Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Συνέντευξη σε ανοικτή ακρόαση στα σχολεία οι υποψήφιοι Διευθυντές

Το ανακοίνωσε στη Βουλή ο Τ. Κουράκης
Δημοσίευση: 05/05/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση (σ.σ. του ΣΥΡΙΖΑ) που ενδεχομένως στην υπουργική απόφαση να το πραγματώσουμε. Δηλαδή να γίνεται μια ανοικτή δημόσια διαδικασία όπου να ερωτώνται και να απαντούν για το όραμά τους, για την εκπαίδευση, για τη σχέση του σχολείου με την κοινότητα και εξ αυτού να συνάγονται και συμπεράσματα, αν θα πρέπει να δοθεί η ψήφος ή όχι.

Την δήλωση αυτή έκανε απόψε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ο Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης, υιοθετώντας έτσι την πρόταση του Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Δ. Σεβαστάκη και πρόσθεσε:

Α. Θα μπορούσε η συνέντευξη να γίνεται, να υπάρχουν ερωτήσεις, απαντήσεις σε αυτούς που θα κριθούν για αυτές τις θέσεις, αλλά να μην αποτιμάται από μόρια και είπα ότι αυτό είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση

Β. Επίσης, οι παρατηρήσεις και προτάσεις για την επιλογή των στελεχών προφανώς και θα ληφθούν πάρα πολλές υπόψη για να δούμε τι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε. Αλλά αυτό, επίσης συγκροτούν μια πολύ μεγάλη αλλαγή, όπου από ένα ζήτημα συνέντευξης που σχεδόν απ' όλους έχει καταδικασθεί, εκτός από τον τρόπο που ανέφερα που το τροποποίησε ο κ. Σεβαστάκης, πάμε σε μια ανάθεση ευθύνης και δημοκρατίας στους ίδιους τους συναδέλφους.

Γ. Αυτό είναι μια μεγάλη τομή. Μπορεί να έχει λάθη μπορεί να χρειάζεται διόρθωση, γι' αυτό λέμε ότι έχει μεταβατικό χαρακτήρα και γι' αυτό λέμε ότι θα είναι το πολύ ένα ή δύο χρόνια, όπου εκεί να πάμε μετά όλοι μαζί συζητώντας και ένα πολύ καλύτερο σύστημα, πολύ δημοκρατικότερο, πολύ πιο δίκαιο αν θέλετε.

Σχόλια (34)

 
O σαραντάρης
20 Μάιος 2015 10:35

Απάντηση στην ερώτηση συναδέρφου για το αν ο σαραντάρης διευθυντής θα στείλει για εφημερία τον 55χρονο συνάδερφο.
Ο 55χρονος συνάδερφος που θέλει σπρώξιμο για να κάνει υπηρεσία, θα γίνει διευθυντής και θα λυθεί το πρόβλημα!!
Το ρόλο του διευθυντή τον έχει ο κατάλληλος όχι ο μεγαλύτερος. Αυτός που είναι 40, ακόμη και αν έχει 5 χρόνια υπηρεσίας στο δημόσιο, είναι πιο πιθανό ότι έχει κάνει πολλά πράγματα στη ζωή του μέχρι να διοριστεί, και φτάσει να γκρινιάζει για τη συνελεύση του συλλόγου στις 2.

 
ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΥ
13 Μάιος 2015 01:29

Εξαιρετική η ιδέα για συνέντευξη ανοιχτής ακρόασης στα σχολεία και να ακολουθήσει και δημόσιος διάλογος με ερωτήσεις! Γιατί σας φοβίζει η δημοκρατία συνάδελφοι; Όσον αφορά τα περίφημα μεταπτυχιακά και διδακτορικά, στα οποία οι περισσότεροι έχετε επενδύσει για να γίνετε στελέχη εκπαίδευσης, σας δηλώνω ευθαρσώς και τιμίως, ότι εγώ είμαι μια φτωχή Νηπιαγωγός, που ακόμη κι αν ήθελα να κάνω ένα μεταπτυχιακό, δεν έχω την οικονομική δυνατότητα να το κάνω! Το θεωρώ πολυτέλεια, όταν καθημερινά δίνω αγώνα για να επιβιώσω! Και είναι πολλοί σαν κι εμένα! Αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν προσφέρω με την ψυχή μου, ό,τι καλύτερο μπορώ στα παιδιά της τάξης μου! Γιατί "δάσκαλος" είναι αυτός που καταθέτει την ψυχή του κι όχι αυτός που καταθέτει τα "χαρτιά" του! Σκεφτείτε το λίγο!

 
Δημήτρης
10 Μάιος 2015 21:23

Σε ποιο σχολείο και ειδικά εκτός ΠΥΣΠΕ θα πάρει κάποιος ψήφους από τον Σ.Δ; Η δυνατότητα να δηλώνεις σχολείο εκτός ΠΥΣΠΕ ή και ένα οποιοδήποτε εντός μπήκε για τα μάτια, αφού σίγουρα θα προτιμηθεί κάποιος από μέσα από το σχολείο...

 
as
07 Μάιος 2015 19:20

σχολεια τελος , θα το δείτε και σε έκδοση Σεπτεμβρίου να θαυμάσετε τα έργα της αριστεράς.

