Placeholder

ΒΟΥΛΗ

“Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ ήρθε διαβασμένος στη Βουλή”

“Μήπως ξέρει κάτι ο κ. Κοτσιφάκης, που δεν το ξέρουμε εμείς”
Δημοσίευση: 28/04/2015
Κοτσιφάκης
Alt Text: 
Κοτσιφάκης
Title Text: 
Κοτσιφάκης
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Μήπως ξέρει κάτι ο κ. Κοτσιφάκης, που δεν το ξέρουμε εμείς; Ότι θα έρθει κάποια τροπολογία για τα πρότυπα, στο παρόν νομοσχέδιο, που δεν την έχουμε δει ακόμη;

Τις παραπάνω ερωτήσεις απηύθυνε στον Αναπληρωτή υπουργό Παιδείας Τάσο Κουράκη ο Τομεάρχης Παιδείας του Ποταμιού Γιώργος Μαυρωτάς, όταν ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ τοποθετήθηκε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής επί της τροπολογίας για τα Πειραματικά Σχολεία, η οποία ωστόσο μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν είχε κατατεθεί στη Βουλή.

Εγώ μίλησα για την εξαγγελία που έχει κάνει, δημόσια, το υπουργείο Παιδείας και έχουμε ασκήσει κριτική”, απάντησε ο κ. Κοτσιφάκης.

"Συγγνώμη, αλλά εδώ ήρθατε για να ενημερώσετε την Επιτροπή, για τις διατάξεις που διαλαμβάνονται στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο και όχι, γενικώς, για τις εξαγγελίες της Κυβέρνησης”, παρενέβη ο Αναπληρωτής υπουργός Σταύρος Κοντονής.

“Μου κάνει εντύπωση, που ο κύριος Κοτσιφάκης, σήμερα ήρθε διαβασμένος για το συγκεκριμένο και ενώ εμείς δεν ξέραμε τίποτα και ήταν έτοιμος να μας πει και για τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, και αυτό μας κίνησε την περιέργεια” σχολίασε ο κ. Μαυρωτάς σε άλλο σημείο της ομιλίας του.

Στην τοποθέτησή του ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ είπε τα εξής:

  • Κυρία Πρόεδρε, ευχαριστούμε για την πρόσκληση.
  • Πριν από τρία περίπου χρόνια, τον Σεπτέμβριο του 2013, ψηφίστηκε ο ν.4186, ο οποίος έφερε μια σειρά από αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα, κυρίως στο επίπεδο του Λυκείου, της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.
  • Η Ομοσπονδία μας και συνολικά το εκπαιδευτικό κίνημα έχει χαρακτηρίσει αυτό το νόμο αντιεκπαιδευτικό και τα κύρια σημεία που έχει ασκηθεί κριτική και αποτελούσαν και σημεία που είχαν αναπτυχθεί μεγάλες κινητοποιήσεις, όχι μόνο των εκπαιδευτικών, αλλά και των μαθητών και των γονιών, ήταν τα σημεία της «Τράπεζας Θεμάτων».
  • Η τράπεζα θεμάτων ήταν μια διαδικασία ουσιαστικά πανελλαδικού τύπου εξετάσεων σε όλες τις τάξεις του Λυκείου και του Γενικού και του Επαγγελματικού, αφού και τα μισά θέματα σε όλα τα μαθήματα έμπαιναν από την περίφημη τράπεζα θεμάτων.
  • Το αίτημα της κατάργησης που υλοποιείται με αυτό το νομοσχέδιο ικανοποιεί ένα αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος και του γονεϊκού και των μαθητών. Διότι πραγματικά, αν πούμε τι έγινε αυτά τα χρόνια, αυξήθηκε η μαθητική διαρροή αυτός ήταν και ο στόχος του νομοσχεδίου τότε, με την βίαιη εξώθηση των μαθητών και των μαθητριών στην πρόωρη και άτυπη κατάρτιση.
  • Θεσμοθετήθηκε τότε η μεταγυμνασιακή κατάρτιση, δηλαδή, μετά το γυμνάσιο τα παιδιά να μην πηγαίνουν ούτε στο γενικό ούτε στο επαγγελματικό λύκειο, αλλά να «σπρώχνονται» σε ένα σύστημα εξειδίκευσης και κατάρτισης με μαθητεία και ουσιαστικά με απλήρωτη και εκμεταλλευτική μαθητεία.
  • Ουσιαστικά υποβάθμισε το μορφωτικό χαρακτήρα του λυκείου και μετέβαλλε το λύκειο σε ένα απέραντο ναρκοπέδιο αλλεπάλληλων εξετάσεων και προσανατόλισε τη λειτουργία του σχολείου στις εξετάσεις αλλοιώνοντας και τον χαρακτήρα του λυκείου ακόμη περισσότερο από αυτό που ήδη είχε αλλοιωθεί και βεβαίως, ενίσχυσε την προσφυγή στα φροντιστήρια σε μια περίοδο ακραίας οικονομικής ανέχειας και σκληρής δοκιμασίας για την ελληνική οικογένεια.
  • Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ίδιοι οι φροντιστές την πρώτη χρονιά ανακοίνωσαν ότι αυξήθηκε η πελατεία τους στην Α΄ Λυκείου κατά 15%.
  • Η πρώτη χρονιά, πέρυσι, που είχε τα πιο δραματικά αποτελέσματα, πριν γίνει διορθωτική κίνηση από την κυβέρνηση, οι μαθητές που έμειναν μετεξεταστέοι ήταν 23%, όταν ο μέσος όρος, τα προηγούμενα χρόνια, ήταν 4%.
  • Με τις διορθωτικές κινήσεις που έγιναν, γιατί μαζί με την τράπεζα θεμάτων υπήρχε και το θέμα του τρόπου προαγωγής των μαθητών, ήρθε στο 16%. Θεωρούμε, δηλαδή, ότι και η τράπεζα θεμάτων και ο τρόπος προαγωγής των μαθητών, που επανέρχεται στο παλιό σύστημα του 9,5 και η κατάργηση του τρόπου υπολογισμού των βαθμών των τριών τάξεων στο απολυτήριο, δίνει μια ανάσα στο λύκειο, το οποίο χρειάζεται μια συνολική αναμόρφωση.
  • Ο ν.4186, χρειάζεται μια συνολική κατάργηση, μετά από ένα μεγάλο διάλογο που πρέπει να γίνει με την ελληνική κοινωνία.
  • Στο δεύτερο άρθρο του νόμου, που αναφέρεται στην απώλεια διδακτικών ωρών, που δεν προέρχονται μόνο από τις καταλήψεις των μαθητών αλλά προέρχονται από πολλές αιτίες.
  • Πολλές φορές, η ίδια η Πολιτεία δεν έχει καθηγητές και δασκάλους στα σχολεία και γι' αυτό έχουμε απώλεια πολλών διδακτικών ωρών. Εμείς λέμε ότι, βεβαίως, πρέπει να γίνεται αναπλήρωση ωρών, αλλά ο τρόπος αναπλήρωσης πρέπει να αποφασίζεται από την εκπαιδευτική κοινότητα.
  • Μαζί με αυτό, νομίζουμε ότι πρέπει να καταργηθεί και η πράξη νομοθετικού περιεχομένου, που είχε ποινικοποιήσει τις κινητοποιήσεις των παιδιών και επέβαλε μη παιδαγωγικούς τρόπους επίλυσης των ζητημάτων.
  • Στο νομοσχέδιο αυτό, το Υπουργείο Παιδείας έχει δεσμευθεί ότι θα καταθέσει κάποιες τροπολογίες που για μας είναι πολύ σημαντικές, όπως είναι η τροπολογία για τους τομείς και τις ειδικότητες, την επαναφορά του τομέα και των ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ, μαζί με την επαναφορά των καθηγητών που γίνεται με τον νόμο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης που ψηφίζεται και αυτός αυτές τις μέρες στη Βουλή.
  • Θέλω να τονίσω ότι υπήρξε μια βίαιη αφαίρεση από την τεχνική εκπαίδευση, ενός κομματιού ειδικοτήτων, οι οποίες αντιστοιχούσαν στο ένα τρίτο του μαθητικού δυναμικού.
  • Είκοσι χιλιάδες μαθητές έχασαν τις ειδικότητες τους και αναγκάστηκαν να προσφύγουν στα ιδιωτικά ΙΕΚ ή να αλλάξουν προσανατολισμό και νομίζουμε ότι αυτό πρέπει να επανέλθει.
  • Είναι άμεσο γιατί τα σχολεία, σε λίγες μέρες, θα κάνουν εγγραφές και πρέπει οι μαθητές και γονείς τους να γνωρίζουν ότι αυτοί οι τομείς και ειδικότητες θα λειτουργήσουν. Επίσης, το εξεταστικό της Γ’ λυκείου, που είχε μείνει ορφανό, από τα προηγούμενα νομοθετήματα, πρέπει, άμεσα, οι μαθητές να ξέρουν τι θα κάνουν του χρόνου.
  • Η παρέμβαση που είχαμε κάνει δεν ήταν τόσο στα μαθήματα, το προηγούμενο διάστημα, αλλά στο ότι το νέο εξεταστικό, έστω προσωρινό, πρέπει να δίνει περισσότερες επιλογές τους μαθητές.
  • Όσον αφορά τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, είναι γνωστή η θέση της ομοσπονδίας μας, για την κατάργηση του μείγματος αυτού, προτύπων και πειραματικών. Την κατάργηση των προτύπων, αλλά τη λειτουργία πειραματικών σχολείων.
  • Αν χρειαστεί, θα το αναλύσω ακόμη περισσότερο.

 

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean