Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Το νέο σύστημα Πανελλαδικών Εξετάσεων, όπως ψηφίστηκε στη Βουλή

Θα το «εγκαινιάσουν» οι μαθητές που φοιτούν φέτος στη Β Λυκείου
Δημοσίευση: 13/05/2015
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το νέο σύστημα πρόσβασης των υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το οποίο θα «εγκαινιάσουν» οι μαθητές που φοιτούν φέτος στην  Β Λυκείου ,θα ισχύσει  από του χρόνου- όπως ψηφίστηκε χθες στην Ολομέλεια της Βουλής , και έχει ως εξής:

Η Γ΄ τάξη Ημερήσιου Γενικού Ενιαίου Λυκείου και η Δ΄ τάξη Εσπερινού Γενικού Ενιαίου Λυκείου χωρίζονται σε τρεις Ομάδες Προσανατολισμού:

  1. Ομάδα Ανθρωπιστικών Σπουδών,
  2. Ομάδα Θετικών Σπουδών και
  3. Ομάδα Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.

Το πρόγραμμα διδασκαλίας της Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και της Δ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου περιλαμβάνει μαθήματα Γενικής Παιδείας και Μαθήματα Προσανατολισμού.

Οι μαθητές υποχρεούνται να παρακολουθούν τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού που επιλέγουν, καθώς και τα Μαθήματα Γενικής Παιδείας.

Ειδικά οι μαθητές της Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου παρακολουθούν και ένα Μάθημα Επιλογής.

Τo ωρολόγιο πρόγραμμα των Μαθημάτων Γενικής Παιδείας της Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου είναι το εξής:

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΩΡΕΣ

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ 1

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ 2

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ 1

ΙΣΤΟΡΙΑ 2

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ και ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ  2

ΒΙΟΛΟΓΙΑ 2

ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ 1

ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ 2 (Αγγλικά ή Γαλλικά ή Γερμανικά)

ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2

ΣΥΝΟΛΟ 15

Β. Το ωρολόγιο πρόγραμμα των Μαθημάτων Προσανατολισμού της Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου είναι το εξής:

Ομάδα Προσανατολισμού ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΩΡΕΣ

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ 5

ΙΣΤΟΡΙΑ 3

ΛΑΤΙΝΙΚΑ 3

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ 2

ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ 2

ΣΥΝΟΛΟ 15

Ομάδα Προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΩΡΕΣ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 5

ΦΥΣΙΚΗ 3

ΧΗΜΕΙΑ 3

ΒΙΟΛΟΓΙΑ 2

ΑΕΠΠ (Ανάπτυξη Εφαρμογών  σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον) 2

ΣΥΝΟΛΟ 15

Ομάδα Προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΩΡΕΣ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 5

ΑΟΘ (Αρχές Οικονομικής Θεωρίας) 3

ΙΣΤΟΡΙΑ 3

ΑΕΠΠ (Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον) 2

ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ 2

ΣΥΝΟΛΟ 15

Γ. Τα Μαθήματα Επιλογής της Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου διδάσκονται δύο (2) ώρες και οι μαθητές της επιλέγουν μεταξύ των εξής προσφερόμενων μαθημάτων:

α) Δεύτερη Ξένη γλώσσα (Αγγλικά ή Γαλλικά ή Γερμανικά),

β) Ελεύθερο Σχέδιο,

γ) Γραμμικό Σχέδιο,

δ) Ιστορία της Τέχνης,

ε) Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών (ΑΟΔΕΥ).

Όσοι μαθητές επιθυμούν να προετοιμαστούν για τις εξετάσεις των Ειδικών Μαθημάτων Ελεύθερου Σχεδίου και Γραμμικού Σχεδίου, δύνανται να δηλώσουν ότι θέλουν να παρακολουθήσουν και τα δύο μαθήματα, εκ των οποίων το ένα θα διδάσκεται μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολόγιου προγράμματος.

Στη Δ΄ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου δεν προβλέπονται μαθήματα επιλογής.»

