Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Χωρίς τις τροπολογίες για την επιλογή των Διευθυντών Σχολείων και Διευθυντών εκπαίδευσης κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για την αντιμετώπιση της βίας

Τι ειπώθηκε σήμερα στα ΔΣ της ΟΛΜΕ και ΔΟΕ
Δημοσίευση: 21/04/2015
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Δεν περιέχονται στο νομοσχέδιο  «Μέτρα για την αντιμετώπιση της βίας στον αθλητισμό και άλλες διατάξεις» που κατατέθηκε σήμερα από τον Αν υπουργό Παιδείας κ. Κοντονή  , προς ψήφιση στη Βουλή, οι   τροπολογίες για την επιλογή των Διευθυντών Σχολείων και Διευθυντών εκπαίδευσης.  Δείτε εδώ το Σχέδιο Νόμου.

Οι συγκεκριμένες  τροπολογίες, λόγω του επείγοντος,  θα κατατεθούν σ αυτό το νομοσχέδιο και όχι στο πολυνομοσχέδιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες τελικά –εκτός απροόπτου, αύριο Τετάρτη θα σταλούν οι τροπολογίες  στην ΟΛΜΕ και ΔΟΕ για να διατυπώσουν άμεσα  τις απόψεις τους και στη συνέχεια να κατατεθούν προς ψήφιση στο νομοσχέδιο του κ. Κοντονή.

Σήμερα συνεδρίασαν τα ΔΣ της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ, στα γραφεία του, χωρίς να έχουν  τις τροπολογίες, με αποτέλεσμα να αδυνατούν να λάβουν συγκεκριμένη θέση . Πάντως οι παρατάξεις εξέφρασαν τςι απόψεις τους.

Το esos επικοινώνησε με τους προέδους των δύο Ομοσπονδιών

Πατήστε στο βελάκι της εικόνας για να ακούσετε τον πρόεδρο της ΟΛΜΕ

Πατήστε στο βελάκι της εικόνας για να ακούσετε τον πρόεδρο της ΔΟΕ

Πατήστε στο βελάκι της εικόνας για να ακούσετε τον πρώην  πρόεδρο της ΟΛΜΕ Ν. Παπαχρήστο

 

Σχόλια (5)

 
Στράτος
21 Απρ 2015 23:49

Σαφώς θα υπάρχει διάσταση απόψεων μεταξύ των μελών των ΔΣ των ΟΛΜΕ και ΔΟΕ.
Αναμενόμενη ήταν και η αρνητική προς το νέο τρόπο επιλογής Διευθυντών στάση των αιρετών ΚΥΣΠΕ και άλλων, αφού χάνουν το δικαίωμά τους με την ψήφο τους στα Συμβούλια επιλογής να καθορίζουν εν μέρει την επιλογή. Είναι πάντως απορίας άξιο πως οι αιρετοί που εκλέχτηκαν με την ψήφο συναδέλφων, δεν εμπιστεύονται τώρα την ίδια αυτή ψήφο των ίδιων συναδέλφων για την επιλογή των Διευθυντών!
Το Υπουργείο πρέπει να προχωρήσει με βάση τον αρχικό του σχεδιασμό δίνοντας για πρώτη φορά λόγο και δύναμη στους Συλλόγους διδασκόντων. Η ψήφος του Συλλόγου για την επιλογή Διευθυντή μεταφέρει αυτομάτως μεγάλη ισχύ στο Σύλλογο και θέτει τον Διευθυντή ενώπιον των ευθυνών του, κλείνοντας την πόρτα αυθαιρεσιών και κατάχρησης εξουσίας που είχαν επιδείξει κάποιοι Διευθυντές.
Ελπίζουμε να μην υπάρξει υποχώρηση του Υπουργού μπροστά σε πιέσεις .
Όμως ισχυρός Σύλλογος διδασκόντων σημαίνει όχι μόνο σωστή και δίκαιη επιλογή Διευθυντή που θα προεδρεύει αυτού του Συλλόγου αλλά και δημοκρατικό τρόπο επιλογής όπου όλοι έχουν την ευθύνη για τις επιλογές τους.

