Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Νέοι Διευθυντές στα σχολεία

Δημοσίευση: 22/05/2015
Σχολείο
Alt Text: 
Σχολείο
Title Text: 
Σχολείο
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ο νέος τρόπος επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης δημιουργεί στρεβλώσεις. Δεν μπορούμε όμως να παραγνωρίσουμε ότι έχει και θετικά στοιχεία, με πιο σημαντικό απ’ όλα ότι, για πρώτη φορά ο σύλλογος διδασκόντων έχει λόγο στην επιλογή του Διευθυντή.

Σίγουρα ο κλάδος των εκπαιδευτικών δεν στερείται ικανών και άξιων στελεχών, που μπορούν να ασκήσουν με επιτυχία το διοικητικό έργο.

Αρκετοί συνάδελφοι, που σκόπευαν να είναι υποψήφιοι για Διευθυντές, προβληματίζονται από το νέο πλαίσιο επιλογής των στελεχών, ενώ άλλοι, που στερούνται τυπικών προσόντων, το βλέπουν ως μία μοναδική ευκαιρία. Σ’ αυτούς, αλλά και σε όλους τους υπόλοιπους, ένα πράγμα θέλω να πω:

Τολμήστε! Χρειαζόμαστε όσο γίνεται περισσότερους υποψήφιους, ώστε να μπορέσουμε να επιλέξουμε τους καλύτερους. Μην αφήνετε κανένα να σας αποτρέψει, από το να είστε υποψήφιοι ούτε να σας επιβάλλει ποια σχολεία να διαλέξετε. Σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει να θεωρείται «ανήθικη» η συνυποψηφιότητα με φίλους ή προκατόχους διευθυντικών θέσεων, αφού η αξιοκρατία οφείλει επιτέλους να προέχει στη διοίκηση των σχολείων μας .

Και σε όλους τους υπόλοιπους, που θα αποτελέσουν το εκλεκτορικό σώμα, θα πω το εξής:

Μην αφήσετε αυτή την ευκαιρία να πάει χαμένη. Στο χέρι σας είναι να αποδείξετε ότι, η πολιτεία κάνει καλά, που εμπιστεύεται την κρίση σας. Αγνοείστε τις πιέσεις και τα κομματικά τερτίπια. Αφήστε στην άκρη τους συναισθηματισμούς και ψηφίστε με αντικειμενικότητα και υπευθυνότητα αυτόν, με τον οποίο θα συνεργαστείτε τα επόμενα 2 χρόνια.

Υπάρχουν νυν Διευθυντές, που έχουν αποδείξει ότι, είναι άξιοι και ικανοί. Επιβραβεύστε τους. Όσους πάλι τους θεωρείτε ανεπαρκείς, καταψηφίστε τους.

Αν ωστόσο μετά τη νέα διαδικασία της εκλογής προκύψουν, ως επί το πλείστον, οι ίδιοι Διευθυντές σχολικών μονάδων και Διευθυντές Εκπαίδευσης, χωρίς ιδιαίτερες ανατροπές και ανάδειξη νέων Διευθυντικών στελεχών, θα μπορεί να συμπεράνει κανείς ότι, η προηγούμενη διαδικασία (με τη συνέντευξη) ήταν τελικά ορθή και ότι η συμμετοχή του συλλόγου, δεν είναι καθοριστική για το αποτέλεσμα.

Πάντως, όταν για μία θέση υπάρχουν περισσότεροι από ένας υποψήφιοι, είναι λογικό να υπάρξουν αντιπαραθέσεις. Σε κάθε περίπτωση όμως, αυτές θα πρέπει να τερματιστούν μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία εκλογής των νέων Διευθυντών. Θα πρέπει την επόμενη μέρα να επικρατήσει στα σχολεία κλίμα ηρεμίας, ώστε οι εκπαιδευτικοί σε πνεύμα συνεργασίας με τους νέους Διευθυντές, να μπορέσουν να επιτελέσουν το λειτούργημά τους. 

Γιώργος Βαρδακώστας
Πρόεδρος Ε.Λ.Μ.Ε. Πιερίας
Αντιπρόεδρος της Ένωσης Γονέων Δήμου Κατερίνης

Σχόλια (11)

 
ANDGIAN
22 Μάιος 2015 10:13

..το κάλεσμα με τη συγκεκριμένη ροή του γραπτού λόγου αφήνει την αγωνία για το αποτέλεσμα όχι μονο να φαίνεται αλλά να είνια ..καραμπινάτη
Για το αποτέλεσμα όχι μόνο της διαδικασίας/κάλπης αλλά για τα μελλούμενα!
και όταν απο ΕΛΜΕ γράφονται τέτοιοα καλέσματα ..τότε το σύστημα είνια ήδη αποτυχημένο!
Και είνια αποτυχημένο διότι
''Στο χέρι σας είναι να αποδείξετε ότι, η πολιτεία κάνει καλά, που εμπιστεύεται την κρίση σας'' αναφορά σε ένα στυλ ''ποντιου πιλάτου''
''Αγνοείστε τις πιέσεις και τα κομματικά τερτίπια. '' άμεση αναφορά στο ότι το ''μοντέλλο'' αυτό εκ προιμίου είνια καταδικασμένο να αποτύχει από τη στιγμή που υπάρχει η διάφανη πρόθεση κομματικοσυνδικαλιστικού ρεβανσισμου! ή κατάληψης των ανακτόρων

τελικά, εν έτη 2015 ''ξεκλειδώθηκαν'' τα σεντούκια και αντι μιας λογικής Μπερνσταιν στο κοινωνικοπολιτικό πεδίο εκσυχρονισμένη στον 21ο αιώνα γυρίσαμε πίσω στη λογική του δομικού μαρξισμού .Ελπίζαμε ότι λίγος Γκράμσι και Μπερλιγκουέρ θα μπορούσαν να χωρέσουν στο κοκτέιλ αυτό! αλλά μάλλον ήταν/είνια πολύ ..αστοί για την επανάσταση!!

 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗΣ
22 Μάιος 2015 12:52

Όταν ο έξω κόσμος σε πιέζει, αν επιμένεις να εκφράζεσαι, εκφράζεσαι στρεβλά (Γ. Σεφέρης)

Αγαπητέ κύριε Βαρδακώστα
όπως φαίνεται η πρόθεσή σας είναι μεν αγαθή, μακράν όμως απέχει από την πραγματικότητα. Έχετε την καλή πρόθεση να χειρουργήσετε κάποιον χωρίς όμως να έχετε χειρουργικές γνώσεις.
Εάν αναγνωρίζουν ως θετικό και δημοκρατικότερο το μέτρο της συμμετοχής του Συλλόγου στην επιλογή του Διευθυντή (και πράγματι έτσι είναι) γιατί το
ανάγουν σε βαρύνον κριτήριο έναντι των τυπικών προσόντων; Σε ποιά χώρα συμβαίνει αυτό; (Στη Φιλλανδία π.χ. για να δουλέψεις στην εκπαίδευση πρέπει οπωσδήποτε να έχεις Μεταπτυχιακό δίπλωμα)
Θα μπορούσαν κάλιστα να προταχθούν οι έχοντες τα τυπικά προσόντα και εξ' αυτών να επιλέγουν οι Σύλλογοι.
Ενώ είχαμε φτάσει σε ένα καλό σημείο στο οποίο δεν γνωρίζαμε τα πολιτικά πιστεύω ειδικά των νέων προσοντούχων Διευθυντών ο νόμος μας πηγαίνει πίσω, επιβραβεύει την συνδικαλιστική δράση, εισάγει την κομματικοποίηση των Συλλόγων και γνωρίζετε και εσείς ενδόμυχα ότι πολύ σύντομα θα εκφυλιστεί και θα πρέπει να αλλάξει διότι είναι από τη φύση του στρεβλός.
Ανήκω στον αριστερό χώρο χωρίς όμως να υπάρξω ποτέ πολιτικοποιημένος
και έχω εκτός των λοιπών προσόντων Διδακτορικό και Μεταπτυχιακό δίπλωμα, είμαι δε εν ενεργεία Διευθυντής. Έφαγα 6+3 =9 χρόνια από τη ζωή μου για να πάρω τους δύο τίτλους και μου δίνει 4 μόρια.
Γιατί με τιμωρεί ο κύριος Κουράκης όταν στον 1566/85 (τον οποίο δεν τόλμησε κανένας υπουργός Παιδείας να αλλάξει μέχρι σήμερα ) προέτρεπε ο νομοθέτης τους Εκπαιδευτικούς να σπουδάσουν ώστε να ωφεληθεί και το σχολείο από την ευρυμάθειά τους;
Η προσπάθεια των Διευθυντών χωρίς προσόντα να καταλάβουν μια θέση λόγω του ότι είναι αγαπητοί σε έναν αριθμό συναδέλφων είναι ωμή υφαρπαγή μιας θέσεως που στρεβλά ο φωτογραφικός νόμος τους έδωσε το δικαίωμα να διεκδικήσουν. Τελεία και παύλα.
Αντί να ανοίξουμε το δρόμο στα νέα παιδιά που έρχονται με τόσα προσόντα από πίσω μας εμείς θα έχουμε 40αρη πρωθυπουργό και 60αρηδες ''φιλικούς χωρίς προσόντα'' Διευθυντές Σχολείων. Και έτσι θα καταφέρουμε να εμπεδώσουμε τη Δημοκρατία στα σχολεία που τώρα όπως φαίνεται λείπει εξαιτίας κάποιων σατραπών Διευθυντών......Σας παρακαλώ πολύ.
Οι παλαιοκομματικές αυτές πολιτικές αυτές έχουν κοντά ποδάρια και πολύ σύντομα θα αποτυπωθούν στην κάλπη. Ο κ. Κουράκης θα είναι μια θλιβερή παρένθεση .

 
rg
22 Μάιος 2015 13:12

Τα προσόντα και τα διδακτορικά δεν κάνουν κάποιο άξιο διευθυντή. Αυτές οι σπουδές πρέπει να χρησιμοποιούνται στην διδασκαλία και όχι για την κατάληψη θέσης. Το παραμύθι ότι θα ενθαρρύνεις και θα βοηθήσεις τους άλλους συναδέλφους με τις γνώσεις του διδκτορικού το βλέπουμε τόσα χρόνια στα σχολεία.
Όσο για τα αναφερόμενα ότι μετά την εκλογή τα σχολεία θα πρέπει να ηρεμήσουν από το παράπονο των "ηττημένων" είναι όνειρο θερινής νυκτός.

 
Se ligo proin dieythintis
22 Μάιος 2015 14:21

Μερικές σκέψεις. Έχω αρκετά προσόντα, είμαι νυν διευθυντής και δεν πρόκειται να κάνω αίτηση ξανά.
Έχω όμως απορίες.
1. Η θέση του διευθυντή δεν είναι διοικητική θέση; Ο διευθυντής δεν είναι τυπικά και ουσιαστικά προϊστάμενος; Άρα προϊστάμενος με λιγότερα ως κανένα προσόν από υφιστάμενους; (Ενημερωτικά, ανήκω στον αριστερό χώρο, απλά προσπαθώ να είμαι ρεαλιστής)
2. Στα χρόνια της θητείας μου βοήθησα τους συναδέλφους μου επαγγελματικά, συνδικαλιστικά, παιδαγωγικά και το αναγνωρίζουν. Με πιέζουν να ξανακάνω αίτηση. Πώς όμως θα τους ελέγξω, αν χρειαστεί, που τόσα χρόνια δεν χρειάστηκε, αλλά αν, αν εξαρτώμαι από την ψήφο τους;
3. Γιατί σπούδασα τόσα χρόνια και δεν πήγαινα και εγώ σαν τόσους άλλους για διασκέδαση; Ναι, για να γίνω καλύτερος στη δουλειά μου. Αλλά και για να αναγνωρισθούν οι προσπάθειές μου. Για προαγωγή. Ή είναι τόσο κακό; Και αν η θέση του διευθυντή δεν είναι τίποτε ούτε είναι προαγωγή, γιατί τότε όλοι οι υπόλοιποι τη θέλουν τόσο πολύ;
4. Και τέλος, επειδή πάντα προσπαθώ να βλέπω τις επιπτώσεις σε ότι κάνω, τι θα πούμε όλοι όταν τα δικά μας πτυχία εξισωθούν προς τα κάτω με τους απόφοιτους κάποιων ΙΕΚ; Ότι τα δικά μας αξίζουν επειδή είναι πανεπιστημίου; Και;
Οπότε, τέλος το 7-3 (ποιος από εσάς το κάνει εκτός των νυν διευθυντών;), τέλος το χαρτοβασίλειο, τέλος το άγχος, τέλος η ευθύνη και αλίμονο σε όποιον τολμήσει να μου πει να κάνω κάτι παραπάνω από τα απολύτως τυπικά. Εξαιρείται η τάξη. Εκεί θα κάνω ότι χρειάζεται και παραπάνω. Χάρισμά σας η θέση. Και καλοκαίρι επιτέλους χωρίς άγχος. Με στενοχώρια όμως επειδή βλέπω κάποιους να γίνονται χωρίς να αξίζουν. Όχι γιατί δεν έγινα εγώ. Αλλά γιατί έγιναν αυτοί.
ΥΓ. Κακοί και απαράδεκτοι συνδικαλιστές και καλώς τους πετάξαμε από τα συμβούλια. Ορίστε; Ποιοι τους βγάζουν; Δηλαδή τους ψηφίζουμε αλλά δεν μας εκφράζουν; Ή δεν βολεύει αυτούς που δεν έχουν κάνει τίποτε για να γίνουν καλύτεροι και που βρήκαν ευκαιρία τώρα;

 
geo
22 Μάιος 2015 15:12

@rg
Γραφεις:Τα προσόντα και τα διδακτορικά δεν κάνουν κάποιο άξιο διευθυντή. Αυτές οι σπουδές πρέπει να χρησιμοποιούνται στην διδασκαλία και όχι για την κατάληψη θέσης. Το παραμύθι ότι θα ενθαρρύνεις και θα βοηθήσεις τους άλλους συναδέλφους με τις γνώσεις του διδκτορικού το βλέπουμε τόσα χρόνια στα σχολεία.
Ποσο μακρια και βαθια νυχτωμενος εισαι αγαπητε. Να ανατρεξεις στους βασικους νόμους που διεπουν την α/θμια και β/θμια εκπαιδευση και να διαβασεις ποιος ακριβως ειναι ο ρολος του διευθυντη. Μετα ξαναγραψε αν θες περι αχρηστων διδακτορικων για τη θεση του διευθυντη. Αλλά ετσι ειναι, γραφει εδω περα ο καθε πικραμενος...

 
ds
22 Μάιος 2015 15:17

Θα συμφωνήσω ότι τα επιπλέον τυπικά προσόντα χρειάζονται αλλά όχι μόνον για τις Διευθυντικές Θέσεις.
Αν κάποιος έχει όλα τα τυπικά προσόντα προφανώς τα γνωρίζουν οι συνάδελφοι του, στα σχολεία που υπηρέτησε, γιατί να φοβάται;
Η άποψη περί υφαρπαγής της θέσης από μη δικαιούχους είναι ιδιοκτησιακή και μάλλον όχι αριστερή.
Εγώ δεν είμαι αριστερός αλλά υποστηρίζω την άποψη ότι όλοι έχουμε το δικαίωμα να προσφέρουμε την εμπειρία μας και τις γνώσεις μας.
Γιατί να νιώθει κάποιος μεγαλύτερη ασφάλεια με τους συνδικαλιστές αιρετούς και τα διορισμένα μέλη στα Υ.Σ. από τον κομματικό Περιφερειάρχη ;
Έχει αποδειχθεί ότι στο παρελθόν ότι έχουν λειτουργήσει μικροκομματικά πελατειακά και ρουσφετολογικά.
Πάντως αν κάποιος δεν εμπιστεύεται το προσωπικό που θέλει να διοικήσει τότε δεν μπορεί να προσφέρει τίποτα στο σχολείο και τους μαθητές ανεξάρτητα από τον τρόπο εκλογής του.

 
ps
22 Μάιος 2015 15:29

Προφανώς και πρέπει να είσαι πρώην σε λίγο. Δεν επιτρέπεται να λες ότι

"" αλίμονο σε όποιον τολμήσει να μου πει να κάνω κάτι παραπάνω από τα απολύτως τυπικά""

Δυστυχώς δεν έχουμε καμία τύχη ως χώρα.

 
Θέμις
23 Μάιος 2015 16:25

Παπαγιάννη, συμφωνώ και επαυξάνω, όση μοι δύναμις,

καθώς το άτομο που υπηρετεί με μεγαλύτερη κατάρτιση (μεταπτυχιακές σπουδές) είτε σε τάξη είτε σε διοίκηση θα έπρεπε να είναι αυτονόητο ότι έχει περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας.

 
Μάκης Τ
23 Μάιος 2015 18:02

Να μου το θυμάστε..... Εάν επανεκλεγεί το 90% των εν ενεργεία διευθυντών ( και αυτό προβλέπω να γίνεται) αυτοί θα κόψουν και το επίδομα...έτσι από πίκα...

 
Βαραδακώστας Γιώργος
23 Μάιος 2015 20:04

Προς άρσιν παρεξηγήσεων και προς απάντηση όσων επώνυμα ή ανώνυμα σχολιάζουν το άρθρο, θα ήθελα να δηλώσω τα εξής:
1) Δεν ανήκω σε κανένα πολιτικό - κομματικό χώρο.
2) Οι απόψεις, που διατυπώνονται στο άρθρο είναι προσωπικές και όχι απόψεις της ΕΛΜΕ Πιερίας.
3) Σίγουρα το νέο σύστημα επιλογής Διευθυντών δημιουργεί στρεβλώσεις (είναι η πρώτη φράση του άρθρου), όμως προσωπικά προτιμώ να λαμβάνεται υπόψη η γνώμη του συλλόγου διδασκόντων (έστω και με αυτόν τον περίεργο τρόπο), αντί για τη βαθμολογία σε μία συνέντευξη, που ξέρουμε όλοι ότι, δίνονταν με αυστηρά κομματικά κριτήρια.
4) Δεν θα έπρεπε να υποβαθμίζονται τα αντικειμενικά κριτήρια (το οποίο δυστυχώς συμβαίνει στη συγκεκριμένη περίπτωση). Από την άλλη όμως δεν μπορεί να αποτελούν το μοναδικό κριτήριο, που να κρίνει την ικανότητα διοίκησης.
5) Δεν μπορώ να καταλάβω τον περιορισμό των 3 σχολείων, ούτε τη μονοσταυρία, όμως αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει πρόταση για το μέλλον. Έχω κάνει τέτοια πρόταση, η οποία όμως, δυστυχώς, δεν εισακούστηκε.
6) Η γνώμη του συλλόγου διδασκόντων, υποτίθεται ότι μετράει κατά το 1/3 για την επιλογή του Διευθυντή, στην πραγματικότητα όμως, αν το υπολογίσει κανείς με παραδείγματα, θα δει ότι τα μόρια, που μπορεί να πάρει κανείς, δεν είναι περισσότερα από αυτά, που θα έπαιρνε από τη συνέντευξη. Οπότε οι νυν Διευθυντές εξακολουθούν να έχουν το πλεονέκτημα, αν συγκεντρώσουν το 20% των ψήφων, κάτι, που λειτουργεί αποτρεπτικά για πολλούς συναδέλφους, οι οποίοι θα επιθυμούσαν να είναι υποψήφιοι.

Και τέλος να πω ότι, μοναδικός σκοπός του άρθρου είναι, να παροτρύνει όσο γίνεται περισσότερους συναδέλφους να είναι υποψήφιοι, ώστε να μπορεί ο κάθε σύλλογος διδασκόντων να έχει περισσότερες επιλογές. Οι άξιοι Διευθυντές δεν έχουν τίποτα να φοβηθούν. Για υπόλοιπους, που δεν αξίζουν, δεν έχουμε υπογράψει συμβόλαιο, να είναι για πάντα Διευθυντές.

 
triantafillia
24 Μάιος 2015 11:42

Οι άξιοι Διευθυντές δεν έχουν τίποτα να φοβηθούν. Για τους υπόλοιπους, που δεν αξίζουν, δεν έχουμε υπογράψει συμβόλαιο, να είναι για πάντα Διευθυντές.
Μου είναι πολύ χρήσιμο για τη διπλωματική μου στο ΕΑΠ να μου ορίσει κάποιος το άξιος (η ορολογία στη διοίκηση είναι αποδοτικός, αποτελεσματικός) για τη χρήση σε ερωτηματολόγιο. Ίσως χρησιμοποιήσω και κάποια παραθέματα διαλόγου-σχολίων. Ευχαριστώ.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean