Τι είπε η Στ. Ξουλίδου για το νομοσχέδιο «Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια εκπαίδευση και άλλες διατέξεις»

12/05/2015

Ενημερώθηκε: 13/05/2015, 09:45

Άκουσε το άρθρο

Η πρόταση, λοιπόν, για την αφαίρεση του μαθήματος του Επιταφίου του Περικλέους από το πρόγραμμα της τρίτης λυκείου είναι ένα τεράστιο λάθος, καθώς αφαιρείται ένα μάθημα που όχι μόνο συμπυκνώνει την ιδέα της αθηναϊκής Δημοκρατίας, αλλά πρεσβεύει τις αρχές της ισονομίας, της ειρήνης, της αξιοκρατίας και της φιλαλληλίας», είπε η τομεάρχης παιδείας των ΑΝΕΛ Σταυρούλα Ξουλίδου και υπογράμμισε τα εξής:

  • Αγαπητοί συνάδελφοι, πώς είναι δυνατόν σε μία χώρα που γεννήθηκε η Δημοκρατία η νέα γενιά να μη διδάσκεται το μάθημα το οποίο προετοιμάζει τους αυριανούς δημοκρατικούς, όπως λέμε, πολίτες της χώρας μας, διαμορφώνοντας ελεύθερες και δημοκρατικές συνειδήσεις;
  • Λυπάμαι, κύριε Υπουργέ, αλλά «συνένοχο στον φόνο δεν θα με έχετε», όπως έλεγε κάποτε και ο νυν διευθυντής της ΕΡΤ Διονύσης Τσακνής.
  • Είναι δυνατόν στην τρίτη λυκείου, όπως βλέπω τώρα εδώ, όπως το καταθέσατε, να έχουμε μία ώρα Νεοελληνική Λογοτεχνία, μία ώρα Θρησκευτικά, μία ώρα Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών και, από την άλλη δύο ώρες Γυμναστική, δύο ώρες ξένη γλώσσα; Δεν νομίζω ότι είναι σωστό εις βάρος της κλασικής παιδείας να τελείται τέτοιο έγκλημα.
  • Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, θα συνεχίσω πάλι με μία φράση του Σωκράτη: «Παιδεία, καθάπερ ευδαίμων χώρα, πάντα τ’ αγαθά φέρει». 
  • Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες πιστεύουμε ακράδαντα ότι τα ζητήματα της παιδείας πρέπει να αποτελούν αντικείμενο ουσιαστικού και ειλικρινούς διαλόγου, ενός διαλόγου στον οποίο θα συμμετέχει όλη η εκπαιδευτική κοινότητα, συμβάλλοντας στην επίτευξη του κοινού σκοπού, δηλαδή στην ανασυγκρότηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
  • Από την πλευρά μας, θέλοντας πραγματικά να ανταποκριθούμε στην ανάγκη να αντιμετωπίζονται τα ζητήματα παιδείας δημοκρατικά και συνθετικά με πρωταρχικό μέλημα την ποιότητα της παρεχόμενης παιδείας και του μέλλοντος των μαθητών, έχουμε ανοίξει από την πρώτη στιγμή τον διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, εξετάζοντας το κάθε ζήτημα με κριτική και διεισδυτική ματιά, καταθέτοντας παράλληλα τις θέσεις και τις προτάσεις μας στο Υπουργείο Παιδείας ως κυβερνητικοί εταίροι.
  • Ειδικότερα, ξεκινώντας από το Πρώτο Κεφάλαιο του παρόντος νομοσχεδίου, δεν μπορώ να μην εκφράσω τη βαθύτατή μου ικανοποίηση για την επανασύσταση των ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ που καταργήθηκαν και την επιστροφή των εκπαιδευτικών αυτών που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα. 
  • Ωστόσο, θα ήθελα να κάνω μία πολύ σημαντική επισήμανση στο Υπουργείο. Το παρόν νομοσχέδιο δεν προβλέπει να επαναλειτουργήσουν οι τομείς και οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ που λειτουργούσαν πριν από την κατάργησή τους. Ναι μεν επανασυστήνονται, αλλά αν και πού θα λειτουργήσουν, αυτό εναπόκειται στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης. Η επαγγελματική εκπαίδευση χρειάζεται ξεκάθαρες λύσεις.
