσης ή κατάργησης και πολλές φορές κατήγγειλε τις οποιεσδήποτε αυθαιρεσίες π.χ.
•    για τα θέματα της οργανικής θέσης,
•    για την εκπροσώπηση των εκπαιδευτικών στη Δ.Ε.Π.Π.Σ.,
•    για την αναγκαιότητα τα κριτήρια αξιολόγησης των εκπαιδευτικών να προκύψουν μετά από επαρκή διαβούλευση και εύλογη περίοδο ερευνητικής δοκιμής,
•    για το απαράδεκτο της επιβολής από την Δ.Ε.Π.Π.Σ. μεθόδου αυτοαξιολόγησης του διδακτικού έργου,
•     για τις απλήρωτες υπερωρίες των εκπαιδευτικών στα Π.Π.Σ.,
•    για το ωράριο,
•    για την αποσαφήνιση θεμάτων υπεραριθμίας και τοποθέτησης στα Π.Π.Σ.,
•    για την απόδοση του επιδόματος που προβλέπεται από το νόμο κλπ.
Θα ήταν χρήσιμο να μας ενημερώσει η Ο.Λ.Μ.Ε. για τις παρεμβάσεις που τυχόν η ίδια έκανε για ζητήματα που  αφορούν στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών που υπηρετούν 3 χρόνια στα Π.Π.Σ.. Η προτροπή να παραιτηθεί κάποιος από το Π.Π.Σ. δε θεωρούμε ότι είναι θετική παρέμβαση,  ούτε   η διαγραφή με  παράνομες και παράτυπες διαδικασίες της Ε.Λ.Μ.Ε. Προτύπων Πειραματικών Σχολείων από τη δύναμη της Ο.Λ.Μ.Ε..

Β. Σε σχέση με τη σχετική αυτονομία της λειτουργίας των Π.Π.Σ.  θα θέλαμε να επισημάνουμε την αντίφαση ανάμεσα στις δυο απόψεις που εκφράζει Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε.:
ι)  Από τη μια εκφράζει την έντονη αντίθεσή της στην «περιβόητη αυτονομία και διαφοροποίηση της σχολικής μονάδας» λέγοντας ότι: «η Πολιτεία καθιερώνει απαράδεκτες διαδικασίες, προωθώντας ουσιαστικά την περιβόητη αυτονομία και διαφοροποίηση της σχολικής μονάδας. Από πού και ως πού το κάθε σχολείο θα εισηγείται το πως θα δέχεται τους μαθητές; Αυτό αποτελεί κεντρική ευθύνη της Πολιτείας και όχι του κάθε σχολείου».
ιι) από την άλλη δαιμονοποιεί την  ύπαρξη κεντρικού συντονιστικού και διοικητικού οργάνου των Π.Π.Σ., τη Δ.Ε.Π.Π.Σ., ως «ένα  πανίσχυρο 7μελές όργανο διοίκησης, που αποφασίζει για όλους και για όλα».
Δεν κατανοούμε πως είναι δυνατόν το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. να θεωρεί επικίνδυνη τη διαδικασία να συμβουλεύεται η πολιτική ηγεσία το Σχολικό Συμβούλιο, το Σύλλογο Διδασκόντων και το ΕΠ.Ε.Σ. του Π.Π.Σ.  πριν καταλήξει σε οριστικές αποφάσεις, ενώ αντίθετα να θεωρεί επιβεβλημένο οι αποφάσεις της πολιτικής ηγεσίας  να είναι αποτέλεσμα των εισηγήσεων ολιγομελών επιτροπών διορισμένων από την ίδια.

Γ. Αφήσαμε τελευταίο, όχι ως επισήμανση αλλά ως θέση του Δ.Σ. της Ε.Λ.Μ.Ε. Π.Π.Σ. την πρόταση για  απονομή οργανικών θέσεων στα Π.Π.Σ. στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν με 5/ετή θητεία σε αυτά.  Οργανική θέση στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία δικαιούνται πρώτιστα οι εκπαιδευτικοί που έχουν αξιολογηθεί και μοχθούν καθημερινά σε αυτά, προσπαθώντας να υλοποιήσουν τους σκοπούς των Π.Π.Σ.  και σύμφωνα με τη σειρά τοποθέτησής τους. Η θέση του Δ.Σ.  της Ο.Λ.Μ.Ε. για το θέμα αυτό, κατά την άποψή μας, είναι αντισυναδελφική, παράλογη και μοιάζει τιμωρητική  αφού φαίνεται να εξυπηρετεί μόνο πελατειακές σχέσεις και να εκδικείται όσους επέλεξαν να εργασθούν στα Π.Π.Σ..
Αναμένουμε  με ιδιαίτερο ενδιαφέρον διευκρινίσεις του Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. όσο αφορά στην παρέμβασή του προς τη πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ., την οποία παρέμβασή προς το παρόν θεωρούμε όχι μόνο ατεκμηρίωτη αλλά με σημαντικό έλλειμμα σε επιστημονικό, παιδαγωγικό,  επαγγελματικό  και δημοκρατικό λόγο, χαρακτηριστικά που όφειλε να έχει, ιδιαίτερα σε καιρούς κρίσης.

 

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.