Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Τ. ΚΟΥΡΑΚΗΣ: Σήκωσαν ψηλά το κεφάλι οι εκπαιδευτικοί με την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων

Η Τράπεζα Θεμάτων θα αλλοίωνε τελείως το μορφωτικό χαρακτήρα του εκπαιδευτικού συστήματος
Δημοσίευση: 06/05/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
  1. Η Τράπεζα Θεμάτων θα αλλοίωνε τελείως το μορφωτικό χαρακτήρα του εκπαιδευτικού συστήματος.

  2. Ένα καλό σχολείο τότε θα ήταν ένα καλό φροντιστήριο.

  3. Αυτό που σου μαθαίνει πώς να περνάς τις εξετάσεις, όχι πώς να αφομοιώνεις κριτικά τη γνώση.

Τα παραπάνω είπε σήμερα στη Βουλή ο Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης, καλώντας τους Βουλευτές να ψηφίσουν τη νέα τροπολογία για την κατάργηση της Τράπεζας των Θεμάτων, η οποία είναι ενταγμένη στο Σχέδιο Νόμου για τον αθλητισμό, ενώ υπογράμμισε τα εξής:

Α. Τα μηνύματα που έχουμε είναι ότι αυτό ανακούφισε όλα τα παιδιά, όλους τους μαθητές και σήκωσαν ψηλά το κεφάλι και οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι και δια αυτού του τρόπου θα μπορούν να έχουν ένα αυτόνομο διδακτικό ρόλο.

Β. Η Τράπεζα των Θεμάτων, αν πήγαινε από την επόμενη και τη μεθεπόμενη χρονιά και στη συνέχεια, καταλαβαίνετε ότι θα αύξανε τρομακτικά τη σχολική διαρροή, καθώς ο βαθμός δυσκολίας θα μεγάλωνε την αποχώρηση των παιδιών, δηλαδή το να μείνουν στην ίδια τάξη και να φύγουν από το εκπαιδευτικό σύστημα.

Γ. Για να μπορέσω να εξηγήσω και στους πολίτες που μας παρακολουθούν τι είναι η Τράπεζα Θεμάτων, είναι μια τυποποίηση της εξεταστικής διαδικασίας μέσα από γνωστές ερωτήσεις και απαντήσεις σε όλη τη διδακτέα ύλη. Από αυτό, από την Τράπεζα των Θεμάτων σε όλη την Ελλάδα, το 50% των θεμάτων των προαγωγικών τάξεων του Λυκείου θα μπαίνει από αυτήν την Τράπεζα και το 50% από τους διδάσκοντες.

Δ. Καταλαβαίνετε ότι με τον τρόπο αυτό καταργείται η αυτονομία του δασκάλου, του καθηγητή, να διδάσκει με τον τρόπο που θέλει, παρακολουθώντας το ρυθμό των μαθητών, έτσι ώστε να είναι επιτυχία ένας μαθητής με χαμηλές επιδόσεις να πάει λίγο καλύτερα και έτσι ώστε να εμπιστεύεται τον καθηγητή και το δάσκαλό του ότι αυτά στα οποία θα εξεταστεί είναι αυτά τα οποία έχει διδαχθεί.

Ε. Από την άλλη μεριά, έχουμε την Τράπεζα Θεμάτων, όπου ανεξάρτητα από το τι έχει διδάξει και το πώς το έχει διδάξει το μαθητή ο δάσκαλος και ο καθηγητής, η δασκάλα και η καθηγήτρια ακριβέστερα, θα προστρέχει σε προκαθορισμένες ερωτήσεις- απαντήσεις, που ενδεχομένως δεν έχει διδαχθεί.

Ζ. Καταλαβαίνετε ότι αυτή η φαινομενική αντιμετώπιση ίσων ευκαιριών και δυνατοτήτων σε όλη την Ελλάδα εξομοιώνει παιδιά μιας υποβαθμισμένης περιοχής -όπου οι εκπαιδευτικοί αγωνίζονται με νύχια και με δόντια να κρατήσουν τα παιδιά στο σχολείο- με ένα καλό σχολειό, με παιδιά με υψηλές επιδόσεις και τελικώς βάζοντας ίδιας δυσκολίας θέματα σε όλους τους μαθητές. Καταλαβαίνετε ότι αυτοί που πληρώνουν τη νύφη είναι οι μαθητές χαμηλών κοινωνικών στρωμάτων, με λειψή δυνατότητα να κάνουν φροντιστήρια, άρα και λειψές επιδόσεις.

