Εισηγήτρια των ΑΝΕΛ: Το νομοσχέδιο για την παιδεία αντιμετωπίζει στρεβλώσεις, τις αδικίες, τα λάθη και τις παραλείψεις

08/05/2015

Ενημερώθηκε: 09/05/2015, 10:19

Άκουσε το άρθρο

Tο πρώτο νομοσχέδιο της νέας Κυβέρνησης που αφορά την Παιδεία,   έρχεται να αντιμετωπίσει τις στρεβλώσεις, τις αδικίες, τα λάθη και τις παραλείψεις των προηγούμενων μνημονιακών κυβερνήσεων, τόνισε σήμερα στη Βουλή η Εισηγήτρια των ΑΝΕΛ Σταυρούλα Ξουλίδου επί του Σχεδίου Νόμου «Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια εκπαίδευση», και υπογράμμισε τα εκόλουθα:

  • Η Παιδεία -και οφείλουμε όλοι να το συμφωνήσουμε- δέχτηκε την πιο βάναυση και ανηλεή επίθεση από τις μνημονιακές πολιτικές. Σχολικές μονάδες συγχωνεύτηκαν, δομές και τομείς καταργήθηκαν, εκπαιδευτικοί οδηγήθηκαν σε διαθεσιμότητα. Και όλα αυτά έγιναν χωρίς σκοπό, χωρίς σχεδιασμό, χωρίς αιτιολόγηση και χωρίς προοπτική, με αυθαίρετο και αυταρχικό τρόπο. 
  • Για όλους εμάς που παρακολουθήσαμε από κοντά την καταστροφική εκπαιδευτική πολιτική που εφαρμόστηκε κατά την προηγούμενη κοινοβουλευτική περίοδο και παλέψαμε για την ανατροπή της, είναι εξαιρετικά ελπιδοφόρο το γεγονός ότι σήμερα συζητάμε την αποκατάσταση αυτών των ζημιών που προκλήθηκαν στην Παιδεία μας. Και αναμένουμε τη συνέχιση αυτών των μεταρρυθμίσεων. 
  • Αυτή μου η αναφορά, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, δεν έχει καθόλου ως στόχο να οξύνει την αντιπαράθεση της σημερινής Κυβέρνησης με τα κόμματα της Αντιπολίτευσης. Το αντίθετο μάλιστα. Το μεταφέρω ως κάκιστο παράδειγμα, ως παράδειγμα προς αποφυγή. 
  • Θέλω να εκφράσω με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι η Παιδεία δεν μπορεί και δεν πρέπει να είναι ένα πεδίο αντιπαράθεσης, ούτε να αντιμετωπίζεται ως πρόσφορο έδαφος εξυπηρέτησης άλλων συμφερόντων εκτός από το δημόσιο συμφέρον, όπως πολλάκις είδαμε να γίνεται στο παρελθόν. 
  • Τα προβλήματα που συσσωρεύτηκαν είναι, δυστυχώς, πολλά και χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης. Γι’ αυτό είναι απαραίτητη η κατά το δυνατόν μεγαλύτερη σύγκλιση και συναίνεση. Χρειάζεται από όλους εμάς και από όλη την εκπαιδευτική κοινότητα εύρος σκέψης, να απομακρυνθούμε από τα στενά κομματικά και συντεχνιακά όρια και να χτίσουμε πράγματι ένα εκπαιδευτικό σύστημα με όραμα, με προοπτική, με σεβασμό πρώτα απ’ όλα στο μαθητή, με διάθεση να αποδεχθεί και να ενσωματώσει τη διαφορετικότητα και να αμβλύνει τις ανισότητες. 
  • Στο σημερινό νομοσχέδιο περιλαμβάνονται ορισμένες ρυθμίσεις, στις οποίες θα ήθελα στην πρώτη μου αυτή τοποθέτηση να δώσω ιδιαίτερη βαρύτητα για συμβολικούς κυρίως λόγους, καθώς μετουσιώνουν την προσπάθεια αποκατάστασης αδικιών, όπως προηγουμένως είπα. 
