Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Η Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών θα αντικαταστήσει τη Νεοελληνική Λογοτεχνία κατά μία ώρα

Το ανακοίνωσε στη Βουλή ο Τ. Κουράκης
Δημοσίευση: 08/05/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Στο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ Λυκείου προστίθεται μία ώρα Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών σε αντικατάσταση μιας ώρας Νεοελληνικής Λογοτεχνίας.

Την ανακοίνωση αυτή έκανε σήμερα στη Βουλή ο Αν. υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης, κατά τη συζήτηση επί του Σχεδίου Νόμου «Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια εκπαίδευση».

Η αλλαγή θα συμπεριληφθεί στο προαναφερόμενο Σχέδιο Νόμου που θα ψηφιστεί την Τρίτη στη Βουλή.

Ο κ. Κουράκης εξήγησε στους Βουλευτές πως:

  1. Η αντικατάσταση αυτή κρίθηκε απαραίτητη, ώστε οι όλοι οι μαθητές της Γ. Λυκείου, ανεξαρτήτως πεδίου να έχουν επαφή με τις κοινωνικές επιστήμες.
  2. Κι αυτό γιατί σε μια κοινωνία που αντιμετωπίσει προκλήσεις σε οικονομικό και πολιτισμικό επίπεδο θεωρούμε ότι η προσθήκη του μαθήματος θα συμβάλλει την καλλιέργεια κριτικής σκέψης και θα δώσει ευκαιρίες και ερεθίσματα προβληματισμού στους νέους και νέες λίγους μήνες πριν την απόκτηση του δικαιώματος της ψήφου

Σχόλια (18)

 
bill
08 Μάιος 2015 17:06

πρεπει να φυγουν αμεσα τωρα .

 
Γ.Κ.
08 Μάιος 2015 21:47

Ε βέβαια. Τι να την κάνουμε τη λογοτεχνία, δηλαδή κριτική σκέψη με ευαισθησία και ομορφιά;

 
Φιλόλογος
08 Μάιος 2015 21:55

Απόδειξη του τρόπου που πολιτεύεται ο κύριος Κουράκης και κυβερνά ο ΣΥΡΙΖΑ (για όσο ακόμη)

πριν 5 μήνες με την κυρία Ρεπούση φώναζαν ότι το μάθημα αυτό πρεπει να ειναι ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΣ εξεταζόμενο για όλους τους μαθητές

σήμερα το ξηλώνει και το σβήνει, με κοπτορραπτική των ωρών.

και οι ώρες των φιλολόγων μειώνονται στο σχολείο, για να μην πάρει αναπληρωτές.

Άραγε το καλοκαίρι θα τους βρει στο Υπουργείο Παιδείας;

 
Δημήτρης Γιαννόπουλος
09 Μάιος 2015 00:49

Απαράδεκτο .Ψήφισα Σύριζα αλλά με τέτοιες αλχημείες και προχειρότητες ποτέ ξανά .Αντί να μειώσει τα θρησκευτικά , μειώνει τη Λογοτεχνία . Απαράδεκτος .

 
PANTI81
09 Μάιος 2015 09:27

Γιατί δεν έκοβες τη ώρα από τα ...θρησκευτικά ;
Στη Γ΄Λυκείου θεωρώ πιο απαραίτητη τη λογοτεχνία.

 
ss
09 Μάιος 2015 14:34

Γεια σου αναπληρωτή υπουργέ Κουράκη, της οργάνωσης της παιδείας. Δεν είπαμε ΟΧΙ ΜΟΝΟΩΡΑ μαθήματα; πόση εξυπνάδα θέλει επιτέλους; αν βέβαια τα έχεις κάνει μαντάρα με τα ωράρια των καθηγητών, αυτό έχει να κάνει με την υψηλή τεχνογνωσία των συμβούλων σου! Οι φυσικοί θα ψάχνονται για ώρες, τα σχολεία θα θέλουν βιολόγους (μάλλον θα μάθουν βιολογία οι φυσικοί χαχα!) οι οικονομολόγοι και οι κοινωνιολόγοι (κυρίως) επίσης θα ψάχνονται για ώρες, τα σχολεία θα ψάχνουν για διευθυντές και πάει λέγοντας. Αν τα σχολεία λειτουργήσουν από Νοέμβριο καλά θα είναι! ΝΤΡΟΠΗ

 
Νίκος
09 Μάιος 2015 18:14

Εκεί που η Λογοτεχνία θα εξεταζόταν πανελλαδικά μαζί με τη Γλώσσα, τώρα παει ακομα πιο πολύ στο περιθώριο... Κρίμα για τα παιδιά!