  • Ζητούμε, λοιπόν, άμεση επαναλειτουργία των εκατόν έξι ΕΠΑΣ ως ΕΠΑΛ με όλες τις ειδικότητές τους, άμεση επαναλειτουργία των κατηργημένων τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ χωρίς άλλη προϋπόθεση ή μεσολάβηση απόφασης, άμεση μετατροπή των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης σε ΕΠΑΛ και, τέλος, άμεση κατάργηση της μαθητείας από την τέταρτη τάξη του ΕΠΑΛ.
  • Όσον αφορά στην αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, θεωρούμε ότι κινείται προς τη θετική κατεύθυνση, καθώς παρέχει στους υποψηφίους μεγαλύτερη ευελιξία και περισσότερες δυνατότητες επιλογών, κάτι που το προηγούμενο πλαίσιο περιόριζε, με αποτέλεσμα να μένουν εκτός ιδρυμάτων μαθητές με υψηλές βαθμολογίες. 
  • Εντούτοις, θα επιθυμούσαμε πιο ουσιαστική επικοινωνία των πεδίων και μία πιο ισορροπημένη κατανομή των σχολών. Παράλληλα, προτείνουμε μεγαλύτερη προσβασιμότητα σε ορισμένες σχολές, όπως για παράδειγμα στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές.               (MO)
  • (AM)
  • Ειδικότερα, για τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, συμφωνούμε με το άρθρο 10 και τη διάκρισή τους. Στόχος δεν είναι η κατάργηση κάποιου είδους σχολείου, αλλά η όσο το δυνατό μεγαλύτερη διάδοση των καλών πρακτικών που εφαρμόζονται σε αυτά σε όσο το δυνατόν περισσότερα δημόσια σχολεία. Η διάδοση αυτή θα αποτελέσει αναβάθμιση της δημόσιας δωρεάν παιδείας. 
  • Στο σημείο αυτό θα ήθελα να χαιρετίσω επίσης την ίδρυση των πειραματικών ΕΠΑΛ, που προβλέπεται στο παρόν νομοσχέδιο και συνιστά ένα βήμα μπροστά στην επαγγελματική εκπαίδευση. 
  • Αγαπητοί συνάδελφοι, ειδικότερα για το Kεφάλαιο Γ΄ της επιλογής στελεχών θα αναφερθώ σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής επί της ουσίας, καθώς αναλύσαμε τις θέσεις μας σε προηγούμενες τοποθετήσεις μας στις Επιτροπές.
  • Επί της διαδικασίας είχαμε υποβάλει πριν από την κατάθεση του νομοσχεδίου τις προτάσεις μας προς στην ηγεσία του Υπουργείου και είναι θετικό ότι πολλές από τις παρατηρήσεις και τις ενστάσεις μας ενσωματώθηκαν στο παρόν νομοσχέδιο. 
  • Ωστόσο, θα ήθελα να επισημάνω και πάλι την πιλοτική λειτουργία των ρυθμίσεων που προωθούνται, χωρίς αυτό να αποτελεί άλλοθι σε περιπτώσεις αποτυχίας της προτεινόμενης διαδικασίας. 
  • Να υπογραμμίσω ότι η βαρύτητα των αποτελεσμάτων της ψηφοφορίας θα κριθεί και στην πράξη. Το έργο των διευθυντών θα κριθεί εκ του αποτελέσματος, όπως θα κριθεί και η ψήφος του συλλόγου ως σχολική μονάδα. 
  • Θα επαναλάβω την πρότασή μας να υπάρξει ένα σταθμισμένο ψυχομετρικό τεστ, που να αξιολογεί την προσωπικότητα, τη διοικητική και διαχειριστική ικανότητα, καθώς και τη συναισθηματική ισορροπία του υποψηφίου εκπαιδευτικού. Αυτό προτείνουμε να είναι προκαταρκτικό και να μοριοδοτείται. 
  •     Θα ήθελα επίσης να αναφερθώ και στην τροπολογία που καταθέσαμε και αφορά στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής, γνωστές ως «ΣΜΕΑ». Με δεδομένο ότι η υπηρεσία στο ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως διδακτική, εφόσον δεν είναι διδασκαλία μέσα σε τάξη, χρειάζεται να αποσαφηνιστεί για λόγους ισότητας προς τους δασκάλους και καθηγητές ότι και για τα μέλη του ειδικού διδακτικού προσωπικού, η εκπαιδευτική υπηρεσία που μοριοδοτείται είναι αυτή που έχει προσφερθεί σε ΣΜΕΑ.
  •     Επιπλέον, είναι γνωστό ότι υπάρχουν τέσσερις τύποι ειδικών σχολείων στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης: Τα ειδικά δημοτικά, τα ειδικά γυμνάσια και λύκεια, τα ειδικά επαγγελματικά γυμνάσια και λύκεια, πρώην ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής και τέλος τα ΕΕΕΕΚ. 
  •     Στο άρθρο 17, λοιπόν, της τροπολογίας, που αφορά τις προϋποθέσεις επιλογής, όπως αναφέρεται για τους δασκάλους και τους καθηγητές, προτείνουμε να εξασφαλίζεται και για τα μέλη του ειδικού διδακτικού προσωπικού ότι έχουν υπηρετήσει τουλάχιστον επί τριετία στον τύπο της σχολικής μονάδας ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, όπου επιθυμούν να γίνουν διευθυντές. 
  •     Με αυτόν τον τρόπο, αφενός τηρείται η συνταγματική αρχή της ισότητας, αφετέρου αποφεύγεται το ενδεχόμενο κάποιος που δεν έχει υπηρετήσει ποτέ σε κάποιο σχολείο τέτοιου τύπου να γίνει διευθυντής σε αυτό. 
  •     Συνεχίζοντας επί του ιδίου άρθρου, θα ήθελα να σημειώσω ότι η διατύπωση που εισάγεται στο νομοσχέδιο «η υπηρεσία σε ΚΕΔΔΥ συνυπολογίζεται στο αρχικό κριτήριο της δεκαετούς υπηρεσίας», αλλά δεν προσμετράται ως προϋπηρεσία και μάλιστα σε κάθε τύπο σχολείου το επιμέρους κριτήριο της τριετίας, αφού το ΚΕΔΔΥ είναι διαγνωστική υπηρεσία και όχι σχολική μονάδα. Η λειτουργία του έχει ελάχιστη ομοιότητα με αυτή των σχολείων, τόσο για το διδακτικό όσο και για το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό. Ο ρόλος δε του διευθυντή σχολικής μονάδας είναι πολυποίκιλος, έχοντας μεταξύ άλλων και παιδαγωγική διάσταση, διαφέροντας από εκείνον του προϊσταμένου ΚΕΔΔΥ. Γι’ αυτό και προχωρήσαμε σε πρόταση αναδιαμόρφωσης της αντίστοιχης παραγράφου στην τροπολογία μας.
  •     Τέλος, αναφορικά με το Κεφάλαιο Δ΄ εκφράζουμε τη σύμφωνη γνώμη μας για την επαναφορά της δυνατότητας στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας της μεταφοράς θέσης εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ στην πόλη που υπηρετούν. 
  • Επιπλέον, στο Κεφάλαιο Δ΄ λύνεται και το πρόβλημα με τη διαγραφή των λεγομένων «αιωνίων φοιτητών», που πραγματικά έχει προκαλέσει τόσο μεγάλη αναστάτωση σε χιλιάδες φοιτητές και στις οικογένειές τους. 
  • Θεωρούμε ότι το Υπουργείο ορθώς επιδεικνύει κοινωνική ευαισθησία και επιτρέπει με τη ρύθμιση αυτή στους φοιτητές που κινδύνευαν με οριστική διαγραφή να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. 
  • (Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Βουλευτή)
  •     Κύριε Πρόεδρε, θα πάρω και το χρόνο της δευτερολογίας μου, για να αναφερθώ ειδικά... 
  • ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Επισήμως, κανείς δεν παίρνει χρόνο από τη δευτερολογία του, γιατί απαγορεύεται εκ του Κανονισμού. 
  • Θα δείξω ανοχή, αλλά σας παρακαλώ να μην κάνουμε κατάχρηση. 
  • ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΞΟΥΛΙΔΟΥ: Θα ήθελα την ανοχή σας τότε. 