Απόλυση Μαθητών Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Δ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου

Οι γραπτές απολυτήριες εξετάσεις στην Γ΄ τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και στη Δ΄ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου διεξάγονται ενδοσχολικά και περιλαμβάνουν όλα τα διδασκόμενα μαθήματα εκτός του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής.

Τα θέματα των απολυτηρίων εξετάσεων ορίζονται αποκλειστικά από τον διδάσκοντα/τους διδάσκοντες, το μάθημα.

Τα γραπτά διορθώνονται από τον οικείο διδάσκοντα.

Η Τράπεζα Θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της Οριζόντιας Πράξης 466112 Προγράμματος ΕΣΠΑ δύναται να λειτουργήσει ως προαιρετικό συμβουλευτικό εργαλείο για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Για την απόλυση των μαθητών απαιτείται γενικός μέσος όρος τουλάχιστον εννέα και πέντε δέκατα (9,5), ο οποίος προκύπτει από τον Μ.Ο. των βαθμών ετήσιας επίδοσης του μαθητή όλων των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων. Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου

1. Οι εξετάσεις για την εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων των Πανεπιστημίων, των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, των Τ.Ε.Ι., των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Τουρισμού, των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Σ.Ε.Ι.) και Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (Α.Σ.Σ.Υ.), των Σχολών της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, καθώς και της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού διεξάγονται σε πανελλαδικό επίπεδο με θέματα από την εξεταστέα ύλη της τάξης αυτής, που προκύπτουν αποκλειστικά από κεντρική επιτροπή εξετάσεων.

2. Οι μαθητές της Γ΄ Τάξης Ημερησίου και Δ΄ Τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου με την έναρξη του σχολικού έτους και όχι αργότερα της 20ής Σεπτεμβρίου επιβεβαιώνουν οριστικά την Αρχική Δήλωση Ομάδας Μαθημάτων Προσανατολισμού, που έχουν υποβάλει στη σχολική τους μονάδα, προ της λήξης του προηγούμενου διδακτικού έτους.

Έκαστος μαθητής επιλέγει υποχρεωτικά μία (1) Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού.

Οι Ομάδες Προσανατολισμού επιτρέπουν την πρόσβαση σε συγκεκριμένα Επιστημονικά Πεδία.

Ως Επιστημονικό Πεδίο νοείται ένα σύνολο ομοειδών ή συγγενών γνωστικών αντικειμένων, που θεραπεύονται από αντίστοιχα τμήματα των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.

Τα Τμήματα των ιδρυμάτων   κατατάσσονται σε πέντε Επιστημονικά Πεδία, που ορίζονται ως εξής:

1ο Επιστημονικό πεδίο: Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες

2ο Επιστημονικό πεδίο: Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες

3ο Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμες Υγείας και Ζωής

4ο Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμες της Εκπαίδευσης

5ο Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορική.

Οι υποψήφιοι για εισαγωγή, μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων απόλυσης από το Γενικό Λύκειο και των αποτελεσμάτων των Εξετάσεων Εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, καταθέτουν δήλωση προτίμησης για δύο (2) κατ' ανώτατο όριο Επιστημονικά Πεδία και για συγκεκριμένα τμήματα ή σχολές των πεδίων αυτών.

Ο υποψήφιος που μεταξύ των Τμημάτων που επέλεξε περιέλαβε και Τμήμα για το οποίο απαιτείται εξέταση σε ένα ή περισσότερα ειδικά μαθήματα ή δοκιμασίες, σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά, πρέπει να έχει εξεταστεί το ίδιο έτος στα απαιτούμενα ειδικά μαθήματα ή δοκιμασίες και να έχει επιτύχει βαθμολογία στο καθένα από αυτά τουλάχιστον ίση με το μισό της προβλεπόμενης μέγιστης δυνατής.

α) Οι μαθητές που επιθυμούν να είναι υποψήφιοι σε ένα (1) μόνο Επιστημονικό Πεδίο εξετάζονται σε τέσσερα (4) μαθήματα. Οι μαθητές που επιθυμούν να είναι υποψήφιοι σε δύο (2) Επιστημονικά Πεδία εξετάζονται και σε ένα πέμπτο (5ο) μάθημα, το οποίο μπορεί να είναι Γενικής Παιδείας ή Ομάδας Προσανατολισμού.

β) Οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν έναν ή δύο από τους εξής εναλλακτικούς συνδυασμούς μαθημάτων ανά Ομάδα Προσανατολισμού, λαμβάνοντας υπόψη και τα μαθήματα στα οποία υπάρχουν αυξημένοι συντελεστές βαρύτητας.

Για την εισαγωγή στα τμήματα κάθε Επιστημονικού Πεδίου θα υπολογίζονται τα μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο.

Ομάδα Προσανατολισμού ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

αα) Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο κι αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3):

τα Αρχαία Ελληνικά Ομάδας Προσανατολισμού,

η Ιστορία Ομάδας Προσανατολισμού και

η Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας).

Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στα Λατινικά της Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο.

Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο.

Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.

ββ) Οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών παρουσιάζονται στους παρακάτω πίνακες:

Ομάδα Προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

αα) Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο κι αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3):

η Φυσική Ομάδας Προσανατολισμού,

η Χημεία Ομάδας Προσανατολισμού και

η Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας).

Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα, επιλέξουν να εξετασθούν στα Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στα Τμήματα του 2ου Επιστημονικού Πεδίου.

Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα, επιλέξουν να εξετασθούν στη Βιολογία Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο.

Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα, επιλέξουν να εξετασθούν και στην Ιστορία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.

ββ) Οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών παρουσιάζονται στους παρακάτω πίνακες:

Ομάδα Προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ και ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

αα) Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο κι αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3):

τα Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού,

η Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (ΑΕΠΠ) και

η Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας).

Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο.

Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στην Ιστορία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.

Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ), τότε έχουν πρόσβαση στο 5ο Επιστημονικό Πεδίο.

Οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής παρουσιάζονται στους παρακάτω πίνακες:

1. Με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ορίζονται η ακριβής κατάταξη των Τμημάτων στα Επιστημονικά Πεδία και οι συντελεστές βαρύτητας σε δύο (2) μαθήματα ανά Σχολή ή Τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση. Οι προαναφερθείσες αποφάσεις εκδίδονται το αργότερο μέχρι τη λήξη εκάστου σχολικού έτους και ισχύουν για τις πανελλαδικές εξετάσεις του επόμενου σχολικού έτους.

Σχόλια (27)

 
alex28
26 Μάιος 2015 00:46

Και γιατί ένα παιδί που θέλει μόνο ιατρικά να εξαναγκάζεται σε 5 ώρες μαθηματικά και μόνο 2 ώρες βιολογία?

 
Μαθήτρια Β για ΤΕΦΑΑ
19 Μάιος 2015 14:55

Και για τα ΤΕΦΑΑ, κουβέντα και πέρσι και φέτος. Όλοι μας λένε και μας έλεγαν, μάλλον από παντού. Πίστεψα πως τα παιδαγωγικά ήταν συναφές και "μια κάποια λύσις" και πήγα θετική. Τώρα μου φαίνεται αδιανόητο να πάω με Μαθηματικά και Φυσική κατεύθυνσης ή ό, τι σχετικό. Πρέπει να αλλάξω να πάω θεωρητική. Και πάλι με ποιον συνδυασμό;. Και γιατί όλα αυτά να ξεκαθαρίσουν στις 30 Ιουνίου; Δεν είναι αργά, για το άγχος μας, την προσπάθειά μας και τη διάλυσή μας δύο χρόνια τώρα που δοκιμάζονται όλα ανέτοιμα πάνω μας;

 
Alphap
18 Μάιος 2015 13:21

Προς Αlex

To έχω ξαναγράψει.Το 5ο μάθημα δεν το παίρνεις με το ζόρι αλλά μόνο εάν το θέλεις για να έχεις περισσότερες επιλογές.Αυτό δε μπορεί παρά να έχει ένα τίμημα.Για παράδειγμα ο γυιος μου δε θα πάρει 5ο μάθημα γιατί ενδιαφέρεται για συγκεκριμένη ομάδα σχολών εάν ήθελε και οικονομικά ή ιατρική θα έπρεπε να πάρει το αντίστοιχο μάθημα . Είναι λογικό ..!!

 
Έσμυ
17 Μάιος 2015 20:42

savant, και η χημεια διδάσκεται, θα γράψεις στο esos όταν οι επιθυμία των σχολών θα γινει σεβαστη και τα παιδιά δε θα εξετάζονται σε άσχετα μαθήματα;;

και μια απορία έχω: γιατι οι σχολές πληροφορικής να ένταχθούν στη θετικη;;;μεινε στο ακουστικο σου

 
Γονιός μαθητή Β Λυκείου
17 Μάιος 2015 19:50

Το παιδί μου θέλει να περάσει στα οικονομικά, γιατί να διδαχθεί, ποσώ δε μάλλον να εξεταστεί (!!!!!!) στον προγραμματισμό. ΕΛΕΟΣ πια, δεν θα γίνουν ολα τα παιδιά σχεδιαστές προγραμμάτων. Την αλγοριθμική σκέψη την παίρνουν απο τα μαθηματικά. ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ πληροφορικης στη Γ Γυμνασίου και τέλος, ας μάθουν γλώσσες προγραμματισμού στο πανεπιστήμιο.

 
kostas
17 Μάιος 2015 19:38

Γιατί δεν ανακοινώνουν τις σχολές ανά πεδίο και την ύλη των μαθημάτων;

 
Μαθητης Β
17 Μάιος 2015 17:57

@savant

Οι μισές Θετικές και Τεχνολογικές σχολές ζήτησαν ΕΞΕΤΑΣΗ στην πληροφορική. Το υπουργείο όμως έκανε του κεφαλιού και δεν άκουσε τις σχολές και ανάγκασε όλους του μαθητές να δίνουν χημεία με το ζόρι και απαγόρευσε ταυτόχρονα για αυτές τις σχολές της εξέταση στην Πληροφορική. Τι δε καταλαβαινεις;

 
ΣΧΟΙΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ
17 Μάιος 2015 16:16

Γιατί δεν αποφασίζουν οι σχολές τα μαθήματα που θα εξετάζονται οι υποψήφιοι .Πότε θα γίνουμε σωστο κράτος;

 
savant
16 Μάιος 2015 14:31

Η πληροφορική διδάσκεται και στη Θετική. Ποιος την εξόρισε?

 
Γιάννης Κ.
16 Μάιος 2015 13:07

Ο κος Κουράκης πριν από μερικους μήνες βρισκόταν στα κάγκελα με την τροποποίηση του Λοβέρδου εγκαλώντας τον για αντιδημοκρατική συμπεριφορά και έλλειψη διαλόγου. Σήμερα ο '' δημοκράτης '' Κουράκης αγνοεί επιδεικτικά την γνώμη των σχολών που ζήτησαν και απαίτησαν να εισάγονται σε αυτές μαθητές που θα εξετάζονται στην Πληροφορική και αναγκάζει τους μαθητές με κλίση σε κάποια Πολυτεχνικη σχολή(Μηχανικών ,Μηχανικών Η/Υ,Ηλεκρονικών κ.λ.π) ή σε κάποια Πανεπιστημιακή(Μαθηματικό κ.λ.π.) να εξετάζονται στην χημεία!!!! Επίσης αγνοεί τις κραυγές των μαθητών και των οικογενειών τους γιά σύνδεση του Πεδίου Οικονομιας-Πληροφορικής με αυτό της Θετικής- Τεχνολογικής. Η διάκριση όχι μόνο είναι προφανής αλλά και αστεία. Ολοι οι μαθητές ''πρέπει'' να εξετ'αζονατι στην χημεία σε όποια σχολή και αν θέλουν να περάσουν. Αυτό έιναι πρωτοφανές.