ΕΔΩ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΝΑ ΜΕ ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ. ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΠΩΣ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ (δλδ ολοι και κανενας) ΘΑ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗΗΗΗΗΗΗ

ΠΑΡΑΚΡΟΥΣΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗ ΟΜΑΔΙΚΗΗΗΗΗΗΗΗ

Ε ΡΕ ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΙ ΘΑ ΠΑΘΟΥΝ

 
10 χρόνια Προϋπηρεσία και 55 χρονών. ΝΕΑ ΔΙΑΤΑΞΗ
07 Μάιος 2015 17:53

Τόπο στα νιάτα, το νέο νομοσχέδιο!! Ας βάλουν και ηλικιακό όριο να τελειώνουμε.
Τόση προϋπηρεσία για διευθυντής σχολείου ?
Τότε για διευθυντής εκπαίδευσης θα έπρεπε να βάλουν 25 χρόνια !
Έτσι πάει - δυστυχώς - η αναλογία.
Τώρα για κάποιους που με το προηγούμενο καθεστώς ήταν διευθυντές και στεναχωριούνται, ας μη το κάνουν άδικα.
Πάλι αυτοί θα γίνουν διευθυντές.

 
αn_dir
07 Μάιος 2015 12:14

Η κατοχή δεύτερου μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου σπουδών δεν μοριοδοτείται επιπροσθέτως!
Πιστοποιημένη επιμόρφωση στις Τ.Π.Ε. Β΄ επιπέδου (δεν μοριοδοτείται!)
Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης (δεν μοριοδοτείται!)
Πιστοποιημένα Επιμορφωτικά Σεμινάρια σε θέματα Διοίκησης σχολείων , διαχείρισης κρίσεων , διαχείριση συγκρούσεων , ανάπτυξης ανθρώπινου δυνάμικού ...και τόσα τόσα άλλα σύγχρονα σχολικά θέματα που έγιναν με κοπο και ΧΡΗΜΑ (δεν μοριοδοτούνται!)

ΝΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΝΤΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΑΝΑΛΟΓΑ , ΓΙΑΤΙ ΜΟΝΟ ΤΟΤΕ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ και ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ.!!!!!!!

ΚΑΘΕ ΤΙ ΑΛΛΟ ΕΙΝΑΙ ΕΚ ΤΟΥ ΠΟΝΗΡΟΥ , ΙΔΙΟΤΕΛΕΣ & ΟΣΟΝΟΥΠΩ ΘΑ ΓΥΡΙΣΕΙ ΜΠΟΥΜΕΡΑΝΓΚ ΣΤΟΥΣ ΕΠΝΕΥΣΤΕΣ ΤΟΥ....Ελπίζω στην συζήτηση στην ολομέλεια αύριο Παρασκευή να γίνουν οι πρέπουσες νομοτεχνικές βελτιώσεις πάνω στις μοριοδοτήσεις των προσόντων....και να μην συνεχίζει η "πρώτη φορά αριστερά " κυβέρνησή μας να μας απογοητεύει.

 
30 ΧΡΟΝΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΙΚΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΜΕ 30 ΜΕΡΕΣ ΑΔΕΙΕΣ
07 Μάιος 2015 11:34

ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΙΣΧΥΕΙ
ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΟΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ Δ/ΝΤΗΣ

MEPOΣ ΔEYTEPO - Aτομικά και κοινωνικά δικαιώματα

'Αρθρο 4: (Ισότητα των Ελλήνων)

1. Oι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου.
2. Oι Έλληνες και οι Eλληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις.

 
Μαρία
07 Μάιος 2015 11:02

Το σύστημα καλά κρατεί κι ο ΣΥΡΙΖΑ το θρέφει. Πάει και η τελευταία μας ελπίδα για ριζοσπαστική αλλαγή!

 
Θανάσης
07 Μάιος 2015 00:54

Σιγά μην αφήσουν οι αυτοί που έχουν γαλουχηθεί-διοριστεί με την επετηρίδα οποιονδήποτε νεότερο να διακριθεί. Τι θα τα κάνουμε τα σχολεία; Εταιρείες του ιδιωτικού τομέα; Στην σειρά σας κύριοι και κυρίες, ο ένας πίσω από τον άλλο!