  • Ξεκινώντας από το Κεφάλαιο Α’ του παρόντος νομοσχεδίου δεν μπορώ να μην εκφράσω τη βαθύτατή μου ικανοποίηση για την επανασύσταση των ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ που καταργήθηκαν και την επιστροφή των εκπαιδευτικών που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα στην εκπαίδευση. Μια πράξη που αποτέλεσε όνειδος στην ιστορία του εκπαιδευτικού μας συστήματος, σήμερα αποκαθίσταται και ο αγώνας των εκπαιδευτικών που είδαν τα ονόματά τους να αναρτώνται στη λίστα της ντροπής, σήμερα δικαιώνεται. 
  • Χαιρετίζουμε, επίσης, την πρόθεση του Υπουργείου για αναβάθμιση της Επαγγελματικής Τεχνικής Εκπαίδευσης, με την επαναλειτουργία των κατηργημένων ΕΠΑΣ, ως ΕΠΑΛ, αλλά και με την πρόβλεψη για δημιουργία Πειραματικών ΕΠΑΣ και ΕΠΑΛ Ειδικής Αγωγής, ικανοποιώντας ένα αίτημα χρόνων. 
  • Η δημόσια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, κύριοι συνάδελφοι, υποβαθμίστηκε από τις πολιτικές αποφάσεις του κ. Αρβανιτόπουλου και παραχωρήθηκε ως δώρο, εξαιρετικά προσοδοφόρο, στην ιδιωτική εκμετάλλευση. Εκατόν έξι ΕΠΑΣ καταργήθηκαν σε μία νύχτα, τα οποία παρείχαν εκπαίδευση και πτυχία στους αποφοίτους τους, για να αντικατασταθούν με έξι ΣΕΚ, τα οποία παρέχουν κατάρτιση και οι απόφοιτοί τους αρκούνται σε μία βεβαίωση παρακολούθησης. 
  •      Η Επαγγελματική Εκπαίδευση χρειάζεται ξεκάθαρες λύσεις. Άμεση επαναλειτουργία των εκατόν έξι ΕΠΑΣ ως ΕΠΑΛ με όλες τις ειδικότητές τους. Άμεση επαναλειτουργία των καταργημένων τομέων και ειδικοτήτων στο ΕΠΑΛ, χωρίς άλλη προϋπόθεση ή μεσολάβηση απόφασης. Άμεση μετατροπή των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης σε ΕΠΑΛ. Και τέλος, άμεση κατάργηση της μαθητείας από την τέταρτη τάξη των ΕΠΑΛ.
  • Επίσης, ιδιαίτερη μνεία θα ήθελα να κάνω και στην κατάργηση της «Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας», που τόσο είχε ταλαιπωρήσει τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Η εισαγωγή του θεσμού στην εκπαίδευση, χωρίς να έχει εφαρμοστεί πιλοτικά, ώστε να αναδειχθούν έγκαιρα και να διορθωθούν τα προβληματικά σημεία και, ταυτόχρονα, χωρίς να έχουν απαλειφθεί οι συνθήκες εκείνες που έκαναν την εφαρμογή της αναποτελεσματική και προβληματική ταυτόχρονα, όπως ο περιορισμένος χρόνος προετοιμασίας των μαθητών και των εκπαιδευτικών, αλλά κυρίως οι ελλείψεις του προσωπικού, είχε τα αποτελέσματα που όλοι γνωρίζουμε. 
  • Συμφωνούμε ότι η «Τράπεζα Θεμάτων» μπορεί να συνεχίσει να αξιοποιείται ως συμβουλευτικό εργαλείο, αφήνοντας ωστόσο στον εκπαιδευτικό την επιλογή, σύμφωνα με την ύλη που έχει διδάξει και το μαθητικό δυναμικό που διαχειρίζεται, να επιλέγει τα εξεταζόμενα θέματα. Η αποκλειστική επιλογή θεμάτων από προκαθορισμένη δέσμη ερωτήσεων είναι από μόνη της περιοριστική και προκαλεί και την αντίστοιχη δημιουργία προκαθορισμένων απαντήσεων, ενισχύοντας την αποστήθιση. Η λάθος εφαρμογή του συγκεκριμένου θεσμού έχει αποδειχθεί στην πράξη. Και αυτό αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι δεν έμειναν σήμερα και πολλοί υποστηρικτές του.   
