Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Η ερώτηση του εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ και οι απαντήσεις των προέδρων της ΟΛΜΕ και ΔΟΕ

Δημοσίευση: 05/05/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ επί του Σχεδίου Νόμου για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Δημήτρης Μπαξεβανάκης, ρώτησε τους Προέδρους της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ:

  • Ποια είναι η γνώμη σας για την διαδικασία της συνέντευξης, για την επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης από την εμπειρία σας πως λειτούργησε, τι αποτελέσματα είχε και αν ήταν μια διαδικασία που ωφέλησε διευκόλυνε και είχε θετικά αποτελέσματα στην επιλογή στελεχών;
  • Και για τον Πρόεδρο της ΟΛΜΕ ειδικά, μπορεί να μας πείτε ποιες ήταν οι επιπτώσεις του ακραίου μέτρου της διαθεσιμότητας, στην οποία τέθηκαν πολλοί καθηγητές της τεχνικής εκπαίδευσης το 2013;
  • Τι έγινε με αυτούς τους καθηγητές;
  • Ποια ήταν η πορεία τους, που βρίσκονται σήμερα;

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θ. Κοτσιφάκης έδωσε την ακόλουθη απάντηση:

  • Παρά την κουβέντα που κάναμε στην ΟΛΜΕ δεν μπορέσαμε να καταλήξουμε επί της ουσίας αν αυτό το σύστημα της συνέντευξης είναι καλύτερο ή όχι.
  • Για την συνέντευξη είναι δεδομένο ότι όλες οι πλευρές συμφωνούν ότι είναι μια διαδικασία που είναι κακή, έχει κακοφορμίσει όλα αυτά τα χρόνια.
  • Έχει ως αποτέλεσμα όταν αλλάζει ο Υπουργός Παιδείας να αλλάζουν ακόμα και οι διευθυντές των σχολείων.
  • Τα συμβούλια επιλογής είναι ελεγχόμενα από τον εκάστοτε Υπουργό Παιδείας και την εκάστοτε Κυβέρνηση και οδηγούν σε ένα τέτοιο πρόβλημα.
  • Για την διαδικασία της διαθεσιμότητας, εδώ επιτρέψτε μου να ακουστούν κάποια στοιχεία που πρέπει να ακουστούν, γιατί πραγματικά θεωρούμε ότι αυτή η πολιτική που έγινε τα δύο χρόνια στην επαγγελματική εκπαίδευση με τις διαθεσιμότητες, ήταν μια εγκληματική πολιτική. Δεν βρίσκω κάποια άλλη λέξη να πω.
  • Τέθηκαν 2500 καθηγητές σε διαθεσιμότητα με την υπόσχεση ότι θα πάνε σε άλλες θέσεις.
  • Μέχρι σήμερα, 22 μήνες μετά, σήμερα ψηφίζεται ο νόμος της επιστροφής, 1700 εκπαιδευτικοί είναι ακόμα στο περίμενε.
  • Την ίδια περίοδο με το 75% αυτοί οι εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται ωρομίσθιοι στα σχολεία και μάλιστα πολλές φορές μη εκπαιδευτικοί και προφανώς, ούτε οικονομικό όφελος υπάρχει.
  • Αφήνω το ανθρώπινο κόστος, που πολλοί άνθρωποι πάθανε σωρεία ασθενειών.
  • Υπάρχουν και έρευνες.
  • Αν υπήρχε χρόνος θα μιλούσα και γι’ αυτές, όπου πολλοί συνάδελφοι έχουν πάθει σοβαρά προβλήματα, έχουμε και απώλειες ζωής από συναδέλφους που μπήκαν στην διαθεσιμότητα.
  • Άρα, λοιπόν, από την πλευρά των εκπαιδευτικών έχουμε μια καταστροφική κατάσταση.
  • Έχουμε πλήγμα στο φύλο, διότι οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί ήταν γυναίκες, περίπου το 72 -73%.
  • Έχουμε πλήγμα στο φύλο των παιδιών, οι περισσότεροι μαθητές σε αυτές τις ειδικότητες ήταν κορίτσια, πάνω από το 82%.
  • Έχουμε πλήγμα στο εκπαιδευτικό σύστημα.
  • Το 1/3 περίπου της επαγγελματικής εκπαίδευσης ουσιαστικά έφυγε από το δημόσιο σχολείο και χαρίστηκε στα ιδιωτικά ΙΕΚ, όπου οι αντίστοιχες ειδικότητες εκεί ήταν αυτές που τραβούσαν τους μαθητές, είναι ελκυστικές ειδικότητες.
  • Επίσης, έχουμε ένα πλήγμα στο ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα. 930 εργαστήρια έχουν τεθεί σε αχρηστία για δύο χρόνια, εργαστήρια που πλήρωσε το κράτος, ο ελληνικός λαός για να γίνουν.
  • Το Υπουργείο Παιδείας είχε δώσει 340 χιλιάδες ευρώ μέσα από το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ για να κάνει μια αποτίμηση επαγγελματικής εκπαίδευσης το 2010.
  • Έχω μπροστά μου κάποια αποσπάσματα.
  • Το 25% περίπου το 1/3 των μαθητών των ΕΠΑΛ και το 60% των μαθητών των ΕΠΑΣ ήταν σε αυτές τις ειδικότητες.
  • Σε ότι αφορά εμένα, επειδή έγινε μια ερώτηση, είναι γνωστό σε όλους ότι και εγώ ήμουν σε αυτή την κατηγορία.
  • Δεν είναι ιδιαίτερη η δική μου περίπτωση, ούτε χρειάστηκε να μιλήσω γι’ αυτήν.
  • Απλά επειδή γίνεται μια ερώτηση, επέλεξα -και αυτή πιστεύω ότι είναι η αξία του εκπαιδευτικού και αυτές τις αξίες πρέπει να δίνουμε στα παιδιά μας- να είμαι με τους εκπαιδευτικούς που απολύονται, παρότι υπήρχε θέση και αυτό το αναγνώρισε και ο τελευταίος Υπουργός Παιδείας, προς τιμή του. Παρόλα αυτά μείναν εκπαιδευτικοί χωρίς μισθό εδώ και ένα χρόνο.
  • Αυτή είναι η δραματική κατάσταση.
  • Αυτά είναι τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής.
  • Νομίζω ότι οφείλουν όλες οι πλευρές, τουλάχιστον σε αυτό το θέμα, να αναγνωρίσουν το λάθος αυτής της ιστορίας, την εγκληματική αυτή πολιτική και να διορθώσουν με την ψήφο τους αυτή την κατάσταση.