 
alla gialla
06 Μάιος 2015 23:40

Τι ιστορίες βγάζει τώρα; δεν υπάρχει σχέδιο πέρα από το να αλωθεί η διοίκηση της εκπαίδευσης από ημέτερους.
11 μόρια = 19 χρόνια στην τάξη (εκτός αν έχεις πολλά παιδιά που μπορεί να είναι 17, 15,12 ή και παρακάτω)
Μεταπτυχιακό + Διδακτορικό + 4 χρόνια Διευθυντής = 3 παιδιά ( καλό για το δημογραφικό αλλά ….. να μην γίνουμε και σόκιν).
1+1 επιλογές
Να γίνεται συνέντευξη από το σύλλογο ο οποίος θα ψηφίζει μυστικά τι νόημα έχει?
Βλακείες
Δύο καθαρές λύσεις
1) ψήφος από τον σύλλογο και μόνο 2 χρόνια θητεία μέχρι 2 θητείες ( όπως στα πανεπιστήμια), ανά σχολείο.
2) Όπως ο 3848 με πολύ μικρές επεμβάσεις όπως αξιολόγηση ( αν και θα έπρεπε να υπάρχει αλλά είναι απαγορευμένη λέξη). Αξιολόγηση του κάθε υποψηφίου από το σύλλογο του σχολείου που υπηρετεί σε συγκεκριμένες ενότητες ( βαθμολογία από τον σύλλογο δηλαδή).
Και μία Bonus (γιατί κοστίζει )
ΑΣΕΠ ( με εξετάσεις ή αξιολόγηση ) και μόρια (όχι ο 19 (χρόνια) όλα ο 14 τα μισά και ο 10 τίποτα) και επιμόρφωση στην διοίκηση της εκπαίδευσης, κατά τα πρότυπα της σχολής πολέμου στον στρατό.
Όλα τα άλλα είναι μηχανογραφίες για να εκλεγούν ( όχι να επιλεγούν ) οι υμέτεροι.

 
tommy
06 Μάιος 2015 22:39

«Α. Θα μπορούσε η συνέντευξη να γίνεται, να υπάρχουν ερωτήσεις, απαντήσεις σε αυτούς που θα κριθούν για αυτές τις θέσεις, αλλά να μην αποτιμάται από μόρια και είπα ότι αυτό είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση»
ΣΧΟΛΙΟ: Αφού δεν θα αποτιμάται η διαδικασία, γιατί θα γίνεται; Σε δουλειά να βρίσκονται οι Σύλλογοι Διδασκόντων; Όμως, πράγματι είναι μία ενδιαφέρουσα δήλωση. Αρχίζουν μάλλον να αναδεικνύονται τα κίνητρα της όλης υπόθεσης στο όνομα των δημοκρατικών διαδικασιών! Προεκλογικός αγώνας στα σχολεία με debate!

«Β. Επίσης, οι παρατηρήσεις και προτάσεις για την επιλογή των στελεχών προφανώς και θα ληφθούν πάρα πολλές υπόψη για να δούμε τι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε.»
ΣΧΟΛΙΟ: Δηλαδή;

«Γ. Αυτό είναι μια μεγάλη τομή. Μπορεί να έχει λάθη μπορεί να χρειάζεται διόρθωση, γι' αυτό λέμε ότι έχει μεταβατικό χαρακτήρα και γι' αυτό λέμε ότι θα είναι το πολύ ένα ή δύο χρόνια, όπου εκεί να πάμε μετά όλοι μαζί συζητώντας και ένα πολύ καλύτερο σύστημα, πολύ δημοκρατικότερο, πολύ πιο δίκαιο αν θέλετε»
ΣΧΟΛΙΟ: Ένα ή δύο χρόνια πειραματισμοί; Ο μεταβατικός χαρακτήρας δεν δικαιολογεί αδικίες
Η κατοχή δεύτερου μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου σπουδών δεν μοριοδοτείται επιπροσθέτως!
Πιστοποιημένη επιμόρφωση στις Τ.Π.Ε. Β΄ επιπέδου (δεν μοριοδοτείται!)
Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης (δεν μοριοδοτείται!)
Διδασκαλία σε πανεπιστήμιο (δεν μοριοδοτείται!) κλπ.
ΔΕΝ ΔΕΝ ΔΕΝ ….
Σε όλα τα αξιοκρατικά αντικειμενικά μοριοδοτούμενα στοιχεία του κριτηρίου της επιστημονικής - παιδαγωγικής συγκρότησης και κατάρτισης. Κατά τα άλλα το πρόβλημα στην επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης ήταν η υποκειμενικότητα της συνέντευξης…
Διδακτορικό δίπλωμα (4 μονάδες) + Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών (3 μονάδες)= 4 μονάδες
Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών (3 μονάδες) + Τίτλος Διδασκαλείου Εκπαίδευσης (2 μονάδες)=5 μονάδες,
δηλαδή το σύνολο τίτλων που αποκτήθηκαν από κατώτερο κύκλο σπουδών θα μοριοδοτηθεί με περισσότερες μονάδες!!! Αυτό «βαπτίζεται» αξιοκρατία και δικαιοσύνη;;;
Τα ψίχουλα από αυτές τις μονάδες αφαιρούνται από το κριτήριο της υπηρεσιακής κατάστασης (μοριοδότηση με μονάδες μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ή διδασκαλείου – απώλεια από διδακτική υπηρεσία).
Το σοβαρό ζήτημα της επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με ιδιαίτερη περίσκεψη, με αξιοκρατικά, μετρήσιμα και αντικειμενικά κριτήρια και κυρίως με διάλογο. ΝΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΝΤΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΑΝΑΛΟΓΑ. Τότε μπορεί να γίνεται λόγος για ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ και ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ.