 
Ιωάννης11111
22 Απρ 2015 01:02

Μερικά ερωτήματα προς τους συναδέλφους αλλά και προς το Υπουργείο: 1)Αν υποθέσουμε ότι ο σύλλογος διδασκόντων επιλέξει τον διευθυντή, πόσοι και ποιοι συνάδελφοι θα το κάνουν αυτό; Όσοι υπηρετούν με οργανική θέση; Και τι θα γίνει με όσες/όσους βρίσκονται σε ένα σχολείο με απόσπαση και δεν θα είναι του χρόνου; Τι θα γίνει επίσης με τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, που συμπληρώνουν ωράριο σε 2,3,4 σχολεία, χωρίς να έχουν οργανική σε κανένα; Σε ποιο σχολείο θα επιλέγουν διευθυντή, χωρίς μάλιστα να ξέρουν πού θα βρίσκονται του χρόνου; Στο δικό μου σχολείο, για παράδειγμα, υπηρετούν συνολικά 26 εκπαιδευτικοί, οργανική έχουν οι 13 και από αυτούς 3 έχουν κάνει αίτηση για μετάθεση. Θα αποφασίσουν οι 10 και για τους άλλους 16 που θα έρθουν του χρόνου; 2)Με ποια λογική πρέπει να γίνει προεπιλογή του διευθυντή από το σύλλογο διδασκόντων; Ο αποκλεισμός ενός υπαλλήλου από τη διεκδίκηση μιας θέσης στελέχους, κι ενώ πληροί όλες τις προϋποθέσεις, είναι αντιδεοντολογικός και κυρίως αντισυνταγματικός.Η μοριοδότηση από το σύλλογο διδασκόντων θα μπορούσε να γίνει μετά την υποβολή της υποψηφιότητας για τη διευθυντική θέση και αφού καταμετρηθούν τα μετρήσιμα μόρια του κάθε υποψηφίου. 3) Με ποια λογική περιορίζονται σε 2 σχολεία οι προτιμήσεις των υποψήφιων διευθυντών και γιατί θα πρέπει να έχουν υπηρετήσει σε αυτά την τελευταία 5ετία; Ο κάθε υποψήφιος πρέπει να έχει δικαίωμα να δηλώσει όσα σχολεία επιθυμεί, ανεξάρτητα με το αν έχει υπηρετήσει σε αυτά. Από την άλλη, οι εκπαιδευτικοί των σχολείων πρέπει να έχουν το δικαίωμα να ψηφίσουν ποιες ή ποιους προτιμούν(με 2,3 ή 4 επιλογές, αν οι υποψήφιοι είναι πολλοί) κι αφού πριν έχουν ενημερωθεί σχετικά με την διοικητική και παιδαγωγική κατάρτιση και την προσωπικότητα των υποψηφίων. 4) Πώς δικαιολογεί η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας την τιμωρητική και εκδικητική της διάθεσή απέναντι σε συναδέλφους που μόχθησαν, σε βάρος της οικογενειακής τους ζωής, για να επιμορφωθούν και να κάνουν πιο ποιοτική την εργασία τους; Μια πολύ συγκεκριμένη μερίδα εκπαιδευτικών, η οποία συστηματικά αποφεύγει την εργασία στο σχολείο και αγνοεί την σημερινή σχολική πραγματικότητα βρέθηκαν σε θέσεις εξουσίας. Πιστεύουν ότι αυτό τους δίνει το δικαίωμα να καταδικάζουν και να συκοφαντούν την προσπάθεια χιλιάδων εκπαιδευτικών και την επιθυμία τους για επιβράβευση αυτής τους της προσπάθειας; 5)Αντιλαμβάνεται η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου ότι με τα μέτρα που πάει να προωθήσει, το μόνο που θα "πετύχει" είναι αυτό που τόσο πολύ προσπάθησαν να κάνουν η Διαμαντοπούλου και ο Αρβανιτόπουλος: την αποδυνάμωση των συλλόγων διδασκόντων, τη διάσπαση και την κόντρα ανάμεσα στους συναδέλφους στο ίδιο σχολείο; Χρειάζεται μεγάλη φαντασία για να προβλέψει κανείς τι θα συμβεί σε κάθε σχολείο, στο οποίο θα υπάρξουν 2,3 και 4 υποψήφιοι διευθυντές και ο καθένας θα προσπαθήσει να προσεταιριστεί, να καλοπιάσει, να δελεάσει συναδέλφους και να τους μετατρέψει σε ψηφοφόρους του; Ή μήπως χρειάζεται φαντασία για να μαντέψουμε με ποια "ανταλλάγματα" θα εξαργυρωθούν αυτές οι υπηρεσίες;

