Placeholder

ΦΟΙΤΗΤΕΣ

Η ρύθμιση για τις διαγραφές των φοιτητών όπως κατατέθηκε απόψε στη Βουλή

Η φοιτητική ιδιότητα των υπαχθέντων στην καταργούμενη διάταξη θεωρείται ως μηδέποτε απολεσθείσα
Δημοσίευση: 30/04/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το άρθρο 80 παράγραφος 9 περ α, β, γ και ε του νόμου 4009/11, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, καταργείται αφότου ίσχυσε.

Η φοιτητική ιδιότητα των υπαχθέντων στην καταργούμενη διάταξη θεωρείται ως μηδέποτε απολεσθείσα και όλες οι πράξεις που έχουν εκδοθεί με βάση αυτή θεωρούνται ως μηδέποτε εκδοθείσες.

Τα παραπάνω ορίζει τροπολογία η οποία κατατέθηκε απόψε στη Βουλή στο Σχέδιο Νόμου "Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση" και θα ψηφιστεί στην ολομέλεια την άλλη Παρσκευή 8 Μαίου.

Τι ορίζει το άρθρο που καταργείται

Το άρθρο 80 παράγραφος 9 περ α, β, γ που καταργείται ορίζει τα εξής:

9. α) Όσοι φοιτητές συμπληρώνουν στο τέλος του ακαδημαϊκού έτους 2011-2012 φοίτηση διάρκειας ίσης ή μεγαλύτερης του διπλάσιου αριθμού εξαμήνων από όσα απαιτούνται για τη λήψη του πτυχίου σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών προσαυξανόμενης κατά δύο εξάμηνα, θεωρείται ότι έχουν απωλέσει αυτοδικαίως τη φοιτητική ιδιότητα από τη λήξη του ακαδημαϊκού έτους 2013-2014, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στον Οργανισμό του ιδρύματος.

β) Με την επιφύλαξη της προηγούμενης παραγράφου, όσοι φοιτητές έχουν συμπληρώσει στο τέλος του ακαδημαϊκού έτους 2011-2012 φοίτηση διάρκειας ίσης ή μεγαλύτερης του αριθμού εξαμήνων που απαιτούνται για τη λήψη του πτυχίου σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών προσαυξανόμενης κατά τέσσερα εξάμηνα, θεωρείται ότι έχουν απωλέσει αυτοδικαίως τη φοιτητική ιδιότητα από τη λήξη του ακαδημαϊκού έτους 2014-2015, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στον Οργανισμό του ιδρύματος.

γ) Όσοι φοιτητές έχουν συμπληρώσει στο τέλος του ακαδημαϊκού έτους 2011-2012 φοίτηση διάρκειας μικρότερης από αυτήν της προηγούμενης παραγράφου, θεωρείται ότι έχουν απωλέσει αυτοδικαίως τη φοιτητική ιδιότητα όταν συμπληρώσουν φοίτηση διάρκειας ίσης με το διπλάσιο αριθμό εξαμήνων από όσα απαιτούνται για τη λήψη του πτυχίου σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στον Οργανισμό του ιδρύματος.

ε) Για την απώλεια της φοιτητικής ιδιότητας εκδίδεται σχετική διαπιστωτική πράξη από τον κοσμήτορα της οικείας σχολής, με την οποία βεβαιώνονται και τα μαθήματα στα οποία ο φοιτητής έχει εξεταστεί επιτυχώς.

Σχόλια (20)

 
Δημήτρης
05 Μάιος 2015 01:41

Οι προοδευμένες χώρες που αναφέρεις Κώστα,εφαρμόζουν πραγματιστικές και όχι σοσιαλιστικές πολιτικές καί στην παιδεία.
Δεν ξέρω αν αυτό και τις κάνει προοδευμένες παραγωγικά,ή και άλλα,όπως ότι είναι ανοιχτές σε εισροή εγκεφάλων,ακόμη και από λιγότερο αναπτυγμένες χώρες,κάτι που είχαν οι ΗΠΑ,αλλά όχι η ΕΣΣΔ.
Ο ανταγωνισμός για ένα φάρμακο αντικαρκινικό,μπορεί να είναι μέρος μιας σοσιαλιστικής πολιτικής,όχι όμως το να φτιάχνεις μολύβια που να μυρίζουν μέντα όταν γράφεις,όσο υπάρχουν καρκινοπαθείς.

 
Δημήτρης
04 Μάιος 2015 17:00

Η ύπαρξη αιωνίων φοιτητών αν και λογικά είναι ενάντια στην μη ύπαρξη αιωνίων φοιτητών,δεν μπορούμε να πούμε ότι είναι και οντολογικά,όσο υπάρχουν αιώνιοι που έπαψαν να είναι αιώνιοι,αφού διαβάσαν και τελείωσαν.
Η αμιγής μεταφορά της λογικής στον τόπο της ύπαρξης,λέγεταί δογματισμός.
Ο δογματισμός στην πολιτική,εκφράστηκε καί στο όνομα της πρόληψης,προόδου κ.τ.λ.
Δηλαδή με απόψεις,που ταυτίζουν το λογικό με το κοινωνικό,στη βάση του να μη θιγεί η ατομικότητα.Λένε,αφού μέσα στην κοινωνία προστατευόμαστε όλοι,σε αντίθεση με την ζούγκλα,γιατί κάποιοι να πρέπει να βιάζονται να τελειώσουν μια σχολή και κάποιοι άλλοι οχι.
Το δίλλημα αν και απλοϊκό-ανόητο έως εκτός πραγματικότητας,σε επίπεδο αρχών,μπορεί να κινήσει έναν διάλογο,κατ'αρχάς για το αν η αρχή της κοινωνίας,είναι το άτομο ή το κράτος ως αρχικά υποτυπώδη οργάνωση του κοινωνικού.
Το άτομο λογικά,δεν είναι αρχή της κοινωνίας,αφού κάθε άτομο είναι κοινωνία και όχι κάποιο άτομο.
Η κοινωνία από την άλλη θα μπορούσε να είναι αρχή των ατόμων,όσο η σύνθεση ατόμου σε κοινωνία είναι προβληματική μόνο τυπικά,ως μη αναστρέψιμο ιστορικά γεγονός,υποστασιακά.
Στην πολιτική,το μη αντιστρεπτό της κοινωνίας,δηλαδή κάθε περίπτωσής της,το εξασφαλίζει το σοσιαλιστικό κράτος.