  • Όσον αφορά στην αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, θεωρούμε ότι κινείται προς της θετική κατεύθυνση, καθώς παρέχει στους υποψηφίους μεγαλύτερη ευελιξία και περισσότερες δυνατότητες επιλογών, κάτι που το προηγούμενο πλαίσιο περιόριζε, με αποτέλεσμα να μένουν εκτός ΑΕΙ και ΤΕΙ μαθητές με πολύ υψηλές βαθμολογίες, όχι γιατί δεν ήταν καλοί μαθητές ή δεν τα πήγαν καλά στις Πανελλαδικές εξετάσεις, αλλά εξαιτίας του συστήματος επιλογής. 
  • Να περάσουμε τώρα σε μια άλλη κρίσιμη ενότητα. Το παρόν σχέδιο νόμου επανατοποθετεί τις έννοιες «Πειραματικό» και «Πρότυπο» σχολείο. Αναφορικά με το κεφάλαιο Β’, ο επαναπροσδιορισμός του ρόλου και του χαρακτήρα των Πειραματικών και των Προτύπων σχολείων σε μία κοινωνία η οποία αντιλαμβάνεται το εκπαιδευτικό σύστημα ως μηχανισμό παραγωγής νέας γνώσης, καινοτομίας και εκσυγχρονισμού, είναι αναγκαία και προς τη σωστή κατεύθυνση. 
  • Συμφωνούμε με την κατάργηση σύζευξης Πρότυπα-Πειραματικά, εφόσον αυτά είναι δύο διαφορετικού τύπου σχολεία, που το καθένα επιτελεί ξεχωριστό ρόλο και σκοπό. 
  • Σε σχέση με τα Πειραματικά σχολεία, οφείλουμε να ενισχύσουμε και να υποστηρίξουμε την προαγωγή της εκπαιδευτικής έρευνας στην πράξη, την πιλοτική εφαρμογή νέων προγραμμάτων εκπαίδευσης, νέων διδακτικών μεθόδων, εργαλείων, εγχειριδίων, καλών πρακτικών, την πιλοτική εφαρμογή καινοτόμων δημιουργικών δράσεων. 
  • Ωστόσο, ας μην ξεχνάμε ότι τα Πειραματικά σχολεία, όπως και τα Πρότυπα, προσφέρουν πρακτική εξάσκηση στους προπτυχιακούς φοιτητές τμημάτων ΑΕΙ και των μεταπτυχιακών φοιτητών στις επιστήμες εκπαίδευσης, σε συνεργασία με τα αντίστοιχα πανεπιστημιακά τμήματα. Στόχος των πειραματικών σχολείων είναι η διάχυση των αποτελεσμάτων, μετά από πιλοτική μελέτη και εφαρμογή στο υπόλοιπο σύνολο των δημοσίων σχολείων, ανατροφοδοτώντας, παράλληλα, τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό. 
  • Το στοίχημα, λοιπόν, για το Υπουργείο Παιδείας είναι να τεθούν οι βάσεις εξαγωγής συμπερασμάτων και να εξασφαλιστεί η εφαρμογή των αποτελεσμάτων των πιλοτικών προγραμμάτων στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας σε ολόκληρη τη χώρα. 
  • Το σύστημα εισαγωγής στα Πειραματικά, μέσω της κλήρωσης, εξασφαλίζει αντιπροσωπευτικό δείγμα για την εφαρμογή πιλοτικών μεθόδων, καθιστώντας δυνατή την εφαρμογή τους στα υπόλοιπα σχολεία, εξασφαλίζοντας με αυτόν το τρόπο τη δημόσια και δωρεάν παιδεία, υψηλής ποιότητας, για όλους.     