  • Η τροπολογία που υπογράφεται από τον Υπουργό Παιδείας, τον Υπουργό και τον Αναπληρωτή Υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και αφορά στον επανακαθορισμό της συνολικής επιφάνειας του ακινήτου στην περιοχή του Βοτανικού, όπου επιτρέπεται, σύμφωνα με τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας και συγκεκριμένα το άρθρο 3 του ν. 3512/2006, η κατασκευή του Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών, κατατέθηκε σε ένα νομοσχέδιο που αφορά ρυθμίσεις για την παιδεία και μάλιστα έχουν το χαρακτήρα του κατεπείγοντος, τον οποίο και καταλαβαίνουμε. 
  • Πραγματικά, μιλάμε για μια τροπολογία η οποία αφενός δεν σχετίζεται με το παρόν νομοσχέδιο, αφετέρου είναι άκαιρη, εφόσον η ίδια δεν υποστηρίζει τον κατεπείγοντα χαρακτήρα της. 
  • (ΙΚ)
  •     
  • (MO)
  • Θέλω να υπενθυμίσω ότι το συγκεκριμένο θέμα είναι ένα θέμα πολύπλευρο, πολυεπίπεδο, καθώς ενέχει διάφορες συνιστώσες εκπαιδευτικής, οικονομικής, αλλά και εθνικής σημασίας. 
  • Με τη με αριθμό 434/1.8.2013, σχετικά με τη χρηματοδότηση, ανέγερση μουσουλμανικού Τεμένους στην Αθήνα, είχα θέσει την έντονη αντίρρηση και διαφωνία μου στο θέμα στον τότε Υπουργό Παιδείας, από τον οποίο ουδέποτε πήρα απάντηση, και στον Υπουργό Εξωτερικών, ο οποίος μου απάντησε ότι το θέμα δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητές του. 
  • Επανήλθα επί του θέματος με τη με αριθμό 4189/25.11.2013 επόμενη σχετική ερώτηση, υπογραμμίζοντας ότι το άρθρο 3 του ν. 3512/2006, που ορίζει ότι η ανέγερση του Τεμένους θα γίνει με δαπάνες του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων σε έκταση που θα παραχωρηθεί στο Δημόσιο, βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με το άρθρο 106 παράγραφος 6 του Συντάγματος, που ορίζει ότι ο νόμος μπορεί να ορίσει συμμετοχή στη δαπάνη Δημοσίου αυτών που ωφελούνται από την εκτέλεση έργων κοινής ωφελείας ή γενικότερης σημασίας για τη γενικότερη ανάπτυξη της χώρας. 
  • Επίσης, το άρθρο 17 παράγραφος 6 του Συντάγματος αναφέρει ότι νόμος μπορεί να επιτρέψει απαλλοτρίωση υπέρ του Δημοσίου ευρύτερων ζωνών, όταν πρόκειται να εκτελεστούν έργα κοινής ωφελείας ή γενικότερης σημασίας για την οικονομία της χώρας. 
  • Θέλετε, λοιπόν, να μας πείτε ότι το συγκεκριμένο έργο είναι κοινής ωφελείας ή για τη γενικότερη ανάπτυξη της χώρας; Θέλετε να μας πείτε ότι η χρηματοδότηση του Τεμένους με 946.000 ευρώ από το ελληνικό Δημόσιο δικαιολογείται ως έργο κοινής ωφελείας για τη χώρα και μάλιστα σε ένα νομοσχέδιο για την παιδεία, όπου εκκρεμούν χιλιάδες αδιόρθωτα προβλήματα από τις μνημονιακές κυβερνήσεις Νέας Δημοκρατίας και ΠΑΣΟΚ; 
  • Ως Ανεξάρτητοι Έλληνες, θεωρούμε ότι σε μία τόσο κρίσιμη κοινωνική και οικονομική συγκυρία για τη χώρα και τους Έλληνες μία τροπολογία που «ξεπαγώνει» και δίνει το «πράσινο» φως στην κατασκευή ισλαμικού Τεμένους είναι τουλάχιστον άκαιρη, ενώ δείχνει αδυναμία ιεράρχησης των πραγματικών αναγκών και προβλημάτων του Έλληνα πολίτη, τη στιγμή μάλιστα που η χρηματοδότηση μιας τέτοιας ενέργειας από τον κρατικό προϋπολογισμό είναι τουλάχιστον προκλητική. 
  • Ας σκεφθούμε πρώτα και ας μεριμνήσουμε για τις πραγματικές ανάγκες της παιδείας, όπως είναι οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί, οι εκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότητα, σχολεία με ελλιπείς υλικοτεχνικές υποδομές, σχολεία που συγχωνεύθηκαν, μαθητές που λιποθυμούν από την πείνα, σχολεία χωρίς πετρέλαιο, κατάργηση μέρους της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης. Όλα αυτά, βέβαια, είναι της παρούσης. 
  • Άλλωστε να σημειώσω ότι στη χώρα μας, όπου επιτρέπεται η ανεξιθρησκία, λειτουργούν λατρευτικοί χώροι σε όλη την Ελλάδα όπου επιτρέπουν στους μουσουλμάνους συμπολίτες μας να τελούν λατρευτικές συνήθειες. 
  • Η τροπολογία, λοιπόν, αυτή είναι τουλάχιστον προκλητική και απαράδεκτη και θα είναι ακόμα πιο απαράδεκτη, αν η σημερινή Κυβέρνηση μετά από εννέα χρόνια επισφραγίσει το δωράκι του κ. Σαμαρά στους μεγαλοεργολάβους της χώρας Μπόμπολα, Περιστέρη, Κόκκαλη και υιών. 
  • Ως Ανεξάρτητοι Έλληνες ζητάμε να αποσυρθεί η εν λόγω προκλητική τροπολογία, καθώς αν δεν αποσυρθεί, θα την καταψηφίσουμε. 
  • (Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Βουλευτού)
  • Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε. 
  • Η ελληνική κοινωνία τελεί σε επείγουσα ανάγκη ανασυγκρότησης. Η αποτελεσματική αντιμετώπιση της κρίσης δεν μπορεί παρά να στηρίζεται σε παραγωγικές επενδύσεις, μεταξύ των οποίων πρώτιστη είναι αυτή σε ανθρώπινο κεφάλαιο. 
  • Η Ελλάδα επείγεται να επενδύσει στην παιδεία, στην εκπαίδευση, στην έρευνα, στην κατάρτιση και την επιμόρφωση, προκειμένου συντεταγμένα και δίχως να χαθεί η κοινωνική συνοχή να βαδίσει προς αυτό που ονομάζεται «οικονομία της καινοτομίας» και «παραγωγική ανάταξη».
  • Ας μη βυθιστούμε στην κινδυνολογία της κρίσης. Ας μην εγκλωβιστούμε στις «κόκκινες» γραμμές των θεσμών. Είναι επιτακτική ανάγκη να εκμεταλλευθούμε τις ευκαιρίες του παρόντος -γιατί πάντα υπάρχουν ευκαιρίες- και να προετοιμαστούμε για τις ευκαιρίες του μέλλοντος μέσα από πραγματικές, ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις που αφορούν στο εκπαιδευτικό μας σύστημα και θα επιτρέψουν στη νέα γενιά να ελπίζει ξανά ότι οι σπουδές της δεν θα πάνε χαμένες. 
  • Ευχαριστώ πολύ και για τον χρόνο. 
  • Καταθέτω στα Πρακτικά τις ερωτήσεις που έχω ήδη κάνει και τις απαντήσεις που έχω πάρει. 

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (2)

Γονέας
|

Αποψεις σαν της κ.Ξουλιδου για τις ξένες γλώσσες μας έχουν στρέψει ως γονείς στα φροντιστήρια, με αποτέλεσμα να αιμορραγουμε οικονομικά. Τα παιδιά μας χρειάζονται εφόδια για την κοινωνία του σήμερα, τα οποία δυστυχώς το δημόσιο σχολείο δεν παρέχει. Τα ωρολόγια προγράμματα συντάσσονται με βάση τις απαιτήσεις των ειδικοτήτων των καθηγητών και όχι με βάση τί πραγματικα χρειάζονται οι μαθητες. Ακούστε λίγο και τους γονείς, κοιτάξτε και τί γίνεται στο εξωτερικό και αποφασιστε με γνώμονα το καλό των μαθητών και όχι των πιέσεων που δεχεστε απο τις ενώσεις των καθηγητών.

πανοϛ
|

η κυρια αϛ μαθει οτι σχολειο δεν ειναι μονο το διαβασμα χρειαζεται και η γυμναστικη--επιπλεον στο μελλον δε θα χρειαζεται τοσο πολυ η λογοτεχνια οσο οι ξενεϛ γλωσσεϛ για ευνοητουϛ λογουϛ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