 
Giannis
04 Μάιος 2015 13:18

@Κώστας

Ελπίζω να μην είσαι νεός και γράφεις αυτά τα πράγματα, γιατί δείχνεις ότι δεν έχεις τα ουσιώδες περιεχόμενο της όλης υπόθεσης.

Ως προς το επαίτες της Ευρώπης, διαφωνώ πλήρως. Η πρόσφατη και νεότερη ιστορία μας έχει καταδείξει πως αυτή η χώρα έχει καταντήσει υποχείριο. Και το ελληνικό πολιτικό σύστημα ως επί το πλείστον έχει αφομοιωθεί συμφεροντολογικά σε αυτό το σύστημα δανειστών. Το ότι η χώρα έχει οικονομικά προβλήματα δεν σημαίνει ότι θα επιτρέψουμε να αλλωθεί ηθικά και κοινωνικά. Είσαι λάθος.
Δεύτερον, ποιός είπε ότι η δια βίου μάθηση είναι λύση για τους ανθρώπους που για κάποιο λόγο δεν ολοκλήρωσαν το προπτυχιακό στάδια σε εύλογο χρόνο. Όπως και όλοι δεν είναι το ίδιο υγιείς και όλοι δεν είναι το ίδιο οικονομικιά ανεξάρτητοι, το ίδιο ισχύει και με αυτούς τους φοιτητές που έχουν την ιδιότητα αλλά και πολλές άλλες υποχρεώσεις μαζί. Αν η γνώση είναι το ζητούμενο, τότε δεν υπάρχει κανένας λόγος να εκδιώχνονται άνθρωποι που αντιμετώπίζουν προβλήματα. Το αντίθετο μάλιστα. Σου διαφεύγει όμως και κάτι πιο σημαντικό. Ότι η προστασία σε αυτές τις κατηγορίες φοιτητών εκ μέρους της πολιτείας, είναι απόδειξη πρόνοιας και φροντίδας όπως ακριβώς και για τον ασθενή. Γιατί κάποιος που αντιμετωπίζει προβλήματα σωστής διαβίωσης δεν μπορεί να αποδώσει καθόλου. Η στήριξη να ολοκληρώσει έναν στόχο του δίνει πολύ περισσότερη ελπιδα και δύναμη για την ζωή του. Αν τον πετάξεις στα σκουπίδια, τότε του μηδενίζεις ένα μέρος της ζωής του. Γιατί να στραφεί στην δια βίου μάθηση ένας τέτοιος άνθρωπος αφού θα του έχεις ήδη κόψει την ελπίδα του για το μέλλον του και τα φτερά του για την ζωή του. Η Πολιτεία δεν πρέπει να καλλιεργεί την τιμωρία και να αποδίδει την αποτυχία. Πρέπει να θέτει κανόνες και να ενθαρρύνει. Ανφέρθηκαν επίτηδες σε χώρες προηγμένες, γιατί αυτές οι χώρες έχουν πατήσει πάνω σε άλλες κοινωνίες για να αναπτυχθούν. Αλλά και το ότι δημιούργησαν ένα σύστημα παιδείας απόδοτικό σημαίνει ότι πρώτα δημιούργησαν όλα τα περιφερειακά απαραίτητα πλαίσια.Έτσι γίνονται αποδεκτοί αυτοί οι κανόνες. Εμεις είμαστε μία χώρα που οι πολιτικοί μας την πήγαν από το κακό στο χειρότερο. Μόνο τα κονδύλια για την έρευνα έχουν φτάσει σε λιγότερο από 3 0/00 και μιλάμε τώρα για οριοθέτηση χρόνου σπουδών ? Με ανεργία 60% στους νέους. Που θα τους πετάξεις όλους τους νέους που με τον νόμο της Διαμαντοπούλου δεν θα είχαν ολοκληρώσει σπουδές μέσα στο όριο ? Θα τους κάνεις νέους μετανάστες ? Ή θα τους στείλεις να κάθονται σπίτι τους πιο απογοητευμένοι και πικραμένοι?

Από την εποχή που ήμουν φοιτητής, απεχθανόμουν όσους εμφανίζονταν ως θεοί και είχαν μία κρίση για τον οποιοδήποτε, πιστεύοντας ότι οι κανόνες της τιμωρίας θα λύσουν προβλήμα. Στην πραγματικότητα δεν λύνουν κανένα πρόβλημα. Δημιουργούν νέα. Και να θέλουμε να αποκτήσουν μεγαλύτερη οντότητα τα ελληνικά ΑΕΙ, πέραν της φήμης που ήδη έχουν ανάμεσα στα χιλιάδες που υπάρχουν παγκοσμίως, το πρώτο που πρέπει να κάνουμε είναι να προχωρήσουμε με βήματα που χτίζουν ένα πλαίσιο μέριμνας και όχι ένα πλαίσιο τιμωρίας. Αν η κοινωνία συμφωνούσε με την Διαμαντοπούλου θα την είχε δεχτεί. Την έδιωξε μόνιμα από την πολιτική ζωή του τόπου. Γιατί ? Διότι η Δ έκανε έναν νόμο προς μίμηση ξένων προτύπων, για έναν μόνο τομέα μίας χώρας που στους άλλους τομείς δεν την αφήνουν εσωτερικοί και εξωτερικοί παράγοντες να προχωρήσει. Γιατί έχουν συμφέροντα. Και θα λυθεί το θέμα των ΑΕΙ με τα μητρώα ? Αστείο πράγμα. Γιατί δεν πλησιάζουν τους ανθρώπους που έχουν προβλήματα και θέλουν να τους παρκάρουν στα αζήτητα ? Θα προχωρήσει η χώρα πετώντας τους πολίτες της ? Αστεία πράγματα τώρα. Τότε να βάλουμε όριο και στο Λύκειο, και στο Γυμνάσιο, και στο Δημοτικό και στα Νοσοκομεία. Όποιος εισάγεται και είναι άνω των 65 να αφήνεται να πεθάνει. Συμφωνείς ?

