Placeholder

ΒΟΥΛΗ

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Επανεξετάζουμε τη νομοθεσία για το πιστοποιητικό παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας

Η γραπτή απάντηση στη Βουλή σε ερώτηση Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ
Δημοσίευση: 26/04/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με την Πανεπιστημιακή Κοινότητα και κατόπιν διαλόγου θα επανεξετάσει την σχετική ισχύουσα νομοθεσία.

Αυτό αναφέρει γραπτή απάντηση του υπουργού Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά, η οποία διαβιβάστηκε στν Βουλή, ύστερα από σχετική ερώτηση Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, με την οποία ζητούν το πιστοποιητικό παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας να δίνεται σε όλους τους απόφοιτους των καθηγητικών σχολών των ΑΕΙ της χώρας, και ρωτούν τον υπουργό Παιδείας:

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο κ. υπουργός

Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβεί ώστε:

α) να αποκατασταθούν τα κατακερματισμένα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των καθηγητικών σχολών όλων των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων

β) να διατηρηθεί ο ενιαίος χαρακτήρας των προγραμμάτων σπουδών, ώστε να μη διασπάται το φοιτητικό σώμα;

Δείτε εδώ τη γραπτή απάντηση του υπουργού .

Δείτε εδώ την ερώτηση των Βουλευτών.

Ο υπουργός Παιδείας στην απάντησή του υπενθυμίζει στους Βουλευτές ότι:

Α. Εχουν εκδοθεί μέχρι σήμερα 12 Υπουργικές Αποφάσεις, όσον αφορά την πιστοποίηση παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας με την κατοχή πτυχίου ΑΕΙ, συμπεριλαμβανομένων των Τμημάτων Ελληνικής Φιλολογίας ΔΠΘ, Ιστορίας Αρχαιολογίας ΕΚΠΑ.

Β. Στο κανονιστικό κείμενο των Υ.Α αναφέρεται ρητώς ότι η πιστοποίηση παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας αφορά αποφοίτους που έχουν εισαχθεί κατά το ακαδημαϊκό έτος 2013-14 και εφεξής.

Γ. Σύμφωνα με έγγραφο του Τμήματος Φιλολογίας του ΑΠΘ, που διαβιβάστηκε με έγγραφο της Πρυτανείας μετά την αφαίρεση φια του Νόμου (4186/2013) της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας από τα πτυχία συγκεκριμένων Τμημάτων και Σχολών, κάθε Πανεπιστήμιο, κάθε σχολή και κάθε Τμήμα κλήθηκε να αντιμετωπίσει το θέμα. Το Τμήμα Φιλολογίας ΑΠΘ μετά από συζητήσεις σε αρκετές συνελεύσεις και με νόμιμες διαδικασίες διαμόρφωσαν άποψη και κάθε τμήμα κατέληξε σε συγκεκριμένες προτάσεις.

Δ. Σύμφωνα με το ίδιο έγγραφο, το προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος Φιλολογίας ΑΠΘ κατοχυρώνει επαγγελματικά δικαιώματα φιλολόγου ως επιστήμονα, ανάμεσα στα οποία συγκαταλέγεται και αυτό του εκπαιδευτικού στη Μέση Εκπαίδευση με τον κωδικό ΠΕ02.

Ε. Η προαιρετική επιλογή να παρακολουθήσει ή όχι η φοιτήτρια ή ο φοιτητής μαθήματα παιδαγωγικής και διδακτικής δεν υπονομεύει το μέλλον όλων των αποφοίτων του Τμήματος.

Ζ. Απεναντίας λαμβάνει υπόψη το γεγονός ότι στο άνω Τμήμα φοιτούν και άτομα που έχουν ήδη αποκτήσει πτυχίο από άλλο Τμήμα με το οποίο κατοχυρώνουν την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια, συνταξιούχοι, αλλοδαποί, ομογενείς ή άτομα που δεν ενδιαφέρονται να διοριστούν στη Μέση Εκπαίδευση.

Η. Όλοι ανεξαιρέτως οι φοιτητές του Τμήματος μπορούν να επιλέξουν το πρόγραμμα που κατοχυρώνει την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια, χωρίς κανένα αριθμητικό περιορισμό και να αποκτήσουν τη δυνατότητα συμμετοχής στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ.

Θ. Η επιλογή αυτή δεν έχει στόχο τη διάσπαση του πτυχίου αλλά αντιθέτως προσφέρει δυνατότητες σε όσους φοιτητές δεν επιθυμούν την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια.

Ι. Ακόμα και οι τελευταίοι αν στο μέλλον θελήσουν να την αποκτήσουν, υπάρχει πρόβλεψη σε επίπεδο Φιλοσοφικής Σχολής να την αποκτήσουν χωρίς δίδακτρα.

Κ .Όλοι ανεξαιρέτως οι απόφοιτοι είναι φιλόλογοι και το πτυχίου του Τμήματος είναι ενιαίο ακαδημαϊκά και επαγγελματικά για όλους τους αποφοίτους.

Λ. Τα επαγγελματικά δικαιώματα του φιλολόγου δεν ταυτίζονται αποκλειστικά και μόνο με τον κλάδο των Φιλολόγων Μέσης Εκπαίδευσης (ΠΕ02)».

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.