  • Ωστόσο, η κατάργηση της σύζευξης πρότυπα-πειραματικά απαιτεί εκτός από την προστασία του ρόλου των πειραματικών σχολείων και την επέκταση του προτύπου σχολείου τουλάχιστον σε κάθε νομό, προωθώντας τη συνεργασία και τη συνέργεια με τα υπόλοιπα Γυμνάσια και Λύκεια της περιοχής με στόχο την ανάπτυξη κοινών δραστηριοτήτων και δράσεων. Η ιστορικότητα δεν θα πρέπει να υπερτερεί της εκπαιδευτικής αναγκαιότητας και αναβάθμισης όλων των δημόσιων σχολείων σε πρότυπα. 
  • Ειδικότερα στο άρθρο 11 θα ήθελα να ξαναδούμε τη δυνατότητα μίας μόνο αίτησης σε πειραματικό ή πρότυπο σχολείο. Εφόσον αυτά διαχωρίζονται και επιτελούν διαφορετικούς ρόλους, γιατί να συμβαίνει αυτό; Θα ήθελα να επανεξετάσουμε σε αυτό το σημείο να δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να κάνουν αίτηση και στους δύο τύπους σχολείων. 
  • Στο άρθρο 14 που αφορά θέματα εκπαιδευτικού προσωπικού, να υπογραμμίσω ότι οι εκπαιδευτικοί που είχαν οργανική θέση σε πειραματικά σχολεία πριν την ψήφιση του ν. 3966/2011 μπορούσαν να επιστρέψουν κατόπιν αίτησή τους στις πρώην οργανικές τους θέσεις. Με την ψήφιση του προηγούμενου νόμου χάνουν τις οργανικές τους θέσεις. 
  • Οι εκπαιδευτικοί αυτοί είχαν τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, είχαν πάρει την οργανική τους θέση βάσει επιστημονικών κριτηρίων και είχαν κριθεί από ΚΥΣΔΕ σε ΚΥΣΠΕ. Αυτό, όμως, είναι ένα θέμα που πιστεύω ότι μπορούμε να το δούμε σε εύλογο χρονικό διάστημα και στο πολυνομοσχέδιο.
  • Στο κεφάλαιο Γ΄ η προτεινόμενη ρύθμιση επιχειρεί μια δημοκρατικότερη προσέγγιση του τρόπου επιλογής στελεχών εκπαίδευσης με τη συμμετοχή των ίδιων των εκπαιδευτικών, οι οποίοι καλούνται να επιλέξουν τον καταλληλότερο υποψήφιο βάσει των προσόντων της επιστημονικής και παιδαγωγικής κατάρτισης, διδακτικής και διοικητικής εμπειρίας, λαμβάνοντας υπόψη τις σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις, τη δημοκρατική συμπεριφορά και τη διάθεση που έχει για συντονισμό και συνεργασία. 
  • Με θετική διάθεση, λοιπόν, παρατηρήσαμε ότι το Υπουργείο Παιδείας ενστερνίστηκε πολλές από τις προτάσεις μας σε ό,τι αφορά στον επιμερισμό των μορίων, προκειμένου να ενισχυθεί η αξιοκρατία επί της διαδικασίας.
  • Με το παρόν σχέδιο νόμου η ίδια η γνώμη των εκπαιδευτικών μέσω της μυστικής ψηφοφορίας προτείνεται σε αντικατάσταση της συνέντευξης. Είναι ομολογουμένως μια πολύ φιλόδοξη πρόταση, η οποία όμως υπόκεινται σε αμφισβητήσεις τις οποίες ελπίζω να έχουμε το χρόνο να συζητήσουμε και να  λύσουμε επί τη βάσει ενός πραγματικά εποικοδομητικού διαλόγου.