 
Σπύρος Δημουλής
06 Μάιος 2015 22:25

Κάθε μορφή συνέντευξης ακόμα και με τη μορφή μιας δημόσιας διαδικασίας ενώπιον οποιουδήποτε, στην οποία ο οποψήφιος πρέπει να παρουσιάζει το όραμά του για την εκπαίδευση, για το σχολείο και δεν ξέρω και για τι άλλο μπορεί να ρωτήσουν, κατά την ταπεινή μου γνώμη καταντάει να αποτελεί είδος πιστοποιητικού κοινωνικών φρονημάτων. Θυμίζει τα ταξίματα των πολιντικάντηδων στα μπαλκόνια, που ευθύς μετά την εκλογή τους τα ξεχνούν.

Εφόσον ο υποψήφιος έχει εργαστεί στο συγκεκριμένο σχολείο εικόνα του χαρακτήρα και της προσωπικότητάς του θα έχουν σχηματίσει οι υπόλοιποι εκπ/κοί του σχολείου, επομένως προς τι η συνέντευξη και η επιβεβαίωση ότι θα είμαι δημοκρατικός κλπ;

Ξέρετε το πολύ το "κύριε ελέησον" το βαριέται και ο Θεός.
Η υπερβολή φέρνει πάντα το αντίθετο αποτέλεσμα.

 
Baso
06 Μάιος 2015 21:50

Ενας εκπαιδευτικος με οραμα για ενα συγχονο σχολειο ανοιχτο στην κοινωνια και συμφωνο με τις εκπαιδευτικες αναγκες της περιοχης που το υπηρετει κοντα στην ηλικια του πρωθυπουργου μακρια απο κολληματα και στεγανα κλειδαμπαρωμενος στην στρεβλωτητα ενος δυσκαμπτου συστηματος εσωστρεφιας μακρια απο κομματικες πεποιθησεις διπλα στα παιδια και στον συλλογο γονεων και κηδεμονων με συγχρονες δομες εκμαθησης και οχι κουρασμενος ειναι το προτυπο διευθυντη κατα την αποψη μου.Τωρα αν εχει κανει και σεμηναρια πανω στην διοικηση των σχολειων να μετρησουν και αυτα τα μορια οπως και του μεταπτυχιακου καθως και αν εχει και πανω απο 12 ετη στην εκπαιδευση..αυτα και διχως συνεντευξεις απο κανεναν συλλογο διδασκοντων ειναι αρκετα ...ολα τα υπολοιπα ειναι σκοπιμα....

 
dim
06 Μάιος 2015 21:37

Να βάζουμε τους ανθυπολοχαγούς διοικητές συνταγμάτων, ταξιαρχιών και αρχηγούς στρατού γιατί έχουν όρεξη, δύναμη και όραμα, και τους συνταγματάρχες ταξίαρχους και στρατηγούς να εκπαιδεύουν νεοσύλλεκτους και να τρέχουν στα σύνορα γιατί κοντεύουν να βγουν στην σύνταξη. Νεοδιόριστοι πήγατε στην εκπαίδευση να διοικήσετε ή να κάνετε μάθημα … μην τρελαθούμε τελείως!!!!

 
Alexandros
06 Μάιος 2015 20:28

Το πρόβλημα στα ελληνικά σχολεία και πανεπιστήμια δεν είναι η έλλειψη της "δημοκρατίας" που θέλει να ενισχύσει με τα μέτρα του το υπουργείο. Καιρός να πάψουν να λειτουργούν με λογική αριστερής παρένθεσης και να κυβερνήσουν.

 
geo@Χρειάζονται νέοι άνθρωποι που έχουν εμπειρία
06 Μάιος 2015 20:11

"Χρειάζονται νέοι άνθρωποι που έχουν εμπειρία" γραφει ενας σχολιαστης. Τρικυμια εν κρανιω μου μοιαζει. ΄Η νεοι ή εμπειροι. Τι θελετε επιτελους;
Μην βιαζεστε τοσο νεαροι μου. Δεν μπηκατε στην εκπαιδευση για να γινετε διευθυντες. Κουλαρετε. Χαραξτε τη διαδρομη σας στα εκπαιδευτικα πραγματα, ζυμωθειτε, ψηθειτε, δοκιμαστε, πετυχετε, αποτυχετε, ικανοποιηθειτε, απογοητευθειτε κι οταν δωσετε ο,τι εχετε να δωσετε στην αιθουσα διδασκαλιας, ψαχτειτε για κατι παραπανω. Γινετε και υποδιευθυντες, τραβηξτε λιγο κουπι, γινετε για καποια χρονια Ιτουδης παρα τω Ομπραντοβιτς και μετα δοκιμαστε να διευθυνετε. Στο κατω κατω τι πειραζει να γινετε διευθυντες στα 50 και τα 55 σας, αφου με τις πιο αισιοδοξες προβλεψεις θα παρετε συνταξη στα 67 σας, ή ακομα αργοτερα; Ποσα χρονια θελετε να ειστε διευθυντες; 25;