 
stella
09 Μάιος 2015 19:21

Η λογική του ράβε ξήλωνε του υπουργείου για όλα μα όλα τα θέματα είναι και κουραστική και ανησυχητική. Κουραστική γιατί έχουμε χαθεί στο να διαβάζουμε διορθώσεις επί διορθώσεων, ανησυχητική γιατί δείχνει είτε έλλειψη συντονισμού είτε άγνοια.
Ως προς τη λογοτεχνία, οι αιτιάσεις του υφυπουργού δεν αιτιολογούν το γιατί ένα μάθημα όπως η λογοτεχνία πρέπει να συρρικνωθεί για να δώσει τη θέση του σε ένα άλλο. Ας μην ξεχνάμε ότι μέχρι πριν λίγο καιρό επρόκειτο να δίνεται πανελλήνια, μαζί με τη νεοελληνική γλώσσα. Τώρα αντί αυτού υποβαθμίζεται. Ένα μονόωρο γλωσσικό μάθημα δεν έχει καμία τύχη στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου. Αυτό ας προβληματίσει όλους.

 
iris
09 Μάιος 2015 22:56

Η προχειρότητα στο μεγαλείο της!!!! Κρίμα και πάλι κρίμα!!!!

 
Δήμητρα
09 Μάιος 2015 23:52

Τουλάχιστον απαράδεκτες οι δικαιολογίες . Η λογοτεχνία υποβαθμίζεται σημαντικά , τη στιγμή που κάνουμε αγώνα να βάλουμε τα παιδιά μας στη διαδικασία να μάθουν να απολαμβάνουν την ομορφιά της ανάγνωσης . Αρχίζω και αλλάζω γνώμη για τον Σύριζα που ψήφισα. Ελπίζω ότι ο υπουργός με το όντως έκτρωμα ωρολόγιο πρόγραμμα και εξεταστικό σύστημα - να πάρει πίσω την ανόητη αυτή απόφαση .Οι φιλόλογοι δε θα μείνουμε με σταυρωμένα τα χέρια

 
KIN
10 Μάιος 2015 07:44

Προς ss: Πραγματι οι φυσικοι θα εχουν μειωση ωρων.Ομως οι οικονομολογοι κ οι κοινωνιολογοι ευνοουνται η τουλαχιστον δεν πληττονται.Στο λυκειο που υπηρετω με 12 τμηματα,οι ωρες οικονομολογων κ κοινωνιολογων ειναι 42.Αρα θα χρειαστουμε κ 2ο καθηγητη.Αυτοι που εχουν μειωση σε σχεση με αλλα ετη ειναι :πληροφορικοι,φυσικοι κ φιλολογοι που τωρα θα χρειαστουμε ενα λιγοτερο.Οσο για τη μια ωρα που χανει η λογοτεχνια,με βρισκει συμφωνω κ μαλιστα πρεπει να καταργηθει η λογοτεχνια απο γενικη παιδεια.Αρκετα πια με τα φιλολογικα μαθηματα που καταλαμβανουν αρκετες ωρες στο ωρολογιο προγραμμα.Πχ.λογοτεχνια, φιλοσοφια, αρχαια με 5 ωρες στην Α λυκειου κλπ.

 
Νικος Ε.
10 Μάιος 2015 09:46

Όσο πιο γρήγορα απομακρυνθεί το δίδυμο Μπαλτά-Κουράκη από το Υπουργείο, τόσο περισσότερες πιθανότητες υπάρχουν να διασωθεί κάτι από το πτώμα της παιδείας.
Δεν υπάρχουν πια λέξεις που να περιγράφουν αυτό που ζούμε. Κάναμε υπομονή με τους άλλους διότι ξέραμε ότι θα τους διώξουμε. Πόση απελπισία να αντέξουμε ακόμη με τους "δικούς μας";

 
ΜΑΞΙΛΑΡΙΑ
10 Μάιος 2015 13:33

Πρέπει ο κουράκης στην δημοσιότητα τα πλήρη στατιστικά στοιχεία, την λογική και τις κόκκινες γραμμές του δομημένου συστήματος που κατασκεύασε η επιτροπή του, ώστε να συγκριθεί με κάποια άλλα δομημένα συστήματα όσον αφορά τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους.,

Από όσο έχω καταλάβει, η θεμελιώδης λογική και κόκκινη γραμμή του συστήματος του Κουράκη είναι όσοι δίνουν για Ιατρική , αν αποτύχουν να μπορούν να περνάνε και στο Πολυτεχνείο (με το πέμπτο μάθημα), αλλά ακόμα και αν δεν διαλέξουν πέμπτο μάθημα και πάλι αποτύχουν για την ιατρική, τελικά να καταλήγουν ως νοσοκόμοι ή δάσκαλοι.Αυτή είναι η θεμέλια λίθος και η κόκκινη γραμμή της λογικής του συστήματος του ΓΙΑΤΡΟΥ ΚΟΥΡΑΚΗ.