Γιατί ο "δημοκράτης" κουράκης επιβάλει να εξετάζονται στην χημεία και γιατί ο ΓΙΑΤΡΟΣ κουράκης δίνει την δυνατότητα στις επιστήμες υγείας και εκπαίδευσης να περνούν από όλους τους κλάδους, και στις υπόλοιπες σχολές όχι;;;
Κρίμα γιατί προεκλογικά φαινόταν ότι η ''πρώτη φορά αριστερά'' θα έκανε κάτι διαφορετικό.
Κρίμα!!!

 
Arvit
16 Μάιος 2015 10:42

2 μήνες χρειάστηκαν για να εξοριστεί η θετική επιστήμη της πληροφορικής στα...οικονομικά και από οτι φαίνεται η επιχείρηση διαστρέβλωσης συνεχίζεται .

Δεν ζητήθηκε ποτέ να μπαίνουν σε ΟΛΑ τα πολυτεχνεία με πληροφορική. Υπάρχουν συγκεκριμένες σχολές που είναι κριτήριο εισόδου. Οι άμισθοι και μη σύμβουλοι προσωρινά πέτυχαν τη μεγάλη στρέβλωση.

Η Κύπρος όμως και η λογική είναι εκεί και έτσι δε θα μείνει για πολύ το νέο λύκειο των σύριζανελ

 
Νικος
16 Μάιος 2015 10:27

Προς bill231

H ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΩΝ σχολών, καθώς και ΟΛΕΣ ΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ζήτησαν οπωσδήποτε πληροφορική, αλλά με το νέο σύστημα ο "δημοκράτης" κουράκης τους υποχρεώνει να εξετάζονται μόνο στην χημεία.

Σε κάθε περίπτωση υποστηρίζω την βούληση των σχολών ενάντια στην αντιδημοκρατική επιβολή του υπουργείου. Αυτό λέω. Θέλουν οι σχολές να εξεταστούν πληροφορική; Να εξεταστούν πλήροφορική. Θέλουν Χημεία; Να εξεταστουν Χημεία.

Και ΑΦΟΥ έχουν επιλέξει οι σχολές, ΜΕΤΑ να ξεκινήσει να γίνει ο διαχωρισμός σε επιστημονικά πεδία. Και όχι αντίστροφα!

Αυτό είναι το σωστό και δεν νομίζω να διαφωνεί κανείς λογικός με αυτό. Εκτός βέβαια από το υπουργείο που αντί να εξυπηρετεί το κοινό συμφέρον εξυπηρετεί συντεχνείες.

 
bill231
16 Μάιος 2015 00:58

ΤΑ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΑ ΖΗΤΗΣΑΝ ΕΞΕΤΑΣΗ ΣΤΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ;; ΚΑΠΟΙΟ ΛΑΘΟΣ ΚΑΝΕΙΣ.. ΟΛΑ ΤΑ ΧΗΜΙΚΑ ΜΗΧΑΝΙΚΑ ΟΛΕΣ ΟΙ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΛΑ ΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΟΛΕΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΕΤΑΛΛΕΙΟΛΟΓΟΙ ΥΛΙΚΩΝ ΖΗΤΗΣΑΝ ΧΗΜΕΙΑ..
ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΥΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΥΣ..ΟΠΟΤΕ ΑΣΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ..
ΑΛΗΘΕΙΑ ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΖΗΤΗΣΑΝ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ;;

 
ALEX
15 Μάιος 2015 20:58

Υπάρχει πρόβλημα !!
Για τα ίδια Τμήματα θα διαγωνίζονται παιδιά με 4 μαθήματα και άλλα με 5 . Αυτό είναι εντελώς άδικο και πρέπει να το σκεφτούν. Θα πρέπει να πριμοδοτούνται τα παιδιά που παίρνουν 5 μαθήματα, π.χ. αν ο βαθμός του 5ου είναι πάνω από το Μ.Ο. των 4 να συνυπολογίζεται αυτό θα τα βοηθάει, διαφορετικά δεν έχει νόημα να μπλέξει κάποιος με 5ο μάθημα.

 
Γιάννης
15 Μάιος 2015 16:14

Συμφωνώ και με τους δυο σας και επαυξάνω.
Απλώς παραπάνω έγραψα ότι έτσι κι αλλιώς αυτό συνέβαινε και με το υπάρχον σύστημα και ότι δεν θα περάσει ιατρική διότι θα έχει μειωμένα μόρια.

 
μητέρα μαθήτριας β΄λυκείου
15 Μάιος 2015 13:46

Προς Νίκο

Αυτό ακριβώς. Πρέπει κάποτε να ρωτήσουν τις σχολές με κοινό πεδίο γνώσεων τι θέλουν. Ποτέ μου δεν κατάλαβα πως ένα παιδί που θέλει να σπουδάσει Ιατρική,ή Νομική ή Πολυτεχνείο να δηλώνει και Παιδαγωγικά.
Γέμισε ο τόπος ανθρώπους που δεν αγαπάνε αυτό που σπουδάζουν....
Πάνε στο Πανεπιστήμιο απλά γιατί κάτι πρέπει να σπουδάσουν.
Παίρνουν τις θέσεις παιδιών που πραγματικά θέλουν κάτι και δεν χρειάζεται να γράψουν 19. Ναι με 18,5 μπορεί να μην γίνεσαι γιατρος, αλλά γίνεσαι δάσκαλος.
Γι αυτό βλέπουμε κάτι τρελές βάσεις και μετά μη παραγωγικούς ανθρώπους.

 
Νίκος
15 Μάιος 2015 11:15

Προς Γιάννη

Δηλαδή επειδή με το σημερινό σύστημα συγκρίνουμε για ιατρική όσους δίνουν (αρχαία, ιστορία) με αυτούς που δίνουν (μαθηματικά, πληροφορική) αυτό σημαίνει ότι αυτό είναι σωστό;;;;

Με ποια λογική συγκρίνονται ανόμοια πράγματα;

Αυτό ακριβώς προσπαθησε να διορθώσει ο λοβέρδος και ο αρβανιτόπουλος. Και η σημερινή κυβέρνηση, επαναφέρει τον παραλογισμο αυτό!!!

Και επίσης, το κυριότερο, με αντιδημοκρατικό τρόπο η σημερινή κυβέρνηση αγνοεί τις αποφάσεις των πανεπιστημιακών σχολών όσον αφορά το σε τι θέλουν να εξετάζεται ο μαθητής.

Έτσι, ενώ τα πολυτεχνία έχουν ζητήσει οποσδήποτε πληροφορικη, ο "δημοκράτης" κουράκης επιβάλει να εξετάζονται στην χημεία!

Τέλος υπάρχει ΕΥΝΟΙΑ της κυβέρνησης προς μια ομάδα σχολών.

Γιατί ο ΓΙΑΤΡΟΣ κουράκης δίνει την δυνατότητα στις επιστήμες υγείας και εκπαίδευσης να περνούν από όλους τους κλάδους, και στις υπόλοιπες σχολές όχι;;;

Με ποιά λογική, αυτό;;

ΑΣ ΡΩΤΗΣΟΥΝ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΣΕ ΤΙ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ!!!!

 
Γιάννης
14 Μάιος 2015 18:13

Προς Κώστα

Δεν θα περνάει ιατρική διότι πάει με μειωμένα μόρια.
Γενικότερα όμως, και τώρα δεν περνάει, ας πούμε, ιατρική με αρχαία, ιστορία και βιολογία γενικής; Προς τι η έκπληξη;

 
La
14 Μάιος 2015 17:38

1. Εκτός από το Σχέδιο και τις Ξένες Γλώσσες, υπάρχουν και δυο Μουσικά μαθήματα που εξετάζονται ως Ειδικό Μάθημα. Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη να συμπεριληφθούν στα μαθήματα επιλογής της Γ΄Λυκείου (κατά τη διάρκεια του σχολικού προγράμματος ή μετά).
2. Ένας μαθητής που τελειώνει φέτος τη Γ΄Λυκείου και εξετάζεται ενδοσχολικά για το απολυτήριο. Με ποιό σύστημα εξετάσεων θα δώσει πανελλαδικές εξετάσεις το 2016;

 
Γιάννης
14 Μάιος 2015 16:08

Προς Κώστα

Δεν θα περνάει ιατρική διότι πάει με μειωμένα μόρια.
Γενικότερα όμως, και τώρα δεν περνάει, ας πούμε, ιατρική με αρχαία, ιστορία και βιολογία γενικής; Προς τι η έκπληξη;

 
μητέρα μαθήτριας β΄λυκείου
14 Μάιος 2015 14:22

Πρς ΣΣ

Κι εμείς το ίδιο πρόβλημα έχουμε. Θα εξεταστούν στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης σίγουρα καθώς και στην πληροφορική. Δεν θα εξεταστούν στα Μαθηματικά και στοιχεία στατιστικής ούτε στην Κοινωνικοπολιτική Αγωγή. Ναι άλλαξε.
Τώρα μπορεί να αρχίσουν πολλοί να λένε ΣΩΣΤΑ- ΚΑΛΑ ΚΑΝΟΥΝ πρέπει να ξέρουν καλά μαθηματικά για τις οικονομικές σχολές και να έχουν δίκιο. Δεν θα εξετάσουν το γεγονός ότι τα παιδιά δεν φταίνε για την διαφορετική ενημέρωση που είχαν πέρυσι....

 
ΣΣ
14 Μάιος 2015 13:54

Ερώτηση και παρακαλώ όποιος γνωρίζει να μου απαντήσει.
Τα Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού στο 5ο Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορική και στο 2ο Επιστημονικό πεδίο: Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες, είναι 100% σίγουρο ότι θα είναι διαφορετικά (με διαφορετική ύλη, δυσκολία, διαφορετικά θέματα) ή υπάρχει περίπτωση να είναι τα ίδια. Θα είναι τραγικό για τα παιδιά του 5ου πεδίου, που πολλά πήγαν β΄λυκείου θεωρητική κατ/ση και που μέχρι τώρα έδιναν ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ και ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ να δίνουν τώρα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ...

 
Κώστας
14 Μάιος 2015 13:40

Δηλαδή, θα περνάει κάποιος Ιατρική με Μαθηματικά προσανατολισμού, ΑΕΠΠ, Γλώσσα και Βιολογία γενικής παιδείας;

 
Γιάννης
14 Μάιος 2015 13:07

Στο Νόμο αναφέρει σαφώς ότι οι σχολές κατανέμονται σε πεδία μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Οπότε μέχρι 30 Ιουνίου. Προφανώς δεν εξαρτάται μόνο από το Υπουργείο αλλά και από τα πανεπιστήμια.

Η διδακτέα ύλη κλπ θα βγει όταν πρέπει. Αφήστε τώρα τα παιδιά να δώσουν τις εξετάσεις τους και μετά. Όσο αφορά τους καθηγητές που θέλουν "να βοηθήσουν" τα παιδιά ας τα βοηθήσουν σωστά και ας περιμένουν. Μην τα τρελάνουν στο άγχος για το δικό τους και μόνο συμφέρον!

 
N
14 Μάιος 2015 11:17

Ως γονέας το πρώτο που θα ήθελα να ξέρω είναι σε ποια πεδία αντιστοιχεί η σχολή που θέλει το παιδί μου να περάσει. Άρα έπρεπε να ανακοινωθούν οι αντιστοιχίσεις σχολών - πεδίων. Αλλιώς όλη η ενημέρωση που δίνεται είναι χωρίς νόημα για μας.

 
Διονύσης Δρακόπουλος
14 Μάιος 2015 00:19

Αφού ψηφίστηκε το νομοσχέδιο, θα πρέπει να ανακοινωθεί - το συντομότερο δυνατό - και η διδακτέα ύλη για τις πανελλήνιες εξετάσεις του 2016. Ενδιαφέρει και τους μαθητές που θέλουν να ξεκινήσουν την προετοιμασία τους και τους καθηγητές που θέλουν να τους βοηθήσουν.

 
Panos
13 Μάιος 2015 21:57

Ποια είναι η ακριβής κατάταξη των Τμημάτων στα Επιστημονικά Πεδία και οι συντελεστές βαρύτητας σε δύο (2) μαθήματα ανά Σχολή ή Τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση?

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.