 
Δημήτρης Κ.
06 Μάιος 2015 19:34

Αγαπητέ φίλε "εικοσάρης-πενηντάρης", πράγματι υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι 50+ με μεγάλη διάθεση, φρεσκάδα και ιδέες (άλλωστε και εγώ 51 ετών είμαι, έχω 22 χρόνια προϋπηρεσία και θέλω να πιστεύω ότι για ακόμη μια δεκαετία θα έχω την ίδια όρεξη για δουλειά).
Δυστυχώς όμως οι περισσότεροι 50+ συνάδελφοι, ειδικά στην Α'θμια εκπαίδευση (που άρχισαν να δουλεύουν ως αναπληρωτές ή και διορίστηκαν 22-25 ετών) ήδη έχουν στείλει τα χαρτιά τους σε εργατολόγους για να υπολογίσουν τις δυνατότητες για συνταξιοδότησή τους.
Με την πριμοδότηση της προϋπηρεσίας στις επιλογές Διευθυντών, αρκετοί που μέχρι πρόσφατα, ούτε καν τους περνούσε από το μυαλό ήδη ετοιμάζουν τις υποψηφιότητές τους. Θα πάρουν το πακέτο των 13-14 μονάδων, και με μοναδικό προσόν τις ΤΠΕ Α επιπέδου έχοντας και τη στήριξη φίλων και γνωστών θα γίνουν διευθυντές .
Όλα αυτά σε βάρος πολύ νεώτερων προσοντούχων συναδέλφων.
Στο σημείο αυτό θα αναφέρω μία πραγματική περίπτωση όπου συνάδελφος 46 ετών με 14.5 χρόνια προϋπηρεσία που δεν έχει την κατάλληλη "δικτύωση" σε κάποιο Σύλλογο Διδασκόντων (λόγω συνεχών αποσπάσεων, μεταθέσεων, υπεραριθμιών κλπ), συγκεντρώνει 7,5 μόρια έχοντας Διδακτορικό στα παιδαγωγικά +μεταπτυχιακό στη Διοίκηση στην Εκπαίδευση + Δεύτερο πτυχίο (που του έχει δώσει και δεύτερη ειδικότητα με απόφαση Περιφερειακού Διευθυντή)+ Γ2 σε ξένη γλώσσα + Β2 σε δεύτερη ξένη γλώσσα, δημοσιεύσεις, συμμετοχές σε Comenius και πλήθος καινοτόμων δράσεων σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να καλύψει τη διαφορά μορίων που συγκεντρώνει συνάδελφος ο οποίος έχει 25 χρόνια προϋπηρεσία + κάποια χρόνια συνδικαλιστική δράση+ τα 12 μόρια των ψήφων του Συλλόγου Διδασκόντων.
Αν αυτό κάποιοι το βρίσκεται δίκαιο, προοδευτικό, δημοκρατικό, πρωτοποριακό ειλικρινά θα μου επιτρέψετε εγώ να το θεωρώ, άδικο, συντηρητικό, αντιδημοκρατικό και αναχρονιστικό.

 
Dir_Kerkyra
06 Μάιος 2015 19:09

Να υποθέσω ότι κάποιοι στη Βουλή έχουν απωθημένα από τα φοιτητικά χρόνια και ότι κάποιοι αγνοούν πλήρως τη "διαχείριση" ενός σχολείου.
Η elen ωραία τα λέει.
Διορίστηκα στα 29 μου (πριν 27 συναπτά χρονάκια) και σαν αναπληρωτής ήμουν ήδη 6 χρόνια στην τάξη.
Αν κάποιοι νομίζουν ότι με 5-6 χρόνια υπηρεσία μπορούν να διαχειριστούν ένα σχολείο, ο κος Κουράκης θα πρέπει να πάρει σοβαρά υπόψιν του παρόμοιες περιπτώσεις. Με την ευκαιρία, μια και ο κος Κουράκης μιλά για όραμα, να διατυπώσω μερικές συνιστώσες ενός τέτοιου οράματος μετά από 5 χρόνια διεύθυνσης (σε όσους φανεί αστείο, είναι δυστυχώς η πραγματικότητα):
1) Μερικοί από τους καθηγητές που έχουν την 1η ώρα μάθημα να προσέρχονται στις 08.15 και όχι 08.30 (μερικοί ενοχλούνται όταν δέχονται τη σχετική παρατήρηση και αν θέλει ο Θεός θα ψηφίσουν αυτόν που έκανε την παρατήρηση) .
2) Να συμπληρώνουν όλοι τα απουσιολόγια κάθε μέρα και όχι που και που.
3) Όταν γίνεται περίπατος ή εκκλησιασμός να μην οδεύουν μερικοί-μερικοί για τα πλησιέστερα καφενεία και μπαράκια και να σχολιάζουν μεγάλοφωνα "Σιγά μην πάω περίπατο (ή Εκκλησία)". ΑΥτοί οι μερικοί πρωτοστατούν στην γκρίνια για περίπατο (μην χαθεί κάποιος) και για εκκλησιασμό Χριστούγεννα και Πάσχα.
4) Ωραία είναι να αξιολογεί ο Σύλλογος και να προτείνει το διευθυντή. Μήπως ο διευθυντής να έχει λόγο και στις μεταθέσεις ή αποσπάσεις στο σχολείο που διευθύνει (ή διαχειρίζεται αν θέλετε).
5) Μήπως ο διευθυντής να μην είναι πολλά απογεύματα, Σαββατοκύριακα και καλοκαίρι στο σχολείο για να μπορεί το ... μαγαζί να δουλεύει καλά; (και βέβαια οι μελλοντικοί εκλέκτορες αποφαίνονται ότι τάθελε και τάπαθε, αλλά για να βοηθήσουν μισή ώρα εκτός ωραρίου, ουδείς κάνει την καλή του πράξη. Από κριτική βέβαια, του σκοτωμού).

