Τι είπε ο Αρ. Μπαλτάς στη Σύνοδο υπουργών Παιδείας στις Βρυξέλλες

Tη σημασία των στόχων του στρατηγικού πλαισίου "ΕΚ2020”, στο πλαίσιο της συζήτησης για την ενδιάμεση ανασκόπησή του, τόνισε ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς στη Σύνοδο του Συμβουλίου των υπουργών Παιδείας, στις Βρυξέλλες
Ειδικότερα, αναφέρθηκε στις νέες προκλήσεις και τα νέα επικίνδυνα φαινόμενα ως προς τα οποία οι Υπουργοί Παιδείας της Ε.Ε. κλήθηκαν να τοποθετηθούν, τόσο πολιτικά, όσο και με όρους στρατηγικής.
Επεσήμανε τις βασικές αξίες που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη στη Στρατηγική "Ευρώπη 2020", διακρίνοντάς τες σε γνωσιακές, ηθικές και κοινωνικές. Εξήγησε ότι οι κοινωνικές αξίες αφορούν στην αλληλεγγύη και την αναγνώριση του άλλου και του πολιτισμού του και διευκρίνισε ότι απαιτείται ισχυρή συνεκτική βάση στις θεμελιώδεις γνώσεις, τις θετικές (Μαθηματικά, Φυσική, Βιολογία) και τις ανθρωπιστικές (Γλώσσα, Παγκόσμια Ιστορία -Global History- και Φιλοσοφία).
Τελειώνοντας, υπογράμμισε την ανάγκη συσχέτισης της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, λαμβανομένων υπόψη των πραγματικών -όχι εικονικών- προβλημάτων της αγοράς.
Ακολούθησε συζήτηση σχετικά με τη Διακήρυξη των Παρισίων της 17ης Μαρτίου 2015 ως προς την προώθηση μέσω της εκπαίδευσης της ιδιότητας του πολίτη και των κοινών αξιών της ελευθερίας, της ανοχής και της μη διάκρισης. Ο Υπουργός αναφέρθηκε στα εξαιρετικά επικίνδυνα φαινόμενα εσωτερικής διαίρεσης και εξωτερικών κινδύνων, ενώ δήλωσε ότι απαιτείται σεβασμός και κατανόηση των πολιτισμικών διαφορών. Επικαλούμενος τη ρήση του Σαίξπης "Σας διδάσκω διαφορές", αναγνώρισε τη συμβολή της Παγκόσμιας Ιστορίας και της Φιλοσοφίας προς την κατεύθυνση αυτή.
Θέματα Πολιτισμού
Στη δε Σύνοδο του Συμβουλίου των Υπουργών Πολιτισμού της Ε.Ε. (Βρυξέλλες, 19/5/2015), ο Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Αριστείδης Μπαλτάς, χαιρέτισε την πρωτοβουλία της Πολωνίας να συζητηθεί από τους Υπουργούς η απόφαση της Ε. Επιτροπής για χρηματοδότηση έργων πολιτιστικής κληρονομιάς μικρής κλίμακας με το μέγιστο ποσό των 5 εκ. ευρώ. Στήριξε απολύτως τον Πολωνό Υφυπουργό ως προς το ότι αυτό το ποσό είναι ιδιαιτέρως χαμηλό και περιορίζει τη διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς. Δήλωσε ότι το πρόβλημα είναι μεγάλο και σύνθετο και για τη χώρα μας, καθώς έχουμε μνημεία, μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους με την ευρύτερη έννοια.
Αναφέρθηκε στα αποτελέσματα ερευνών και μελετών σύμφωνα με τα οποία η διαφύλαξη και η προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς αυξάνουν την κοινωνική συνοχή, ενώ αποτελούν την κινητήριο δύναμη για την οικονομική ανάπτυξη, τον πολιτιστικό τουρισμό και την ενίσχυση της απασχόλησης. Ζήτησε, τέλος, από την Ε. Επιτροπή να δεσμευτεί να αναθεωρήσει τη σχετική απόφασή της.
Θέματα νεολαίας
Κατά τη Σύνοδο του Συμβουλίου των Υπουργών Νεολαίας της Ε.Ε. της 18ης Μαΐου 2015, ο Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Αριστείδης Μπαλτάς, υπενθύμισε την από αρχαιοτάτων χρόνων διάκριση μεταξύ του ιδιώτη (idiot) και του ενεργού πολίτη, δηλαδή του συμμετέχοντος στα κοινά.
Αναφερόμενος στον εξτρεμισμό, τον πρακτικό μηδενισμό και τα τεράστια μεταναστευτικά κύματα, δήλωσε ότι αποτελούν προϊόντα ακραίας φτώχειας και οδηγούν στο τέλμα, την αβεβαιότητα ως προς το μέλλον και, ως εκ τούτου, την οργή.
Επισημαίνοντας την ανάγκη δημοκρατικών και μη πατερναλιστικών διαδικασιών, τόνισε τη δυνατότητα συμβολής της παράδοσης του Νότου. Αναφέρθηκε, τέλος, στο κοινό Ανακοινωθέν της Υπουργικής Διάσκεψης για τη Διαδικασία της Bologna (Ερεβάν, 14-155/2015) ως προς την απόφαση των Πανεπιστημίων να επιτρέψουν στους Νέους να συμμετέχουν σε όλη την ιεραρχία.
Σχολιάστε το άρθρο
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.
Δημοφιλή Άρθρα
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΚΟΛΕΓΙΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
- Επεισόδια στο συλλαλητήριο των φοιτητών
- Το νέο ΚΥΣΔΕ
- Το νέο ΚΥΣΠΕ
- Παράταση προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για το 35ωρο Προπαρασκευαστικό Πρόγραμμα Πιστοποίησης Αποφοίτων του «Μετ...
- Έγκριση ολιγομελών τμημάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας (από 3 έως 4 μαθητές)
- ΣΥΡΙΖΑ: Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τα ΑΕΙ
- ΚΙΝΑΛ: Υπουργοί χωρίς υπευθυνότητα, φοιτητές χωρίς συγγράμματα
- Έκλεισαν τα σχολεία στη Φλώρινα
- Σύλλογος μελών ΔΕΠ Παντείου: Η ακαδημαϊκή ελευθερία στο στόχαστρο
- Ν.Φίλης: «Θα αγωνιστούμε να μην εφαρμοστεί η πανεπιστημιακή αστυνομία»
Σχόλια (4)
προς no-name
Τελειώνοντας, υπογράμμισε την ανάγκη συσχέτισης της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, λαμβανομένων υπόψη των πραγματικών -όχι εικονικών- προβλημάτων της αγοράς.
Είναι πολύ απλό αν θυμάσαι τι έλεγε για τα πανεπιστήμια και την αγορά εργασίας! αλλά ο γνωστός τρόπος τα βαφτίσουμε με άλλο όνομα και ούτε γάτα ούτε ζημιά "πραγματικών προβλημάτων"
μας δουλεύουν ψιλό γαζί!
''υπογράμμισε την ανάγκη συσχέτισης της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, λαμβανομένων υπόψη των πραγματικών -όχι εικονικών- προβλημάτων της αγοράς.'' μας κάνει πλάκα? τους κάνει πλάκα? καταλαβαίνει τι λέιε εδω και τι λέει έξω?
Από ποιο σημείο του κειμένου βγαίνει το συμπέρασμα "Άλλα έξω άλλα μέσα!"?
Άλλα έξω άλλα μέσα!
Έξω ευρωπαϊστές και μέσα λαϊκιστές!