Το δομημένο όμως σύστημα που έχτισε πάνω σε αυτή την λογική δημιουργεί στρεβλώσεις, με πρώτη και καλύτερη το γεγονός ότι ΑΓΝΟΕΙ ΤΗΝ ΒΟΥΛΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ-ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΠΟΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ. ΕΤΣΙ ΚΑΤΑΛΗΓΕΙ ΣΤΟ ΝΑ ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΝΟΣΟΚΟΜΟΙ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ, ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΙ ΣΤΗΝ ΧΗΜΕΙΑ, ΚΑΙ ΕΝΑ ΣΩΡΟ ΑΛΛΕΣ ΑΝΑΚΟΛΟΥΘΙΕΣ. ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΤΑΛΗΓΕΙ ΣΤΟ ΝΑ ΣΥΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΕΝΩ ΕΧΟΥΝ ΔΩΣΕΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ.

ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΜΑΞΙΛΑΡΙΑ ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΑΝ ΑΠΟΤΥΧΟΥΝ.

 
Φίλιππος
10 Μάιος 2015 23:09

Θλιβερή η λογική του Υπουργείου.
Δεν επιθυμώ να προβώ σε αφορισμούς για άλλα μαθήματα (βλέπε παραπάνω: "αρκετά πια με τα φιλολογικά μαθήματα") οι οποίοι προδίδουν μονάχα εμπάθεια και καμιά διάθεση για ουσιαστική κατάθεση απόψεων πάνω στο θέμα. Για τον λόγο αυτό θα κρίνω μονάχα την απόφαση του Υπουργείου για την αλλαγή που ανακοινώθηκε.
Είναι θεωρώ προσφανές - και θλιβερό ξαναλέω - πως η ηγεσία του Υπουργείου υπέκυψε στις συντεχνιακές πιέσεις συγκεκριμένων ομάδων και προχώρησε στην αλλαγή αυτή. Νομίζαμε πως θα αλλάξει πραγματικά κάτι στη διοίκηση του Υπουργείου Παιδείας. Αντί αυτού διαπιστώνουμε ότι πάλι κυριαρχούν τα ίδια φαινόμενα του παρελθόντος (εισαγωγή νομοσχεδίου χωρίς πρακτικά καμιά συζήτηση με την εκπαιδευτική κοινότητα, παραγοντισμός και συντεχνιακά συμφέροντα). Η δε δικαιολόγηση της αλλαγής από τον υφυπουργό είναι πιστεύω υποκριτική. Όχι μόνο για την αλλαγή της στάσης του ίδιου σε σχέση με αυτά που έλεγε πριν τις εκλογές για το μάθημα της Λογοτεχνίας (κάτι που παρεμπιπτόντως πιστεύω πως τον καθιστά τουλάχιστον αναξιόπιστο στις δηλώσεις του ως πολιτικό. Να κι ένα ακόμη σημείο στο οποίο δε δείχνει να διαφέρει από τους προηγούμενους). Υποκριτική είναι και για το γεγονός ότι οι μαθητές στο λύκειο διδάσκονται πραγματικά λίγες ώρες Λογοτεχνίας: 2, 2, 1 ώρες στις τρεις τάξεις και 2 στην κατεύθυνση της Γ τάξης. Σε αντιπαράθεση οι Κοινωνικές επιστήμες διδάσκονται 3, 2, 1 ώρες στις τρεις τάξεις, 2 ώρες στην κατεύθυνση της Β΄ τάξης και από 2 ώρες στις 2 από τις 3 κατευθύνσεις της Γ τάξης. Η υποβάθμιση της Λογοτεχνίας είναι ακόμη μεγαλύτερη από τη στιγμή που μετατρέπεται στη Γ΄τάξη σε μάθημα μονόωρο, άρα περιορισμένων δυνατοτήτων. Το ίδιο ισχύει βέβαια και για την Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών που αντικαθιστά τη μια ώρα της Λογοτεχνίας. Το υποκριτικό της δικαιολόγησης αυτής της αλλαγής έγκειται ακριβώς στο γεγονός πως για να ενισχύσει "την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και να δώσει ευκαιρίες και ερεθίσματα προβληματισμού στους μαθητές" ουσιαστικά μετατρέπει δύο μαθήματα σε μονόωρα αφαιρώντας έτσι και από τα δύο τη δυνατότητα να επιτελέσουν αποτελεσματικά αυτόν ακριβώς τον ρόλο.
Ειδικά η υποβάθμιση της Λογοτεχνίας αφαιρεί και μια ακόμη δυνατότητα: αν άλλαζε ο τρόπος διδασκαλίας (πχ με την παραγωγή μικρών λογοτεχνικών κειμένων από τους μαθητές σαν εργασία) θα μπορούσε να μετατραπεί το μάθημα σε ευχάριστη δραστηριότητα, χωρίς πίεση για τη Γ΄ τάξη, που θα έδινε διάξοδο στην δημιουργικότητα των μαθητών και θα τους δίδασκε κριτική σκέψη και τρόπο έκφρασής της.
Η όλη ιστορία είναι πάντως θλιβερή και προκαλεί απογοήτευση. Υποψιάζομαι μάλιστα ότι υπάρχει πιθανότητα το Υπουργείο να δώσει το νέο μάθημα της Ιστορίας Κοινωνικών Επιστημών ως δεύτερη ανάθεση στους φιλολόγους. Έτσι θα προσπαθήσει να τους κρατήσει όλους ευχαριστημένους...