  • Πράγματι, η συμμετοχή εκπαιδευτικών στην ανάδειξη στελεχών εκπαίδευσης συμβάλλει στον εκδημοκρατισμό της διαδικασίας. Αναμφισβήτητα η εκτίμηση και η άποψη των εκπαιδευτικών ενός σχολείου για τον διευθυντή τους είναι σημαντικότατοι παράγοντες για την καλή λειτουργία μιας εκπαιδευτικής μονάδας. Ωστόσο σας μεταφέρω έντονες ενστάσεις που έχουν σημειωθεί από την εκπαιδευτική κοινότητα για το αυξημένο ποσοστό μοριοδότησης που προκύπτει.
  • Ειδικότερα στο άρθρο 19 που αναφέρεται στην αποτίμηση κριτηρίων επιλογής διευθυντών εκπαίδευσης, προϊσταμένων και διευθυντών σχολικών μονάδων οι προτάσεις του σχεδίου νόμου κινούνται στη σωστή κατεύθυνση. Χρήζουν, όμως, ορισμένες καίριες βελτιώσεις σε σχέση με τη μοριοδότηση σπουδών και προσόντων. Θα μπορούσαμε, λοιπόν, να πούμε ότι πρέπει να εξεταστεί η διαβαθμισμένη μοριοδότηση όλων των τίτλων σπουδών με βάση και τη συνάφεια με το εκπαιδευτικό και διοικητικό έργο. 
  • Στο σημείο αυτό να επισημάνω ότι πρέπει να μοριοδοτούνται τα πανεπιστημιακά πτυχία που ήταν αναγκαία για το διορισμό. Το πτυχίο σε κάθε περίπτωση βοηθά και βελτιώνει την απόδοση ενός στελέχους εκπαίδευσης ανεξαιρέτως του λόγου που αποκτήθηκε. Καλό επίσης είναι να δούμε και τα μεταπτυχιακά που προσφέρονται με τη δυνατότητα αποπεράτωσης από τρία έως εννέα εξάμηνα με αναγνώριση από τον ΔΟΑΤΑΠ, γιατί είναι άδικο αυτοί που τελείωσαν σε συντομότερο χρόνο, δηλαδή σε τρία εξάμηνα, να μην δικαιούνται μοριοδότησης. 
  • Σχετικά με το άρθρο 22 για το χρόνο και τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων, προτείνουμε να αυξηθούν από δύο σε περισσότερες οι επιλογές των υποψηφίων κυρίως για τις θέσεις διευθυντών σχολικών μονάδων. Οι προβλεπόμενες στο σχέδιο νόμου δύο επιλογές είναι πολύ περιοριστικές. 
  • Πριν περάσω στο επόμενο κεφάλαιο, θέλω να σημειώσω ακόμα μία πρόταση, η οποία πιστεύουμε ότι θα βελτιώσει την προταθείσα διαδικασία. Προτείναμε, λοιπόν, ως Ανεξάρτητοι Έλληνες να υπάρξει ένα σταθμισμένο ψυχομετρικό τεστ που να αξιολογεί την προσωπικότητα, τη διοικητική, διαχειριστική ικανότητα, καθώς και τη συναισθηματική ισορροπία του υποψηφίου εκπαιδευτικού. Αυτό προτείνουμε να είναι προκαταρκτικό και να μοριοδοτείται. Επειδή ωστόσο μια τέτοια πρόταση χρειάζεται οργάνωση και ενδεχομένως σύσταση επιστημονικής επιτροπής από ειδικούς, μπορούμε να την εξετάσουμε στο απώτερο μέλλον. 
  • Τέλος αναφορικά με το κεφάλαιο Δ΄ εκφράζουμε τη σύμφωνη γνώμη μας για την επαναφορά της δυνατότητας στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας της μεταφοράς θέσης εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ στην πόλη που υπηρετούν. Η δυνατότητα αυτή είναι απαραίτητη προϋπόθεση για το προσωπικό στα Σώματα Ασφαλείας και τις Ένστολες Δυνάμεις, ώστε να μπορούν να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους σε κάποια σχολή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και να την παρακολουθήσουν και να την ολοκληρώσουν επιτυχώς.