Θα μπορούσε κάποιος να γράφει με τις ώρες για πράγματα τα οποία ο εκτός σχολικού κλίματος γελάει και δεν τα πιστεύει, ενώ οι συνδικαλιστές μας διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους ότι η αναφορά σε αυτά είναι ... προβοκάτσια και συκοφαντία του ... ταξικού αντίπαλου και του ιμπεριαλισμού τον οποίο θα συντρίψει το ρωμαλέο εκπαιδευτικό κίνημα κτλ, κτλ
Ως προς την άποψη των γονέων, και βέβαια είναι απαραίτητη, διότι ως γνωστόν θα πρέπει να έχουν απο-φασιστική άποψη ποιός εκπαιδευτικός είναι επιστημονικά ελλιπής και ποιός αδίκησε το παιδί βάζοντας 19 αντί 20 και ποιός, φερόμενος αντιπαιδαγωγικά, δεν αφήνει τα παιδιά να παίζουν με το κινητό στην τάξη και ... και ...

Κατά τα άλλα, μερικοί μιλούν για ... όραμα στην Εκπαίδευση (το οποίο φροντίζουν να δολοφονούν καθημερινά και συστηματικά) και άλλοι ζητούν την κατάργηση του καθηκοντολογίου και όλα να γίνονται με βάση τις αρχές της ισότητας και του αλληλοσεβασμού (τελεία, παύλα και δεν γελάμε, δεν χαμογελάμε)

 
Axios
06 Μάιος 2015 18:45

Όταν επρόκειτο για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και ίσως αργότερα του εκπαιδευτικού, ξεσηκώθηκε το σύμπαν.
Τώρα που ο ποιητής θέλει να βάλει απέναντι στο σύλλογο τους υποψήφιους διευθυντές και να τους αξιολογήσει (φαντάζεστε τι έχει να γίνει βέβαια....) μούγκα όλοι.
Αύριο όταν ζητήσει ο ποιητής οι εκπαιδευτικοί, πριν ξεκινήσει η χρονιά, να περνούν συνέντευξη από τους γονείς και το 15μελές, να δω τι θα λένε.

 
Flutedoctor
06 Μάιος 2015 18:27

Εγώ θα ήθελα να πω ότι για θέσεις διοίκησης να προσμετρώνται μεταπτυχιακά και διδακτορικά που να είναι συναφές με το αντικείμενο. Γιατί να μοριοδοτείται το μεταπτυχιακό στις φυσικές επιστήμες και όχι μεταπτυχικακό στη διοικηση σχολικών μονάδων; Επίσης πάντα η εμπειρία πληρώνεται και για το λόγο αυτό υπάρχει και η οικονομική διαβάθμιση. Επίσης είναι καλό κάποιος να γνωρίζει το σχολείο στο οποίο πρόκειται να διευθύνει. Έτσι το όριο των 5 χρόνων να γίνει 8 όσο και το όριο για υποψηφιότητα δ-ντη σχολικής μονάδας.

 
δασκάλα
06 Μάιος 2015 18:04

Μας ενοχλούσε συνάδελφοι η συνέντευξη και τώρα την ξαναγυρίζουμε!
Αυτό είναι ένα αίσχος για τις ερωτήσεις με ανοιχτή ακρόαση και τα διάφορα. Λες και θα επιλέξουν από γενικό γραμματέα και άνω. Να γίνει αυτή η διαδικασία για τους υποψηφίους βουλευτές να δούμε το όραμά τους, που μας καθορίζουν τη ζωή.
Η συνέντευξη γίνεται από αυτούς που κατά λίγο έστω είναι ανώτεροι των υποψηφίων.
Ο κ. Κουράκης εκτός από τιμωρητικές επιλογές Διευθυντών θέλει και εξευτελισμό όσων θα τιμωρηθούν με μη επιλογή. Αυτό επιβεβαιώνεται από την υποχρεωτική υποψηφιότητα του σχολείου που υπηρετείς. Αν δεν είναι έτσι να γίνεται γι' αυτούς μόνο που δεν ξέρει ο σύλλογος.
Ποιος πιστεύει ότι ο σύλλογος διδασκόντων ξέρει το έργο και τις αρμοδιότητες του Διευθυντή;
Κύριε Κουράκη, η Ελλάδα καταποντίστηκε κι εσείς ασχολείστε με επιλογή Διευθυντών, λες και θα κάνετε επιλογή μελών ΔΕΠ στην Ιατρική!

 
ph
06 Μάιος 2015 16:59

Τι θα φοράμε? Μαγιό? Ενδιαφέρον, θα πάω να παρακολουθήσω όλες τις "ακροάσεις"

 
εικοσάρης-πενηντάρης
06 Μάιος 2015 16:53

Συνάδελφε Δημήτρη Κ. η φρεσκάδα και οι νέες ιδέες δεν μετρούνται με τα χρόνια, αλλά με τη διάθεση για προσφορά και με την αγάπη για την παιδεία. Έχω δει πολλούς νέους στην ηλικία να μην έχουν διάθεση για τίποτα, και πολλούς πενηντάρηδες γεμάτους οράματα και πάθος για το καλύτερο! Οπότε, ας αφήσουμε τα χρόνια και ας κοιτάξουμε την ουσία, δηλαδή να επιλέξουμε ανθρώπους που μπορούν να προσφέρουν.