 
Δικαίος
10 Μάιος 2015 23:25

Απαράδεκτος ο υπουργός .Παιδαριώδεις δικαιολογίες και σοβαρό πλήγμα κατά των φιλολόγων .Παρακαλούμε την ΠΕΦ να αντιδράσει δυναμικότερα .Μπορεί κάλλιστα να προστεθεί άλλη μία ώρα στο ωρολόγιο πρόγραμμα και να γίνουν 33

 
Θεολόγος
11 Μάιος 2015 00:51

Μακάρι το πρόβλημα του απαξιωμένου δημόσιου σχολείου να 'τανε η μια ώρα Ιστορίας Κοινωνικών Επιστημών ή Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Αλλά κι εδώ για το μόνο που νοιάζονται όλοι, είναι το κλαδικό συμφέρον κι όχι το συμφέρον των παιδιών μας. Ως γονιός πονάω για τα ποσά που δίνω στα φροντιστήρια γιατί χωρίς φροντιστήριο δεν πας πουθενά. Δεν μ' ενδιαφέρει καθόλου η ώρα που χάνεται από τα φιλολογικά μαθήματα, όπως και τους φιλολόγους δεν τους ένοιαξε η ώρα που έχασαν οι ξενόγλωσσοι επί Γιαννάκου, όταν τους δόθηκε 1 ώρα επιπλέον στα αρχαία. Η ουσία μ' ενδιαφέρει, δηλαδή να βοηθήσουν όλοι για να αναβάθμιστεί το Δημόσιο σχολείο. Δυστυχώς όμως διαβάζοντας όλες τις απόψεις, αισθάνομαι πως δεν υπάρχει ελπίδα...

 
Πόπη
11 Μάιος 2015 01:55

"...τη γλώσσα μου την έδωσαν ελληνική,το σπίτι φτωχικό στις αμμουδιές του Ομήρου-ΜΟΝΑΧΗ ΕΓΝΟΙΑ Η ΓΛΩΣΣΑ ΜΟΥ -στις αμμουδιές του Ομήρου..."
Ο Υφυπουργός παιδείας προφανώς και δε συμμερίζεται την άποψη του Ελύτη και με την απόφαση που στηρίζεται στη λογική του "αποφασίζω και διατάζω" στερεί την ευκαιρία να γνωρίσουν αφενός σε ικανοποιητικό βαθμό οι μαθητές τη μεταπολεμική λογοτεχνία και ποίηση και αφετέρου στερεί τη δυνατότητα των φιλολόγων να εμβαθύνουν ουσιαστικά στη διδασκαλία του μαθήματος . Ας μην ξεχνάμε ότι οι μαθητές της Γ΄Λυκείου δεν πρόκειται να ασχοληθούν καθόλου με το μάθημα της Κοινωνιολογίας γιατί έχουν στραμμένο το ενδιαφέρον στις Πανελλήνιες και επιπλέον οι τρεις ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαίως στο μάθημα της Πολιτικής παιδείας της Α΄Λυκείου και οι άλλες δύο στο αντίστοιχο μάθημα της Β΄λυκείου (περιλαμβάνονται κεφάλαια Κοινωνιολογίας) .

 
Νικόλαος Ζουμπέρκας
17 Μάιος 2015 22:43

Το θέμα είναι στηνΓ λυκείου να ελαφρύνει το πρόγραμμα γενικής παιδείας. Τα μαθήματα είναι υπερβολικά σε σχέση με το προηγούμενο πρόγραμμα. Όπως απαράδεκτο στο οτι απο τα μαθήματα επιλογής απουσιάζει η πληροφορική. Αυτά τα μαθήματα όπως οι κοινωνικές επιστήμες, τα θρησκευτικά, λογοτεχνία, πρέπει να ολοκληρόνονται στην Β λυκείου και να απουσιάζουν απο την Γ λυκείου, η οποία είναι καθαρά μια τάξη κατευθύνσεων. Τα θρησκετικά να είναι υποχρεωτικά σε μια θεολογική κατεύθυνση

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