Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Ποιους ευνοεί στην πραγματικότητα ο νέος νόμος για την επιλογή στελεχών

Δημοσίευση: 18/05/2015
Σχολείο λύκειο
Alt Text: 
Σχολείο λύκειο
Title Text: 
Σχολείο λύκειο
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Δημοσιεύτηκε το νέο Πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου: http://www.esos.gr/sites/default/files/articles-legacy/nomos_432715_epei...

Σε ότι αφορά την κρίση στελεχών ισχύει τα εξής:

– Δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει Διευθυντής κανένας κάτω από 20( η καλύτερα 21 ) χρόνια υπηρεσίας.

Πολύ απλά διότι έχει προβάδισμα του +11 μόρια στο σημείο αυτό των χρόνων υπηρεσίας Για να ανατραπεί κάποιος στα 21 χρόνια + υπηρεσίας από κάποιον από 10-15 πρέπει να συντρέχουν οι εξής λόγοι:

-Να μην έχει κανένα προσόν ο ίδιος

– Να μην πάρει το 20% των ψήφων του συλλόγου και να μην «προκριθεί» στην επόμενη φάση.

– Να έχουν μαζέψει οι ανθυποψήφιοι του διδακτορικό + όλα τα βασικά χαρτιά Που θα είναι αμφίρροπη η μάχη;

– Σε προϋπηρεσίες 20 + όταν εν ενεργεία Διευθυντές διεκδικούν το ίδιο σχολείο Πότε πτυχία, προσόντα θα παίξουν ρόλο;

– Σε προϋπηρεσίες 20+ μόνο.

Πότε ο σύλλογος διδασκόντων θα μπορεί να ανατρέψει;

Έχει πιθανότητες μόνο όταν στηρίξει άλλο πρόσωπο με 15+ υπηρεσία και προσόντα ή 21 χρόνια και χωρίς προσόντα.

Συμπέρασμα; Τα πάντα παραμένουν ίδια, μόνο συγκεκριμένες περιπτώσεις που δεν ταίριαξε η «διοικητική-παιδαγωγική τους χημεία» κινδυνεύουν να μην ανανεώσουν.

Επίσης το νέο σύστημα «ταιριάζει γάντι» με +20 χρόνια καθώς υπάρχει το bonus των +11 της υπηρεσίας και μεγάλο μέρους του δυνητικού +12 των ψήφων του συλλόγου διδασκόντων από τη στιγμή που έχει ήδη την προτίμηση μερίδας συναδέλφων σε εκλογές . Καλές και κακές μελέτες περίπτωσης:

Καλό σενάριο: Συνάδελφος με προσφορά στο σχολείο και όρεξη για δουλειά βρίσκει την εκτίμηση από τον σύλλογο του.

Επίσης διαθέτει 15 χρόνια (=10 μόρια) και συνασπίζει την θετική ψήφο του συλλόγου προκειμένου να διεκδικήσει θέση από Διευθυντή που λουφάρει και συμπεριφέρεται απρεπώς σε μερίδα συναδέλφων που έχει την ευχέρια Κακό σενάριο: Διευθυντής με 20 χρόνια, με ΤΠΕ 1 δεν έχει ιδέα από Mschool και Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

Ανθυποψήφιο έχει κάποιον που χειρίζεται όλα αυτά αλλά με λιγότερα χρόνια.

Στο τέλος επιλέγεται ξανά ως Διευθυντής.

Πως θα λειτουργήσει σωστά γραμματειακά το σχολείο όταν η ίδια η διεύθυνση αποψιλώνεται σε δεξιότητες της παραπάνω διαχείρισης;

Κίνηση Εκπαιδευτικών "Συμμετοχή" Β ΕΛΜΕ ΑΙτωλοακαρνανίας www.simmetoxi.gr

Σχόλια (15)

 
Αντώνης
18 Μάιος 2015 17:45

Απόλυτα σωστός ο αρθρογράφος. Αν είχε διαβάσει και λίγο πιο προσεκτικά το νόμο για να είναι πιο ακριβής, θα ήταν καλύτερα (π.χ. τα 11 μόρια τα παίρνεις με 19 έτη διδακτικής υπηρεσίας και όχι 21 γενικά - επίσης 15 χρόνια = 10 μόρια???).
Τέλος πάντων. Η ουσία είναι η βλακεία αυτού του νόμου: 40άρης προθυπουργός που θέλει 60ρηδες δ/ντές σχολείων...