 
εξοργισμένος
06 Μάιος 2015 15:17

Διαβάζω όλα τα παραπάνω και χαμογελώ. Δυστυχώς στην ολότητά τους φωτογραφίζουνε τους συντάξαντες...

Εγώ πάλι ως γονέας δεν ενδιαφέρομαι για την ηλικία αλλά για την ψυχή, την εμπειρία, την ωριμότητα και την επιστημονική κατάρτιση των εκπαιδευτικών των παιδιών μου! Τώρα αν είναι σαραντάρης ή πενηντάρης ... νάχαμε να λέγαμε! Για αποτίμηση της εκπαιδευτικής διαδρομής μέσα στην τάξη ή και αποτίμηση διοικητικού έργου (λέγονται και αξιολόγηση) κανείς δεν μιλάει! Γιατί;
Είναι δυνατό να είναι αξιόπιστα μη αξιολογημένα πτυχία (όχι βέβαια με τα χρόνια σπουδών αλλά με μονάδες) και να μην είναι αξιόπιστη μια αξιολόγηση; Από ποιον θα με ρωτήσετε. Μα από σύσσωμη την εκπαιδευτική κοινότητα! Γονείς, εκπαιδευτικοί, Υπουργείο και ενδεχομένως και μαθητές! Όλοι οι παραπάνω δηλαδή συνωμοτούν σε βάρος του δάσκαλου και του καθηγητή έτσι ώστε με την αξιολόγηση να τον απολύσουν ή να τον καθηλώσουν μισθολογικά; Προσωπικά δεν το νομίζω. Τώρα σε ότι αφορά τα περισσότερα πτυχία (σχεδόν όλα) αναφέρονται στην εκπαίδευση και όχι στη διοίκηση. Γιατί τάχα να μετράνε για την επιλογή διευθυντή; Μήπως έκαναν τη θεωρία τους πράξη όσοι τα κατέχουν και τώρα ήρθε η ώρα για να δικαιωθούν; Προφανώς όχι! Είναι λοιπόν καιρός να το πράξουν μέσα στην τάξη και θα έρθει και η σειρά τους για διευθυντές...
Βέβαια είμαι αντίθετος και για τη μοριοδότηση μια οιοδήποτε αποτυχημένης θητείας διευθυντή. Γιατί να μοριοδοτηθεί, για να την ξαναεπαναλάβει;
Τίποτε λοιπόν δεν είναι όπως φαίνεται!
Προσωπικά θα αισθανόμουν μεγαλύτερη συμπάθεια προς τον εκπαιδευτικό κόσμο αν το μελάνι που ξοδεύει για τις επιλογές διευθυντών το ξόδευε με προτάσεις επίλυσης άλλων σημαντικών προβλημάτων της Ποιότητας της Εκπαίδευσης...

 
Μάκης
06 Μάιος 2015 14:49

αυτή η χώρα που ανέθεσε σε ένα 40ρη να την κυβερνήσει, δενεμπιστεύεται εναν 40αεη να διοικήσει ένα σχολείο.
ο τσίπρας δεν θα μπορούσε να εκλεγεί...

 
Savvas
06 Μάιος 2015 12:58

Το σχέδιο προς ψήφιση έχει ένα σωρό προβληματικά σημεία που οι αρμόδιοι δεν έχουν προβλέψει, όπως π.χ. ένας δάσκαλος με 20 έτη υπηρεσίας που έχει κάνει διδασκαλείο, θα παίρνει τα ίδια μόρια με κάποιον άλλον που έχει τα ίδια χρόνια υπηρεσίας αλλά δεν έχει κάνει τίποτα!!! Έτσι θα γίνεται, αφού αυτός με το διδασκαλείο παίρνει 8 μόρια από την εκπαιδευτική του υπηρεσία (και όχι 10 αφού φοίτησε στο διδασκαλείο για 2 χρόνια που δεν λογίζονται στην εκπαιδευτική του υπηρεσία) συν 2 μόρια το διδασκαλείο=10, ενώ ο άλλος χωρίς να κουνήσει το δαχτυλάκι του θα παίρνει απευθείας 10 μόρια. Αναρωτιέμαι, γιατί πειράζουν τη μοριοδότηση του ν.3848/2010 με προχειρότητες οι οποίες δεν εξασφαλίζουν μια δίκαιη διαδικασία μοριοδότησης; Ας αλλάξουν τη συνέντευξη μόνο με την ψηφοφορία από τον σύλλογο διδασκόντων. Αυτό έχει μια λογική βάση σωστή.
Επίσης, δεν μοριοδοτούν το Β΄ Επίπεδο Τ.Π.Ε.!!! Με αυτόν τον τρόπο δεν απαξιώνονται μόνο οι συνάδελφοι που παρακολούθησαν το πρόγραμμα και ξόδεψαν τον πολύτιμο χρόνο τους σε υποχρεωτικές συναντήσεις και τετράωρες εξετάσεις πιστοποίησης, αλλά απαξιώνεται εντελώς (στην ουσία καταργείται) το ίδιο το πρόγραμμα το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (αν δεν κάνω λάθος). Ποιος θα πάει να το παρακολουθήσει από δω και πέρα;