  • Βέβαια, το θεσμικό πλαίσιο της μεταφοράς θέσης εισαγωγής επιτρέψτε μου να πω ότι είναι μια πονεμένη ιστορία την οποία, αγαπητοί συνάδελφοι, πρέπει να επανεξετάσουμε με πολύ ιδιαίτερη προσοχή. Είναι θεμελιώδους σημασίας να βρεθεί η χρυσή τομή και να θεσμοθετηθεί ένα πλαίσιο που θα δίνει τη δυνατότητα στους οικονομικά ασθενέστερους να σπουδάσουν, αλλά και να διασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία όλων των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων της χώρας.
  • Επιπλέον, στο κεφάλαιο Δ΄ λύνεται και το πρόβλημα με τη διαγραφή των λεγόμενων «αιώνιων φοιτητών» που πραγματικά έχει προκαλέσει τόσο μεγάλη αναστάτωση σε χιλιάδες φοιτητές και στις οικογένειές τους. Θεωρούμε ότι το Υπουργείο ορθώς επιδεικνύει κοινωνική ευαισθησία και επιτρέπει με τη ρύθμιση αυτή στους φοιτητές που κινδυνεύουν με οριστική διαγραφή να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Η δοκιμαζόμενη από τις μνημονιακές πολιτικές ελληνική οικογένεια χρειάζεται στήριξη και όχι μια ακόμα μαχαιριά στην πλάτη. Καθώς έχει εξαντληθεί οικονομικά, δεν μπορεί να συνεχίσει να επωμίζεται το βαρύ φορτίο του κόστους σπουδών, με αποτέλεσμα πολλοί φοιτητές και σπουδαστές να αναγκάζονται να αναβάλλουν την ολοκλήρωση των σπουδών τους.
  • Ολοκληρώνοντας, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι σημαντικό να επισημανθεί ότι οι εν λόγω ρυθμίσεις του παρόντος σχεδίου νόμου έχουν μεταβατικό και πιλοτικό χαρακτήρα, προκειμένου να διορθωθούν ρυθμίσεις που δεν απέδωσαν. Ως Ανεξάρτητοι Έλληνες δεν υπηρετήσαμε ποτέ τη στείρα αντιπολίτευση. Στηλιτεύσαμε με οξύτητα τις ανοίκειες επιθέσεις που δέχθηκε η παιδεία, στηρίξαμε όμως και όσες πρωτοβουλίες ήταν προς θετική κατεύθυνση. Πιστοί στις θέσεις μας θα συνεχίσουμε τον αγώνα για βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος και των συνθηκών παροχής των εκπαιδευτικών υπηρεσιών. Στόχος είναι να διαμορφώσουμε από κοινού μια νέα εκπαιδευτική πολιτική η οποία θα ενισχύσει και θα δώσει ώθηση στις δημιουργικές δυνάμεις του τόπου, της νέας γενιάς.
  • Μετά το μαρασμό του δημοσίου σχολείου από τις μνημονικές πολιτικές είμαστε εδώ για να αναβαθμίσουμε το δημόσιο σχολείο, να δώσουμε λύσεις, ανάσα και ελπίδα στους Έλληνες μαθητές και τις ελληνικές οικογένειες, να δώσουμε στους νέους τη δυνατότητα να ονειρεύονται χωρίς όρια, γνωρίζοντας ότι αν καταφέρουν να είναι καλύτεροι αυτό θα αναγνωριστεί. Ας συμβάλουμε, λοιπόν, όλοι μαζί με μακρόπνοο σχεδιασμό και απροσχημάτιστο διάλογο στην ουσιαστική αντιμετώπιση των προβλημάτων του εκπαιδευτικού συστήματος, βάζοντας τα θεμέλια για τον αναπτυξιακό μετασχηματισμό της κοινωνίας, με άξονες τη γνώση, την ποιότητα και την καινοτομία στα δημόσια σχολεία.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