Θα πρέπει ως κοινωνία να δούμε από την αρχή το θέμα εκπαίδευση. Η εκπαίδευση δεν καλλιεργεί την υπευθυνότητα με μεθόδους τιμωρίας αλλά με μεθόδους ψυχικής καλλιέργειας και δημιουργίας υγιούς νοοτροπίας . Αυτές τις έννοιες όμως είναι αδύνατον να τις μεταδώσουν νομοθετικά άτομα με στενα κομματικά συμφέροντα. Δεν τις έχουν στο μυαλό τους.

Η πρόσφατη κατάταξη του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ στις 30 καλύτερες σχολές του Κόσμου και η κατάταξη ελληνικών ΑΕΙ στα πρώτα 500 παγκοσμίως, είναι απόδειξη ότι το πρόβλημα δεν είναι τα μητρώα. Όμως επειδή στις αξιολογήσεις των τμημάτων μετράει και ο αριθμών των λιμναζόντων φοιτητών, οι πολιτικοί μας προσπαθούν να δημιουργήσουν τεχνιτές βελτιώσεις χωρίς ουσιαστικές παρεμβάσεις.

Και σε διαβεβαιώ ότι αυτός που δεν καταλαβαίνει αρκετά πράγματα είσαι εσύ. Κοίταξε λίγο τον τρόπο ζωής σε αυτές τις χώρες και θα το διαπιστώσεις. Αν οι γερμανοί είχαν στρατόπεδα συγκέντρωσης, δεν σημαίνει ότι θα έπρεπε να φτιάξουμε και εμέις. Και ξεχνάς τον τρόπο της οικονομικής άνθισης αυτών των χωρών. Δεν είναι μόνο η εργασία και το πρόγραμμα είναι και άλλα πράγματα. Πρόσφατα σε έκθεση το ΟΟΣΑ ανακοινώθηκε ότι οι έλληνες εργάζονται περισσότερο ανάμεσα στους ευρωπαίους ? Τότε γιατί αυτή η υπεραξία δεν μένει και δεν αποδίδει στην χώρα ? Η γερμανία θεωρεί νόμιη την δωροδοκία προς κρατικό υπάλληλο για την επίτευξη συμφωνίας. Να το κάνουμε και εδώ ?

Βλέπεις τα πράγματα επιφανεικά. Είναι άλλο πράγμα να τεθούν κανόνες που να μπορούν κοινωνικά να εφαρμοστούν και άλλο να βιάζεις μία κοινωνία με τόσα προβλήματα γιατί θέλεις να το παίξεις μεταρρυθμιστής.

Εδώ φαίνεται ότι είσαι εντελώς λάθος στην νοοτροπία σου. Και σου λέω ότι ο βασικός λόγος που η Γιαννάκου δεν προχώρησε αυτομάτως το 2007 στην εφαρμογή του νόμου τότε ήταν ότι μερικοί από τους παλαιούς φοιτητές ήταν κομματικά στελέχη και υπηρετούσαν κομματικές γραμμές. Γιατί δεν έδιωξαν τα κόμματα από τα ΑΕΙ λοιπόν ? Ετοιμάζουν και αυριανούς ψηφοφόρους.

Προσωπικά είμαι πάντα υπέρ της πρόνοιας και της ατομικής ευθύνης. Το όριο στον χρόνο σπουδών εφαρμόζεται άδικα στα προηγμένα κράτη, αλλά εκεί έχουν ένα πλαίσιο διεξοδων για τους φοιτητές αυτούς. Εδώ δεν έχουμε ακόμα τίπτοα και ζητάμε να φτάσουμε στο τέλος.

Όντα ωριμάσει το πολιτικό σύστημα και αποφασίσει να ασχοληθεί πραγματικά με την χώρα, τότε θα έρθουν και πολλές αλλαγές και θα γίνουν αποδεκτές. Μην ξεχνάς ότι η Γιαννάκου εκδιώχθηκε, η Διαμαντοπούλου εξαφανίστηκε, ο Αρβανιτόπουλος το ίδιο και ο Λοβέρδος κόντεψε να μην μπει στη Βουλή. Σκέψου λοιπον πόση σημασία έχει το νομικό θέσφατο ότι ένας νόμος για να εφαρμοστεί πρέπει να γίνεται αποδεκτός και από την κοινωνία, γιατί ο νόμος δημιουργείται για να υπηρετήσει την κοινωνία.

Υπάρχουν τεράστια περιθώρια αλλάγων στο εκπαιδευτικό σύστημα. Να πάμε από την αρχή και όχι από το τέλος

Έχω εικόνα και εμπειρία από χώρες του εξωτερικού. Εδώ υπάρχει μεγάλο θέμα με τέτοιες διατάξεις γιατί το κοινωνικό μας υπόβαθρο έχει πολλές αδυναμίες. Κάθε αλλαγή θέλει τον βηματισμό της. Το ότι αυτή η αλλαγή δεν αφομοιώθηκε μετά από μία δεκαετία αναγγελίας σημαίνει κάτι. Εδω δεν πρόκειται για αντιδράσεις μίας κακομαθημένης κοινωνίας που δεν "θέλει να μπει σε τάξη". Άλλωστε ποιοί να την βάλουν σε τάξη ? Αυτοί που φαλήρησαν οικονομικά ακόμα και τα κόμματά τους ? Εδώ πρόκειται για ένα σημαντικό κοινωνικό πρόβλημα. Και έτσι πρέπει να το αντιμετωπίσουμε αν θέλουμε να δείξουμε σεβασμό στους αδύναμους συμπολίτες μας και να μας ανταποδώσουν αυτή την φροντίδα. Είναι πολύ μεγαλύτερο κοινωνικά το κέρδος απο μία τέτοια αντιμετώπιση.