 
Δημήτρης Κ.
06 Μάιος 2015 12:23

Οι περισσότεροι συνάδελφοι άνω των 50, "μετρούν ένσημα για να βγουν στη σύνταξη", κυρίως διότι παλαιότερα οι διορισμοί γινόταν σε μικρότερες ηλικίες (23-28).
Αρκετοί πενηντάρηδες +, όντως έχουν εμπειρία μέσα στην τάξη, αλλά λίγοι έχουν διοικητική εμπειρία και μεγάλος αριθμός δυστυχώς έχει χάσει τη "σπιρτάδα", την ενέργεια και τη διάθεση για καινοτομίες, διεκδίκηση για το σχολείο (από το Δήμο, από το Σύλλογο γονέων κλπ)
Σύμφωνα με την elen, "χρειάζεται υπομονή". Να το δεχτώ αλλά θα πρέπει να δει και η ίδια ότι κάποιος που διορίστηκε στα 35 και στα 40 (όπως αναφέρει η ίδια) με τα 19+ χρόνια που απαιτούνται για να πάρει το μάξιμουμ των μορίων από την προϋπηρεσία θα έχει φτάσει στην ηλικία των 55 - 60 ετών.
Αν θέλουμε Διευθυντές στα σχολεία ανθρώπους που πλησιάζουν την τρίτη ηλικία και "βλέπουν μπροστά τους τη σύνταξη" ας γίνει έτσι …
Πιστεύω όμως ότι η κατάσταση είναι διαφορετική και τα στελέχη που θα επιλεγούν καλούνται σε μία δύσκολη περίοδο υποχρηματοδότησης να διαχειριστούν τεράστια προβλήματα όπως: η συνεχώς αυξανόμενη γραφειοκρατία, οι απαιτήσεις των γονέων, η σχολική διαρροή, η αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού, το σχολικό κλίμα, οι καινοτομίες στην εκπαίδευση κλπ
Χρειάζονται νέοι άνθρωποι που έχουν εμπειρία, γνώσεις αλλά και την απαιτούμενη ενέργεια και διάθεση, που απαιτεί η σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα.

 
angeliki
06 Μάιος 2015 12:15

Σκοτώνουν τα άλογα όταν γεράσουν; Σκοτώνουν όσους αγάπησαν τα γράμματα και τις τέχνες;Πολλές απόψεις εκπαιδευτικών αποτυπώνουν την παθογένεια της ελληνικής κοινωνίας. Καιρός για αυτοκριτική και συναισθηματική ανάπτυξη!!!

 
ΚΜ
06 Μάιος 2015 11:33

Σχετικά με την μικρή προϋπηρεσία:
Θα μπορεί ένας 40χρονος Διευθυντής με πχ 5 χρόνια υπηρεσίας (και διδακτορικά κτλ) να στείλει τον 55χρονο να βγει να κάνει εφημερία;

 
elen
06 Μάιος 2015 11:04

Γιατί κόπτεστε νέοι συνάδελφοι τόσο πολύ να μειωθεί η εκπαιδευτική και διδακτική προυπηρεσία ; Προβάλοντας συνεχώς οτι ο προθυπουργός μας είναι σαραντάρης και οι διευθυντές σχολείων να είναι πενηντάρηδες; Και το υπουργικό συμβούλιο είναι απο 55 και άνω. Η πείρα αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την επίτευξη των στόχων, άσχετα αν αυτό δεν εξυπηρετεί κάποιους απο τους νέους συναδέλφους .Κανονικά θα έπρεπε οι έχοντες πάνω απο 15 χρόνια προυπηρεσίας να έχουν το δικαίωμα για υποψηφιότητα, γιατί αν δεν ΄ψηθείς ΄ μέσα στην αίθουσα με τους μαθητές αρκετά χρόνια δεν θα μπορέσεις να διαχειριστείς καταστάσεις ούτε με τους μαθητές ούτε με τους γονείς ούτε με τους συναδέρφους ως διευθυντής. Φυσικά και τα μεταπτυχιακά και οι επιμορφώσεις χρειάζονται αλλά κάθε περίπτωση μέσα στο χώρο του σχολείου χρειάζεται την δική της αντιμετώπιση και εδώ είναι που απαιτείται η προυπηρεσία και η πείρα , ολα τα άλλα που γράφονται αυτές τις μέρες να μειωθεί η διδακτική και εκπαιδευτική προυπηρεσία ......είναι μάλλον εκ του πονηρού ! Δεν λέει κάτι συνάδερφοι αν διορίστηκε κάποιος στα 35 ή στα 40 πότε θα γίνει αυτός διευθυντής ,θα ρθει και η δική του σειρά ,υπομονή χρειάζεται !

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.