ΒΟΥΛΗ

Ερώτηση στη Βουλή για τις μετατάξεις από Βουλευτές του ΚΚΕ

Δημοσίευση: 21/05/2015
Καννέλη βουλή
Alt Text: 
Καννέλη βουλή
Title Text: 
Καννέλη βουλή
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ερώτηση στη Βουλή, προς τον υπουργό Παιδείας Αρ. Μπαλτά σχετικά με τις μετατάξεις εκπαιδευτικών που έγιναν το 2013, κατέθεσαν Βουλευτές του ΚΚΕ, ζητώντας να απαντήσει:

1. Τι μέτρα θα πάρει για την απόδοση οργανικής θέσης σε όλους τους εκπαιδευτικούς και για να δώσει λύση στο ζήτημα των μετατάξεων, όπως έχει προταθεί από συνδικαλιστικές ενώσεις εκπαιδευτικών. 

2.Πότε σκοπεύει το ΥΠΠΑΙΔ να ολοκληρώσει τη διαδικασία των συγκεκριμένων μετατάξεων για να προχωρήσουν στη συνέχεια οι υπηρεσιακές μεταβολές (μεταθέσεις, αποσπάσεις), ώστε και οι εκπαιδευτικοί να γνωρίζουν έγκαιρα πού θα βρίσκονται του χρόνου αλλά και τα σχολεία να λειτουργήσουν κανονικά.

Η ΕΡΩΤΗΣΗ
Θέμα: Μετατάξεις εκπαιδευτικών
Το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπως ανακοινώθηκε στην αρμόδια επιτροπή που έχει συσταθεί για το ζήτημα των υποχρεωτικών μετατάξεων που έγιναν βάση του ν. 4172/2013, σχεδιάζει να προωθήσει ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία, ανακαλούνται όλες τις μετατάξεις που έγιναν από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση το 2013.
Η ρύθμιση αυτή, αν εφαρμοστεί, τινάζει στον αέρα τον οικογενειακό προγραμματισμό χιλιάδων εκπαιδευτικών (3600), που τα τελευταία δύο χρόνια, εργάζονται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Παρά την προσπάθεια του Υπουργείου να διασκεδάσει τις εντυπώσεις (βλέπε δελτίο τύπου ΥΠΟΠΑΙΔ, 18-5-2015), οι απαντήσεις που έδωσε ο αναπληρωτής Υπουργός στους εκπαιδευτικούς, κατά τη διάρκεια της κινητοποίησής τους (19/5/2015), μόνο ανησυχία προκαλούν.
Συγκεκριμένα, δεν υπήρξε καμία δέσμευση ότι δεν θα προχωρήσει σε μια τέτοια ρύθμιση-λαιμητόμο. Την ίδια ώρα, στο δίκαιο αίτημα των εκπαιδευτικών για απόδοση οργανικής θέσης απάντησε ότι "διευρευνάται η δυνατότητα σύστασής τους, αν και εφόσον το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους διαβεβαιώσει πως δεν θα υπάρχει κόστος και αν συμφωνήσει η κυβέρνηση".  
Η κυβέρνηση δηλαδή κινείται στη γνωστή γραμμή των ισοσκελισμένων προϋπολογισμών και, αντί για μόνιμους, μαζικούς διορισμούς, προωθεί την κινητικότητα των εκπαιδευτικών και το χτύπημα της οργανικής θέσης, δηλαδή της μονιμότητας.
Το πρόβλημα της μη ικανοποίησης χιλιάδων δίκαιων αιτημάτων για μετάθεση-απόσπαση εκπαιδευτικών ειδικοτήτων που ήδη υπηρετούσαν, πριν τις μετατάξεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση δεν προέκυψε αποκλειστικά από τις μετατάξεις του 2013. Οξύνθηκε ασφαλώς δραματικά και απέναντι σε αυτό δεν μπορεί κανείς να στέκεται αδιάφορα. Ωστόσο, έχει βαθύτερα αίτια.
Και αυτές βρίσκονται  στην αντιλαϊκή πολιτική που ακολουθήθηκε όλα τα προηγούμενα χρόνια (συμπτύξεις, συγχωνεύσεις χιλιάδων σχολείων, αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, δημιουργία πολυπληθών τμημάτων κ.α.) και που συνεχίζει και σήμερα η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Όλα αυτά οδηγούν σε υποβάθμιση της μορφωτικής διαδικασίας για τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας και σε χειροτέρευση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών.
Σήμερα, υπάρχουν χιλιάδες κενά στους εκπαιδευτικούς αυτών των ειδικοτήτων (π.χ. μόνο 514 στο ΠΥΣΠΕ Α΄ Αθήνας), που δεν δίνονται ωστόσο σαν οργανικά, καλύπτονται με χιλιάδες αναπληρωτές και όχι με μαζικούς, μόνιμους διορισμούς. 
Λύση στο ζήτημα των μετατάξεων υπάρχει και έχει προταθεί από συνδικαλιστικές ενώσεις εκπαιδευτικών. 
Για τους εκπαιδευτικούς στις ειδικότητες Γερμανικών, Γαλλικών, Καλλιτεχνικών, Θεατρική Αγωγής και Πληροφορικής, που δεν προϋπήρχαν στην Π.Ε., να συσταθούν και να τους αποδοθούν τώρα οργανικές θέσεις. Για τις προϋπάρχουσες στην ΠΕ ειδικότητες (ΠΕ06 Αγγλικών, ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής και ΠΕ16 Μουσικής) να πάρουν μετάθεση αναδρομικά και όσοι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης είχαν κάνει αίτηση το 2013 και το 2014 και είχαν περισσότερα μόρια από τον τελευταίο εκπαιδευτικοί που πήρε μετάταξη (πάντα για την ίδια μεταθετική περιοχή).