Η. Βέβαια, ένα πρόσθετο στοιχείο, που θα μπορούσε να δικαιολογήσει την Τράπεζα Θεμάτων είναι το εξής. Με το υπάρχον σύστημα, πριν το καταργήσουμε και με αυτό το νομοσχέδιο και με το μεθαυριανό, συνυπολογίζονταν ο βαθμός που έπαιρνε το παιδί στις προαγωγικές εξετάσεις της Α’ και Β’ Λυκείου στην είσοδο στα πανεπιστήμια. Ακριβώς γι’ αυτό το λόγο καταργούμε τον συνυπολογισμό του βαθμού Α’ και Β’ Λυκείου για τα πανεπιστήμια, ώστε πια πραγματικά ο βαθμός αυτός να αντανακλά μόνο μια επίδοση σε ένα σχολειό και να έχει ένα αυτόνομο ρόλο το Λύκειο.

Σχόλια (13)

 
Φώτης
07 Μάιος 2015 09:49

Το ΘΑ πάντα το συνήθιζαν οι πολιτικοί. Μέχρι τώρα όμως, σχετιζόταν με τα οράματα που μας παρουσίαζαν για το μέλλον. Στη νέα αυτή εποχή, η χρήση του ΘΑ έχει αλλάξει από το όραμα στην εικασία και δυστυχώς πάντα στην αρνητική εικασία.
Έτσι τώρα εικάζουμε χωρίς καμία απόδειξη ότι "Η Τράπεζα Θεμάτων ΘΑ αλλοίωνε τελείως το μορφωτικό χαρακτήρα του εκπαιδευτικού συστήματος"
"Ένα καλό σχολείο τότε ΘΑ ήταν ένα καλό φροντιστήριο"
Φυσικά, μην ξεχνάμε οτι αν και δεν αναφερόταν στο νόμο, η αξιολόγηση ΘΑ τιμωρούσε τους εκπαιδευτικούς, καθώς αργότερα ΘΑ έβγαινε κάποια σχετική διάταξη.
Αν και δεν αναφερόταν πουθενά, η αυτοαξιολόγηση ΘΑ κατηγοριοποιούσε τα σχολεία και ΘΑ τα έκλεινε
Τουλάχιστον, επιστρέφοντας στην παραδοσιακή μελλοντολογική του χρήση, με την επικείμενη αξιολόγηση των υποψήφιων διευθυντών από τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο ΘΑ γίνει δημοκρατικό.

 
Μητέρα 4 μαθητών
07 Μάιος 2015 10:55

Κύριε Υπουργέ με όλο το σεβασμό, η τράπεζα θεμάτων δεν έπρεπε να καταργηθεί για τον λόγο οτι κάποιοι εκπαιδευτικοί που δεν έκαναν μάθημα γιατί πίστευαν οτι τα παιδιά τα μαθαίνουν στα φροντιστήρια ήταν πολύ χαλαροί και δεν τους ενδιέφερε καν αν θα έβγαζαν την προβλεπόμενη ύλη. Κάτω απο την πίεση της τράπεζας θεμάτων γινόταν μάθημα στην τάξη.Τώρα ποιός θα τον ελέγξει αν αυτά που γράφει στο βιβλίο ύλης συνφωνούν με την διδακτέα ύλη;Ρωτήστε μαθητές να σας πουν πως κάποιοι καθηγητές ΄΄ανασκουμπόθηκαν΄΄ υπο το άγχος της Τράπεζας θεμάτων και τι μάθημα γινόταν στα σχολεία .Σίγουρα μπορεί να χρειαστούν κάποιες διορθώσεις ,καποιες αλλαγές αλλά όχι κατάργηση .

 
as
07 Μάιος 2015 11:16

Ο ΛΑΙΚΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΟΡΙΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ?????????????

 
Γονιός
07 Μάιος 2015 12:17

Το ουσιώδες της "Τράπεζας Θεμάτων" ήταν ότι έδινε τη δυνατότητα της στατιστικά αντικειμενικής αξιολόγησης/αποτίμησης του εκπαιδευτικού αποτελέσματος σε πανελλήνιο επίπεδο. Ενοχλούσε τους αδιάφορους ή ανασφαλείς εκπαιδευτικούς. Αφήστε τα προσχήματα για "φροντιστήρια" και εφαρμόστε ένα σύστημα εξέτασης στα ίδια θέματα σε πανελλαδικό επίπεδο, όπως γίνεται παντού στο κόσμο.

Κάποτε ήταν "αριστερή" πολιτική τα θέματα να είναι από το βιβλίο για να είναι γνωστή η ύλη σε όλους. Αλλά για να καταπολεμηθεί η Τράπεζα Θεμάτων (προέκταση βιβλίου) η αριστερή ρητορική πήγε στο άλλο άκρο, ότι με γνωστή ύλη τα παιδιά κάνουν φροντιστήρια για να τα μάθουν όλα παπαγαλία!