 
PHD
18 Μάιος 2015 18:19

Καλά τα λέτε αλλά ακούτε και άλλα ποιο τρελά. Φανταστείτε ο νέος (16 χρόνια υπηρεσία) να είναι ΠΕ19 με β’ Επίπεδο και Μεταπτυχιακό C2 και να έχει κάνει το ανοσιούργημα να έχει πάρει εκπαιδευτική άδεια για να κάνει το Διδακτορικό του (αλλά θα επανέλθω σε αυτό αργότερα) τι έχει ο φίλος μας αν έχει πάρει 4 χρόνια εκπ/κη άδεια 4-4=0 + 0 + 1 + 0 + 8=9 μόρια. Μια συνάδελφος που δεν έχει τίποτα εκτός από 19 χρόνια υπηρεσία ( μπορεί να έχει και 3 παιδία κάνει στην διάρκειά της θητείας αυτής άρα – 6 χρόνια) 11μόρια αν έχει και καμία πιστοποίηση 1ου επιπέδου που την επιμόρφωσε ο συνυποψήφιός της τότε θα έχει 11.5.
11.5 vs 9 εντάξει μα αυτή είχε χρόνια στην τάξη θα μου πει κάποιος ναι 19-6=13 και ο συνυποψήφιός της 16-4 = 12 ( μεγάλη διαφορά εεεε). Ζήτω η αξιοκρατία. Διδακτορικά μεταπτυχιακά δεξιότητες 9 μετριότητα 11.5. Εμπρός για τον 22ο αιώνα.
Σ’ ότι αφορά την εκπαιδευτική άδεια και κατά πόσο είναι δίκαιο και σωστό να μην μετράει στα χρόνια υπηρεσίας. Να το δούμε λίγο. Ποια εταιρία θα έστελνε ένα υπάλληλό της στο εξωτερικό για εκπαίδευση και θα προωθούσε κάποιον που απλά θα έκανε μια τετριμμένη εργασία το διάστημα που ο άλλος εκπαιδεύονταν ;. Το κράτος επενδύει ε πάνω σε ένα στέλεχος όταν του επιτρέπει να πάρει Εκπ. Άδεια του πληρώνει 20% πλέων του μισθού του, και τον απαλλάσσει από την υποχρέωση να πηγαίνει στο σχολείο προσλαμβάνοντας ένα αναπληρωτή. Ο εκπαιδευτικός που έχει πάρει εκπ/κη άδεια κόστιζε(πλέον δεν υπάρχουν εκπ/κες άδειες) περίπου 20000 το χρόνο αν συνυπολογίσει κανείς όλα τα έξοδα που είχε ο αναπληρωτής που πήγαινε στην θέση του. Κάθε χρόνο παρουσιάζε έκθεση προόδου βάση της οποίας ανανεώνεται η άδεια. Φυσικά αν κάποιος κάνει διδακτορικό με Εκπ/κη άΔεια σχεδόν σίγουρα διδάσκει επικουρικά σε πανεπιστήμιο. Με ποια λογική αυτός που διδάσκει σε πανεπιστήμιο δεν έχει διδακτική υπηρεσία και έχει αυτή που μεγαλώνει τα παιδία της; Το υπουργείο δυστυχώς προβάλει το προφίλ του εκπαιδευτικού που επαναπαύεται στις γνώσεις του, δεν τις ανανεώνει αντιτίθεται, σε κάθε μορφή αξιολόγησης ( και παίρνει προαγωγή με αυτό) . Αν λοιπόν το υπουργείο παιδεία αντιτίθεται στην εκπαίδευση των στελεχών του τότε έχει αποτύχει εκ των προτέρων. Δυνητικά να μην κάνουν μάθημα τα παιδιά αφού η πολύ μόρφωση είναι περιττή.

 
Γιάννης
18 Μάιος 2015 19:26

Ένα σημείο που χρήζει διευκρίνισης είναι ο τρόπος υπολογισμού των μορίων της υπηρεσιακής κατάστασης. Ο νόμος αναφέρει: "οι μονάδες αυτές (11) υπολογίζονται με βάση τη διδακτική υπηρεσία αποτιμώμενη σε 1 μονάδα για κάθε έτος πέραν του χρόνου που αποτελεί προϋπόθεση για τη συμμετοχή στη διαδικασία επιλογής Διευθυντών σχολικών μονάδων...".
Το ερώτημα είναι ποιος είναι ο χρόνος που θα θεωρηθεί ότι αποτελεί προϋπόθεση για συμμετοχή στη διαδικασία επιλογής: τα 10 χρόνια της εκπαιδευτικής υπηρεσίας ή τα 8 χρόνια της διδακτικής υπηρεσίας;
Είναι ένα κρίσιμο σημείο που μπορεί να αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα στις επερχόμενες κρίσεις των στελεχών της εκπαίδευσης...

