Placeholder

ΒΟΥΛΗ

ΒΟΥΛΗ: Μπορεί να σταθεί στο σχολείο Διευθυντής που δεν έχει πάρει την πλειοψηφία από το Σύλλογο Διδασκόντων

Δημοσίευση: 05/05/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Μπορεί να σταθεί στο σχολείο ένας Διευθυντής ο οποίος επιλέγεται με βάση τα μόρια, αλλά δεν έχει πάρει την πλειοψηφία από το Σύλλογο Διδασκόντων;

Την ερώτηση αυτή .έθεσε σήμερα στην συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ο Βουλευτής του Ποταμιού Γιώργος Μαυρωτάς προς τους προέδρους της ΟΛΜΕ, της ΔΟΕ και της Πανελλήνιας Ένωσης Διευθυντών Εκπαίδευσης.

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ απέφυγε να απαντήσει παρά την επιμονή του Βουλευτή ενώ οι δύο άλλοι πρόεδροι έκαναν συγκεκριμένες προβλέψεις.

«Έτσι όπως είναι το σύστημα, δεν θα μπορεί να σταθεί, κύριε Μαυρωτά, μέσα σ' ένα σύλλογο διδασκόντων που θα τον απορρίψει επί της ουσίας, αλλά ταυτόχρονα θα γίνει διευθυντής με κάποιον άλλο τρόπο» απάντησε ο πρόεδρος της ΔΟΕ Θανάσης Κικινής.

Ο πρόεδορος της ΟΛΜΕ είχε τον ακόλουθο διάλογο με τον Βουλευτή του Ποταμιού:

ΘΕΜΙΣ ΚΟΤΣΙΦΑΚΗΣ: Εδώ δεν θέλω να σας πω την προσωπική μου άποψη, που προφανώς έχω. Σαν ΟΛΜΕ είπαμε, ότι αυτό το θέμα δεν είναι μείζον και θέλουμε να δοθούν αρμοδιότητες στο Σύλλογο Διδασκόντων. Αυτό, βέβαια, προσδιορίζει ακριβώς θέλουμε. Θέλουμε ο Σύλλογος Διδασκόντων να είναι ο κυρίαρχος στο σχολείο και στο εκπαιδευτικό και στο διοικητικό έργο.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΥΡΩΤΑΣ: Η προσωπική σας άποψη ποια είναι;

ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΚΟΤΣΙΦΑΚΗΣ: Δεν θέλω να την πω, εδώ είμαι εκπρόσωπος του φορέα. Μπορούμε μετά να την κουβεντιάσουμε.

ΠΑΡΙΣ ΒΕΝΤΗΡΗΣ (Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Διευθυντών Εκπαίδευσης): Όσο αφορά την ερώτηση του κ. Μαυρωτά, κάθε επιλογή κατά τη γνώμη μας, κρίνεται στο παρόν από τις ενστάσεις, αλλά αυτό δεν είναι πρόβλημα.

Κυρίως κρίνεται από την αποτελεσματικότητα στη λειτουργία της.

Άρα, λοιπόν, το νέο σύστημα πρέπει να το δοκιμάσουμε.

Εκείνο που μας ανησυχεί και εμάς και εσάς είναι ότι αυτήν την επιλογή την επόμενη μέρα πώς θα την διαχειριστεί το σχολείο.

Το 19,99 αποκλείεται και το 20,01 προκρίνεται και είπε, λοιπόν, ο κ. Μαυρωτάς ότι αυτό το 20,01 έχει και μια αυξημένη μοριοδότηση από προσόντα που κατέχει ο υποψήφιος.

Θα γίνει διευθυντή σχολείου έχοντας πιθανόν τα τρία τέταρτα του συλλόγου διδασκόντων όχι κοντά του – δεν λέω απέναντι.

Εκεί, βέβαια, είναι η τέχνη του ηγέτη, να μπορέσει να πάρει αυτή την αρνητική ψήφο και να τις μετατρέψει σε θετική ενέργεια και συνέργεια και αυτό πιστεύω θα το κάνει για να έχει τόσα τυπικά προσόντα.

Εκείνο που ψάχνουμε να βρούμε είναι ο συνάδελφος που θα πάρει το 79% πώς θα παραμείνει στο σχολείο και πώς θα διαχειριστεί την πίκρα του.

Τέλος, μήπως θα έπρεπε, κύριε Υπουργέ, εκεί που βάλαμε το ποσοστό που αποκλείουμε κάποιον, να πηγαίναμε στην αρχική σας σκέψη, ότι παίρνοντας ένα ποσοστό γίνεσαι διευθυντής σχολείου.

