ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Πρόταση για αναδιάρθρωση Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής και σύσταση νέων τμημάτων

Δημοσίευση: 20/04/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Πρόταση για αναδιάρθρωση Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής και σύσταση οκτώ νέων τμημάτων κατέθεσε η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής, με επιστολή προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

Ειδικότερα η Πανελλήνια Ένωση προτείνει την οργάνωση της Διεύθυνσης στα ακόλουθα 8 Τμήματα-Τομείς:

  1. Τμήμα Έρευνας και Τεκμηρίωσης, με βασικούς στόχους τον επαναπροσδιορισμό και την εφαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, την κατάρτιση νομοθετικών σχεδίων και διοικητικών πράξεων και την υποστήριξη προγραμμάτων διαρκούς επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, τους Σχολικούς Συμβούλους και τα Πανεπιστημιακά Τμήματα και Σχολές (το Τμήμα αυτό υπάρχει ήδη και είναι ενσωματωμένο στο Τμήμα Α’ της Διεύθυνσης, χωρίς ωστόσο να έχει σημαντικό έργο στο ενεργητικό του).
  2. Τμήμα Πειραματικών Αθλητικών Σχολείων, με την λειτουργία στη αρχή δύο (2) αυτόνομων σχολικών αθλητικών μονάδων και με βασικούς στόχους του Τμήματος το θεσμικό πλαίσιο, την κατάρτιση πινάκων επιλογής εκπαιδευτικών, το αναλυτικό πρόγραμμα και τους μαθητές τους, την υλικοτεχνική υποδομή και την εξεύρεση πηγών χρηματοδότησης (σχετικό Τμήμα υπάρχει στη Διεύθυνση, επίσης ενσωματωμένο στο Τμήμα Α’, χωρίς παρουσίαση έργου από το 1012, έτος κατάργησης των Αθλητικών Τάξεων).
  3. Τμήμα Ειδικής Φυσικής Αγωγής, με βασικούς στόχους την επικαιροποίηση και την εφαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων Ειδικής Φυσικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την υποστήριξη προγραμμάτων διαρκούς επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών της Φυσικής Αγωγής, τις αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες και κατασκηνώσεις μαθητών με αναπηρία (το Τμήμα υπάρχει επίσης ενσωματωμένο στο Τμήμα Α’ της Διεύθυνσης, αλλά, δυστυχώς, με παρουσίαση έργου μόνο στις αθλητικές δραστηριότητες).
  4. Τμήμα Δραστηριοτήτων με βασικούς στόχους την μέριμνα για εκδηλώσεις και παρελάσεις, επίσης για τις αθλητικές δραστηριότητες σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και για την εκπροσώπηση της χώρας στους αγώνες της Διεθνούς Ομοσπονδίας Σχολικού Αθλητισμού (το Τμήμα υπάρχει στη Διεύθυνση, ενσωματωμένο στο Τμήμα Α’).
  5. Τμήμα Ολυμπιακής Παιδείας, με βασικούς στόχους το σχεδιασμό και την αξιοποίηση του υπάρχοντος εκπαιδευτικού υλικού, των προγραμμάτων και των δράσεων Ολυμπιακής Παιδείας και Εθελοντισμού (το Τμήμα λειτούργησε έως το 2007 και έκτοτε δεν υφίσταται).
  6. Τμήμα Οικονομικής Διαχείρισης, Εθνικών Γυμναστήριων και Χορηγιών, με βασικούς στόχους την κατάρτιση και εκτέλεση προϋπολογισμού δαπανών σχολικών πρωταθλημάτων, την προμήθεια και διαχείριση αθλητικού υλικού, την εποπτεία Εθνικών Γυμναστήριων και τις χορηγίες (το Τμήμα υπάρχει και είναι ενσωματωμένο στο Τμήμα Β’ της Διεύθυνσης).
  7. Τμήμα Αθλητισμού Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Κατασκηνώσεων, με βασικούς στόχους την διοικητική μέριμνα του έργου της Επιτροπής Αθλητισμού Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και την εποπτεία της Επιτροπής Μαθητικών Κατασκηνώσεων και Φιλοξενίας (το Τμήμα λειτούργησε έως το 1989 και έκτοτε δεν υφίσταται).
  8. Τμήμα Ευζωίας, με βασικούς στόχους τη διασφάλιση της υγιούς ανάπτυξης των παιδιών και των εφήβων μέσα από την υιοθέτηση ισορροπημένων συνηθειών διατροφής και σωματικής δραστηριότητας σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, τους Σχολικούς Συμβούλους και τα Πανεπιστημιακά Τμήματα και Σχολές (το Τμήμα δεν υπάρχει στη Διεύθυνση).

Στην επιστολή της η Ενωση επισημαίνει τα εξής:

  • Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια η Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του ΥΠΟΠΑΙΘ δεν επέδειξε την απαιτούμενη ευαισθησία και αποτελεσματικότητα με συνέπεια την υποβάθμιση της Φυσικής Αγωγής και την συρρίκνωση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στο σχολικό πρόγραμμα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
  • Είναι επιτακτική ανάγκη η Φυσική Αγωγή να ανακτήσει τον αρμόζοντα ρόλο της στην Εκπαίδευση και να αναβαθμιστεί, γιατί όπως ορίζουν η UNESCO και η Πανευρωπαϊκή Ένωση Φυσικής Αγωγής «δεν υπάρχει αγωγή χωρίς φυσική αγωγή» (nο education without physical education).
  • Ευελπιστούμε στην θετική ανταπόκριση σας και είμαστε πάντα στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε βοήθεια εμπίπτει στις αρμοδιότητές μας.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.