 
Πέτρος
18 Μάιος 2015 19:47

Ο ΣΥΡΙΖΑ επέλεξε να στηρίξει τα μνημονιακά στελέχη και να γυρίσει την πλάτη στους νέους που τον εξέλεξαν. Η αλαζονεία έχει κοντά ποδάρια...

 
Εκπαιδευτικός
18 Μάιος 2015 20:04

Αγαπητοί συνάδελφοι με 10 έως 15 χρόνια υπηρεσία και με πολλά προσόντα, όπως λέτε ότι έχετε, κάντε λίγο υπομονή, μην κάνετε έτσι να γίνετε αρχηγοί και ηγέτες, όπως τουλάχιστον φαίνεται από κάποια σχόλιά σας. Υπάρχουν και άλλες θέσεις να προσφέρετε στα Σχολεία, εάν όντως αξίζετε όσο νομίζετε, ας πούμε να εκλεγείτε Υποδιευθυντές και εκεί μέσα από την συνεργασία και γιατί όχι την υπηρεσιακή υπακοή, που δεν είναι πάντα βλαπτική και την εμπειρία που θα αποκτήσετε, θα μάθετε να υπολογίζετε στην ουσία και όχι στα λόγια τις γνώμες των άλλων συναδέλφων, ώστε αργότερα ωριμότεροι και Δημοκρατικότεροι να γίνεται εσείς επικεφαλείς με πνεύμα να υπηρετείτε τους άλλους και όχι να ικανοποιείτε τη φιλοδοξία σας. Μάθετε από εμένα τον παλιό, ότι η ευθύνη για ουσιαστική διαπαιδαγώγηση δεκάδων μαθητών και σεβασμού των συναδέλφων δεν είναι εύκολο έργο, που τόσο ζητάτε, ίσως και πρόωρα να αναλάβετε. Το βασικό προσόν ενός Διευθυντή Σχολείου δεν είναι τόσο η γνώση σε υψηλό επίπεδο της πληροφορικής, όπως νομίζετε και αυτό ίσως χρειάζεται, αλλά κυρίως ο ισορροπημένος χαρακτήρας με ψυχική αρχοντιά, με πνεύμα θυσίας για την κοινότητα, με αγάπη για τα παιδιά, τους γονείς και βεβαίως τους συναδέλφους, με αληθινά Δημοκρατική νοοτροπία. Όταν αυτά τα αποκτήσετε να είστε βέβαιοι ότι όλοι θα σας ψηφίσουν

 
pros ekpaideutiko
18 Μάιος 2015 21:34

Το κακό είναι ότι ούτε ο «παλιός» συνάδελφος ευνοείται αφού ένας συνάδελφος 19 χρονών δεν είναι πλήρης ημερών το αντίθετο μάλιστα. Με τον παλαιότερο νόμο (3848) τα μόρια λόγο εκπαιδευτικής και όχι «διδακτικής» υπηρεσίας ( που πολλές φορές γίνεται στο σπίτι του συναδέλφου ή στο γραφείο σχολικών δραστηριοτήτων και όχι στην τάξη) τελείωνε στα 24 χρόνια και δεν υπήρχε το φαινόμενο κάποιος στα 10- χρόνια να παίρνει 0 μόρια στα 14 6, στα 19 11 και στα 24 πάλι 11.
Αν βαρύνουσα ήταν η γνώμη του συλλόγου με ότι αυτό συνεπάγεται το σωστό ήταν μόνο και μόνο κριτήριο η γνώμη του συλλόγου και περιορισμένη θητεία αλλά και ή λογοδοσία του συλλόγου σε περίπτωση κακών επιλογών.
Συνάδελφοι το νομοσχέδιο είναι μια κουρελού το λένε και οι ίδιοι, χωρίς σκοπό στόχο όραμα εκτός από το να μειώσει τα «αντικειμενικά» προσόντα και να ανακατέψει την σούπα.
Είπαμε πτυχίο + μεταπτυχιακό > μεταπτυχιακό + Διδακτορικό.
19 χρόνια = 25 χρόνια,
Διδασκαλία στο πανεπιστήμιο δεν μετράει ως διδασκαλία αλλά μετράει το baby sitting.
Μυστική ψηφοφορία και όχι αξιολόγηση ( φτου κακό) σε σύλλογο με κουμπάρους και κολλητούς θα αξιολογηθεί σωστά κάποιος με τα χαρακτηριστικά που λες συνάδελφε εκπαιδευτικέ ή θα γίνει βυζαντινή παρακμή με ίντριγκες και δολοπλοκίες? Τι λέτε. πόσους Ισνογκουντ θα δούμε στα σχολεία.

 
geo
18 Μάιος 2015 22:08

Και θα προσεθετα σε αυτα που εγραψε ο Εκπαιδευτικος, αν παρετε (που θα παρετε) συνταξη στα 67 ή αργοτερα, και στα 50 σας ή τα 55 σας να γινετε διευθυντες, παλι θα εχετε ενα σωρο χρονια μπροστα σας. ΜΗΝ ΒΙΑΖΕΣΤΕ!

 
Νιόβη
19 Μάιος 2015 01:02

Συνάδελφοι αδίκως αναλωνόμαστε...Ούτως ή άλλως δεν μας δίνουν σημασία... Και η ΟΛΜΕ μας αδιαφορεί! Απλά είναι αντίθετη με το νομοσχέδιο και δεν αντιπροτείνει τίποτε.... Προωθεί και αυτή την "αξιοκρατία" αγωνίζεται...Απλά όλοι ΥΠΟΠΑΙΘ και ΟΛΜΕ μας αφήνουν στα υπολείμματα του "διαίρει και βασίλευε" Και το έχουν καταφέρει. Από όλα τα σχόλια διαφαίνεται ο ανταγωνισμός παλαιών - νέων, ικανών πολλά υποσχόμενων νέων και 50άρηδων ή 60άρηδων. Είναι φοβερό! Δεν μπορεί κανείς να είναι πενήντα-εξήντα να έχει τυπικά προσόντα και να είναι ικανός; Αυτό μόνο οι νέοι < 50 μπορούν να το πετύχουν! Αλλά πράγματι η εμπειρία στα γενικότερα εκπαιδευτικά δρώμενα την οποία αποκτάει ο καθηγητής μέσα από τη διδασκαλία δεν χρειάζεται καθόλου! Τι βιασύνη να γίνουν διευθυντές όλοι από τα σαράντα; Κουράστηκαν από την τάξη και θέλουν διοίκηση; Και το επιχείρημα "πρωθυπουργός σαραντάρης και διευθυντές μεγαλύτεροι των πενήντα" πώς χρησιμοποιείται; Βλέπουν θετική την εξέλιξη εξαιτίας του νεαρού της ηλικίας του πρωθυπουργού μας; Και αν ναι, το επιτελείο του, ο υπουργός μας πόσων ετών είναι;

 
Γιαννουλόπουλος Γιώργος
19 Μάιος 2015 08:35

Γιατί τέτοιος καβγάς για τους Διευθυντές? Χάθηκε η γαλήνη της τάξης?

 
Θανάσης
19 Μάιος 2015 09:14

Η επετηρίδα και οι δέσμες ζουν και βασιλεύουν. Αυτοί παίζουν τον ζουρνά και εμείς χορεύουμε.

 
savant
19 Μάιος 2015 09:36

Και η προπαγάνδα και οι εμμονές επίσης

 
Φώτης
19 Μάιος 2015 10:25

Αρθρογράφε, λες
"Συμπέρασμα; Τα πάντα παραμένουν ίδια, μόνο συγκεκριμένες περιπτώσεις που δεν ταίριαξε η «διοικητική-παιδαγωγική τους χημεία» κινδυνεύουν να μην ανανεώσουν"
Τι ίδια παραμένουν; Ένας νέος προσοντούχος μπορούσε να γίνει άνετα διευθυντής, αν όχι στο κεντρικό σημείο της πόλης, άλλα πιο έξω σίγουρα, τώρα δεν πρόκειται να γίνει πουθενά, ίδια σου φαίνονται αυτά;

 
Τζουνίδης Γιώργος
19 Μάιος 2015 10:45

Αυτή όμως η συνδικαλιστική δράση. Ευτυχώς που δεν μοριοδοτείται. Πρέπει όμως ο σύλλογος να την λάβει υπόψιν. Μην πάει χαμένος ο κόπος στο κόλλημα αφίσας. Μην πάει χαμένος ο κόπος για το μάζεμα ψήφων. Μην πάει χαμένος ο κόπος για μοίρασμα καφέδων, υποσχέσεων και ρουσφετιών. Ανεξαρτήτως κόματος.Όσοι ασυμβίβαστοι ας ιδρώσει το μυαλό και το χέρι μας πριν ψηφίσει στον σύλλογο. Ευτυχώς υπάρχουν και φωτεινές εξαιρέσεις.

 
Θανάσης
19 Μάιος 2015 12:03

Και η συντεχνιακή λογική των μετρίων που ονειρεύονται νέες γενιές παπαγάλων επίσης.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