Έτσι και αλλιώς, συμμετέχεις με υψηλά προσόντα.

Υπήρχε μια αρχική σκέψη που είχε διατυπωθεί εδώ και περίπου ενάμιση μήνα, ότι θα μπορούσαμε να πάμε στις επιλογές στελεχών μόνο με την απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, με άμεση συμμετοχική δημοκρατία, η οποία είχε μέσα τις προϋποθέσεις συμμετοχής.

Δηλαδή, έλεγε ότι θα έχει δικαίωμα να βάλεις έχοντας 15 χρόνια υπηρεσίας, 10 διδακτικά, Μαράσλειο, ένα δεύτερο πτυχίο, πιθανόν και ένα μεταπτυχιακό ή και κάποιες άλλες προϋποθέσεις που συνομολογούμε όλοι ότι είναι εξ αντικειμένου αποδεκτές και παίρνεις το 60%. Γιατί δεν γίνεσαι διευθυντής;

Σχόλια (11)

 
Σπύρος Δημουλής
05 Μάιος 2015 22:55

Για ηθικούς λόγους, επικοινωνιακούς αλλά και ουσιαστικούς εάν κάποιος δεν πάρει την πλειοψηφία στις εκλογές του συλλόγου διδασκόντων για την επιλογή των διευθυντών οφείλει να μην προχωρήσει στην διεκδίκηση της θάσης τουλάχιστον στο συγκεκριμένο σχολείο, ακόμα και αν έχει πάρει το απαιτπ'υμενο 20 %. Διότι σε διαφορετική περίπτωση δεν θα έχει τη νομιμοποίηση του συλλόγου.

Εκτός βέβαια αν μπούμε στη λογική του παλαιότερου τρόπου επιλογής, όπου κάποιος είτε είχε τη συναίνεση του συλλόγου είτε όχι αναλάμβανε και στην ουσία ήταν ξένο σώμα στο σχολείο, γι αυτό και αυταρχικό, αναποτελεσματικό, άδικο και στην ουσία ... άχρηστο!

 
Αλεξάνδρα
05 Μάιος 2015 23:00

Αξιότιμε κύριε Αναπληρωτή Υπουργέ,
Αξιότιμοι κύριοι Βουλευτές,
Αξιότιμες κυρίες Βουλευτές,
Τα σχολεία υπάρχουν για να σπουδάζουν τα παιδιά μας. Γιατί δεν απαντάτε στα αμείλικτα ερωτήματα: α) "Γιατί οι Σύλλογοι Γονέων/Κηδεμόνων δεν θα συμμετέχουν στις διαδικασίες επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης;" β) "Γιατί στηρίζετε μόνο τα συντεχνιακά συμφέροντα των εκπαιδευτικών στο πλαίσιο μιας ακατανόητης δημοκρατικής ασάφειας που θα παράγει είτε νόσφιση είτε κατάχρηση εξουσίας καθημερινά στα σχολεία; " και γ) "Έχετε αντιληφθεί ότι με τις νέες νομοθετικέ ρυθμίσεις εισάγεται το φόβο στα σχολεία εις βάρος των παιδιών μας και των οικογενειών τους; Ποιος γονιός θα τολμά να μιλήσει για οποιοδήποτε πρόβλημα, όταν οι εκπαιδευτικοί θα έχουν πάντα δίκιο αποφασίζοντας με "δημοκρατικό τρόπο;" Αυτοί θα έχουν για όλα πάντα δίκιο! Οι ψηφοφόροι του Διευθυντή θα επιβάλλουν πάντα τις επιλογές τους, δηλαδή κλίκες και στα σχολεία μας. Κρίμα!

 
fontas
05 Μάιος 2015 23:16

ΠΡΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟ ΟΛΜΕ κ. ΚΟΤΣΙΦΑΚΗ
Επειδή η άσκηση κυριαρχικών αρμοδιοτήτων συνδέεται άμεσα και με την απόδοση λόγου για τις επιλογές και τον τρόπο άσκησης της εξουσίας, ερωτώ ο κυρίαρχος σύλλογος σε ποιο υπερκείμενο σώμα θα αποδίδει λόγο;
Μήπως η συλλογικότητα τον απαλλάσσει των ευθυνών; Στη δημοκρατία πάντως όλοι αποδίδουν λόγο.
Πρέπει, λοιπόν, και εδώ να καθοριστεί το πλαίσιο και των συλλογικών και ατομικών ευθυνών, ιδιαίτερα διότι οι επιλογές του έχουν σημαντικές συνέπειες για τους μαθητές και την κοινωνία.
Προσωπικά είμαι υπέρ των αρμοδιοτήτων του συλλόγου, αλλά θεωρώ αναγκαίο ο σύλλογος να αποφασίζει υπεύθυνα για τα θέματα του σχολείου και αυτό πρέπει με αξιόπιστο τρόπο να πιστοποιείται. Πώς όμως; Κανείς δεν μας λέει.

 
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
05 Μάιος 2015 23:34

Τα 10 χρόνια εκπαιδευτικής εμπειρίας και τα 8 χρόνια διδακτικής μας πηγαίνουν αρκετά πίσω σαν νοοτροπία. Ο κάθε εκπαιδευτικός με μια πολύ μικρότερη προϋπηρεσία θα έπρεπε να έχει το δικαίωμα να ζητήσει τη θετική γνώμη των συναδέλφων του. Και εάν έχει κάτι να προσφέρει από τη θέση του διευθυντή να μπορεί να το κάνει, χωρίς περιορισμούς μεγάλης προϋπηρεσίας. Δεν θα πρέπει να αποκλειστεί ΚΑΝΕΝΑΣ. Στο κάτω κάτω, εάν τον επιλέξουν οι συνάδελφοι, κάτι σημαίνει αυτό, κάτι θα έχει να προσφέρει.
Δηλαδή οι νυν διευθυντές, που έχουν επιλεγεί από τα κατά τόπους ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ τί πρόσφεραν μέχρι σήμερα?
Μια φορά στην Ελλάδα, ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, ας υπάρξει πραγματική δημοκρατία. Να μπορεί ο καθένας να βάλει υποψηφιότητα και όποιος έχει τη πλειοψηφία του συλλόγου διδασκόντων να γίνεται διευθυντής. Τόσο απλά. Για μια χρονιά βρε αδερφέ και εάν αποτύχει του χρόνου θα μπορούν να γίνουν διορθωτικές κινήσεις. Για μια χρονιά, ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ. Εξάλλου οι προηγούμενες μέθοδοι ήταν τόσο αποδοτικές, που πρέπει ο κορμός και του τωρινού νόμου να βασιστεί πάνω τους? ''Φτάνει χορτάσαμε από ''επιτυχημένους-μνημονιακούς'' διευθυντές. Ένα διάλειμμα''

 
ΑΑ
06 Μάιος 2015 00:03

ΤΑ ΕΓΓΟΝΙΑ ΜΟΥ ΘΕΟΥ ΘΕΛΟΝΤΟΣ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ ΝΑ ΤΑ ΣΤΕΙΛΟΥΝ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΟΥΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Είμουνα αποφασισμένος, αλλά τώρα η απόφαση είναι απόλυτη για όσο θα ζώ.

ΑΥΤΟ ΘΕΛΑΤΕ ΟΛΟΙ ΣΑΣ ΤΟ ΠΕΤΥΧΑΤΕ.

 
ζορρο
06 Μάιος 2015 00:27

εστω εχω προυπηρεσια που χρειαζεται διδακτορικο μεταπτυχιακο σχολες διοικησης σεμιναρια ξενες γλωσες τα παντα ολα που χρειαζεται αλλα δεν εχω οργανικη και καθε χρονο σαν γυρολογος υπηρετω σε διαφορετικο σχολειο .1 πως θα με εμπιστευτουν συναδελφοι που καλακαλα σε 9 μηνες δεν με γνωρισανε καθολου εως ελαχιστα του τι ξερω και τι μπορω να κανω 2 θελω να ξεκινησω την διευθυνση σχολειου απο ενα μικρο αλλα υπηρετησα σε μεγαθηρια πολεων με 450 μαθητες αρα δεν μπορω να ξεκινησω απο κατι στην επαρχια αλλα να κολυμπησω εκει που εχει καρχαριες δελφινια και φαλαινες (σχημα λογου)επομενως οποιος θελει να ανοιξει τα φτερα του ειναι με το συστημα σας καταδικασμενος

 
ΝΙΟΒΗ
06 Μάιος 2015 01:14

Τελικά πόσα απωθημένα διεκδίκησης "ηγετικών" θέσεων μπορεί να έχουμε όλοι μας; Τη δημοκρατία πώς την εννοούμε; Ο διευθυντής δεν είναι καθηγητής; Ξαφνικά αυτοί που ήταν εναντίον της αξιολόγησης, τώρα θα αξιολογούν! Μάλλον όχι, θα κρίνουν -αλήθεια με ποια κριτήρια; Μήπως να αποσαφηνιστούν, οπότε η ψήφος του συλλόγου να είναι αιτιολογημένη και φανερή; Γιατί άλλωστε μυστική ψηφοφορία; Άνεμος ανθρωποφαγίας ήδη έχει αρχίσει να πνέει, οπότε αφού θέλουμε τη διαφάνεια ας την εξασφαλίσουμε... Και μια πρόταση ανεδαφική μεν, αλλά όλα όσα συμβαίνουν τι είναι; Ας κρίνουν - ο καθένας με δικά του κριτήρια- όλοι οι φορείς ενός καλλικρατικού δήμου τους διευθυντές των σχολείων!!! Και όταν θα έρθει η ώρα τα παιδιά μας -για τις σπουδές (πτυχία, μεταπτυχιακά, διδακτορικά, γλώσσες, Η/Υ) των οποίων έχουμε καταθέσει την ψυχή μας- να χρειαστεί να εξελιχθούν επαγγελματικά να κριθούν απο τους συναδέλφους τους, και όλα τα τυπικά τους προσόντα να θυσιαστούν στο βωμό της "κατ΄επίφασιν" δημοκρατίας!, γιατί τότε θα καταλάβουν το "δημοκρατικό" έδαφος που καλλιεργούν τώρα (σπέρνεις ανέμους, θύελλες θα θερίσεις). Ας αντιμετωπίσουμε λίγο σοβαρά το θέμα....

 
geo@ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
06 Μάιος 2015 07:52

Οχι μονο ανεμος ανθρωποφαγιας, αλλά και απολυτης απαξιωσης! Θαυμαστε αποσπασμα απο σχολιο: "Δηλαδή οι νυν διευθυντές, που έχουν επιλεγεί από τα κατά τόπους ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ τί πρόσφεραν μέχρι σήμερα?" Αγνοει επιδεικτικα ο σχολιαστης αυτος οτι τα σχολεια λειτουργουν εως τωρα κυριως με την καταθεση δυναμεων και ψυχης του διευθυντη; Ολα οσα γινονται, ρυθμιζονται, κανονιζονται, προγραμματιζονται, πραγματοποιουνται καθημερινα σε μια σχολικη μοναδα, δεν εχουν απο πισω τους λιγοτερο, περισσοτερο ή ολοκληρωτικα το διευθυντη; Τι νομιζει ο σχολιαστης; Οτι για το παραμικρο ή μεγαλο προβλημα ή ενεργεια που απαιτειται να γινει στο σχολειο, συνεδριαζει ο συλλογος διδασκοντων, παιρνει αποφαση, κατανεμει ευθυνες και αρμοδιοτητες και επιβλεπει την προοδο του σχεδιου; Τριχες! Ας μην υπαρχει ο διευθυντης και θα δουμε ποσο ισχυει η θεωρια του "αυτοματου ¨πιλοτου".
Επισης θαυμαστε υπευθυνοτητα σκεψης: "...όποιος έχει τη πλειοψηφία του συλλόγου διδασκόντων να γίνεται διευθυντής. Τόσο απλά. Για μια χρονιά βρε αδερφέ και εάν αποτύχει του χρόνου θα μπορούν να γίνουν διορθωτικές κινήσεις". Α, ετσι απλα! Να εχεις ευθυνες διευθυντη, ειναι ας πουμε να μαθεις να δουλευεις ενα φωτοτυπικο. Το μαθαινεις σε λιγο καιρο και αν προκυψει κατι νεο, κανεις και διορθωτικες κινησεις. Κουνια που σας κουναγε! Ειναι τοσες πολλες οι ευθυνες και οι ενεργειες που πρεπει να γινουν στη διαρκεια της σχολικης χρονιας, που μονο μετα απο μια επαναληψη τεσσαρων τουλαχιστον ετων, μπορει να πει καποιος διευθυντης οτι αισθανεται σιγουρος για τον εαυτο του και τις ενεργειες του. Εκτος αν νομιζει ο σχολιαστης οτι ο διευθυντης θα καθεται σε μια καρεκλα και θα διαταζει και ο γραμματεας, οι δυο υποδιευθυντες, ο επιστατης και οποιος αλλος εμπλεκεται, θα τρεχουν να κανουν το σχολειο να δουλευει. Ξερει ο σχολιαστης οτι ο διευθυντης ειναι ο προεδρος της ΕΔΕΑΥ του σχολειου του; Εχει μαθει το myschool μεχρι τα βαθη του; (και εχει μεγαλα βαθη). Ξερει οτι ειναι υπευθυνος για μια σειρα διαδικασιες οικονομικης φυσης, απο την συγκεντρωση και υποβολη δικαιολογητικων για εισπραξη 300€ για οικογενειες χωρις εισοδημα, μεχρι τον οικονομικο απολογισμο, τη συγκεντρωση και υποβολη οικονομικων στοιχειων, της σχολικης κοινοτητας στην οποια ειναι υπευθυνος και υπολογος; Σιγα να μην τα ξερει! Και ποτε νομιζει οτι θα τα μαθει; σε ενα χρονο; Χα χα χα! Κοιταξτε να στηριξετε με καθε δυναμη τους νυν διευθυντες σας, ξεκινηστε απο ενα μικρο σχολειο, αν θελετε να γινετε κι εσεις διευθυντες και αφηστε τις πομφολυγες του τυπου "ελα μωρε, ας δοκιμασω μια χρονιά, και τι εγινε;"

 
Δημήτρης
06 Μάιος 2015 11:57

Η NIOBH ΟΡΘΑ ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΙ: "
"Ξαφνικά αυτοί που ήταν εναντίον της αξιολόγησης, τώρα θα αξιολογούν! Μάλλον όχι, θα κρίνουν -αλήθεια με ποια κριτήρια;"

Ήταν αντίθετοι στην αξιολόγηση οι συνδικαλιστές που πάντα αξιολογούσαν στις .... "αξιολογικές" (;;;;) συνεντεύξεις χωρίς κριτήρια. Ήταν μέχρι τώρα αντίθετοι και οι εκπαιδευτικοί, που όμως ετοιμάζονται και αυτοί χωρίς κριτήρια να ασκήσουν καθήκοντα αξιολογητή!!!!

 
Δημοκρατικοφάνειας δημοκρατικόπληκτη πατρίδα μου
06 Μάιος 2015 18:26

Η ανθρωποφαγία εδώ και τριάντα χρόνια είναι μία πραγματικότητα στα σχολεία στα οποία υπέβαλλαν υποψηφιότητα δύο τουλάχιστον μέλη του συλλόγου για τη θέση υποδιευθυντή (με τη δημοκρτικοφανή μέθοδο της μυστικής ψηφοφορίας! Και αντί να κάνουμε τη δουλειά μας υπέρ των μαθητών και κυρίως της κοινωνίας, όλα με προχειρότητα . Κόρακας κοράκου βγάζει μάτι; Και πώς να το βγάλει αν έχει πάρει και την ψήφο του; Κρίμα! Μπερδεύουμε τη δημοκρατία με τη φαυλοκρατία! Πώς θα δημιουργηθεί κουλτούρα συνεργασίας σε μία χώρα όπου η κατάσταση από την "δημοκρατική" επιλογή και των διευθυντών θα γίνει αγριότερη; Όταν θα τρωγόμαστε για την επιβολή του "όχι να πάμε περίπατο Δευτέρα" όχι "Παρασκευή"! Όποιος δεν θέλει να ζυμώσει αιώνες κοσκινίζει!

 
ΝΩΝΤΑΣ
06 Μάιος 2015 22:46

ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΜΕ ΤΟΝ GEO@. ΩΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ. ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΓΙΑΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΙΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΟΤΣΥΦΑΚΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΛΜΕ. ΚΑΙ ΘΕΛΕΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ...(ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΧΕΙΛΗ ΜΕΛΟΥΣ Δ.Σ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ): Ο Δ/ΝΤΗΣ ΕΚΛΕΓΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ, ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΠΟΥ ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΟΣ ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ, ΕΧΕΙ ΒΟΗΘΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ. ΜΠΑΙΝΕΙ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΣΕ ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΕΙ ΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΤΟΥ Δ/ΝΤΗ. ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ. ΣΗΜ. ΜΕΤΑΦΕΡΩ ΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΑΚΟΥΣΑ Ο ΙΔΙΟΣ ΣΕ ΕΠΙΣΗΜΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΠΟ ΤΙΣ 'ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ' ΚΑΙ ΕΛΕΓΑ ΤΟΤΕ ΤΙ ΛΕΕΙ ΑΥΤΗ; ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΤΑ ΕΛΕΓΕ ΗΞΕΡΕ...ΕΙΧΕ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΚΟ ΧΑΡΙΣΜΑ ...ΕΒΛΕΠΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