Όλα τα άλλα που σημειώνεις τα θεωρώ περιττά. Ακόμα και ψυχοθεραπευτικά, η αντιμετώπιση της διαγραφής είναι λάθος. Ακόμα και έτσι, ο ενδιαφερόμενος δεν τίθεται προ ευθυνών αλλα το εκλαμβάνει ως αδικία. Για πολλούς λόγους. Τέλος πάντων.

Χαιρετώ

 
Κωνσταντίνος Μακεδονία
04 Μάιος 2015 13:14

@Κώστας

Αφήστε μας μερικοί να χαρούμε επιτέλους!Έχετε λυσσάξει!Ποιος σας όρισε τιμητή της κοινωνικής ηθικής και με το έτσι θέλω αποφαίνεστε για το δίκαιο και το άδικο;

Επιτέλους μετά από αρκετά χρόνια οι Έλληνες φοιτητές βγάζουν από πάνω τους το βραχνά της διαγραφής και μπορούν ήρεμα και χωρίς απειλές να συγκεντρωθούν και να τελειώσουν τις σπουδές τους με το ρυθμό που τους επιτρέπουν οι οικογενειακές και οικονομικές τους ανάγκες.

Ξέρεις Κώστα και κάθε Κώστα, τι σημαίνει για έναν άνθρωπο που έχει ολοκληρώσει το 90% των μαθημάτων της Σχολής μέσα σε 12 χρόνια να διαγράφεται λίγο πριν το τέλος;Φαίνεται πως αδιαφορείς εντελώς για τις ζωές των συνανθώπων σου και τις συνέπειες που είχε το προηγούμενο αντιδραστικό καθεστώς στις ζωές τους.

Εμείς δεν κλέψαμε, αλλά με την αξία μας δια των Πανελληνίων εξετάσεων μπήκαμε στο Πανεπιστήμιο και όλα τα μαθήματα τα περάσαμε με πολύ κόπο και μελέτη χωρίς αντιγραφές .

Αν θέλεις Κώστα να αντιμετωπίσεις την αδικία κυνήγα όσους με τριετή πτυχία από αμφίβολα "πανεπιστήμια" της αλλοδαπής αποκτούν ισότιμα επαγγελματικά δικαιώματα με τους αποφοίτους των Ελληνικών πανεπιστημίων, καταδίωξε όσους αντιγράφουν και συναλλάσονται με κόμματα και καθηγητές και ισοπέδωσε όσους εισήλθαν στα πανεπιστήμια ως εισακτέοι εξωτερικού ή ως αθλητές υψηλών επιδόσων ή απλά λόγω των θρησκευτικών τους πεποιθήσεων(Μουσουλμάνοι Θράκης).

Εγώ στο Πανεπιστήμιο μπήκα με απίστετα ξενύχτια και τα 40 μαθηματα της Σχολής τα πέρασα με ακόμη περισσότερο κόπο.Μόνο 5 μαθήματα μου έμειναν και αυτά θα τα τελειώσω όσο πιο σύντομα μπορώ, αλλά χωρίς την απειλή της διαγραφής.Δεν υπάρχει εξάμηνο που να μην περνάω μάθημα από το 2003 που έκανα εγγραφή στη Σχολή.Δεν δύναμαι όμως να πιεστώ περισσότερο καθώς εργάζομαι πολλές ώρες στην οικογενειακή μας επιχείρηση στον κτηνοτροφικό τομέα και χωρίς τη δική μου συμβολή η δουλειά δεν βγαίνει.

Νισάφι πια με την κακότητα ορισμένων!
Κλείνοντας θέλω να ευχαιστήσω κι εγώ την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ που μου δίνουν την ευκαιρία να κάνω το όνειρό μου πραγματικότητα.Άλλωστε είμαι 30 χρονών και μπορώ ακόμη να εργαστώ πάνω στο αντικείμενο που σπούδασα.

 
Κώστας
04 Μάιος 2015 10:14

@Giannis
Δεν χρειάζεται να πει κανείς πολλά για να καταλάβει σε τι επίπεδο παρακμής βρίσκεται η ελληνική κοινωνία.Αρκεί να διαβάσει το μύνημα σου.
Ακατάσχετη περιπτωσιολογία για να μην ισχύσουν οι νόμοι.Οι εν λόγω περιπτώσεις που αναφέρεις γιατί δεν πραγματοποιούν προγράμματα "δια βίου μάθησης" όπως στο εξωτερικό που υπάρχουν αντίςτοιχες περιπτώςεις;Ποιος τους είπε ότι τα προπτυχιακά είναι προγράμματα "δια βίου μάθησης";
Το μόνο σωστό που κρατώ είναι για την αξιολόγηση των καθηγητών ΑΕΙ που πρέπει να προχωρήσει.
Τέλος για την "ζούγκλα" Γερμανία και τις ΗΠΑ μάλλον λησμονείς ότι εσύ σαν χώρα είσαι ο ΕΠΑΙΤΗΣ της Ευρώπης και του πλανήτη και παρακαλάς για να σε χρηματοδοτήσουν οι "ζούγκλες"!
Αυτές οι ζούγκλες που αναφέρεις έχουν ένα από τα καλύτερα επίπεδα διαβίωσης στο πλανήτη,έχουν τις καλύτερες οικομομίες,έχουν ένα από τα καλύτερα συστήματα υγείας στο πλανήτη,έχουν ένα από τα καλύτερα επίπεδα εκπαίδευσης στο πλανήτη.Τολμάς και μιλάς εσύ;
Δεν καταλαβαίνεις ότι όλα αυτά συνδέονται με το επίπεδο της παιδείας τους;
Δεν καταλαβαίνεις για ποιο λόγο έχουν αυστηρό σύστημα;Γιατί αν ήταν χαλαρό θα ήταν σαν την Ελλάδα...
Δεν βλέπεις ότι όλοι θέλουν να πάνε σε αυτές τις χώρες για να ζήσουν;
Που πάνε οι αξιόλογοι έλληνες επιστήμονες;Στην Γερμανία και στις ΗΠΑ δεν πάνε κατ' εξοχήν;

Με κάτι τέτοια μυαλά σαν τα δικά σου είναι επίκαιρη όσο ποτέ η φράση που ανέφερα και παραπάνω "Καληνυχτά Ελλάδα"....

 
Giannis
04 Μάιος 2015 01:36

Γνωρίζω μητέρα με δύο παιδιά που διαγράφηκε ενώ χρώσταγε 3 μαθήματα
Γνωρίζω άτομο που έχει την φοιτητική ιδιότητα επί 35 χρόνια γιατί εγκατέλειψε και δεν ενδιαφέρόταν να τελειώσει την σχολή που μπήκε.
Φίλος με 6 παιδιά έκανε 9 χρόνια να τελειώσει τετραετή σχολή.
Τέως συμφοιτητής ξεκίνησε καλά, απεχώρησε λόγω σοβαρών οικογενειακών και οικονομικών προβλημάτων και επανήλθε μετά από 12 χρόνια για να τελειώσει τις σπουδές του μέχρι που του είπαν ότι διαγράφεται.
Γνωρίζω και πάρα πολλούς που τελείωσαν το προπτυχιακό στάδιο σε τέσσερα έως έξη χρόνια. Αυτοί είναι το 80%.

Τι γίνεται με το υπόλοιπο 10 - 20% που έχει κάποιο λόγο καθυστέρησης.

Η κοινωνία δείχνει την πρόνοια όταν σκέφτεται τα πιο αδύναμα ή προβληματικά μέλη της. Εάν έχει μέριμνα μόνο για τους δυνατούς τότε δεν είναι κοινωνία αλλά ζούγκλα.

Αυτή τη ζούγκλα την έχουν στην γερμανία όπου για ένα μάθημα μπορεί να εκδιωχθεί φοιτητής αν αποτύχει τρεις φορές.
Το ίδιο στις ΗΠΑ. Το ίδιο στην Αυστρία. Σε πολλές άλλες χώρες δεν υπάρχει αυτός ο κανόνας της διαγραφής.

Είναι λογικοφανείς προβληματισμοί αυτοί που μπαίνουν από τις κυβερνήσεις για την διαγραφή και τον χρόνο φοίτησης. Διότι ο πτυχιούχος αποκτά δικαιώματα. Και η γνώση είναι δύναμη. Γι' αύτό επιθυμούν να την έχουν κατοχυρωμένοι όσο γίνεται λιγότεροι.

Πολύ καλά έκαναν και κατήργησαν αυτές τις διατάξεις περί διαγραφής. Η ελληνική κοινωνία χρειάζεται αρκετά χρόνια ακόμα για να εντάξει στην ιδιοσυγκρασία της ένα σύστημα οριοθέτησης των βασικών σπουδών. Πρώτα θα πρέπει να δημιουργηθεί η μέριμνα παρακολούθησης της προόδου των φοιτητών και του ελέγχου των απαράδεκτων καθηγητών. Όταν φοιτούσα στο πρώτο μου πτυχίο, έδωσα μάθημα 4 φορές σε καθηγητή που είχε κανόνα να "κόβει" το 40% των φοιτητών........Αυτός ο καθηγητής ελέγχθηκε ποτέ αν ήταν αποδοτικός στην διδασκαλία του ?

Το πονάει χέρι κόβει χέρι δεν μπορεί να εφαρμοστεί έτσι απλά στην εκπαίδευση ειδικά στην ανώτατη.
Όλα τα προηγούμενα χρόνια ακούσαμε από γελοίες έως τραγικά εγκληματικές δικαιολογίες για την επιχειρηματολογία της διαγραφής των φοιτητών.
Από το ότι ήταν τεμπέληδες, δεν είχαν τις βάσεις σε σημαντικά μαθήματα (και πως πέρασαν τότε ?), έτρωγαν τα λεφτά των γονιών τους, ήταν κομματόσκυλα (όλοι ?), έτρωγαν τις θέσεις νέων φοιτητών, φόρτωναν με εργατοώρες τις σχολές, οι πολίτες συμφωνούν κατά 60% για τις διαγραφές και άλλες αηδίες.

Του ίδιους όμως ανθρώπους που είχαν το πρόβλημα δεν τους ρώτησαν ποτέ οι Σχολές τους. Και εκεί είναι η λύση του προβλήματος.

Όλα τα άλλα είναι πολιτικές ανοησίες που αγνοούν τις ανάγκες τις κοινωνίας και προσπαθούν ανέξοδα να υποστηρίξουν ότι καινοτομούν σε μία χώρα που την έχουν βουλιάξει. Πάνε στα εύκολα. Στα δύσκολα δεν τολμούν.

Καλά έκανε ο Μπαλτάς και κατήργησε τις διατάξεις αυτές. Θα ήταν ακόμα πιο καίρια η παρέμβαση αν δώσει την δυνατότητα στα τμήματα να καλέσουν κάθε ενδιαφερόμενο να δηλώσει αν θέλει να συνεχίσει ή να διαγραφή οικοθελώς. Πιστεύω ότι πάρα πολλοί θα θελήσουν να διαγραφούν. Αν υπολογίσει κάποιος ότι ο αριθμός των 220 χιλιάδων έχει συσσωρευθεί μετά από 50 και πλέον χρόνια , πολλοί ούτε που θα εμφανιστούν.

Τέλος, πρέπει να πω στους πιο δύσπιστους ότι η φράση "αιώνιος φοιτητής" είναι εξαιρετικά προσβλητική και υποτιμητική για κάποιον που σπουδάζει και κερδίζει την ζωή του μόνος του. Τέτοια παιδιά πρέπει να δείχνονται ως παραδείγματα και όχι να συκοφαντούνται επειδή θυμηθήκαμε νε εκσυγχρονίσουμε την παιδεία ξεκινώντας από το τέλος, ενώ το απολυτήριο Λυκείου είναι ένα άχρηστο χαρτί και οι κατοχοί του δεν γνωρίζουν ποιοτικά κανένα από τα μαθήματα που διδάχθηκαν.

Χρειάζονται περισσότερες ουσιαστικές αλλαγές για να βελτιωθεί η ποιότητα της παιδείας και δει της τριτοβάθμιας. Και μία από αυτές δεν είναι άμεσα ο χρόνος φοίτησης που δεν ευνοεί τους έχοντες δυσκολίες ζωής.

 
Κώστας
04 Μάιος 2015 00:37

@Ιωάννα

Το ότι η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει τους πάντες συμπεριλαμβανομένων και των φοιτητών είναι δεδομένο.
Αυτό όμως που σου (ξανά)λέω είναι ότι και παλαιότερα που δεν υπήρχε οικονομική κρίση υπήρχαν αιώνιοι και περισσότεροι μάλιστα.
Το κράτος θα πρέπει να τους υποστηρίξει όπως μπορεί.Από την άλλη πλευρά όμως θα πρέπει να φυλάττει και το επίπεδο ποιότητας των ΑΕΙ σε υψηλά στάνταρ.
Τι είδους π.χ. μηχανικός θα είναι κάποιος που αντί να τελειώσει τις σπουδές του στα 4-5 χρόνια τις τελειώνει στα 10-11 χρόνια;
Αν κάποιος ενδιαφέρεται πραγματικά για τις σπουδές μπορεί να τις τελειώσει σε εύλογο χρόνο ακόμα και αν δουλεύει.Άλλωστε και ο νόμος σου έδινε την δυνατότητα να τελειώσεις στα 8 χρόνια αν είσαι εργαζόμενος διάστημα μεγάλο και επαρκές για να τελειώσεις.

 
ΙωάνναΒ
03 Μάιος 2015 19:29

Κώστα: Το θέμα της εκπαίδευσης δεν πρόκειται ποτέ να λυθεί, αυτό είναι αλήθεια και διαιωνίζονται τα προβλήματα.Αλλά ξαναθέτω το θέμα με τους οικονομικά αδυνάτους που αποχώρησαν από τις πόλεις που σπουδάζανε διότι τα έξοδα είναι δυσβάσταχτα. Πως αντιλαμβάνεται το γεγονός αυτό η πολιτεία και συμπαραστέκεται στα παιδιά αυτά , με το να τα διαγράψει; δηλαδή επιμένω μόνο τα παιδιά με οικονομική άνεση μπορούν να σπουδάσουν , ποιά είναι η κοινωνική πολιτική του κράτους;
:Και αγαπητέ μου Γεράσιμε Μάνδαλε δεν είναι οικονομικά αδύνατοι μόνοι όσοι ανήκουν στο ΚΚΕ το κόμμα του λαού.

 
Γεράσιμος Μάνδαλος
03 Μάιος 2015 12:04

Με αυτή τη ρύθμιση η κυβέρνηση αποδεικνύει ότι ενδιαφέρεται για τους φοιτητές της λαϊκής τάξης που αδυνατούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα και το πρόγραμμα της Σχολής τους λόγω οικονομικών δυσχερειών, που τελικά οδηγούν σε βεβαρημένο πρόγραμμα εργασίας προς εξασφάλιση των προς το ζην.

Ως απλό στέλεχος της Πανσπουδαστικής είμαι βέβαιος ότι και το κόμμα του λαού, το ΚΚΕ, θα υπερψηφίσει την εν λόγω διάταξη στέλνοντας μήνυμα στήριξης στις φιλολαϊκές ενέργειες της κυβέρνησης όποτε αυτές εκδηλώνονται.

 
Κώστας
02 Μάιος 2015 21:28

@Νίκος
Το σκεπτικό σου είναι πολύ σωστό.Αντιλαμβάνομαι πλήρως αυτά που αναφέρεις που όντως εφαρμόζονται σε προηγμένες εκπαιδευτικά χώρες.Έχεις δίκαιο πως εκεί υπάρχουν μηχανισμοί από το ίδιο το πανεπιστήμιο/σχολή/τμήμα που μελετούν την πρόοδο των φοιτητών,τις ενδεχόμενες καθυστερήσεις στις σπουδές τους και τους λόγους από τους οποίους προέρχονται αυτές.
Σίγουρα είναι πολύ δύσκολο να γίνει και στην Ελλάδα από την "μια μέρα στην άλλη".Ωστόσο έχουν γίνει βήματα με την Μοδιπ κλπ.
Παρά ταύτα επαναλαμβάνω πως οι προπτυχιακές σπουδές πρέπει να ολοκληρώνονται σε ένα μικρό και εύλογο διάστημα για να έχουν ουσία.Οι προπτυχιακές σπουδές ΔΕΝ είναι "δια βίου μάθηση" -τουλάχιστον γι' αυτούς που βρίσκονται στο 1ο τους πτυχίο-.
Γι' αυτό τα πανεπιστήμια-ιδίως στις αγγλοσαξωνικές χώρες-εφαρμόζουν ένα σχετικά αυστηρό κύκλο προπτυχιακών σπουδών.Οι φοιτητές εκεί είναι προσηλωμένοι στις σπουδές τους και δεν έχουν αυτή την χαλαρότητα του έλληνα φοιτητή με ατάκες του τύπου "έλα μωρέ κάποια στιγμή θα πάρω πτυχίο...".
Θα πει κανείς μα εκεί δεν έχουν αιωνίους φοιτητές;Φυσικά και έχουν.Παρά ταύτα έχουν αντικίνητρα για να μην έχουν πολλούς.Επί παραδείγματι στις ΗΠΑ η πλειονότητα των φοιτητών ως γνωςτόν πληρώνει δίδακτρα.Σκεφτήτε λοιπόν πως ένας αιώνιος πληρώνει για κάθε παραπανήσιο χρόνο στο πανεπιστήμιο πάρα πολλά λεφτά.Συνεπώς βιάζεται να τελειώσει για να μην πληρώνει τζάμπα!

@Ιωάννα
Μα πάντα η κατάσταση στην Ελλάδα ιδιαίτερη ήταν.Αυτή είναι η κλασική καραμέλα για να δικαιολογηθούμε.Γιατί παλιά που δεν υπήρχε οικονομική κρίση τα ΑΕΙ δούλευαν σωστά;
Αυτό είναι το πρόβλημα με την Ελλάδα...ότι πάντα θεωρεί πως εδώ τα πράγματα είναι ιδιαίτερα και γι αυτό δεν πρέπει να εφαρμόζονται οι νόμοι,δεν πρέπει να τηρούνται οι δημοσιονομικές δεσμεύσεις (βλέπε ελληνική οικονομία τα τελευταία 20 χρόνια),δεν πρέπει να υπάρχει συγκεκριμένο πλαίσιο σπουδών και πολλά άλλα.
Δεν έχετε καταλάβει ότι αυτό μας κατέστρεψε σαν χώρα;

 
Ιωά;νναΒ
02 Μάιος 2015 17:43

Προφανώς κάποιοι δεν αντιλαμβάνονται την κατάσταση στην Ελλάδα.

 
Δημήτρης
02 Μάιος 2015 14:40

Η Ελλάδα πρωτοτυπεί ανθρωπιστικά στο ζήτημα της διαγραφής των "αιωνίων" φοιτητών και δημοκρατικά στο θέμα του ασύλου. Θα πρωτοτυπήσει καί ερευνητικά, αν βαθειές τομές γίνουν, ήδη από την πρωτοβάθμια παιδεία έως εκαπίδευση.Η παιδεία έως εκπαίδευση, χτίζεται με κίνητρα και όχι με φόβητρα ή/και ιδεολογήματα περί προοόδου και συνοχής της εκπαιδευτικής δραστηριότητας.Όχι μόνο διότι το πρώτο απωθεί την αναζήτηση αλλά κι επειδή το δεύτερο νομίζει ότι απευθύνεται σε ειδήμονες,πράγμα που δεν καθίσταται εφικτό από μια εκπαιδευτική διαδικασία του τύπου διαβάζω,δίνω και περνώ το x μάθημα, ακόμη και στους πιο συνεπείς φοιτητές. Από το διδακτορικό το άτομο αρχίζει να αποκτά την εξειδίκευση, αφού έχει εκδιώξει τον φόβο.

 
Νίκος
02 Μάιος 2015 14:13

Αγαπητέ Κώστα, αυτό που λες είναι σωστό υπό την προϋπόθεση ότι στο κάθε Τμήμα υπάρχει αντίστοιχο σαφές αυστηρό πλαίσιο και από πλευράς παρεχόμενης εκπαιδευτικής διαδικασίας. Όταν έχει δηλαδή τους απαιτούμενους μηχανισμούς να αντιλαμβάνεται ότι κάτι δεν πάει καλά σε ένα μάθημα, είτε λόγω ανεπάρκειας του διδάσκοντα είτε λόγω κακής αντιμετώπισης από τους φοιτητές είτε για άλλες αντικειμενικές αιτίες, και παράλληλα να δίνεται η δυνατότητα στο Τμήμα να επεμβαίνει, παρεμβαίνοντας ακόμη και στο πεδίο ευθύνης του υπεύθυνου καθηγητή. Αυτό (δυστυχώς ή ευτυχώς στη χώρα που ζούμε) δεν γίνεται και είμαστε πολύ μακριά από το να πραγματοποιηθεί. Υπάρχει βεβαίως και η διαδικασία της αξιολόγησης από τους φοιτητές μέσω των ΜΟΔΙΠ του κάθε Ιδρύματος, που παρά τα όποια μειονεκτήματα μπορεί να δώσει μια αντιπροσωπευτική εικόνα του επιπέδου της διδασκαλίας σε κάθε μάθημα και θα έπρεπε να λαμβάνεται κάπως υπόψη.
Από την άλλη πλευρά, ενώ συμφωνώ με την κατάργηση των διαγραφών, θεωρώ ότι θα μπορούσε να μπει ένα αρκετά πιο αυστηρό πλαίσιο, εισάγοντας π.χ. υποχρεωτικές παρακολουθήσεις στις θεωρίες, συγκεκριμένα απαιτούμενα projects σε κάθε μάθημα κτλ. Παράλληλα, εφόσον ο φοιτητής έχει αποτύχει σε πάνω από δυο μαθήματα σε κάποιο έτος, να μην μπορεί να συνεχίσει στο επόμενο έτος έως ότου περάσει τα συγκεκριμένα μαθήματα (κι ας σπαταλήσει όσες χρονιές θέλει, δίχως περίπτωση πλήρους διαγραφής).
Με κάποια μέτρα όπως τα παραπάνω μπορεί να εξορθολογιστεί η εκπαιδευτική διαδικασία και να κάτσει ο κάθε κατεργάρης στον πάγκο του, τόσο από την πλευρά των καθηγητών όσο και από την πλευρά των φοιτητών.