Ο πρόεδρος της ΔΟΕ Θανάσης Κικινής έδωσε την ακόλουθη απάντηση:

  • Λυπάμαι, διότι το μεγαλύτερο μέρος των ερωτημάτων που δεχθήκαμε ως Διδασκαλική Ομοσπονδία, στηριζόταν σε ένα τεχνητό δίπολο, συνέντευξη- απόφαση αν εκλέγει τον διευθυντή ο σύλλογος διδασκόντων.
  • Θεωρούμε ότι αδικεί όλες τις θέσεις που έχει καταθέσει καταρχάς η ομοσπονδία.
  • Θα περίμενα να ακούσω έστω μία ερώτηση για το θέμα της συνταγματικότητας που θέσαμε, διότι θέσαμε το θέμα της αντισυνταγματικότητας των περιορισμών και των αποκλεισμών και το έχουμε και σε σημερινό μας κείμενο, όπου λέμε ότι αντιμετωπίζονται με διαφορετικό τρόπο σπουδές ίδιου επιπέδου, για παράδειγμα τα μεταπτυχιακά.
  • Βεβαίως, χθες, άκουσα ότι υπάρχει πρόθεση για μια άλλη ρύθμιση σχετικά με τα μονοετή μεταπτυχιακά.
  • Είμαστε αυτοί που καταδεικνύουμε ως ομοσπονδία τις στρεβλώσεις που δημιούργησε και το πώς κατέληξε να λειτουργεί το σύστημα των συνεντεύξεων.
  • Θυμίζω ότι η Διδασκαλική Ομοσπονδία έχει ζητήσει εδώ και χρόνια την κατάργηση του νόμου 3848, ο τελευταίος νόμος που περιλαμβάνει όλα αυτά.
  • Εδώ βλέπω κατάργηση κομματιών του.
  • Εμείς έχουμε ζητήσει από την πολιτική ηγεσία κατάργηση του συνόλου του.
  • Αυτό απαντά και στην ερώτηση πώς βλέπουμε ένα παθογόνο σύστημα που όντως ταλαιπώρησε σε πάρα πολλά σημεία την εκπαίδευση, όμως δεν πιστεύουμε ότι γίνεται με μια άλλη παθογένεια, διότι ακριβώς πιστεύουμε στον κυρίαρχο ρόλο του συλλόγου των διδασκόντων, μόνο που ο σύλλογος διδασκόντων όταν μέσα σε ένα τέτοιο πλαίσιο και με μια τέτοια διαδικασία, μια μυστικότητα που ταυτόχρονα πρέπει να είναι και αιτιολογημένη αφού πρέπει να λάβει ένα συνολικό σκεπτικό, μια αναγωγή σε μόρια που αδικεί τον ρόλο που μπορεί να παίξει στην ανάδειξη των εκπροσώπων του, αν είναι έτσι ο ρόλος του διευθυντή και εδώ είναι το όλο θέμα που θέσαμε, ποιος είναι ο ρόλος του διευθυντή, μέσα σε ποιο σχολείο και μέσα σε ποιο πλαίσιο.
  • Γι' αυτό είπαμε ότι μπαίνει το κάρο μπροστά από το άλογο σε όλη αυτή την διαδικασία.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