Αν κλείνουμε τα μάτια και περνούν τις τάξεις οι μαθητές με μέσο όρο 9,5 δεν σημαίνει ότι θα βγαίνουν εγγράματοι και μορφωμένοι .... που υποτίθεται χαλούσε η Τράπεζα Θεμάτων!!!!

Είδαμε στη πράξη στα παιδιά μας πως ατόνησε το εκπαιδευτικό έργο κι η δική τους δημιουργική ενασχόληση με το σχολείο, μετά την κατάργηση των μη ενδοσχολικών εξετάσεων (συστήματος Τ.Θ.).

 
Βασίλης
07 Μάιος 2015 12:43

Ναι κ. Κουράκη και έχει και στόμα ανοιχτό μήπως και βρέξει δωρεάν φαγητό. Με 660 έχει σηκώσει πολύ ψηλά το κεφάλι, πιο ψηλά δεν γίνεται...Μακράν ο χειρότερα αμειβόμενος υπάλληλος του Δημοσίου, χειροτερα και από υποχρεωτικής εκπαιδευσης μιλάμε... Βάλε πλάτη εκπαιδευτικέ, φάε και άλλο κουτόχορτο....

 
ΑΚ
07 Μάιος 2015 14:26

Θα περίμενα από σήμερα όλοι να ασχολούνται με το θέμα της Διαύγειας.

Από τα πιο σωστά που έγιναν σε αυτόν τον τόπο. Έλεος... οι Έλληνες δε θα ξεχάσουν.

 
ss
07 Μάιος 2015 17:44

Πόσο στρεβλή μπορεί να είναι η εικόνα για την πραγματικότητα που έχει ένας υπουργός; αλίμονο! Η τράπεζα θεμάτων είχε τα εξής θετικά σημεία: οι μαθητές διάβαζαν περισσότερο, οι καθηγητές εργάζονταν περισσότερο, η διοίκηση θα υποχρεωνόταν να στείλει έγκαιρα εκπαιδευτικούς στα σχολεία, το ΙΕΠ-ΥΠΟΠΑΙΘ θα αναγκαζόταν να εξορθολογήσει την ύλη. Άλλωστε, το πρόβλημα δημιουργήθηκε με τον "αλγόριθμο" προαγωγής των μαθητών. Οι διορθώσεις που έπρεπε να γίνουν ήταν: ο βαθμός των Α και Β τάξεων να μη "μετρούσε" για την εισαγωγή στα ΑΕΙ-ΤΕΙ μέχρι να αποκατασταθεί ισορροπία στην κοινωνία, περαιτέρω επιλογή και ομογενοποίηση-τροποποίηση των θεμάτων (αυτά που πρέπει να μαθαίνουν να περιλαμβάνει η τράπεζα και όχι υπερβολές), ίδια θέματα σε κάθε Περιφέρεια ή Διεύθυνση εκπαίδευσης.
Κάτι ακόμα! χρειάζονται περισσότερες ώρες μάθημα, δηλαδή για ένα δίωρο αντικείμενο να πραγματοποιούνται 50 ώρες ετησίως και όχι ο κάθε "πικραμένος' να δίνει εντολές και να οργανώνει φιέστες και ότι του "καπνίσει" μέσα στο διδακτικό ωράριο (π.χ. αθλητικές δράσεις κ.α.).
Α ναι! ούτε μια λέξη για τους μισθούς

 
Ποιος είναι η παραπαιδεία;
07 Μάιος 2015 19:25

Πέρσυ με την τράπεζα στη Χημεία Α λυκείου όλοι τελείωσαν όλη την ύλη (4 κεφ.)
Τώρα χωρίς τράπεζα τελείωσαν μόνο 2 κεφάλαια.
Ευτυχώς κύριοι στο υπουργείο που υπάρχουν και τα φροντιστήρια και μαθαίνουν τα παιδιά μας γράμματα...