 
Στέφανος 1985
02 Μάιος 2015 11:45

Ο ΣΥΡΙΖΑ και οι ΑΝΕΛ αποδεικνύουν ότι τιμούν τις προεκλογικές τους θέσεις και δεσμεύσεις.Επιτέλους υπάρχει μια κυβέρνηση που κάνει αυτά που εξήγγειλε προεκλογικά χωρίς να υπολογίζει στο λαϊκισμό της μισάνθρωπης κοινωνίας.
Προσωπικά θα εκμεταλλευτώ τη μοναδική αυτή ευκαιρία και θα συγκεντρωθώ στις σπουδές μου για να τελειώσω.
Απλά αν μπορείτε να μας δώσετε την ταχυδρομική διεύθυνση του κυρίου Μπαλτά και της κυρίας Ξουλίδου για να τους στείλω μια ευχαριστήρια ανθοδέσμη και το αντίγραφο του πτυχίου όταν με το καλό ολοκληρώσω τις σπουδές μου.
Η αλήθεια είναι ότι χωρίς αυτή τη ρύθμιση θα χάνονταν οι κόποι πολλών ετών!
Ως προς εμένα, ΝΑΙ Η ΕΛΠΙΔΑ ΗΡΘΕ!!!

 
Κώστας
02 Μάιος 2015 00:04

Προφανώς κάποιοι/κάποιες δεν αντιλαμβάνονται την σοβαρότητα του τομέα της παιδείας σε ένα κράτος και νομίζουν πως τα ΑΕΙ είναι καφενεία να μπαίνεις και να βγαίνεις όποτε θες,χωρίς κανόνες,χωρίς πλαίσια.
Ακόμη προφανώς αγνόουν τις διεθνείς πρακτικές και την αυστηρότητα που εφαρμόζουν οι προηγμένες εκπαιδευτικά χώρες ιδίως στις προπτυχιακές σπουδές.
Οι προπτυχιακές σπουδές πρέπει να περατώνονται εντός εύλογου διαστήματος για να έχουν ουσία και συνοχή.
Καληνύχτα Ελλάδα...

 
melina
01 Μάιος 2015 19:13

ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΜΕΤΑΓΓΡΑΦΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΣΚΥΨΤΕ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

 
Ελένη Στράτου
01 Μάιος 2015 17:50

Επιτέλους θα διαβάσουμε χωρίς άγχος.Η ρύθμιση αυτή θα σώσει στην κυριολεξία πολλές ζωές και θα δώσει τη δυνατότητα σε πολλούς παλαιούς φοιτητές να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα.
Η φοιτητική κοινότητα επιδοκιμάζει το μεταρρυθμιστικό έργο της νέας κυβέρνησης που αποσύρει το αντιμεταρρυθμιστικό πλαίσιο των τελευταίων ετών.
Δόξα τω θεώ όλα θα πάνε καλά!Καλή δύναμη σε όλους!

 
ΙωάνναB
01 Μάιος 2015 15:15

...και κάποιοι φοιτητές δεν έχουν χρήματα για να σπουδάσουν που λόγω κρίσης γυρίσανε στα σπίτια τους, μήπως και αυτή η μερίδα φοιτητών που είναι πολλοί θεωρούνται αιώνιοι φοιτητές; Η προηγούμενη κυβέρνηση παρ΄όλη την κρίση δεν το έλαβε υπόψη.Ας βλέπουμε και διαφορετικά κάποια πράγματα και όχι όπως μας βολεύουν.
Καλημέρα Ελλάδα. Υπ΄όψη δεν είμαι του Σύριζα, αλλά μπράβο.

 
Κώστας
01 Μάιος 2015 10:41

Η επαναφορά στον ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ μόλις ξεκίνησε...
Όσα παλέψαμε για δεκαετίες να καταργηθούν όπως η απαράδεκτη παραμονή των φοιτητών χωρίς όρια σπουδών στα ΑΕΙ, το απαράδεκτο άσυλο κλπ επανέρχονται από τον υπουργό παιδείας/κυβέρνηση από καταβολής του νεότερου ελληνικού κράτους.

Καληνύχτα Ελλάδα...

 
Θάνος Σ.
01 Μάιος 2015 02:42

Απλά εύγε στον Υπουργό κύριο Μπαλτά!
Μόλις πήρα τηλέφωνο και την αγωνιούσα ΑΜΕΑ μητέρα μου μέσα στην άγρια νύχτα για να την ενημερώσω.
Τελικά ο ΣΥΡΙΖΑ κράτησε την προεκλογική του δέσμευση και είμαι σίγουρος ότι και η συμπαθής κυρία Ξουλίδου από τους ΑΝΕΛ μαζί με την κοινοβουλευτική ομάδα των ΑΝΕΛ θα υπερψηφίσουν.Το ίδιο εύχομαι και για το ΚΚΕ.
Μια μεγάλη περιπέτεια της ζωής μου φαίνεται να λαμβάνει τέλος ,κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, καθώς η σχετική τροπολογία στις αρχές Σεπτεμβρίου απλά κατοχύρωνε παράταση σπουδών στους ενεργούς φοιτητές μέχρι και τις 30/04/2015.
Τώρα πια μένει να "παλέψω" με τα μαθήματα που χρωστάω(4 ακόμη για πτυχίο).
Εύχομαι και σε όλους τους υπόλοιπους φοιτητές ,που κινδύνευσαν να χάσουν τη φοιτητική ιδιότητα και συνάμα τους κόπους χρόνων, καλή δύναμη και καλό πτυχίο!
ΖΗΤΩ Ο ΣΥΡΙΖΑ ΚΑΙ ΟΙ Ανεξάρτητοι Έλληνες!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