 
κ.δ
22 Απρ 2015 12:12

Οσο πιο κοντα παει στο συστημα στην εκλογη απο τον Σ.Δ, τοσο πιο δικαιο ειναι. Δεν ειναι τελειο, αλλα ειναι το καλυτερο δυνατο κατω απο τις συνθηκες. Οι αιρετοι εγκρινουν να τους εκλεγουν οι δασκαλοι, αλλα δεν τους αρεσει να εκλεγουν οι δασκαλοι τον διευθυντη τους. Το συστημα να μην ειναι "χαρτουροκρατικο", το πτυχιο και η προυπηρεσια ΣΕ ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ειναι αρκετα, αλλα προσοντα να μετρανε οχι με καθοριστικο τροπο, που να τους δινει το κυριο βαρος, οπως ειναι σημερα. Δευτερο πτυχιο τι σημασια εχει, για Διευθυντης σχολειου βαζεις υποψηφιος. Ο Σ.Δ να ψηφιζει ξεχωριστα για καθε υποψηφιο ( θετικα -αρνητικα) και αν δεν παρει πλειοψηφια ( 50%+1 ), δεν προχωρα η αιτηση/ποψηφιοτητα. Αυτοι που θα απομεινουν ( θα εχουν πλειοψηφια απο τον Σ.Δ ( θετικα - αρνητικα), θα βαζουν υποψηφιοτητα για την αναγωγη των μοριων του 33% ( 12 μορια η οσα). Δεν μπορω να φανταστω πως μπορει να συγκεντρωνεις μυρια μορια απο χαρτια, αλλα ο Σ.Δ να μην σε θεωρει ικανο, η ακομα και να περνεις 20% και να γινεις Διευθυντης του σχολειου αυτου. Τα ντοκτορα και τα αλλα μεταπτυχιακα και πτυχια, τι σχεση εχουν με μια λειτουργικη και οχι επιστημονικη θεση? Γνωμη μου ειναι οτι δεν πρεπει να μετρανε, παρα μονο ελαχιστα ( και σε ισοβαθμια ισως, το πολυ). Δεν μπορω να φανταστω οτι καποιος αφιερωσε χρονια και λεφτα να παρει ενα ντοκτορα για να παρει 6 μορια και να γινει Διευθυντης Σχολειου, καπου δεν κολαει. Ισως ετσι σταματησει και η βιομηχανια μεταπτυχιακων με τιτλο για τα μορια και μονο, που εχει αναπτυχθει στον χωρο της Παιδειας τα τελευταια χρονια. Ο Σ.Δ να εχει καθοριστικη συμμετοχη, αλλιως τι νοημα εχει. Δεν περνας τον συλλογο, δεν μπορεις να συνεχισεις για Διευθυντης. Ναι πολλοι θα αδικηθουν, αλλα αυτο θα γινει απο αυτους που εχουν αμεση εμπειρια με την υποψηφιοτητα, και οχι απο κατι απομακρους σοφους, που αποφασιζουν με την κομματικη ταυτοτητα μονο σε καποιο αλλο επιπεδο, απομακρο απο το πεδιο δρασης του υποψηφιου. Δυναμη στο Σ.Δ, λιγωτερη σημασια στα μεταπτυχιακα, και αλλα σοβαρα κα μη, σε σχεση με τη θεση, πτυχια και μορια.