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
-    Τι μέτρα θα πάρει για την απόδοση οργανικής θέσης σε όλους τους εκπαιδευτικούς και για να δώσει λύση στο ζήτημα των μετατάξεων, όπως έχει προταθεί από συνδικαλιστικές ενώσεις εκπαιδευτικών. 
-    Πότε σκοπεύει το ΥΠΠΑΙΔ να ολοκληρώσει τη διαδικασία των συγκεκριμένων μετατάξεων για να προχωρήσουν στη συνέχεια οι υπηρεσιακές μεταβολές (μεταθέσεις, αποσπάσεις), ώστε και οι εκπαιδευτικοί να γνωρίζουν έγκαιρα πού θα βρίσκονται του χρόνου αλλά και τα σχολεία να λειτουργήσουν κανονικά.

Οι Βουλευτές

Χρήστος Κατσώτης 
Σάκης Βαρδαλής
Λιάνα Κανέλλη
Σταύρος Τάσσος
Μανώλης Συντυχάκης

Ετικέτες: 
ΜετατάξειςΚΚΕ

Σχόλια (1)

 
Λόγοι ακύρωσης και ένα ψέμα
21 Μάιος 2015 17:52

Δεν περίμενα ότι για μικροκομματικούς λόγους το ΚΚΕ θα γινόταν ο καλύτερος υπερασπιστής σκοτεινών ενεργειών της μνημονιακής συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ.

Λόγοι ακύρωσης της διαδικασίας:
1. Οι μετατάξεις στηρίχθηκαν στις διατάξεις του άρθρου 11, του Νόμου 4172/2013, οι οποίες καταπατήθηκαν δια της εφαρμογής των, στις 6 συνολικά φάσεις !!! (5 φάσεις ενστάσεων). Πολλές αποκλίσεις στα κενά των ΠΥΣΠΕ (μετάταξη περισσότερων στα ΠΥΣΠΕ υψηλής ζήτησης) και στα πλεονάσματα των ΠΥΣΔΕ (μετάταξη περισσότερων από όσους πρότειναν τα ΠΥΣΔΕ, ειδικά τα απομακρυσμένα, με αποτέλεσμα την πρόκληση κενών και την ανάγκη πρόσληψης αναπληρωτών σε νησιά-απομακρυσμένες περιοχές). Υποτίθεται ότι το άρθρο 11 αυτό ακριβώς ήθελε να προλάβει, αλλιώς δεν υπήρχε λόγος μη ολοκλήρωσης της άλλης εγκυκλίου των εθελούσιων μετατάξεων του Μαρτίου 2013.
2. Υπάρχουν δικαστικές αποφάσεις που κρίνουν παράνομη την προτεραιότητα μετάταξης σε όσους υπηρετούσαν στα οικεία ΠΥΣΔΕ, και έπειτα εντός περιφέρειας του επιθυμητού ΠΥΣΠΕ προς μετάταξη, καθώς δεν υπήρχε τέτοια πρόβλεψη στο νόμο, αλλά μόνο σε δελτίο τύπου του ΥΠΟΠΑΙΘ. Άρα όλες οι μετατάξεις πρέπει να επανεξεταστούν ως προς αυτό το κριτήριο και να γίνουν χωρίς περιορισμό γεωγραφικό.
3. Δε δημοσιοποιήθηκαν ποτέ τα μόρια όσων μετατάχθηκαν, ούτε και τα μόρια όλων των αιτήσεων όπως συμβαίνει σε τόσο σημαντικές Πανελλαδικές υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών. Τέτοια δημοσίευση λαμβάνει χώρα κάθε χρόνο στις αιτήσεις μεταθέσεων των εκπαιδευτικών, αλλά συνέβη και στις εθελούσιες μετατάξεις του Μαρτίου 2013. Κατ αυτόν τον τρόπο εξαφανίστηκε και κάθε τρόπος ελέγχου των αποτελεσμάτων.
4. Η επεξεργασία των αποτελεσμάτων και των ποιων πρέπει να μεταταχθούν δεν έγινε από κάποιο ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα όπως το edatacenter για τις μεταθέσεις και τις εθελούσιες μετατάξεις των εκπαιδευτικών, αλλά από το γραφείο του τότε υπουργού Κ.Αρβανιτόπουλου. Οι αιτήσεις έγιναν από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς σε μια google form (!!!), και με ασκήσεις επί φύλλων εργασίας βγήκαν τα αποτελέσματα.
5. Διαπιστώθηκαν 247 περιπτώσεις λανθασμένης μοριοδότησης εκπαιδευτικών προς τα πάνω και 208 προς τα κάτω, ελλείψει διασταύρωσης μοριοδότησης και ανυπαρξίας πληροφοριακού συστήματος. Οι μοριοδοτήσεις των εκπαιδευτικών δηλώθηκαν από τους ίδιους και δεν υπήρχε απαίτηση ελέγχου από τις οικείες Δ/νσεις Βθμιας Εκπ/σης.
6. Στην 1η φάση ενστάσεων (2η φάση μετατάξεων) υπήρξαν κάποιες μετατάξεις τόσο εξόφθαλμα φωτογραφικές που οδήγησαν σε χιλιάδες άλλες ενστάσεις. Ενστάσεις εκκρεμούν ακόμα ανικανοποίητες, παρά τις επόμενες 4 ακόμα φάσεις μετατάξεων.

Το ψέμα είναι ότι οι εκπαιδευτικοί θα επιστρέψουν στις οργανικές τους. Το υπουργείο δεσμεύτηκε ότι η διαδικασία θα "ξανατρέξει" μέσω του πληροφοριακού του συστήματος (edatacenter). Όσοι εξ αυτών έπρεπε να πάρουν μετάταξη θα ξαναπάρουν. Όσοι όχι, θα αντικατασταθούν από αυτούς που έπρεπε να είχαν μεταταχθεί ΚΑΙ ΕΙΧΑΝ ΑΔΙΚΗΘΕΙ. Έχουν κι αυτοί οικογένειες και αδίκως βρίσκονται μακριά για να ευνοηθούν κάποιοι άλλοι.
Ασφαλώς σε καμία περίπτωση δεν υπάρχει ευθύνη εκπαιδευτικών (πλην όσων δήλωσαν ψευδή στοιχεία) αλλά όσων δημιούργησαν και υλοποίησαν την πλέον σκοτεινή διαδικασία στις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.