 
Σχολικός Σύμβουλος
07 Μάιος 2015 21:38

Η κινδυνολογία και η καταστροφολογία, που δυστυχώς επικράτησαν εξαρχής για την Τράπεζα Θεμάτων, οδήγησαν στην πλήρη απαξίωση και την κατάργησή της, χωρίς να ειδωθεί το όλο θέμα με μια νηφαλιότητα και να επισημανθούν τα θετικά στοιχεία που αυτή κομίζει στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η Τράπεζα Θεμάτων, αντί να πεταχτεί στα σκουπίδια, θα μπορούσε να αποτελέσει την πηγή-χωρίς κλήρωση- από όπου όλοι οι εκπαιδευτικοί θα αντλούν τα θέματα των γραπτών εξετάσεων στο μάθημά τους. Έτσι ούτε η αυτονομία του διδάσκοντα καταργείται, αφού η επιλογή γίνεται από τον ίδιο, ούτε φροντιστήρια χρειάζονται αλλά αντιθέτως, εκλείπει η αυθαιρεσία που δυστυχώς συμβαίνει πολλάκις και παράλληλα υποστηρίζονται οι ίσες ευκαιρίες για όλους τους μαθητές, μέσα από ένα σύστημα εξετάσεων, που ας σημειωθεί, δεν είναι πανελλαδικού τύπου εξέταση, αλλά διασφαλίζει αντικειμενική αξιολόγηση σε όλη την επικράτεια.

 
Εσύ γιατί δεν πανηγυρίζεις για την κατάργηση της Τράπεζας;
08 Μάιος 2015 09:23

Ας κάνει τον κόπο να μιλήσει κάποιος εκεί στο υπουργείο με γονείς και θα μάθει από πρώτο χέρι ότι μειώθηκε κατά 50% η δουλειά που γινόταν στο σχολείο (και από μαθητές και από καθηγητές) μετά την κατάργηση της Τράπεζας.
Αντί να εξαλείψετε τις αδυναμίες που είχε και να την βελτιώσετε εσείς λαικίζοντας την καταργήσατε!!!
Τάξτε τους τώρα τους μαθητές και την ελεύθερη πρόσβαση και πάμε να συναγωνιστούμε την Ευρώπη. Είναι κρίμα να περνάτε το μήνυμα στους νέους ότι χωρίς προσπάθεια, εξετάσεις, διάβασμα θα καταφέρουν τα πάντα.
Τίποτα δε θα καταφέρουν. Πτυχία χωρίς αντίκρυσμα θα έχουν. Θα ακούνε στην Ευρώπη πτυχιούχος από ελληνικό πανεπιστήμιο κι αμέσεως θα σε βάζουν να δώσεις εξετάσεις να δουν αν ξέρεις τα βασικά...
Πανηγυρίστε λοιπόν για την κατάργηση της Τράπεζας.
Εξάλλου από τα τόσα που υποσχεθήκατε μόνο αυτό έχετε εφαρμόσει. Άραγε γιατί
οι θεσμοί δεν διαμαρτυρήθηκαν; Είναι απλό: αγράμματους μας θέλουν για να μην σηκώσουμε ποτέ κεφάλι. Να μας δανείζουν μια ζωή.
Τα σχολεία που φτιάχνετε μάλλον για την παραγωγή μελλοντικών σερβιτόρων προορίζονται και όχι επιστημόνων. Και να λέμε πάλι καλά που έχουμε και τον τουρισμό...
Πανηγυρίστε λοιπόν για την εκπαιδευτική μας χρεωκοπία μαζί με την άλλη που πλησιάζει σύντομα.

 
Ψηλά το κεφάλι! Έτσι μπράβο!
08 Μάιος 2015 13:48

Τώρα που καταργήσατε την Τράπεζα και δεν δουλεύει (όπως πρέπει) κανείς στα σχολεία είμαστε όλοι χαρούμενοι: Μαθητές, καθηγητές, γονείς, υπουργείο παιδείας...
Ψηλά το κεφάλι! Έτσι μπράβο!

 
Γονιός μαθητού
08 Μάιος 2015 17:13

Η "Τράπεζα Θεμάτων" απλά παρείχε, όπως και κάθε καλή τράπεζα... "κεφάλαιο" (βλέπε...χρήμα) σε ορισμένους -γι' αυτό και τέτοιο μένος για την κατάργησή της- με τη διαφορά ότι τους "τόκους" τους πλήρωναν τα παιδιά και οι γονείς σε ένα αδυσώπητο (εκπ)-ΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ πλαίσιο στο οποίο είχε καταντήσει το Λύκειο. (ΕΡΩΤΗΣΗ:Αυτό ήταν το κερασάκι της τούρτας που μας προβληματίζει για το Λύκειο;) Εύγε στην κατάργηση της Τράπεζας!

 
Αρίστη
08 Μάιος 2015 21:25

Εφόσον αυτοανακηρύσσονται ως οι καλύτεροι πτυχιούχοι στην Ευρώπη, άρα δεν χρειάζεται καμία αντιστοίχιση στο επίπεδο σπουδών. ....παρεμπιπτόντως, συνάδελφοί μου από Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, μετά το τέλος των σπουδών τους εργάζονται ήδη ως σερβιτόροι στην ευρωπαϊκή πόλη που πριν έκαναν erasmus!
Με τις υγείες μας ο υπουργός παιδείας!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.