 
Σοφία Τριανταφύλλου
22 Απρ 2015 13:08

Δηλ. εκ προοιμίου με αυτό το σύστημα επιλογής διευθυντικών στελεχών σχολ. μονάδων :
1. αποκλείονται (κατα το ήμισυ) οι συνάδελφοι που είτε δεν εχουν οργανική (οπότε και δεν δύνανται παρά να καταθέσουν αίτηση μόνον στο σχολείο που υπηρετούν),
2. είτε δεν επιθυμούν να καταθέσουν αίτηση στα συγκεκριμένα σχολεία (σχολείο οργανικής και σχολείο που υπηρετούν),
3. είτε υπηρετούν σε θέσεις Yπευθύνων Κεπληνετ, Δραστηριοτήτων, Σ.Σ.Ν, ΕΚΦΕ, οπότε πάλι αποκλείονται κατά το ήμισυ, - τουλάχιστον ένα μεγάλο ποσοστό τους που υπερβαίνει την πενταετία στην αντίστοιχη θέση-, υποβάλλοντας αίτηση μόνον στο σχολείο οργανικής τους,
4. είτε εκείνοι οι συνάδελφοι που θέλουν-επιδιώκουν για 'χ' λόγους να μετακινηθούν σε άλλο νομό (και δεν εχουν οργανική εκεί, ούτε μπορούν να πάρουν μετάθεση, λόγω 'κλειστού' νομού) αποκλείονται διά παντός, παρόλα πολλάκις τα τυπικά προσόντα τους, την προϋπηρεσία τους στη διοίκηση και τις αποδεδειγμένες γνώσεις τους στο πεδίο, εφόσον οι συνάδελφοι του άλλου νομού δεν τους γνωρίζουν, οπότε και γιατί να τους ψηφίσουν...
Διερωτώμαι (αδίκως!) -προτείνοντας συνάμα-, γιατί να μην μας δίδεται η δυνατότητα να καταθέσουμε αίτηση σε όποια Διεύθυνση (και όχι σχολείο) επιθυμούμε και ο σύλλογος διδασκόντων να μας κρίνει με μετρήσιμα κριτήρια μέσω ερωτηματολογίων (που θα καθοριστούν από το ΥΠΟΠΑΙΘ) σε όλη την διάρκεια του έτους και να αποτιμάται, - μέσω αυτής της κρίσης-, η συνέχεια ή μη, της θητείας μας...στο τέλος του κάθε σχολ. έτους.
Προσωπικά από θέσεις ευθύνης έχω προβεί σε αυτού του είδους την αυτοαξιολόγηση από τους συναδέλφους μου και διεπίστωσα ότι μπορεί να λειτουργήσει μία τέτοια πρακτική υπέρ της αυτοβελτίωσης και της ΔΟΠ (διοίκηση ολικής ποιότητας) στην Εκπαίδευση.
Ζητάω πολλά?
Εν κατακλείδι, η μεθόδευση του όλου 'συστήματος' επιλογής δ/ντών, πέραν του ότι μου προκαλεί δέος και (-κατά-)θλίψιν μια που ατυχώς ανήκω σε μία εκ των ανωτέρω ομάδων αποκλεισμού, με παραπέμπει σε εκείνη την ρήση του Popper, κατά την οποία : «Μοιάζουμε μ’ ένα σκούρο άνθρωπο που σ’ ένα σκοτεινό δωμάτιο ψάχνει ένα μαύρο καπέλο, που πιθανά, να μην υπάρχει...»

 
geo@κ.δ.
22 Απρ 2015 14:40

Για το τι χρειαζεται η "χαρτουρα" στο διευθυντη, σε παραπεμπω σε ολους τους νόμους (1566, Καθηκοντολογιο, 201), οι οποιοι αναφερονται στο κεντρικο και βαρυνοντα παιδαγωγικο ρολο που εχει καθε διευθυντης στη σχολικη μοναδα. Τωρα, αν αυτα ειναι ψιλα γραμματα για τη β/θμια, δεν εχω κατι να πω. Αυτο που εχω να πω, ειναι ποσο πολυ ειναι ανησυχητικο που υπαρχουν τοσοι πολλοι εκπαιδευτικοι (;) με γνωμη αλλά ελλιπεστατη ή λανθασμενη ή καθολου γνωση των παραμετρων που διεπουν μια τοσο καιρια διαδικασια, οπως ειναι η επιλογη στελεχων διοικησης στη εκπαιδευση, κυριως για τις ξεχωριστες απαιτησεις που προϋποθετουν οι θεσεις αυτες. Κι αυτη η απαξιωση στα "ντοκτορα και στα μεταπτυχιακα" λες και μιλαει καποιος για λεμονια και πορτοκαλια, μου προκαλει σχεδον φρικη...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean