Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Τι είπε ο Τ.. Κουράκης για τις τροπολογίες: προαγωγή μαθητών στο Λύκειο με Μ.Ο 9,5, την Τράπεζα Θεμάτων και την αναπλήρωση ωρών λόγω καταλήψεων

Εδώ, θίγεται μια «νησίδα» - θα έλεγα - ανάσας στους μαθητές, που είναι οι διακοπές και το καλοκαίρι.
Δημοσίευση: 27/04/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Έγιναν ορισμένες παρανοήσεις, όσον αφορά τις τροπολογίες που κατατέθηκαν προς ψήφιση στη Βουλή για την προαγωγή των μαθητών στο Λύκειο με Μέσο Ορο το 9,5 και στην αναπλήρωση των  χαμένων διδακτικών ωρών λόγω μαθητικών καταλήψεων, είπε ο Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης σήμερα στην Επιτροπή  Μορφωτικών Υποθέσεων Υποθέσεων της Βουλής  , ενώ για την τράπεζα θεμάτων είπε: «νομίζω ότι ο καθένας ξέρει τι γίνεται και έχει μια θέση».

Ειδικότερα για τις τρεις τροπολογίες ο κ. Κουράκης είπε τα εξής:

Για το θέμα του 9,5,  

  • Για το θέμα του 9,5,  θα πρέπει να διευκρινίσω και έχει σημασία να διαφωνούμε σε αυτό που ισχύει και όχι σ' αυτό που, ενδεχομένως, δεν γνωρίζουμε.
  • Η βάση του 9,5, τώρα, είναι μια διαδικασία βαθμολογίας η οποία ίσχυε όλα τα προηγούμενα χρόνια.
  • Τα τελευταία χρόνια, το 9,5 δεν έγινε απλώς 10.
  • Το 9,5 είναι στο σύνολο των μαθημάτων, ένας μέσος όρος. Το 10 ήταν κάτι άλλο.
  • Ήταν 10, σε κάθε κύριο μάθημα, που αν κοβόσουν σε ένα ήσουν μετεξεταστέος και σε πολλά άλλα, τα οποία δεν έχει σημασία να αναλύσουμε τώρα.
  • Έπρεπε να πάρεις μια πολύ υψηλή βαθμολογία.
  • Ξέρετε τι αποτέλεσμα είχε αυτό; Από το 4,5% των μαθητών που κόβονταν, φτάσαμε στο 23%.
  • Εμείς, τότε, είχαμε χρησιμοποιήσει τη φρασεολογία, όπως την είχε πει ο κ. Φορτσάκης, αντί να θεραπεύσουμε τις αιτίες στα δεκάδες προβλήματα που οδηγούν την εκπαιδευτική διαδικασία, πάρα πολύ χαμηλά, διορισμοί, υποδομή και χιλιάδες άλλα πράγματα, παίζαμε με τον πυρετό, όπως είπε, πάρα πολύ εύστοχα.Να μην ονομάσουμε το φυσιολογικό 36,6, που είμαι και γιατρός, να το ονομάσουμε 38,6.
  • Αυτό έγινε. Αντί να θεραπευτούν οι αιτίες του προβλήματος, ανέβηκε η βαθμολογία. Αυτό προέκυψε.
  • Επιπλέον, το 23% που προέκυψε, ήταν πλασματικό. Προέκυψε από το όριο που μπήκε.
  • Το είχαμε καταγγείλει στη Βουλή αυτό.
  • Καθώς είδε το Υπουργείο Παιδείας και η πολιτική ηγεσία του, τα ξέρει η κ. Χριστοφιλοπούλου, ότι αυτό δεν μπορεί να προκύπτει, έγιναν διορθωτικές κινήσεις, έτσι ώστε να μπορέσουν κάποιοι μαθητές να περάσουν και να κατεβεί αυτό το όριο
  • . Γιατί δεν ήταν αποδεκτό.
  • Εμείς, τι λέμε; Λέμε ότι επαναφέρουμε την προηγούμενη διαδικασία, το 9,5 σε όλα και ταυτόχρονα, πιστεύουμε και υποσχόμαστε, τι να πω, ότι θα πάρουμε όλα εκείνα τα μέτρα έτσι ώστε να αναβαθμίσουμε την εκπαιδευτική διαδικασία. Περί αυτού πρόκειται.

Αναπλήρωση ωρών

  • Δεύτερον, μια παρανόηση για το θέμα, ότι με τη ρύθμιση που κάνουμε για την αναπλήρωση των ωρών, ενισχύουμε τις καταλήψεις.
  • Ουδέν ψευδέστερον.
  • Εδώ, επίσης, είναι το εξής. Πάλι και η προηγούμενη διάταξη στην οποία να επαναφέρουμε, ίσχυε και ήταν μια πάρα πολύ αυστηρή διάταξη, εδώ και δύο χρόνια, η οποία λέει, ότι «αν υπάρξουν απώλειες εκπαιδευτικών όρων, αυτές θα καλυφθούν σε βάρος των διακοπών του Πάσχα και του καλοκαιριού».
  • Πραγματικά εδώ, θίγεται μια «νησίδα» - θα έλεγα - ανάσας στους μαθητές, που είναι οι διακοπές και το καλοκαίρι.
  • Εάν παρατείνεις μέσα στις διακοπές και στο καλοκαίρι, έχεις επιβάρυνση και οικονομική, όσον αφορά τις πληρωμές των υπεροριών των καθηγητών, έχεις διαταράξει τους οικογενειακός προγραμματισμός. Εμείς τι λέμε;
  • Η αναπλήρωση να γίνει με άλλους τρόπους, η οποία, όμως, δεν θα αποφασίζεται αυθαίρετα, αλλά να βάζεις όλη τη σχολική κοινότητα μέσα, δηλαδή, τον Σύλλογο των διδασκόντων, τους εκπροσώπους των γονέων, τους εκπροσώπους των μαθητών και τον εκπρόσωπο του Δήμου, για να συναποφασίσουν αν ο τρόπος αυτός με τον οποίο προκρίνουμε να γίνει η αναπλήρωση των ωρών, είναι αυτός ή ο άλλος, αλλά πάλι ακόμη μια «δικλίδα», αυτή η απόφαση θα πάει στον Διευθυντή της Εκπαίδευσης και ακόμη περισσότερο στον Διευθυντή της Περιφέρειας.
  • Αυτό είναι. Μιλάμε, δηλαδή, για ένα διαφορετικό τρόπο αναπλήρωσης, όπου όλοι συμμετέχουν στην ίδια ευθύνη.

Τράπεζα Θεμάτων

  • Τέλος και δεν θα πω πολλά, θα τα πούμε αναλυτικότερα για την Τράπεζα των Θεμάτων.
  • Έχουμε πει τόσα πολλά, είναι ιδεολογική η διαφορά, θα έλεγα από ένα σημείο και έπειτα.
  • Στοχεύουμε όλοι στο καλύτερο, αλλά είναι ξέρετε, άλλο πράγμα να μιλάμε αναφερόμενοι στην εκπαιδευτική διαδικασία, στο κομμάτι εξετάσεις και είναι άλλο πράγμα να μιλάμε για την μόρφωση, ως μια αυτοτελή διαδικασία.
  • Οι εξετάσεις πιστοποιούν κάτι, ένα αποτέλεσμα, δεν είναι η ίδια η μορφωτική διαδικασία.
  • Το έχω ζήσει και σαν φοιτητής, όπου σε ένα μάθημα της Παιδιατρικής, κυκλοφορούσαν 200 ερωτήσεις, πήγαινε μαθαίναμε τις ερωτήσεις - απαντήσεις με απόλυτη «παπαγαλία» και δίναμε το μάθημα και είναι άλλο πράγμα να είσαι πάνω από το κρεβάτι του αρρώστου κι εκεί μέσα από μια διαδικασία, να μαθαίνεις όλη την νόσο και τη θεραπεία της κ.λπ..
  • Το ίδιο πράγμα είναι και εδώ.
  • Θα είναι άλλο πράγμα, να αφήνεις την ελευθερία στον Καθηγητή να προσεγγίζει τη μόρφωση με τους δικούς του τρόπους, με το δυναμικό που έχει από κάτω και να βάζεις τα θέματα στην εξεταστική διαδικασία, όπως εκτιμά και άλλο πράγμα να έχεις ένα προκαθορισμένο σετ ερωτήσεων, όπου από κει να παίρνεις και να εξετάζεις.
  • Καταλαβαίνω το επιχείρημα, ότι ναι, αλλά σε διαφορετικά θέματα εξετάζονται κάποια άλλα παιδιά και διαφορετικά κάποια άλλα.
  • Αυτό είναι ισχυρό επιχείρημα, αλλά αυτό δεν μπορείς να το αντιπαραβάλεις με το προηγούμενο που είπα.
  • Καταλαβαίνω την έννοια του Αδιάβλητου και γι' αυτό το λόγο κάνουμε μια προσθετική κίνηση.
  • Ποια είναι αυτή η προσθετική κίνηση;
  • Ότι, ο βαθμός Ά και Β΄ Λυκείου, δεν θα συνυπολογίζεται στο βαθμό πρόσβασης για το Πανεπιστήμιο.
  • Γιατί πραγματικά θα ήταν άδικο.
  • Θα ήταν άδικο κάποιοι να έχουν εξεταστεί για παραγωγή με ένα τρόπο που εκτιμά ο Καθηγητής, ενδεχομένως, βάζοντας εύκολα θέματα και ένα άλλο παιδί να έχει εξεταστεί με την Τράπεζα Θεμάτων και με τον τρόπο αυτό νομίζουμε, ότι αμβλύνουμε.
  • Εξακολουθώ να σας λέω, ότι αναλαμβάνομαι τη λογική που έχει αναπτύξει σε πολλά, η κυρία Χριστοφιλοπούλου και ότι το αδιάβλητο πρέπει να μας απασχολεί, αλλά πέρα από το αδιάβλητο υπάρχει κάτι άλλο, όπου είναι η σχέση του Καθηγητή και του Δασκάλου που γνωρίζει το μαθητικό του δυναμικό, τις αδυναμίες που έχει και προσαρμόζει με τέτοιο τρόπο –αναφέρθηκε πάρα πολύ σωστά - ότι δεν είναι δυνατόν να εξετάσεις κάτι το οποίο δεν το έχει διδάξει.
  • Δεν το έχω διδάξει και σε εξετάζω σε κάτι το οποίο δεν το έχω διδάξει.
  • Καταλαβαίνετε πόσο διασπάται η σχέση της μαθησιακής διδασκαλίας και η σχέση του μαθητή με το δάσκαλο.
  • Εδώ σε υποχρέωνε να βάλεις θέμα που δεν το έχει διδάξει.
  • Θέλω να σας πω, ότι μπορούμε να συζητάμε πάρα πολύ με εποικοδομητικό τρόπο, είναι ένα θέμα που έχει πολλές παραμέτρους, προφανώς μπορούμε να συζητάμε και με τις ώρες.
  • Έχουμε προκρίνει αυτή τη διαδικασία, θέλουμε να πιστεύουμε πως είναι προς το καλό της εκπαίδευσης, όπως και όλοι εσείς, αγωνίζεστε με τον ίδιο τρόπο για το ρόλο της εκπαίδευσης, αλλά θα έχουμε την ευκαιρία να το αναπτύξουμε λίγο περισσότερο και αύριο και πηγαίνοντας στην Ολομέλεια.

 

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean